|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:18) Jag är inte heller sportintresserad.. trodde jag. Men nu när jag verkligen följt VM i Åre och Skidskytte VM så har jag förstått att jag någonstans i bakhuvudet lagrat massor med namn och info Hur det nu gick till  Jag lagrar också namn och info...helt ofrivilligt alltså! Och så försöker jag dölja för maken att jag känner till nåt alls om det för annars blir han så fånigt nöjd!
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:29
CITAT (Leocarpus @ 12-02-2007, 22:23) Du går sista året på gymnasiet va (om jag räknade rätt på din ålder)? Känner igen de där panikkänslorna som kommer smygande. Har tyvärr inga bra råd att ge för jag har aldrig varit något större föredömme för någon, nån gång  Kan bara säga att det kommer att ordna sig  Men jag hade oxå sådana funderingar. Först lever man i en trygg tillvaro i 12 års tid då skolan rullar på och man vet precis vad som ska hända nästa år. Samma visa om och om igen. Sedan står man där plötsligt och har ingen skola att återvända till, ingen utstakad framtid, ingen som säger åt en vad man ska gör eller hur och var. Sen hade jag kompisar som redan när de slutade skolan visste att de skulle få jobb, gifta sig, resa jorden runt, plugga, jobba utomlands, få barn, resa, flytta och en massa saker. Själv funderade jag mest på vad f***sen ska jag göra då? Att vara helt ovetande om sin framtid och dessutom behöva börja försörja sig själv kan kännas skrämmande. Kanske är det därför jag trivdes så bra på universitetet för det blev lite förlängd ungdomstid Angående skolan och olusten där så är det en himla skillnad på om man pluggar något som man dels tycker om och dels om man har valt det själv. då hittar man alltid motivation det kan jag lova. Däremot tvinga sig igenom alla obligatoriska kurser i gymnasiet som man inte har minsta intresse för kan kännas som en pina. skönt att det är fler som känner/känt så jo det är ju sant väljer jag att gå en utbildning om växter så blir det kanske roligare , nee måste verkligen ta en vecka att tänka igenom allt har startat värsta karusellen i huet på mig själv
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 21:06) isch jag tror att jag har 18år panik , vill inte fortsätta i skolan och vet inte hur jag ska få jobb har panik över att detta som kommer är mitt sista sommarlov , trasslig kärlek och det är det jag vill ha av allt men det har jag knappt halvt äns , ruta 1 ruta -10 blir det typ . och inte orkar jag leta upp nytt heller vänner har försvunnit har väl max 1som är närmast och x antal som jag känner och ännu fler x anatal som känner mig men jag känner inte dom , sen vill jag ibland bo hemma men kan inte och det funkar inte med pappa m.m. .  :wacko: :wacko: frågade mamma om lov att skippa skolan och det fick jag i morgon ( inte rätt sätt ) men måste tänka överallt detta skulle passat bättre i gnäll tråden  :blink: :unsure: men men kan ju svamla ut det istället , skönt å får skriva av sig plus vill jag jobba med växter MÅSTE jag gå i skola men bara tanken på skola spyr jag av , men jag vill jobba med växter men inte utan skola går inte det :wacko: :wacko: och jag är inte den jobb typen heller så jag har ingen aning om hur jag ska få mat om jag inte jobbar fult ut till 100% och vad hemskt att bara ha semester kanske 3-4veckor på sommaren och inte råd med kläder eller mat eller växter eller tv eller nåt annat :wacko: :wacko: snurr snurr Linus... försök att istället se det positiva att gå i skolan. Du får utbildning helt gratis och om jag inte har fel så får du väl också gratis lunch varje skoldag. Därtill får du ett studiebidrag om 1050 kr/mån. Inte många andra länder har så generösa villkor. Sedan ang kärleken... Ha inte så bråttom. Du anar inte hur många i din ålder som aldrig haft "sällskap"... vare sig de är hetero el homo. Inte heller har alla så speciellt många riktigt nära vänner... de flesta av oss har väl ett par eller så och ett gäng "bekanta" Tråkigt är det att du inte kan bo hemma pga pappas inställning... men försök att se det som en prövotid också för honom. Han tänker nog lika mycket som du... på situationen... och kanske tiden ger honom lite perspektiv på saker och ting och ni en dag kommer att hitta varann igen.
Piccante
12-02-2007, 22:35
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 22:29) skönt att det är fler som känner/känt så :wub: Inte mycket till tröst men det hör till gymnasietiden, nästan Jag våndas själv lite över framtiden just nu men det är inte fullt lika katastrofalt som när jag slutade gymnasiet. Det finns ju alltid studievägledare att tala med om man har ångest för framtiden, fast jag har ännu inte träffat någon sådan som kan svara på speciellt mycket  (förlåt alla studievägledare!)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:25) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:18) Jag är inte heller sportintresserad.. trodde jag. Men nu när jag verkligen följt VM i Åre och Skidskytte VM så har jag förstått att jag någonstans i bakhuvudet lagrat massor med namn och info Hur det nu gick till  :lol: Jag lagrar också namn och info...helt ofrivilligt alltså! Och så försöker jag dölja för maken att jag känner till nåt alls om det för annars blir han så fånigt nöjd!  Här är det tvärtom.. jag glänser gärna med mina kunskaper och då sitter han där som ett stort frågetecken
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:41
CITAT (Leocarpus @ 12-02-2007, 22:35) CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 22:29) skönt att det är fler som känner/känt så :wub:
Inte mycket till tröst men det hör till gymnasietiden, nästan Jag våndas själv lite över framtiden just nu men det är inte fullt lika katastrofalt som när jag slutade gymnasiet. Det finns ju alltid studievägledare att tala med om man har ångest för framtiden, fast jag har ännu inte träffat någon sådan som kan svara på speciellt mycket  (förlåt alla studievägledare!) jag har med pratat med sån angående allt sånt , men jag vet inte . har inte gett nåt . sen beror det kanske på hur personen är som man pratar med
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:45
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:33) Linus... försök att istället se det positiva att gå i skolan. Du får utbildning helt gratis och om jag inte har fel så får du väl också gratis lunch varje skoldag. Därtill får du ett studiebidrag om 1050 kr/mån. Inte många andra länder har så generösa villkor. Sedan ang kärleken... Ha inte så bråttom. Du anar inte hur många i din ålder som aldrig haft "sällskap"... vare sig de är hetero el homo. Inte heller har alla så speciellt många riktigt nära vänner... de flesta av oss har väl ett par eller så och ett gäng "bekanta" Tråkigt är det att du inte kan bo hemma pga pappas inställning... men försök att se det som en prövotid också för honom. Han tänker nog lika mycket som du... på situationen... och kanske tiden ger honom lite perspektiv på saker och ting och ni en dag kommer att hitta varann igen.  jo det är ju iför sig bra att skolan är så så man ska ju verkligen inte klaga  , men sen är det så ensamt med sen alla andra för fasta förhållande och annat , jag bara 1månaders eller nåt sånt , en mamma eller mormor kan alldrig ersätta det inte äns en vän , ingen närhet och inget sånt , fast det passar inte i denna tråden  att prata om sånt
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:46
CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:39) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 22:25) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:18) Jag är inte heller sportintresserad.. trodde jag. Men nu när jag verkligen följt VM i Åre och Skidskytte VM så har jag förstått att jag någonstans i bakhuvudet lagrat massor med namn och info Hur det nu gick till  :lol: Jag lagrar också namn och info...helt ofrivilligt alltså! Och så försöker jag dölja för maken att jag känner till nåt alls om det för annars blir han så fånigt nöjd!  Här är det tvärtom.. jag glänser gärna med mina kunskaper och då sitter han där som ett stort frågetecken  hahaha rolig du
