|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Svår fråga Markus Jag tillhör ju den generationen där det fick vara som det är med den saken. Har man brösthår så har man, annars får man vara utan  Tycker det känns underligt med tanken på att raka bort det om man nu har det.
Ophelia
14-04-2007, 19:20
CITAT (Markus_H @ 13-04-2007, 23:31)  Hej odlaiter! Har haft en rolig diskussion under kvällen med några vänner angående utseende och utseende fixering. Vore kul att få höra lite åsikter från allmänheten? Många män verkar ha greppat rakhyveln nu för tiden och rakar både här och där medan andra tvärvägrar och ser ingen anledning. Vi hade ganska olika meningar om den saken. Så vad tycker allmänheten egentligen???
Brösthår eller inte brösthår på män? När blir det för mycket? Hur ska det se ut, rak, krulligt, mörkt, ljust vad är fint och vad är inte? Ärligt talat. Jag har svårt för män som rakar sig i tid och otid på sådana ställen som på bröstet men det är upp till mannen om han vill lägga tid på sådana petitesser. En man som har lite eller mycket hårväxt rör mig inte ryggen. Rakt, krulligt, mörkt eller ljust.....det är mig fullkomligt irrelevant.
Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt.
Jag tycker att männen ska ha kvar sitt brösthår.  Det både känns och ser mysigt ut. Sen att det inte är brösthåret man går efter i val av partner är ju en annan sak. Dock skulle jag inte alls vilja att min man rakade bröstet och det skulle han aldrig göra heller som tur är.  Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter!  Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt.  Och för att svara på det Markus frågade om när blir det för mycket hår?, ljust, mörkt, krulligt? o.s.v: Det blir inte för mycket! (enligt mig då) Hur det ser ut beror ju på hur mannen ser ut i övrigt, brösthåret passar ju liksom till.  PS: Min man är hårig som en grottbjörn!
Snöflinga
14-04-2007, 21:28
Waow .... tycker också det är härligt med fällar
Alexander-VG-zon3
14-04-2007, 21:34
CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 22:00)  Glömde ju: Ja Linus, jag tycker du ska ta på lite glitter!  Eller använda nån hudkräm som gör att det skimrar lite om huden. Skulle säkert bli jättesnyggt.  PS: Min man är hårig som en grottbjörn!  haha vet inte det , om det blir så bra det . har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ?
CITAT (flaxss @ 14-04-2007, 22:34)  haha vet inte det , om det blir så bra det .
har du frågat gubben din om han vill ställa upp med glitter ? Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig!  Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar.  Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår.
Alexander-VG-zon3
14-04-2007, 22:19
CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 23:10)  Jamen det skulle väl bli snyggt om du går på discotek o har en urringad tröja på dig!  Nä jag har inte frågat gubben om det för jag tror nog det passar bättre på unga grabbar.  Förresten skulle det nog inte synas så mycket på honom bland allt hår.  köp sånt glittrig klister å klistra på hans hår , så du vill att jag byter ut bilden mot en med glitter på istället ?? porrlinus är i farten igen
CITAT (flaxss @ 14-04-2007, 23:19)  köp sånt glittrig klister å klistra på hans hår , så du vill att jag byter ut bilden mot en med glitter på istället ?? porrlinus är i farten igen  Hihi, det får du göra som du vill! Bra idé med glitterklistret, jag tror dottern har några slags pennor med glitterkräm i, det kanske funkar! Hehe, när han vaknar på morgonen är brösthåret fullt med lila glitter!
Alexander-VG-zon3
14-04-2007, 22:29
CITAT (Magdis @ 14-04-2007, 23:27)  Hihi, det får du göra som du vill! Bra idé med glitterklistret, jag tror dottern har några slags pennor med glitterkräm i, det kanske funkar! Hehe, när han vaknar på morgonen är brösthåret fullt med lila glitter!  haha , take it easy with him vad tror du han säger då om han har fult med lila glitter på bringan
Piccante
14-04-2007, 22:35
CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23)  Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt. Nämen visst är det märkligt detta? Det var mkt därför jag och några kompisar började diskutera just detta när vi talade om utseende. Förr var det simmare på elit nivå som rakade bröstet för att bli snabbare, sen blev det engelska fotbollsspelare?! Springer man snabbare på plan då kanske??? Sen blev det Big Brother deltagarna som greppade hyveln och rakade både här och där, så har det rullat på... Fattar inte varför det modet har tagit sig sådana proportioner för jag tycket det är jättekonstigt att vissa förklarar krig mot den egna kroppen och utbrister, aaaah det växer något på mig!!!!  Menar finns det där så finns det, då är det väl naturligt eller? Roligt att se att inte många verkar bry sig om hur det ser ut eller rent av gillar det i stället.
Verkar som om man, trots stenåldersåsikt fortfarande vågar visa sig på stan då
Visst var det så Alba! Och om jag inte missminner mig så var en karl ganska " omanlig " om han inget hår hade  !!! ( och nu ska han ta bort det om han råkar ha nåt )CITAT (Alba @ 14-04-2007, 20:23)  Ja när jag växte upp, och började intressera mig för killar, ansågs det som manligt med hår på bröstet. Första gången jag hörde talas om att killar rakar bort håbeklädnad var i Big Brother för flera år sedan. De rakade sig ju både här och där. Då var jag mest förvånad........varför ? Många gör det av praktiska skäl, anser det vara mer hygieniskt. Jag tycker att var och en gör som de vill. Vill man ha hår så har man det och vill man inte så rakar man bort det. Varken det ena eller det andra stör mig på något sätt.
här är en till, som föredrar att det som växer på en mans kropp ska vara kvar både på bröstet och andra trevliga platser, inte rakat här inte
malin72
15-04-2007, 23:16
ok då kan jag säga så här....vill att det ska vara hår på kroppen hos män...men INTE på ryggen jag klarar det bara inte(sorry om det är någon här som har det) men vaxa bort det eller nåt...... jag erkänner att det är så stark för mig att när jag såg hårigaste mannen eller vad det hette på 3.an tror jag där det var tävling om vem som var hårigast .då mådde jag illa bokstavligt..."ryser"
annars japp hår på bröstet
Tror utseendefixeringen drabbat även män i högre grad nu, bland annat ska muskler från gym synas mer, och då rakas och solbränns det. Själv har jag för mycket underhudsfett för sådana extravaganser, dessutom är jag för lat, orkar knappt raka ansiktet ens. Och varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan?
Ok, jag skiter väl i hur andra män ser ut, men jag tycker inte om ifall det ger ett snett och onaturligt ideal. På samma sätt som jag tycker synd om den hårfixering som drabbat tjejer på senare tid. Ska inte gå in i detalj, men när jag gick på gymnasiet var det vanligt att tjejer inte rakade sig under armarna. Sen bara på ett par år svängde det helt, ALLA rakade sig under armarna, typ, och även på andra ställen. Och nu även en del killar.
Hår är inte farligt. Fast kanske skulle jag höja på ögonbrynen om jag träffade en tjej med mer hår på magen/bröstet än jag. Men det är väldigt osannolikt.
Tillägg : får väl i denna sena timme vara ärlig nog att säga att om jag nån gång får "könshår" (ursäkta ordvalet) på bröst eller rygg så kanske jag ska överväga trimmern.
Härligt att se att svammeltråden ligger på sida ett! När det gäller behåring på mäns bröst spelar det mig faktiskt inte någon roll, men jag måste hålla med Malin om att jag inte gillar håriga ryggar. Men skulle den man blir kär i ha det så skulle man nog vänja sig vid det också antar jag. Själv har jag jobbat hela härliga varma helgen, 10 timmars pass.... Men det verkar bli en fin dag i dag också så jag ska strax ge mig ut på en hundpromenad och sedan fixa lite i trädgården.
Biggan_
20-04-2007, 10:56
Har ni inget att svamla om? Jag har haft dåligt med tid för odla på sistone, men för den sakens skull behöver ju inte ni sluta svamla! Vår gamla dator började bli slö, trött och väldigt "hängig", så innan katastrofen var ett faktum har jag räddat vad som räddas kunde, har bl.annat bränt ner 2-3000 bilder på skivor. Vilket mastodontjobb att sortera och organisera!  Vill bara tala om för er att det straffar sig att av ren lättja bara ladda in bilder från kameran och tänka att jag ordnar och lägger bilderna på skiva en regnig dag! Till slut vet man inte var man skall börja röja i röran! Nu har vi ny dator ( med massor av plats för nya bilder  ) och så är det då dags att bekanta sig med det nya Vista. Det verkar inte vara så stor skillnad mot XP som vi hade innan, men grafiken ser lite annorlunda ut. Så, nu har jag svamlat av mig lite!
Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis.
Biggan_
20-04-2007, 11:17
CITAT (Magdis @ 20-04-2007, 12:02)  Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis. VARFÖR gör man det inte efterhand när man VET vilket jobb man får annars Det var likadant förr, (innan datorns tid) där jag i allafall hade massor med kuvert med bilder i byrålådan
anna_rispan
20-04-2007, 11:24
Mm, varför gör man inte sånt där nyttigt för. Vi har också bara bilderna på hårddisk o jag tycker det är jätteläskigt!! Borde ta tag i det...Men så länge nåt funkar så petar man ju inte i det så är dte väl?? Jag har massa exempel på saker i livet som man inte petar i så länge det funkar. även om det skulle gå att optimera. Nu borde jag gå o fräsa köttfärs.
Biggan_
20-04-2007, 11:27
smaklig spis Anna!
anna_rispan
20-04-2007, 12:51
tackar!! det ble rätt lyckat faktiskt. hemkrydda tacorfärs o tre tinade mjuka tacobröd, det räckte gott åt mig o sambon. plus diverse grönsaker. blandannat så skalade jag två morötter så det blev en massa morotsflan eller vad man ska kalla det.
CITAT (Magdis @ 20-04-2007, 12:02)  Svamlet tycks ha falnat på sistone. Gällande dator är vi i samma sits som du Biggan varit i nyss, datorn är på upphällningen här. Vi måste köpa nytt Windows och formatera om hårddisken, men innan dess måste ju alla bilder brännas på skiva m.m. Det är ett jobb man inte ser fram emot precis. Vet inte vad du har för Internetleverantör. Men om du har Telia så har dom nåt som heter "säker lagring" Då kan du ladda upp bilder och annat på deras server och slipper besväret med att bränna allt.
anna_rispan
20-04-2007, 13:04
Jag gick glad ihågen ner till tvättstugan alldeles nyss. bara för att konstatera att det var igår vi hade bokat tvättstugan!!! I hela helgen är fullbokad!!! Attans!!! I värsta fall får jag väl tvätta i en gryta på spisen...
Bra att du påminde mej, måste oxå fixa en tvätttid
anna_rispan
20-04-2007, 13:07
CITAT (Pjater @ 20-04-2007, 14:05)  Bra att du påminde mej, måste oxå fixa en tvätttid  Det var ju bra att mina små ord kom nån till nytta.
CITAT (AnitaO @ 20-04-2007, 14:02)  Vet inte vad du har för Internetleverantör. Men om du har Telia så har dom nåt som heter "säker lagring" Då kan du ladda upp bilder och annat på deras server och slipper besväret med att bränna allt.  Ja vi har Telia ADSL. Har aldrig vetat att man kunde göra så.
CITAT (Magdis @ 20-04-2007, 15:05)  Ja vi har Telia ADSL. Har aldrig vetat att man kunde göra så.  http://www.telia.se/sakerlagring
CITAT (AnitaO @ 20-04-2007, 16:45)  Tack så hemskt mycket!  Det där blir nog maken glad över att få veta också.
Ophelia
22-04-2007, 13:43
Håller på att packa inför flytten. Blä blä. Men så gullig flyttfirma som ringer idag (söndag) och vill stämma av och höra hur det går för mig med packandet. De ska komma i morgon och packa "tråksaker" som glas och sånt. Vi hade bestämt kl. 15 men de kommer en timme tidigare för jag blir så osäker. Damen jag pratat med är toppen. Har fått gott betyg av min nuvarande chef som anlitade dem inför sin flytt. Jag känner mig ganska lugn men det ser ut som ett veritabelt slagfält i lägenheten. Var kommer alla grejer ifrån???
Jag ska byta jobb och flytta!!! Kan inte fatta det. Känns helknäppt att lämna mina arbetskamrater och lilla Kolbäck.
Biggan_
23-04-2007, 07:21
Vart i världen ställer du kosan då Ophelia? Skall du flytta långt bort? Du det är inte klokt vad man samlar på sej en massa pinaler! Jag har bott i samma hus i över trettio år och jag fasar för den dagen jag behöver flytta
Ophelia
23-04-2007, 12:37
CITAT (Biggan_ @ 23-04-2007, 08:21)  Vart i världen ställer du kosan då Ophelia? Skall du flytta långt bort? Du det är inte klokt vad man samlar på sej en massa pinaler! Jag har bott i samma hus i över trettio år och jag fasar för den dagen jag behöver flytta  Jag flyttar dit nosen pekar och den pekar mot Sala Ska börja nytt jobb och är inne på sista svängen. Sitter just nu och väntar på packningsexperterna.
CITAT (Ophelia @ 22-04-2007, 14:43)  Håller på att packa inför flytten. Blä blä. Men så gullig flyttfirma som ringer idag (söndag) och vill stämma av och höra hur det går för mig med packandet. De ska komma i morgon och packa "tråksaker" som glas och sånt. Vi hade bestämt kl. 15 men de kommer en timme tidigare för jag blir så osäker. Damen jag pratat med är toppen. Har fått gott betyg av min nuvarande chef som anlitade dem inför sin flytt. Jag känner mig ganska lugn men det ser ut som ett veritabelt slagfält i lägenheten. Var kommer alla grejer ifrån???
Jag ska byta jobb och flytta!!! Kan inte fatta det. Känns helknäppt att lämna mina arbetskamrater och lilla Kolbäck. Så spännande Offe! Lycka till både med nya jobbet och nya bostadsorten!  Hoppas att du kommer att trivas bra där.
Ophelia
23-04-2007, 17:14
Haha....det visade sig att hon som packade är gift med en gammal lärare som undervisat på mellanstadiet på den skola som jag gått. Han var jättebra som lärare. Alla barn hade respekt för honom. Verkligen en toppenlärare som hade hand om barn och fick dem att lyssna. Han har tydligen gått i pension och öppnat flyttfirma för att hålla sig i form Världen är bra liten ibland.
Lycka till Ophelia
Ophelia
24-04-2007, 18:40
Jahaja....flyttat och klart. Sitter och häckar hos föräldrarna just nu...tre dagar kvar tills det är slut på arbetet. Är inte så taggad på den nya lägenheten, tycker den är lite "sunkig" och jag gillar inte det. Har haft flyttfirma och det har varit guld. Vilka grabbar!!! Ska nu verkligen leta en fin lägenhet. Är lite nervös för nya jobbet. Kommer att sakna mina arbetskamrater och själva arbetet men inte tempot och alla krav som läggs på en mer och mer utan att få möjlighet till ett normalt arbetstempo. Antingen sätter man på sig skygglappar och gör sina 8 tim/dag och då hamna efter och kunna rycka på axlarna eller arbeta som en idiot och slita och då kanske ligga någorlunda till. Inte bli sjuk eller vara ledig för då spolieras allt och man har veckor på sig att ta igen den "förlorade tiden". Dåligt samvete, dålig självkänsla, tappat självförtroende och ständigt trött. Att byta arbete är egentligen bara ett uppköp men det känns otroligt sorgligt att sluta såhär. Är van att kämpa, arbeta hårt och kunna gå med "flaggan i topp", nu känns det tyvärr inte så. Det var kul att morsa på den där läraren som nu är pensionär. Kommer anlita dem igen när det blir dax. Toppen toppenkillar
Ja,a OP, Lycka till säger jag med! Hoppas du snart finner dig till rätta på nya jobbet och att du snart finner en bättre bostad som inte känns sunkig. Klart du kommer att sakna arbetskompisarna. De är ju a och o ( nästan i alla fall ) för att man ska trivas. Men med din läggning kommer du säkert att få lika fina på nya jobbet. Du får hålla oss ajour hur det går Förresten, du sa att allt var flyttat och klart! Är det färdigstädat också ( det brukar ju vara det tråkigaste av alltihop )
Biggan_
25-04-2007, 11:18
Ophelia
25-04-2007, 18:27
Tror det är kring 6 mil. Inte så långt. Tar 39 min med tåg. Gillan är varmt välkommen och städa Nu när lägenheten är urplockad så går det som en dans. Det är skönt att inte ha grejer och jag har lägenheten över maj så jag har gott om tid. När vi åkte förbi gruvområdet var skogen full av en vitsippsmatta, om några dagar är det ännu mera
Biggan_
11-05-2007, 21:35
Vad är det för sätt att gömma bort svammeltråden!? Ikväll passar jag här i alla fall, för jag har druckit snaps!  En sexa Skåne! ....och ätit årets första svenska nypotatis! ...till kotletter med dragonsås, oooová dé vá gott! Vi köpte potatisen i går på Coop Forum för 24.90/kg. Jag trodde att dom kanske skulle vara vattniga men dom var helt okey och priset var ju överkomligt. Nu skall jag ge mej på att lägga in bilder på odla som jag har fotograferat ute i regnet idag, var ju tvungen att fota för kamelian har slagit ut! Trevlig helg på er alla!
Jag håller med dig att det är dålig fart i svammeltråden. Erkänner mig skyldig till att vara dålig på att skriva överhuvudtaget sista tiden. När det gäller svammel så är det nog så att chaten tar mycket av det. Idag (och imorgon) väntar 10 timmars pass på jobbet. Jag som hellre hade tillbringat dessa dagar i Österbybruk på utställningarna  ... Dinos uppfödare ska dessutom dit och vi bor så långt ifrån varandra så det hade varit sååå roligt att träffa henne. Typiskt att man jobbar när det är en sådan stor hundutställning i dagarna 2 bara ett "stenkast" hemmifrån!  Ja,ja, vad är en bal på slottet.... Hum, detta hade kanske platsat bättre i gnälltråden...Jag ber om ursäkt om någon misstycker om val av tråd.  Förresten Biggan! Jag hittade inga bilder, blev det inte av?
Biggan_
12-05-2007, 09:42
Joho du leia, här är bilderna jag la in! En Skåne hade jag ju tagit bara! Du får en stor tröstekram av mej  för att du missar utställningen. Det är ju bara så typiskt att man skall jobba när saker och ting händer  , men så är det ju när man jobbar obekväma tider. Hade jag bott nära dej så hade jag ställt upp och jobbat ditt pass, oooops, jag skall ju själv jobba denna helgen
Tack för erbjudandet Biggan!  Men jag förstår att det blir svårt för dig att vara på två ställen samtidigt... Jag trodde att bilderna skulle ligga i ditt album så där var jag och rotade runt!
Snöflinga
12-05-2007, 14:59
Här behövs ingen snaps utan jag blir yr i mössan av att lukta på häggen och se på alla blommande träd  Allt är så vackert att jag blir lyrisk och  Tänk nu är det äntligen vååår
Och jag blir yr i mössan av allt jag måste komma ihåg o fixa inför barnkalaset imorrn. Jag sitter här o hade tänkt svamla av mig en stund med en god cappuccino i näven men då var det alldeles tomt i chatten.  Jag har just kommit hem från en långvarig shoppingrunda på Barnens Hus o sedan på ICA för att köpa allting inför imorrn. Hon fyller inte år förrän den 18:e men jag passade ju på att köpa presenterna nu också. Hoppas jag inte glömt nåt nu då...sugrör, ballonger, godispåsar, tårtor...hejsansvejsan m.m. Snart måste jag städa klart och baka och förbereda inför skattjakten.
anna_rispan
12-05-2007, 15:20
Jag sitter också här ...tittar i chatten också. Letar efter nån som vill testa om min nya räknare till bloggen funkar...
Snöflinga
12-05-2007, 15:30
CITAT (Magdis @ 12-05-2007, 16:19)  Och jag blir yr i mössan av allt jag måste komma ihåg o fixa inför barnkalaset imorrn. Jag sitter här o hade tänkt svamla av mig en stund med en god cappuccino i näven men då var det alldeles tomt i chatten.  Jag har just kommit hem från en långvarig shoppingrunda på Barnens Hus o sedan på ICA för att köpa allting inför imorrn. Hon fyller inte år förrän den 18:e men jag passade ju på att köpa presenterna nu också. Hoppas jag inte glömt nåt nu då...sugrör, ballonger, godispåsar, tårtor...hejsansvejsan m.m. Snart måste jag städa klart och baka och förbereda inför skattjakten.  Lycka till med barnkalaset  Du får skriva och berätta hur det gick ...
anna_rispan
12-05-2007, 15:37
Nån som vill hjälpa mig att ta reda på om det fungerar?? Ni kikar in på bloggenomkittydrew.blogspot.com o så får vi se om det registreras?? Snälla...*blink blink*
Jag har klickat in på din sida nu Anna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|