|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76
fuchian: om du nu ändå ska ljuga och hitta på saker som jag gjort eller sagt så kan du väl i alla fall komma ihåg det du svamlar om, JAG har aldrig skrivit i konsttråden så där hallucinerar du igen. Det var här i den här tråden som jag skrev för några dagar sedan, och att kalla det för påhopp är mer att likna en smekning på kinden jämfört med det du gör mot allt och alla i ALLA trådar i hela småprat. Det jag gjorde häromdagen var att påpeka att vissa saker kan anses som stötande att kalla varandra, ÄVEN här i "skoj"bråktråden p.g.a. att det finns gäster som läser och kan ta illa vid sig. Du är en jävel på att svänga dig som du behagar och låta varje tråd till slut handla om dig, dig, dig, dig, man kan bli spyless för mindre. En sak är att ha åsikter om allt och andra, men man måste inte vara elak för det, eller svassa runt i varenda tråd och agera strorhärskande besserwisser som kan allt och har jobbat med allt och känner allt och är bara sååååå rik så dyrbilarna står på rad och har hus i varje sydländskt land.
fuchsian
11-11-2010, 09:03
Jag vet, sätt ett stort foto i forumet så att medlemmarna vet vem du är, reserv/ Pia L säger inget. Då får du den uppmärksamheten av andra som du söker efter.
Många vet här i forum vem jag är i det personliga planet så jag känner mig trygg. ...Fuchsian....
fuchian: Jag har träffat många odlaiter och dom vet hur jag ser ut och vem jag är, det är inte JAG som söker uppmärksamhet och bekräftelse här på forumet, inte heller är det JAG som lusar ner varenda tråd med svammel.
*Stintan*
11-11-2010, 09:53
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 08:25)  AQVA, vad i helskota ska det betyda att när jag är med i en tråd (med dom som vill ha mig med) så kommer det nån Pia L och sätter igång ett bråk utan hänsyn vad tråden handlar om. Det handlade om konst och där finns inget att anmärka mig med, har, tills Pia L/Reserv kom in i det. Även jag har den ambitionen att hålla till i "bråktråden", där man retas och fajtas med varandra i hjärtlig ton. Den gick bra tills nu Sqrulan började "slå under bältet" och ge mig diagnoser som är på snudd kriminella. Har inte behandlat henne illa, enbart "bråkat", men jag går inte "under bältet" där heller. Det har ju gått bra ett tag nu och har fått vänner och fått vara med deras diskussioner precis som det bör sig och inte dragit ut texten för lång (Silos "Sagostig") har fått enstaka längre berättelser, för att hon haf frågat efter dom. Alltså inget fel i det för det är inte så många som läser just där, och även Silos får finnas till. Läs de svaren de har skrivit till mig, satt förnedrande diagnoser, helt ur luften tagna påståenden.. Fuchian.. Det är så att jag kommer att vara kvar hos mina vänner i forumet, det som inte kan förklaras i forumet, använder vi PM och -------- märk väl, det är inte för att tala illa om någon. Fuchsian...... Nu ljuger du igen eller så är du så virrig så att du inte kan hålla isär varken vem som skrivit vad eller i vilken tråd någonting skrivits. Finns det någon mer än Silos (och möjligen Herkules) som bett dig vara med i en tråd? Det är ett önsketänkande från din sida. Nästan alla har ju bett dig att inte svamla om ditt i var och varannan tråd. Vem har t.ex. bett dig att vara nån sorts fröken i konsttråden? En tråd som var/är till för att visa våra alster inte för att hålla lektion. Ändå måste du svara i ett kör och pladdra om ditt. Ser du inte själv att du tar över trådarna så måste du vara blind. Det är när folk tröttnar på dig som de hårda orden kommer men du verkar ha väldigt svårt för att fatta vad andra säger. För övrigt tycker jag det är fegt att inte våga diskutera öppet på forumet utan hålla på och skicka PM till folk istället. Sen tycker jag att du ska visa din man alla dina inlägg, ja vartenda ett, på forumet ända sen Tottes mattes tid så har ni något att göra när ni är på Rivieran. Varför ropar du på honom förresten så fort du inte kan reda ut ditt trassel själv?
Bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb BJÄBB BJÄBB bjäbb!!!
Va´fan har hänt med den här tråden? Inte en enda slagfärdig råsop sedan löven föll av storbjörken, bara ett evigt malande om oväsentligheter! Undra på att man somnar om igen långt innan järnaffären hinner öppna...
Fan, man kanske skulle be ansvariga att öppna en ny avdelning här på Odla. Vad sägs om "Sandlådan" ?? Totalförbjud tangentbord och låt hink och spade vara de enda tillåtna redskapen....(sand i knapplådan är ändå inte speciellt nyttigt) ....FAN. vilken bra idé!.... GÖÖÖRAN...HALLÅÅÅÅ...!!!
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 09:53)  Nu ljuger du igen eller så är du så virrig så att du inte kan hålla isär varken vem som skrivit vad eller i vilken tråd någonting skrivits.
Finns det någon mer än Silos (och möjligen Herkules) som bett dig vara med i en tråd? Det är ett önsketänkande från din sida. Nästan alla har ju bett dig att inte svamla om ditt i var och varannan tråd. Vem har t.ex. bett dig att vara nån sorts fröken i konsttråden? En tråd som var/är till för att visa våra alster inte för att hålla lektion. Ändå måste du svara i ett kör och pladdra om ditt. Ser du inte själv att du tar över trådarna så måste du vara blind. Det är när folk tröttnar på dig som de hårda orden kommer men du verkar ha väldigt svårt för att fatta vad andra säger.
För övrigt tycker jag det är fegt att inte våga diskutera öppet på forumet utan hålla på och skicka PM till folk istället. Sen tycker jag att du ska visa din man alla dina inlägg, ja vartenda ett, på forumet ända sen Tottes mattes tid så har ni något att göra när ni är på Rivieran. Varför ropar du på honom förresten så fort du inte kan reda ut ditt trassel själv? Om nu den här bråktråden ska vara rolig - som ju flera sagt att den är menad som - så undrar jag var det lustiga finns i det här inlägget?
*Stintan*
11-11-2010, 10:12
CITAT (Berith @ 11-11-2010, 10:05)  Om nu den här bråktråden ska vara rolig - som ju flera sagt att den är menad som - så undrar jag var det lustiga finns i det här inlägget? Flera har väl sagt att den inte var menad som rolig men att den blev det. Vet inte varför du citerar just mitt inlägg när det finns flera liknande. Skrev inte heller inlägget för att det skulle vara roligt.
Kära odlaister har ni verkligen ingenting annat att göra än reagera på det som Fuchsian skriver??? Ta och gå ut till IRL så får ni mycket att reagera för,MEN skulle ni våga det??? I den riktiga världen finns faktiskt riktiga människor och till dem skulle ni aldrig säga sådant som ni skriver här på forumet,det är jag säker på!!! Det är så lätt att våga vara tuff härinne!FY SKÄMS PÅ ER!!!
Själv har jag sagt vad jag tycker många ggr.under mitt liv och oj oj oj så som jag har fått på käften!!! VARFÖR kasta bort sin dyrbara energi på dumheter som pågår härinne??? [attachment=56206:Ta_det_lugnt_nu.jpg]
Piccante
11-11-2010, 13:03
CITAT (fuchsian @ 10-11-2010, 19:50)  Det var mest ett försök för sol o vår- typ jag faller inte på sånt, därför blev han förbannad att jag visade inte den minsta intresse för hans jämmer. andra gången var det en annan version av det hela. Jag vill inte veta av mytomaner, han få vara ifred från mig, för jag fick endast ett gott skratt efteråt när jag berättade till maken. En del vet inte bättre. Fuchsian... Nu är du värre än någonsin tidigare Fuchsian! Anklaga andra för att vara mytomaner när du har noll trovärdighet själv. Kan du inte göra alla en tjänst och sluta skriva oprovocerade inlägg och bara hålla dig till sakliga diskussioner.
Anki på Öland
11-11-2010, 13:08
CITAT (silos @ 11-11-2010, 11:01)  ..........I den riktiga världen finns faktiskt riktiga människor och till dem skulle ni aldrig säga sådant som ni skriver här på forumet,det är jag säker på!!!............... Det tror jag nog många skulle om man mötte en person som betedde sig som fuchsian!! Skillnaden i "verkliga" livet är att man kan välja att inte prata med en sådan person! Visst, jag kan välja att inte stanna kvar på Odla men skall verkligen en person få dominera ett forum så till den milda grad. Att visa hänsyn och "uppföra sig" gäller inte bara "alla andra", det gäller även fuchsian!
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 13:08)  Det tror jag nog många skulle om man mötte en person som betedde sig som fuchsian!! Skillnaden i "verkliga" livet är att man kan välja att inte prata med en sådan person! Visst, jag kan välja att inte stanna kvar på Odla men skall verkligen en person få dominera ett forum så till den milda grad. Att visa hänsyn och "uppföra sig" gäller inte bara "alla andra", det gäller även fuchsian! Ja,du har visst rätt,MEN varför måste andra medlemmar ser rött så fort F.skriver,om ingen reagerare på det som hon skriver vore det lugnt här...eller har jag fel? Jag själv finner hennes berättelser från sin barndom som intressanta!
fuchsian
11-11-2010, 14:21
CITAT (sqrulan @ 10-11-2010, 23:00)   Detta är en bråktråd, då ska vi väl få skriva och bråka så mycket vi vill! Den som inte vill vara med och läsa behöver ju inte det?! Malcolm....den stackaren skapade denna bråktråd och ÄNDÅ så är F och bråkar i hans oskyldiga tråd!? Jäkla miffo! Skapa en egen tråd Fuskian, berätta för din man hur du förstör för alla här på forumet. Berätta sanningen så kommer du att må mycket bättre! Intuitivt så tror jag inte att du har nån man, goja, hund eller hus! Du sitter nog redan på en anstalt! Du säger god natt redan vid sjusnåret! SQRULAN, Är det förbjudet att säga god natt vid sjusnåret???? Kan du hitta ett svar eller lag som säger att det är förbjudet??? :confused
Anki på Öland
11-11-2010, 15:15
CITAT (silos @ 11-11-2010, 13:15)  Ja,du har visst rätt,MEN varför måste andra medlemmar ser rött så fort F.skriver,om ingen reagerare på det som hon skriver vore det lugnt här...eller har jag fel? Jag själv finner hennes berättelser från sin barndom som intressanta! Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver.
CITAT Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver. Inte helt sant är jag rädd.  Folk verkar ha blivit lite överkänsliga och har faktiskt börjat hoppa på henne även efter helt normala, vettiga inlägg...
*Stintan*
11-11-2010, 15:45
CITAT (Fny @ 11-11-2010, 15:27)  Inte helt sant är jag rädd.  Folk verkar ha blivit lite överkänsliga och har faktiskt börjat hoppa på henne även efter helt normala, vettiga inlägg... Det är knappast varken normalt eller vettigt att svara på vart och vartannat inlägg andra skriver och börja leka besserwisser och fröken som dessutom inte kan låta bli att upprepa gammalt skryt och prat om sig själv i inläggen. Ja man kanske blir överkänslig när man tröttnat på hennes svammel i varenda tråd.
CITAT Det är knappast varken normalt eller vettigt att svara på vart och vartannat inlägg andra skriver och börja leka besserwisser och fröken som dessutom inte kan låta bli att upprepa gammalt skryt och prat om sig själv i inläggen. Ja man kanske blir överkänslig när man tröttnat på hennes svammel i varenda tråd. Tror det... men det är ju också förståeligt att man tappar tålamodet efter så många märkliga inlägg också!
sommarhumla
11-11-2010, 17:10
CITAT (Cacki @ 11-11-2010, 09:55)  Bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb bjäbb BJÄBB BJÄBB bjäbb!!!
Va´fan har hänt med den här tråden? Inte en enda slagfärdig råsop sedan löven föll av storbjörken, bara ett evigt malande om oväsentligheter! Undra på att man somnar om igen långt innan järnaffären hinner öppna...
Fan, man kanske skulle be ansvariga att öppna en ny avdelning här på Odla. Vad sägs om "Sandlådan" ?? Totalförbjud tangentbord och låt hink och spade vara de enda tillåtna redskapen....(sand i knapplådan är ändå inte speciellt nyttigt) ....FAN. vilken bra idé!.... GÖÖÖRAN...HALLÅÅÅÅ...!!! Åååhhhhh, Cacki!!!!!!! Bråkovän!!!! Snälla, ge mig en råsop!!!!! Vet inte vart i hela friden denna tråd är på väg men jag såg ditt nick och det ingav mig hopp om livet!!!!!!!
fuchsian
11-11-2010, 17:16
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 15:15)  Men Silos, ingen "ser rött" när F skriver vanliga normala inlägg i diskussioner där hon deltar på samma villkor som alla andra, vad som får folk att "se rött" är ju när hon tar över trådar och diskussioner så allt handlar om henne istället eller blir oförskämd mot andra som skriver. ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian .....
Aqvakul
11-11-2010, 17:26
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 17:16)  ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian ..... Nu är du inte särskilt sannfärdig... Sqrulan startade en tråd där man kunde visa egna konstalster, men du visade inga konstalster utan började undervisa som värsta självupptagna konstläraren... Sqrulan blev sur och tyckte att du tagit över tråden, vilket ju skett med otaliga trådar det senaste halvåret...
CITAT (sommarhumla @ 11-11-2010, 17:10)  Åååhhhhh, Cacki!!!!!!! Bråkovän!!!! Snälla, ge mig en råsop!!!!! Vet inte vart i hela friden denna tråd är på väg men jag såg ditt nick och det ingav mig hopp om livet!!!!!!!  Fan, där är du ju din äckliga lilla loppa! Egentligen hoppades jag på att frosten hade tagit dej....men vaffan här är ju bara en svärm ettriga surrande myggjävlar vars enda intresse är att få slita på sina ynkliga gaddar....*fnys*. Nä du, tyvärr måste jag väl erkänna att "hellre en humla i örat än en hel jävla myggsvärm runt skallen".FAR ÅT HELVETE MED DEJ...bara du snart kommer tebax och hjälper till med att utrota flygfäna! Det är dax att återerövra tråden! REEEEESPEKT myggjävlar, nu kommer vi!
sommarhumla
11-11-2010, 17:48
CITAT (Cacki @ 11-11-2010, 17:42)  Fan, där är du ju din äckliga lilla loppa! Egentligen hoppades jag på att frosten hade tagit dej....men vaffan här är ju bara en svärm ettriga surrande myggjävlar vars enda intresse är att få slita på sina ynkliga gaddar....*fnys*. Nä du, tyvärr måste jag väl erkänna att "hellre en humla i örat än en hel jävla myggsvärm runt skallen".
FAR ÅT HELVETE MED DEJ...bara du snart kommer tebax och hjälper till med att utrota flygfäna! Det är dax att återerövra tråden!
REEEEESPEKT myggjävlar, nu kommer vi! Hehehe..du trodde att du skulle slippa mig va?? Vete fan vad som hänt med den här tråden, den verkar ha fått hicka och skrämt iväg alla. Så jävla trist. Men jag tänker bita mig kvar, och nåde den som försöker putta bort mig. Har redan börjat vässa gadden för att återerövra bråktråden. Dina råsopar och min giftgadd en jävla bra kombination. Undrar bara var Flaxss håller hus?
CITAT (sommarhumla @ 11-11-2010, 17:48)  Hehehe..du trodde att du skulle slippa mig va?? Vete fan vad som hänt med den här tråden, den verkar ha fått hicka och skrämt iväg alla. Så jävla trist. Men jag tänker bita mig kvar, och nåde den som försöker putta bort mig. Har redan börjat vässa gadden för att återerövra bråktråden. Dina råsopar och min giftgadd en jävla bra kombination. Undrar bara var Flaxss håller hus? Flaxss den lille ynkryggen har säkert skitit på sej av rädsla när han upptäckte att vi fått in en massa blinde myggjävlar i tråden. Han kommer säkert när han fått tvättat rent arslet igen...
sommarhumla
11-11-2010, 18:02
CITAT (Cacki @ 11-11-2010, 17:57)  Flaxss den lille ynkryggen har säkert skitit på sej av rädsla när han upptäckte att vi fått in en massa blinde myggjävlar i tråden. Han kommer säkert när han fått tvättat rent arslet igen... Ja, jag hoppas verkligen att han vågar sig fram igen. Här gäller det att försöka rätta till tråden för jag vill fanimej ha tillbaka bråken med glimten i ögat som vi hade här och ingen jävla svärm ska få paja det.
Irene_L
11-11-2010, 18:12
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 17:16)  ANKI PÅ ÖLAND, Gör en instickare. Sorry. Det är inte enkelt att vara med på en pågående diskussionen från början, så det jag ger till tråden är ju frågor och svar ang. ämnet. Jag föll i en grop när Solstorm i konsttråden berättade om sina tankar och jag svarade på det. Sen ville hon ha en förklaring hur man gör en viss sak, men hur enkelt och korrekt jag skrev, kunde inte hon "fatta" vad jag menade. Då började jag ana att det drivs med mig, och rätt blev det när Fenja la sig i det hela. Jag ville enbart bistå det jag kunde och sen fråga, i detta fall, om akrylfärg i målning, vilket jag har försökt och inte fått att fungera. Hur roligt är det då att den där Pia poppar upp som gubben i lådan med sin tjafs. Det var ju flera som ville diskutera om konsten och hur man gör osv. Jag var endast vänlig och svarade på det som frågades. Det är inte svårt att räkna att jag kan bli irriterad. Det har jag rätt till, precis som andra har det. Om jag kan mer, så för det behövs det inte hugga halsen av mig, jag delar ju med mig, att ingen ska fatta det är mig obegripligt.  --- Fuchsian. Hur mycket lugnare vore det om andra slutade att tjafsa. ...Fuchsian ..... Fuchsian......Nu har du skrivit på 2 ställen i denna tråd att Pia varit inne i Konsttråden och bråkat med dig! Jag har läst igenom den tråden och kan inte se detta! Kan du visa mig var detta står i konsttråden?
fuchsian
11-11-2010, 18:35
CITAT (Aqvakul @ 11-11-2010, 17:26)  Nu är du inte särskilt sannfärdig...
Sqrulan startade en tråd där man kunde visa egna konstalster, men du visade inga konstalster utan började undervisa som värsta självupptagna konstläraren... Sqrulan blev sur och tyckte att du tagit över tråden, vilket ju skett med otaliga trådar det senaste halvåret... Jaha!!! Nu är det du som inte fattar ett smack!!! Jag kom i tråden och uttryckte mig för att så många hade fina alster där hemma. Jag kommer inte att visa en enda penstreck, det gjorde jag klart för åt Fenja. Skulle jag gjort det, så hade jag fått skit för mina tavlor, inte alls svårt att räkna ut och jag behöver inte den biten. Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper. Läs, magistern och var inte så enkelspårig!!!! Kom inte med att jag ljuger när du inte har bevis...... Mer hade man väntat av dig, men du springer ju tillsammans med dom som är elaka mot mig. Beklagar.....men låt mig vara ifred så jag kan slappna av och just nu är du jäkligt elak mot mig, du vet ju vad som har hänt här hemma. Behöver inte mer..... "Fuchsian....
*Stintan*
11-11-2010, 18:45
Det är bara att hålla sig härifrån om du vill vara ifred. Är man på ett forum och skriver så kan man inte begära att få vara ifred.
Fuchsian, du har flest inlägg i konsttråden och visat minst av dina egna alster! Det tråden uppfattade jag som en "Kom och visa alla era saker , vad ni har ritat/målat/presterat!" Inte som en kritikertråd eller någon slags skola där du kan berätta och komma med tips och sen inte ens visa något av det du själv gör!! Om någon säger sig vara fantastiskt duktig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå!
Edit,.. försökte hålla tyst, klarade inte det och inser nu att jag skitit i det blå skåpet och får någon/några efter mig!
Solstorm
11-11-2010, 18:51
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 18:35)  Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper, jag tvekade, för hon har grävt gropar åt mig förr, men hon insisterade om att jag berättar hur man får ner den bilden man tänker på. CITAT (Solstorm @ 08-11-2010, 05:53)  Så mycket fint ni har gjort! Jag har så många gånger önskat att jag kunde måla. Jag har så mycket fina bilder i mitt huvud men när jag försöker få ner det på papper så liknar det mest småbarnskludd. Jag vill gärna se mer bilder! Som du ser har jag inte alls frågat någon om hur jag ska göra. Där ljög du igen. CITAT (fuchsian @ 08-11-2010, 10:29)  Ett litet tips. Du säger att du har bilder i huvudet, vet hur de är och så. Flera av mina elever började så. De fick berätta om sin bild och i etappvis skissa det på ritblock. Sen kvittade hur det såg ut, men så tränade jag flera tills det började likna det de hade förestält sig. Allt blir ju inte perfekt och exakt lik den inre bilden, men det är en bra början när inspirationen rinner till. Sedan var det färgläran som jag fick dra med dom. Kunna se skillnader i varma och kalla nyanser och hur man la dom. De kalla längst bort i början. Det finns enkla böcker om det hela.... Fuchsian...... Det går även att rita av en bild el. foto och därifrån börja utveckla det till sin egen stil. Ta inte illa vid, men kunde inte låta bli att reagera och ge dig lite starthjälp.  ..Fuchsian..... Som vanligt börjar käften gå som en lammeröv på dig. CITAT (Solstorm @ 08-11-2010, 14:32)  Kan du inte visa steg för steg hur man gör? Jag bad dig visa eftersom jag tvivlar på att du kan. Självklart visar du inget, jag tvivlar på att du har något att visa upp. Men du bara fortsätter att mala och mala och mala och mala.
Piccante
11-11-2010, 18:55
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 18:35)  Jaha!!! Nu är det du som inte fattar ett smack!!! Jag kom i tråden och uttryckte mig för att så många hade fina alster där hemma. Jag kommer inte att visa en enda penstreck, det gjorde jag klart för åt Fenja. Skulle jag gjort det, så hade jag fått skit för mina tavlor, inte alls svårt att räkna ut och jag behöver inte den biten. Fenja har triggat i gång nåt gammalt som hon inte kan ge svar på, men OK, då får det vara, men kom inte dragandes med flera herrpung åt mig. Har inte varit en man i forumet och har inga pung.
Solstorm frågade om hur hon kunde få de inre bilderna på papper, jag tvekade, för hon har grävt gropar åt mig förr, men hon insisterade om att jag berättar hur man får ner den bilden man tänker på.
Jag blev grundlurad, hon ville inte veta av instruktioner utan ha bilder hur det ska gå till. Hur i helskota ska en möta detta mer än att påminna om (i fet stil) att detta är för konsten, den som vill, kan PM mig så att vi inte förstör tråden.
Läs, magistern och var inte så enkelspårig!!!! Jag har kunskaperna on oljemålning och varit lärare i det i en kvällskurs 7 år, tror du då att jag inte har något att komma med???? Jag förstår var felet ligger ---- hos dem som är avundsjuka! Kom inte med att jag ljuger när du inte har bevis......
Min mening har inte varit nån undervisning utan att se på det som andra har gjort, är det ett brott, kanske? Mer hade man väntat av dig, men du springer ju tillsammans med dom som är elaka mot mig. Beklagar.....men låt mig vara ifred så jag kan slappna av och just nu är du jäkligt elak mot mig, du vet ju vad som har hänt här hemma. Behöver inte mer..... "Fuchsian.... Du är nog den enda bildlärare i världen som varken kan eller vill dra ett rakt streck ens för att visa andra??? Solis gör hela konstverk i Paint och visar, du som "konstlärare" kan inte ens kludda ned lite enkla instruktioner ändå skryter du om dina konststudier i New York, dina konstkurser och ditt måleri i alla tekniker. Du är en sådan total bluff som bara vill göra sig märkvärdig och imponera på folk...
CITAT (Markus_H @ 11-11-2010, 18:55)  Du är nog den enda bildlärare i världen som varken kan eller vill dra ett rakt streck ens för att visa andra??? Solis gör hela konstverk i Paint och visar, du som "konstlärare" kan inte ens kludda ned lite enkla instruktioner ändå skryter du om dina konststudier i New York, dina konstkurser och ditt måleri i alla tekniker. Du är en sådan total bluff som bara vill göra sig märkvärdig och imponera på folk... MYCKET bra sagt!!!
fuchsian
11-11-2010, 19:04
[quote name='Suz' post='1322987' date='11-11-2010, 18:51']Fuchsian, du har flest inlägg i konsttråden och visat minst av dina egna alster!
Jag har inte velat att ge några tråd, men läs själv!!!! ..... Solstorm ville ha råd och dumt nog drog hon mig vid näsan. Jag har inte sett på tavlorna med kritik utan enbart beundrat hur mångsidiga ni är.
Jag har inte sagt att jag är bäst i detta, men lite har det fastnat under 14 år, och lärare var jag, så för mig är det naturligt att svara på frågorna, men inte nu mera, när man blir förlöjligad.
Vid flera tillfällen har jag nämnt det jag har kunnat och bett om att andra kan ge bättre råd, i andra trådar. Nu är det sluttjatad om bilder i forumet. ..... Fuchsian .....
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:04)  Jag har inte velat att ge några tråd, men läs själv!!!! ..... Solstorm ville ha råd och dumt nog drog hon mig vid näsan. Jag har inte sett på tavlorna med kritik utan enbart beundrat hur mångsidiga ni är.
Orsaken till att jag inte visar något har ni ju fått 511 ggr. Det finns en hel del av mina tavlor hos helt obekanta vilka kom till våran lilla ateljee ( vi var 7 st, därför ordet VI ) och vid utställningarna sålde vi rätt så många av våra tavlor och det tackar jag för --- pengarna gick till lokalhyran.
Jag har inte sagt att jag är bäst i detta, men lite har det fastnat under 14 år, och lärare var jag, så för mig är det naturligt att svara på frågorna, men inte nu mera, när man blir förlöjligad.
Vid flera tillfällen har jag nämnt det jag har kunnat och bett om att andra kan ge bättre råd, i andra trådar. Nu är det sluttjatad om bilder i forumet. ..... Fuchsian ..... Som sagt...vet inte om du ens läser det man skriver eller enbart hakar upp dig på en del ord?? Jag upprepar, Om någon säger sig vara duktig/kunnig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå! Oavsett om du gjort detta i 14...eller 55...eller fler år! Det blir inte trovärdigt!! Edit...tog bort fantastisk och ändrade det till duktig/kunnig
fuchsian
11-11-2010, 19:25
CITAT (Suz @ 11-11-2010, 19:07)  Som sagt...vet inte om du ens läser det man skriver eller enbart hakar upp dig på en del ord?? Jag upprepar, Om någon säger sig vara duktig/kunnig på någonting vill i alla fall jag SE det innan jag tror det! Och det innebär att jag heller inte tar åt mig tips eller annat eftersom jag inte har en aning om den människan kanske bara pratar i det blå! Oavsett om du gjort detta i 14...eller 55...eller fler år! Det blir inte trovärdigt!!
Edit...tog bort fantastisk och ändrade det till duktig/kunnig Helt rätt Suz, det skulle jag också göra. Skulle inte ta råd eller tips från okända och för att undvika det så utelämnar man sin egen material. Här var ju några som ville visa sina alster, inget fel i det, eller?
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:25)  Helt rätt Suz, det skulle jag också göra. Skulle inte ta råd eller tips från okända och för att undvika det så utelämnar man sin egen material. Här var ju några som ville visa sina alster, inget fel i det, eller? Men att jag skulle stå i skuld till er att lämna ut mina tavlor är helt annan sak och det bedömnde jag att här passade det inte in.
Jag har aldrig bett någon att ta emot råd eller annat från mig, brukar nämna att se flera inlägg och bilda din egen uppfattning efter det. vJag har aldrig sagt att jag är bäst, för det är jag inte. sedan Silos påpekande att jag har gjort så mycket under mitt liv så också det är min egen sak. Har inte precis hunnit sitta och rulla tummar....... Så jag bryr mig inte om hur ni gör, mig kvittar det helt. Jag vet ju inte hur ni är funtade, men påpekar inget. Fuchsian ..... Delvis var detta ett vettigt inlägg från dig men då tycker jag du ska försöka leva upp till det med! Ge inte råd om ingen specifikt säger... Fuchsian, vad tycker du?!Jag vet ju inte heller hur du är funtad (kan bara gissa och gå på en stark intuition) men har inte påpekat det heller (förrän nu, men erkänner i alla fall att jag gör det), men vet att det vi andra säger kvittar dig som sagt så... Edit, bemödar mig om att rätta mina stavfel
*Stintan*
11-11-2010, 19:33
Varför envisas du med att hela tiden pracka på oss andra om ditt liv och allt du gjort och varit med om. Behåll ditt liv och dina erfarenhreter för dig själv.
Solstorm
12-11-2010, 00:12
CITAT (fuchsian @ 11-11-2010, 19:04)  Jag har inte velat att ge några tråd, men läs själv!!!! ..... Solstorm ville ha råd och dumt nog drog hon mig vid näsan. Jag har INTE bett dig om råd! Citera där du ser att jag ber dig om råd. Det kan du inte eftersom jag aldrig gjort det. Din äckliga lögnare
fuchsian
12-11-2010, 00:18
CITAT (Solstorm @ 12-11-2010, 00:12)  Jag har INTE bett dig om råd! Citera där du ser att jag ber dig om råd. Det kan du inte eftersom jag aldrig gjort det. Din äckliga lögnare  Jädrans satkärring!
fuchsian
12-11-2010, 00:34
CITAT (Pia L @ 11-11-2010, 08:28)  fuchian: om du nu ändå ska ljuga och hitta på saker som jag gjort eller sagt så kan du väl i alla fall komma ihåg det du svamlar om, JAG har aldrig skrivit i konsttråden så där hallucinerar du igen. Det var här i den här tråden som jag skrev för några dagar sedan, och att kalla det för påhopp är mer att likna en smekning på kinden jämfört med det du gör mot allt och alla i ALLA trådar i hela småprat. Det jag gjorde häromdagen var att påpeka att vissa saker kan anses som stötande att kalla varandra, ÄVEN här i "skoj"bråktråden p.g.a. att det finns gäster som läser och kan ta illa vid sig. Du är en jävel på att svänga dig som du behagar och låta varje tråd till slut handla om dig, dig, dig, dig, man kan bli spyless för mindre. En sak är att ha åsikter om allt och andra, men man måste inte vara elak för det, eller svassa runt i varenda tråd och agera strorhärskande besserwisser som kan allt och har jobbat med allt och känner allt och är bara sååååå rik så dyrbilarna står på rad och har hus i varje sydländskt land. Javisst, är jag en jävel att svänga på saker och ting. Har du inte fattat än att jorden är rund, inte platt??? Eller på ren svenska --- det finns lika många sidor liksom folk att tolka en och samma sak, och ingen har helt rätt. Enkelt va? Men avundsjukan är värre än pestens härjningar i detta land. ....
Fuschian, jag är helt övertygad om att folk inte är avundsjuka på dig och ditt liv. De är bara trötta på ditt tjat om dig och ditt liv.
Ser du skillnaden?
Många har blivit trötta på mig med härinne och det förstår jag mer än väl så många trådar som jag har startat och så mycket som jag också har skrivit om mig och mitt! Och det är jo ingenting att blir sur över,utan jag försöker göra annorlunda numera,fast helt har jag inte lyckats....
CITAT (*Stintan* @ 11-11-2010, 10:12)  Flera har väl sagt att den inte var menad som rolig men att den blev det. Vet inte varför du citerar just mitt inlägg när det finns flera liknande. Skrev inte heller inlägget för att det skulle vara roligt. Inläggen här ska tydligen vara antingen roliga eller elaka, men man ser inte alltid när dom är det ena eller andra. Jag undrade om ditt inlägg räknades som ett av dom roliga men du skrev det inte för att vara rolig säger du. Antar att du då skrev ditt för att vara elak. Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert."
*Stintan*
12-11-2010, 06:44
CITAT (Berith @ 12-11-2010, 06:13)  Inläggen här ska tydligen vara antingen roliga eller elaka, men man ser inte alltid när dom är det ena eller andra. Jag undrade om ditt inlägg räknades som ett av dom roliga men du skrev det inte för att vara rolig säger du. Antar att du då skrev ditt för att vara elak.
Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert." Det vore bra om du inte antog så mycket för det kan bli lätt fel vilket visar sig i det du skrev ovan. Vem har sagt att inläggen ska vara antingen roliga eller elaka? Vill du ha sagt något med ditt inlägg eller vill du bara elda på lite? Aningens skruvat var det iallafall tycker jag.
CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 06:44)  Det vore bra om du inte antog så mycket för det kan bli lätt fel vilket visar sig i det du skrev ovan. Vem har sagt att inläggen ska vara antingen roliga eller elaka?
Vill du ha sagt något med ditt inlägg eller vill du bara elda på lite? Aningens skruvat var det iallafall tycker jag. Elda på? Elda på vad? Läser man inläggen i den här tråden (skummar räcker) så är det svärord och andra tillhyggen hela tiden. Om det nu var meningen att tråden skulle vara en ren bråktråd istället för bråkinlägg i alla andra trådar så spårade den ju snart ur till nåt slags fnittertråd i stället. Bråken har istället spridit sej till en hel del andra trådar, vilket iaf jag tycker är skitjobbigt. Visst kan man hoppa över det man inte vill läsa, men hur gör ni andra då? Brukar du hoppa över inlägg från en person som du inte gillar, eller läser du och svarar varje gång? Vill du att jag länkar till andra inlägg i andra trådar som hela tiden påpekar att "ingen vill läsa det du skriver", "är du här och tjatar om dej och ditt liv också", "kan du inte bara dra!" och så vidare. Sååå tråkigt att läsa sånt överallt.
Rebecca
12-11-2010, 07:25
CITAT (Berith @ 12-11-2010, 07:13)  Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert." Tänk att precis den uppfattningen har jag också fått.
Aqvakul
12-11-2010, 07:48
CITAT (silos @ 12-11-2010, 02:37)  Många har blivit trötta på mig med härinne och det förstår jag mer än väl så många trådar som jag har startat och så mycket som jag också har skrivit om mig och mitt! Och det är jo ingenting att blir sur över,utan jag försöker göra annorlunda numera,fast helt har jag inte lyckats....
*Stintan*
12-11-2010, 07:50
Men Berith, tror du verkligen själv på att det skulle kunna fungera så att det bara fick bråkas i en särskild bråktråd och inte någon annanstans. Det har alltid funnits bråk och tjafs i forumet. Det stämmer inte alls att det var så mycket bättre förr. Jag tycker nog att det är bråken i andra trådar som som spridit sig både till den här tråden och till andra.
Kanske var Malcolms intentioner när han startade tråden att alla bråk skulle hållas här men raskt blev det skojbråk istället och det höll i sig ända tills fuchsian gjorde entré i tråden. Sen blev tråden bara konstig.
Nej jag brukar inte hoppa över inlägg för då är det lätt att man missar sammanhang. Använder av samma anledning inte ignorerafunktionen. Ibland hinner jag inte läsa ikapp dock. Jag svarar inte på alla utan bara när jag tycker att jag har något att säga och det gäller oavsett vem som skrivit inläggen jag läser. Däremot läser jag inte alla trådar.
Du behöver inte länka till något! Allvarligt Berith, tycker du verkligen att det är OK att fuchsian tar över var och varannan tråd med sitt eviga malande? Lika trött som du säger dig bli på vissa inlägg lika trötta har många av oss blivit på f:s tjatiga skriverier om sig och sitt. När f. var på resa en vecka fanns inte tillstymmelse till bråk, det säger en del tycker jag.
Aqvakul
12-11-2010, 07:52
CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 07:50)  Men Berith, tror du verkligen själv på att det skulle kunna fungera så att det bara fick bråkas i en särskild bråktråd och inte någon annanstans. Det har alltid funnits bråk och tjafs i forumet. Det stämmer inte alls att det var så mycket bättre förr. Jag tycker nog att det är bråken i andra trådar som som spridit sig både till den här tråden och till andra.
Kanske var Malcolms intentioner när han startade tråden att alla bråk skulle hållas här men raskt blev det skojbråk istället och det höll i sig ända tills fuchsian gjorde entré i tråden. Sen blev tråden bara konstig.
Nej jag brukar inte hoppa över inlägg för då är det lätt att man missar sammanhang. Använder av samma anledning inte ignorerafunktionen. Ibland hinner jag inte läsa ikapp dock. Jag svarar inte på alla utan bara när jag tycker att jag har något att säga och det gäller oavsett vem som skrivit inläggen jag läser. Däremot läser jag inte alla trådar.
Du behöver inte länka till något! Allvarligt Berith, tycker du verkligen att det är OK att fuchsian tar över var och varannan tråd med sitt eviga malande? Lika trött som du säger dig bli på vissa inlägg lika trötta har många av oss blivit på f:s tjatiga skriverier om sig och sitt. När f. var på resa en vecka fanns inte tillstymmelse till bråk, det säger en del tycker jag. Kan bara instämma!
CITAT (*Stintan* @ 12-11-2010, 07:50)  Men Berith, tror du verkligen själv på att det skulle kunna fungera så att det bara fick bråkas i en särskild bråktråd och inte någon annanstans. Det har alltid funnits bråk och tjafs i forumet. Det stämmer inte alls att det var så mycket bättre förr. Jag tycker nog att det är bråken i andra trådar som som spridit sig både till den här tråden och till andra.
Du behöver inte länka till något! Allvarligt Berith, tycker du verkligen att det är OK att fuchsian tar över var och varannan tråd med sitt eviga malande? Lika trött som du säger dig bli på vissa inlägg lika trötta har många av oss blivit på f:s tjatiga skriverier om sig och sitt. När f. var på resa en vecka fanns inte tillstymmelse till bråk, det säger en del tycker jag. "---- ända tills fuchsian gjorde entré i tråden---" skriver du - det är precis det jag undrar över. Varför blev det bråk då? För att hon skrev, eller för att andra svarade? Om ni tycker att det är jobbigt när fuchsian tjatar "om sej och sitt" i många trådar så är det minst lika jobbigt när andra svarar på dom inläggen. Strunta i henne om ni tycker det är så jobbigt. Jag använder heller inte ignorerafunktionen, hoppar hellre över vissas inlägg. Hoppar också över såna trådar där jag vet att personerna är mest aktiva. Ska kanske klargöra också att det är inte just dina inlägg jag menar hela tiden, även om det blev just dej jag började prata med...  Tillägg: Tycker också det är skönt när en del är på resa!
*Stintan*
12-11-2010, 08:38
Jag skrev inte att det blev bråk när fuchsian gjorde entré utan att tråden blev konstig. F. har nämligen ett något märkligt sätt att skoja.
Även om ingen svarar henne så tuggar hon på i vareviga tråd. Till slut är det alltid någon som svarar. Man kan inte bestämma över vad som får svaras på och inte. Det är ju rätt fånigt att säga till andra att strunta i vissa inlägg som man tycker är jobbiga när man inte själv gör det. Du säger att du hoppar över men ändå tycker du att inläggen är jobbiga... hur går det ihop?
CITAT (Berith @ 12-11-2010, 06:13)  Inläggen här ska tydligen vara antingen roliga eller elaka, men man ser inte alltid när dom är det ena eller andra. Jag undrade om ditt inlägg räknades som ett av dom roliga men du skrev det inte för att vara rolig säger du. Antar att du då skrev ditt för att vara elak.
Sen finns hur många inlägg som helst som säger att "vi vill inte ha dej här, men om du nu nödvändigtvis ska vara här så vill vi att du inte berättar om dej själv eller skriver om det eller det eller det eller nåt annat som vi inte gillar. Dom enda som får berätta om sej själva är XXX och YYY och ZZZ och några till för dom är våra vänner och det kommer du aldrig att bli. Så det så! Och skriver du ändå om det vi inte vill läsa så ljuger du säkert." Tänk att precis så tycker jag också......och här bifogas en så´n här  punkt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|