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 22:45) CITAT (askar @ 12-02-2007, 22:33) Linus... försök att istället se det positiva att gå i skolan. Du får utbildning helt gratis och om jag inte har fel så får du väl också gratis lunch varje skoldag. Därtill får du ett studiebidrag om 1050 kr/mån. Inte många andra länder har så generösa villkor. Sedan ang kärleken... Ha inte så bråttom. Du anar inte hur många i din ålder som aldrig haft "sällskap"... vare sig de är hetero el homo. Inte heller har alla så speciellt många riktigt nära vänner... de flesta av oss har väl ett par eller så och ett gäng "bekanta" Tråkigt är det att du inte kan bo hemma pga pappas inställning... men försök att se det som en prövotid också för honom. Han tänker nog lika mycket som du... på situationen... och kanske tiden ger honom lite perspektiv på saker och ting och ni en dag kommer att hitta varann igen.  jo det är ju iför sig bra att skolan är så så man ska ju verkligen inte klaga  , men sen är det så ensamt med sen alla andra för fasta förhållande och annat , jag bara 1månaders eller nåt sånt , en mamma eller mormor kan alldrig ersätta det inte äns en vän , ingen närhet och inget sånt , fast det passar inte i denna tråden  att prata om sånt "alla andra"... det tror väl inte ens du själv på. Om du skulle kolla alla inpå kroppen så kanske det visade sig att max 20% har fast sällskap... resten sökte... precis som du. När man är ung och har många tankar så kan livet ofta te sig orättvist och man tror att "alla andra" har det sååå mycket bättre... fast så är inte i det verkliga livet.
Alexander-VG-zon3
12-02-2007, 22:55
jo det har du rätt i , jag vet egentligen inget alls om hur andra har det . men det känns som att många har det bra och sånt och har det jag vill ha
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 22:55) jo det har du rätt i , jag vet egentligen inget alls om hur andra har det . men det känns som att många har det bra och sånt och har det jag vill ha Kanske är det som med märkesjeansen ... son/dotter kommer hem och säger... Alla andra har utom jag Sedan visar det sig att ett par i klassen (32 elever) har.
Piccante
12-02-2007, 23:17
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 22:55) jo det har du rätt i , jag vet egentligen inget alls om hur andra har det . men det känns som att många har det bra och sånt och har det jag vill ha Det är lätt att man fastnar i negativa tankar ibland. Men även om man gärna vill så kan man inte få riktigt allt på en gång. Försök att ta det etappvis i stället. Nu har du inte mycket kvar av skolan t.ex. Om du koncentrerar dig på den sista tiden och tar dig igenom den så kan du känna dig nöjd sedan och lägga det bakom dig, medveten om att nu behöver du inte göra om det. Sista året brukar alltid vara tufft men det är skönt när det är avklarat. Sen ökar nog självförtroendet oxå när du känner att saker börjar ordna sig. Sen när du har en sak mindre att oroa dig för så får du mer tid över för att leta efter en partner oxå. Mer personliga problem vet jag inte hur du ska lösa, det angår inte mig som inte vet vad ni har sagt och gjort. Men ni kanske kan lösa det oxå om det får ta tid. Har du och din pappa försökt att umgås kortare perioder? ni kanske kan börja om på nytt när ni har varit ifrån varandra ett tag.
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 07:34) Har din sambo också "orena" tankar??
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 07:34) När jag såg annonsen så tyckte jag att jag kände igen staketet och skogen i bakgrunden. Annonsen är ju från Östergötland, så det bekräftade det hela. Grejen är, att den som fotograferat stolen måste ha släpat den en lång bit för att få ut den dit. Det är mitt i en hästhage nämligen, ute på Vallafältet i Linköping. Varför kan man faktiskt undra
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 07:34) Jaså, här ser man vad flickorna fantiserar om
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 21:06) plus vill jag jobba med växter MÅSTE jag gå i skola men bara tanken på skola spyr jag av , men jag vill jobba med växter men inte utan skola går inte det snurr snurr Jag förstår att allt känns jobbigt nu. Sådär kände jag också i din ålder, jag ville bli veterinär men ville inte sitta och "plugga bort" mina roligaste ungdomsår. Men det ångrar jag nu, så kom igen nu Flaxss! Du klarar det!
Nej nej det är Magdis och min sambo som har orena tankar...  Jag skulle aldrig tänka så.....
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 07:41) Nej nej det är Magdis och min sambo som har orena tankar...  Jag skulle aldrig tänka så.....  Ja ja ja......  skyll på andra du
Fotvård har jag varit på ... lite hula hula ovanpå det känns bra.
CITAT (askar @ 13-02-2007, 08:41) Fotvård har jag varit på ... lite hula hula ovanpå det känns bra.  Fotvård såhär tidigt på morron???  och jag som inte fått på mig kläder ens en gång
CITAT (Reserv @ 13-02-2007, 08:43) CITAT (askar @ 13-02-2007, 08:41) Fotvård har jag varit på ... lite hula hula ovanpå det känns bra.  Fotvård såhär tidigt på morron???  och jag som inte fått på mig kläder ens en gång  Det har inte jag heller ... fått på mig kläderna alltså. Jag har "fotvårdaren"i huset... gratis, å så bjuder han på sååå gott kaffe och laxmacka efteråt.
CITAT (askar @ 13-02-2007, 08:52) CITAT (Reserv @ 13-02-2007, 08:43) CITAT (askar @ 13-02-2007, 08:41) Fotvård har jag varit på ... lite hula hula ovanpå det känns bra.  Fotvård såhär tidigt på morron???  och jag som inte fått på mig kläder ens en gång  Det har inte jag heller ... fått på mig kläderna alltså. Jag har "fotvårdaren"i huset... gratis, å så bjuder han på sååå gott kaffe och laxmacka efteråt.  aha.....maken
Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna. Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna. Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid  Har du inte dresserat maken din Anita??
CITAT (Reserv @ 13-02-2007, 09:07) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna.
Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid :lol: Har du inte dresserat maken din Anita??  Nä, jag får ingen ordning på honom. Alldeles för mycket egen vilja
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna.
Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid :lol: Gudasnäll... det är han nog. Han är min frissa också och kock och chaufför, massör och assistent och... allt. och det utan någon som helst dressyr
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 07:41) Nej nej det är Magdis och min sambo som har orena tankar...  Jag skulle aldrig tänka så.....  Nej nej, inte jaaaag inte!  Och min man skulle rodna ihjäl sig om han läste det där.  Allvarligt talat, en sån där stol skulle påminna alltför mycket om förlossningen....inte för att den var nåt negativt alls iofs.
Biggan_
13-02-2007, 13:01
CITAT (askar @ 13-02-2007, 09:43) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna. Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid  Gudasnäll... det är han nog. Han är min frissa också och kock och chaufför, massör och assistent och... allt. och det utan någon som helst dressyr  Allkonstnär! Lyckliga du! Alla  -s Dag imorron, en extra puss o kram till käresten då Agneta?
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 13:01) CITAT (askar @ 13-02-2007, 09:43) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna. Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid  Gudasnäll... det är han nog. Han är min frissa också och kock och chaufför, massör och assistent och... allt. och det utan någon som helst dressyr  Allkonstnär! Lyckliga du! Alla  -s Dag imorron, en extra puss o kram till käresten då Agneta?  Absolut... det får han varje dag Just nu har jag lånat ut honom några timmar.. håller på att fixa elfel i dotterns bil.
Biggan_
13-02-2007, 13:08
CITAT (askar @ 13-02-2007, 13:06) CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 13:01) CITAT (askar @ 13-02-2007, 09:43) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 08:58) Din man måste vara gudasnäll Agneta. Jag har fullt sjå att tvinga min och massera vaderna när vi softar framför TV:n på kvällarna. Har försökt med såna där argument om att det är en mans plikt ... men det funkar inte alltid  Gudasnäll... det är han nog. Han är min frissa också och kock och chaufför, massör och assistent och... allt. och det utan någon som helst dressyr  Allkonstnär! Lyckliga du! Alla  -s Dag imorron, en extra puss o kram till käresten då Agneta?  Absolut... det får han varje dag Just nu har jag lånat ut honom några timmar.. håller på att fixa elfel i dotterns bil. Härligt att du delar med dej!
Biggan_
13-02-2007, 13:46
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 07:37) När jag såg annonsen så tyckte jag att jag kände igen staketet och skogen i bakgrunden. Annonsen är ju från Östergötland, så det bekräftade det hela. Grejen är, att den som fotograferat stolen måste ha släpat den en lång bit för att få ut den dit. Det är mitt i en hästhage nämligen, ute på Vallafältet i Linköping. Varför kan man faktiskt undra  Sköna naturupplevelser kanske?
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 13:46) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 07:37) När jag såg annonsen så tyckte jag att jag kände igen staketet och skogen i bakgrunden. Annonsen är ju från Östergötland, så det bekräftade det hela. Grejen är, att den som fotograferat stolen måste ha släpat den en lång bit för att få ut den dit. Det är mitt i en hästhage nämligen, ute på Vallafältet i Linköping. Varför kan man faktiskt undra :blink: :lol:
Sköna naturupplevelser kanske?  Kom älskling så åker vi ut på Vallafätet med våran gynstol?
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 14:39) CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 13:46) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 07:37) När jag såg annonsen så tyckte jag att jag kände igen staketet och skogen i bakgrunden. Annonsen är ju från Östergötland, så det bekräftade det hela. Grejen är, att den som fotograferat stolen måste ha släpat den en lång bit för att få ut den dit. Det är mitt i en hästhage nämligen, ute på Vallafältet i Linköping. Varför kan man faktiskt undra  Sköna naturupplevelser kanske?  Kom älskling så åker vi ut på Vallafätet med våran gynstol?  Förena nytta med nöje
CITAT (Reserv @ 13-02-2007, 14:42) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 14:39) CITAT (Birgitta P @ 13-02-2007, 13:46) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 07:37) När jag såg annonsen så tyckte jag att jag kände igen staketet och skogen i bakgrunden. Annonsen är ju från Östergötland, så det bekräftade det hela. Grejen är, att den som fotograferat stolen måste ha släpat den en lång bit för att få ut den dit. Det är mitt i en hästhage nämligen, ute på Vallafältet i Linköping. Varför kan man faktiskt undra  Sköna naturupplevelser kanske?  Kom älskling så åker vi ut på Vallafätet med våran gynstol?  Förena nytta med nöje  Få lite "krydda" på familjeutflykterna
Sambon gjorde stora ögon när jag visade honom gynstolen  ...Och ännu större när jag sa att det var en på odla som hittat den! Han trodde nämligen att det var oskyldigt och riskfritt att ha sin flickvän "hängandes" på ett trädgårdsforum.  Ack vad han är lurad!
CITAT (Leia @ 13-02-2007, 16:44) Sambon gjorde stora ögon när jag visade honom gynstolen  ...Och ännu större när jag sa att det var en på odla som hittat den! Han trodde nämligen att det var oskyldigt och riskfritt att ha sin flickvän "hängandes" på ett trädgårdsforum.  Ack vad han är lurad!  Och tji fick han!
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 16:45) CITAT (Leia @ 13-02-2007, 16:44) Sambon gjorde stora ögon när jag visade honom gynstolen  :lol: ...Och ännu större när jag sa att det var en på odla som hittat den! Han trodde nämligen att det var oskyldigt och riskfritt att ha sin flickvän "hängandes" på ett trädgårdsforum.  Ack vad han är lurad!  :rolleyes: Och tji fick han!  Någon som lagt bud på stolen?
CITAT (askar @ 13-02-2007, 20:34) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 16:45) CITAT (Leia @ 13-02-2007, 16:44) Sambon gjorde stora ögon när jag visade honom gynstolen  ...Och ännu större när jag sa att det var en på odla som hittat den! Han trodde nämligen att det var oskyldigt och riskfritt att ha sin flickvän "hängandes" på ett trädgårdsforum.  Ack vad han är lurad!  Och tji fick han!  Någon som lagt bud på stolen?  Nae ... tycker 2000:- var lite dyrt Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är ett studentskämt. Fältet ligger bakom Linköpings Universitet, och dom har mycket hyss för sig dom där ungarna
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 21:02) CITAT (askar @ 13-02-2007, 20:34) CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 16:45) CITAT (Leia @ 13-02-2007, 16:44) Sambon gjorde stora ögon när jag visade honom gynstolen  ...Och ännu större när jag sa att det var en på odla som hittat den! Han trodde nämligen att det var oskyldigt och riskfritt att ha sin flickvän "hängandes" på ett trädgårdsforum.  Ack vad han är lurad!  Och tji fick han!  Någon som lagt bud på stolen?  Nae ... tycker 2000:- var lite dyrt Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är ett studentskämt. Fältet ligger bakom Linköpings Universitet, och dom har mycket hyss för sig dom där ungarna  Aha.. då förstår jag
CITAT (askar @ 13-02-2007, 13:06) Just nu har jag lånat ut honom några timmar.. håller på att fixa elfel i dotterns bil. Inte konstigt att skyltbelysningen inte fungerade.. hela kabelstammen var ihopsmält Ett under att det inte tagit eld... men nu är kablarna provisoriskt tejpade så bilen klarar besiktningen. Till sommarn när sol och värme återänt... ska det fixas mer permanent.
Alexander-VG-zon3
13-02-2007, 22:08
jag har kommit på hur allt ska se ut framåt tror jag , ska ha ett år ledigt ( kanske jobba en dag i veckan ) och under det året kan jag ta det lugnt fixa vad som behövs med familj och sen eventuellt leta efter nån . sen därefter söka in på en yrkes utbildning efter det året och börja med nya krafter och sen efter det året söka jobb och eventuellt flytta och börja ett eget liv så smått . och det är ju så lite kvar nu av skolan så det ska jag orka igenom . tycker detta låter bra så det ska jag följa . vad tror ni blir det vår nu !! känns som om det kommer gå upp och ner och bli en kall och lång vår . snart är februari slut sen bara mars kvar och i april brukar det bli vår , 1april förra året var det vår hos mig . fast sen vet man alldrig kanske slår om till varmt eller vinter igen
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:08) jag har kommit på hur allt ska se ut framåt tror jag , ska ha ett år ledigt ( kanske jobba en dag i veckan ) och under det året kan jag ta det lugnt fixa vad som behövs med familj och sen eventuellt leta efter nån . sen därefter söka in på en yrkes utbildning efter det året och börja med nya krafter och sen efter det året söka jobb och eventuellt flytta och börja ett eget liv så smått . och det är ju så lite kvar nu av skolan så det ska jag orka igenom . tycker detta låter bra så det ska jag följa . Går du ut gymnasiet nu i vår? När jag skulle gå ut gymnasiet så oroade jag mig konstigt nog inte alls...tänkte väl att det skulle ordna sig med allting. Veckan efter studenten var jag ute på galej och träffade en kille..vi höll ihop i 6 år. Jag hade lite uppehåll efter gymnasiet och gjorde lite allt möjligt, hade bl.a en ungdomspraktikplats och gick några roliga kurser. Det är ju ganska likt dina planer.  Tror det blir toppen för dig också. Jag tog studenten -92 och sen började jag sjuksköterskehögskolan januari -94. Ett stort hopp från det jag sysslat med tidigare eftersom jag läste humanistisk linje på gymnasiet och trodde att jag skulle ta en fil.kand eller nåt...men det blev helt toppen som det blev. Livet kan ta snabba vändningar.
Alexander-VG-zon3
13-02-2007, 22:19
jag slutar till sommaren så jag går väl ca 3månader till , bodde du hemma när du gjorde det ??
jo livet kan vara nyckfullt jag ville helst ha allt nu och sen leva det men så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägen
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:19) jag slutar till sommaren så jag går väl ca 3månader till , bodde du hemma när du gjorde det ??
jo livet kan vara nyckfullt jag ville helst ha allt nu och sen leva det men så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägen Ja jag bodde hemma hos mina föräldrar när jag gick ut gymnasiet och jag bodde kvar där ett år efter det också. Men när jag började plugga på högskolan bodde jag med min kille. Du kanske kunde söka ungdomspraktik inom nåt med trädgård?
Piccante
13-02-2007, 22:33
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:08) jag har kommit på hur allt ska se ut framåt tror jag , ska ha ett år ledigt ( kanske jobba en dag i veckan ) och under det året kan jag ta det lugnt fixa vad som behövs med familj och sen eventuellt leta efter nån . sen därefter söka in på en yrkes utbildning efter det året och börja med nya krafter och sen efter det året söka jobb och eventuellt flytta och börja ett eget liv så smått . och det är ju så lite kvar nu av skolan så det ska jag orka igenom . tycker detta låter bra så det ska jag följa .
vad tror ni blir det vår nu !! :unsure: känns som om det kommer gå upp och ner och bli en kall och lång vår . snart är februari slut sen bara mars kvar och i april brukar det bli vår , 1april förra året var det vår hos mig . fast sen vet man alldrig kanske slår om till varmt eller vinter igen Du har kommit till rätta med din framtidsångest, det var väl skönt Hoppas verkligen det blir vår snart, jag orkar inte med att gå och frysa länge till
Alexander-VG-zon3
13-02-2007, 22:42
CITAT (Leocarpus @ 13-02-2007, 22:33) Hoppas verkligen det blir vår snart, jag orkar inte med att gå och frysa länge till  jo plus med lite hjälp va mormor så nu tror jag det ska gå bra , hoppas jag inte blir lika hysterisk över nåt annat haha fast det är plus grader ute så är det kallt och ruggigt i med det är dimma och regn och moln
Piccante
13-02-2007, 22:48
CITAT (flaxss @ 13-02-2007, 22:42) jo plus med lite hjälp va mormor så nu tror jag det ska gå bra , hoppas jag inte blir lika hysterisk över nåt annat haha  Tyckte du utryckte det väldigt bra; ...så funkar det inte man skapar ju sig ett liv på vägenAtt man funderar över tillvaron ibland och har sina bekymmer är nog en del av livet. Man kommer aldrig ifrån det. Så var inte rädd för att bli hysterisk över något annat det löser sig nog ska du se.
Du skulle kunna göra som min son Linus. Han har nog känt ungefär som du. Han gick ut gymnasiet förra året. Nu läser han på halvfart (som det heter) en fristående kurs på universitetet. Dom har schemalagd skoltid 1 dag i veckan. Sen jobbar han lite extra för att dryga ut inkomsten. Eftersom han pluggar på universitetet så har han rätt till en studentlya, vilket han trivs utmärkt med. Han trivs så bra så han ska nog ta nån ny kurs till höstterminen och köra så ett år till.
Han behöver inte bestämma sig, men får ändå bra utbildning att ha i bakfickan när han ska söka jobb på allvar liksom.
Det svamlas för lite nu tycker jag! Lilleman har kommit på en ny rolig lek: Att ta ett stadigt tag om bröstet med munnen och sen rycka iväg så att det töjs ut som ett tuggummi!  Jag tackar min lyckliga stjärna för att han inte har tänder ännu! Fortsätter han så här blir jag snart tvungen att skaffa push-up!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|