Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Gillan
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 20:29)
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 16:26)
Ni som använder nagellack .....
Har ni testat Nivea Turbo?
Ljuvligt! Torrt på 45 sekunder  :)  :rolleyes:

Nackdelen med snabbtorkande lack är att man måstevara så stadig på hand. Man hinner ju inte kladda runt lite ju. rolleyes.gif

MInns när jag var liten o lånade mammas då kund eman ju måla om o måla om till det blev bra.

Låter som nåt för mig det där. Jag har inga problem med att måla på, men jag hinner för jösse namn inte vända mig om förrän jag stött emot nåt med nån eller flera naglar. Och så är det bara att börja om igen rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif

Är det dyrt? det spelar förresten inte så stor roll, det kan det vara värt om det är bra biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 21:41)
Ljuvligt! Torrt på 45 sekunder  smile.gif  rolleyes.gif

Nackdelen med snabbtorkande lack är att man måstevara så stadig på hand. Man hinner ju inte kladda runt lite ju. rolleyes.gif

MInns när jag var liten o lånade mammas då kund eman ju måla om o måla om till det blev bra.

Låter som nåt för mig det där. Jag har inga problem med att måla på, men jag hinner för jösse namn inte vända mig om förrän jag stött emot nåt med nån eller flera naglar. Och så är det bara att börja om igen rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif

Är det dyrt? det spelar förresten inte så stor roll, det kan det vara värt om det är bra biggrin.gif

Nja ... 75 spänn, så det kostar väl ungefär som dom flesta andra.
Jag är också sån där kladdare, så för mig är det perfekt smile.gif
askar
Ursäkta.. men kan någon ge tips om Mascara som inte klumpar...
som jobbar bara på längden.
En sån (Nivea) hade jag för ett par år sedan... men numera är de av samma märke
bara s..t. sad.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 21:42)
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 21:41)
Ljuvligt! Torrt på 45 sekunder  smile.gif  rolleyes.gif

Nja ... 75 spänn, så det kostar väl ungefär som dom flesta andra.
Jag är också sån där kladdare, så för mig är det perfekt smile.gif

Tyckte jag inte var så farligt. Sen målar jag heller inte naglarna varje dag, eller ens varje vecka. Så det blir ju tom ganska billigt om man förvarar det rätt så att det inte stelnar till biggrin.gif Ett par favvofärger så klarar man sig bra ett tag wub.gif

Sen är jag lite nyfiken på hur ni hinner med i " nummertråden", jag hinner inte ens leta upp en nuffra förrän ni har kommit fem nuffror längre ohmy.gif
Jag bara skrattar och överlåter det där helt och hållet till er. Håller mig på åskådarbänken istället. Känns tryggast så wub.gif tongue.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 21:48)
Sen är jag lite nyfiken på hur ni hinner med i " nummertråden", jag hinner inte ens leta upp en nuffra förrän ni har kommit fem nuffror längre ohmy.gif
Jag bara skrattar och överlåter det där helt och hållet till er. Håller mig på åskådarbänken istället. Känns tryggast så wub.gif tongue.gif laugh.gif

Man får upp tekniken efter ett tag laugh.gif
Jag och Agneta har kört ett race där inne några gånger.
Men nu har vi tröttnat båda två för idag rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 21:48)

Ska vi bilda klubb? rolleyes.gif biggrin.gif Jag höll på o letade efter 575 men hade inte hittat nåt innan jag såg att de redan hade kommit till 577. laugh.gif

Apropå mascaror som inte klumpar: Kakmascara är ju betydligt mindre klumpigt än den andra varianten men jag vet inte om det finns längre ens. Sist jag köpte make-up var för flera år sen.

Måla naglarna är ingen idé för min del heller....jag blaskar i allt möjligt och sabbar det på 2 sekunder bara. Särskilt under odlingssäsongen. biggrin.gif
anna_rispan
ja jag undrar också hur sjutton de hinne rhitta bilder till nummer tråden.

fundera på att starta en fototävling.

jag var med på ett fotomaraton en gång. det var jättekul. då fick man ett uppdrag o så två timmar på sig tills nästa uppdrag. bilderna skulle tas i rätt ordning så omman inte lyckats med uppdrag 1 innan 2 så fick man då vänta med 2 tills 1 var taget. men det var det det.

ska vi ha en fototävling med olika teman för varje uppdrag? jag ska fundera lite....
askar
Ang bilderna... jag letar på nätet och sparar i mitt album... har fn fram till nr 600
Vet inte hur andra gör. rolleyes.gif
Gillan
Hur menar du magdis? Ska klubben vara för oss med snigelfart eller ska vi bilda en egen nummerklubb wink.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Vad det än blir får du gärna hänga på anna wub.gif biggrin.gif
anna_rispan
evgeni: tack!!! wub.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 22:08)
Hur menar du magdis? Ska klubben vara för oss med snigelfart eller ska vi bilda en egen nummerklubb wink.gif   rolleyes.gif  :P  :lol:  :lol:

Vad det än blir får du gärna hänga på anna wub.gif  :D

Jasså... då vet man att man står utanför
anna_rispan
askar: du kan inte gråta. då kladdar mascaran ju. jag hängde inte med hur du menar. du vill ha en mascara som bara ger långa fransar??

Magdis nämnde kakmascara. Det vet jag inte om det finns. Men jag var på salong o fick makeup en gång. Med ID-makeup tror jag det hette. Allt är som pulver o de hade ingen borste. det var som en pinne de strök på med. kanske finns på nätet. det blev inga klumpar iallafall. säket svindyrt också.

jag har Lash Stylist från Maybelline. Rätt bra borste men du kan nog tycka att det blir lite för klumpigt. Å andra sidan behövs bara ett drag. sen hinner man borsta fransarna med kam/borste för att rätta till det.
anna_rispan
http://www.hudoteket.se/html/id_makeup.html

jag googlade snabbt bara
askar
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 22:18)
askar: du kan inte gråta. då kladdar mascaran ju. jag hängde inte med hur du menar. du vill ha en mascara som bara ger långa fransar??

Magdis nämnde kakmascara. Det vet jag inte om det finns. Men jag var på salong o fick makeup en gång. Med ID-makeup tror jag det hette. Allt är som pulver o de hade ingen borste. det var som en pinne de strök på med. kanske finns på nätet. det blev inga klumpar iallafall. säket svindyrt också.

jag har Lash Stylist från Maybelline. Rätt bra borste men du kan nog tycka att det blir lite för klumpigt. Å andra sidan behövs bara ett drag. sen hinner man borsta fransarna med kam/borste för att rätta till det.

Skojade ju bara tongue.gif

Lite missnöjd är jag ändå efter att ha köpt flera som kostade en bra bit över
hundralappen..och som sades vara jättebra och inte klumpa.
Pyttsan... de klumpade precis lika mycket som forna tiders kakmascara. sad.gif mad.gif
Gillan
CITAT (askar @ 07-01-2007, 22:13)
Hur menar du magdis? Ska klubben vara för oss med snigelfart eller ska vi bilda en egen nummerklubb wink.gif   rolleyes.gif  tongue.gif  laugh.gif  laugh.gif

Vad det än blir får du gärna hänga på anna wub.gif  biggrin.gif

Hörru du du, du står aldrig utanför..........det vet du väl wub.gif
Du är ju också trög ibland rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Kram på dig och välkommen i klubben vilken den än blir wub.gif biggrin.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 22:23)
Hur menar du magdis? Ska klubben vara för oss med snigelfart eller ska vi bilda en egen nummerklubb wink.gif   rolleyes.gif  tongue.gif  laugh.gif  laugh.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Gillan
Ursäkta mig, nu är jag där igen, men vart kommer pratet om mascaran ifrån? rolleyes.gif wub.gif
Gillan
Nä, nu får jag nog packa ihop och gå och lägga mig. Jag har en sovande kerub på snart tio månader som sover i mitt sovrum. Det är första gången hon sover borta utan mamma och pappa. Jag önskade mig det i födelsedagspresent. Att hon skulle sova kvar alltså. Jättespännande och se om hon tänker sova hela natten eller ej rolleyes.gif wub.gif wub.gif
anna_rispan
askar: jag tror tyvärr att trenden när det gäller mascara är att den ska bygga så himla mycket. o då måste de väl ha i saker som sätter sig tjockt runt strået. om jag hinner kan jag fota mitt öga med mascara på fransarna så får du avgöra själv. eller så får du fråga nån på stan. rolleyes.gif

men har du ingen extra ögonfransborste kanske det är ett tips så länge tjockmascara regerar på markanden.

eller färga fransarna på salong o använd ofärgad mascara??
yenny
Apropå nummertråden.... Här satt jag och lekte med mina smycken för att jag tänkte jag skulle göra ett eget nr.... men jag är så himla slö så jag missade med över 50 nr laugh.gif

anna_rispan
Hugg till med 1000 så kankse du har en chans... smile.gif
yenny
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 22:36)
Hugg till med 1000 så kankse du har en chans... smile.gif

Ja jag får kanske göra det laugh.gif men då lär jag väl missa med flera hundra ändå. laugh.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 07-01-2007, 22:35)
Apropå nummertråden.... Här satt jag och lekte med mina smycken för att jag tänkte jag skulle göra ett eget nr.... men jag är så himla slö så jag missade med över 50 nr laugh.gif

Säga vad man vill, men det där var nog den snyggaste sifferkombinationen jag sett på länge. smile.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 07-01-2007, 22:23)

Ja jag tänkte mig väl en klubb för oss som inte hänger med i svängarna riktigt men det är klart att det är mycket roligare om alla är med. biggrin.gif I den här tråden har vi ju svammelklubb iallafall. tongue.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 21:51)
Man får upp tekniken efter ett tag laugh.gif

Ja, är ni två igång och rejsar och kanske är på t.ex nummer 435....så letar jag efter 522, för när jag har hittat det numret så har ni hunnit dit. biggrin.gif
Fialotta
CITAT (Scrollan @ 07-01-2007, 22:54)
CITAT (AnitaGg @ 07-01-2007, 21:51)

Man får upp tekniken efter ett tag  :lol:

Ja, är ni två igång och rejsar och kanske är på t.ex nummer 435....så letar jag efter 522, för när jag har hittat det numret så har ni hunnit dit. biggrin.gif

laugh.gif tongue.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna? unsure.gif Googlar ni på siffran?
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 22:57)
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna? unsure.gif Googlar ni på siffran?

Ja...jag gör de...i tal alltså smile.gif
Kathy
CITAT (maudan @ 07-01-2007, 23:01)
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna?  :unsure: Googlar ni på siffran?

Jag provade med eniro först...funkade inte alls. Därefter började jag googla, och då dyker det upp en och annan sifferbild.
Fialotta
CITAT (Scrollan @ 07-01-2007, 23:03)
CITAT (maudan @ 07-01-2007, 23:01)
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna?  unsure.gif Googlar ni på siffran?

Jag provade med eniro först...funkade inte alls. Därefter började jag googla, och då dyker det upp en och annan sifferbild.

Ja...inväntar dig...säg till när du ska sova...he, he tongue.gif
Kathy
CITAT (maudan @ 07-01-2007, 23:04)

hehe....jasååå??......okej då, ska se vad jag kan hitta...... tongue.gif
Fialotta
CITAT (Scrollan @ 07-01-2007, 23:06)

Riktigt skoj ju...satt o vänta på att du skulle fixa 596...men nu blir det slafen hafen...natti wub.gif
Kathy
CITAT (maudan @ 07-01-2007, 23:15)
CITAT (Scrollan @ 07-01-2007, 23:06)

Riktigt skoj ju...satt o vänta på att du skulle fixa 596...men nu blir det slafen hafen...natti wub.gif

natti själv.......wub.gif
Har lagt in en bild i god natt-tråden.
askar
CITAT (anna_rispan @ 07-01-2007, 22:35)
askar: jag tror tyvärr att trenden när det gäller mascara är att den ska bygga så himla mycket. o då måste de väl ha i saker som sätter sig tjockt runt strået. om jag hinner kan jag fota mitt öga med mascara på fransarna så får du avgöra själv. eller så får du fråga nån på stan. rolleyes.gif

men har du ingen extra ögonfransborste kanske det är ett tips så länge tjockmascara regerar på markanden.

eller färga fransarna på salong o använd ofärgad mascara??

Extra borste har jag... men lite lat, så därför skulle jag vilja ha
en som bara är att stryka på...och så vore det perfekt. biggrin.gif

Färga på salong är inte aktuellt... jag har sett en som inte tålde
färgen... hon såg rödgråten, nästan misshandlad ut i ett par veckor.sad.gif
AnitaO

Jag googlar på siffran.
Ibland hittar man inget så då kanske jag lägger till ett ord.
T.ex. 543+road, eller 543+number, 543.jpg, 543.gif ..... o.s.v.
Fast jag har inte sparat som Agneta utan kör "live" utan livrem
laugh.gif laugh.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 07:46)
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna?  :unsure: Googlar ni på siffran?

Jag googlar på siffran.
laugh.gif laugh.gif

Jag kör också utan livrem idag laugh.gif

men jag har gräddfil rolleyes.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (askar @ 08-01-2007, 07:49)
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 07:46)
Hur gör ni egentligen för att hitta alla de där sifferbilderna?  unsure.gif Googlar ni på siffran?

Jag googlar på siffran.
laugh.gif laugh.gif

Jag kör också utan livrem idag laugh.gif

men jag har gräddfil rolleyes.gif tongue.gif

Inga hänglsen heller? laugh.gif laugh.gif
askar
Nej inte hängslen heller laugh.gif

Jag behöver ju inte liksom leta efter bilderna...
de finns på en och samma sida rolleyes.gif laugh.gif
AnitaO
Nu är det snart dags för Scrollan att få en egen titel.
Har du tänkt ut nåt bra månne? smile.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 10:51)
Nu är det snart dags för Scrollan att få en egen titel.
Har du tänkt ut nåt bra månne? smile.gif

Titel? unsure.gif Näääe....det är lååångt kvar dit..... rolleyes.gif
Dessutom har jag ingen aning om vad jag skulle kunna kalla mig för.... sad.gif
LadyG
Du gillar ju katter, det skulle kunna ha med det att göra? En Scrolla med klös?
AnitaO
CITAT (LadyG @ 08-01-2007, 12:24)

En var bra smile.gif
Biggan_
Ja den var jättebra!
Själv är jag fortfarande en sökare! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 12:27)

En var bra smile.gif

Eller kanske "Odlait med klös i" laugh.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 12:54)

En var bra smile.gif

Den var bra! smile.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 12:55)
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 12:54)

En var bra smile.gif

Den var bra! smile.gif

Här fanns det ju fler förslag. wub.gif
Kathy
Himmel och pannkaka....detta är mitt 5000:e inlägg. ohmy.gif
Magdis
oooj nu är det nära Scrollan! 1 inlägg till bara så kan du titulera dig vad du vill! biggrin.gif
Gillan
"Odlait med klös " tyckte jag var bra wub.gif smile.gif
Fialotta
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 16:04)
Himmel och pannkaka....detta är mitt 5000:e inlägg. ohmy.gif

Grattis scrollan wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon