Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Chamomille
Gud va ni är roliga. rotfl.gif Vad e oppa föresten?
Alba
CITAT (Chamomille @ 20-08-2007, 15:29) *
Gud va ni är roliga. rotfl.gif Vad e oppa föresten?

Oppa = på, till
Fialotta
Vad ni är duktiga med o motionera, fick dåligt samvete nu, själv har jag bara suttit i telefon o jagat hantverkare, bra måste dom vara o snygga är inte heller fel;)
Chamomille
CITAT (Fialotta @ 20-08-2007, 15:58) *
Vad ni är duktiga med o motionera, fick dåligt samvete nu, själv har jag bara suttit i telefon o jagat hantverkare, bra måste dom vara o snygga är inte heller fel;)

flirting.gif Då har du ju tränat armen iaf (med telefonen menar jag) . Och en snygg hantverkare är ju inte fel. Ojoj...
Leia
CITAT (Fialotta @ 20-08-2007, 15:58) *
bra måste dom vara o snygga är inte heller fel;)

Frågade du om snyggheten när du bad om meritlistan? biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 20-08-2007, 16:56) *
Frågade du om snyggheten när du bad om meritlistan? biggrin.gif

Dom får väl skicka foto innan! flirting.gif
Magdis
Lilleman o jag är ensamma hemma o svamlar i helgen. Numera är det svårt att få ha datorn ifred för honom för han vill nämligen också prova. Han klickar och klickar med musen så det öppnas nya rutor överallt, hamrar på tangenterna o lyckas ställa till med en massa saker på en sekund. En gång ställde han om på nåt vis så att jag inte kunde skriva åäö. rotfl.gif

Fjärrkontrollerna är också väldigt roliga. Han satt i mitt knä igår, vänd mot mig o fick leka med fjärren, men han visste minsann hur den skulle hanteras. Han vred sig runt o riktade fjärren mot TV:n. giggle.gif Går inte att lura den inte!

Sen tar han en liten åktur i gåstolen, sätter igång inspelning på videon, hämtar ett par kastruller i köksskåpet o. s.v. smile.gif
Biggan_
CITAT (Magdis @ 25-08-2007, 12:41) *
Lilleman o jag är ensamma hemma o svamlar i helgen. Numera är det svårt att få ha datorn ifred för honom för han vill nämligen också prova. Han klickar och klickar med musen så det öppnas nya rutor överallt, hamrar på tangenterna o lyckas ställa till med en massa saker på en sekund. En gång ställde han om på nåt vis så att jag inte kunde skriva åäö. rotfl.gif

Fjärrkontrollerna är också väldigt roliga. Han satt i mitt knä igår, vänd mot mig o fick leka med fjärren, men han visste minsann hur den skulle hanteras. Han vred sig runt o riktade fjärren mot TV:n. giggle.gif Går inte att lura den inte!

Sen tar han en liten åktur i gåstolen, sätter igång inspelning på videon, hämtar ett par kastruller i köksskåpet o. s.v. smile.gif

yahoo.gif Full rulle! laugh.gif
Magdis
Nog för att det är roligt att lilleman kan säga mamma nu, men måste han säga det heeeela tiden och med ett sånt gnälligt tonfall? giggle.gif
AnitaO
CITAT (Magdis @ 30-08-2007, 12:53) *
Nog för att det är roligt att lilleman kan säga mamma nu, men måste han säga det heeeela tiden och med ett sånt gnälligt tonfall? giggle.gif

Jo men såklart han måste biggrin.gif
Träning, träning, träning!
Kajsa i Arvika
Ja e leeeeeeedig i sex dagar!!!! tummenupp.gif yahoo.gif d010.gif sleeping.gif d010.gif sleeping.gif
Leia
CITAT (Kajsa i Arvika @ 30-08-2007, 18:38) *
Ja e leeeeeeedig i sex dagar!!!! tummenupp.gif yahoo.gif d010.gif sleeping.gif d010.gif sleeping.gif

Och min sista lediga dag är snart till ända, from i morgon går jag upp i tid på jobbet. smile.gif
Biggan_

Ha det så trevligt! yes.gif
Magdis
Aaaaaaah!!! Elias har kommit på att han ska krypa fram till griffeltavlan och dra med naglarna över den så det låter veeeeeeeedervärdigt!! -fear-.gif sos.gif
Chamomille
CITAT (Magdis @ 31-08-2007, 12:57) *
Aaaaaaah!!! Elias har kommit på att han ska krypa fram till griffeltavlan och dra med naglarna över den så det låter veeeeeeeedervärdigt!! -fear-.gif sos.gif

-fear-.gif sick.gif fear.gif
AnitaO
CITAT (Magdis @ 31-08-2007, 12:57) *

Det är hemskt!!! -fear-.gif fear.gif
aanderss
CITAT (AnitaO @ 31-08-2007, 20:08) *
Det är hemskt!!! -fear-.gif fear.gif

ja inte är de ljuv musik coolgleam.gif
Gillan

Grattis till ledigheten Kajsa tummenupp.gif . Misstänker att den är välbehövlig efter en så fantastisk sommar, som vi haft i år kompiskram.gif
Chamomille
Annars kan man ju stoppa en stor klick smör i munnen och njuta... wacko.gif
Chamomille
Pepparkakor med kaviar och ett glas apelsinsaft e mums. biggrin.gif
Netha
Nyss hemkommen efter att ha varit barnvakt till tre små tjejer... som alla sov såååå sött hela tiden. wub.gif
Föräldrarna var och firade jämnaårfyllare.

Låg på soffan hela kvällen, under ett skönt täcke och såg på teve... en massa kanaler som vi själv inte har. smile.gif
Lady Hamilton
Vad trevligt Agneta blush.gif Det gick med andra ord "bra" att vara barnvakt? giggle.gif Hoppas att du fick se något intressant också på Tv:n

Netha
Såg bl.a om siamesiska tvillingar som opererades isär... såna program tycker jag om att se.
Sedan såg vi Animal Planet en stund om björnar i backen mm mm
Aftonbladets kanal ett program om Prinsessan Diana som slutade en stund innan vi for hem.

Börjar faktiskt fundera på om vi ska ta digitalbox, mest för att se animal planet och dokumentärer.
Får fundera ett tag på det och kolla vad det kostar.
Är nog ganska lättpåverkad skulle jag tro... en kvälls tittande och jag är "nästan" fast. laugh.gif
Lady Hamilton
Ja du ser Agneta kompiskram.gif ALLA digitala kanaler är inte bara skräp. Det finns faktiskt ett antal som är riktigt sevärda tummenupp.gif Nu har vi båda "boxarn" eftersom vi vill ha både 5:an o Tv3 Men en favorit på Viasat är "Reality" där visar de mycket som jag gillar. Kanal digital visar ju så mycket sport så "den" Tv:n ser jag sällan på eftersom den för det mesta är upptagen av gubben
Netha

Vi har SVT1 och 2, Finsk TV1 och 2, TV3, TV4, TV4+, Kanal5,TV6, SVT24, Eurosport, Barnkanalen/Kunskapskanalen, Discovery Mix, TV9, MTV.

Discovery Mix skulle försvinna nu vid midnatt, som de har annonserat, men nu ser vi att vi får behålla den. smile.gif
Måste bero på att vi har kabelteve. smile.gif
Chamomille
CITAT (Netha @ 31-08-2007, 23:34) *
Nyss hemkommen efter att ha varit barnvakt till tre små tjejer... som alla sov såååå sött hela tiden. wub.gif
Föräldrarna var och firade jämnaårfyllare.

Låg på soffan hela kvällen, under ett skönt täcke och såg på teve... en massa kanaler som vi själv inte har. smile.gif

Nämen ujj. Vill dom ha barnvakt fler gånger? wub.gif
Berith
Passar den här länken här? slap.gif Skulle kanske ligga i klago-tråden?

Ibland blir det iaf för mycket. giggle.gif Djur eller människa?
aanderss
tar en liten paus nu
Biggan_
CITAT (aanderss @ 04-09-2007, 11:29) *
tar en liten paus nu

Ja vi väntar om det inte dröjer för länge! giggle.gif
vindspel
Har du haft semester från odla idag AANDERSS?????? Har du lämnat in en ansökan om det rtfm.gif .
Det måste godkännas också nono.gif nono.gif .
Välkommen tillbaks yahoo.gif yahoo.gif
aanderss
CITAT (vindspel @ 05-09-2007, 18:02) *
Har du haft semester från odla idag AANDERSS?????? Har du lämnat in en ansökan om det rtfm.gif .
Det måste godkännas också nono.gif nono.gif .
Välkommen tillbaks yahoo.gif yahoo.gif

nä men man kan inte vara här jämt rotfl.gif man har ju annat att göra med
Leia
Tjoho!!!!
Har varit utan dator några dagar men nu så är man på banan igen! yahoo.gif

Vad trevligt att Hamilton har börjat "sin" nedräkning till julafton, jag undrade faktiskt för någon vecka sedan när hon skulle börja, och hade tänkt att fråga men så dog vår dator.... ranting.gif mad.gif

Men idag fick vi fart på datorn, vi har hämtat våra nya hästens sängar, varit till sopstationen med en massa "junk" som vi inte behöver, tagit långpromenad i det underbara vädret med Dino, styrketränat och grejat lite i trädgården. smile.gif

Imorgon ska jag jobba min första vardag på mitt nya schema (ska gå upp i tid) och det ser jag faktiskt fram emot! smile.gif

Nej nu ska jag sätta mig och läsa vad ni alla skrivit de dagar jag inte har varit "här". smile.gif
aanderss
CITAT (Leia @ 05-09-2007, 19:09) *
Tjoho!!!!
Har varit utan dator några dagar men nu så är man på banan igen! yahoo.gif

Vad trevligt att Hamilton har börjat "sin" nedräkning till julafton, jag undrade faktiskt för någon vecka sedan när hon skulle börja, och hade tänkt att fråga men så dog vår dator.... ranting.gif mad.gif

Men idag fick vi fart på datorn, vi har hämtat våra nya hästens sängar, varit till sopstationen med en massa "junk" som vi inte behöver, tagit långpromenad i det underbara vädret med Dino, styrketränat och grejat lite i trädgården. smile.gif

Imorgon ska jag jobba min första vardag på mitt nya schema (ska gå upp i tid) och det ser jag faktiskt fram emot! smile.gif

Nej nu ska jag sätta mig och läsa vad ni alla skrivit de dagar jag inte har varit "här". smile.gif

välkommen åter
aanderss
de är lungt här i kväll ser jag
vindspel
é dé
aanderss
CITAT (vindspel @ 06-09-2007, 22:23) *
é dé

iaf nyss
vindspel
Jag har gjort 1000 inlägg och det skedde i trädgårdstomtar. Grattis till mig själv yaay.gif
Fy var hemskt det är säkert ordass och frågeleken som tagit upp det mesta wub.gif
Trädgårdsflanören
Får väl lägga mitt första inlägg här.. Nr1. Såg att Vindspel kommit upp i 1001
Leia
Nu väntar förhoppningsvis en dag i trädgården smile.gif
Ha en trevlig söndag allihop! Jag tittar in lite senare för att se vad ni har avhandlat. smile.gif
Biggan_
Nu går jag ut i solen! Ha en trevlig söndageftermiddag alla! yes.gif
Leia
CITAT (Biggan_ @ 09-09-2007, 12:22) *
Nu går jag ut i solen! Ha en trevlig söndageftermiddag alla! yes.gif

Det samma! smile.gif Jag ska också ta att gå ut igen en sväng, tyvärr börjar det se mörkt ut på himlen... sad.gif
Leia
Sambon som fyller år idag är snart hemma så man kanske ska gå och göra sig lite vacker! rolleyes.gif

Han ska nämligen bara få mig i födelsedagspresent idag. naughty.gif

aanderss
fa de regnar
Berith
Och jag som lärt mej att hellre fälla än fria här på Odla tycker det kommit en massa nya medlemmar som skriver sina första inlägg i udda ämnen.... dunno.gif
Betty
Idag har jag fått mina beställda lökar från Odla yahoo.gif - men det är ju Sveriges premiärmatch i fotbolls-vm så jag sitter framför TV-n istället för att vara ute och gräva ner nästkommande vårs blomsterprakt... whist.gif
Får hoppas att det inte regnar i morron så jag kan gräva ner lökarna då i stället. rolleyes.gif
aanderss
oj vad vi var aktiva i kväll
Biggan_
Full rulle! tummenupp.gif
Netha
typ
aanderss
CITAT (Biggan_ @ 13-09-2007, 23:54) *
Full rulle! tummenupp.gif

hej jag heter rulle full rulle hej då
Berith
CITAT (Berith @ 10-09-2007, 15:06) *
Och jag som lärt mej att hellre fälla än fria här på Odla tycker det kommit en massa nya medlemmar som skriver sina första inlägg i udda ämnen.... dunno.gif

Är det bara jag som är misstänksam mot nya medlemmar? Menar såna som reggar sej och strax efter startar trådar om ett långsökt ämne?

Varför går man med i ett trädgårdsforum om det inte är odlingen som är det viktiga? Ungefär som om jag skulle regga mej på ett forum för veterantraktorer och fråga om jag ska köpa en stekpanna med teflon eller utan?

Nej, jag går inte på vad som helst!! rtfm.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon