Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
anna_rispan
Jag kollade på Lyxfällan igår. Usch vad läskigt! Vad sårbar man blir som människa om man blir fast i pengar pengar pengar!!
Gillan
rotfl.gif , Tack anna för att du precis puttade upp den här tråden. Jag har alldeles nyss skrivit det , i mina ögon, lustigaste svaret i min Odlahistoria blush.gif
Biggan_
CITAT (Gillan @ 09-11-2007, 08:22) *
rotfl.gif , Tack anna för att du precis puttade upp den här tråden. Jag har alldeles nyss skrivit det , i mina ögon, lustigaste svaret i min Odlahistoria blush.gif

Det där kallar jag för kvalificerat svammel! rotfl.gif
anna_rispan
Jag har nu läst så att jag blivit åksjuk. Dags att äta lunch kanske??
vindspel
Glad eller svammeltråd, det samma...Jag är bjuden på middag både fredag och lördag kväll....vilken lyx w00t.gif
Leia
CITAT (Gillan @ 09-11-2007, 08:22) *

Och det var? I vilken tråd? Eller menade du att det var att du tackade anna för att hon puttade upp tråden? Jag "hajjar nolla" biggrin.gif rolleyes.gif confused.gif Jag har haft några dagar intensiv jobbning och har inte häng med riktigt i trådarna. smile.gif
Men nu är jag ledig i tre dagar och Dino och jag har i dag först sjussat Max till skolan, tagit en timmes skogspromenad ochsedan har vi slagit in alla små adventskalenderspaket som Max ska få i år. Det var STOR skillnad på att ha med Dino i år när han är 1 1/2 år mot förra året då han var 6 månader, vid paketinslagningen. Jag önskar verkligen att jag hade haft förra årets paketinslagnin på film, för då var det kalabalik av stora mått eftersom Dino var en sådan vild valp. I år var han mycket intresserad och nosade noga på allt och klampade runt och rörde till med tassarna, men jag behövde inte jaga honom över hela huset för att få tillbaka snören, tejp, papper, saker..... laugh.gif
Magdis
Igår var jäntan och jag på hårsalong och fixade till oss. Hon blev klippt och fick några neonrosa slingor och guldglitter. biggrin.gif
Jag blev klippt och fick håret tonat i min egen hårfärg. Jag hade nämligen blonderat i somras och då gjorde de så att topparna var mörkare och bottnen ljusare och så en massa ännu ljusare slingor. När det växer ut så ser det inte roligt ut. Därför ville jag återställa ordningen. Mörkblond, hette visst min egen hårfärg, fast jag tycker nog den ser mer ut som brun jag. Jag är jättenöjd!!
Dyrt blir det när man ska bli fin, kalaset gick på 1400:- för oss bägge. Sen var vi ju tvungna att fika på café innan vi gick dit också. tongue.gif Men det är roligt att kunna göra såna här saker tillsammans med sin dotter nu. smile.gif Lilleman fick vara hemma med pappa och vara ute på promenad i 1,5 timme. smile.gif
Magdis
Vi har ju rätt mycket snö nu och idag har Lilleman åkt snowracer för första gången. Han fick sitta längst fram vid ratten och så satt syrran bakom och höll om honom. Ni skulle ha sett hans ansikte när jag drog dem och det började luta lite nerför på garageuppfarten. biggrin.gif Han såg så full i sjutton ut, precis som om han höll på och göra nåt jättebusigt. Sen när jag stannade och låtsades som om de skulle köra på mig så skrattade han högt. smile.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 22-11-2007, 14:06) *
Vi har ju rätt mycket snö nu och idag har Lilleman åkt snowracer för första gången. Han fick sitta längst fram vid ratten och så satt syrran bakom och höll om honom. Ni skulle ha sett hans ansikte när jag drog dem och det började luta lite nerför på garageuppfarten. biggrin.gif Han såg så full i sjutton ut, precis som om han höll på och göra nåt jättebusigt. Sen när jag stannade och låtsades som om de skulle köra på mig så skrattade han högt. smile.gif

Så härligt Magdis att få vara ute och leka i snön med barnen! Det är er förunnat som bor så till att ni har snö på vintern. Här nere i Södern blir barnen som tokiga om det skulle komma snö någon dag. Då är dom ute och härjar med snön för dom vet att det inte varar så länge, oftast är den försvunnen dagen efter. Skulle den ligga längre så är den snart genomskitig.
Magdis
Ja det är roligt för de små attt kunna leka i snön. Det lär bli mycket pulka och snowracer i vinter och sen nästa år får han väl testa syrrans första små skidor. smile.gif

Förresten, lilleman har på ännu ett sätt bevisat att han är mammas pojke idag. Han och jag har mumsat kålpudding med god aptit medan de övriga 50% av familjen rynkade på näsan och vägrade äta. biggrin.gif
Leia
Tänkte att jag måste lyfta fram svammeltråden så den inte faller helt i glömska....

AAAhhhhh... äntligen ledig i 5 dagar!!! Jag har gått upp i tid på jobbet under hösten och inte alls haft samma tid för svammel med mina kära odla vänner. Jag har dock tittat in de flesta dagar för att kika lite på vad ni diskuterar och vad ni har för er, men inte deltagit så aktivt som jag tidigare gjort.

Men nu börjar det klia lite i fröfingrarna så jag ska ägna mina lediga dagar till att främst umgås med min familj och skrutta runt i skogen med Dino, OCH planera vårens sådder! Åh vad jag ska sitta och söka här på odla och insupa kunskap! Det är så härligt att känna att jag kommer att ha tid för det de närmsta dagarna! smile.gif wub.gif
Magdis
Åååå vad länge sen svammeltråden var aktiv! Och det känns som att det var länge sen jag såg dig i farten också Leia! Kul att se dig!
Leia
CITAT (Magdis @ 28-12-2007, 18:24) *
Åååå vad länge sen svammeltråden var aktiv! Och det känns som att det var länge sen jag såg dig i farten också Leia! Kul att se dig!

Tack! Kul att någon kommer ihåg en´ wub.gif
pejori
kul att se dej igen Leia
välkommen tillbaka igen smiley_small_hug.gif
Leia
CITAT (pejori @ 28-12-2007, 18:28) *
kul att se dej igen Leia
välkommen tillbaka igen smiley_small_hug.gif
smile.gif
Tack, tack! wub.gif
Leia
Nu står Dino och puffar med nosen och tycker att det är dax för en kvällspromenad. smile.gif Vi ses lite senare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon