Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Magdis
CITAT (flaxss @ 01-02-2007, 23:12)
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 22:27)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 01-02-2007, 22:25)
CITAT (malin72 @ 01-02-2007, 22:23)
Linus!!!!!!!!!!!! jag sitter och föröker att översätta din nya text...går lite sådär kan du översätta smile.gif så får jag se om jag har lite rätt rolleyes.gif

Kan det vara:
"Men när natten är kall, beskydda mitt hjärta och min själ"

Stämmer det Linus?

tongue.gif tongue.gif tongue.gif satt också och fnulade på det.....

haha ni knäcker det varje gång laugh.gif biggrin.gif
får komma på en mer svår knäckt nöt wub.gif

Jag måste ju försöka göra skäl för mitt spanskabetyg från gymnasiet även om det håller på o vara ett tag sen nu. tongue.gif
AnitaO
CITAT (Anne R @ 02-02-2007, 09:31)
Dessutom varnar den för fartkamerorna om man skulle råka köra lite för fort.

Den funktionen ska bli intressant att testa rolleyes.gif tongue.gif
Man kan spara ner olika destinationer också som "favoriter" när man är hemma, så man slipper sitta och fnula i bilen smile.gif
Anma
CITAT (AnitaGg @ 02-02-2007, 11:04)
CITAT (Anne R @ 02-02-2007, 09:31)
Dessutom varnar den för fartkamerorna om man skulle råka köra lite för fort.

Den funktionen ska bli intressant att testa rolleyes.gif tongue.gif
Man kan spara ner olika destinationer också som "favoriter" när man är hemma, så man slipper sitta och fnula i bilen smile.gif

Jajamen! Men man måste vara uppmärksam första gången man kör på en väg med kameror. Alla är inte med, men på våran kan man lägga till kameror själv. Då föslagsvis där de finns på riktigt... laugh.gif

Ett tag hade vi inlagt att den talar om när man kör för fort, men det fungerade inte så bra för den har fel på hastigheten på vissa vägar. Som vägen mellan Uppsala och Östhammar. Där påstår manicken att det är 70km/h när det är 90km/h.
Lite trötsamt att höra "Du kör över hastighetsbegränsningen" varannan minut i 7 mil.. laugh.gif laugh.gif
askar
Nyss fick jag ett skrattanfall laugh.gif laugh.giflaugh.gif
Tittade på ett gympaprogram i Fi tv
Tyckte det såg så enkelt ut så jag ställde mig upp å skulle hänga mé.
Betty
CITAT (askar @ 02-02-2007, 14:25)

Vaddådå? Var du inte i sån form som du trodde? rolleyes.gif

askar
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 14:54)

Näää sad.gif beror nog på långdragen förkylning... tror jag iaf rolleyes.gif
Fialotta
Svamlar in här...det är fredag hörni...en härlig helg framför oss wub.gif
Betty
CITAT (askar @ 02-02-2007, 14:57)

Jag skulle inte ens komma på tanken att försöka hänga med i ett sånt program... och jag har inte ens nån förkylning att skylla på! tongue.gif
Magdis
CITAT (maudan @ 02-02-2007, 15:02)

Jippie! Ikväll kommer mina föräldrar och en av bröderna o imorrn är det dags för Elias stora dag...dopet! biggrin.gif
askar
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 15:02)

Jag skulle inte ens komma på tanken att försöka hänga med i ett sånt program... och jag har inte ens nån förkylning att skylla på! tongue.gif

Tron och hoppet är det sista man överger, vet du väl. smile.gif
laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 15:03)

Jippie! Ikväll kommer mina föräldrar och en av bröderna o imorrn är det dags för Elias stora dag...dopet! biggrin.gif

Nämen...är det dags för dop nu.....ha en fin dag magdis wub.gif
AnitaO
Fredag som sagt. Bra dag tycker jag smile.gif
Ikväll är det pubkväll nere på byn. Ett utmärkt sätt att lära känna sina grannar wub.gif
Betty

Ja det har du rätt i, äntligen fredag! biggrin.gif Vi ska tapetsera och lägga in nytt parkettgolv i köket. Ska bli så skönt när det blir klart, är så trött på att bo "på en byggarbetsplats"... rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 15:10)

Ja det har du rätt i, äntligen fredag! biggrin.gif Vi ska tapetsera och lägga in nytt parkettgolv i köket. Ska bli så skönt när det blir klart, är så trött på att bo "på en byggarbetsplats"... rolleyes.gif

Visst är det skönt o bli klart med sånt, själv ska jag bara slappa och ta hand om mig själv över helgen...snacka om egotyp va tongue.gif laugh.gif
Betty
CITAT (askar @ 02-02-2007, 15:07)

laugh.gif laugh.gif

Visst är det så, men jag är tyvärr realist när det kommer till graden av kondition... biggrin.gif rolleyes.gif
askar
Och jag drägglar redan när jag tänker på Kinamaten vi ska avnjuta ikväll. smile.gif
Måste titta i kylen om det finns någon öl hemma... är ju inte så gott
med mjölk till.

Magdis... Ha så kul imorron med hela släkten samlad. smile.gif
askar
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 15:13)
CITAT (askar @ 02-02-2007, 15:07)

laugh.gif laugh.gif

Visst är det så, men jag är tyvärr realist när det kommer till graden av kondition... biggrin.gif rolleyes.gif

Då kan du tänka dej hur lite realist jag är...
som knappt kommer upp på motionscykeln utan hjälp laugh.gif

Nu fick jag besök.smile.gif
Betty
CITAT (maudan @ 02-02-2007, 15:12)

Visst är det skönt o bli klart med sånt, själv ska jag bara slappa och ta hand om mig själv över helgen...snacka om egotyp va tongue.gif laugh.gif

Var sak har sin tid. smile.gif Ibland är det ens egen tid som är det viktigaste, ta hand om dig och ha en riktigt skön helg! wub.gif
Fialotta
CITAT (Betty @ 02-02-2007, 15:15)
CITAT (maudan @ 02-02-2007, 15:12)

Var sak har sin tid. smile.gif Ibland är det ens egen tid som är det viktigaste, ta hand om dig och ha en riktigt skön helg! wub.gif

Tack Betty...detsamma till dig...vila mellan plankorna tongue.gif wub.gif
stennie
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-02-2007, 15:03)

Hoppas ni får en riktigt fin dag imorgon wub.gif
AnitaO
En underbar lördag här hos oss.
I strålande solsken har vi tagit en timmes promenad med hundarna längs Göta Kanal smile.gif
Belöningen blev en semla rolleyes.gif tongue.gif
Snöflinga
Varit på Blomsterlandet och deras orkideutställning ... notan gick på 995:- wub.gif Handlade bl.a. en stor fikonkaktus, ser ut som en barnteckning biggrin.gif Stor, taggigt klot och annat konstigt jag inte vet vad det är rolleyes.gif Ger mig av till krukväxtavdelningen ....
Leia
sitter på jobbet och vi ska göra en skämt grej till en här. Jag skulle behöva en bild på en riktigt fet kvinna, med mycket valkar. Eftersom jag vet att ni är många som är duktiga på att söka upp saker på nätet så frågar jag var jag söker för att finna sådanna. Obs! ingen porrig bild, utan mer en rolig är jag ute efter! rolleyes.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 03-02-2007, 18:30)
sitter på jobbet och vi ska göra en skämt grej till en här. Jag skulle behöva en bild på en riktigt fet kvinna, med mycket valkar. Eftersom jag vet att ni är många som är duktiga på att söka upp saker på nätet så frågar jag var jag söker för att finna sådanna. Obs! ingen porrig bild, utan mer en rolig är jag ute efter! rolleyes.gif biggrin.gif

En dam som visar naveln rolleyes.gif

Leia
CITAT (AnitaGg @ 03-02-2007, 18:33)
sitter på jobbet och vi ska göra en skämt grej till en här. Jag skulle behöva en bild på en riktigt fet kvinna, med mycket valkar. Eftersom jag vet att ni är många som är duktiga på att söka upp saker på nätet så frågar jag var jag söker för att finna sådanna. Obs! ingen porrig bild, utan mer en rolig är jag ute efter! rolleyes.gif  :D

Tack! biggrin.gif Gärna fler att välja på! rolleyes.gif laugh.gif
Snöflinga
CITAT (Leia @ 03-02-2007, 18:36)
CITAT (AnitaGg @ 03-02-2007, 18:33)
sitter på jobbet och vi ska göra en skämt grej till en här. Jag skulle behöva en bild på en riktigt fet kvinna, med mycket valkar. Eftersom jag vet att ni är många som är duktiga på att söka upp saker på nätet så frågar jag var jag söker för att finna sådanna. Obs! ingen porrig bild, utan mer en rolig är jag ute efter! rolleyes.gif  biggrin.gif

Tack! biggrin.gif Gärna fler att välja på! rolleyes.gif laugh.gif

Usch den är ju tragisk ... stackars människa unsure.gif
malin72
jag undrar hur det gått för Magdis idag smile.gif hoppas dom har haft en trevlig dag wub.gif wub.gif
faith
CITAT (Snöflinga @ 03-02-2007, 19:28)
Usch den är ju tragisk ... stackars människa  :unsure:

Ja, verkligen tragisk. Var humorn är i bilden har jag väldigt svårt att se.. sad.gif sad.gif sad.gif
Alba
CITAT (malin72 @ 03-02-2007, 19:29)
jag undrar hur det gått för Magdis idag smile.gif hoppas dom har haft en trevlig dag wub.gif wub.gif

Så underligt - jag satt precis och tänkte på Magdis.
Jag hoppas hon får några minuter över och kan berätta hur det gått.
AnitaO
CITAT (Alba @ 03-02-2007, 19:54)
jag undrar hur det gått för Magdis idag smile.gif  hoppas dom har haft en trevlig dag wub.gif  :wub:

Tänkte också på henne tidigare biggrin.gif
Hon har väl fullt upp med hela släkten hemma kan man tänka.
Kanske hon kikar in när lilleman har somnat för natten.
askar
Imorron får vi förhoppningsvis se foto på Lilleman i dopklänning. smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 03-02-2007, 20:35)
Imorron får vi förhoppningsvis se foto på Lilleman i dopklänning. smile.gif

wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 03-02-2007, 19:55)
jag undrar hur det gått för Magdis idag smile.gif  hoppas dom har haft en trevlig dag wub.gif  wub.gif

Halloj Söt-Götor! biggrin.gif
Dopet gick superbra! smile.gif Lilleman var så duktig, gnällde bara när prästen förstörde frisyren på honom. tongue.gif Alla sa efteråt att han hade lyssnat och tittat så uppmärksamt på prästen när han höll doptalet. Dock gäspade han ljudligt flera gånger och somnade strax innan sista psalmen.

Prästen hade en liten överraskning, han sa att han bjudit in en gästpredikant! Gästpredikanten var Lilleman! biggrin.gif Han fick ordet en stund alltså. rolleyes.gif

Sen hade vi stort galej på kyrkcenter, fläskfilé med bearnaisesås eller pepparsås och potatisgratäng (catering, suuuupergott! tongue.gif) och sen kaffe och tårta. Dopet började 14.00 och vi var inte hemma förrän 19.30.
Batterierna tog slut i vår digitalkamera så tyvärr måste jag nog vänta tills mina föräldrar kommer hem och laddar in bilderna i datorn. Hade så gärna velat visa Lilleman i den fina kostymen...han var så snygg, den satt perfekt! smile.gif En fantastisk dag helt enkelt.

Sen kom jag hit o fick se att det varit mera groll idag och fick pm från ytterligare en odlait som tänker lämna oss...jättetråkigt! sad.gif
malin72
japp det är jätte tråkigt det som händer här sad.gif

men vilken trevlig dag ni verkar ha haft det,ser fram emot att få se bilder sen wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 03-02-2007, 21:52)
CITAT (AnitaGg @ 03-02-2007, 19:55)
jag undrar hur det gått för Magdis idag smile.gif  hoppas dom har haft en trevlig dag wub.gif  wub.gif

Halloj Söt-Götor! biggrin.gif
Dopet gick superbra! smile.gif Lilleman var så duktig, gnällde bara när prästen förstörde frisyren på honom. tongue.gif Alla sa efteråt att han hade lyssnat och tittat så uppmärksamt på prästen när han höll doptalet. Dock gäspade han ljudligt flera gånger och somnade strax innan sista psalmen.

Prästen hade en liten överraskning, han sa att han bjudit in en gästpredikant! Gästpredikanten var Lilleman! biggrin.gif Han fick ordet en stund alltså. rolleyes.gif

Sen hade vi stort galej på kyrkcenter, fläskfilé med bearnaisesås eller pepparsås och potatisgratäng (catering, suuuupergott! tongue.gif) och sen kaffe och tårta. Dopet började 14.00 och vi var inte hemma förrän 19.30.
Batterierna tog slut i vår digitalkamera så tyvärr måste jag nog vänta tills mina föräldrar kommer hem och laddar in bilderna i datorn. Hade så gärna velat visa Lilleman i den fina kostymen...han var så snygg, den satt perfekt! smile.gif En fantastisk dag helt enkelt.

Sen kom jag hit o fick se att det varit mera groll idag och fick pm från ytterligare en odlait som tänker lämna oss...jättetråkigt! sad.gif

Låter som han fick sitt namn under ornade former o gott käk efteråt...va mysigt wub.gif
Alba
Åh Magdis så roligt att höra av dig.
Klart att Lilleman skötte sig . Fattas bara annat som vi har peppat honom och berättat hur söt han är.
Det var väl en upplevelse för lilla Prinsessan också förstår jag.
Ser fram emot bilder när det går att ordna.
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif här händer det grejjer när man kollar på film....är tjafs tråden bortplockad unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
faith
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 00:39)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif här händer det grejjer när man kollar på film....är tjafs tråden bortplockad unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif

Är det inte bättre att saker och ting bara får vara utan att dra uppmärksamhet till det? Hur ska det annars kunna lugna ner sig? sad.gif
Fenja
CITAT (faith @ 04-02-2007, 00:44)
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 00:39)
laugh.gif  :lol:  :lol: här händer det grejjer när man kollar på film....är tjafs tråden bortplockad unsure.gif  :unsure:  :lol:  :lol:

Är det inte bättre att saker och ting bara får vara utan att dra uppmärksamhet till det? Hur ska det annars kunna lugna ner sig? sad.gif

Kunde inte ha sagt det bättre ens om jag försökt... särskilt när det kommer från en som varit SÅÅÅÅÅ trött på det.
Mvh
Fenja
malin72
förlåt sad.gif det var bara jag som var trött och trodde att jag såg dåligt sad.gif
men ja jag är glad att vi kan börja om på ny kula wub.gif wub.gif
malin72
oj vad jag har vänt på dygnet....nu sitter jag och tittar på videosnuttar och musik på yuetube smile.gif
och imorgon ska det bäras av till storstaden och köpa lite smått och gott för presentkorten sen julklapparna smile.gif
Fenja
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 01:07)
förlåt sad.gif det var bara jag som var trött och trodde att jag såg dåligt sad.gif
men ja jag är glad att vi kan börja om på ny kula wub.gif wub.gif

Du behöver inte be om ursäkt! smile.gif Ibland är det bara bättre att låta saker och ting bero...
Mvh
Fenja
malin72
CITAT (Fenja @ 04-02-2007, 01:30)
CITAT (malin72 @ 04-02-2007, 01:07)
men ja jag är glad att vi kan börja om på ny kula wub.gif  :wub:

Du behöver inte be om ursäkt! smile.gif Ibland är det bara bättre att låta saker och ting bero...
Mvh
Fenja

så sant wub.gif wub.gif
AnitaO
Synd på batterierna i kameran Magdis.
Men vi får väl ge oss till tåls lite då smile.gif
LadyG
Magdis, du får jaga på dina föräldrar lite så de skyndar sig med bilderna smile.gif
Lady Hamilton
Jaha.......då har man börjat att göra i ordning växthuset inför kommande "vår-plantor" smile.gif Eftersom jag bara har ett vanligt litet glas växthus så måste jag sätta upp isole plast/bubbelplast Och jag har varit sååå duktig att jag markerat i vilken ordning "bitarn" skall sitta..........
utom de mest "självklara bitarna" sleep.gif "de" som "vilken idiot som hellst" kan SE var de skall sitta.............
unsure.gif Gissa vilka "bitar" som jag ännu inte "hunnit så upp"? laugh.gif
Äh! Nu skall jag käka och sedan skall jag fortsätta att "klura"................
faith
laugh.gif

*känner igen mig*
Alexander-VG-zon3
ahh så har man äntligen blivit av med den j***a nektarin tråden så kommer den upp igen , jaja den dör väl snart igen denna gången kan vi inte beskylla andra för det , så vad svammlar ni om här då ??

pratade med en kompis om sliskighet på killar . när tycker ni det är sliskigt och inte sliskigt unsure.gif
Piccante
Sliskigt när, hur och var blink.gif förstår inte riktigt vad du syftar på?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon