Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
LadyG
CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 23:47)
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:37)
CITAT (Scrollan @ 15-01-2007, 23:33)
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 22:49)
Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!  tongue.gif

Vilken lyx, gissa om jag blir avis nu rolleyes.gif

Vi kommer över och fikar, Magdis. wink.gif

Jag kan ta med djupfrysta kanelbullar - det näramste hembakat jag kan komma just nu biggrin.gif

Jag kan plocka med mig både julkaffe och julte som ännu inte tagit slut sen i julas.
Fast inte behöver du ta med dig frysta kanelbullar....det var ju Magdis nybakta bröd vi skulle smaska på. wink.gif

Perfa, då slipper vi djupfrysta hockeypuckar biggrin.gif

Fast jag har en faslig massa glögg kvar, den kan jag ta med smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:59)
Jag har bakat bröd och badat Lilleman och matat i honom kvällsmålet o stoppat honom i säng...nu sitter jag och dricker te o äter nybakt bröd...mmm!  tongue.gif

Jag kan ta med djupfrysta kanelbullar - det näramste hembakat jag kan komma just nu biggrin.gif

Jag kan plocka med mig både julkaffe och julte som ännu inte tagit slut sen i julas.
Fast inte behöver du ta med dig frysta kanelbullar....det var ju Magdis nybakta bröd vi skulle smaska på. wink.gif

Bäst ni skyndar er då, bröden från min bakmaskin blir inte särskilt stora! tongue.gif Glögg lät ju gott...är det starkglögg? rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 00:03)
CITAT (LadyG @ 15-01-2007, 23:59)

Bäst ni skyndar er då, bröden från min bakmaskin blir inte särskilt stora! tongue.gif Glögg lät ju gott...är det starkglögg? rolleyes.gif

Nja, egentligen inte men det går säkert att spetsa till lagom styrka smile.gif
anna_rispan
oj oj oj. jag är så konfunderad! hur orkar ni snacka fika mitt i natten. har ni alltid varit såna nattugglor?? jag orkar inte tänka så dags på dygnet.

hörde på radion inna jag somnade och fick höra Tomas Tengby. Han har tydligen Karlavagnen på måndagar nu för tiden. Magnus Birro på fredagar. Det rör på sig. smile.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 10:35)
oj oj oj. jag är så konfunderad! hur orkar ni snacka fika mitt i natten. har ni alltid varit såna nattugglor?? jag orkar inte tänka så dags på dygnet.

hörde på radion inna jag somnade och fick höra Tomas Tengby. Han har tydligen Karlavagnen på måndagar nu för tiden. Magnus Birro på fredagar. Det rör på sig. smile.gif

Är man sugen så är man biggrin.gif

Skyll på Magdis, det var hon som började fresta med nybakat och te. Finns det något som kan locka en till syndiga tankar som nybakat? smile.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 10:48)
Finns det något som kan locka en till syndiga tankar som nybakat? smile.gif

Hmpf...ja en sak till finns det ju allt.

Men nybakat bröd, så där så smöret smälter och osten blir genomskinlig. o nybakade kanelbullar o mjölk. mummmmms!!!!!
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 10:55)
CITAT (LadyG @ 16-01-2007, 10:48)
Finns det något som kan locka en till syndiga tankar som nybakat? smile.gif

Hmpf...ja en sak till finns det ju allt.

Men nybakat bröd, så där så smöret smälter och osten blir genomskinlig. o nybakade kanelbullar o mjölk. mummmmms!!!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, jo men... sleep.gif laugh.gif

Fast något godare än nybakat bröd finns knappt smile.gif
anna_rispan
Var det förresten någon som såg den annolrunda deckarserien som började i helgen. På tvåan i söndags om jag minns rätt. En man som blev påkörd och vaknar upp i 70-talet.

Min sambo godkände serien. Jag tyckte det var lite jobbigt i början, men hur kul skulle det vara o vakna upp i fel tidsålder???!! ohmy.gif
När avsnittet var slut så ville jag se mer. smile.gif
AnitaO
Så där ja smile.gif
Då tänkte jag delge er min (kanske lite långsökta) teori om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön rolleyes.gif
No offence gossen wub.gif

Kan det vara så att gossen lurar vid 19:e hålet (som det brukar kallas) tongue.gif
När jungfrun gått sin golfrunda så står gossen där med en jungfru-mat.
Jungfrun stoppar i en tia i automaten och sen får hon leka med gossen en stund?
För det är väl det som menas med "Pay and play"? rolleyes.gif

Betty
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 11:19)
Så där ja  :)
Då tänkte jag delge er min (kanske lite långsökta) teori om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön  :rolleyes:
No offence gossen  :wub:

Kan det vara så att gossen lurar vid 19:e hålet (som det brukar kallas)  :P
För det är väl det som menas med "Pay and play"?  :rolleyes:

anna_rispan
ja vilken förklaring du fick till Anita!!! biggrin.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 11:58)
ja vilken förklaring du fick till Anita!!! biggrin.gif

Håll med om att det var ett long-shot biggrin.gif
anna_rispan
kanske mer en dog-leg?? wink.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 12:06)
kanske mer en dog-leg?? wink.gif

laugh.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 11:19)
Så där ja smile.gif
Då tänkte jag delge er min (kanske lite långsökta) teori om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön rolleyes.gif
No offence gossen wub.gif

Kan det vara så att gossen lurar vid 19:e hålet (som det brukar kallas) tongue.gif
För det är väl det som menas med "Pay and play"? rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, där fick du allt till det Anita!

För övrigt är jag egentligen inte ett dugg svammelsugen, men var tvungen att sätta mig här en stund och försöka återta min inre harmoni tongue.gif

Har haft en servicekille här för att serva våran värmefläkt och byta motor i den ( fabrikationsfel ). Men vad sjutton, ska det behöva ta 4:a! timmar?
Man får ju inget annat gjort och känner sig hemlös i sitt eget hem rolleyes.gif laugh.gif

Sen är jag putt på att mitt MSN inte fungerar och inte har gjort på snart två dar. Och det är inte första gången det händer. Nu är ju inte det hela världen.........men frustrerande rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 16-01-2007, 12:29)
Sen är jag putt på att mitt MSN inte fungerar och inte har gjort på snart två dar. Och det är inte första gången det händer. Nu är ju inte det hela världen.........men frustrerande rolleyes.gif

Skumt ... måste vara nåt lokalt fel hos dig.
Min funkar som den ska.
Magdis
För mig funkar MSN men det blir fortfarande så där konstigt ibland att hela kontaktlistan försvinner. sad.gif

Nu måste jag göra en jättestor kopp kaffe...jag är sååååå trött!!!
Kathy
Min msn funkar inte alltid som den ska........beror kanske på att jag glömmer att koppla upp den. tongue.gif

Men visst är det trist då man inte kommer in på msn...eller om den har tappat alla kontakter. sad.gif
Magdis
Sådär...första kaffekoppen avverkad. smile.gif Vad tror ni kan hända om man bara får ett par timmars sömn per dygn under flera månader? Dör det hjärnceller tro? unsure.gif Det känns som det iallafall, jag tappar massor av ord när jag ska prata och så är det svårt att uttala orden rent...låter nästan som om jag druckit lite för mycket. rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 14:18)
Sådär...första kaffekoppen avverkad. smile.gif Vad tror ni kan hända om man bara får ett par timmars sömn per dygn under flera månader? Dör det hjärnceller tro? unsure.gif Det känns som det iallafall, jag tappar massor av ord när jag ska prata och så är det svårt att uttala orden rent...låter nästan som om jag druckit lite för mycket. rolleyes.gif

Stackare!! Hoppas verkligen att det vänder snart så du får mera sömn. Kan man inte blir utbränd elelr nåt av för lite sömn??
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 14:21)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 14:18)
Sådär...första kaffekoppen avverkad.  :) Vad tror ni kan hända om man bara får ett par timmars sömn per dygn under flera månader? Dör det hjärnceller tro?  :unsure: Det känns som det iallafall, jag tappar massor av ord när jag ska prata och så är det svårt att uttala orden rent...låter nästan som om jag druckit lite för mycket.  :rolleyes:

Stackare!! Hoppas verkligen att det vänder snart så du får mera sömn. Kan man inte blir utbränd elelr nåt av för lite sömn??

Ja just ja..utbränd kan man ju bli. Känner även av värk i kroppen...hoppas man inte ska bli en SVBK nu bara. unsure.gif Får sparka mig själv i arslet och sätta igång med träningen för att motverka det.
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 14:23)
Ja just ja..utbränd kan man ju bli. Känner även av värk i kroppen...hoppas man inte ska bli en SVBK nu bara. unsure.gif Får sparka mig själv i arslet och sätta igång med träningen för att motverka det.

Vad är SVBK??? unsure.gif
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 16-01-2007, 15:09)

Det fanns läkare som förr skrev så i patientens journal.....vilket betydde "sved-värk-bränn-kärring" eftersom man inte klarade av att diagnostisera fibromyalgi eller likande sjukdomar.
Magdis
CITAT (Scrollan @ 16-01-2007, 15:23)

Det fanns läkare som förr skrev så i patientens journal.....vilket betydde "sved-värk-bränn-kärring" eftersom man inte klarade av att diagnostisera fibromyalgi eller likande sjukdomar.

precis...det är gräsligt! sad.gif Skulle bara komma på idén att kalla mig själv för det på skoj.
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 15:28)

precis...det är gräsligt! sad.gif Skulle bara komma på idén att kalla mig själv för det på skoj.

Det värsta var väl att när många av dessa kvinnor inte fick hjälp, så gick de till en annan läkare. Fanns då den här förkortningen inskriven i journalen, så blev hon oftast avfärdad med att vara psykiskt ostabil.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 16-01-2007, 15:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 15:28)

Det värsta var väl att när många av dessa kvinnor inte fick hjälp, så gick de till en annan läkare. Fanns då den här förkortningen inskriven i journalen, så blev hon oftast avfärdad med att vara psykiskt ostabil.

Usch så arg man blir när man tänker på det. mad.gif
Läste en ganska intressant artikel i ämnet "Smärtsam kamp mot gamla myter"
Mycket bra skriven!
http://hd.se/kroppsjal/2003/10/15/smaertsa...ot_gamla_myter/
AnitaO
Måste ju presentera mitt 17 veckor "gamla" barnbarn smile.gif

anna_rispan
Fint barnbarn! wub.gif
Magdis
Oh så söt liten bebis! wub.gif Tänk att det inte alls var länge sen jag bara kunde se Lilleman på det viset. smile.gif
Alba
Anita Gq --- Men är han inte lite, lite lik dig tongue.gif
yenny
Tänk att man kan se att det är en bäbis där inne i magen så tidigt... jag blir lika fashinerad (fasiken jag kan inte stava) varje gång jag ser en sådan bild. wub.gif
Gillan
CITAT (yenny @ 16-01-2007, 18:16)
Tänk att man kan se att det är en bäbis där inne i magen så tidigt... jag blir lika fashinerad (fasiken jag kan inte stava) varje gång jag ser en sådan bild. wub.gif

Håller verkligen med om att det är fascinerande( ?) laugh.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 15:59)
Måste ju presentera mitt 17 veckor "gamla" barnbarn smile.gif

Det var en liten skrutt. wub.gif
anna_rispan
Youtube är nästan som jukebox. Bara att söka så hittar man bra låtar ju. Lyssnar på Martin Stenmark nu. smile.gif
Magdis
Grattis till nya titeln Anita! smile.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-01-2007, 20:47)
Grattis till nya titeln Anita!  :)

Åh, det har jag missat!! ohmy.gif biggrin.gif
Grattis!!! wub.gif
malin72
CITAT (Scrollan @ 16-01-2007, 20:49)
Grattis till nya titeln Anita!  smile.gif

Grattis!!! wub.gif

laugh.gif laugh.gif grattis
Reserv
Jättegrattis Anita!! wub.gif
Alba
CITAT (malin72 @ 16-01-2007, 20:51)
CITAT (Scrollan @ 16-01-2007, 20:49)

Grattis!!! wub.gif

laugh.gif laugh.gif grattis

Grattis till utnämningen biggrin.gif
AnitaO
Tackar, bugar & bockar wub.gif

Jag fick namnet "dog whisperer" för några år sedan, men sen togs udden av det hela när TV4 började sin nya TV-serie.
Men det får duga så länge rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Alba @ 16-01-2007, 16:35)
Anita Gq --- Men är han inte lite, lite lik dig tongue.gif

Känner du också att det är en "han"?
För det gör nämligen jag rolleyes.gif
AnitaO
Grattis till nya titeln Anita!  :)

Vad är Nårtoppens?
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 16-01-2007, 21:13)

Vad är Nårtoppens?

Att jag når toppen istället för botten! rolleyes.gif

Edit: ändrade titeln nu bara för det tongue.gif
Biggan_
Nämen Magdis, inte skall du väl byta bort din exelenta titel! sad.gif
Biggan_
Grattis Anita, både till titeln o för att du blivit havande med barnbarn! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Är det ditt första barnbarn? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Birgitta P @ 17-01-2007, 00:15)
Grattis Anita, både till titeln o för att du blivit havande med barnbarn! tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
Är det ditt första barnbarn? unsure.gif

grattis från mig med
Alexander-VG-zon3
får börja skriva här lite , har ju snart 5000 eller va man skulle ha , så hur går detta till i denna tråden fritt fram ?? unsure.gif

vad tycker ni jag ska ha för titel ??
Biggan_
CITAT (flaxss @ 17-01-2007, 00:28)
får börja skriva här lite , har ju snart 5000 eller va man skulle ha , så hur går detta till i denna tråden fritt fram ?? unsure.gif

vad tycker ni jag ska ha för titel ??

Zonknäckaren, förstås!!! wub.gif
Alexander-VG-zon3
nja vet inte om jag vågar det wink.gif
typ kommer där en hemsk vinter så dör alla och då har man misslyckas hmm eller nåt .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon