Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Magdis
Jobbigt med influensa Agneta. Förstår att du gärna vill hjälpa till, men du måste ju akta dig så du inte får flunsan du också. Farligt farligt! nono.gif

Hihi..Lilleman sitter och snuttar på sin oranga bitmina med många tuttar på men han tappar den hela tiden och ger då ifrån sig värsta djungelvrålen! laugh.gif Han låter så vansinnigt arg så man blir ju rädd...vilket humör!! tongue.gif
Gillan
Måste svamla av mig lite. Försöker använda mig av självdiciplinen idag, och inte fastna på Odla, utan få en del annat gjort också! så...... jag springer mellan städning, vattning av blombebisar, ny frösådd......och...........ODLA igen!!!!. Varför ska det vara så himla svårt att hålla sig härifrån? crazy.gif fear.gif duh.gif whist.gif rtfm.gif help.gif
pejori
därför att det är så jämrans kul på odla så klart bravo.gif yahoo.gif w00t.gif
och vi får vara med och bestämma en massa om utseendet thanks.gif
anna_rispan
CITAT (Gillan @ 09-03-2007, 11:34) *
Måste svamla av mig lite. Försöker använda mig av självdiciplinen idag, och inte fastna på Odla, utan få en del annat gjort också! så...... jag springer mellan städning, vattning av blombebisar, ny frösådd......och...........ODLA igen!!!!. Varför ska det vara så himla svårt att hålla sig härifrån? crazy.gif fear.gif duh.gif whist.gif rtfm.gif help.gif

jag med GIllan!! men som tur var så har vi massa filmer hemma just nu så jag sitter framför filmen o skriver. sen när jag tänkte surfa ett tag så hängde sig internet!!! datorn visste väl att jag inte borde sitta här. så nu är frågan: när åker jag ut nästa gång????
hehe, ska ner på stan en sväng o sen fortsätta skriva. men det är svårt att helt avstå internet!
malin72
måste svammla lite giggle.gif idag ska vi ut och åka med våran nya bil som köptes igår yahoo.gif
fin fint väder ute också yes.gif
Kathy
CITAT (malin72 @ 10-03-2007, 11:07) *
måste svammla lite giggle.gif idag ska vi ut och åka med våran nya bil som köptes igår yahoo.gif
fin fint väder ute också yes.gif

Grattis till nyförvärvet! Vad blev det för en modell?
Magdis
Åh vilken bökig dag det har varit! sad.gif Lilleman har bara sovit en kvart under hela dagen. I vanliga fall brukar han sova flera gånger om dagen och längre än en kvart åt gången åtminstone. Hela dan har gått nu och jag har inte fått någonting gjort.
malin72
det bidde en ford mondeo sedan 2002 års mörkblå metallic tummenupp.gif jätte fin yahoo.gif den är jätte skön att åka i fin fin blush.gif
pejori
nu måste jag berätta vad jag har gjort, appropå okunskap blushing.gif
har varit jätteduktig i dag och skurat mitt badrum från golv till tak...där är skinande rent och blankt nu yahoo.gif
eller rättare sagt...var skinande rent och blankt dunno.gif
jag har nämligen dragit ut på en sak i veckor nu och nu...fick jag det gjort jag har badat mina tre hundar bravo.gif bravo.gif
alla tre på en gång, så nu är både hundar, jag och det nyss nämnda badrummet dyblött crazy.gif crazy.gif
att bada dom innan jag städade...nä...det är för lätt ju...ingen sport dunno.gif crying.gif
säger bara whist.gif duh.gif duh.gif duh.gif laugh.gif
Biggan_
Visst är det väl för d******t att man skall behöva gå till jobbet när det är så här fint väder! no.gif Lyckliga er som kan njuta av våren! Ha en bra dag alla! yes.gif biggrin.gif
Alba

Ha ha Pejjan - jag riktigt ser bilden framför mig laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Jag är nyss hemkommen efter att ha suttit ute i solen o blåsten. Det var skönt när det slutade blåsa, men friskt när det blåste. hade lite för lite tröjor på mig så armarna blev lite kalla. Vårsol på ansiktet var väldigt trevligt iallafall!! thumbsup.gif
pejori
jodu alba..det är jag i ett nötskal det... blushing.gif dunno.gif
efter köket har städats, planterar jag om och börjar pyssla med krukväxterna...alltid crying.gif dunno.gif duh.gif duh.gif
Magdis
Idag var det dags att väga och mäta Lilleman för nu är han 4 månader. 1 kg och 2 cm hade han ökat sen förra månaden...nu väger han 7300 g och är 63 cm lång. smile.gif Jag har börjat ge honom smakisar av potatis/majspuré den här veckan och han äter som om han aldrig gjort annat. smile.gif Inget spottande alls blev det ens vid de första skedarna. Han mumsade vilt och blev tvärilsk mellan varje tugga då jag var tvungen att fylla på skeden. laugh.gif

Idag har han skrattat högt flera gånger för nästan första gången smile.gif Han är lite mer allvarsam av sig än syrran som började med gapskrattandet vid 2 månaders ålder men nu lyckades jag roa honom genom att bara titta bort en stund och sen tillbaka på honom...det var visst jättekul! biggrin.gif wub.gif
faith
Lyssna gärna på Karlavagnen som går just nu. Det handlar om "Att ha svårt att passa in". Med Kjell Peder Johanson i Luleå. Det är intressant. Webbradio finns. Länk.
Magdis
Nu ska jag tvätta av fönstren..vårsolen är obarmhärtig mot skitiga fönster och dammiga möbler. biggrin.gif
anna_rispan
Wohoo! De har börjat sopa gator o trottoarer här i stan! Det ligger fullkomliga drivor av grus där de inte har sopat. Våren är häääär!!!
Magdis
Jag tror att Lilleman just sa sitt första riktiga ord: "Humbug"! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 11:31) *

Oj då! Väldigt avancerat! Vad månde bliva av detta gossebarn? bravo.gif
En liten puss på kinden Elias för att du är så språkbegåvad kiss.gif
....och den stolta mamman får såklart en stor kram smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Magdis
CITAT (Biggan_ @ 01-04-2007, 12:04) *
Oj då! Väldigt avancerat! Vad månde bliva av detta gossebarn? bravo.gif
En liten puss på kinden Elias för att du är så språkbegåvad kiss.gif
....och den stolta mamman får såklart en stor kram smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

Hihi...tack tack! thanks.gif Ja det kommer en massa gulligt bubbel ur hans mun hela tiden o ibland lyckas han ju få till nåt som finns med i SAOL. rolleyes.gif Det lät precis som att han sa "aschel" häromdan o när jag försökte få honom att säga mamma så lät det mer som "agga". biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 12:12) *
Hihi...tack tack! thanks.gif Ja det kommer en massa gulligt bubbel ur hans mun hela tiden o ibland lyckas han ju få till nåt som finns med i SAOL. rolleyes.gif Det lät precis som att han sa "aschel" häromdan o när jag försökte få honom att säga mamma så lät det mer som "agga". biggrin.gif

Underbar tid du har nu med lilleman. Ta vara på och njut av vartenda ögonblick för den här tiden går så makalöst fort!
AnitaO
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 11:31) *

Men jisses vad tiden går fort.
Snart knallar han väl omkring också biggrin.gif
Bägge mina barn sa "tutte" som sitt första ord.
faith
När brukar barn börja säga sina första ord, vad är normalt så att säga?
Pia L
Alla mina har sagt enstaka ord runt 6 månaders ålder, inte som en engångsföreteelse utan medvetet, som att peka på lampan och sagt ttta lampa, mamma, pappa, tutte och liknande.
Magdis
Vet inte vad som är normalt egentligen. Dotterns första ord var "mamma" vid ca 6 mån o sedan kom "pappa" flera månader senare, sen "lampa" och "titta!" m.m.

Men bara så ni vet, jag räknar inte Lillemans "humbug" som något medvetet ord o inte heller tror jag att han kallade mig aschel med vilje. laugh.gif wub.gif Såklart har han inte börjat prata på riktigt ännu, han är bara 4 månader.
faith
Om ett barn är drygt 10 månader och inget säger ännu, ska man bli orolig då?
Magdis
CITAT (faith @ 01-04-2007, 21:33) *
Om ett barn är drygt 10 månader och inget säger ännu, ska man bli orolig då?

Nej absolut inte! Det är så himla olika när de börjar prata. En del är helt enkelt bara mindre språksamma och 10 månader är inte gammalt i det avseendet. smile.gif
faith
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 23:01) *
Nej absolut inte! Det är så himla olika när de börjar prata. En del är helt enkelt bara mindre språksamma och 10 månader är inte gammalt i det avseendet. smile.gif

Vad skönt att höra. Han utvecklas så fint för övrigt, är uppmärksam, är social och tar kontakt med människor, försöker stå upp själv och allt. Men han pratar inte, inga ord i alla fall. wub.gif
Magdis
CITAT (faith @ 01-04-2007, 23:48) *
Vad skönt att höra. Han utvecklas så fint för övrigt, är uppmärksam, är social och tar kontakt med människor, försöker stå upp själv och allt. Men han pratar inte, inga ord i alla fall. wub.gif

Det låter ju helt perfekt, orden kommer så småningom. smile.gif Pojkar är generellt lite senare med att prata än flickor.
Leia
Åh, vad skönt. Nu har jag avklarat en storhandling som verkligen var nödvändig, det ekade i skafferiet när jag öppnade det... crazy.gif
Jag som jobbar i affär hatar nämligen att handla, känns som om jag jobbar i vilken butik jag än handlar i w00t.gif Vill gärna snygga till lite och sådär om det är något som inte ser bra ut.... slap.gif Ja, jösses så man är... biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 03-04-2007, 12:14) *
Åh, vad skönt. Nu har jag avklarat en storhandling som verkligen var nödvändig, det ekade i skafferiet när jag öppnade det... crazy.gif
Jag som jobbar i affär hatar nämligen att handla, känns som om jag jobbar i vilken butik jag än handlar i w00t.gif Vill gärna snygga till lite och sådär om det är något som inte ser bra ut.... slap.gif Ja, jösses så man är... biggrin.gif

Det är en arbetsskada Leia, så gör jag också, och det värsta är att jag gör det utan att tänka på det! a0a.gif a0a.gif kompiskram.gif ...och plockar jag till mej en vara så frontar jag efter mej! blush.gif blink.gif whist.gif coolgleam.gif
Leia
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2007, 12:24) *
Det är en arbetsskada Leia, så gör jag också, och det värsta är att jag gör det utan att tänka på det! a0a.gif a0a.gif kompiskram.gif ...och plockar jag till mej en vara så frontar jag efter mej! blush.gif blink.gif whist.gif coolgleam.gif

Duktig flicka! laugh.gif Så gör jag med! a0a.gif Gud så korkat av oss!!!! crazy.gif rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 03-04-2007, 12:59) *
Duktig flicka! laugh.gif Så gör jag med! a0a.gif Gud så korkat av oss!!!! crazy.gif rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Snöflinga
Jag tillhör släktet "tavelrätarna" sleep.gif kan inte se en tavla hänga snett utan att smyga fram och räta till den shy.gif
AnitaO
Heja Linköping yahoo.gif
Vinst över Modo med 5-1 yaay.gif
Leia
Idag väntar jobb. Kortpass 11-17 ledig lör-sön och ett kortpass igen på måndag. smile.gif

Har inget emot att jobba på påsken eftersom vi inte firar sådär överdrivet mycket, det viktigaste här hemma är påskäggsjakten i morgon.

Min chef stod och väntade på mig i går morse när jag kom till jobbet, han hade fått hjärtflimmer på natten och väntade in mig för att kunna åka upp till akuten. sad.gif "Varför har du inte ringt då, jag hade kunnat komma in tidigare!?"(han börjar 6 och jag 8) "-Nej jag tänkte att det skulle gå över..." wacko.gif
Nu ligger han uppe på ackis för de hittade en liten skada på hjärtat. sad.gif Så princessan Leia kan nog räkna med att jobba lite extra framöver, skulle tro att han blir sjukskriven. sad.gif
Pia L
Skinkan står i ugnen och griljeras, resten av julbordet är färdigt för transport, julklapparna är packade och klara. Hur många äter julbord och firar jul idag??? blink.gif giggle.gif
Vad gör man inte för barnen? Julmust är sparad för hennes skull också, och inte ett ägg så långt ögat når ska vi ha, för det brukar vi inte ha på julbordet flirting.gif

Så........GOD JUL OCH GLAD PÅSK till er alla !
*Stintan*
Attans nu blev jag ju sugen på skinkmacka wub.gif giggle.gif
Pia L
Det luktar verkligen jul här nu, tänk en vörtlimpa med skinka och senap rolleyes.gif Mmmm, Yammie flirting.gif
aanderss
snart dax för
anna_rispan
aanderss: vad är det för figur? den ser bekant ut men jag inte komma på vad det är för nån....
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 09-04-2007, 10:27) *
aanderss: vad är det för figur? den ser bekant ut men jag inte komma på vad det är för nån....

Känner du inte igen john blund? sleeping.gif
anna_rispan
är det john blund?? jag trodde att han hade blå sidenpyjamas med guldstjärnor på!!!! : o
Alba
Var det inte denna lilla figur som Lennart Svahn hade och som blåste stjärnor eller sömnpulver eller vad det var.
Leia
CITAT (Alba @ 09-04-2007, 12:16) *
Var det inte denna lilla figur som Lennart Svahn hade och som blåste stjärnor eller sömnpulver eller vad det var.

Tror faktiskt att det var sand. (sov sand= trött så det känns som om man har grus i ögonen....) smile.gif
Berith
Ha! Undrar varför Ghana av alla länder är med här? giggle.gif
Helgdagar.
Alba
CITAT (Berith @ 11-04-2007, 10:59) *
Ha! Undrar varför Ghana av alla länder är med här? giggle.gif
Helgdagar.

Nämen.....måste ju ha hamnat fel. rtfm.gif
Ser ingen koppling till varför just Ghana skall hamna under rubriken "Helgdagar" g.gif
Piccante
Hej odlaiter! Har haft en rolig diskussion under kvällen med några vänner angående utseende och utseende fixering. Vore kul att få höra lite åsikter från allmänheten? Många män verkar ha greppat rakhyveln nu för tiden och rakar både här och där medan andra tvärvägrar och ser ingen anledning. Vi hade ganska olika meningar om den saken. Så vad tycker allmänheten egentligen???

Brösthår eller inte brösthår på män? När blir det för mycket? Hur ska det se ut, rak, krulligt, mörkt, ljust vad är fint och vad är inte?
Alexander-VG-zon3
jag gillar det , tråkigt med dom som rakar allt. är stolt över mitt å hoppas det blir mer å mer ^^
aldrig aldrig raka . å nu gör jag nåt vågat inte värre än att bada allmänt ju har redan visat bakdelen å allt annat

Magdis ska jag ta glitter på ??
Gillan
Längesen jag sa nåt i Svammeltråden, men frågan är Markus, om jag törs svara och fortfarande våga visa mig ute på gatorna efter detta coolgleam.gif .

Först och främst vill jag säga att det borde vara upp till var och en hur man väljer att se ut. Vad man trivs bäst med helt enkelt. Med eller utan hår.

Som den kvinna jag är, kan jag bara säga att jag inte bryr mig ett enda dugg, om du som man har mycket, litet, eller inget hår alls.
Det finns andra orsaker till att jag skulle falla för dig som man. Vem du är, hur du beter dig, om du har glimten i ögat eller leendet i mungipan tex. Om du kan lyssna eller prata. Vilka intressen du har...........Ja, det finns hur mycket som helst som är viktigare än kroppsbehåring flirting.gif

Vad jag förstått så har just detta med kroppsbehåring blivit en fix ide' hos många människor det senaste decenniet, och jag tycker nog att det är lite makabert. Varför är det nödvändigtvis så att vi måste ändra på yttre attributer för att bli " godkända ". När det fortfarande finns så många inre som vi kanske borde jobba mer med dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon