Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43
Alphaville
CITAT (AnnammA @ 14-11-2007, 22:44) *
Är det Peter Robinsons senaste, eller? För i så ifall har jag läst de tidigare i serien...

Ja, det är Peter Robinson senaste bok.

Har tänkt att läsa Millenium- triologin senare...
zissi
Tröstaren av Karin Wahlberg läser jag nu. Kanonbra kriminalroman!! Läser inte mkt sådant annars men den här boken går knappt att lägga ifrån sig. Höll på att komma för sent till jobbet idag för jag hade så svårt att slita mig från den. yes.gif
Mvh zissi
Rossi
CITAT (zissi @ 20-11-2007, 23:06) *
Tröstaren av Karin Wahlberg läser jag nu. Kanonbra kriminalroman!! Läser inte mkt sådant annars men den här boken går knappt att lägga ifrån sig. Höll på att komma för sent till jobbet idag för jag hade så svårt att slita mig från den. yes.gif
Mvh zissi

Och jag som tyckte att det var den sämsta hon har skrivit .... Den är ju så seeeeeg.

Själv har jag läst Löpgravsvägen av Kari Hotakainen + Död i Garnethill av Denise Mina. Just nu läser jag Exil av Denise Mina.
Rossi
Jag har just läst tre böcker av Denise Mina men de var inte så bra så jag nämner inte ens titlarna ....

Nu har jag börjat läsa Den enda lögnen av Harlan Coben. Jag har bara läst ett enda kapitel men blev fängslad direkt så det bådar ju gott!
AnnammA
CITAT (Alphaville @ 15-11-2007, 05:59) *
Ja, det är Peter Robinson senaste bok.

Har tänkt att läsa Millenium- triologin senare...

Ja, jag sparade mig också ett tag för den, och snart är första delen utläst...
pimpim2
Jag blir riktigt avundsjuk på alla som inte läst Millenium- triologin .
NI HAR JU DEN KVAR!!!!!! Jag var för snabb, gick bara och väntade på nästa bok....
Rossi
Ja och i Danmark håller Millennium-triologin på att slå alla rekord. De är väldigt förtjusta i böckerna på andra sidan sundet!
Trädet (ZonV)
Läser nu; Yom kippur`73 av Simon Dunstan
Helt oki!
Bookhousegirl
CITAT (Castea @ 04-11-2007, 19:36) *
Har någon läst några av Lemony Snickets 13 böcker om Syskonen Beaudelaire?
Filmen gick ju på 5:an igår. Jag tyckte jättemycket om den, och blev intresserad av böckerna. Ja, det är ju barn/ungdomsböcker men jag gillar sånt också.

Jag har läst de första två, den första var ganska bra men de var ganska lika. Filmen var tyvärr bra mycket bättre, blev faktiskt förvånad över hur bra den var. Om du gillar ungdomsöcker så kika in på min blogg för jag läser mycket för unga läsare.. wink.gif

www.bookhousegirl.blogspot.com
Wilmer
Jag har just lyssnat klart på "hanteringen av odöda", minns ej författaren nu. Slutet var så nedrigt att jag ångrar att jag läste boken! Usch, jag vill ha klara besked och en "mening" med boken som jag förstår. Inte bara en puff i slutet när det byggts upp liksom.. Någon annan som läst den och kan "förklara..?"

Wilma
Bookhousegirl
CITAT (Wilmer @ 28-11-2007, 21:05) *
Jag har just lyssnat klart på "hanteringen av odöda", minns ej författaren nu. Slutet var så nedrigt att jag ångrar att jag läste boken! Usch, jag vill ha klara besked och en "mening" med boken som jag förstår. Inte bara en puff i slutet när det byggts upp liksom.. Någon annan som läst den och kan "förklara..?"

Wilma

Av John Ajvide Lindqvist, jag tycker så mycket om honom!!! Jag har bara läst "Låt den rätte komma in" men jag vet hur Hantering av de odöda slutar, och jag tyckte det var fint, även om det var ganska väntat... wink.gif
Wilmer
Låt den rätte komma in var det ja, DEN gillade jag!! INga problem alls med den. Men "hanteringen.. " Nja, jag är bara irriterad på den just nu..

HUR vet du hur den slutar, är jag trög?

WIlma
Rossi
CITAT (Wilmer @ 28-11-2007, 22:05) *

Wilma

Jag har läst boken men tyckte inte alls om den. Det kändes som om författaren hade försökt att härma Stephen King men det blev bara en dålig kopia. Den var vidrig och inte ens på ett sofistikerat sätt.
Bookhousegirl
CITAT (Wilmer @ 28-11-2007, 21:22) *
Låt den rätte komma in var det ja, DEN gillade jag!! INga problem alls med den. Men "hanteringen.. " Nja, jag är bara irriterad på den just nu..

HUR vet du hur den slutar, är jag trög?

WIlma

En av mina kollegor slängde sig över boken när den kom, hon var lika förtjust som jag i Låt den rätte komma in. Men efter att hon berättat hur stor äckelvarning det var så beslöt jag mig för att inte läsa den men var jättebesviken för att jag inte fick veta slutet... Vi känner varandra ganska väl så när jag till slut gissade hur den skulle sluta, kunde hon ju inte förneka att jag hade rätt... wink.gif
Farmor

Jag tyckte inte alls om Hanteringen av odöda. Den var alldeles för makaber för min smak. Har också läst Låt den rätte komma in och tycker den är okej.

Just nu läser jag Mannen från bergen av Kjell Eriksson, en bok helt i min smak. Lite lagom otäck historia.

Och så läser jag Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. En härlig roman som är förlagd till Barcelona. Den boken vill jag verkligen rekommendera.

Rossi
CITAT (Farmor @ 29-11-2007, 18:49) *
Jag tyckte inte alls om Hanteringen av odöda. Den var alldeles för makaber för min smak. Har också läst Låt den rätte komma in och tycker den är okej.

Just nu läser jag Mannen från bergen av Kjell Eriksson, en bok helt i min smak. Lite lagom otäck historia.

Och så läser jag Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. En härlig roman som är förlagd till Barcelona. Den boken vill jag verkligen rekommendera.

Vi tycker verkligen lika Farmor! Jag kunde inte ha sagt det annorlunda själv! Ja, Vindens skugga är en härlig roman. Jag var i Barcelona i oktober i år och det var mysigt att strosa omkring där när man hade läst just den boken!
Bookhousegirl
CITAT (Farmor @ 29-11-2007, 17:49) *

Åhh... Vindens skugga är en av mina absoluta favoritböcker, den har verkligen allt!!!
Rossi
Jag har just läst ut Den enda lögnen av Harlan Coben. Boken är en riktig bladvändare med en mycket bra intrig. Sen är den inte speciellt djup eller kulturell men det behövs ju inte alltid. Boken var bra och kan rekommenderas!
anna_rispan
Jag har nyligen läst ut Gömt byte av Janet Evanovich. Det är den tionde i ordningen av böckerna om prisjägaren Stephanie Plum. Den är helt okej om man läst de tidigare och gillar den galna stämningen. Rekommenderar den inte om du inte läst de tidigare, som faktiskt är lite bättre.
anna_rispan
I dag läste jag Syskonkärlek av Katarina von Bredow. Detta står på adlibris "Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka?"

Det var en gripande bok.
Ciczi
Företagsekonomibokelände... Blä vad trist (tenta i morgon)

Ciczi
LadyG
zissi
En överlevandes minnen av Doris Lessing har jag börjat läsa nu. Lovande än så länge. /zissi
ninnisky
Började på Landet bortom haven av Tama McKinley igår. Sådär sålångt.......
krellus
Läser Caesar av Adrian Goldsworthy(julklapp). Verkar riktigt lovande.
cic
Läser "Mannen som dog som en lax" av Mikael Niemi. Gillar Niemis enkla och naturliga sätt att väva in tornedalsnutidshistoria i sina böcker. Å så är han rolig. biggrin.gif

LadyG! Du som gillar "Liftarens guide-böckerna", läs Niemis bok "Svålhålet". Den är så där skratta-högt-rolig, precis som Adams böcker.

Ska läsa "Ängeln på sjunde trappsteget" sen. Vet många som säger att jag har en sträckläsningsbok framför mig. Verkar bra tycker jag. smile.gif
Magdis
Jag läser Harry Potter och Dödsrelikerna.
LadyG
CITAT (cic @ 08-01-2008, 12:51) *
LadyG! Du som gillar "Liftarens guide-böckerna", läs Niemis bok "Svålhålet". Den är så där skratta-högt-rolig, precis som Adams böcker.

Jag har faktiskt avstått, efter att ha läst enhörningens recension av boken:
CITAT
Ofta lägger han bara kliché på kliché, rabblar upp och beskriver dem, utan att egentligen ens bry sig om att försöka skrapa ihop någon berättelse alls. Typexempel: berättelsen Svålhålet handlar om en stökig rymdbar med olika sorters välbekanta rymdvarelser som kunder - men har absolut ingen som helst intrig. Humorn (ja det finns en viss humor i boken) är dyster och kylig och inte alls rolig. Det är som om Niemi ogillade allt det han beskriver, och inte endast ogillade utan rent av föraktade det. Den osympatiska attityden genomsyrar texten och gör hela läsupplevelsen oerhört tung. Niemis uppenbara förkärlek för skatologiska excesser hjälper inte särskilt den eller.
Om det är menat att berättelserna är satir så har jag svårt att förstå vem eller vad satiren är riktad mot. Samhället? Mänskligheten? Rymden? Hela universum? Sf-genren? Igen - signalerna är hopplöst oklara.

http://www.enhorningen.net/Recensioner/Niemi_Svalhalet.shtml
Aqvakul
Lady G!
Låt inte "enhörningen" avskräcka dig från att läsa Niemis böcker. Rekommenderar dem verkligen!
cic
CITAT (aq42 @ 08-01-2008, 13:12) *
Lady G!
Låt inte "enhörningen" avskräcka dig från att läsa Niemis böcker. Rekommenderar dem verkligen!

Tycker inte jag heller. smile.gif Jag kände inte alls ingen mig i recensionen du citerar. no.gif Läs den själv! Det tar typ, en kvart.. wink.gif Den är ganska tunn och som sagt väldigt underhållande.
LadyG
Kanske ska ge den en chans, trots recensionerna eftersom ni är så ivriga smile.gif
cic
CITAT (LadyG @ 08-01-2008, 13:27) *
Kanske ska ge den en chans, trots recensionerna eftersom ni är så ivriga smile.gif

000.gif
Bee
Jag har just börjat på en bok om Dolly Parton, skriven av en skotte. Tänkte det kunde vara kul att få veta lite mer om fenomenet Dolly. Förordet gör mig dock lite betänksam (usch så sensationslysten jag är!) - hon är tydligen oerhört noga med vad hon låter folk få veta och gör stor åtskillnad mellan privatpersonen Dolly och artisten Dolly. Fast det kan vara kul att läsa om artisten Dolly också:) - hon gör bra låtar och sjunger bra.
Farmor
Läser fantastiska Elizabeth George´s När ingen ser. Den är otroligt bra. Men jag har hört fler som inte alls gillar henne och det kan jag absolut inte förstå. Vad tycker ni?

I väskan har jag Saga från Valhalla av Johanne Hildebrandt. Det är sista delen i en trilogi och jag tycker väl att böckerna är lite smålarviga men även lite spännande.
vindspel
Jag läser instruktionsboken till min kamera giggle.gif
Biggan_
CITAT (vindspel @ 08-01-2008, 18:20) *
Jag läser instruktionsboken till min kamera giggle.gif

Spännande? fear.gif
vindspel
CITAT (Biggan_ @ 08-01-2008, 18:22) *
Spännande? fear.gif

Det var ett lyckligt slut angel_not.gif
Aqvakul
De brukar vara tjocka och tunglästa de där instruktionsböckerna. Tyvärr orkar jag aldrig läsa på ordentligt. Sen kör jag lite på känn och då slutar det ofta med att jag plötsligt är helt ute och reser. duh.gif
Biggan_
CITAT (vindspel @ 08-01-2008, 18:28) *
Det var ett lyckligt slut angel_not.gif

giggle.gif
anna_rispan
Precis läst ut Räddaren i nöden av J.D Salinger. Det är tydligen en klassiker men jag hade aldrig hört talas om den under min skoltid. Det handlar om en tonårig kille som berättar rätt förvirrat om sitt liv några dagar på vintern. Hmm, ja det utspelar sig väl på 50-talet och det kanske var banbrytande eller så att det kom en bok som handlade om unga människor då??

För min del så är det nog en bok som måste smälta ett tag så jag kommer på vad som är så finurligt med den.
Cathis
I lögnares sällskap av David Ellis, en lite annorlunda bok som börjar med slutet, alltså omvänd
kronologisk ordning, ganska bra men lite svår att komma in i, blir bättre i slutet.
aanderss
bankboken
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 08-01-2008, 20:42) *
bankboken

trodde bankböcker var avskaffade? whistling.gif
aanderss
menar noteringshäftet
ylvahi
Har börjat på Berlinerpopplarna. Verkar bra, men jag somnar ju hela tiden så det tar sån tid när jag måste läsa samma sida tre gånger
Cathis
CITAT (ylvahi @ 08-01-2008, 21:29) *
Har börjat på Berlinerpopplarna. Verkar bra, men jag somnar ju hela tiden så det tar sån tid när jag måste läsa samma sida tre gånger

Den ligger i min hög med olästa böcker, vore kul att höra vad du tycker om den
Wilmer
Jag gillar ELisabeth George tummenupp.gif .
Annars är jag rätt trött på deckare och dödsfall i bokvärlden...

Har precis läst ut "tunn luft" Av John krakauer (tror jag han heter). Det är helt otroligt hur man kan få för sig att klättra upp till toppen på mount everest, men är man sugen kan man ju läsa tunn luft föst! Efter som boken är verklighets baserad (verklighets skildring?) kan man leta fakta på internet och komplettera läsningen med, tyckte jag var intressant. Jag har läst en liknande bok tidigare, så lite tjatigt var fakta rabblandet, men inte värre än att jag stod ut. Större delen av handlingen utspelar sig runt 11 maj 1996, då flera expeditioner blev överraskade på toppen av mount everest av ett oväder som krävde flertalet dödsoffer. Samma tid som "vår" Göran Kropp hade cyklat dit, och senare också besteg berget. Jag tyckte boken var väl läsvärd och intressant.

Wilma
krellus
CITAT (cic @ 08-01-2008, 12:51) *

He, he... liftaren böckerna var otroligt bra! För att inte tala om pc versionen(text adventure från 80 talet) flirting.gif
Rekommenderar Asimovs böcker om "Stiftelsen"...
anna_rispan
Läste just Peter Pohls Janne, min vän. Handlar om Krille som berättar om sin kompis Janne. En mystisk och hemlig Janne.

När man får följa Krilles grubbel om hur konstigt det känns att känna någon fast ändå inte känna någon så är det rätt lätt att förstå. För är det inte alltid så när någon man älskar dör? Känns det inte som att det var så mycket mer man ville lära känna hos den personen?

Och så blir man arg över hur barn far illa i vår värld. De är så skyddslösa ibland....
skogstroll
Läsningen på bussen idag blev Impectas nya katalog - den är ju livsfarlig... (även om utbudet tomater kunde vart lite roligare.....)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon