Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
anna_rispan
Hur gick det till?? Var Max inblandad?? unsure.gif
pejori
CITAT (Leia @ 03-01-2007, 13:13)
Hum... det går inte riktigt lika bra med snörena längre.... laugh.gif

han ser väääldigt belåten ut laugh.gif laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 13:17)
Hur gick det till?? Var Max inblandad?? unsure.gif

Max var inblandad så till vida att jag hade sagt åt honom att ta bort banden för jag orkade inte längre krypa under eller hoppa över dem.
När Max började lossa banden från alla dörrhantag han lindat det runt var Dino snabb att ta över..... rolleyes.gif laugh.gif wub.gif
Kathy
Imorgon är det VÅR (har jag bestämt mig för biggrin.gif ), för vi ska upp till sommarstugan och titta till den.
Har blomsterlökarna börjat komma upp (pga utebliven vinter), så får jag väl trampa ner dem igen... blink.gif

Har gjort en hel del fynd i eftermiddag.....skulle handla mat på stormarknaden och kom hem med en massa annat...också. Två runda mattor för 20kr/st, en konstjulgran 210 cm hög för 25 kr (den kommer placeras rakt ner i källarförrådet i väntan på julen 2007 biggrin.gif ), div sygrejer såsom nålar, knappnålar, sytråd, sysax - 75% rabatt. Tallriksunderlägg, en handduk samt två halogenspotlights - också med 75% rabatt.

De håller på att göra om i sortimentet och ska förmodligen plocka bort en del saker....vilket gjorde denna superrea. De hade även 75% på duschdraperier, badhanddukar samt påslakansset.
anna_rispan
Vad roligt att fynda lite.
Jag har kikat lite på Impectas hemsida. Börjar längta till sådags nu. Hur lyckas de hitta nyheter? Förstår inte.... rolleyes.gif
AnitaO
Jag blir så full i skratt åt alla nystartade trådar.
Ordning och reda minsann biggrin.gif
Godnatt, godmorgon, svammel, väder, barnbarn, gnäll, glad & boktråd.

Nu är tapetseringen klar. Återstår bara att plocka tillbaka allt blink.gif
Det var nog dom bästa tapeter jag tapetserat med nån gång. Och jag har tapetserat mycket i min dag.
Lätt att jobba med till tusen. Inte en bubbla eller ett veck nånstans.
Midbec Karina-L hette dom smile.gif

Har Dino trasslat sig ur repen ännu då? laugh.gif
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 16:49)
Vad roligt att fynda lite.
Jag har kikat lite på Impectas hemsida. Börjar längta till sådags nu. Hur lyckas de hitta nyheter? Förstår inte.... rolleyes.gif

Vad har de för nyheter i år?
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 03-01-2007, 16:52)
Ordning och reda minsann biggrin.gif

Rejäl struktur minsann. biggrin.gif
anna_rispan
AnitaGg: vad bra att du uppskattar ordning o reda!! tongue.gif smile.gif visst ser det prydligt ut när man kikar in på forumet.
(Har man tur kanske man kan söka efter trådarna på Google när de är så ordentligt namnade.)
Vad roligt det låter att tapetsera! Skoj att det gikc bra också!

Scrollan. Det finns tydligen lite nyheter på alla kategorier. Jag fastnade för en ettåring som är fin som snitt tydligen. Solanum mammosum 'Lady Nipples' och så nån ringblomma. O en anna solanum som man tydligen kan äta bären på!!
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 16:57)
Scrollan. Det finns tydligen lite nyheter på alla kategorier. Jag fastnade för en ettåring som är fin som snitt tydligen. Solanum mammosum 'Lady Nipples' och så nån ringblomma. O en anna solanum som man tydligen kan äta bären på!!

Spännande. wub.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 03-01-2007, 16:54)
CITAT (AnitaGg @ 03-01-2007, 16:52)
Ordning och reda minsann  :D

Rejäl struktur minsann. biggrin.gif

Ja, gud nåde den som skriver i fel trådar nu i fortsättningen rolleyes.gif ....fast unsure.gif Hmm, det va´juh fel avdelningar som brukar kritiseras....fast det märker man nog lättare nu om man är i rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Varför ska man kritisera? Egentligen. Hela tiden. Allt. Jag blir trasig i själen av allt kritiserande hela tiden.

O så är det väl alltid en fördel om trådarna har tydliga rubriker. Då har man ju ett hum om vad de handlar om. Fast visst kan jag förstå vitsen av att sätta en klurig rubrik också. Det lockar ju.... sleep.gif smile.gif

Vad har ni gjort i dag då?

Jag har läst en bok om lärande o skolmiljö. O sen råkade jag blandannat också surfa in på Impecta då då. sleep.gif
Reserv
Kom juh på att nån kanske skulle få stora bekymmer med att välja rätt.... unsure.gif Typ ex : Godnatt alla, jag glömde skriva det i gonattråden för jag va´så trött och nu är det juh alla redan morron så god morgon alla odlaiter hoppas ni njuter av solen, det gör jag, -3.2 grader och snön gnistrar. Här sitter jag bara och svammlar och ingen fattar va´jag menar med mitt tomprat ändå, förresten mina barnbarn ska hälsa på idag biggrin.gif fast den ena har magsjuka och mår så dåligt, sånt är inte kul. Men jag är alltid lika glad när jag får träffa dom, idag ska vi läsa Hattstugan.

rolleyes.gif wub.gif
Eva i Skåne
Ja, nu fick du väl svamlat till det ordentligt Reserv laugh.gif laugh.gif
med magsjuka barnbarn i Hattstugan rolleyes.gif

----------------
PS. Nu väntar vi med spänning på att du ska lägga in en bild av dina barnbarn i barnbarnstråden biggrin.gif rolleyes.gif sleep.gif wub.gif
anna_rispan
om nån har problem att välja så får man väl acceptera det då. det är fortfarande ett fritt land vi lever i. det ska vi vara glada för.

låter trevligt med barnbarnsbesök. men akta dig för magsjukan för allt i världen!!

minns att några var osäkra på hur man kunde få veta ny lagar o regler så jag körde förbi regeringen o kollade efter en länk..... fy vad jag är trälig nu va...bara slösurfar efter rediga saker.... rolleyes.gif

nya regler

men men, snart är det middags dags!!! woohoooo!
Snöflinga
CITAT (Reserv @ 03-01-2007, 17:09)
Kom juh på att nån kanske skulle få stora bekymmer med att välja rätt.... unsure.gif Typ ex : Godnatt alla, jag glömde skriva det i gonattråden för jag va´så trött och nu är det juh alla redan morron så god morgon alla odlaiter hoppas ni njuter av solen, det gör jag, -3.2 grader och snön gnistrar. Här sitter jag bara och svammlar och ingen fattar va´jag menar med mitt tomprat ändå, förresten mina barnbarn ska hälsa på idag biggrin.gif fast den ena har magsjuka och mår så dåligt, sånt är inte kul. Men jag är alltid lika glad när jag får träffa dom, idag ska vi läsa Hattstugan.

rolleyes.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Jag fick ännu mer tid framför datorn. Sambon blev försenad hem.
Men kycklingen doftar gott ute i köket o magen kurrar.
Ikväll ska jga tända ljus i lyktan på balkongen för att fira att det är minusgrader o frost ute. Och en vacker måne. wub.gif

Nu längtar jag efter tjocka snötäcken och frasiga vinterpromenader!!
pejori
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 18:20)
Jag fick ännu mer tid framför datorn. Sambon blev försenad hem.
Men kycklingen doftar gott ute i köket o magen kurrar.
Ikväll ska jga tända ljus i lyktan på balkongen för att fira att det är minusgrader o frost ute. Och en vacker måne. wub.gif

Nu längtar jag efter tjocka snötäcken och frasiga vinterpromenader!!

hej hej ..lugn i snöstormen nu va!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vintern är över , så glöm snön...nu är det tulpaner och krokus som gäller laugh.gif laugh.gif
du får sätta en kräftlykta på balkongen istället och locka vårsolen hit laugh.gif laugh.gif
Alba
CITAT (Reserv @ 03-01-2007, 17:09)

rolleyes.gif wub.gif

Åh Hattstugan var min första bok och den finns kvar än.
Alba
CITAT (anna_rispan @ 03-01-2007, 17:20)
om nån har problem att välja så får man väl acceptera det då. det är fortfarande ett fritt land vi lever i. det ska vi vara glada för.

låter trevligt med barnbarnsbesök. men akta dig för magsjukan för allt i världen!!

minns att några var osäkra på hur man kunde få veta ny lagar o regler så jag körde förbi regeringen o kollade efter en länk..... fy vad jag är trälig nu va...bara slösurfar efter rediga saker.... rolleyes.gif

nya regler

men men, snart är det middags dags!!! woohoooo!

Nu är det jag som håller på att vara trött.
Jag läset i ditt inlägg att du bara "ölsurfar" - men det står slösurfar - ja så kan det bli med trötta ögon. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Kathy
CITAT (Alba @ 03-01-2007, 19:15)
Jag läset i ditt inlägg att du bara "ölsurfar" -  men det står slösurfar - ja så kan det bli med trötta ögon.

biggrin.gif Ibland blir det fel..........

Som igår då jag och en kollega gjorde en stor matvarubeställning via nätet, för hemleverans till enheten.
Jag skulle söka på "skalade tomater" och skrev "slaknade tomater".................
Alba
CITAT (Scrollan @ 03-01-2007, 19:18)
CITAT (Alba @ 03-01-2007, 19:15)
Jag läset i ditt inlägg att du bara "ölsurfar" -  men det står slösurfar - ja så kan det bli med trötta ögon.

biggrin.gif Ibland blir det fel..........

Som igår då jag och en kollega gjorde en stor matvarubeställning via nätet, för hemleverans till enheten.
Jag skulle söka på "skalade tomater" och skrev "slaknade tomater".................

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Jag hinner svamla några meningar fast jag har gäster idag! rolleyes.gif Det blev ju faktiskt mindre att göra nu, stora kusinerna leker med Caroline och svägerskan sitter o håller i Lilleman. biggrin.gif Just nu är han lugnet själv o laddar upp inför sänggåendet förstås. rolleyes.gif
Gillan
Jaha, här har ni svamlat ser jag, om både det ena och det andra biggrin.gif

Nu ska jag in i duschen, sen göra lite nytta innan jag åker och handlar för att senare i eftermiddag åka på " lung/andningskontroll och samtidig prata " antirökmedecin ". Jag är så satans trött på att rökningen bestämmer över mitt liv så jag spyr snart.

Jag tänker verkligen ta tag i min rökning, men det lär inte bli förrän i mitten av februari nån gång. Jag ska utomlands i månadsskiftet och kommer att träffa enbart folk som är storrökare och samtidigt blir det extra mycket festande i två veckor. Därför känns det dödsdömt att påbörja nåt innan dess wink.gif rolleyes.gif

Jodå, nog hör jag att det låter som undanflykter, men det är lika bra att se sanningen i vitögat rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 04-01-2007, 08:53)
Jodå, nog hör jag att det låter som undanflykter, men det är lika bra att se sanningen i vitögat rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Det är tanken som räknas... heter det ju smile.gif laugh.gif
Kathy
En liten historia jag fick på mailen nyss:

Hustrun är rena ungdomen jämfört med mig. Bara 69 år. Ändå har hon uppenbara svårigheter att få in den och det har hon haft länge. Jag har därför åt/till henne skaffat det ena hjälpmedlet efter det andra. Ändå föredrar hon den gamla invanda metoden. Beskrivning följer.

Först väter hon spetsen mellan läpparna, snurrar ett tag på den med fingrarna och greppar sen efter… ja ni vet själv vad det är. Kniper ihop ena ögat. Siktar noga och för så spetsen mot… ja ni vet nog var. Blir sen våldsamt arg när hon inte får in den. Låter då tungan snabbt slirka runt läpparna och väter på nytt spetsen, snurrar den med fingrarna osv. Kniper åter ihop ena ögat och tar nytt sikte. Blir återigen förbannad när det inte lyckas. Upprepar hela proceduren från början och gör ett tredje försök. Det slutar oftast som de två första. (Och det spelar heller inte någon som helst roll i vilken ställning hon står, sitter eller ligger.) Då blir hon så uppbragt att jag vet inte vad. Jag hör henne rya i mitt öra: ”Så hjälp mig då få in den för fasiken!”

Det är då jag hänvisar till hjälpmedlen jag skaffat åt henne. Små finurliga manicker som är som gjorda för att trä tråd i nål.
AnitaO
laugh.gif rolleyes.gif
Kathy
Bye, bye....nu drar jag till somamrstugan!! (något försenad dock) wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 04-01-2007, 09:15)
Bye, bye....nu drar jag till somamrstugan!! (något försenad dock) wub.gif wub.gif wub.gif

Ha det gött wub.gif
faith
CITAT (Evgeni @ 04-01-2007, 08:53)

Det är väl bra att vara realist också. smile.gif

Lycka till! wub.gif
anna_rispan
Hjälp vad jag blev sugen på Fazers gröna kulor nu då?? Har inte fått nån med i jul alls!!! Typiskt att vi var o handlade igår ..... sad.gif
Magdis
Har varit hos tandläkaren idag och lagat två hål. Jag var för snål för att kosta på mig nån bedövning. rolleyes.gif Men det var bara små hål och jag brukar få mer ont av själva bedövningen så det känns skönt nu att ha sluppit den. Det SNÖAR idag....fast det är bara 0 grader så den hänger löst. tongue.gif
anna_rispan
Mm, jag minns att de få gånger jag hade hål som liten fick jag ingen bedövning. Men nuförtiden så vågra jag intevara utna bedövning. Kankse blir så efter att ha dragit ut några tänder för tandställningens skull. unsure.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-01-2007, 13:26)
Har varit hos tandläkaren idag och lagat två hål. Jag var för snål för att kosta på mig nån bedövning. rolleyes.gif

Så du menar att det kostar extra att få bedövning ...?

Själv har jag aldrig fått bedövning hos tandläkaren eftersom jag svimmar bara jag ser en spruta. Jag fick ett hål lagat för några veckor sedan och jag har inte haft något hål på 10 år så jag hade nästan glömt hur det känns när de borrar. När jag sa att jag inte ville ha bedövning så växlade tandläkaren och sköterskan en hastig blick mellan sig så jag blev nästan lite nervös men sååå farligt är det inte att laga hål utan bedövning.
anna_rispan
Nej nuhar jag fastnat på nätet igen. Det gick bra ett tag då jag skrev flitigt! Men nu sitter jag o lyssnar på en låt på youtube o läser här istället för i böckerna!!!
jag känner mig hopplös! sad.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 04-01-2007, 13:30)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-01-2007, 13:26)
Har varit hos tandläkaren idag och lagat två hål. Jag var för snål för att kosta på mig nån bedövning.  :rolleyes:

Så du menar att det kostar extra att få bedövning ...?

Själv har jag aldrig fått bedövning hos tandläkaren eftersom jag svimmar bara jag ser en spruta. Jag fick ett hål lagat för några veckor sedan och jag har inte haft något hål på 10 år så jag hade nästan glömt hur det känns när de borrar. När jag sa att jag inte ville ha bedövning så växlade tandläkaren och sköterskan en hastig blick mellan sig så jag blev nästan lite nervös men sååå farligt är det inte att laga hål utan bedövning.

Ja det brukar stå på kvittot om man fått bedövning men jag minns inte vad det kostar. Kan vara så mycket som 500:-. Fast det var egentligen inte därför jag inte tog det...hade jag varit väldigt rädd för borren hade det inte spelat nån roll vad bedövningen kostade. Vid lagning av större hål är ju min inställning att jag hellre föder barn utan bedövning än lagar tänder utan bedövning. tongue.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-01-2007, 14:18)
Vid lagning av större hål är ju min inställning att jag hellre föder barn utan bedövning än lagar tänder utan bedövning. tongue.gif

Ja, det kan jag ju inte relatera till förstås så jag får ta dig på orden. Men när jag var liten hade jag en del större hål och jag lät tandläkaren borra utan bedövning. Jag minns en gång när jag var i femårsåldern och var hos tandläkaren. Han höll på att laga ett hål men det åskade och strömmen gick så han kunde inte fortsätta och jag var så ledsen för jag ville att han skulle borra ..... Riktigt så kul tycker jag inte att det är idag i vuxen ålder om jag säger så! laugh.gif
Magdis
huvva för att borra i ett stort hål utan bedövning! wub.gif Jag var också glad i att gå till tandläkaren när jag var liten men nu skulle jag gärna slippa. En enda gång förut har jag lagat utan bedövning och då gjorde det jätteont och tandläkaren slant med borren och borrade i tandköttet bland annat. ohmy.gif
Leia
Det SKA inte kosta något med bedövning. (har en bekant som är tandsköterska) Det ska nämligen inte vara en "klassfråga" om man har råd med bedövning eller inte.
Rossi
CITAT (Leia @ 04-01-2007, 17:42)
Det SKA inte kosta något med bedövning. (har en bekant som är tandsköterska) Det ska nämligen inte vara en "klassfråga" om man har råd med bedövning eller inte.

OK. Fast det är så dyrt att gå till tandläkaren så själva besöket i sig är tydligen en klassfråga om man ska tro vad som står i tidningarna. Många som inte har det så gott ställt avstår från tandläkarbesök även om det förmodligen blir dyrare så i det långa loppet.
Magdis
En undersökning av tandhygienist på folktandvården här kostar 521:- Hittar hon några hål så får man en ny tid till en tandläkare. Sedan kostade lagningen av de två småhålen 1262:-

Det är ju ingen liten summa egentligen. Jag fattar inte varför det ska vara så dyrt.
Alexander-VG-zon3
vart tar vägen vägen när man på en åker åker???

wub.gif
AnitaO
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:11)
wub.gif

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 04-01-2007, 21:13)
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:11)
wub.gif

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif

Å så har vi ju "såna här dagar kan man inte kalla kalla. Nej de borde snarare heta heta!" biggrin.gif
Snöflinga
Tandhygenist är väl ett relativt nytt yrke ... tidigare fixade ju tandläkaren vad t.h. gör i dag till en billigare penning. Men det är naturligtvis en rationalisering ... t.h. gör förarbetet och t.l. grovjobbet wub.gif
AnitaO
Eller varför gå omkring i lera och sörja, när man kan vara ute på hal is och ha det glatt biggrin.gif
Lady Hamilton
Får får får? Nej, får får lamm! smile.gif
Alexander-VG-zon3
ska jag svara på min fråga wub.gif

eller vågar nån klura
AnitaO
CITAT (flaxss @ 04-01-2007, 21:27)
ska jag svara på min fråga wub.gif

eller vågar nån klura

Den ligger väl kvar där den var innan man åkte ut på åkern kanske? rolleyes.gif
askar
Den hamnar bakom mig rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon