Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
malin72
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 22:54)
CITAT (malin72 @ 17-01-2007, 22:53)
ja du...har du bestämmt dig ännu då????vad du ska kalla dig den första gången

hmm nepp inte än unsure.gif wub.gif

du får väl sova på saken sen imorrn så kommer du med nåt roligt smile.gif
pejori
CITAT (askar @ 17-01-2007, 21:58)
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 21:55)
CITAT (askar @ 17-01-2007, 21:53)
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 21:52)
Jag har också gjort mig av med min gamla madrass nyligt, det är så mycket skönare att ha nåt nytt och fräscht...eller hur hjärtat?? rolleyes.gif  wub.gif

Ny romans på gång i forumet rolleyes.gif

Ny?? Vart?? rolleyes.gif wub.gif

rolleyes.gif tongue.gif wub.gif

nya madrasser är alltid bra och sköna att inviga laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 21:48)
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 21:47)
sen vet jag inte om jag skrivit och sagt att det var vare sig nöjeskörning eller fråga om hur fort jag kunde genomföra den  :)
vad mitt besök handlade om och varför det genomfördes är min sak och inget att specculera i.. wink.gif

laugh.gif laugh.gif Hämta nya madrasser rolleyes.gif wub.gif ??

laugh.gif laugh.gif laugh.gif varför handla i affären som ligger här, när man kan åka till Stockholm och hämta dom? laugh.gif wub.gif
askar
holger
pejori
CITAT (Evgeni @ 17-01-2007, 22:06)
Men va sutton! Jag var ju så nöjd med min gamla tvättmaskin. Den både tvättade och centrifugerade bra. Enda felet var att vi var tvugna att slå igång den rolleyes.gif

Men den här har så mycket finesser att jag inte begriper vad man ska med alla till unsure.gif laugh.gif laugh.gif

låter som en maskin i min smak det laugh.gif laugh.gif
gillar att slå på saker jag rolleyes.gif rolleyes.gif wink.gif
pejori
CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2007, 22:19)
Men spana in nån på stan istället, vet ja´
Det har vissa fördelar, inbillar jag mig wub.gif sleep.gif

det är ingen sport i det smile.gif smile.gif
det är för nära ju wub.gif wub.gif
vårkänslor kommer med värme reserv inte med snö och minusgrader laugh.gif laugh.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (pejori @ 17-01-2007, 23:09)

Det har vissa fördelar, inbillar jag mig  :wub:  -_-

vårkänslor kommer med värme reserv inte med snö och minusgrader laugh.gif laugh.gif wub.gif

kanske vinter känslor istället , finns väl nån lite förvirrad kanin här å där som gör kaniner nu i skogen
pejori
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 23:15)

Det har vissa fördelar, inbillar jag mig  wub.gif  sleep.gif

kanske vinter känslor istället , finns väl nån lite förvirrad kanin här å där som gör kaniner nu i skogen

laugh.gif laugh.gif laugh.gif finns det säkert laugh.gif laugh.gif
en vinterkanin som gillar kylan laugh.gif
Alexander-VG-zon3
inne i städerna är dom lite mer moderna och värma . så där kan det gå
LadyG
Tänkte först på att föreslå Rainbow Warrior men kom på att var inte det ett fartig som sjönk? (rätta mig om jag har fel) Kanske inte så passande i så fall.
Alexander-VG-zon3
CITAT (LadyG @ 17-01-2007, 23:25)
Tänkte först på att föreslå Rainbow Warrior men kom på att var inte det ett fartig som sjönk? (rätta mig om jag har fel) Kanske inte så passande i så fall.

tro det kan va det
Piccante
CITAT (flaxss @ 18-01-2007, 00:17)

tro det kan va det

Rainbow Warrior var väl det utav Greenpeace fartyg som sprängdes i Nya Zeeland av franska underrättelsetjänsten? Stygga fransmän sad.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 18-01-2007, 00:33)

tro det kan va det

Rainbow Warrior var väl det utav Greenpeace fartyg som sprängdes i Nya Zeeland av franska underrättelsetjänsten? Stygga fransmän sad.gif

jo det är det läste det när jag googlade , synd om dom vad gjorde dom för uppdrag ?? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
9kvar nu å snart försvinner mitt nät ohmy.gif huh.gif sad.gif
määh kommer inte hinna
Piccante
CITAT (flaxss @ 18-01-2007, 00:35)
CITAT (Leocarpus @ 18-01-2007, 00:33)

tro det kan va det

jo det är det läste det när jag googlade , synd om dom vad gjorde dom för uppdrag ?? unsure.gif

De protesterade mot provsprängningar av atombomber i ögruppen Franska Polynesien i söderhavet. Ön där de testade heter Moruroa och är väl fortfarande en fransk koloni.
LadyG
Så var det, det blev sänkt t o m. Fransmännen skulle ju ha stryk för det där mad.gif
Reserv

Det har vissa fördelar, inbillar jag mig  :wub:  -_-

Om du läser inlägget så ser du också att känslorna avtog med vintervädret wub.gif fast snart är det juh vår igen rolleyes.gif
AnitaO
Stackars flaxss .... stöp han på mållinjen i går kväll laugh.gif
Sju nummer ifrån.
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 18-01-2007, 07:25)
Stackars flaxss .... stöp han på mållinjen i går kväll laugh.gif
Sju nummer ifrån.

Han som jobbade så hårt för att nå målet så svek alla med att gå och lägga sig rolleyes.gif Men då har han det snabbt jobbat idag istället wub.gif
malin72
hm ja det blev kanske som för mig..forumet började krångla och tillslut kom jag inte in igen wink.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 18-01-2007, 09:42)
hm ja det blev kanske som för mig..forumet började krångla och tillslut kom jag inte in igen wink.gif

ja...det segade ihop bra på slutet där sad.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 06:56)

Det har vissa fördelar, inbillar jag mig  wub.gif  sleep.gif

Om du läser inlägget så ser du också att känslorna avtog med vintervädret wub.gif fast snart är det juh vår igen rolleyes.gif

jajajaja wub.gif
anna_rispan
CITAT (anna_rispan @ 17-01-2007, 22:37)
Har läst att ni nämner vårkänslor. De dyker upp i oktober-november och kulminerar i december för min del. Helt galet!!! rolleyes.gif wacko.gif

Jag citerar mig själv. är det ingen er som har det så här?? helt naturligt?? jag menar. det är väl inte att man måste deppa för att vårkänslorna tar slut?? eller??
Reserv
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 10:44)
CITAT (anna_rispan @ 17-01-2007, 22:37)
Har läst att ni nämner vårkänslor. De dyker upp i oktober-november och kulminerar i december för min del. Helt galet!!!  :rolleyes:  :wacko:

Jag citerar mig själv. är det ingen er som har det så här?? helt naturligt?? jag menar. det är väl inte att man måste deppa för att vårkänslorna tar slut?? eller??

Njäe...måste nog göra dig besviken där....känslorna verkar falna hos en del juh längre in på hösten man kommer för att helt avta kring jul.... unsure.gif ...men, men, nu är en ny vår på gång och nya vårkänslor rolleyes.gif wub.gif
pejori
håller med där... smile.gif
mina kommer också på våren smile.gif
på hösten är det höstkänslor här=depression
så då är det solarium som gäller för humöret wub.gif wub.gif
anna_rispan
Okej...men så beror det kanske på hur man ser på vårkänslor.
Många människor jag lär känna under min rusiga utåtriktade period faller tyvärr bort efter ett tag. Men ibland har jag tur och vågar ta kontakt med en blivande vän för livet. Det är sånt man aldrig vet ju. smile.gif
Jag har fått lära mig att inte tro att jag är kär när jag upplever den perioden. Men det är ju min tolkning av "vårkänslor" jag kan ju vara helt fel ute.

På våren känner jag ingen skillnad. Då längtar jag mer efter att sätta upp nya gardiner och städa bilen och så grönsaker.
pejori
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 10:51)
På våren känner jag ingen skillnad. Då längtar jag mer efter att sätta upp nya gardiner och städa bilen och så grönsaker.

det är väl vårkänslor om nått? smile.gif
anna_rispan
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 10:53)

det är väl vårkänslor om nått? smile.gif

okej, men jag har fått för mig att när folk snackar vårkänslor är det mera känslor som rör relationer?? unsure.gif
LadyG
Är inte vårkänslor mer en generell lycka och livsglädje? Visst, man blir lättare (ny)kär då, men i stort sett trodde jag vårkänslor var ett samlingbegrepp för alla positiva käsnlor som bryter fram när det blir vår?
Reserv
Jag har fått lära mig att inte tro att jag är kär när jag upplever den perioden. Men det är ju min tolkning av "vårkänslor" jag kan ju vara helt fel ute.

Det är nog helt klart bättre att utveckla en vänskap till kärlek om man vill att den ska va´äkta och bestå......vårrusiga känslor där man helt tappar huvet och inbillar sig att man är förälskad...... tongue.gif det är nog bara en inbillning just för att man tappade huvet. Vårda dina nuvunna kontakter, vem vet, kanske kärleken lurar bakon nån av dom wub.gif
anna_rispan
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 10:59)
Vårda dina nuvunna kontakter, vem vet, kanske kärleken lurar bakon nån av dom wub.gif

klokt sagt det sista där.

jag har redan en fin kärlek. så jag vårdar vänskaperna så gott jag kan. smile.gif wub.gif
Betty
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 10:56)
jag har fått för mig att när folk snackar vårkänslor är det mera känslor som rör relationer?? unsure.gif

För mig är ordet vårkänslor det samma som ordet förälskelse. smile.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 10:58)
Är inte vårkänslor mer en generell lycka och livsglädje? Visst, man blir lättare (ny)kär då, men i stort sett trodde jag vårkänslor var ett samlingbegrepp för alla positiva käsnlor som bryter fram när det blir vår?

tror jag också smile.gif smile.gif
är man pigg uppåt och gladare, faller man lättare också wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:05)

Jotack, det kan jag skriva under på, man är ett lättfångat byte då blink.gif wacko.gif
Bättre att hålla sig till vinteräventyr, man är inte lika lättlurad då rolleyes.gif wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:31)

är man pigg uppåt och gladare, faller man lättare också wub.gif  :wub:

Jotack, det kan jag skriva under på, man är ett lättfångat byte då blink.gif wacko.gif
Bättre att hålla sig till vinteräventyr, man är inte lika lättlurad då rolleyes.gif wub.gif

byte vet jag väl inte men...snarare ömsesidigt intresse wub.gif wub.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:33)

är man pigg uppåt och gladare, faller man lättare också wub.gif  wub.gif

byte vet jag väl inte men...snarare ömsesidigt intresse wub.gif wub.gif laugh.gif

Jasså?? blink.gif Då måste jag missat nån information där wacko.gif .....fast visst låter det trevligt om nåt skulle ha vart ömsesidigt intresse rolleyes.gif wub.gif
Kathy

Nu blir jag nyyyfiken, Pejori. wub.gif Berätta mer....? wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:37)

inte mycket att berätta laugh.gif laugh.gif
men tyvärr är intresset bara ensidigt och då är det inte lika trevligt wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:35)
Jasså?? blink.gif Då måste jag missat nån information där wacko.gif .....fast visst låter det trevligt om nåt skulle ha vart ömsesidigt intresse rolleyes.gif :wub

hur kan du ha missat det? laugh.gif laugh.gif
man måste va två för att dansa tango vet du väl wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
NU visade sig solen här, så då är det dags för att hämta vitmossa innan regnet kommer igen smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:42)
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 11:37)

Näe...är intresset ensidigt så är det inte så mycket att bygga på. Hoppas du finner nån nu när vårkänslorna säter igång igen som även du kan ha känslor för då så dom slipper va´ensidiga wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:47)

Näe...är intresset ensidigt så är det inte så mycket att bygga på. Hoppas du finner nån nu när vårkänslorna säter igång igen som även du kan ha känslor för då så dom slipper va´ensidiga wub.gif

vad säger att jag inte redan har gjort det då? blink.gif blink.gif blink.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 11:49)
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:47)

vad säger att jag inte redan har gjort det då? blink.gif blink.gif blink.gif wub.gif

Då får man bara gratulera wub.gif redan tjuvstartat på vårkänslorna rolleyes.gif wub.gif
LadyG
CITAT (LadyG @ 18-01-2007, 10:58)

tror jag också smile.gif smile.gif

Och är man redan nerkärad i någon börjar man bete sig som en nykär tonåring igen wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 08:03)
tongue.gif skulle va´nåt med en bunt barnbarn wub.gif Det är faktiskt så man längtar, man får juh behärska sig så man inte snidar till en sladd till bara rolleyes.gif Det skiljer 10 år mellan lillan och minsta grabben biggrin.gif

Du får ju alltid vara extra-morfar åt min Lilleman om du vill vet du väl! wub.gif Inte riktigt samma sak i och för sig....du får väl tjata lite på barnen! biggrin.gif Lär yngste grabben sköta tvättmaskinen o andra nyttiga saker så kanske han blir gift fortare än kvickt! rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:52)
Då får man bara gratulera wub.gif redan tjuvstartat på vårkänslorna rolleyes.gif wub.gif

inte då wub.gif wub.gif
det är gamla vårkänslor som spökar laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 13:07)
CITAT (Reserv @ 17-01-2007, 08:03)
tongue.gif skulle va´nåt med en bunt barnbarn wub.gif Det är faktiskt så man längtar, man får juh behärska sig så man inte snidar till en sladd till bara rolleyes.gif Det skiljer 10 år mellan lillan och minsta grabben biggrin.gif

Du får ju alltid vara extra-morfar åt min Lilleman om du vill vet du väl! wub.gif Inte riktigt samma sak i och för sig....du får väl tjata lite på barnen! biggrin.gif Lär yngste grabben sköta tvättmaskinen o andra nyttiga saker så kanske han blir gift fortare än kvickt! rolleyes.gif

Han har faktiskt haft tvättstuga alldeles själv i stockholm nu biggrin.gif fast det va´lite om och kringturer innan dess laugh.gif laugh.gif först så ringer han tio på kvällen och undrar va´man behöver för att tvätta... blink.gif Öhh...en tvättmaskin unsure.gif Nähä...I maskinen...ja, tvättmedel och sköljmedel. tongue.gif jaha...så letar han i ala skåp han hittar och efter många förpackningar hittar några kapslar som ska läggas i tvättmedelsfacket....men inget sköljmedel...hur dags?? Joo klockan 06.00 blink.gif wacko.gif Vem i hel***e tvättar så dags?? wacko.gif Öhh, pappa....går det bra om jag ringer dig då så du är med i tvättstugan om jag inte fattar maskinen?? laugh.gif laugh.gif laugh.gif han fick ringa, men gjorde det inte, han va´sååå stolt över sig själv sen rolleyes.gif wub.gif Pappas lille grabben wub.gif wub.gif
Magdis
så bra..då kan han snart det där! smile.gif
Kathy
Tvätta ja......inser att det är dags att dra ner korgen till tvättstugan....

Magdis...vet du vad mannen kom hem med för lunch?

Jo....sushi!! wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 13:24)
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:52)

Då får man bara gratulera wub.gif  redan tjuvstartat på vårkänslorna rolleyes.gif  :wub:

inte då wub.gif wub.gif
det är gamla vårkänslor som spökar laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

rolleyes.gif Du har inte lärt dig av dina misstag då?? Eftersom det är en gammal vårkänsla rolleyes.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon