Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
askar
Inget svammel, men...
Igår kväll såg jag en silverfisk på lilltoans golv...den sprang in under listen.

Hyresvärd och Anticimex är kontaktade.
Piccante
CITAT (askar @ 12-02-2007, 09:43)
Inget svammel, men...
Igår kväll såg jag en silverfisk på lilltoans golv...den sprang in under listen.

Men de hjälper dig bara att städa ju ohmy.gif De är inga skadedjur.
askar
CITAT (Leocarpus @ 12-02-2007, 09:45)
Inget svammel, men...

Vore de inte skadedjur så skulle inte hyresvärden tecknat avtal med Anticimex om sanering...
Å så behöver jag ingen extra städhjälp tongue.gif
Den sköter maken sååå bra. smile.gif
Betty
CITAT (Leocarpus @ 12-02-2007, 09:45)
Inget svammel, men...

Jo här uppe i Norra Norrland där vi inte är så vana med kryp av så många slag så räknar vi dem som det... rolleyes.gif
Piccante
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 07:56)
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 07:54)
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 07:51)
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 07:48)
...för jag tror jag saknar humor...i alla fall den sortens humor wacko.gif Torr tråkig humor huh.gif

Gillade du inte Kurt Olsson heller då? ohmy.gif

Näe... blink.gif så tråkig är jag

Näää ....
Dom som är så söta. Och lilla Gudrun med triangeln laugh.gif

Kurt Olsson var för härlig. Jag har så mycket barndomsminnen om den personen. Kurt Olsson uppstod på lokalradion som då samsände över Göteborg/Sjuhärad, han ringde in till program och tjôtade.

Sedan slog han igenom på tv runt 86-87 någon gång. Det kändes jättekonstigt när jag åkte med skolan (1a klass) för att se en barnteaterföreställning på Nationalteatern och fick se Lasse Brandeby och Anki (Gudrun) Rahlskog i två seriösa roller när de härjade på tv samtidigt. Man förväntade sig nästan att hon skulle börja spela triangel mitt upp i allt laugh.gif
Magdis

*skriiiiiiiiik* unsure.gif Jag har aldrig sett en silverfisk. Hoppas det inte blir några problem med att få bort dem.

Vad ska ni göra idag då? Lilleman sover natt fortfarande och jag har hunnit amma och söva om honom en gång redan. Nu ska jag försöka göra lite nytta om jag kan...man blir lätt handlingsförlamad när man är ensam i huset och kan göra nästan vad man vill. laugh.gif
faith
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 10:02)
Vad ska ni göra idag då?

Jag ska på massage. wub.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 12-02-2007, 10:07)
Vad ska ni göra idag då?

Det är myyysigt smile.gif
Jag var på massage förra veckan tongue.gif
faith
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 10:07)
Vad ska ni göra idag då?

Visst är det. smile.gif
Jag går varje månad för min värkande kropp. Det kostar en del, men det är det värt.
AnitaO
CITAT (faith @ 12-02-2007, 10:09)
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 10:07)
Vad ska ni göra idag då?

Visst är det. smile.gif
Jag går varje månad för min värkande kropp. Det kostar en del, men det är det värt.

Min "knåderska" brukar avsluta med en stunds njutningsmassage.
Fingrar, händer, hårbotten och tinningar.
Gah!! Det är sååå mysigt. Man somnar nästan laugh.gif
Gossen Ruda
Jag är rädd om mina husdjur silverfiskarna, skulle någon ramlat ner i diskhon lyfter jag försiktigt upp den. Samma sak om en husspindel trillat ner i badkaret. Man skall var snäll mot djuren.
Reserv
CITAT (Gossen Ruda @ 12-02-2007, 10:20)
Jag är rädd om mina husdjur silverfiskarna, skulle någon ramlat ner i diskhon lyfter jag försiktigt upp den. Samma sak om en husspindel trillat ner i badkaret. Man skall var snäll mot djuren.

Alltså.... blink.gif man behöver väl inte gå till överdrift med det heller wacko.gif Själv har jag katter som käkar allehanda småkryp.... rolleyes.gif .....dock inte tvestjärtar mad.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 10:22)
Själv har jag katter som käkar allehanda småkryp.... rolleyes.gif .....dock inte tvestjärtar mad.gif

Tror jag det, har du kännt hur illa de luktar om man råkar krossa en? Katter är finsmakare, äter säkert inte surströmming heller... rolleyes.gif
Gossen Ruda
Så länge "husdjuren" inte gör någon skada får dom finnas. Mjölbaggar som käkar matvaror får dock inte fortsätta med det.
Reserv
CITAT (Betty @ 12-02-2007, 10:25)
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 10:22)
Själv har jag katter som käkar allehanda småkryp.... rolleyes.gif  .....dock inte tvestjärtar mad.gif

Tror jag det, har du kännt hur illa de luktar om man råkar krossa en? Katter är finsmakare, äter säkert inte surströmming heller... rolleyes.gif

tongue.gif Det gör inte jag heller biggrin.gif
AnitaO
Vad gör silverfiskar då?
Är dom bara äckliga i största allmänhet? unsure.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 10:27)
Vad gör silverfiskar då?
Är dom bara äckliga i största allmänhet?  :unsure:

De äter väl tvålrester, hudflagor, hårstrån och annat "guck" som hamnat nere i golvbrunnen.
Jag säger som Agneta sa: "Jag vill inte ha nån städhjälp!" biggrin.gif

Silverfisk enligt Wikipedia: Länk
askar
Silverfiskar

Nu såg jag ju bara en, så vi får hoppas att det inte finns en hel armé
gömd nånstans.
Maken har gått igenom och torkat av alla nio garderober och städskåp.
Ingenstans syntes några kryp.
Toaletten ligger ytterst i lgh och till rummet intill är det plomberat med fogskum
så effektivt
att inte ens småkryp ska kunna ta sig. Det gjordes efter att golv och bjälkar fick rivas ut och bytas... för 7 år sedan.
Magdis
Åååhh jag avskyr småkryp inomhus! Jag får äckelkänslor av bara tanken...spindlar ska vi knappt prata om, de är så äckliga så jag vill skrika rakt ut! unsure.gif wub.gif
askar
CITAT (Betty @ 12-02-2007, 10:31)
Vad gör silverfiskar då?
Är dom bara äckliga i största allmänhet?  unsure.gif

De äter väl tvålrester, hudflagor, hårstrån och annat "guck" som hamnat nere i golvbrunnen.

Tack för den länken Betty. smile.gif

Nu står fönstret på toan på vid gavel... så får det vara hela dan idag.
AnitaO
Allt kan man då köpa på Blocket laugh.gif laugh.gif
http://www.blocket.se/vi/10868039.htm?ca=14_s
Reserv
CITAT (askar @ 12-02-2007, 10:42)
Vad gör silverfiskar då?

Du fryser fast då när du ska in och sätta dig rolleyes.gif tongue.gif
AnitaO
Det här hittade jag också på Anticimex hemsida:

"Det finns en spridd missuppfattning att silverfiskar kommer från avloppet. Orsaken till varför de ofta hittas i anslutning till avlopp i badkar eller handfat, är helt enkelt att de vid sitt sökande efter föda halkar på de hala porslinsväggarna och blir fångade. Silverfiskar trivs i fuktiga miljöer därför påträffas de oftast i badrum, kök och tvättutrymmen. De kommer in i huset med varor/föremål vi människor bär in."

Va!!?? ohmy.gif
Får man dom med sig hem från affären alltså blink.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 10:44)
Orsaken till varför de ofta hittas i anslutning till avlopp i badkar eller handfat, är helt enkelt att de vid sitt sökande efter föda halkar på de hala porslinsväggarna och blir fångade.

Man kanske kan kleta in kaklet med nåt klistrigt så de fastnar där direkt istället. rolleyes.gif
askar
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 10:44)
CITAT (askar @ 12-02-2007, 10:42)
Vad gör silverfiskar då?

Du fryser fast då när du ska in och sätta dig rolleyes.gif tongue.gif

Men jag har ju ett stort och fint badrum med toalett också. biggrin.gif
Piccante
..../ Va!!?? ohmy.gif

Nä det tror jag inte. Silverfiskar kommer nog inte från affären snarare smiter de med in om man sätter ned matkassen på trappan medan man låser upp dörren.

Med mat brukar det nog mest medfölja skalbaggar och andra kryp. Jag har en jättefin liten bagge som jag fick med mina torkade fikon som jag köpte härom året.
Betty
De kommer in i huset med varor/föremål vi människor bär in."

Va!!?? ohmy.gif

*Iiiiiih!* Näe, fy så äckligt! ohmy.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 10:49)
Orsaken till varför de ofta hittas i anslutning till avlopp i badkar eller handfat, är helt enkelt att de vid sitt sökande efter föda halkar på de hala porslinsväggarna och blir fångade.

Man kanske kan kleta in kaklet med nåt klistrigt så de fastnar där direkt istället. rolleyes.gif

En liten sträng av sirap runt väggarna rolleyes.gif
laugh.gif
Magdis
CITAT (askar @ 12-02-2007, 10:50)

laugh.gif

Haha! Fast då kanske man lockar dit andra sorters äckelpottor istället! biggrin.gif
Betty
Näe hörni, nu tänker jag inte läsa nåt mer i den här tråden på ett tag, får ju klåda på hela kroppen ju av allt äckelpäckel-krypsnack. huh.gif rolleyes.gif
askar
Nä fy sjutton vad det kliar på hela kroppen nu blink.gif

Vi fick ju en larv med mjöl från Ramlösa kvarn, före jul 2005.
Då blev det storstädning i köket och inga fler än den på bakbordet hittades
eller har synts efteråt och vi köper bara Kungsörnen mjöl numera.

Jag gillar INTE småkryp inomhus mad.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 10:52)

laugh.gif

Haha! Fast då kanske man lockar dit andra sorters äckelpottor istället! biggrin.gif

Ja det förståss.... men dubbelhäftande tejp rolleyes.gif tongue.gif

Fast det är ju svårt att veta på vilken höjd man ska dra remsan...
rackarna kanske passerar just nedanför laugh.gif
Magdis
CITAT (askar @ 12-02-2007, 10:56)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 10:52)

laugh.gif

Ja det förståss.... men dubbelhäftande tejp rolleyes.gif tongue.gif

Fast det är ju svårt att veta på vilken höjd man ska dra remsan...
rackarna kanske passerar just nedanför laugh.gif

Superb idé med tejpen! biggrin.gif Kanske bäst att tejpa in hela väggen för att vara på den säkra sidan! rolleyes.gif laugh.gif

Nej nu Magdis får du tamesjuttsingen resa på arslet o gå upp och göra nån nytta här! mad.gif *Tar mig i örat*
Alba
De lär sky ljuset så ofta hinner de försvinna inan vi ser dem när man öppnar dörren. De är ju ofarliga men fy så äckligt.
De lägger ju enorma mängder ägg i värmen och vi som lagt in golvvärme i badrummet - iiiiiiiiiiii.
Magdis
Nu har jag fått liiiite nytta gjord här iallafall...och lite pysslande också. smile.gif Sen klädde jag på Lilleman i god tid för att gå och hämta storasyrran på dagis men just när vi skulle gå kände jag att han kissat rakt genom blöjan så sparkdräkten var alldeles blöt. På med nya kläder och så hann jag bara precis lyfta upp honom så spydde han en kaskad över hela sin tröja och i mitt hår som hängde ner över axlarna! sad.gif (Ursäkta mig, Reserv och ev. andra kräsmagar) tongue.gif

Men till slut kom vi iväg iallafall o nu sover han i vagnen.
askar
Snabba ryck var det här. Anticimex kom kl 13.45 och sprutade in Borsyra i
springor vid golvlisten.
Han tyckte det var bra att vi haft öppet fönster.
Frys ut de små jä....a (om de nu finns fler) mad.gif laugh.gif

Fullmäktige ajournerade 10... får snabba och skriva
innan debatten fortsätterigen.smile.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 10:43)
Allt kan man då köpa på Blocket laugh.gif laugh.gif

ohmy.gif Men Anita!!!! Hur sjutton kom du att hitta den annonsen? ohmy.gif laugh.gif
Leia
Förresten, vad heter låten med Tom Jones som var så populär för drygt 10-12 år sedan? Den som börjar med att han gör ett riktigt "vrål"?
Kathy
CITAT (Leia @ 12-02-2007, 17:47)
Förresten, vad heter låten med Tom Jones som var så populär för drygt 10-12 år sedan? Den som börjar med att han gör ett riktigt "vrål"?

"If I only knew"
askar
If I only knew
AnitaO
CITAT (Leia @ 12-02-2007, 17:43)
Allt kan man då köpa på Blocket  :lol:  :lol:

ohmy.gif Men Anita!!!! Hur sjutton kom du att hitta den annonsen? ohmy.gif laugh.gif

Tror du mig om jag säger att jag INTE sökte efter en gynstol på blocket? laugh.gif laugh.gif
Min dotter hade fått den på MSN av nån kompis rolleyes.gif tongue.gif
Leia
CITAT (Scrollan @ 12-02-2007, 18:06)
CITAT (Leia @ 12-02-2007, 17:47)

"If I only knew"

Ja! Så var det! Vilka klippor ni är på odla! Man kan ju´få svar på allt! smile.gif wub.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 12-02-2007, 18:42)

Tror du mig om jag säger att jag INTE sökte efter en gynstol på blocket? laugh.gif laugh.gif

Jag tror dig INTE! laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Magdis

*Skrikskrattar* Nu först öppnade jag länken! laugh.gif Kanske man skulle lägga ett anbud på den...kan väl användas till några skojiga lekar här hemma! laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Piccante
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 19:52)

*Skrikskrattar* Nu först öppnade jag länken! laugh.gif Kanske man skulle lägga ett anbud på den...kan väl användas till några skojiga lekar här hemma! laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Säljaren vågar inte skriva ut varför de har haft den hemma unsure.gif öppet för spekulation med andra ord tongue.gif
Magdis
Vad lugnt det är här ikväll, vad gör alla? Är det nåt särskilt jag har missat...typ att det är OS eller nåt? Sånt brukar kunna gå mig fullständigt förbi eftersom mina öron och ögon stänger ute allt som har med sport att göra. laugh.gif
Gossen Ruda
Tvåan visar ett program från djurens värld, husdjurens värld. Det är nog slut nu.
Alexander-VG-zon3
isch jag tror att jag har 18år panik , vill inte fortsätta i skolan och vet inte hur jag ska få jobb har panik över att detta som kommer är mitt sista sommarlov , trasslig kärlek och det är det jag vill ha av allt men det har jag knappt halvt äns , ruta 1 ruta -10 blir det typ . och inte orkar jag leta upp nytt heller vänner har försvunnit har väl max 1som är närmast och x antal som jag känner och ännu fler x anatal som känner mig men jag känner inte dom , sen vill jag ibland bo hemma men kan inte och det funkar inte med pappa m.m. .
wacko.gif wacko.gif wacko.gif
frågade mamma om lov att skippa skolan och det fick jag i morgon ( inte rätt sätt ) men måste tänka överallt

detta skulle passat bättre i gnäll tråden wink.gif blink.gif unsure.gif

men men kan ju svamla ut det istället , skönt å får skriva av sig

plus vill jag jobba med växter MÅSTE jag gå i skola men bara tanken på skola spyr jag av , men jag vill jobba med växter men inte utan skola går inte det wacko.gif wacko.gif

och jag är inte den jobb typen heller så jag har ingen aning om hur jag ska få mat om jag inte jobbar fult ut till 100% och vad hemskt att bara ha semester kanske 3-4veckor på sommaren och inte råd med kläder eller mat eller växter eller tv eller nåt annat wacko.gif wacko.gif

snurr snurr
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-02-2007, 20:57)
Vad lugnt det är här ikväll, vad gör alla? Är det nåt särskilt jag har missat...typ att det är OS eller nåt? Sånt brukar kunna gå mig fullständigt förbi eftersom mina öron och ögon stänger ute allt som har med sport att göra.  :lol:

Teve har jag inte haft tid att se ikväll.
Fullmäktige slutade först kl 21.20 och sedan sorterade jag och strimlade en del papper som jag sparat i onödan. smile.gif

Jag är inte heller sportintresserad.. trodde jag.
Men nu när jag verkligen följt VM i Åre och Skidskytte VM så har jag förstått
att jag någonstans i bakhuvudet lagrat massor med namn och info ohmy.gif
Hur det nu gick till rolleyes.gif laugh.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 12-02-2007, 21:06)
isch jag tror att jag har 18år panik , vill inte fortsätta i skolan och vet inte hur jag ska få jobb har panik över att detta som kommer är mitt sista sommarlov , trasslig kärlek och det är det jag vill ha av allt men det har jag knappt halvt äns , ruta 1 ruta -10 blir det typ . och inte orkar jag leta upp nytt heller vänner har försvunnit har väl max 1som är närmast och x antal som jag känner och ännu fler x anatal som känner mig men jag känner inte dom , sen vill jag ibland bo hemma men kan inte och det funkar  inte med pappa m.m. .
wacko.gif  :wacko:  :wacko:
frågade mamma om lov att skippa skolan och det fick jag i morgon ( inte rätt sätt ) men måste tänka överallt

detta skulle passat bättre i gnäll tråden   wink.gif  :blink:  :unsure:

men men kan ju svamla ut det istället , skönt å får skriva av sig

plus vill jag jobba med växter MÅSTE jag gå i skola men bara tanken på skola spyr jag av , men jag vill jobba med växter men inte utan skola går inte det  :wacko:  :wacko:

och jag är inte den jobb typen heller så jag har ingen aning om hur jag ska få mat om jag inte jobbar fult ut till 100% och vad hemskt att bara ha semester kanske 3-4veckor på sommaren och inte råd med kläder eller mat eller växter eller tv eller nåt annat  :wacko:  :wacko:

snurr snurr

Du går sista året på gymnasiet va (om jag räknade rätt på din ålder)? Känner igen de där panikkänslorna som kommer smygande. Har tyvärr inga bra råd att ge för jag har aldrig varit något större föredömme för någon, nån gång rolleyes.gif

Kan bara säga att det kommer att ordna sig smile.gif Men jag hade oxå sådana funderingar. Först lever man i en trygg tillvaro i 12 års tid då skolan rullar på och man vet precis vad som ska hända nästa år. Samma visa om och om igen. Sedan står man där plötsligt och har ingen skola att återvända till, ingen utstakad framtid, ingen som säger åt en vad man ska gör eller hur och var.

Sen hade jag kompisar som redan när de slutade skolan visste att de skulle få jobb, gifta sig, resa jorden runt, plugga, jobba utomlands, få barn, resa, flytta och en massa saker. Själv funderade jag mest på vad f***sen ska jag göra då? unsure.gif Att vara helt ovetande om sin framtid och dessutom behöva börja försörja sig själv kan kännas skrämmande. Kanske är det därför jag trivdes så bra på universitetet för det blev lite förlängd ungdomstid laugh.gif

Angående skolan och olusten där så är det en himla skillnad på om man pluggar något som man dels tycker om och dels om man har valt det själv. då hittar man alltid motivation det kan jag lova. Däremot tvinga sig igenom alla obligatoriska kurser i gymnasiet som man inte har minsta intresse för kan kännas som en pina.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon