Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 13:51)
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 13:48)
usch hatar ta blodprov blev helt svimfärdig .

men det gick bra  :wub:  

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant  :lol:  :D

puh, att det gick bra!
jag är inte avundsjuk. har klarat mig från blodprov i alla mina medvetna år. (alltså de i banrdommen som jag inte minns räknar jag inte) rolleyes.gif
stick i fingret,,,,huga

hatar stick i fingret , men i fingret är någ värre än i armen .
Magdis
har klarat mig från blodprov i alla mina medvetna år. (alltså de i banrdommen som jag inte minns räknar jag inte) rolleyes.gif
stick i fingret,,,,huga

Menar du att du inte tagit blodprov så långt tillbaka du kan minnas? ohmy.gif Jag vet inte hur många gånger jag blivit stucken i armen...men så har jag ju iofs hypothyreos som ska kollas ibland.
Reserv
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 13:53)
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 13:51)

men det gick bra  wub.gif  

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant  laugh.gif  biggrin.gif

Det är dig det är lite synd om nu då?? tänkte på blodprovet rolleyes.gif såna är aldrig roliga, men kondomer kan man aldrig få för många av, och dyra är dom ska du veta, passa på nu när du kan få tag i dom billigt rolleyes.gif wub.gif

haha allt ligger nere nu så dom kommer någ inte på användningen förrän till sommaren kanske . jag ska alldrig ge blod fyfan vad jag mår illa på det saknar mitt lilla blod hon tog

Glöm inte att dom har "bäst-före-datum" rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 13:54)
har klarat mig från blodprov i alla mina medvetna år. (alltså de i banrdommen som jag inte minns räknar jag inte) rolleyes.gif
stick i fingret,,,,huga

Menar du att du inte tagit blodprov så långt tillbaka du kan minnas? ohmy.gif Jag vet inte hur många gånger jag blivit stucken i armen...men så har jag ju iofs hypothyreos som ska kollas ibland.

japp! det menar jag!
vet inte hur jag skulle klara att någon skulle sticka mig i fingret.

jag vet inte ens min egen blodgrupp. rolleyes.gif
Alba
Jag håller med - att sticka i fingret är inte kul
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 13:56)

men det gick bra  :wub:  

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant  :lol:  :D

Det är dig det är lite synd om nu då?? tänkte på blodprovet rolleyes.gif såna är aldrig roliga, men kondomer kan man aldrig få för många av, och dyra är dom ska du veta, passa på nu när du kan få tag i dom billigt rolleyes.gif wub.gif

haha allt ligger nere nu så dom kommer någ inte på användningen förrän till sommaren kanske . jag ska alldrig ge blod fyfan vad jag mår illa på det saknar mitt lilla blod hon tog

haha jag har varit med förr^^ laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
anna_rispan
Flaxxs får dela med sig av kådisarna då?! Så attd e inte ligger o blir gamla liksom. rolleyes.gif tongue.gif
Alba
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 13:58)
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 13:56)

men det gick bra  wub.gif  

fick 3paket kondomer haha vilken snäll tant  laugh.gif  biggrin.gif

haha jag har varit med förr^^ laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif

Man glömmer så lätt i stridens hetta tongue.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 13:59)
Flaxxs får dela med sig av kådisarna då?! Så attd e inte ligger o blir gamla liksom.  :rolleyes:  :P

hahaha laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif

kanske skaffar en bara för natten så hinner jag använda upp alla
anna_rispan
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 14:04)
Flaxxs får dela med sig av kådisarna då?! Så attd e inte ligger o blir gamla liksom.  rolleyes.gif  tongue.gif

aha, okej, men gör ni slut på alla tre paket på en natt så blir ni ju helt slutkörda??!! ohmy.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 14:05)
CITAT (flaxss @ 24-01-2007, 14:04)
Flaxxs får dela med sig av kådisarna då?! Så attd e inte ligger o blir gamla liksom.  rolleyes.gif  tongue.gif

aha, okej, men gör ni slut på alla tre paket på en natt så blir ni ju helt slutkörda??!! ohmy.gif tongue.gif

Om datumet går ut så kan man ju alltid blåsa upp dom och ha dom som ballonger när man fyller år tongue.gif
askar
Här har ni hunnit avhandla Pitepalt, kroppkakor, blodprov och kondomer
medans jag var borta biggrin.gif

Jag gillar både palt/kroppkakor... köper "hemgjorda" i liten ICA butik.

Blodprov har jag lämnat sååå många ggr och har nu också remiss
för att lämna nya... brukar vara 4 rör.
De får gärna sticka i varje finger om så behövs... i armvecket kan det
ibland kännas lite... beror på vem som håller i nålen.smile.gif

Kondomer... nej.. inget för mig. tongue.gif
anna_rispan
Ja, det var en salig röra. O inte ville Flaxxs dela med sig av gåvorna heller. rolleyes.gif

Det kanske är så att man blir van vid att lämna blodprov. sleep.gif
Floppy
Jösses vad ni svamlar...man hinner ju inte med...det går ju även undan på bildtråden på odlaiter...man hinner ju inte läsa här förens det är dax att gå in på bildtråden och när det är färdig läst där...ja då är det dax här... tongue.gif laugh.gif
anna_rispan
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 15:44)
Jösses vad ni svamlar...man hinner ju inte med...det går ju även undan på bildtråden på odlaiter...man hinner ju inte läsa här förens det är dax att gå in på bildtråden och när det är färdig läst där...ja då är det dax här... tongue.gif laugh.gif

det är väl skoj att det händer lite? wink.gif
Floppy
wub.gif ...klart som korvspat´...har lite kämpigt å hänga med... tongue.gif ...är inte så snabb ibland... laugh.gif wub.gif
Magdis
Ojoj vad jag kände mig gammal nu när jag satt och försökte trä en pärltråd som ska bli gardinomtag till dotterns rum. Pärlorna var så små och tråden så tunn och genomskinlig att jag fått värk i både händer och ögon. Skulle ju haft förstoringsglasögon på mig för att fixa det där. biggrin.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:10)
Ojoj vad jag kände mig gammal nu när jag satt och försökte trä en pärltråd som ska bli gardinomtag till dotterns rum. Pärlorna var så små och tråden så tunn och genomskinlig att jag fått värk i både händer och ögon. Skulle ju haft förstoringsglasögon på mig för att fixa det där. biggrin.gif

Blev de bra då? Trots värken?
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:14)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:10)
Ojoj vad jag kände mig gammal nu när jag satt och försökte trä en pärltråd som ska bli gardinomtag till dotterns rum. Pärlorna var så små och tråden så tunn och genomskinlig att jag fått värk i både händer och ögon. Skulle ju haft förstoringsglasögon på mig för att fixa det där.  :D

Blev de bra då? Trots värken?

Jag kom bara halvvägs på det ena omtaget...sen var jag tvungen att ta en paus. biggrin.gif Man får ju kramp i händerna! Det blir förhoppningsvis bra och passande till ett prinsessrum - glaspärlor i olika rosa och lila nyanser och prismor i olika former. smile.gif
anna_rispan
låter hur fint som helst. har du en nål till hjälp??
Floppy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:19)
Jag kom bara halvvägs på det ena omtaget...sen var jag tvungen att ta en paus. biggrin.gif Man får ju kramp i händerna! Det blir förhoppningsvis bra och passande till ett prinsessrum - glaspärlor i olika rosa och lila nyanser och prismor i olika former. smile.gif

du måste ju ta en bild på det när det är klart...nyfiken?...inte jag inte sleep.gif ...men vill bara se resultaten snart....nu kanske? rolleyes.gif tongue.gif wub.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:20)

Näe men det borde jag nog ha så att jag åtminstone ser vart jag ska med pärlorna...har en nästan genomskinlig nylontråd nämligen. Jag vet inte ännu hur jag ska göra med dem när jag är klar, hur jag ska sätta dem runt gardinerna...jag är nämligen en sån som gör först o tänker sen när det gäller såna där saker! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 16:22)
du måste ju ta en bild på det när det är klart...nyfiken?...inte jag inte sleep.gif ...men vill bara se resultaten snart....nu kanske? rolleyes.gif tongue.gif wub.gif

Japp, jag får fixa en bild på dem sen. smile.gif
askar
Kunde du inte trä på fiskelina istället...
den är ju stadigare att trä genom små pärlor. smile.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:22)
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 16:20)

Näe men det borde jag nog ha så att jag åtminstone ser vart jag ska med pärlorna...har en nästan genomskinlig nylontråd nämligen. Jag vet inte ännu hur jag ska göra med dem när jag är klar, hur jag ska sätta dem runt gardinerna...jag är nämligen en sån som gör först o tänker sen när det gäller såna där saker! rolleyes.gif

ja, jag vet hur det är. är likdan själv. köpte pärlor för att göra omtag. men kom på att nej det funkar inte, så det blev servettringar istället. roligt att pyssla!

du kankse får sy fast pärlraden på en smalt tygband? för att stödja lite. Annars kanske tråden går av. Inge kul o samla upp pärlor på ett barnrumsgolv...
Magdis
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:24)

Hade ingen sån. smile.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:25)

Du kunde ha fått av mig. tongue.gif
Magdis
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:29)

Hihi...jag kunde ju ha skaffat från affären också men jag är så impulsiv av mig så när jag kommer på att jag ska göra nåt så måste det vara meddetsamma! tongue.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:33)

Hihi...jag kunde ju ha skaffat från affären också men jag är så impulsiv av mig så när jag kommer på att jag ska göra nåt så måste det vara meddetsamma! tongue.gif

Käönner igen det, för precis sån har jag också varit .
tongue.gif
Magdis
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:38)

tongue.gif

Tyvärr är jag likadan när det gäller målandet...jag börjar på en målning och då måste jag måla klart den i ett svep, annars blir den liggande. Jag har tre stycken ofärdiga liggandes just nu. sad.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 16:40)
CITAT (askar @ 24-01-2007, 16:38)

tongue.gif

Tyvärr är jag likadan när det gäller målandet...jag börjar på en målning och då måste jag måla klart den i ett svep, annars blir den liggande. Jag har tre stycken ofärdiga liggandes just nu. sad.gif

Trösta dig med att det ändras med åldern...så är det iaf för mig.
Jag köpte t.ex ett gardintyg i höstas... det ligger ännu i påsen tillsammans med trådrullen. laugh.gif
Förr tog jag fram symaskinen innan jag knappt hade fått av mig jackan tongue.gif
Magdis
Min svärmor är rolig hon...hon köper nya handarbeten stup i kvarten men orkar sällan göra färdigt dem hon har. Hon har en hel skrälldus med ofärdiga broderier som hon hotar mig o svägerskan med att lämna kvar åt oss! laugh.gif
anna_rispan
jag tror jag får spunk på mig själv!!!!!!!!

här har jag lallat nästan hela dagen o tänkt läsa litteratur hela kvällen i stället.

tack vare minmamma så kommer jag ihåg ett möte ikväll. ska vara på plats o förbereda om ca 15 minuter. tur att stan är liten!!!! rolleyes.gif
AnitaO
Humor-tajm smile.gif
"Nanny" följt av dubbelavsnitt av "Vänner" wub.gif
malin72
ingen som svammlar ikväll unsure.gif unsure.gif
Magdis
känner mig lite avslagen ikväll...tog slut på svammel. unsure.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-01-2007, 20:44)
känner mig lite avslagen ikväll...tog slut på svammel. unsure.gif

ja själv så liksom hänger huvvet i handen på nåt konstigt sätt laugh.gif laugh.gif
Kathy
Nyss hemkommen......... smile.gif
askar
Imorron ska jag/vi inte svamla... vi ska till Synsam... göra synprov och
beställa nya glasögon.
Annonsbladet kom ikväll och där stod att Synsam har 30% rabatt om man provar och betalar glasögonen torsdag - fredag.
Detta för att vi har.. Snöfestival.. i stan.

Vi kommer att spara minst fyra tusen kr på detta erbjudande. biggrin.gif
anna_rispan
CITAT (askar @ 24-01-2007, 22:07)
beställa nya glasögon.
Annonsbladet kom ikväll och där stod att Synsam har 30% rabatt om man provar och betalar glasögonen torsdag - fredag.

perfekt! nya glasögon vore trevligt! smile.gif
Kathy
Det var liksom ingen riktig fart på odla ikväll.........man börjar ana att det kanske är sport på TV?
Reserv
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 22:18)
Det var liksom ingen riktig fart på odla ikväll.........man börjar ana att det kanske är sport på TV?

Konståkningen börjar 22.30, men den kanske har vart på en annan kanal tidigare unsure.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 24-01-2007, 22:20)
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 22:18)

Konståkningen börjar 22.30, men den kanske har vart på en annan kanal tidigare unsure.gif

Ja, jag såg konståkningsschemat.....
askar
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 22:10)
CITAT (askar @ 24-01-2007, 22:07)
beställa nya glasögon.

perfekt! nya glasögon vore trevligt! smile.gif

Visst... då slipper jag sitta här med förstoringsglas laugh.gif
Kathy
CITAT (askar @ 24-01-2007, 22:22)

Näää......gör du?? unsure.gif laugh.gif biggrin.gif ohmy.gif
askar
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 22:26)

Händer faktiskt ibland.. trots att jag valt största storlek på texten.

Man ska inte skämmas för att visa och erkänna sina brister...
och här brister det lite här o där. laugh.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 21:52)
Nyss hemkommen......... smile.gif

och hur mår Hugo då unsure.gif unsure.gif
Reserv
CITAT (askar @ 24-01-2007, 22:31)
CITAT (Scrollan @ 24-01-2007, 22:26)

Händer faktiskt ibland.. trots att jag valt största storlek på texten.

Man ska inte skämmas för att visa och erkänna sina brister...
och här brister det lite här o där. laugh.gif

Här är det både syn, minne och som några märkt..... rolleyes.gif datakunnskaperna laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
nej man ska inte skämmas för sina brister. de som tilverkar glasögon o förstoringsglas ska också få lön till brödfödan så... smile.gif

p.s datorer är knepiga!!
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 22:38)
nej man ska inte skämmas för sina brister. de som tilverkar glasögon o förstoringsglas ska också få lön till brödfödan så... smile.gif

p.s datorer är knepiga!!

Knepiga??!! unsure.gif blink.gif Här lever den sitt eget liv, den har nog vart felande mer än fungerande.... wacko.gif Men nu har jag förhoppning om att den vill va´med mig ett tag till rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon