Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
anna_rispan
mm, men en del är ju misstänksamma när gamla medlemmar tar upp känsliga ämnen eftersom de då är oanonyma. så då borde det ju vara bättre att regga ett nytt nick som är helt anonymt?? eller?? bara en tanke...

det bästa vore ju att bara strunta i om de är mystiska elelr inte.
Berith
Joo fast det här är inte nåt känsligt ämne.

Och jag tror iaf att det är en gammal medlem som reggat sej igen (och igen?) och kollar vilka som är lättlurade.
anna_rispan
jaha...inget jag tänkt på. jag hoppas att jag behandlar alla lika. om jag ger ett råd som vill jag tro att jag ger liknande råd til en anna person. sen om det är samma individ bakom nicken...ja du jag vet inte om det är så noga för min del
Berith
Ok. smile.gif För mej är det j---igt viktigt, tycker vi har haft tillräckligt med oärliga personer på forumet dom senaste åren (!).
*Stintan*
CITAT (Berith @ 14-09-2007, 08:36) *
Är det bara jag som är misstänksam mot nya medlemmar? Menar såna som reggar sej och strax efter startar trådar om ett långsökt ämne?

Varför går man med i ett trädgårdsforum om det inte är odlingen som är det viktiga? Ungefär som om jag skulle regga mej på ett forum för veterantraktorer och fråga om jag ska köpa en stekpanna med teflon eller utan?

Nej, jag går inte på vad som helst!! rtfm.gif

Måste vara jobbigt att vara så misstänksam mot folk hela tiden. Hur kul är det för nya medlemmar att läsa såna inlägg?
Nej själv tänker jag fortsätta att hellre fria än fälla och inte ha en massa förutfattade meningar om människor vare sig dom är nya eller gamla forummedlemmar.
Berith
CITAT (Stintan43 @ 14-09-2007, 09:30) *
Måste vara jobbigt att vara så misstänksam mot folk hela tiden. Hur kul är det för nya medlemmar att läsa såna inlägg?
Nej själv tänker jag fortsätta att hellre fria än fälla och inte ha en massa förutfattade meningar om människor vare sig dom är nya eller gamla forummedlemmar.

Neej, det är inte ett dugg jobbigt. Det är bara tråkigt att behöva vara det. Och jag tror inte att nya ärliga medlemmar tycker att det är tråkigt att jag är misstänksam, dom har ju ingenting att dölja så att säga.
aanderss
men som tur är här inga sexdårar här på detta forumet
Trädgårdsflanören
AHHAA!! Du menar TROLL på tråden..
Jag är ny här, men för den skull inte ovan vid forumskriverier. En del tycks tro att bara för att man går in på ett forum, så är det för att man köpt sin första dator och hittat ETT ämne att skriva och läsa om.
Har bott/bor på en massa andra forum. Van vid att göra inlägg i både stora och små frågor, både på svenska och engelska sidor. Arbetat avancerat med datorer sedan 1983 och kan upplägget på de flesta forumsidorna. OK ibland är man lat och frågar om en och annan finess.
När man är ny på ett forum, så är det många gånger lättare att "känna sig för" på Off Topic avdelningen. Innan man kör igång på det egentliga forumet. Jag har INTE skrivit något på Odla. nu före jag öppnade detta konto.

[attachment=7370:troll_welcome.jpg]
vindspel
CITAT (aanderss @ 14-09-2007, 09:57) *
men som tur är här inga sexdårar här på detta forumet

Men aanderss hur kan du veta det???? Eller den som sa det var det angel_not.gif (jag menar inte mig)

CITAT (Trädgårdsflanören @ 14-09-2007, 10:02) *
AHHAA!! Du menar TROLL på tråden..
Jag är ny här, men för den skull inte ovan vid forumskriverier. En del tycks tro att bara för att man går in på ett forum, så är det för att man köpt sin första dator och hittat ETT ämne att skriva och läsa om.
Har bott/bor på en massa andra forum. Van vid att göra inlägg i både stora och små frågor, både på svenska och engelska sidor. Arbetat avancerat med datorer sedan 1983 och kan upplägget på de flesta forumsidorna. OK ibland är man lat och frågar om en och annan finess.
När man är ny på ett forum, så är det många gånger lättare att "känna sig för" på Off Topic avdelningen. Innan man kör igång på det egentliga forumet. Jag har INTE skrivit något på Odla. nu före jag öppnade detta konto.

[attachment=7370:troll_welcome.jpg]

Oh, ingen som misstänker dig. En trevlig man i sina bästa år med roliga inlägg.
Magdis
Vi gjorde en liten utflykt efter att vi hämtat jäntan på skolan, vi åkte till Barnens Hus alla tre. Det inhandlades en musikmobil med spöket Labanfigurer till spjälsängen. (i senaste laget kanske men vi har inte plockat fram spjälisen förrän nu) Vi testade den när vi kom hem och Lilleman blev så förbannad på den så han körde knytnäven i munnen och bet på den samtidigt som han vrålade så han blev röd i ansiktet. rotfl.gif Lyckat köp. giggle.gif

På hemvägen stannade vi på BVC öppna mottagning och mätte och vägde honom. Han är 10 månader fyllda nyss. Han väger 10,1 kg och är 74 cm lång. smile.gif
Castea
Ha! rotfl.gif

Ja, det måste varit en syn, det! Hoppas han börjar gilla musikmobilen så småningom.

Ha en skön helg med dina guldklimpar i alla viktklasser. smile.gif
Magdis
hihi, jag försökte hitta på ett gulligt smeknamn i all hast ikväll men det bästa jag kom på var: Min lilla kapsylgurka!! rotfl.gif
Snöflinga
CITAT (Magdis @ 14-09-2007, 21:07) *
hihi, jag försökte hitta på ett gulligt smeknamn i all hast ikväll men det bästa jag kom på var: Min lilla kapsylgurka!! rotfl.gif

a0a.gif
Biggan_

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Kärt barn har många namn, men kapsylgurka?? fear.gif ohmy.gif ohmy.gif rotfl.gif
Magdis
Ja jag vete 17 hur jag kom på kapsylgurka, det liksom bara slant ut. laugh.gif
Men det var nästan värre när gubben o jag just hade börjat följas. Han var inte så van vid att komma på söta grejer att säga när man pratade med varann i telefon. En gång när jag hade sagt något gulligt så tänkte han desperat i några sekunder o sen kom det: Snåljåp! Det var det bästa han kunde kläcka fram! rotfl.gif
Sen kallade vi varann för grävlingsfromage och grötansikte i ett par år också. Efter att vi gifte oss har vi inte sagt så söta saker till varann. smile.gif
Cacki
CITAT (Magdis @ 14-09-2007, 22:19) *
Men det var nästan värre när gubben o jag just hade börjat följas. Han var inte så van vid att komma på söta grejer att säga när man pratade med varann i telefon. En gång när jag hade sagt något gulligt så tänkte han desperat i några sekunder o sen kom det: Snåljåp! Det var det bästa han kunde kläcka fram! rotfl.gif
Sen kallade vi varann för grävlingsfromage och grötansikte i ett par år också. Efter att vi gifte oss har vi inte sagt så söta saker till varann. smile.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 14-09-2007, 22:19) *

rotfl.gif
Inte?? Vad säger ni till varandra nu då? unsure.gif rolleyes.gif
Gillan
Men Magdis!!!.....................jag skrattar ihäl mig....................ta lite hänsyn är du snäll rotfl.gif rotfl.gif ...................Grävlingsfromage..............och Grötansikte............tjaaa, det är kanske så folk brukar kalla varandra när det kommer till kärlek nu för tiden........................vad vet jag dunno.gif
aanderss
vad gör ni uppe så här dax. jag har jobbat o skall sova snart
Krolliljan
Jag är alltid uppe tidigt.
aanderss
CITAT (Krolliljan @ 15-09-2007, 06:13) *
Jag är alltid uppe tidigt.

trevligt
AnitaO

Sockerråtta är gulligt smile.gif
Själv ska jag på dop idag till Göteborg.
Lilla barnbarnet ska döpas wub.gif
Leia
CITAT (AnitaO @ 15-09-2007, 07:48) *
Sockerråtta är gulligt smile.gif
Själv ska jag på dop idag till Göteborg.
Lilla barnbarnet ska döpas wub.gif

Var det ett fint dop? smile.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 17-09-2007, 08:54) *
Var det ett fint dop? smile.gif

Ja, det var jättefint. Tyvärr inga bilder ännu.
Här kommer en glad-bild som är tagen tidigare smile.gif

Leia
wub.gif Hon ser lika glad ut som figuren på magen! smile.gif
Biggan_
CITAT (AnitaO @ 17-09-2007, 09:02) *
Ja, det var jättefint. Tyvärr inga bilder ännu.
Här kommer en glad-bild som är tagen tidigare smile.gif

Att ett leende smittar är sant! ...och vilket underbart leende sen! wub.gif

Alba
Ja kan man bli annat än glad när man tittar på lillans glada skratt.
anna_rispan
Tjolahopp!
Nu har jag nog tid att klämma in mina syprojekt igen. Spännande. Kanske lite ur säsong när jag väl blir klar, men modet är ju ändå lite skumt. smile.gif
aanderss
jag hittade den
Biggan_
CITAT (aanderss @ 09-10-2007, 22:55) *
jag hittade den

Känner du för att svamla Anders? unsure.gif
aanderss
de gör jag alltid
Biggan_
CITAT (aanderss @ 09-10-2007, 22:57) *
de gör jag alltid

Svamlar eller känner för det? giggle.gif
aanderss
CITAT (Biggan_ @ 09-10-2007, 22:57) *
Svamlar eller känner för det? giggle.gif

både och whist.gif
Biggan_
CITAT (aanderss @ 09-10-2007, 22:58) *
både och whist.gif

naughty.gif
aanderss
CITAT (Biggan_ @ 09-10-2007, 22:59) *
naughty.gif

angel_not.gif
Leia
laugh.gif Ja, ni är roliga ni! Men det är bra att tråden letas fram lite då och då. Tidagare har det ju´varit i denna tråden man fått flest skratt. wub.gif smile.gif

Max som alltid varit lite försiktig och blyg kom hem från skolan med en lapp om brottning. DET ville han börja på. Ööööhhh.. är du medveten om att du kommer att brottas med barn som du inte känner och aldrig har träffat förut? frågade jag lite försiktigt (träningen är på andra sidan stan och vi vet ingen annan som går, och han brukar vara blyg även för andra barn) Jorå det förstod han och han ville ändå gå. Sagt och gjort, nu har han gått två gånger. Det här blir kanske jättebra för att bygga upp hans självförtroende smile.gif Tyvärr gjorde han illa ryggen igår. De skulle hoppa över varandra under uppvärmningen och ett annat barn råkade hoppa på honom. Max är minst både till ålder och kroppsstorlek så det gjorde nog ordentligt ont, men han var med hela träningen ut, men idag har svårt att sitta och luta sig mot något.
anna_rispan
CITAT (Leia @ 10-10-2007, 09:07) *
laugh.gif Ja, ni är roliga ni! Men det är bra att tråden letas fram lite då och då. Tidagare har det ju´varit i denna tråden man fått flest skratt. wub.gif smile.gif

Max som alltid varit lite försiktig och blyg kom hem från skolan med en lapp om brottning. DET ville han börja på. Ööööhhh.. är du medveten om att du kommer att brottas med barn som du inte känner och aldrig har träffat förut? frågade jag lite försiktigt (träningen är på andra sidan stan och vi vet ingen annan som går, och han brukar vara blyg även för andra barn) Jorå det förstod han och han ville ändå gå. Sagt och gjort, nu har han gått två gånger. Det här blir kanske jättebra för att bygga upp hans självförtroende smile.gif Tyvärr gjorde han illa ryggen igår. De skulle hoppa över varandra under uppvärmningen och ett annat barn råkade hoppa på honom. Max är minst både till ålder och kroppsstorlek så det gjorde nog ordentligt ont, men han var med hela träningen ut, men idag har svårt att sitta och luta sig mot något.

O vad häftigt att han hittat en grej han gillar!
aanderss
CITAT (anna_rispan @ 10-10-2007, 13:14) *

kan bara hålla med
Leia
CITAT (anna_rispan @ 10-10-2007, 13:14) *

Ja, jag hoppas att det håller i sig. Tror att det kan bygga upp en blyg och försiktig pojkes självförtroende ganska bra. smile.gif
Magdis
Vad tuff Max är! Det är strongt gjort att trotsa sin blyghet och försiktighet så där, jag tror säkert det kommer att stärka hans självförtroende en hel del. Jag hoppas verkligen det iaf....go Max go!! tummenupp.gif
anna_rispan
I dag har jag rensat i min epost! Jag hoppas att det betyder att jag bara kommer att få trevliga och positiva mail hädanefter. smile.gif
Jag har suttit och kopierat en hel del jag vill ha kvar och sedan klistrat in i worddokument för att sedanmaila detta till mig själv. sen har jag gkjort några nya mappar för jag ska testa funktionen att posten som kommer in soreteras direkt.

Nu är det bara en handfull mail i inkorgen. Hoppas att jag orkar hålla efter skiten nu bara...Nån mer som får en alldeles igengyttrad inkorg?
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 11-10-2007, 17:01) *
Nu är det bara en handfull mail i inkorgen. Hoppas att jag orkar hålla efter skiten nu bara...Nån mer som får en alldeles igengyttrad inkorg?

Ja jag!! Just nu är det nåt fel på Outlook så det hämtar hem samma meddelanden om och om igen. Jag hade fått 30 nya mail på en gång nyss men egentligen var det bara 3. Samma 3 som jag fått typ 30 ggr förut också. Öppnar jag outlook nu kan jag slå vad om att jag får 30 stycken igen. wacko.gif
anna_rispan
CITAT (Magdis @ 11-10-2007, 17:42) *
Ja jag!! Just nu är det nåt fel på Outlook så det hämtar hem samma meddelanden om och om igen. Jag hade fått 30 nya mail på en gång nyss men egentligen var det bara 3. Samma 3 som jag fått typ 30 ggr förut också. Öppnar jag outlook nu kan jag slå vad om att jag får 30 stycken igen. wacko.gif

Oj! det där låter inget skoj alls. men det är ju oförskyllt. när det inte är så då. har du masor av post i inkorgen då med?? känner mig ensam om mina mindre bra organisatoriska förmågor.
Magdis
Elias låg och snuttade i sig bröstmjölk nyss och så släppte han taget, pekade o sa: tutte! o så höll han på så flera gånger. Tramsebyxa! giggle.gif
Biggan_
Han lär sej ordet på det som han kommer att återkomma till lite senare i livet! giggle.gif
Magdis
CITAT (Biggan_ @ 13-10-2007, 12:09) *
Han lär sej ordet på det som han kommer att återkomma till lite senare i livet! giggle.gif

Ja det ska börjas i tid! giggle.gif Klart att man först lär sig de ord som är viktigast här i livet: Mamma och Tutte! rotfl.gif
Han är även duktig på att skaffa sig de grejer han vill ha. Inget är för högt upp eller för långt in på bordet för att nås. smile.gif Når man inte själv så använder man helt enkelt ett redskap att peta till sig grejerna med. Skojigast effekt blev det när han använde en pastaslev för att dra åt sig en annan slev ur en gryta med....den gjorde en frivolt ur grytan och maten sprutade åt alla håll. rotfl.gif

Men han kan städa undan efter sig också. smile.gif Han fick en ostsmörgås på ett fat igår kväll o plötsligt var fatet borta, jag hittade det ingenstans. Men sen såg jag en misstänkt utbuktning på mattan o där under vardagsrumsmattan låg fatet...uppochner. biggrin.gif
anna_rispan
CITAT (Magdis @ 13-10-2007, 15:09) *
.../.../...
Men han kan städa undan efter sig också. smile.gif Han fick en ostsmörgås på ett fat igår kväll o plötsligt var fatet borta, jag hittade det ingenstans. Men sen såg jag en misstänkt utbuktning på mattan o där under vardagsrumsmattan låg fatet...uppochner. biggrin.gif

Hahahah. Han har redan lärt sig att sopa skiten under mattan alltså. vem kan ha gjort så i städningen då. Hmmm. flirting.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 13-10-2007, 15:30) *
Hahahah. Han har redan lärt sig att sopa skiten under mattan alltså. vem kan ha gjort så i städningen då. Hmmm. flirting.gif

whistling.gif angel_not.gif
aanderss
CITAT (anna_rispan @ 13-10-2007, 15:30) *

tummenupp.gif giggle.gif
Leia
Igår kväll gick vi med grannarna ut i skogen på en "spökbana". Barnen i byn hade planerat i dagarna tre. De hade varit ut och satt upp refleker som man skulle följa med ficklampa. Läskiga gubbar fanns här och var och meddelanden och instruktioner som skulle skrämma upp oss. Typ "titta inte bakåt för då....." De hade även lejt en mamma som var spöke under ett lakan och hoppade fram och spökade. biggrin.gif
En lyckad kväll var det, och till nästa år var vi alla överens om att idee´n ska utvecklas! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon