Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
malin72
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 20:10)
CITAT (maudan @ 08-01-2007, 20:09)
...............Somna till lite bara tongue.gif

Är du inte i fel tråd med bilden, maudan? biggrin.gif wub.gif

edit: attans vad snabb du var där. laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 19:36)
Men hör ni? Hur kan det vara möjligt att gå från fullt frisk, för ca fyra timmar sedan och känna sig som nåt nån skulle ha " sketet " ut nu? Jag är helt yr i huvudet, har feber ( vet inte hur hög ), och vansinnigt ont i halsen ohmy.gif

Hur kan det gå så fort blink.gif wacko.gif

Örk...här är en till som börjar känna sig risig...... sad.gif
Magdis
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 20:12)
Men hör ni? Hur kan det vara möjligt att gå från fullt frisk, för ca fyra timmar sedan och känna sig som nåt nån skulle ha " sketet " ut nu? Jag är helt yr i huvudet, har feber ( vet inte hur hög ), och vansinnigt ont i halsen ohmy.gif

Hur kan det gå så fort blink.gif  :wacko:

åhnej! datavirus! ohmy.gif rolleyes.gif
Gillan

Vi får väl hålla tummarna för varandra då wub.gif , Jag har helt enkelt inte tid med nån Förkylning/Influensa nu wub.gif
Alba
Nu loggar jag ut så ni inte smittar mig biggrin.gif
Gillan
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 20:18)

Fniss......eller ...........Ohhh hjälpe mig.......men mig veterligt så smittar det inte via datorn rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif , men sov så sött du wub.gif
Kathy

laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 20:17)
Vi får väl hålla tummarna för varandra då wub.gif , Jag har helt enkelt inte tid med nån Förkylning/Influensa nu wub.gif

Samma här....har varken tid eller råd. sad.gif
yenny
Ja här häder det saker när man är borta några timmar.
Grattis scrollan till 5000 inlägg!
Kathy
CITAT (yenny @ 08-01-2007, 21:00)
Grattis scrollan till 5000 inlägg!

Tack. wub.gif
AnitaO

Samma här faktiskt.
Jätteont i halsen, huvudvärk och allmänt hänging sad.gif
Magdis
Åhnej! sad.gif Nu blir det tomt här då...alla ligger till sängs med influensa eller ser på Kommissarie Lynley.
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 21:14)
Åhnej! sad.gif Nu blir det tomt här då...alla ligger till sängs med influensa eller ser på Kommissarie Lynley.

laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
Ja, jag kollar på CSI men det var så mycket grötande i kroppar i dag så jag sprang hit i reklamen för att läsa lite svammel.
askar
Jag har ingen influensa och ska inte se på nån kinley...
men jag är så trött, så trött.
Har inte suttit vid datorn sen tvåtiden då vi for och hälsade på
barn och barnbarn... sedan har jag bara vilat och sett på matlagning på tv.

Frossa har jag haft, men med yllepläd om axlarna och fårskinnstofflor
på fötterna så är det värsta över nu... till o me fingrarna har tinat upp. smile.gif
Gillan
Shit pomme fritt alltså ohmy.gif . Det bultar och det bankar wacko.gif . Har tagit ett par alvedon nu, och går och lägger mig igen. Hoppas att det hjälper wink.gif blink.gif

Ps! om jag glömde säga det igår, så säger jag det nu; Din provisoriska titel är helsjysst Scrollan smile.gif biggrin.gif
Gillan
Om man kunde sova när det bäst behövs också, skulle jag vara nöjd rolleyes.gif Blev rekommenderad C-vitamin brus och Whiskey, men det jag har hemma är bara vanlig hederlig citron blink.gif . Undrar om det går lika bra unsure.gif rolleyes.gif Annars får jag väl ta till vitlöken wacko.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 09-01-2007, 07:19)
Om man kunde sova när det bäst behövs också, skulle jag vara nöjd rolleyes.gif Blev rekommenderad C-vitamin brus och Whiskey, men det jag har hemma är bara vanlig hederlig citron blink.gif . Undrar om det går lika bra unsure.gif rolleyes.gif Annars får jag väl ta till vitlöken wacko.gif laugh.gif

Synd att du bor så långt borta.
Jag har en stor flaska Whiskey här hemma som är oöppnad.
Vi hade kunnat ha riktigt roligt och vara sjuk tillsammans rolleyes.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 07:28)
Om man kunde sova när det bäst behövs också, skulle jag vara nöjd rolleyes.gif Blev rekommenderad C-vitamin brus och Whiskey, men det jag har hemma är bara vanlig hederlig citron blink.gif . Undrar om det går lika bra unsure.gif  :rolleyes:  Annars får jag väl ta till vitlöken wacko.gif  :lol:

Vi hade kunnat ha riktigt roligt och vara sjuk tillsammans rolleyes.gif tongue.gif

Ja,jäklar så kul vi kunde haft ohmy.gif laugh.gif , och du kunde lärt mig en massa trix som jag självklart skulle glömma bort vem som verkligen lärde mig rolleyes.gif . Allt i en blandning av alkohol, alvedon och feberångor laugh.gif laugh.gif . Jösses! Tror jag blev ännu yrare av bara tanken wacko.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Evgeni @ 09-01-2007, 04:42)
om jag glömde säga det igår, så säger jag det nu; Din provisoriska titel är helsjysst Scrollan smile.gif biggrin.gif

Tack Evgeni. wub.gif

Usch, helt klart att det är något på gång här som ännu inte brutit ut.
Kan ge mig 17 på att det bryter ut alldeles lagom till nästa helg. sad.gif
Håll tummarna för att allt vad förkylning/influensa håller sig borta nästa helg.
Alba
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 20:50)

Det hjälpte. Jag är jättepigg i dag tongue.gif
Kathy
CITAT (Alba @ 09-01-2007, 11:24)
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 20:50)

Det hjälpte. Jag är jättepigg i dag tongue.gif

Jag skulle visst gjort detsamma... biggrin.gif
Betty
Krya på er sjuklingar! smile.gif

Kul forumtitel Scrollan!
Kathy
CITAT (Betty @ 09-01-2007, 11:36)
Kul forumtitel Scrollan!

Tack. smile.gif
Ser att du också har en egen titel. wub.gif
pejori
klart man ska utnyttja möjligheten att ha en egen titel. smile.gif smile.gif
den var väl bra den du har scrollan wub.gif
malin72
ja jag för väl börja svamla på här då laugh.gif laugh.gif undrar vad man ska kalla sig då rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif ja jag har ju ett tag på att fundera laugh.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:04)
ja jag för väl börja svamla på här då laugh.gif laugh.gif undrar vad man ska kalla sig då rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif ja jag har ju ett tag på att fundera laugh.gif

Ja, det är ju inte i brådrasket precis laugh.gif
malin72
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:06)
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:04)
ja jag för väl börja svamla på här då laugh.gif  :lol: undrar vad man ska kalla sig då rolleyes.gif  :lol:  :lol: ja jag har ju ett tag på att fundera laugh.gif

Ja, det är ju inte i brådrasket precis laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif nej jag satt och funderade på var alla skriver såååå mycket under åren sen kom jag på att under 1 år har jag väl ändå babblat en del...mest blommor då förståss men....
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 07:28)
Om man kunde sova när det bäst behövs också, skulle jag vara nöjd rolleyes.gif Blev rekommenderad C-vitamin brus och Whiskey, men det jag har hemma är bara vanlig hederlig citron blink.gif . Undrar om det går lika bra unsure.gif  :rolleyes:  Annars får jag väl ta till vitlöken wacko.gif  :lol:

Jag vill också ha! biggrin.gif Fast Lilleman kanske inte vill....men kanske skulle behöva för sin nattsömn också! rolleyes.gif
anna_rispan
Magdis: du får göra en sån där klut som det sägs att mödrarna gjorde för i tiden. brännvinsindränkt trasa knuten som en napp. rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 09-01-2007, 14:17)
Magdis: du får göra en sån där klut som det sägs att mödrarna gjorde för i tiden. brännvinsindränkt trasa knuten som en napp. rolleyes.gif tongue.gif

Det måste ha varit effektivt! O Jösses så hemskt, Lilleman skulle skrika som en galning om han fick nåt sånt i munnen. Man kan väl åtminstone ta bananlikör? rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (anna_rispan @ 09-01-2007, 14:17)

Behövs inte om jag bjuder henne på en "wirre" laugh.gif
Då får lilleman sin beskärda del på naturlig väg tongue.gif
anna_rispan
Magdis: ja eller spä med mjölk?? nej det var nog inte så fiffigt. stackars barnen.

AnitaGg: ja en whiskey innan sovdag för Magdis så sover de sött båda två sen?! rolleyes.gif
AnitaO
Skämt åsido, så minns jag att min mormor berättade att det hände att man gjorde så.
Tänk er att bo i 1 rum och kök med 14 barn och en som skriker hela natten sad.gif
Kanske skulle vara nära till hands då?

Fast dom brukade doppa en sockerbit i vodka,
anna_rispan
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:25)
Skämt åsido, så minns jag att min mormor berättade att det hände att man gjorde så.
Tänk er att bo i 1 rum och kök med 14 barn och en som skriker hela natten sad.gif

skönt. då mindes jag nog rätt från tv
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 09-01-2007, 14:26)
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:25)
Tänk er att bo i 1 rum och kök med 14 barn och en som skriker hela natten  :(

skönt. då mindes jag nog rätt från tv

Jag har också hört det där med brännvinskluten som napp så jag tror nog det stämmer det också. Just nu sover han så gott i sin vagn. Om han sov lika bra på natten som på dan skulle det inte va nån sak. smile.gif
malin72
ja tänk sen när bebisarna ska på avvänjning när dom har blivit vana att somna av en wirre rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:38)
ja tänk sen när bebisarna ska på avvänjning när dom har blivit vana att somna av en wirre rolleyes.gif

Ur askan i elden rolleyes.gif
malin72
det är så svårt när bebisarna vill sova på dagarna och krångla på natten wink.gif jag har med mina två kämpat in i det sista men att hålla dom vakna på dagen...men lilleman måste nog bli liiiiiiiite större innan man kan börja med det wub.gif
malin72
titta jag närmar mig nu är jag på 1634 inlägg eller vad stog det nu wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

sakta men säkert tongue.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:39)

Ja precis! ohmy.gif tongue.gif Samma sak med att han nu har vant sig vid att somna vid bröstet ofta...vore bättre om han alltid somnade själv i vaggan. Men det är för plågsamt att höra honom skrika. sad.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 14:43)

Ja precis! ohmy.gif tongue.gif Samma sak med att han nu har vant sig vid att somna vid bröstet ofta...vore bättre om han alltid somnade själv i vaggan. Men det är för plågsamt att höra honom skrika. sad.gif

Köp ett lösbröst tongue.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 14:43)

mm det där är svårt...dom mår ju inte dåligt av att skrika men jag tror på att man sakta men säkert måste avvänja dom små....svara dom och låta dom höra att mamma är där...klappa lite på kinden en liten puss och låta det gå...oftast tillslut så faller det på sin plats

men det måste få ta sin tid wub.gif
malin72
på tal om det ..såg att Carolina Gynning eller vad hon heter ska sälja sina laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif f-n vad sjukt ohmy.gif
AnitaO
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:47)
på tal om det ..såg att Carolina Gynning eller vad hon heter ska sälja sina laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif f-n vad sjukt ohmy.gif

Passa på Magdis
malin72
alla killars dröm eller unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:50)
CITAT (malin72 @ 09-01-2007, 14:47)
på tal om det ..såg att Carolina Gynning eller vad hon heter ska sälja sina laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol: f-n vad sjukt ohmy.gif

Passa på Magdis

O fy vale, dem vill jag inte ha! laugh.gif Vi har försökt med napp och några gånger har han tagit den men aldrig när han är för uppjagad...o det blir han snabbt. Inget tålamod där inte! tongue.gif
anna_rispan
i dag hade vi terminens sista lektion. höstterminens alltså. rolleyes.gif
två tentor ska jag göra klart på en o en halv vecka ungefär. ska nog kila iväg o skriva lite kladd....
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 09-01-2007, 15:57)
i dag hade vi terminens sista lektion. höstterminens alltså. rolleyes.gif
två tentor ska jag göra klart på en o en halv vecka ungefär. ska nog kila iväg o skriva lite kladd....

Ja just ja..så hade vi också på sjuksköterskehögskolan, terminen slutade i januari. Det är därför jag tog examen 9 januari eller nåt sånt...1997. shit det är ju 10 år sen nu! ohmy.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-01-2007, 16:00)
Det är därför jag tog examen 9 januari eller nåt sånt...1997. shit det är ju 10 år sen nu! ohmy.gif

Då borde ni ha nån slags klassträff snart eller? Man kankse inte sysslar med sånt efter högre studier?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon