Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66
Magdis
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 14:59)
Tvätta ja......inser att det är dags att dra ner korgen till tvättstugan....

Magdis...vet du vad mannen kom hem med för lunch?

Jo....sushi!! wub.gif wub.gif wub.gif

oooh vad mumsigt! Om jag hade bilen hemma nån dag skulle jag åka till ICA o köpa en 16-bitars till lunch! tongue.gif

Maken ska komma hem med kycklingsallad o läsk till middag! smile.gif
Reserv
Alltså.....jag begriper inte hur ni kan se nåt gott med det alls, det närmaste sushi jag kommer är gravad lax.....och det är inte gott det blink.gif wacko.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 14:53)
Han har faktiskt haft tvättstuga alldeles själv i stockholm nu biggrin.gif fast det va´lite om och kringturer innan dess laugh.gif laugh.gif först så ringer han tio på kvällen och undrar va´man behöver för att tvätta... blink.gif Öhh...en tvättmaskin unsure.gif Nähä...I maskinen...ja, tvättmedel och sköljmedel. tongue.gif jaha...så letar han i ala skåp han hittar och efter många förpackningar hittar några kapslar som ska läggas i tvättmedelsfacket....men inget sköljmedel...hur dags?? Joo klockan 06.00 blink.gif wacko.gif Vem i hel***e tvättar så dags?? wacko.gif Öhh, pappa....går det bra om jag ringer dig då så du är med i tvättstugan om jag inte fattar maskinen?? laugh.gif laugh.gif laugh.gif han fick ringa, men gjorde det inte, han va´sååå stolt över sig själv sen rolleyes.gif wub.gif Pappas lille grabben wub.gif wub.gif

EXAKT samma visa som med min son laugh.gif
Han ringde från tvättstugan om alla knappar och tvättmedelsfack.
Det är ju skitsvårt tycker jag. Maskiner funkar ju olika laugh.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 18-01-2007, 15:25)
Han har faktiskt haft tvättstuga alldeles själv i stockholm nu biggrin.gif  fast det va´lite om och kringturer innan dess laugh.gif  :lol:  först så ringer han tio på kvällen och undrar va´man behöver för att tvätta... blink.gif  Öhh...en tvättmaskin unsure.gif Nähä...I  maskinen...ja, tvättmedel och sköljmedel. tongue.gif  jaha...så letar han i ala skåp han hittar och efter många förpackningar hittar några kapslar som ska läggas i tvättmedelsfacket....men inget sköljmedel...hur dags?? Joo klockan 06.00  :blink:  :wacko: Vem i hel***e tvättar så dags?? wacko.gif  Öhh, pappa....går det bra om jag ringer dig då så du är med i tvättstugan om jag inte fattar maskinen?? laugh.gif  :lol:  :lol:  han fick ringa, men gjorde det inte, han va´sååå stolt över sig själv sen rolleyes.gif  :wub: Pappas lille grabben wub.gif  :wub:

Det förklarade jag med, men han är duktig på att läsa instruktioner så jag bad han läsa igenom noga innan han tryckte på några knappar...och det gick juh bra rolleyes.gif wub.gif
Kathy
*Suck*....Ikaros är precis nybadad sen några timmar, fönad och fluffig.
Men så börjar fetsvansen komma tillbaka......REDAN! sad.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 15:24)
Alltså.....jag begriper inte hur ni kan se nåt gott med det alls, det närmaste sushi jag kommer är gravad lax.....och det är inte gott det blink.gif wacko.gif

Jamen det är ju så himla gooooott! Har du smakat då? Det är mycket godare än gravad lax. Man måste doppa ordentligt i soja och wasabi bara...annars är det inget speciellt. Jag får väl bjuda dig på middag nån gång o göra hemlagad sushi så ska du få se! biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 15:27)
CITAT (AnitaGg @ 18-01-2007, 15:25)
Han har faktiskt haft tvättstuga alldeles själv i stockholm nu biggrin.gif  fast det va´lite om och kringturer innan dess laugh.gif  laugh.gif  först så ringer han tio på kvällen och undrar va´man behöver för att tvätta... blink.gif  Öhh...en tvättmaskin unsure.gif Nähä...I  maskinen...ja, tvättmedel och sköljmedel. tongue.gif  jaha...så letar han i ala skåp han hittar och efter många förpackningar hittar några kapslar som ska läggas i tvättmedelsfacket....men inget sköljmedel...hur dags?? Joo klockan 06.00  blink.gif  wacko.gif Vem i hel***e tvättar så dags?? wacko.gif  Öhh, pappa....går det bra om jag ringer dig då så du är med i tvättstugan om jag inte fattar maskinen?? laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif  han fick ringa, men gjorde det inte, han va´sååå stolt över sig själv sen rolleyes.gif  wub.gif Pappas lille grabben wub.gif  wub.gif

Det förklarade jag med, men han är duktig på att läsa instruktioner så jag bad han läsa igenom noga innan han tryckte på några knappar...och det gick juh bra rolleyes.gif wub.gif

Min son trasslade till det lite för sig och hällde sköljmedel i tvättmedelsfacket laugh.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 15:30)
Alltså.....jag begriper inte hur ni kan se nåt gott med det alls, det närmaste sushi jag kommer är gravad lax.....och det är inte gott det blink.gif  :wacko:

Jamen det är ju så himla gooooott! Har du smakat då? Det är mycket godare än gravad lax. Man måste doppa ordentligt i soja och wasabi bara...annars är det inget speciellt. Jag får väl bjuda dig på middag nån gång o göra hemlagad sushi så ska du få se! biggrin.gif

Gravad lax älskar jag, men jag har faktiskt aldrig testat sushi ohmy.gif
Får väl göra det nån gång smile.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 15:28)
Men så börjar fetsvansen komma tillbaka......REDAN! sad.gif

Inbyggd balsamknapp??
Kathy
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 15:34)
Men så börjar fetsvansen komma tillbaka......REDAN!  :(

Inbyggd balsamknapp??

Är så med fertila katter....
Jaaamen, vad sjutton? Ska jag behöva bada om honom ikväll? sad.gif
(en desperats utställares röst laugh.gif sad.gif )
Magdis
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 15:36)
Men så börjar fetsvansen komma tillbaka......REDAN!  sad.gif

Inbyggd balsamknapp??

Precis som med Lillemannen..direkt efter att jag badat honom så spyr han innan han ens hunnit ner från skötbordet...ibland hinner han kräkas 4 gånger innan vi är klara. Rena kläder...vad är det? blink.gif Om jag så bytte på honom var 5:e sekund skulle han ändå alltid vara blöt.
AnitaO

Inbyggd balsamknapp??

Testa med att borsta in lite potatismjöl. Brukar suga upp lite fett i pälsen smile.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 18-01-2007, 15:43)

Inbyggd balsamknapp??

Testa med att borsta in lite potatismjöl. Brukar suga upp lite fett i pälsen smile.gif

Jodå, jag har talk utan fett i som jag redan har borstat in. Avvaktar till ikväll och ser hur det blir.
Tack för tipset ändå. wub.gif
Kathy
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 15:40)

Inbyggd balsamknapp??

Precis som med Lillemannen..direkt efter att jag badat honom så spyr han innan han ens hunnit ner från skötbordet...ibland hinner han kräkas 4 gånger innan vi är klara. Rena kläder...vad är det? blink.gif Om jag så bytte på honom var 5:e sekund skulle han ändå alltid vara blöt.

........ehmmm.......den kopplingen var lite för märklig för att jag ska förstå hur du menar, Magdis? unsure.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 15:45)

Inbyggd balsamknapp??

Jodå, jag har talk utan fett i som jag redan har borstat in. Avvaktar till ikväll och ser hur det blir.

Hur mycket är det tillåtet att använda preparat i pälsen på kattutställning.
Det är ganska hårda regler på hundutställningar nämligen.
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 18-01-2007, 15:51)
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 15:45)

Inbyggd balsamknapp??

Hur mycket är det tillåtet att använda preparat i pälsen på kattutställning.
Det är ganska hårda regler på hundutställningar nämligen.

Du anar inte hur mycket en del katter prepareras inför en utställning.... rolleyes.gif Stor del av bedömningen ligger i hur väl katten är presenterad...Kommer en utställare med en katt som inte är tillräckligt väl presenterad, så spelar det ingen roll hur fina linjer och markeringar katten har.
Även om det för just birmor räcker med badning och kloklippning.

Fast, detta med badning är en procedur för sig.... biggrin.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 15:06)
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 13:24)
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 11:52)

Då får man bara gratulera wub.gif  redan tjuvstartat på vårkänslorna rolleyes.gif  wub.gif

inte då wub.gif wub.gif
det är gamla vårkänslor som spökar laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

rolleyes.gif Du har inte lärt dig av dina misstag då?? Eftersom det är en gammal vårkänsla rolleyes.gif wub.gif

nix...jag är ett envetet fruntimmer så här är det alltid våren laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori

håller med wacko.gif wacko.gif
pejori

Inbyggd balsamknapp??

såg att svaret redan kommit wub.gif
Kathy

wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif wink.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 16:01)
wacko.gif wacko.gif wacko.gif blink.gif wink.gif

tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif tur att smaken är olika annars skulle alla äta levergryta wub.gif wub.gif wub.gif
Kathy
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 16:03)
skulle alla äta levergryta

----öööörrk...... wacko.gif
Betty
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 16:05)

----Dubbel-öööörrk...... blink.gif ohmy.gif
pejori
CITAT (Betty @ 18-01-2007, 16:08)

det är ju gott ju med mycket lök och gräddsås till smile.gif smile.gif smile.gif mums laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 16:10)
CITAT (Betty @ 18-01-2007, 16:08)

det är ju gott ju med mycket lök och gräddsås till smile.gif smile.gif smile.gif mums laugh.gif

Kommer inte ens i närheten av min mun! Äter inte på några villkor inälvor... blink.gif wink.gif
pejori
inte lika illa som rå fisk inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 18-01-2007, 16:14)
inte lika illa som rå fisk inte laugh.gif  :lol:  :lol:

Har i och för sig aldrig ätit sushi, jag gillar inte gravad lax och jättestarka såser - men om jag blev tvungen att välja mellan lever och sushi så skulle sushin vinna med hästlängder! laugh.gif

Det är väl inte rå fisk i sushi? Har för mig att det är gravad lax... unsure.gif har jag fel? unsure.gif huh.gif
pejori
CITAT (Betty @ 18-01-2007, 16:20)
inte lika illa som rå fisk inte laugh.gif  :lol:  :lol:

Har i och för sig aldrig ätit sushi, jag gillar inte gravad lax och jättestarka såser - men om jag blev tvungen att välja mellan lever och sushi så skulle sushin vinna med hästlängder! laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Reserv
inte lika illa som rå fisk inte laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Det är väl inte rå fisk i sushi? Har för mig att det är gravad lax... unsure.gif har jag fel? unsure.gif huh.gif

Skulle jag behöva välja så svalt jag hellre blink.gif wacko.gif
anna_rispan
Scrollan: vilken smarrig bild. vad kan det där fyrkantiga beiga vara????
Betty
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 16:22)

Tror jag inte på! laugh.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 18-01-2007, 16:26)
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 16:22)

Tror jag inte på! laugh.gif tongue.gif

Okay, räknas inlagd sill som sushi så lever jag på sill o potatis då rolleyes.gif
Reserv
Är det nån mer än jag som märkt att Linus inte skrivit nåt idag?? unsure.gif skulle han bort så det v därför han hade brått att få ihop sina inlägg?? huh.gif
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 16:25)

Jag vet inte riktigt vilka bitar du menar....
Men längst till vänster så är det fyra stycken makirullar...sen är det en rulle med rom, därefter är det en med japansk omelett på och nedanför den en med räka, därefter kommer crabsticks, två vita med bläckfisk, 3 lax, grön wasabi och syltad ingefära. Ingefäran såg dock en aning för röd ut, den brukar mest vara gulaktig.

edit: missade tonfisken (röd) som ligger bredvid omeletten och räkan.
Kathy
Såhär gör du egen sushi.
Det sägs dock att det tar minst 8 år att bli en riktig sushikock. Och då ska man ha hållt på med det varje dag. smile.gif
Kathy
Och naturligtvis så finns det en sushi-guide på nätet. wub.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 16:36)

Men längst till vänster så är det fyra stycken makirullar...sen är det en rulle med rom, därefter är det en med japansk omellett på och nedanför den en med räka, därefter kommer crabsticks, två vita med bläckfisk, 3 lax, grön wasabi och syltad ingefära. Ingefäran såg dock en aning för röd ut, den brukar mest vara gulaktig.

Men räkan och crabsticksen är väl inte råa?? Röd blir den juh inte förrän man kokt den.....det är alltså svensk fusksushi?? rolleyes.gif
Kathy
För balansens skull, så lägger jag även in en länk om levergryta:
Länk.
Kathy
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 16:40)
Men räkan och crabsticksen är väl inte råa?? Röd blir den juh inte förrän man kokt den.....det är alltså svensk fusksushi?? rolleyes.gif

Crabsticks hör inte till riktig sushi, däremot så gör den förkokta räkan det.
Är man ovan sushiätare så kan man börja med räksushin...och även makirullarna. De innehåller visserligen en bit rå lax, men även en kokt morotsbit och en gurkbit.
anna_rispan
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 16:01)

wub.gif  wub.gif  wub.gif

Misstänker att det var den du beskrev som omelett.

Men längst till vänster så är det fyra stycken makirullar...sen är det en rulle med rom, därefter är det en med japansk omellett på och nedanför den en med räka, därefter kommer crabsticks, två vita med bläckfisk, 3 lax, grön wasabi och syltad ingefära. Ingefäran såg dock en aning för röd ut, den brukar mest vara gulaktig.

den där mörkröda visst är det tonfisk???
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 18-01-2007, 16:43)
Misstänker att det var den du beskrev som omelett.

Den är en aning sötaktig och äts lämpligast allra sist.
anna_rispan
okej! den ska jag kolla efter nån gång. försökte citera din beskrivning ovan. det gick inge vidare.
Magdis
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 15:51)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-01-2007, 15:40)

Inbyggd balsamknapp??

........ehmmm.......den kopplingen var lite för märklig för att jag ska förstå hur du menar, Magdis? unsure.gif

äsch..menar bara att det är lika ogjort att bada honom som det verkar vara att bada din katt...evighetsgöra liksom. biggrin.gif
Magdis
o vad jag blev sugen när jag såg den bilden...huuungrig! tongue.gif
Lever är också smaskens...både i gryta och i biff. tongue.gif
anna_rispan
Leverbiff är gott!! Men inte levergryta....
AnitaO
CITAT (Reserv @ 18-01-2007, 16:31)
Är det nån mer än jag som märkt att Linus inte skrivit nåt idag?? unsure.gif skulle han bort så det v därför han hade brått att få ihop sina inlägg?? huh.gif

Har inte heller sett till honom sad.gif
Fick för mig att han skulle vara här idag. Han skrev inget om att han skulle bort i alla fall.
Men går han inte i skolan kanske? I så fall kommer han väl in hit mot kvällen kanske smile.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 18-01-2007, 16:01)

wub.gif wub.gif wub.gif

Mmmm... smaskigt wub.gif Jag åt sushi till lunch biggrin.gif
pejori
tror också han är i skolan ännu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon