Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 04-02-2007, 22:14)
Sliskigt när, hur och var blink.gif förstår inte riktigt vad du syftar på?

hmm svårt å förklara men typ som om du ser en bild med en kille som knappt har nåt på sig och ställer sig framför en fläkt och tar kort , solbränd och tajta kläder .
vill ha all uppmärksamhet och är egen kär unsure.gif eller nåt , ska se om jag kan visa en bild , men sen en datanörd är ju inte så !!

så var går gränsen och så
Piccante
CITAT (flaxss @ 04-02-2007, 22:19)
Sliskigt när, hur och var blink.gif  förstår inte riktigt vad du syftar på?

hmm svårt å förklara men typ som om du ser en bild med en kille som knappt har nåt på sig och ställer sig framför en fläkt och tar kort , solbränd och tajta kläder .
vill ha all uppmärksamhet och är egen kär unsure.gif eller nåt , ska se om jag kan visa en bild , men sen en datanörd är ju inte så !!

Ok, jag tänkte på sliskig med en annan betydelse.

/Med sliskig eller slisk, menades ursprungligen något som var äckligt eller kladdigt? till konsistensen. Numera även överfört till något som är allför sött, överdrivet sentimentalt eller inställsamt. som exempel:

Sliskig efterrätt, sliskig film, sliskigt sätt att vara, sliskig klänning. /susning.nu

Kanske inte som kladdig i konsistensen utan mer som äcklig laugh.gif Men då förstår jag vad du menade.
Alexander-VG-zon3
haha B-cola (den man dricker) är sliskig blink.gif unsure.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 04-02-2007, 22:44)
haha B-cola (den man dricker)  är sliskig  :blink:  :unsure:

Då är jag väl en osliskig person på alla sätt tongue.gif dricker inte cola och din beskrivning av en sliskig person passar dåligt in på mig.

Solbränd är jag väl iofs emellanåt men det är inte mycket att göra åt, det blir jag vare sig jag vill eller inte.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 04-02-2007, 23:26)
CITAT (flaxss @ 04-02-2007, 22:44)
haha B-cola (den man dricker)  är sliskig  :blink:  :unsure:

Då är jag väl en osliskig person på alla sätt tongue.gif dricker inte cola och din beskrivning av en sliskig person passar dåligt in på mig.

Solbränd är jag väl iofs emellanåt men det är inte mycket att göra åt, det blir jag vare sig jag vill eller inte.

haha B-cola är godare mycket mer sötare än äkta cola rolleyes.gif
jag vet inte om jag är så sliskig unsure.gif kanske på sommaren lite bara kläder och färg unsure.gif fast att vara sliskig är kanske en skånsk sak wink.gif
Magdis

Sliskigheten har mer att göra med personligheten än med utseendet tycker jag. Egenkära killar kan va sliskiga liksom såna som dräller klyschiga komplimanger till tjejerna och förväntar sig att de ska falla vid deras fötter ungefär! laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-02-2007, 23:38)

Sliskigheten har mer att göra med personligheten än med utseendet tycker jag. Egenkära killar kan va sliskiga liksom såna som dräller klyschiga komplimanger till tjejerna och förväntar sig att de ska falla vid deras fötter ungefär! laugh.gif

jo det har du rätt i med
Piccante
"estrella meridional ^"

Estrella, det är potatischips va?

(Vad jag önskar att jag kunde mer än 1,5 språk ibland unsure.gif )
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 04-02-2007, 23:56)
"estrella meridional ^"

södra stjärnan^
estrella betyder stjärna wub.gif
meridonal betyder södra
Piccante
CITAT (flaxss @ 05-02-2007, 00:00)
"estrella meridional ^"

södra stjärnan^
meridonal betyder södra

Jag förstod nästan det att det betydde något annat än "mina favoritchips".
Visste inte att estrella betydde stjärna. Jag tänker på antingen chips eller på en hundras när jag läser estrella.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 05-02-2007, 00:06)
CITAT (flaxss @ 05-02-2007, 00:00)
"estrella meridional ^"

södra stjärnan^
meridonal betyder södra

Jag förstod nästan det att det betydde något annat än "mina favoritchips".
Visste inte att estrella betydde stjärna. Jag tänker på antingen chips eller på en hundras när jag läser estrella.

åhhhh blev sugen på chips nu , måste köpa det i morgon .
har inte ätit det sens i sommars
sov gott alla i svammel tråden , ska försöka sova
Eva i Skåne
B-cola säger ni killar. Min son kallar det ful-cola biggrin.gif

Jag undrar hur många sorters cola det finns i våra butiker. Säkert tio olika.
Jag tycker det är en vedervärdig smak på alla, men familjen tycker att Coca håller 1:a platsen.
elleave
Hej! Måste bara få visa vad jag gjorde igår, det är en display att visa halsband på:

wub.gif
Fialotta
CITAT (elleave @ 05-02-2007, 10:42)
Hej! Måste bara få visa vad jag gjorde igår, det är en display att visa halsband på:

wub.gif

Vad du är smart.....jag vill se halsbanden oxå smile.gif wub.gif
elleave
Visst! Jag måste nog prova den snart, så jag får fina bilder på min hemsida. biggrin.gif
malin72
usch inte nog med beskedet idag från farbror doktorn nu är det 3 som är här och jobbar bläääääääää sad.gif sad.gif

men sen ska här städas idag för jag tror att byggdammet har lagt sig (helt vitt på övervåningen med ohmy.gif ohmy.gif )så här ska skuras
skingra tankarna lite och kanske lite trevligt för sambon att komma hem till wub.gif wub.gif wub.gif
malin72
måste bara säga välkommen tillbaka reserv smile.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 12:53)

Hysch på dig unsure.gif Jag smyger juh......märks inte det rolleyes.gif wub.gif tack gumman wub.gif
Gossen Ruda
Tipp tapp tipp tapp tippetippetipp tapp tipp tipp tapp. (tyst det är i huset) smile.gif
Alba
Inte tillräckligt tyst - nu såg jag dig Reserv. Kul att se dig. biggrin.gif
AnitaO
Ålning medelst hasning grabbar! laugh.gif wub.gif
*Stintan*
Fniss!!
Fialotta

Ska äckla till det lite med nåt som vi alla längtar efter just nu...i alla fall jag smile.gif
Leia
wub.gif
Betty
CITAT (maudan @ 05-02-2007, 13:50)

Ska äckla till det lite med nåt som vi alla längtar efter just nu...i alla fall jag smile.gif

Precis vad jag behöver se nu! wub.gif Här är det nämligen 17 grader kallt och blåsigt idag... sad.gif
Fialotta
CITAT (Betty @ 05-02-2007, 13:55)
CITAT (maudan @ 05-02-2007, 13:50)

Precis vad jag behöver se nu! wub.gif Här är det nämligen 17 grader kallt och blåsigt idag... sad.gif

Åh...fy sjutton va kallt du har...minus 3 här och det räcker ska jag säga, men jag har väl aldrig längtat så mycke efter dom där gula som i år smile.gif vi får gotta oss åt bilden så länge... wub.gif
Fialotta
Jag är på jättejakt efter våren som ni ser tongue.gif laugh.gif
Reserv
Det är väl knappast årets bilder va´Maudan?? huh.gif Här lär det dröja innan det kommer nåt....just nu är det...Hmm rolleyes.gif flygande snödroppar tongue.gif
AnitaO
Usch Maudan .... nu blev ju vårsjukan ännu värre ohmy.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 14:11)
Det är väl knappast årets bilder va´Maudan?? huh.gif Här lär det dröja innan det kommer nåt....just nu är det...Hmm rolleyes.gif flygande snödroppar tongue.gif

Nej...jag raggade upp dom från odla...visst börjar man längta smile.gif
flygande droppar ohmy.gif dom blommar ju inte ens...blås iväg skiten smile.gif
Fialotta
CITAT (AnitaGg @ 05-02-2007, 14:16)
Usch Maudan .... nu blev ju vårsjukan ännu värre ohmy.gif laugh.gif

Ja...jag vet Anita...förlåt...men jag har en sån dag i dag wub.gif
Alba
Men tänk så mycket vi har att länta till.

"Det är vägen som är mödan värd" tongue.gif
Anki på Öland
Men den här bilden tog jag igår!

Anki
Fialotta
CITAT (Anki på Öland @ 05-02-2007, 14:59)
Men den här bilden tog jag igår!

Anki

Meeeeeen....dom finns alltså redan...lyckost där smile.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 12:56)
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 12:53)

Hysch på dig unsure.gif Jag smyger juh......märks inte det rolleyes.gif wub.gif tack gumman wub.gif

i denna tråden kan du smyga wub.gif
Alexander-VG-zon3
åhh vilka fina bilder , ska någ själv ut sen och ta kort på saker wub.gif
*Stintan*
Önskar att fler ville smyga in i tråden, hoppas dom bara tar det som ett sportlov o snart kommer tillbaka unsure.gif
malin72
åhhhhhhhhhhh att man inte kan radera trådar sad.gif sad.gif gjorde fel nere i trädgård ang mässan sad.gif sad.gif sad.gif
Magdis
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 20:01)
åhhhhhhhhhhh att man inte kan radera trådar sad.gif sad.gif gjorde fel nere i trädgård ang mässan sad.gif sad.gif sad.gif

Ojdå...men du kanske kan maila Ingemar och be honom radera om det blev fel?

Ofta önskar jag att man kunde ha en deleteknapp och ångra-knapp i verkliga livet. Skulle inte va så dumt att kunna flytta runt sina möbler med drag-and-drop heller...städningen skulle bli enkel...bara "markera allt" och "delete". rolleyes.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-02-2007, 20:18)
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 20:01)
åhhhhhhhhhhh att man inte kan radera trådar sad.gif  :( gjorde fel nere i trädgård ang mässan sad.gif  :(  :(

Ojdå...men du kanske kan maila Ingemar och be honom radera om det blev fel?

Ofta önskar jag att man kunde ha en deleteknapp och ångra-knapp i verkliga livet. Skulle inte va så dumt att kunna flytta runt sina möbler med drag-and-drop heller...städningen skulle bli enkel...bara "markera allt" och "delete". rolleyes.gif

tongue.gif tongue.gif får göra det
Alexander-VG-zon3
usch känner att jag kommer må dåligt i kväll blink.gif sad.gif

haft en onyttig da i dag , ätit snabbmat,chips,vitbröd med ost på och sen mycket läsk . inte alls vad jag äter i vanliga fall wacko.gif
malin72
ja man har ju några samtal att ordna med imorgon så man kanske ska hoppa i soffan rolleyes.gif
det värsta är att jag slocknade ett par timmar och vaknade 19 så man vänder ju på tiderna wink.gif
Piccante
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 23:30)
ja man har ju några samtal att ordna med imorgon så man kanske ska hoppa i soffan rolleyes.gif
det värsta är att jag slocknade ett par timmar och vaknade 19 så man vänder ju på tiderna wink.gif

Usch, sånt har jag ont av. När min dygnsrytm blir störd så brukar det hänga i några dar innan man är tillbaka igen.
Jag har haft ont i bihålorna och känt mig hängig, tog därför sovmorgon idag men vaknade alldeles för sent sad.gif Nu vet jag inte om jag kan sova heller å så måste jag upp tidigt i morgon för att gå till tandläkaren på morgonen sad.gif
malin72
CITAT (Leocarpus @ 05-02-2007, 23:34)
CITAT (malin72 @ 05-02-2007, 23:30)

Usch, sånt har jag ont av. När min dygnsrytm blir störd så brukar det hänga i några dar innan man är tillbaka igen.
Jag har haft ont i bihålorna och känt mig hängig, tog därför sovmorgon idag men vaknade alldeles för sent sad.gif Nu vet jag inte om jag kan sova heller å så måste jag upp tidigt i morgon för att gå till tandläkaren på morgonen sad.gif

ja vi får väl räkna lamm eller så laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Piccante
Jag ska räkna lamm och försöka att inte tänka på tandläkaren
malin72
åhhh vad trött jag blir på sl.....som tur avr kollade jag på avikelser så jag såg att tågen inte gick,fick ringa grannen så barnen kom till skolan sad.gif

på deras sida står det pga personalbrit men sen tittar man på nyheterna och tågen ska inte gå på hela veckan denna sträcka för att som ska kolla 80 tals tågens säkerhet sad.gif sad.gif
och dom nya tågen som går andra sträckan sätter dom inte in här...

varför kan dom inte låta tågen gå morgon och kväll så man kan komma till och från skola och jobb sad.gif mad.gif unsure.gif
Gossen Ruda
Saken tas upp på tågforum också. Sålla bort tjafset bara. tongue.gif

Postvagnen
Reserv
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 08:44)
åhhh vad trött jag blir på sl.....som tur avr kollade jag på avikelser så jag såg att tågen inte gick,fick ringa grannen så barnen kom till skolan sad.gif

på deras sida står det pga personalbrit men sen tittar man på nyheterna och tågen ska inte gå på hela veckan denna sträcka för att som ska kolla 80 tals tågens säkerhet sad.gif sad.gif

varför kan dom inte låta tågen gå morgon och kväll så man kan komma till och från skola och jobb sad.gif mad.gif unsure.gif

Jag får inte kläm på det där riktigt unsure.gif blink.gif har inte dina barn rätt till skolskjuts från dörren?? du verkar bo lite avsides huh.gif
malin72
CITAT (Gossen Ruda @ 06-02-2007, 08:56)
Saken tas upp på tågforum också. Sålla bort tjafset bara. tongue.gif

Postvagnen

aha tack ska ses igenom smile.gif måste bara sålla laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 06-02-2007, 08:57)
CITAT (malin72 @ 06-02-2007, 08:44)

på deras sida står det pga personalbrit men sen tittar man på nyheterna och tågen ska inte gå på hela veckan denna sträcka för att som ska kolla 80 tals tågens säkerhet sad.gif  :(

varför kan dom inte låta tågen gå morgon och kväll så man kan komma till och från skola och jobb sad.gif  :angry:  :unsure:

Jag får inte kläm på det där riktigt unsure.gif blink.gif har inte dina barn rätt till skolskjuts från dörren?? du verkar bo lite avsides huh.gif

nej då det är bara det att det liksom ligger runt om med bil tar det ca 5 min går vi tar det 40 min tongue.gif tongue.gif tåg 2 minuter ska dom gå till ersättningsbussen tar det ca 10 min en kvart.....

så tåg är den lättaste vägen...
eftersom att jag inte har körkort sad.gif mad.gif mad.gif dunna jag som bara låter allt gå laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon