|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:10) Nyss vaknat efter min skönhetssömn.... Grubbla... näe... kanske därför jag har persikohy  Jaså det är det som är hemligheten!! Då ska jag ta efter dig! Jag har förresten själv upptäckt hur effektivt det är med positivt tänkande t.ex när jag är mitt uppe i nattskriket med Lilleman. Istället för att tänka "oj oj, hur ska det gå när jag aldrig får sova, det här kommer pågå i all oändlighet!" så tänker jag "vilken tur jag har som fått en så underbar, söt bebis och det här kommer bara pågå en kortare period". Skillnaden blir markant.
CITAT (Betty @ 12-01-2007, 14:15) CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:10) Nyss vaknat efter min skönhetssömn.... Grubbla... näe... kanske därför jag har persikohy  Hårig?  Nämen Betty... inte vara elak nu. Len som persika menade jag
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 14:16) CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:10) Nyss vaknat efter min skönhetssömn.... Grubbla... näe... kanske därför jag har persikohy  Jaså det är det som är hemligheten!! Då ska jag ta efter dig! Jag har förresten själv upptäckt hur effektivt det är med positivt tänkande t.ex när jag är mitt uppe i nattskriket med Lilleman. Istället för att tänka "oj oj, hur ska det gå när jag aldrig får sova, det här kommer pågå i all oändlighet!" så tänker jag "vilken tur jag har som fått en så underbar, söt bebis och det här kommer bara pågå en kortare period". Skillnaden blir markant.  Så roligt att du upptäckt det positiva med positivt tänkande Allt blir liksom mycket enklare och roligare... och om man tänker efter så är det ju sååå roligt att leva. Tänk på motsatsen... man skulle inte ens kunna surfa på Odla
CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:20) CITAT (Betty @ 12-01-2007, 14:15) CITAT (askar @ 12-01-2007, 14:10) Nyss vaknat efter min skönhetssömn.... Grubbla... näe... kanske därför jag har persikohy  Hårig?  Nämen Betty... inte vara elak nu. Len som persika menade jag  Förstod jag väl!  Kunde bara inte låta bli...
anna_rispan
12-01-2007, 18:42
Nu minns jag inte om jag redan skrivit detta eller om det är en gammal nyhet. Men nu har de bakplåtspapper i samma sorts kartonger som aluminiumfolie och gladpack. Yes! Slipper det trassla i lådan!!!
Jag har sovsvamlat i några timmar igen Bakplåtspapper på rulle.. nej det vill jag inte ha... är ju så bekvämt med färdiga ark. Jag har utdragbara typ "elfa" korgar/hyllor i skåpen och där är det lätt att förvara förp.... inget trassel.
anna_rispan
12-01-2007, 22:42
CITAT (askar @ 12-01-2007, 21:01) Jag har sovsvamlat i några timmar igen Bakplåtspapper på rulle.. nej det vill jag inte ha... är ju så bekvämt med färdiga ark. Jag har utdragbara typ "elfa" korgar/hyllor i skåpen och där är det lätt att förvara förp.... inget trassel.  det är färdiga ark. fast det ligger som en rulle. fast det finns tydligen bakplåtsppaper som sitter ihop också, precis exakt som folie. men det är praktisk att ha likadana kartonegnr i lådan tycker jag. förut låg liksom bakplåtspappret över o fatsnade när jga öppnade lådan...
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 22:42) CITAT (askar @ 12-01-2007, 21:01) Jag har sovsvamlat i några timmar igen Bakplåtspapper på rulle.. nej det vill jag inte ha... är ju så bekvämt med färdiga ark. Jag har utdragbara typ "elfa" korgar/hyllor i skåpen och där är det lätt att förvara förp.... inget trassel.  det är färdiga ark. fast det ligger som en rulle. fast det finns tydligen bakplåtsppaper som sitter ihop också, precis exakt som folie. men det är praktisk att ha likadana kartonegnr i lådan tycker jag. förut låg liksom bakplåtspappret över o fatsnade när jga öppnade lådan...  OK... då förstår jag.
CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 22:42) det är färdiga ark. fast det ligger som en rulle. fast det finns tydligen bakplåtsppaper som sitter ihop också, precis exakt som folie. men det är praktisk att ha likadana kartonegnr i lådan tycker jag. förut låg liksom bakplåtspappret över o fatsnade när jga öppnade lådan...  Så har jag också i min låda och det är alltid överfullt i den så att nåt åker bakom lådan o fastnar...oftast då bakplåtspappret eftersom det ligger så till. Ska också köpa på rulle hädanefter. Nu har jag nattat Lilleman i hans vagga.  Först la jag honom på rygg men då låg han och viftade så mycket med armarna o sparkade av sig täcket så han kunde inte komma till ro. Då la jag honom på mage och då somnade han väldigt fort. Fast lite oroligt är det ju när de skrämt en så mycket från att lägga dem på mage.  Då kommer jag väl inte kunna sova själv utan bara kolla att han andas hela tiden och det vore ju ganska typiskt om han nu för en gångs skull skulle sova en längre stund.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 23:16) CITAT (anna_rispan @ 12-01-2007, 22:42) det är färdiga ark. fast det ligger som en rulle. fast det finns tydligen bakplåtsppaper som sitter ihop också, precis exakt som folie. men det är praktisk att ha likadana kartonegnr i lådan tycker jag. förut låg liksom bakplåtspappret över o fatsnade när jga öppnade lådan...  Så har jag också i min låda och det är alltid överfullt i den så att nåt åker bakom lådan o fastnar...oftast då bakplåtspappret eftersom det ligger så till. Ska också köpa på rulle hädanefter. Nu har jag nattat Lilleman i hans vagga.  Först la jag honom på rygg men då låg han och viftade så mycket med armarna o sparkade av sig täcket så han kunde inte komma till ro. Då la jag honom på mage och då somnade han väldigt fort. Fast lite oroligt är det ju när de skrämt en så mycket från att lägga dem på mage.  Då kommer jag väl inte kunna sova själv utan bara kolla att han andas hela tiden och det vore ju ganska typiskt om han nu för en gångs skull skulle sova en längre stund. Förstår din oro samtidigt som jag ju vet att alla våra fyra har sovit på mage. Vet inte om jag vågar säga varken A el B om nuvarande rön ang sova på mage eller rygg.
Mina båda sov på mage och kunde absolut inte somna på rygg och på den tiden skulle man absolut inte låta dem sova på rygg heller sa BVC, men nu har de ju ändrat det där. Vete tusan vilket som stämmer.
CITAT (askar @ 12-01-2007, 23:19) Förstår din oro samtidigt som jag ju vet att alla våra fyra har sovit på mage.
Vet inte om jag vågar säga varken A el B om nuvarande rön ang sova på mage eller rygg. Nä det är just det, man kan inget säga om det egentligen.  För de vet inte säkert vad som orsakar PSD. Numera har de väl iallafall upptäckt att det handlar om en slags omognad i nervsystemet som kan göra att de slutar andas om de ligger med ansiktet neråt o det blir för varmt. Och man vet aldrig om just ens eget barn har en sån omognad.
Tack och hej, leverpastej, nu är det färdigodlat för mig idag Ha en bra fortsättning på kvällen på er
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 19:03) Tack och hej, leverpastej, nu är det färdigodlat för mig idag Ha en bra fortsättning på kvällen på er  Jag ska nog göra dig sällskap och dunsa ner framför TV:n. Den förb***ade förkylningen ger inte med sig I morgon arrangerar min klubb hundutställning, så det blir "jobbe" hela dan. Vi har 107 anmälda hundar, så det blir nog skoj. Men det blir en tidig kväll för mig i alla fall
CITAT (AnitaGg @ 13-01-2007, 19:05) CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 19:03) Tack och hej, leverpastej, nu är det färdigodlat för mig idag  :) Ha en bra fortsättning på kvällen på er  Jag ska nog göra dig sällskap och dunsa ner framför TV:n. Den förb***ade förkylningen ger inte med sig I morgon arrangerar min klubb hundutställning, så det blir "jobbe" hela dan. Vi har 107 anmälda hundar, så det blir nog skoj. Men det blir en tidig kväll för mig i alla fall  Jaha... nu när jag orkar börja surfa Men... suss gott så är ni pigga imorron
Ååhh, vi har just ätit supersmaskig sushi!  Jag gjorde hemlagad och den här gången blev den helt perfekt, riset klibbade ihop perfekt, laxskivorna blev lagom tunna och det var mycket wasabi så det for upp i näsan...precis som jag vill ha det!  *Burp*
CITAT (AnitaGg @ 13-01-2007, 19:05) CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 19:03) Tack och hej, leverpastej, nu är det färdigodlat för mig idag  :) Ha en bra fortsättning på kvällen på er  Jag ska nog göra dig sällskap och dunsa ner framför TV:n. Den förb***ade förkylningen ger inte med sig I morgon arrangerar min klubb hundutställning, så det blir "jobbe" hela dan. Vi har 107 anmälda hundar, så det blir nog skoj. Men det blir en tidig kväll för mig i alla fall  Vad kul med utställning...  ....mindre kul med segdragen förkylning. Ska du själv ställa ut eller ska du "bara" jobba?
anna_rispan
13-01-2007, 19:39
Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra. Vi åt Vild falukorvsgryta till middag i dag.
Sushi är vansinnigt gott.  Speciellt hemgjord.
CITAT (Scrollan @ 13-01-2007, 19:36) CITAT (AnitaGg @ 13-01-2007, 19:05) CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 19:03) Tack och hej, leverpastej, nu är det färdigodlat för mig idag Ha en bra fortsättning på kvällen på er  Jag ska nog göra dig sällskap och dunsa ner framför TV:n. Den förb***ade förkylningen ger inte med sig I morgon arrangerar min klubb hundutställning, så det blir "jobbe" hela dan. Vi har 107 anmälda hundar, så det blir nog skoj. Men det blir en tidig kväll för mig i alla fall  Vad kul med utställning...  ....mindre kul med segdragen förkylning. Ska du själv ställa ut eller ska du "bara" jobba? Hade ju odlat klart för i kväll, men några minuter kunde jag visst inte låta bli att kika in Jag ska inte ställa ut själv. Ska jobba som inropare i tikringen. Skönt. Då slipper man vara nervös
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 19:39) Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra. Gillar han inte eller är han rädd för att smaka?  Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det.
anna_rispan
14-01-2007, 10:14
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 22:08) CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 19:39) Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra. Gillar han inte eller är han rädd för att smaka?  Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det.  Jag tog med honom till sushirestaurangen och han gav det en chans. Han smakade på de olika bitarna. Men, nej, han fastnade inte för det.
anna_rispan
14-01-2007, 14:14
NU har det blivit alldeles grått här. Det blåser ibland o så blinkar lyset. Surfar som en besatt för att kunna njuta desto mer av boken sen!!
Det är faktiskt helt okej att vara inomhus och slippa gå ut.  Igår kväll var det kalltkallt, inatt var det ett regnrusk utan dess like, imorse solsken och nu mulnar det på och börjar regna igen. Snacka om växelväder.
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 10:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 22:08) CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 19:39) Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra. Gillar han inte eller är han rädd för att smaka?  Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det.  Jag tog med honom till sushirestaurangen och han gav det en chans. Han smakade på de olika bitarna. Men, nej, han fastnade inte för det. Han borde testa en gång till!  Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 15:12) CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 10:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 22:08) CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 19:39) Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra. Gillar han inte eller är han rädd för att smaka?  Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det.  Jag tog med honom till sushirestaurangen och han gav det en chans. Han smakade på de olika bitarna. Men, nej, han fastnade inte för det. Han borde testa en gång till!  Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi.  Om man är ovan sushiätare så brukar det vara lättast med maki-rullarna.
anna_rispan
14-01-2007, 16:08
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 15:12) Han borde testa en gång till! :D Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi. :) Mmm, du kan ha rätt. När jag provade första gången så frågade min kompis vad jag tyckte. Sen drig hon nån sån där förklaring som gick ut på att om man gillade det nadra gången då var man fast. Men hur lyckas jag få honom att prova om han har bestämt sig för att inte gilla dem??  Dessutom är han ingen fan av fisk heller så det kanske inte är rätt mat. Ska googla efter makirullar nu. edit. aha. de vanliga rullarna.
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 16:08) Men hur lyckas jag få honom att prova om han har bestämt sig för att inte gilla dem??  Dessutom är han ingen fan av fisk heller så det kanske inte är rätt mat. Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval?  Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv!
anna_rispan
14-01-2007, 16:23
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 16:19) Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval?  Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv!  Hahaha, ja visst! Men jag är glad för att det finns en restaurang där jag kan köpa lunch ibland när jag är i skolan!  Vet inte om jag verkligen vill lära mig att göra sushi...Hmmm. Inkokt fisk är också gott!! Mmmummms. Hjälp vad jag blir sugen på sushi och inkokt fisk nu då!!!!!
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 16:23) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 16:19) Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval? :P Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv! :D Hahaha, ja visst! Men jag är glad för att det finns en restaurang där jag kan köpa lunch ibland när jag är i skolan!  Vet inte om jag verkligen vill lära mig att göra sushi...Hmmm. Inkokt fisk är också gott!! Mmmummms. Hjälp vad jag blir sugen på sushi och inkokt fisk nu då!!!!! Det är jättelätt! Jag trodde också det skulle va krångligt men det behöver inte vara det. Kuddarna med ris och fisk t.ex....jätteenkelt.  Jag använde en bit gladpack att krama ihop dem med igår så slapp jag kladda ner mig.
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 19:15) CITAT (AnitaGg @ 14-01-2007, 19:14) Gillar det där med "Traditionalistiska kollektivister" En lång historia som jag inte kan dra här, men den var klockren  berätta i svammeltråden!!! nyfiken som sjutton nu ju!! På begäran Jag bor i ett litet samhälle med gamla traditioner. Samhället har sina anor till 1300-talet. Det område jag bor i var ursprungligen en stor utjord (som det kallades) 1908 styckades utjorden upp i 221 lotter som sen allt eftersom såldes av och bebyggdes. Under alla dessa år så har dom som bott på dessa 221 lotter av tradition haft rätten att fiska i Motala Ström längs en viss sträcka. I början var det ålafiske och givetvis vanligt spöfiske till husbehov. Denna tradition är djupt rotad och ingen har någonsin ifrågasatt detta. Vattenrätten ägdes ursprungligen av ett lokalt kraftbolag, som i mitten av seklet köptes upp av Vattenfall. (Det finns ett kraftverk nedströms). Detta förändrade ingenting i sak för dom boende, utan allt fortsatte som vanligt. Under åren försvann ålen, och man planterade ut kräftor (hot stuff) För några år sedan sålde Vattenfall kraftverket (med tillhörande vattenrätt) till ett tredje bolag. I köpet ingick en kursgård som Vattenfall använt som kursgård för interna utbildningar m.m. Det nya företaget hade dock inte användning för gården i det syftet, utan beslutade att driva det som en vanlig konferensanläggning. Där började problemen. Chefen för kursgården ville arrangera kräftsafaris för sina konferensgäster, och även om kräftorna skulle mer än väl ha räckt till alla, så stack det i ögonen att befolkningen fiskade. Han drev detta för att få slut på husbehovsfisket. För ett år sedan skrevs ett avtal med 7 fastighetsägare (som bor närmast strömmen) att dom skulle ha ensamrätt på att ha bryggor och husbehovsfiske på den aktuella sträckan. I avtalet ingick också att dessa fastighetsägare skulle agera fisketillsyningsmän för att få stopp på "tjuvfisket". Då brakade det loss för att uttrycka det milt, och hela samhället vändes emot företaget och dessa 7 hushåll. Dom "traditionalistiska kollektivisterna" slöt sig samman och vi har lyckats bekämpa det stora företaget så dom står på knä. Avtalet med dom 7 fastighetsägarna är upprivet, och hela kollektivet har nu fått ett nytt avtalsförslag från företaget som inkluderar ALLA 221 lotter i den ursprungliga utjorden. Vi har återfått vår traditionella fiskerätt P.s. Det var kort-versionen
anna_rispan
15-01-2007, 07:52
Starkt jobbat!!
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 07:52) Starkt jobbat!! Vi är ganska stolta över oss själva kan jag avslöja
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 07:53) CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 07:52) Starkt jobbat!! Vi är ganska stolta över oss själva kan jag avslöja  Mycket imponerande Anita, och självklart att ni ska vara stolta  . Kämpaglöd skulle jag vilja kalla det
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 07:53) CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 07:52) Starkt jobbat!! Vi är ganska stolta över oss själva kan jag avslöja  Snyggt!
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 07:53) CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 07:52) Starkt jobbat!! Vi är ganska stolta över oss själva kan jag avslöja  Bra jobbat, så ska de tas!
Från det ena till det andra .... I går när jag körde in till Linköping, så passerade jag Ruda Golfklubb. Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön. Ska återkomma till det senare. Det är en liten skylt som jag måste fotografera så ni förstår bättre vad jag menar. Det var becksvart i går morse och jag hade redan passerat skylten så pass långt när detta slog mig.
anna_rispan
15-01-2007, 14:00
CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 13:58) Från det ena till det andra .... I går när jag körde in till Linköping, så passerade jag Ruda Golfklubb. Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön. Ska återkomma till det senare. Det är en liten skylt som jag måste fotografera så ni förstår bättre vad jag menar. Det var becksvart i går morse och jag hade redan passerat skylten så pass långt när detta slog mig.  Vilka spännande cliffhangers du lämnar hos oss hela tiden!!!!
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 14:00) CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 13:58) Från det ena till det andra .... I går när jag körde in till Linköping, så passerade jag Ruda Golfklubb. Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön. :lol: Ska återkomma till det senare. Det är en liten skylt som jag måste fotografera så ni förstår bättre vad jag menar. Det var becksvart i går morse och jag hade redan passerat skylten så pass långt när detta slog mig.  :rolleyes: :lol: Vilka spännande cliffhangers du lämnar hos oss hela tiden!!!!  Väntar ......
Jag väntar också Anita! Igår plockade vi bort julsakerna...vad nöjd man blir ändå när det är gjort. Jag har piskat på maken så att han tog itu med fönsterbelysningen som legat o väntat på att bli fixat...koppla ihop sladdar så att det bara blir en kontakt till två fönsterlampor och sätta dit vippkontakt m.m. Det blev jättebra till slut!  Så nu behöver vi inte sitta i mörkret trots att julbelysningen är bortplockad.
anna_rispan
15-01-2007, 19:16
Vad bra att du fick fart på maken. Vi julplundrade också i helgen. men gardinerna i köket o kontoret hänger kvar. Gör väl inget för de är fina!!  Nu har jag svammellust!! Har kämpat för att inte skriva så mycket här idag!!! Vad har ni andra gjort i dag??
anna_rispan
15-01-2007, 20:45
värst vad lugnt det var här ikväll då!!  när jag för ovanlighetens skull kunde surfa utan att oroa mig för att jag inte ska hinnamed allt jobb. nu ska jag gå o laga till kvällsmat o sen ska jag titta på CSI NY. Hoppas att det är nå klurigt ikväll.
Idrottsgalan går på ettan och nu var det andra gången jag höll på att skrika högt  Först var det en som hette Nanna Hedin som "lät"... inte var det sång och jag vet öht inte vad det var... förutom att det lät högt och illa. nyss var det en som hette Darin som skrek lika.. om inte ännu högre. Varför ska så många artister numera skrika istf sjunga. Man kan nästan tro att det handlar om decibeltävling. Joo, jag vet att jag kan byta kanal, eller till o me stänga av teven... men det vill jag inte... jag vill se galan.. vet inte varför, men...
CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 20:45) värst vad lugnt det var här ikväll då!!  när jag för ovanlighetens skull kunde surfa utan att oroa mig för att jag inte ska hinnamed allt jobb. nu ska jag gå o laga till kvällsmat o sen ska jag titta på CSI NY. Hoppas att det är nå klurigt ikväll. Jag har tittat på Vänner och Mannen som talar med hundar
Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 22:49) Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!  Vilken lyx, gissa om jag blir avis nu
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:32) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 22:49) Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm! :P Vilken lyx, gissa om jag blir avis nu  Vi kommer över och fikar, Magdis.
CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 23:33) CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:32) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 22:49) Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!  Vilken lyx, gissa om jag blir avis nu  Vi kommer över och fikar, Magdis.  Jag kan ta med djupfrysta kanelbullar - det näramste hembakat jag kan komma just nu
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:37) CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 23:33) CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:32) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 22:49) Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!  Vilken lyx, gissa om jag blir avis nu  Vi kommer över och fikar, Magdis.  Jag kan ta med djupfrysta kanelbullar - det näramste hembakat jag kan komma just nu  Jag kan plocka med mig både julkaffe och julte som ännu inte tagit slut sen i julas. Fast inte behöver du ta med dig frysta kanelbullar....det var ju Magdis nybakta bröd vi skulle smaska på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|