Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
malin72
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 22:39)
CITAT (AnitaGg @ 25-01-2007, 16:41)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 16:23)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 12:46)
CITAT (askar @ 25-01-2007, 12:45)

eller kanske skulle man....Knappar?

Nix...inga knappar.
NU....ska jag lämna er. Bye, bye. wub.gif

Sådärja......
Nu är paketet postat. Gissar att det inte hinner fram till imorgon.....synd.....

Inga frön, inga knappar alltså .... hmm ....
Kattleksaker? rolleyes.gif

Nix. rolleyes.gif

nu är jag nyfiken i en strut laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 22:40)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-01-2007, 22:38)

Gamla stan och Söder tycker jag e mysigt. Jag har bott på Söder ett tag.  :)

jasså en gamal stockholmare smile.gif tongue.gif

Har många bekanta där nere och mina barn boende där nu wub.gif
Kathy
Nu går "La Dolce vita" med After Dark på TV4. wub.gif
Inspelad på Rodno i Gbg.
Vi såg samma show på Tyrol i Sthlm.
Kathy
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 22:41)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 22:39)
CITAT (AnitaGg @ 25-01-2007, 16:41)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 16:23)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 12:46)
CITAT (askar @ 25-01-2007, 12:45)

eller kanske skulle man....Knappar?

Nix...inga knappar.
NU....ska jag lämna er. Bye, bye. wub.gif

Sådärja......
Nu är paketet postat. Gissar att det inte hinner fram till imorgon.....synd.....

Inga frön, inga knappar alltså .... hmm ....
Kattleksaker? rolleyes.gif

Nix. rolleyes.gif

nu är jag nyfiken i en strut laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nääähääää..............är du det?? tongue.gif tongue.gif *retas*..... laugh.gif
Magdis

Gamla stan och Söder tycker jag e mysigt. Jag har bott på Söder ett tag.  :)

Jag är rospigg i grund och botten...sen pluggade jag i Stockholm, skolan ligger uppe på Åsöberget. Fin utsikt. smile.gif
malin72
CITAT (Reserv @ 25-01-2007, 22:41)

Gamla stan och Söder tycker jag e mysigt. Jag har bott på Söder ett tag.  smile.gif

Har många bekanta där nere och mina barn boende där nu wub.gif

aha ok jo men jag kan hålla med om att det är otroligt uppstressande ibland....man kan ju faktiskt bli nedslagen när man ska hinna över gatan rolleyes.gif

när jag jobbade på NK så lärde man sig att bete sig som dom...man smet förbi här och där laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
hallå unsure.gif unsure.gif somnade ni unsure.gif rolleyes.gif
Kathy
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 23:05)
hallå unsure.gif unsure.gif somnade ni unsure.gif rolleyes.gif

Nädå, jag är kvar. smile.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:05)
hallå unsure.gif  :unsure: somnade ni unsure.gif  :rolleyes:

smile.gif så bra då,kul att se dig wub.gif ser lika busig ut som du är när du pratar rolleyes.gif
malin72
åhh vad jag skulle vilja dela mig i 2 imorgon......
lillen ska jú till sjukan och kollas och jag har samtal på skolan med tonåringen och hans mentor,vill inte missa nåt av dom...men sambon får nog ta lillen sad.gif wink.gif
Kathy
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 23:07)
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:05)
hallå unsure.gif  unsure.gif somnade ni unsure.gif  rolleyes.gif

smile.gif så bra då,kul att se dig wub.gif ser lika busig ut som du är när du pratar rolleyes.gif

tongue.gif
Jadu...bilden är c:a 3 år gammal......ser liksom inte ut sådär idag.
Nu har jag något kortare hår, mer "spret" och färgat håret i tre nyanserade slingor; mahognyrött, blondt och kastanjbrunt.
Piccante
Vad många det är som har en bild på sig själva som avatar nu? Varje gång jag ser en ny så blir jag lika förvånad, när det visar sig att bakom, katten, filmstjärnan, blomman så finns det en person som inte alls ser ut som jag hade trott blink.gif Men vad kul att få se er!
Kathy
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:12)
Vad många det är som har en bild på sig själva som avatar nu? Varje gång jag ser en ny så blir jag lika förvånad, när det visar sig att bakom, katten, filmstjärnan, blomman så finns det en person som inte alls ser ut som jag hade trott blink.gif Men vad kul att få se er!

Ojjdå......hur hade du gissat att jag skulle se ut då? unsure.gif
malin72
CITAT (flaxss @ 25-01-2007, 22:37)
Sätt en ros i början på ditt msn namn för att hedra 8 åringen som blev mördad i Norrahammar idag. Skicka vidare till folk på din msn lista

ja usch tittade på nyheterna ang det nu....så tragiskt sad.gif
och dom bara stänger ner psykhemmen och släpper ut dom på gatan mad.gif mad.gif ....
Kathy
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 23:18)
Sätt en ros i början på ditt msn namn för att hedra 8 åringen som blev mördad i Norrahammar idag. Skicka vidare till folk på din msn lista

och dom bara stänger ner psykhemmen och släpper ut dom på gatan mad.gif mad.gif ....

Vilken tragisk historia. (jag hörde den dock som återberättad)
Hade inte psykiatrikern skrivit intyg på att personen ifråga var ofarlig för sin omgivning?
Piccante
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:13)
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:12)
Vad många det är som har en bild på sig själva som avatar nu? Varje gång jag ser en ny så blir jag lika förvånad, när det visar sig att bakom, katten, filmstjärnan, blomman så finns det en person som inte alls ser ut som jag hade trott blink.gif  Men vad kul att få se er!

Ojjdå......hur hade du gissat att jag skulle se ut då? unsure.gif

Jag har haft en väldigt diffus bild av alla. det är så svårt att avgöra en persons längd och hårfärg genom hur de skriver laugh.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:20)

Hade inte psykiatrikern skrivit intyg på att personen ifråga var ofarlig för sin omgivning?

ja dom håller på och kollar nu om det är någon brist eller fel som hänt i systemet....som vanligt sad.gif
Kathy
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:24)
Jag har haft en väldigt diffus bild av alla. det är så svårt att avgöra en persons längd och hårfärg genom hur de skriver laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Okej då. tongue.gif
Piccante

Enligt experterna så är det så ont om platser inom psykiatrin så de verkar skriva ut alla så fort de inte har varit våldsamma på några dagar sad.gif Det är väldigt märkligt att vården inte byggs ut för vi har tyvärr allt för många fall redan av vansinnesdåd.
Piccante
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:25)
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:24)

laugh.gif laugh.gif Okej då. tongue.gif

Det är hur svårt som helst att gissa hur folk ser ut egentligen. Jag hade inte ens rätt bild av Flaxss, trots att han har sig själv i avataren laugh.gif
Kathy
Visst är det så i många av fallen.

Jag har själv suttit i otaliga möten med psykiatrin och försökt stoppa utskrivningar där vi har sett att personen ifråga inte alls mår bra, utan har varit en risk för sig själv eller andra. sad.gif
herkules

han var säkert ofarlig så länge har var intagen och fick sin medicin dagligen. det är ofta det brister inom öppenvården så troligtvis följdes han inte upp.
tyvärr.
hörde på nyheterna att läkarna faktiskt sagt att han kunde bli farlig för sin omgivning om han var omedicinerad.
så mera krut på den öppna psykiatriska vården tack.
herkules
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:27)
Enligt experterna så är det så ont om platser inom psykiatrin så de verkar skriva ut alla så fort de inte har varit våldsamma på några dagar sad.gif  Det är väldigt märkligt att vården inte byggs ut för vi har tyvärr allt för många fall redan av vansinnesdåd.

det är helt obegripligt hur de kunde stänga de stora mentalsjukhusen runt om i sverige, de behövdes och de fungerade!
Kathy
CITAT (herkules @ 25-01-2007, 23:34)

Enligt experterna så är det så ont om platser inom psykiatrin så de verkar skriva ut alla så fort de inte har varit våldsamma på några dagar sad.gif  Det är väldigt märkligt att vården inte byggs ut för vi har tyvärr allt för många fall redan av vansinnesdåd.

det är helt obegripligt hur de kunde stänga de stora mentalsjukhusen runt om i sverige, de behövdes och de fungerade!

Det var många som hade varit inskrivna och bott på institutionerna i kanske 20 år. En del av dem var livrädda över att komma ut i samhället till en egen lägenhet och öppenvården.

Nu finns det ju fler och fler psykboenden, likande gruppboenden inom LSS.
Piccante
CITAT (Scrollan @ 25-01-2007, 23:36)

Det var många som hade varit inskrivna och bott på institutionerna i kanske 20 år. En del av dem var livrädda över att komma ut i samhället till en egen lägenhet och öppenvården.

Men det finns väl ingen tvångsvård längre som jag har förstått utan akut farliga personer måste söka vård själva.
herkules

visst finns det boende - dock inte till alla.
sen är det så jäkla trist att inte kommuner och landsting har lärt sig att samarbeta på alla dessa år, bara ett fåtal kommuner i landet jobbar socialpsykiatriskt tillsammans med landstinget.

det är tråkigt att se denna försämrade behandling av de absolut svagaste människorna i samhället.
Kathy
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:41)
Men det finns väl ingen tvångsvård längre som jag har förstått utan akut farliga personer måste söka vård själva.

Jodå, det finns fortfarande tvångsvård.
Och akut psykiskt sjuka människor som är en fara för sig själva eller andra kan hämtas med polishandräckning om de inte följer med självmant.
herkules
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 23:41)

visst finns det tvångsvård, lpt, lagen om psykiatrisk tvångsvård
AnitaO

Tydligen var även Linköpings-polisen intresserad av hans DNA.
Dom har ju fortfarande inte fått tag i dubbelmördaren från 2004 sad.gif
Man har tagit 600 DNA-prover i jakten på mördaren, men ännu inte fått napp.
Leia
Men vad ni hinner skriva när man inte är här!!!! Det kommer ju´ta mig halva dagen att läsa in mig på allt!
Tittade in en jättesnabbis i går kväll och såg redan då att jag hade missat en del bilder (bla på scrollan, nu får du faktiskt pm:a mig hur du ser ut, eller låta bilden ligga!!!!! biggrin.gif rolleyes.gif ) Och kanske tillkom det flera nya bilder i går kväll?!
Nej jag måste ge mig in i den tråden och kolla nu!

Idag ska jag bara sjussa Max till skolan sedan blir jag på Odla HELA dagen så att jag inte missar något!!!!! rolleyes.gif laugh.gif

(Usch såg förresten på nyheterna om den lilla killen.... sad.gif mad.gif Barnen törs inte gå ut för de är rädda. sad.gif Stackars, stackars, vad är det för värld de får växa upp i? sad.gif mad.gif Vid sådana här tillfällen ångrar jag faktiskt att jag satt barn till världen..... sad.gif )
Gillan
Ja, här förstår du Leia, får man ligga i om man ska hinna med blink.gif laugh.gif laugh.gif . Det räcker med att titta på konståkning så har det ramlat i väg massor med sidor rolleyes.gif
Gillan
Är det nån som vet varför pejori har raderat sin profil och dessutom skriver så här i sin information?

Nu ska jag ägna mej åt annat än odla ett tag.
Känner att jag inte riktigt hör hemma här.
Ha det så bra alla...vi ses någon gång.

Har det hänt nåt speciellt. Tycker inte det är likt henne alls unsure.gif sad.gif
Lady Hamilton
Äh! Hon är snart tillbaka smile.gif Låt henne vara.
Gillan
CITAT (Hamilton @ 26-01-2007, 08:00)
Äh! Hon är snart tillbaka smile.gif Låt henne vara.

Jo, det får man ju hoppas. Bara det inte är nån/nåt här som gjort henne ledsen unsure.gif Hon hör ju till liksom biggrin.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 07:58)
Är det nån som vet varför pejori har raderat sin profil och dessutom skriver så här i sin information?

Har det hänt nåt speciellt. Tycker inte det är likt henne alls unsure.gif sad.gif

Det är juh långt ifrån första gången hon lämnar såna meddelanden i profilen. Men varför ringer du inte upp henne och frågar eller frågar på msn istället?? Då får du nog nåt passande svar från henne, här inne kan juh bara alla spekulera över varför. wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 26-01-2007, 08:04)
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 07:58)

Har det hänt nåt speciellt. Tycker inte det är likt henne alls unsure.gif  :(

Det är juh långt ifrån första gången hon lämnar såna meddelanden i profilen. Men varför ringer du inte upp henne och frågar eller frågar på msn istället?? Då får du nog nåt passande svar från henne, här inne kan juh bara alla spekulera över varför. wub.gif

Det har jag redan försökt med. Men strunt i det nu. Jag bara brydde mig lite wub.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 08:07)
Jag bara brydde mig lite wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Leia
Tjoho! Där är du ju´scrollan!!!! Och jag missade inte dig denna gång! smile.gif wub.gif Vad roligt att se dig! smile.gif
Nu ska jag sjussa iväg Max - tillbaka om en halvtimme, och då ska jag inte missa NÅGONTING idag! biggrin.gif
Kathy
CITAT (Leia @ 26-01-2007, 08:11)
Tjoho! Där är du ju´scrollan!!!! Och jag missade inte dig denna gång! smile.gif wub.gif Vad roligt att se dig! smile.gif

*vink, vink* wink.gif
AnitaO

Förstår att det var i bästa välmening, men jag är inte så säker på att det är rätt sätt att "bry sig om".
Jag personligen skulle INTE bli glad om jag diskuterades som 3:e person på ett forum där jag inte var aktiv.

Man kan skicka ett mail och visa att man bryr sig om. smile.gif
Kathy
Var det någon av er som såg "La Dolce Vita" med After Dark igår? wub.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 26-01-2007, 08:13)

Förstår att det var i bästa välmening, men jag är inte så säker på att det är rätt sätt att "bry sig om".
Jag personligen skulle INTE bli glad om jag diskuterades som 3:e person på ett forum där jag inte var aktiv.

Nu var det väl inte riktigt min tanke att disskutera henne heller, men jag förstår vad du menar. Samtidigt har det ju hänt ganska många gånger att folk som av en eller annan aledning försvunnit, blivit efterfrågade smile.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 08:18)
CITAT (AnitaGg @ 26-01-2007, 08:13)

Nu var det väl inte riktigt min tanke att disskutera henne heller, men jag förstår vad du menar. Samtidigt har det ju hänt ganska många gånger att folk som av en eller annan aledning försvunnit, blivit efterfrågade smile.gif

Men frågan du ställde gör ju att det blir diskussion unsure.gif
Visst har det hänt fler gånger, men jag tycker alltid att det är fel.
Det är väl skillnad om det är nån man inte sett till på några dar, men om någon har rensat hela sin profil så tycker jag budskapet är tydligt, och då tycker jag personligen att det är bättre att maila.
Gillan
CITAT (Scrollan @ 26-01-2007, 08:16)
Var det någon av er som såg "La Dolce Vita" med After Dark igår? wub.gif

Inte igår, men nån gång runt jul. Tyckte väl att det var sådär. Hade nog för stora förväntningar rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 08:22)
Var det någon av er som såg "La Dolce Vita" med After Dark igår?  :wub:

Inte igår, men nån gång runt jul. Tyckte väl att det var sådär. Hade nog för stora förväntningar rolleyes.gif

Aaah...... smile.gif
Jag såg dem på Tyrol och sen när showen visades på TV samt reprisen igår. Tycker de är fantastiska. wub.gif

För några år sen så gjorde jag och en kollega ett framträdande på en stor personalfest.....iklädda blå paljettklänningar, glittriga lösögonfransar, rosa glitterperuker samt blålila fjäderboar......
Jag hade en nyskriven text till "La Dolce Vita" som vi framförde.
I och med att hon är smal och jag mindre smal ( rolleyes.gif ) så passade det så bra....Lindarw är smal medan Flinckman är mindre smal.
Gillan
CITAT (Scrollan @ 26-01-2007, 08:26)
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 08:22)
Var det någon av er som såg "La Dolce Vita" med After Dark igår?  wub.gif

Aaah...... smile.gif
Jag såg dem på Tyrol och sen när showen visades på TV samt reprisen igår. Tycker de är fantastiska. wub.gif

För några år sen så gjorde jag och en kollega ett framträdande på en stor personalfest.....iklädda blå paljettklänningar, glittriga lösögonfransar, rosa glitterperuker samt blålila fjäderboar......
I och med att hon är smal och jag mindre smal ( rolleyes.gif ) så passade det så bra....Lindarw är smal medan Flinckman är mindre smal.

Det där lät ju riktigt kul tongue.gif . Sen blir det nog lite skillnad när man ser en sån schow live. Man får ett annat förhållande till det wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Scrollan @ 26-01-2007, 08:26)
......För några år sen så gjorde jag och en kollega ett framträdande på en stor personalfest.....iklädda blå paljettklänningar, glittriga lösögonfransar, rosa glitterperuker samt blålila fjäderboar......
I och med att hon är smal och jag mindre smal ( rolleyes.gif ) så passade det så bra....Lindarw är smal medan Flinckman är mindre smal.......

laugh.gif Ni gjorde säkert succé! Sånt där brukar vara mycket uppskattat.
wub.gif Är lite avundsjuk på er som kan sjunga
Kathy
CITAT (Evgeni @ 26-01-2007, 08:31)
Sen blir det nog lite skillnad när man ser en sån schow live. Man får ett annat förhållande till det wub.gif

Visst är det så.
askar
Jag såg en del av den förrra gången den visades...
nej.. ingen av oss tyckte att den var sevärd så vi bytte kanal.

Absolut är alla shower hundra ggr bättre om man upplever det live.smile.gif

Vad tuff och duktig du är Scrollan...som kan och vågar showa. smile.gif
Reserv
Ska iväg fram och tillbaka och inser att jag missar Lady Hamiltons titelinlägg rolleyes.gif Grattis i förskott!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon