Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Alexander-VG-zon3
det var på riktigt , men vi fick komma in igen efter en stun . vet inte vad som hände
anna_rispan
det är trist med brandlarm som går i onödan. hoppas att det inte var nån som sabbade nåt
Kathy
CITAT (flaxss @ 23-01-2007, 21:02)
det var på riktigt , men vi fick komma in igen efter en stun . vet inte vad som hände

Ja, då vet ni att det funkar i alla fall med både brandlarmet och utrymningen. smile.gif
malin72
tänk vad bra det är med en bästis som bor på samma område rolleyes.gif här satt jag och var såååååååå sugen på nåt gott och vipps stog hon i dörren och sa
-bjuds det på kaffe och kommer in med havrebollar wub.gif wub.gif tongue.gif tongue.gif så nu rullar jag runt här inne laugh.gif laugh.gif laugh.gif tröck väl i mig nästan hela kartongen själv tongue.gif
Kathy
Här är det ledsamt..... sad.gif
Veterinären sa att en nyopererad katt som oftast inte behöver ha en krage på sig eftersom de brukar låta sår vara ifred. Men det stämmer inte ett dugg på Hugo. Han kan inte låta bli såret så det fick bli en nödlösning med en papptallrik som krage....funkar riktigt bra.
Hugo, den stackarn, har kräkts ikväll flera gånger...........något som vi ändå blev förvarnade om....men ändå..... sad.gif sad.gif Får ha extra koll på honom så att han får i sig vätska.
faith
Jag trodde krage var standard efter kastrering. Stackarn sad.gif sad.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 23-01-2007, 22:13)
Veterinären sa att en nyopererad katt som oftast inte behöver ha en krage på sig eftersom de brukar låta sår vara ifred. Men det stämmer inte ett dugg på Hugo. Han kan inte låta bli såret så det fick bli en nödlösning med en papptallrik som krage....funkar riktigt bra.
Hugo, den stackarn, har kräkts ikväll flera gånger...........något som vi ändå blev förvarnade om....men ändå..... sad.gif sad.gif Får ha extra koll på honom så att han får i sig vätska.

ja usch det är inte kul att se sina älsklingar så där inte...att dom kräks är ju inte konstigt det gör jag med när jag varit nedsövd wub.gif wub.gif det är ingen fara...tröste klapp på dig och en klapp på Hugo wub.gif
faith
Lyssna gärna på Karlavagnen SR P4 (webbradio finns) nu, handlar om mobbning. sad.gif
Ciczi
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2007, 20:42)
Cizci: det låter ändå rätt så roligt att ta kort på nakna kvistar...

Visst men eftersom jag hade tumvantar på mig igår så kunde jag inte manöverera min kamera på ett bra sätt med dem på så de fick åka ner i jackfickan medan jag fotade.... Iskall.... var ordet...

Min sambo håller på att hjälpa mig med att göra ett miniprogram där det dyker upp bilder på kvisten och sedan ska man skriva svenskt och vetenskapligt namn. Det är ett bra sätt att öva, men man måste titta på dem i verkligheten också.

Ciczi
Berith
Ha! Såg nu när jag googlade bilder att dom har gjort om på sidan, man måste föra muspekaren över bilden för att se storlek och adress. rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 24-01-2007, 09:50)
Ha! Såg nu när jag googlade bilder att dom har gjort om på sidan, man måste föra muspekaren över bilden för att se storlek och adress. rolleyes.gif

Det blev faktiskt bättre så smile.gif
Då behöver man ju inte se en massa ovidkommande text.
Kathy

Tack och lov att Hugo har piggat på sig nu.....
Jag är nog en riktig "hönsmamma" - eller kanske "kattmamma" tongue.gif
anna_rispan
Skönt att katten är lite piggare i dag!

Jag kom på ett svammel.

I lördags jobbade jag några timmar på en mack. När vi stängt o gick hem så såg vi skoterspår i snön!
Jag hade inte tankat någon skoter när jag jobbade o spåren var inte där när jag gick till jobbet. Var kom skotern ifrån? Varför har någon en skoter mitt inne i en stad???
AnitaO
Fasen vad jag är sugen på pitepalt!!! ohmy.gif
Måste ta mig i kragen nån dag och koka en gryta tongue.gif smile.gif
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:02)
Fasen vad jag är sugen på pitepalt!!!  :o
Måste ta mig i kragen nån dag och koka en gryta  :P  :)

Vad smakar pitepalt? är det som är nästan som kroppkakor?
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:03)
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:02)
Fasen vad jag är sugen på pitepalt!!!  ohmy.gif
Måste ta mig i kragen nån dag och koka en gryta  tongue.gif  smile.gif

Vad smakar pitepalt? är det som är nästan som kroppkakor?

Det är ju inte helt olikt, men det är mycket godare.
Pitepalten görs på rå potatis och kroppkakorna på kokt.
anna_rispan
hmm, men öländska kroppkakor görs väl också på rå potatis. vad skiljer den från pitepalten då då?
Anki på Öland
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:04)

Nix!! Det är bara dom små fina vita som görs på kokt, Öländska görs på rå!
Anki

just det laugh.gif laugh.gif
pejori
här är det också rå potatis i kroppkakorna smile.gif
AnitaO
CITAT (Anki på Öland @ 24-01-2007, 11:28)
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:04)

Nix!! Det är bara dom små fina vita som görs på kokt, Öländska görs på rå!
Anki

just det laugh.gif laugh.gif

Alltid lär man sig nåt nytt smile.gif
Reserv
Palt över huvud taget är juh inte ens gott wacko.gif
Betty
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:28)
hmm, men öländska kroppkakor görs väl också på rå potatis. vad skiljer den från pitepalten då då?

Palt görs oftast på en mjölblandning av vete/råg eller vete/korn. Kroppskakor görs på enbart vetemjöl. Ägg ingår inte i palt, vilket det gör i kroppkakor. Lök och peppar ingår inte i paltfyllningen.
Wikipedia-info
Magdis
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 11:40)

Usch nä, det håller jag med om. Nuförtiden kan jag inte ens äta det o det är lika bra det...men jag har ätit det innan jag fick veta att jag var glutenintolerant o inte smakar det gott inte...alldeles för stabbig mat för min lilla mage. smile.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 11:40)

Det är det visst det! tongue.gif tongue.gif
Alba
För att inte tala om uppstekt palt med lite mjölk i - mmmm
yenny
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 10:06)
Hugo, den stackarn, har kräkts ikväll flera gånger...........något som vi ändå blev förvarnade om....men ändå..... sad.gif  :(  Får ha extra koll på honom så att han får i sig vätska.

Tack och lov att Hugo har piggat på sig nu.....
Jag är nog en riktig "hönsmamma" - eller kanske "kattmamma" tongue.gif

Nämen... detta har jag ju missat. Stackarn sad.gif Men de kan må lite dåligt efter sövningen. Som tur är så repar de sej ganska så snabt som du märkte smile.gif Ge sötnosen en puss på nosen wub.gif
anna_rispan
okej, då klarnar det lite. har inte ätit palt dåd år. men mammas kroppkakor, som är vita o platta och kryddade med kryddpeppar, Lithells småländska som är vita o runda men saknar lök o kryddpeppar os å åt vi kroppkakor på en lunchresaturang på öland. smakade som mammas ungefär om jag minns rätt. fast de var grå då.
AnitaO
CITAT (Alba @ 24-01-2007, 11:47)
För att inte tala om uppstekt palt med lite mjölk i - mmmm

Och lingonsylt!!
Gah!!! Nu måste vi byta samtalsämne biggrin.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 24-01-2007, 11:54)
För att inte tala om uppstekt palt med lite mjölk i  -  mmmm

Och lingonsylt!!

Jaa....innan jag tappar matlusten som jag trodde mig ha hittat igen nånstans i feberyran wacko.gif
anna_rispan
Lingonsylt i drivor och smält smör!! mmmummms. kankse ska köpa några i afffären till middag. inte som mammas men det duger.
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 11:55)

Och lingonsylt!!

Jaa....innan jag tappar matlusten som jag trodde mig ha hittat igen nånstans i feberyran wacko.gif

vad äter du hellre då? sleep.gif
AnitaO

Och lingonsylt!!

*klappar lite på huvudet* wub.gif
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:56)

Och lingonsylt!!

vad äter du hellre då? sleep.gif

Allvarligt talat är jag en slarver med maten så jag kan lika gärna hoppa över, men lite roligare saker äm palt o kroppkakor i alla fall rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 11:58)
Allvarligt talat är jag en slarver med maten så jag kan lika gärna hoppa över, men lite roligare saker äm palt o kroppkakor i alla fall rolleyes.gif

Det blir inte så hävligt med maten för dig heller alltså?? rolleyes.gif
För du har väl hört ordet hävligt?? unsure.gif wink.gif
Betty
På tal om mat... Igår gjorde jag makaronipudding - jag är barnsligt förtjust i det! wub.gif
Recept
Sätt ugnen på 200 grader
Koka 4 dl u-makaroner i lättsaltat vatten
Tärna ca 300 g kassler
skär ca 1 dm purjo i tunna skivor
Blanda kassler och purjo med de kokta makaronerna och häll blandningen i en smord ugnssäker form. Häll över en blandning av ca 4 dl mjölk, 3 ägg, lite salt och grovmalen svartpeppar. In i ugnen i ca 35-40 minuter. En klick smör till och kylskåpskall mjölk = mums!
anna_rispan
CITAT (Betty @ 24-01-2007, 12:09)
På tal om mat... Igår gjorde jag makaronipudding - jag är barnsligt förtjust i det! wub.gif
..../.../..... En klick smör till och kylskåpskall mjölk = mums!

jag älskar vårt språk. det låter mycket godare med kylskåpskall mjölk än att säga mjölk bara. o spenvarm mjölk vill jag inte ha...
Alexander-VG-zon3
jag är jätte nervös . ska snart åka iväg till ungdomsmottagningen kl 13 wink.gif wink.gif unsure.gif
anna_rispan
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 12:37)
jag är jätte nervös . ska snart åka iväg till ungdomsmottagningen kl 13 wink.gif wink.gif unsure.gif

personalen där är säkert bra. de tar bort nervositeten. smile.gif
pejori

inget att vara nervös för linus wub.gif wub.gif
det blir trevligt...jag lovar smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 12:40)
jag är jätte nervös . ska snart åka iväg till ungdomsmottagningen kl 13  ;)  ;)  :unsure:

Trevligt??? blink.gif Beror på hur man definierar trevligt, möjligt att det kvinnliga släktet kan se nåt trevligt i ett sånt besök wacko.gif ..... unsure.gif beror på va´han ska göra där också, bara prata så vart det inte så farligt unsure.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 12:47)
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 12:40)
jag är jätte nervös . ska snart åka iväg till ungdomsmottagningen kl 13  wink.gif  wink.gif  unsure.gif

Trevligt??? blink.gif Beror på hur man definierar trevligt, möjligt att det kvinnliga släktet kan se nåt trevligt i ett sånt besök wacko.gif ..... unsure.gif beror på va´han ska göra där också, bara prata så vart det inte så farligt unsure.gif

tror inte dom gör det du tänker på...rättare sagt jag vet vad dom gör där...har jobbat på en, och det är inget att vara rädd för rolleyes.gif
Magdis

Lycka till Linus, det går säkert bra! smile.gif
Alba

Kl 13.00 håller jag tummarna
Betty
Nu tänker jag på dig Linus. smile.gif

och hoppas att det går bra.
Alexander-VG-zon3
usch hatar ta blodprov blev helt svimfärdig .

men det gick bra wub.gif

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant laugh.gif biggrin.gif
Alba
Skönt att du är här igen med huvudet uppåt tongue.gif
Fialotta
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 13:48)

men det gick bra wub.gif

Redig människa...hon avr rädd om dig smile.gif
Reserv

men det gick bra wub.gif

Det är dig det är lite synd om nu då?? tänkte på blodprovet rolleyes.gif såna är aldrig roliga, men kondomer kan man aldrig få för många av, och dyra är dom ska du veta, passa på nu när du kan få tag i dom billigt rolleyes.gif wub.gif
anna_rispan

men det gick bra wub.gif

puh, att det gick bra!
jag är inte avundsjuk. har klarat mig från blodprov i alla mina medvetna år. (alltså de i banrdommen som jag inte minns räknar jag inte) rolleyes.gif
stick i fingret,,,,huga
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 13:51)

men det gick bra  :wub:  

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant  :lol:  :D

Det är dig det är lite synd om nu då?? tänkte på blodprovet rolleyes.gif såna är aldrig roliga, men kondomer kan man aldrig få för många av, och dyra är dom ska du veta, passa på nu när du kan få tag i dom billigt rolleyes.gif wub.gif

haha allt ligger nere nu så dom kommer någ inte på användningen förrän till sommaren kanske . jag ska alldrig ge blod fyfan vad jag mår illa på det saknar mitt lilla blod hon tog
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon