|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
CITAT (askar @ 06-09-2006, 12:00) CITAT (pejori @ 06-09-2006, 11:58) snygg signatur askar  :lol: Fy farao vad det såg konstigt ut...askar ja,ja... man vänjer sig väl. men nu måste jag hasta iväg... det gör du säkert... ska vi vänja oss, får du vänja dej
CITAT (Leia @ 06-09-2006, 13:22) Och det har jag gjort nu!
Nämen... askar... nä.. jag vill ha kvar Felix matte Det där kändes ju hur konstigt som hälst
Lady Hamilton
06-09-2006, 13:44
det är nästan så man vill ta upp gnäll-tråden igen ju
Snöflinga
06-09-2006, 15:06
Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar
Lady Hamilton
06-09-2006, 15:24
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2006, 11:57) Eller "Kirugeta"
Lady Hamilton
06-09-2006, 15:30
Förresten så är Optimist ledigt som nick  Det har jag kollat
Ja du Agneta. Vilket rabalder du har ställt till med
CITAT (Snöflinga @ 06-09-2006, 16:06) Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar  Tack! det var vänligt Tror säkert att jag kommer att trivas... så trevligt gäng som verkar häcka här
malin72
06-09-2006, 16:45
CITAT (askar @ 06-09-2006, 17:09) CITAT (Snöflinga @ 06-09-2006, 16:06) Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar :lol: Tack! det var vänligt Tror säkert att jag kommer att trivas... så trevligt gäng som verkar häcka här 
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2006, 14:04) CITAT (Leia @ 06-09-2006, 13:22) Och jag som tycker att det är jobbigt bara något byter avatar, nu måste jag dessutom lära mig ett nytt nick....  :blink: :lol: :wub: Och det har jag gjort nu!  Ja, men det är ju´fortfarande golden i avataren så den lär jag mig snabbt!
CITAT (askar @ 06-09-2006, 17:09) CITAT (Snöflinga @ 06-09-2006, 16:06) Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar :lol: Tack! det var vänligt Tror säkert att jag kommer att trivas... så trevligt gäng som verkar häcka här 
Men vad står egentligen "askar" för?
Skrattar, det gör jag också  men nu kom jag på att jag kan tänka som så att det handlar om små söta guldiga askar med gelehjärtan i Magdis... det är mina initialer plus ett par till
CITAT (askar @ 06-09-2006, 18:36) Skrattar, det gör jag också  men nu kom jag på att jag kan tänka som så att det handlar om små söta guldiga askar med gelehjärtan i Magdis... det är mina initialer plus ett par till  bara du kommer ihåg vilka du har använt så går det nog bra
Biggan_
07-09-2006, 13:02
askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara! ...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta?
Eller är det kanske tablett askar ?
Snöflinga
07-09-2006, 14:33
Eller kanske ett kar, där våra kära asagudar lögar sig till jul
Lady Hamilton
07-09-2006, 14:34
 Ja det tror jag också! Det är inte långt kvar till jul!
CITAT (Birgitta P @ 07-09-2006, 14:02) askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara! :lol: ...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta? :D :lol: Tackar så hjärtligt Nja  vet väl inte om allt stämmer, men ljus är jag och kärnan är nog ganska brun kan jag tänka mej... och så årsringar... javisst måttligt formstabilt... håller jag inte med om måste hållas torr... javisst, maken håller paraplyet och så håller jag mej mest inomhus så klart. Segheten gör att det är lätt att böja... seg är jag men absolut oböjlig Kikade på teknisk data... segt, starkt och relativt lättberbetat med måttligt verktygsslitagestämmer bra
Lady Hamilton
07-09-2006, 21:02
Jag är lite spänd inför morgondagen  Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem) med ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef" Och jag har hört så mycket "rykten" om vilka som har sökt.... Jag kommer att sitta med som en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen. Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater  Får väll rapportera i morgon hur det gick.........
Biggan_
07-09-2006, 21:25
CITAT (askar @ 07-09-2006, 18:10) CITAT (Birgitta P @ 07-09-2006, 14:02) askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara! ...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta?  Tackar så hjärtligt Nja  vet väl inte om allt stämmer, men ljus är jag och kärnan är nog ganska brun kan jag tänka mej... och så årsringar... javisst måttligt formstabilt... håller jag inte med om måste hållas torr... javisst, maken håller paraplyet och så håller jag mej mest inomhus så klart. Segheten gör att det är lätt att böja... seg är jag men absolut oböjlig Kikade på teknisk data... segt, starkt och relativt lättberbetat med måttligt verktygsslitagestämmer bra 
Usch vad jag är seg i kroppen och omotiverad inatt....  Har ingen lust helt enkelt (att jobba alltså) men jag måste ju....
Ojojoj så folk skräms! Inatt har en gubbe trillat i golvet så det tjongade lång väg, vi sprang dit och hittade honom raklång på rygg. Jag trodde det var slut men gubben mådde bra. Man får ju hjärtsnörp!
CITAT (Hamilton @ 07-09-2006, 22:02) Jag är lite spänd inför morgondagen :huh: Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem) med ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef" Och jag har hört så mycket "rykten" om vilka som har sökt.... Jag kommer att sitta med som en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen. Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater  Får väll rapportera i morgon hur det gick.........  Håller lillfingrarna för att ni får en " bra " chef som ni kommer att trivas med. Får väl höra sen vad du har att rapportera. Det sägs i en del kretsar att lillfingrarna är mer tillförlitliga än tummarna
CITAT (Evgeni @ 08-09-2006, 07:21) CITAT (Hamilton @ 07-09-2006, 22:02) Jag är lite spänd inför morgondagen  Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem) med ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef" Och jag har hört så mycket "rykten" om vilka som har sökt.... Jag kommer att sitta med som en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen. Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater  Får väll rapportera i morgon hur det gick.........  Håller lillfingrarna för att ni får en " bra " chef som ni kommer att trivas med. Får väl höra sen vad du har att rapportera. Det sägs i en del kretsar att lillfingrarna är mer tillförlitliga än tummarna  OK, jag ställer upp med att hålla handen! Det sägs nämligen i en del andra kretsar att: "Tummen suger, lillfingret ljuger - men handen duger!"
Lady Hamilton
08-09-2006, 12:50
 Ni är för roliga............. Ja vi har alltså börjat med förhandlingarna och än så länge ser det "bra" ut = Jag tror att det är bra kandidater för chefs-skapet
Jaha, här har man hållt i sina händer största delen av dagen ( på grund av Bettys rekomendation  ). Vad får man för det?!, inte ens en utförlig redovisning ! Bara att det ser " bra " ut!! Ja,ja, sånt är livet
Lady Hamilton
09-09-2006, 04:10
 Har tyvärr en av mina "stressiga" perioder just nu................knappt hemma på några dygn........... Återkommer till veckan,.............. om jag får mera ledigt då  Sedan så har "detta" belagts med "munkavle".............................
Och här sitter jag och glor istället för att åka in till stan och köpa present till sambon som fyller år idag. Borde kanske städa lite också innan gratulanterna börjar droppa in ikväll. Allt har blivit lite eftersatt då jag och valpskrället inte har samma åsikt om hur man städar
Har ni tvättat nån gång och glömt kvar en näve Frolic i nån ficka? Rekommenderas ej Vilken gegga det blir i tvättmaskinen
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2006, 14:06) Har ni tvättat nån gång och glömt kvar en näve Frolic i nån ficka? Rekommenderas ej Vilken gegga det blir i tvättmaskinen   Nej, men det har varit nära!
anna_rispan
09-09-2006, 13:15
*vinkar* till Leia. hoppas att du tänker på nyfikna mig som vill se dina stenprojekt någon dag...
CITAT (anna_rispan @ 09-09-2006, 14:15) *vinkar* till Leia. hoppas att du tänker på nyfikna mig som vill se dina stenprojekt någon dag... Ja, just ja! Jag som nyligen var ute och fotade lite underliga svampar som har börjat växa i min trädgård. Några jätte märkvärdigheter är det inte med stenarna , men gärna sten runt och i rabatter, även grus däremellan gillar jag, ska kolla om jag har några bilder liggandes så jag slipper springa ut igen. Jag måste nämligen ta tag i städningen nu som jag skulle ha gjort hela dan.....
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2006, 14:06) Har ni tvättat nån gång och glömt kvar en näve Frolic i nån ficka? Rekommenderas ej Vilken gegga det blir i tvättmaskinen  Nä men av nån anledning hade jag en gång en klump med sånt där rött vax som finns runt julostarna i fickan. Det blev inte heller så kul.
Farbror Blå
09-09-2006, 14:10
Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta. Nån gång tvättade jag också ut en kulspetspenna i skjortan... trist fläck
forget-me-not
09-09-2006, 16:05
Jag upptäckte att jag har för många blommor (de får inte plats i fönstren så det är för många - tyvärr) när jag för någon dag sedan kom hem med ytterligare en kruka. Rensade lite och körde hem de jag tyckte minst om till mina föräldrar (dom är inte alls intresserade av växter och har några torra saker i fönstren så mina minst roliga blir fina hos dem)  . Men vad gör jag på vägen hem?... Stannar i affären och köper med mig en krukväxt och bär hem naturligtvis.
Det där låter väldigt bekant Hmm... när man är galen i hoyor så är det väldigt lätt att komma hem med en till (har bara 54st nu  )
Jag tog in mina paprikor och chilisar idag så nu är det lite trångt i fönstren.  Men vackert! Krukväxter ligger annars inte alls i mitt intresse konstigt nog. Det är bara utomhusväxterna jag vårdar ömt.
Biggan_
09-09-2006, 18:09
CITAT (Farbror Blå @ 09-09-2006, 15:10) [b]Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta. Aj,aj,aj, farbrorn! Är det svarta pengar du tvättar?
Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat Är det ingen som tvättat kläder? Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde nästan att jag skulle dö  Det började redan natten till igår och har inte gett ¨ med sig förrän i morse.
Biggan_
09-09-2006, 18:40
CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:35) Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat Är det ingen som tvättat kläder? Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde nästan att jag skulle dö  Det började redan natten till igår och har inte gett ¨ med sig förrän i morse. Stackars dej! Inget vidare att ha ont i magen  Vet du varför du hade ont då?
Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna. Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal  ) så blir jag sjukare än vad som är normalt.
Biggan_
09-09-2006, 19:02
CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:52) Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna. Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal  ) så blir jag sjukare än vad som är normalt.  Fast jag tycker ju inte att du precis är jääättegammal! Skönt att det gick över i magen i allafall, trodde kanske det var gallsten eller njursten eller nåt sånt. Njursten har jag haft och det gör verkligen så ont så man tror att man skall dö. Fast det trodde jag nästan förra året också när jag fick vinterkräksjuka. Det var ingen dans på rosor precis, om man säger så
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|