|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Jobbigt med influensa Agneta. Förstår att du gärna vill hjälpa till, men du måste ju akta dig så du inte får flunsan du också. Farligt farligt! Hihi..Lilleman sitter och snuttar på sin oranga bitmina med många tuttar på men han tappar den hela tiden och ger då ifrån sig värsta djungelvrålen!  Han låter så vansinnigt arg så man blir ju rädd...vilket humör!!
därför att det är så jämrans kul på odla så klart och vi får vara med och bestämma en massa om utseendet
anna_rispan
09-03-2007, 14:09
CITAT (Gillan @ 09-03-2007, 11:34)  jag med GIllan!! men som tur var så har vi massa filmer hemma just nu så jag sitter framför filmen o skriver. sen när jag tänkte surfa ett tag så hängde sig internet!!! datorn visste väl att jag inte borde sitta här. så nu är frågan: när åker jag ut nästa gång???? hehe, ska ner på stan en sväng o sen fortsätta skriva. men det är svårt att helt avstå internet!
malin72
10-03-2007, 11:07
måste svammla lite  idag ska vi ut och åka med våran nya bil som köptes igår fin fint väder ute också
CITAT (malin72 @ 10-03-2007, 11:07)  måste svammla lite  idag ska vi ut och åka med våran nya bil som köptes igår fin fint väder ute också  Grattis till nyförvärvet! Vad blev det för en modell?
Åh vilken bökig dag det har varit!  Lilleman har bara sovit en kvart under hela dagen. I vanliga fall brukar han sova flera gånger om dagen och längre än en kvart åt gången åtminstone. Hela dan har gått nu och jag har inte fått någonting gjort.
malin72
10-03-2007, 22:09
det bidde en ford mondeo sedan 2002 års mörkblå metallic  jätte fin  den är jätte skön att åka i fin fin
Biggan_
13-03-2007, 12:37
Visst är det väl för d******t att man skall behöva gå till jobbet när det är så här fint väder!  Lyckliga er som kan njuta av våren! Ha en bra dag alla!
anna_rispan
13-03-2007, 14:22
Jag är nyss hemkommen efter att ha suttit ute i solen o blåsten. Det var skönt när det slutade blåsa, men friskt när det blåste. hade lite för lite tröjor på mig så armarna blev lite kalla. Vårsol på ansiktet var väldigt trevligt iallafall!!
Idag var det dags att väga och mäta Lilleman för nu är han 4 månader. 1 kg och 2 cm hade han ökat sen förra månaden...nu väger han 7300 g och är 63 cm lång.  Jag har börjat ge honom smakisar av potatis/majspuré den här veckan och han äter som om han aldrig gjort annat.  Inget spottande alls blev det ens vid de första skedarna. Han mumsade vilt och blev tvärilsk mellan varje tugga då jag var tvungen att fylla på skeden. Idag har han skrattat högt flera gånger för nästan första gången  Han är lite mer allvarsam av sig än syrran som började med gapskrattandet vid 2 månaders ålder men nu lyckades jag roa honom genom att bara titta bort en stund och sen tillbaka på honom...det var visst jättekul!
Lyssna gärna på Karlavagnen som går just nu. Det handlar om "Att ha svårt att passa in". Med Kjell Peder Johanson i Luleå. Det är intressant. Webbradio finns. Länk.
Nu ska jag tvätta av fönstren..vårsolen är obarmhärtig mot skitiga fönster och dammiga möbler.
anna_rispan
15-03-2007, 16:03
Wohoo! De har börjat sopa gator o trottoarer här i stan! Det ligger fullkomliga drivor av grus där de inte har sopat. Våren är häääär!!!
Jag tror att Lilleman just sa sitt första riktiga ord: "Humbug"!
Biggan_
01-04-2007, 11:04
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 11:31)  Jag tror att Lilleman just sa sitt första riktiga ord: "Humbug"!  Oj då! Väldigt avancerat! Vad månde bliva av detta gossebarn? En liten puss på kinden Elias för att du är så språkbegåvad ....och den stolta mamman får såklart en stor kram
CITAT (Biggan_ @ 01-04-2007, 12:04)  Oj då! Väldigt avancerat! Vad månde bliva av detta gossebarn? En liten puss på kinden Elias för att du är så språkbegåvad ....och den stolta mamman får såklart en stor kram  Hihi...tack tack!  Ja det kommer en massa gulligt bubbel ur hans mun hela tiden o ibland lyckas han ju få till nåt som finns med i SAOL.  Det lät precis som att han sa "aschel" häromdan o när jag försökte få honom att säga mamma så lät det mer som "agga".
Biggan_
01-04-2007, 11:24
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 12:12)  Hihi...tack tack!  Ja det kommer en massa gulligt bubbel ur hans mun hela tiden o ibland lyckas han ju få till nåt som finns med i SAOL.  Det lät precis som att han sa "aschel" häromdan o när jag försökte få honom att säga mamma så lät det mer som "agga".  Underbar tid du har nu med lilleman. Ta vara på och njut av vartenda ögonblick för den här tiden går så makalöst fort!
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 11:31)  Jag tror att Lilleman just sa sitt första riktiga ord: "Humbug"!  Men jisses vad tiden går fort. Snart knallar han väl omkring också  Bägge mina barn sa "tutte" som sitt första ord.
När brukar barn börja säga sina första ord, vad är normalt så att säga?
Alla mina har sagt enstaka ord runt 6 månaders ålder, inte som en engångsföreteelse utan medvetet, som att peka på lampan och sagt ttta lampa, mamma, pappa, tutte och liknande.
Vet inte vad som är normalt egentligen. Dotterns första ord var "mamma" vid ca 6 mån o sedan kom "pappa" flera månader senare, sen "lampa" och "titta!" m.m. Men bara så ni vet, jag räknar inte Lillemans "humbug" som något medvetet ord o inte heller tror jag att han kallade mig aschel med vilje.  Såklart har han inte börjat prata på riktigt ännu, han är bara 4 månader.
Om ett barn är drygt 10 månader och inget säger ännu, ska man bli orolig då?
CITAT (faith @ 01-04-2007, 21:33)  Om ett barn är drygt 10 månader och inget säger ännu, ska man bli orolig då? Nej absolut inte! Det är så himla olika när de börjar prata. En del är helt enkelt bara mindre språksamma och 10 månader är inte gammalt i det avseendet.
CITAT (Magdis @ 01-04-2007, 23:01)  Nej absolut inte! Det är så himla olika när de börjar prata. En del är helt enkelt bara mindre språksamma och 10 månader är inte gammalt i det avseendet.  Vad skönt att höra. Han utvecklas så fint för övrigt, är uppmärksam, är social och tar kontakt med människor, försöker stå upp själv och allt. Men han pratar inte, inga ord i alla fall.
CITAT (faith @ 01-04-2007, 23:48)  Vad skönt att höra. Han utvecklas så fint för övrigt, är uppmärksam, är social och tar kontakt med människor, försöker stå upp själv och allt. Men han pratar inte, inga ord i alla fall.  Det låter ju helt perfekt, orden kommer så småningom.  Pojkar är generellt lite senare med att prata än flickor.
Åh, vad skönt. Nu har jag avklarat en storhandling som verkligen var nödvändig, det ekade i skafferiet när jag öppnade det...  Jag som jobbar i affär hatar nämligen att handla, känns som om jag jobbar i vilken butik jag än handlar i  Vill gärna snygga till lite och sådär om det är något som inte ser bra ut....  Ja, jösses så man är...
Biggan_
03-04-2007, 11:24
CITAT (Biggan_ @ 03-04-2007, 12:24)  Duktig flicka!  Så gör jag med!  Gud så korkat av oss!!!!
Biggan_
03-04-2007, 12:00
Snöflinga
03-04-2007, 20:40
Jag tillhör släktet "tavelrätarna"  kan inte se en tavla hänga snett utan att smyga fram och räta till den
Heja Linköping Vinst över Modo med 5-1
Idag väntar jobb. Kortpass 11-17 ledig lör-sön och ett kortpass igen på måndag. Har inget emot att jobba på påsken eftersom vi inte firar sådär överdrivet mycket, det viktigaste här hemma är påskäggsjakten i morgon. Min chef stod och väntade på mig i går morse när jag kom till jobbet, han hade fått hjärtflimmer på natten och väntade in mig för att kunna åka upp till akuten.  "Varför har du inte ringt då, jag hade kunnat komma in tidigare!?"(han börjar 6 och jag 8) "-Nej jag tänkte att det skulle gå över..." Nu ligger han uppe på ackis för de hittade en liten skada på hjärtat.  Så princessan Leia kan nog räkna med att jobba lite extra framöver, skulle tro att han blir sjukskriven.
Skinkan står i ugnen och griljeras, resten av julbordet är färdigt för transport, julklapparna är packade och klara. Hur många äter julbord och firar jul idag??? Vad gör man inte för barnen? Julmust är sparad för hennes skull också, och inte ett ägg så långt ögat når ska vi ha, för det brukar vi inte ha på julbordet Så........GOD JUL OCH GLAD PÅSK till er alla !
*Stintan*
06-04-2007, 10:19
Attans nu blev jag ju sugen på skinkmacka
Det luktar verkligen jul här nu, tänk en vörtlimpa med skinka och senap  Mmmm, Yammie
aanderss
09-04-2007, 00:17
snart dax för
anna_rispan
09-04-2007, 09:27
aanderss: vad är det för figur? den ser bekant ut men jag inte komma på vad det är för nån....
CITAT (anna_rispan @ 09-04-2007, 10:27)  aanderss: vad är det för figur? den ser bekant ut men jag inte komma på vad det är för nån.... Känner du inte igen john blund?
anna_rispan
09-04-2007, 09:54
är det john blund?? jag trodde att han hade blå sidenpyjamas med guldstjärnor på!!!! : o
Var det inte denna lilla figur som Lennart Svahn hade och som blåste stjärnor eller sömnpulver eller vad det var.
CITAT (Alba @ 09-04-2007, 12:16)  Var det inte denna lilla figur som Lennart Svahn hade och som blåste stjärnor eller sömnpulver eller vad det var. Tror faktiskt att det var sand. (sov sand= trött så det känns som om man har grus i ögonen....)
Ha! Undrar varför Ghana av alla länder är med här? Helgdagar.
CITAT (Berith @ 11-04-2007, 10:59)  Ha! Undrar varför Ghana av alla länder är med här? Helgdagar.Nämen.....måste ju ha hamnat fel. Ser ingen koppling till varför just Ghana skall hamna under rubriken "Helgdagar"
Piccante
13-04-2007, 22:31
Hej odlaiter! Har haft en rolig diskussion under kvällen med några vänner angående utseende och utseende fixering. Vore kul att få höra lite åsikter från allmänheten? Många män verkar ha greppat rakhyveln nu för tiden och rakar både här och där medan andra tvärvägrar och ser ingen anledning. Vi hade ganska olika meningar om den saken. Så vad tycker allmänheten egentligen???
Brösthår eller inte brösthår på män? När blir det för mycket? Hur ska det se ut, rak, krulligt, mörkt, ljust vad är fint och vad är inte?
Alexander-VG-zon3
13-04-2007, 23:21
jag gillar det , tråkigt med dom som rakar allt. är stolt över mitt å hoppas det blir mer å mer ^^ aldrig aldrig raka . å nu gör jag nåt vågat inte värre än att bada allmänt ju har redan visat bakdelen å allt annat
Magdis ska jag ta glitter på ??
Längesen jag sa nåt i Svammeltråden, men frågan är Markus, om jag törs svara och fortfarande våga visa mig ute på gatorna efter detta  . Först och främst vill jag säga att det borde vara upp till var och en hur man väljer att se ut. Vad man trivs bäst med helt enkelt. Med eller utan hår. Som den kvinna jag är, kan jag bara säga att jag inte bryr mig ett enda dugg, om du som man har mycket, litet, eller inget hår alls. Det finns andra orsaker till att jag skulle falla för dig som man. Vem du är, hur du beter dig, om du har glimten i ögat eller leendet i mungipan tex. Om du kan lyssna eller prata. Vilka intressen du har...........Ja, det finns hur mycket som helst som är viktigare än kroppsbehåring Vad jag förstått så har just detta med kroppsbehåring blivit en fix ide' hos många människor det senaste decenniet, och jag tycker nog att det är lite makabert. Varför är det nödvändigtvis så att vi måste ändra på yttre attributer för att bli " godkända ". När det fortfarande finns så många inre som vi kanske borde jobba mer med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|