|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
*Felix matte*
12-03-2006, 08:26
Oj vilken väntan... men snart ringer han ska du se och berättar att du blivit farmor Äldsta dottern åkte in på onsdag kväll och tösen kom tidig fredagsmorron.
*Felix matte*
12-03-2006, 12:24
Inget svammel idag Nåja... jag får väl ta en titt när jag kommer hem igen... ska strax iväg på barnbarns 2-års kalas Har så förbaskat ont i hela kroppen.. alla leder värker sen i förrgår.... väderkänslig är jag tur att det finns lindrande piller att ta. Gillan... du lovar väl att meddela oss så snart du kan
bäst man svamlar lite så tråden inte rasar bort igen.. Nu har jag skolat om mina chiliplantor och blomsterlönn. Fast jag sådde för ovanligheten ovanligt få.. så jag måste nog så en omgång till. strax skall jag ge mej av och fira pappa på hans födelsedag. Måste bara iväg och köpa en blomma först.. tänkte försöka hitta en hoya så han får en ny hobby när han går i pension
Självklart hör jag av mig när det hänt nåt  . Men det blev visst utdraget det här. Börjar tycka synd om dom nu Stackars dig Agneta, hoppas att det släpper med lite hjälp på traven. Ha ett trevligt kalas och ät lite tårta för mig också. Just nu är jag sugen på allt som inte finns hemma /Gillan
Gillan blir det något barnbarn idag?
Jaa,du, det undrar vi med. Pratade med sonhustruns mamma för en stund sen och hon klättrar på väggarna vid det här laget För henne är det första barnbarnet. Det var knappt att hon vågade gå ut med hundarna stackarn /Gillan
Det kanske dröjer tills i morgon då... eller sent i natt när de är som mest slutkörda.
*Felix matte*
12-03-2006, 18:02
Oj vad trötta de ska vara ... helst den blivande mamman som kanske har värkar hela tiden Kanske blir det snitt om det drar ut på tiden alltför länge... så var det för dottern.
*Felix matte*
12-03-2006, 21:38
CITAT (Evgeni @ 12-03-2006, 13:01) Självklart hör jag av mig när det hänt nåt  . Men det blev visst utdraget det här. Börjar tycka synd om dom nu Stackars dig Agneta, hoppas att det släpper med lite hjälp på traven. Ha ett trevligt kalas och ät lite tårta för mig också. Just nu är jag sugen på allt som inte finns hemma  :lol: /Gillan Tog en bit för dig också  Jättegod var den Måste bara berätta att jag just nu inte har det minsta ont i knäna iaf maken kom på att vi har Zon gel hemma, masserade in på bägge knän och nu när det gått en stund så känns det sååå skönt. Så här mycket lindring har inte tabl gett Synd att man inte får använda mer än 15g åt gången
Tack för tårtbiten Agneta. Vad skönt att gelen hjälpte. Hoppas att du slipper ha ont idag. Men du vet väl att överkonsumtion aldrig är bra Idag ska jag åka och handla nåt gulligt och fullkomligt onödigt till Naemi  . /Gillan
*Felix matte*
13-03-2006, 07:06
Gomorron Gillan  kom ihåg att ha välfylld plånbok me på shoppingturen... man hittar alltid både det ena och andra som man tycker att bebisarna absolut måste få ont idag också men inte så hemskt som igår
Kolla på väderprognosen för torsdag! Ska det äntligen vända?
Tyvärr Anita, till helgen skulle det bli 10-15 minus igen över i stort sett hela landet. Och den där kartan visar bara en dagstemperatur, på nätterna är det utlovat kallare än 20 minus neröver Götaland eller va´han sa
CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 10:12) Tyvärr Anita, till helgen skulle det bli 10-15 minus igen över i stort sett hela landet. Och den där kartan visar bara en dagstemperatur, på nätterna är det utlovat kallare än 20 minus neröver Götaland eller va´han sa 
CITAT (AnitaGg @ 13-03-2006, 10:19) CITAT (Reserv @ 13-03-2006, 10:12) Tyvärr Anita, till helgen skulle det bli 10-15 minus igen över i stort sett hela landet. Och den där kartan visar bara en dagstemperatur, på nätterna är det utlovat kallare än 20 minus neröver Götaland eller va´han sa   Alltså, jag vill juh inte sabba dan för dig  Njut av solen och värmen medans du kan istället  Här lyser solen från klarblå himmel, häääääärligt!!
Jag ska bara svamla lite till, sen ska jag gå och pyssla om mina sticklingar som blivit liiite eftersatta några dagar nu Kroppen är väl inte riktigt sams med mig just nu, vilket beror på att den inte tål nån form av stress, varken psykiskt eller fysiskt, men det känner jag inte när jag är mitt uppe i nåt  och tur är väl det Inatt har jag i alla fall sovit i tio timmar  , och det händer väl en gång om året, eller nåt. Nog om detta. Jag är på så bra humör att jag överlever allt just nu Hur går det med flytten pejori? Har du flyttat klart? Är du utsliten eller........... Kom med lite rapport nu är du snäll /Gillan
Det är inte så kul att flytta, ens om det är till något man längtar till. Alla dessa kartonger och bära möbler... *rys* Nej, roligare kan man ha.
Fialotta
15-03-2006, 07:39
Godmorgon i tråden....inget snöande här i dag, ännu är kanske bäst o tillägga...man vet aldrig nu för tiden...trött jag är på snö alltså...längtar som attan efter våren nu, det här är ju inte normalt Ha en bra dag allihop...och gör inget som inte jag skulle gjort
God morgon... eller kanske förmiddag nu  Idag har jag ledig dag... såå skönt! Och vet ni... killen min måste ha fått fnatt, han sa i går kväll innan vi somnade att vi kanske kunde åka till plantagen eller så idag!! Undra vart han har slagit sej nånstans... han måste fått hjärnsläpp
CITAT (yenny @ 15-03-2006, 10:32) Och vet ni... killen min måste ha fått fnatt, han sa i går kväll innan vi somnade att vi kanske kunde åka till plantagen eller så idag!! Undra vart han har slagit sej nånstans... han måste fått hjärnsläpp  :D :wub: Han har fått vårkänslor Det är bara att passa på, Yenny!
CITAT (Scrollan @ 15-03-2006, 10:36) CITAT (yenny @ 15-03-2006, 10:32) Och vet ni... killen min måste ha fått fnatt, han sa i går kväll innan vi somnade att vi kanske kunde åka till plantagen eller så idag!! Undra vart han har slagit sej nånstans... han måste fått hjärnsläpp  Han har fått vårkänslor Det är bara att passa på, Yenny!  Aha... det är vårkänslor  Japp.. jag skall definitivt passa på
Jag har varit på dotterns dagis och tittat på när de åkt skidloppet. Min lilla kavade runt spåret ett varv och fick diplom, medalj och en chokladpeng  Själv är jag fortfarande så gott som däckad efter mitt 3-nätterskift som jag gick av i måndagsmorse!  Egentligen skulle man ha lön för flera dagar efteråt för man är ju inte människa förrän det är dags att gå på nästa skift igen, vilket blir imorgon kväll.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-03-2006, 16:01) Jag har varit på dotterns dagis och tittat på när de åkt skidloppet. Min lilla kavade runt spåret ett varv och fick diplom, medalj och en chokladpeng  Själv är jag fortfarande så gott som däckad efter mitt 3-nätterskift som jag gick av i måndagsmorse!  Egentligen skulle man ha lön för flera dagar efteråt för man är ju inte människa förrän det är dags att gå på nästa skift igen, vilket blir imorgon kväll. Dom är väl bara för söta när dom kämpar sig fram på skidorna i den åldern. Och så stolta och glada för sitt diplom i sin medalj
brittmarie
16-03-2006, 14:37
Vill bara berätta om vad min son sa när han var i 3-års åldern. De hade också skidlopp på dagis med blåbärssoppa och medaljutdelning. Efter mycket trassel med stavarna som bara var ivägen så kastade han dem åt sidan och fortsatte utan. Efter sitt lopp var han väldigt stolt, visade upp sin medalj och sa att han varit mycket bättre än de på TV:n. För de måste ju använda stavar som hjälp och det behövde inte han.
CITAT (brittmarie @ 16-03-2006, 14:37) Vill bara berätta om vad min son sa när han var i 3-års åldern. De hade också skidlopp på dagis med blåbärssoppa och medaljutdelning. Efter mycket trassel med stavarna som bara var ivägen så kastade han dem åt sidan och fortsatte utan. Efter sitt lopp var han väldigt stolt, visade upp sin medalj och sa att han varit mycket bättre än de på TV:n. För de måste ju använda stavar som hjälp och det behövde inte han.  Hihi vad gulligt! Min dotter sa nåt som var nästan tvärtom, nämligen att hon ville åka skidor utan skidor! Hon har sett folk som går med stavar nämligen!
Jag hade börjat redan nu att röja.. ta lite i taget. Annars är det lätt att du får panik sedan. På det viset hinner du gå igenom det mesta och rensa på samma gång. Börja i en garderob eller kläkammare.
CITAT (pejori @ 16-03-2006, 18:28) Rensa och packa det du skall ha kvar och samtidigt rensa o slänga. Det tycker jag e bra. Så kan du ta en tredje hög också om du orkar... en ge bort hög.
nä..se det orkar jag inte...här slängs...
CITAT (pejori @ 16-03-2006, 18:34) nä..se det orkar jag inte...här slängs...  ja jag brukar göra så jag med...det är lättare att ta sej till soprummet. (fast kläder brukar min mamma ta hand om, hon arbetar med flyktingar och där är det alltid någon som behöver)
Kläder,böcker och tidningar är vad vi brukar börja med. Ja, jag säger brukar, för vi har flyttat några ggr för mycket i vårt liv. Fast nu flyttar vi aldrig mer Släng för jösse namn, ta en extra titt på det du har och ställ dig själv frågan, ; behöver jag det här?, kommer jag någonsin att använda det igen? Osv........ Samt, börja städa i tid! När du väl är där kommer du att tycka att det är helt underbart att det redan är rent bakom spisen, att ugnen är rengjord, ja helt enkelt sån som bara är så fruktansvärt jobbigt när man inget högre vill än att koncentrera sig på det nya Usch, jag är inte avis på dig, och jag tänker inte erbjuda min hjälp heller /Gillan
kopiapia
16-03-2006, 19:09
Ni har verklingen tunga och svåra problem att avhandla här... jag vet inte vilken svammeltråd som är värst?!
CITAT (kopiapia @ 16-03-2006, 19:09) Ni har verklingen tunga och svåra problem att avhandla här... jag vet inte vilken svammeltråd som är värst?! äh...det är bara att välja den du gillar/läser mest i
CITAT (kopiapia @ 16-03-2006, 19:09) Ni har verklingen tunga och svåra problem att avhandla här... jag vet inte vilken svammeltråd som är värst?! Javisst är de tunga och svåra, våra problem Det är därför det tar sån tid att avhandla dem Konstigast av allt är att vi har så kul på färden till den enda lösningen /Gillan
kopiapia
16-03-2006, 19:16
Ja som tur är så är somliga lättroade och tarvar föga stimuli...
CITAT (kopiapia @ 16-03-2006, 19:16) Ja som tur är så är somliga lättroade och tarvar föga stimuli... visst är det så... du roas och stimuleras tydligen av dylika inlägg också ser dej ofta här...
stennie
16-03-2006, 20:17
Jag har femtio öre  Yippie
CITAT (stennie @ 16-03-2006, 20:17) Jag har femtio öre  Yippie  Va synd att du inte har en och femtio Då kunde vi åkt med alla tre Men trevlig åktur ska du verkligen ha /Gillan
jag har en massa femtioöringar i min spargris som jag kan dela med mej av ifall nån vill ha till färden
CITAT (pejori @ 16-03-2006, 20:24) men hur fasiken kunde du veta det innan jag skrivit det
Jippiiii, come on girls, lets go /Gillan
it´s my party...
Ärligt talat, jag håller på att skratta ihjäl mig Hur är det med er? Pallar ni trycket eller /Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|