Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
malin72
har det segat sig här eller???? alltså forumet....
Alexander-VG-zon3
CITAT (yenny @ 18-02-2007, 22:05)
Vågar jag skriva att jag redan ätit 5 semlor i år...eller var det kanske 6... gott var det i alla fall biggrin.gif

jag har ätit 4 unsure.gif men då bara med grädde gillar inte den geggan som är i
Alexander-VG-zon3
CITAT (malin72 @ 18-02-2007, 23:18)

japp , det gjorde så för mig ett par gånger att jag inte kunde komma in
malin72
CITAT (flaxss @ 18-02-2007, 23:26)

aha så den krånglar ikväll.....

kanske därför det är så tyst här då smile.gif
Piccante
CITAT (malin72 @ 18-02-2007, 23:29)
CITAT (flaxss @ 18-02-2007, 23:26)

aha så den krånglar ikväll.....

kanske därför det är så tyst här då smile.gif

Senast jag försökte komma in på odla så var det bara 2 inloggade ohmy.gif så det har nog varit seeeegt för de flesta.
AnitaO
Gah! Det bara sprutar kolhydrater i svammeltråden laugh.gif
*duckar och äter lite grönsaksblandning* rolleyes.gif
malin72

någon som ska med tongue.gif tongue.gif tongue.gif magen sägen nej ingen kaffe men huvve säger snälla väck mig laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 09:16)

någon som ska med tongue.gif tongue.gif tongue.gif magen sägen nej ingen kaffe men huvve säger snälla väck mig laugh.gif laugh.gif

Jag kan hålla dig sällskap med kaffet rolleyes.gif wub.gif
malin72
så synd att det inte är tis då så man kunde få sig en semla tongue.gif tongue.gif
askar

Jag har precis ätit lunch (entrecote m hemlagat potatismos)
Tar gärna en kopp med dig. smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 19-02-2007, 09:24)

lunch ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif jag är mätt från fukosten jag biggrin.gif

men vad trevligt då tar vi en kopp kaffe då wub.gif smile.gif
Reserv

någon som ska med tongue.gif  :P  :P magen sägen nej ingen kaffe men huvve säger snälla väck mig  :lol:  :lol:

Lunch??!! blink.gif Somliga har juh inte ens ätit frukost än wacko.gif biggrin.gif biggrin.gif
askar
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 09:35)

någon som ska med tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif magen sägen nej ingen kaffe men huvve säger snälla väck mig  laugh.gif  laugh.gif

Lunch??!! blink.gif Somliga har juh inte ens ätit frukost än wacko.gif biggrin.gif biggrin.gif

Hur länge sover du då? ohmy.gif
laugh.gif

Kliver man upp 5.50 så hinner både frukost och lunch slinka ner före 9.30. laugh.gif
Reserv
CITAT (askar @ 19-02-2007, 09:39)
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 09:35)

någon som ska med tongue.gif  tongue.gif  tongue.gif magen sägen nej ingen kaffe men huvve säger snälla väck mig  laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif

Kliver man upp 5.50 så hinner både frukost och lunch slinka ner före 9.30. laugh.gif

Kliver upp 6.15 rolleyes.gif tar två muggar kaffe och inväntar middan på kvällen tongue.gif tongue.gif
askar
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 09:42)
laugh.gif

Kliver upp 6.15 rolleyes.gif tar två muggar kaffe och inväntar middan på kvällen tongue.gif tongue.gif

Men så kan du väl inte göra ohmy.gif

Pratade inte du om att hålla vikten?
Förbränningen lägger ju sig på lågvarv om du inte äter regelbuindet
och då lägger man på sig några extra kilon.... har jag hört sägas. tongue.gif

Ett gammalt ordspråk, eller vad det nu är...
Äta bör man... annars dör man. smile.gif
Leia
CITAT (askar @ 19-02-2007, 09:49)

Äta gör man... ändå dör man. tongue.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 09:23)
så synd att det inte är tis då så man kunde få sig en semla tongue.gif  :P

Får du semla bara på tisdagar? Stackars dig... Jag åt en senast i förrgår - och i morron när det är Fettisdag ska jag nog äta två! wub.gif
Leia
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 09:59)
så synd att det inte är tis då så man kunde få sig en semla tongue.gif  :P

Får du semla bara på tisdagar? Stackars dig... Jag åt en senasr i förrgår - och i morron när det är Fettisdag ska jag nog äta två! wub.gif

Jag äter två både nu och då! smile.gif På mitt jobb säljs de bara i två-pack, och man kan ju´inte låta den ena förgås.... rolleyes.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (Leia @ 19-02-2007, 10:00)
Jag äter två både nu och då! smile.gif På mitt jobb säljs de bara i två-pack, och man kan ju´inte låta den ena förgås.... rolleyes.gif biggrin.gif

Så sant, så sant! laugh.gif rolleyes.gif
Leia
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 10:02)
Jag äter två både nu och då! smile.gif  På mitt jobb säljs de bara i två-pack, och man kan ju´inte låta den ena förgås.... rolleyes.gif  :D

Dessutom är det bra att inte "falla ur", sämre tider kanske väntar? rolleyes.gif (det finns alltid saker att skylla på om man vill äta två.... biggrin.gif )
malin72
så synd att det inte är tis då så man kunde få sig en semla tongue.gif  tongue.gif

Får du semla bara på tisdagar? Stackars dig... Jag åt en senast i förrgår - och i morron när det är Fettisdag ska jag nog äta två! wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif nä då här slinker dom ner lite då och då....det var en pik till Reserv tongue.gif tongue.gif

eftersom att han skulle ta en kaffe med mig,han skrev nämnligen förrut att han minsan håller sig till den rätta dagen laugh.gif rolleyes.gif

men tack för klappen ändå för sugen blev jag tongue.gif tongue.gif
Betty
CITAT (Leia @ 19-02-2007, 10:03)
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 10:02)
Jag äter två både nu och då! smile.gif  På mitt jobb säljs de bara i två-pack, och man kan ju´inte låta den ena förgås.... rolleyes.gif  biggrin.gif

Dessutom är det bra att inte "falla ur", sämre tider kanske väntar? rolleyes.gif (det finns alltid saker att skylla på om man vill äta två.... biggrin.gif )

Visst, t.ex. att det skulle ju vara så synd om den stackars semlan som annars skulle bli ensam kvar... utan sin kompis... Två ska man ju va, först i kartongen och sen i magen! rolleyes.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 10:04)
.../det var en pik till Reserv tongue.gif tongue.gif

eftersom att han skulle ta en kaffe med mig,han skrev nämnligen förrut att han minsan håller sig till den rätta dagen laugh.gif rolleyes.gif/...

Jag vet, såg det tidigare och tänkte då som nu: "Man ska inte göra våld på sig själv..." rolleyes.gif
askar
CITAT (Leia @ 19-02-2007, 09:58)
CITAT (askar @ 19-02-2007, 09:49)

Äta gör man... ändå dör man. tongue.gif biggrin.gif

Ja men då har man iaf fått njuta innan man trillar av pinn. laugh.gif
pejori
så synd att det inte är tis då så man kunde få sig en semla tongue.gif  tongue.gif

Får du semla bara på tisdagar? Stackars dig... Jag åt en senasr i förrgår - och i morron när det är Fettisdag ska jag nog äta två! wub.gif

här äts det semlor alla veckodagar.. rolleyes.gif rolleyes.gif
det kan man inte få för många av wub.gif
gärna tvåpack ja...en till kaffet och en med varm mjölk och kanel på smile.gif smile.gif
malin72
äsch när vi nu ändå håller på att snacka vidare om dom så måste jag bara säga.....här nere på stan har vi ett bageri som fakriskt vunnit semla pris...både på smak och utseende

dom e så fina mandelmassan blandas med grädde och är ljust rosa,ovanpå det vanlig grädde sen locket på men florsocker

dom ser lika goda ut som dom smakar tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif så konsums 2 pack är bara i nödfall laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 10:47)
så konsums 2 pack är bara i nödfall laugh.gif  :lol:

När jag pratar semlor så pratar jag om de semlor som min son bakar på ett konditori här i stan - de godaste av dem alla (ursäkta om jag låter lite partisk sleep.gif , han är konditor...) wub.gif
Konsumsemlor kommer inte över tröskeln här! rolleyes.gif
malin72
CITAT (Betty @ 19-02-2007, 10:55)
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 10:47)
så konsums 2 pack är bara i nödfall laugh.gif  laugh.gif

När jag pratar semlor så pratar jag om de semlor som min son bakar på ett konditori här i stan - de godaste av dem alla (ursäkta om jag låter lite partisk sleep.gif , han är konditor...) wub.gif
Konsumsemlor kommer inte över tröskeln här! rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif men då är vi helt på samma sida här då....kondis varor är väl ändå mums wub.gif wub.gif
pejori
japp...kondissemlor ska det vara hurra laugh.gif laugh.gif
Leia
Ja, jösses nu bara vattnas det i munnen på mig, jag som nu precis har kommit hem från träningen måste nog unna mig en (eller två...) semlor idag. smile.gif (och imorgon.... rolleyes.gif )

(till AnitaGg: Hur går det med dieten? rolleyes.gif biggrin.gif )
Reserv
Gud va´ni äcklar er med semlor o kladdkakor och en massa kolhydrater biggrin.gif biggrin.gif kanske ska ta en sallad istället i morron istället för en semla....fast lillan blir nog besviken då unsure.gif tongue.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 19-02-2007, 11:40)
Ja, jösses nu bara vattnas det i munnen på mig, jag som nu precis har kommit hem från träningen måste nog unna mig en (eller två...) semlor idag. smile.gif (och imorgon.... rolleyes.gif )

(till AnitaGg: Hur går det med dieten? rolleyes.gif biggrin.gif )

Jo, det går bra.
Mätt är jag, men har lite problem med sockersuget.
Man blir trött till kroppen ställt om sig.

Resultat efter 4 dagar är 1,5 kg på vågen och 4 cm runt midjan smile.gif
askar
CITAT (Reserv @ 19-02-2007, 11:57)
Gud va´ni äcklar er med semlor o kladdkakor och en massa kolhydrater biggrin.gif biggrin.gif kanske ska ta en sallad istället i morron istället för en semla....fast lillan blir nog besviken då unsure.gif tongue.gif tongue.gif

Hon kan väl få en semla eller två...fast du tar en sallad. smile.gif

Jag föredrar faktiskt sallad hundra ggr hellre än äcklig semla.
Reserv
Alltså...den där JONNI verkar va´en riktig hurtbulle så mycket B12 han gör reklam för rolleyes.gif ....varför tar dom inte bara bort den användaren??? unsure.gif inlägget försvinner varje gång, men inte användaren, synd sleep.gif
malin72

japp nu är det ju så att man måste tänka på barnen sleep.gif som tex i fredags då ville den äldsta gå på fiket med mig....klart man blir glad inte ofta en 13 pågående 14årig tonårs kille vill visa sig med mamma rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
så när han säger att han vill att vi ska ta semlor...vad gör man unsure.gif jooooooooooo man tänker på barnen och beställer så klart laugh.gif tongue.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (malin72 @ 19-02-2007, 12:02)
Gud va´ni äcklar er med semlor o kladdkakor och en massa kolhydrater  :D  :D kanske ska ta en sallad istället i morron istället för en semla....fast lillan blir nog besviken då unsure.gif  :P  :P

japp nu är det ju så att man måste tänka på barnen sleep.gif som tex i fredags då ville den äldsta gå på fiket med mig....klart man blir glad inte ofta en 13 pågående 14årig tonårs kille vill visa sig med mamma rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
så när han säger att han vill att vi ska ta semlor...vad gör man unsure.gif jooooooooooo man tänker på barnen och beställer så klart laugh.gif tongue.gif tongue.gif

tongue.gif Tur du hade nåt att skylla på då rolleyes.gif wub.gif
malin72
japp rolleyes.gif wub.gif
Ophelia
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 11:59)

(till AnitaGg: Hur går det med dieten? rolleyes.gif  :D )

Jo, det går bra.

Håhåhåhå.......nu ska vi peppa dig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Ophelia @ 19-02-2007, 17:45)
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 11:59)

(till AnitaGg: Hur går det med dieten? rolleyes.gif  biggrin.gif )

Jo, det går bra.

Håhåhåhå.......nu ska vi peppa dig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jag överlevde i alla fall diskussionen om bullar och semlor laugh.gif
Dagens socker-kick blev en pressad apelsin tongue.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 17:57)

Vilken tur! Jag började bli orolig att jag satt igång nåt dumt när jag började tjata om mina kanelbullar. wub.gif

Jag skulle också behöva sockeravgifta mig. Det svåraste är te och kaffe där jag bara måste ha socker i för annars smakar det päck. Jag har börjat ha Canderel ibland istället. smile.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 18:02)
Jag överlevde i alla fall diskussionen om bullar och semlor  :lol:
Dagens socker-kick blev en pressad apelsin  :P

Vilken tur! Jag började bli orolig att jag satt igång nåt dumt när jag började tjata om mina kanelbullar. wub.gif

Jag skulle också behöva sockeravgifta mig. Det svåraste är te och kaffe där jag bara måste ha socker i för annars smakar det päck. Jag har börjat ha Canderel ibland istället. smile.gif

Socker i kaffe slutade jag med för många år sen.
När man vant om sig så blir det tvärtom.
Skulle nån råka lägga en sockerbit i kaffet får jag kväljningar och spottar ut det laugh.gif
Det är definitivt en vanesak. Ta det i små etapper.
Om inte annat för tändernas skull.
Piccante
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 18:05)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 18:02)
Jag överlevde i alla fall diskussionen om bullar och semlor  :lol:
Dagens socker-kick blev en pressad apelsin  :P

Socker i kaffe slutade jag med för många år sen.
När man vant om sig så blir det tvärtom.
Skulle nån råka lägga en sockerbit i kaffet får jag kväljningar och spottar ut det laugh.gif
Det är definitivt en vanesak. Ta det i små etapper.
Om inte annat för tändernas skull.

Anita, har du börjat skippa att äta socker? Det gör väldigt gott på sikt. Jag slutade med allt onödigt socker 2003 och mår bättre sedan dess. Socker i kaffe är dessutom riktigt vidrigt
AnitaO
CITAT (Leocarpus @ 19-02-2007, 18:09)
Anita, har du börjat skippa att äta socker? Det gör väldigt gott på sikt. Jag slutade med allt onödigt socker 2003 och mår bättre sedan dess. Socker i kaffe är dessutom riktigt vidrigt

Jag kör med GI-diet sen 4 dagar tillbaka och det är ju i princip sockerfritt, och fritt från snabba kolhydrater så kroppen bränner lite fett i stället smile.gif
Magdis
Är det bättre med konstgjorda sötningsmedel i t.ex kaffet? Jag tror inte jag kan sluta att söta kaffe och te, då slutar jag hellre dricka det helt och hållet. Och det vore också trist.
Piccante
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 18:11)

Jag kör med GI-diet sen 4 dagar tillbaka och det är ju i princip sockerfritt, och fritt från snabba kolhydrater så kroppen bränner lite fett i stället smile.gif

Jag testade med att äta enligt GI när jag lade av med socker. Det positiva var att när jag bytte min tidigare "studentlunch" en kopp automatkaffe + kexchoklad på språng och slutade äta smågodis så fick jag först sådana hemska blodsockerfall eftersom jag hade proppat mig full med socker innan. Men med långsamma kolhydrater och frukt till mellanmål så fick jag jämnare blodsocker nivå och blev mer harmonisk till humöret laugh.gif Fast jag var helhysterisk första veckan

Negativt var att påtaglig viktnedgång uteblev. Jag motionerade väl för lite sad.gif Men jag har inte behövt laga några hål i tänderna sedan jag slutade med smågodis och läsk smile.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-02-2007, 18:13)
Är det bättre med konstgjorda sötningsmedel i t.ex kaffet? Jag tror inte jag kan sluta att söta kaffe och te, då slutar jag hellre dricka det helt och hållet. Och det vore också trist.

Jag citerar:

"Sötningsmedel har inget eller mycket lågt GI-värde.
Förklaringen är att sötningsmedel innehåller inget eller mycket lite kolhydrater.
Några exempel på sötningsmedel är acesulfam K, aspartam och sackarin.

Det finns även ett antal så kallade sockeralkoholer som används som sötningsmedel.
Några av dessa kan ge en viss blodsockerhöjning: Sorbitol och sorbitolsirap, mannitol, maltitol och maltitolsirap Xylitol (björksocker).

Om vi pratar sockerberoende spelar det ingen roll om det vi äter innehåller sötningsmedel som inte har något GI-värde
eller om det är socker som har ett högt GI. Det kommer ändå att påverka dig på samma sätt"
AnitaO
CITAT (Leocarpus @ 19-02-2007, 18:19)
CITAT (AnitaGg @ 19-02-2007, 18:11)

Jag testade med att äta enligt GI när jag lade av med socker. Det positiva var att när jag bytte min tidigare "studentlunch" en kopp automatkaffe + kexchoklad på språng och slutade äta smågodis så fick jag först sådana hemska blodsockerfall eftersom jag hade proppat mig full med socker innan. Men med långsamma kolhydrater och frukt till mellanmål så fick jag jämnare blodsocker nivå och blev mer harmonisk till humöret laugh.gif Fast jag var helhysterisk första veckan

Negativt var att påtaglig viktnedgång uteblev. Jag motionerade väl för lite sad.gif Men jag har inte behövt laga några hål i tänderna sedan jag slutade med smågodis och läsk smile.gif

Blir humöret och tänderna bättre så är det värt det i alla fall.
Piccante
Blir humöret och tänderna bättre så är det värt det i alla fall.

Absolut! Fast när det gäller mig själv så hade jag gärna sett en viktnedgång oxå som grädde på moset smile.gif Men jag fuskar lite med GI nu. Får försöka börja om och komma tillbaka i sunda vanor.
Ophelia

Mmmmm...och det är inte fy skam. God och fin saft som smakar exotiskt gott biggrin.gif
pejori
fyra daim-bitar blev det här av sötsaker wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon