Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
pejori
CITAT (askar @ 06-09-2006, 12:00)
CITAT (pejori @ 06-09-2006, 11:58)
snygg signatur askar laugh.gif  :lol:

Fy farao vad det såg konstigt ut...askar ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

ja,ja... man vänjer sig väl.
men nu måste jag hasta iväg...

det gör du säkert... laugh.gif laugh.gif
ska vi vänja oss, får du vänja dej rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif
Leia
CITAT (pejori @ 06-09-2006, 11:41)
men snälla agneta!!!! ohmy.gif ohmy.gif
du kan inte göra oss detta.... wacko.gif wacko.gif
nu blir ju allt fel ju och inte bara i huvet.... smile.gif smile.gif
du kan få vara matte till en av mina....så kan du gå och gnola på " kan man älska nån på avstånd" sedan laugh.gif laugh.gif

Instämmer! biggrin.gif
Och jag som tycker att det är jobbigt bara något byter avatar, nu måste jag dessutom lära mig ett nytt nick.... wacko.gif blink.gif laugh.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 06-09-2006, 13:22)
Och jag som tycker att det är jobbigt bara något byter avatar, nu måste jag dessutom lära mig ett nytt nick.... wacko.gif blink.gif laugh.gif wub.gif

Och det har jag gjort nu! ohmy.gif laugh.gif
yenny
Nämen... askar... nä.. jag vill ha kvar Felix matte wub.gif

Det där kändes ju hur konstigt som hälst blink.gif
Gillan
Jösses vilken hop egoister vi är i alla fall ohmy.gif
Här tänker vi bara på oss själva och ger fullkomligt
hundan i hur Agneta vill ha det blink.gif

Näe då, vi ska ha det som vi är vana vid vi rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

säger den som började rolleyes.gif wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Evgeni @ 06-09-2006, 14:36)
......Näe då, vi ska ha det som vi är vana vid vi rolleyes.gif wub.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif..........

säger den som började rolleyes.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
det är nästan så man vill ta upp gnäll-tråden igen ju laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Hamilton @ 06-09-2006, 14:44)
CITAT (Evgeni @ 06-09-2006, 14:36)
......Näe då, vi ska ha det som vi är vana vid vi rolleyes.gif  :wub:  :lol:  :lol:  :lol:..........

säger den som började  :rolleyes:  :wub:

Jupp... så är det! laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Snöflinga
Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar laugh.gif
Lady Hamilton
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2006, 11:57)
Du får matcha Magdis och kalla dig "Kiruna-Agneta" rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif

Eller "Kirugeta" laugh.gif
Lady Hamilton
Förresten så är Optimist ledigt som nick smile.gif Det har jag kollat
AnitaO
Ja du Agneta. Vilket rabalder du har ställt till med tongue.gif laugh.gif
askar
CITAT (Snöflinga @ 06-09-2006, 16:06)
Välkommen till oss på Odla ... hoppas du skall trivas Askar laugh.gif

Tack! det var vänligt wub.gif

Tror säkert att jag kommer att trivas... så trevligt gäng som verkar häcka här smile.gif
malin72
CITAT (askar @ 06-09-2006, 17:09)
Välkommen till oss på Odla ... hoppas  du skall trivas Askar  :lol:

Tror säkert att jag kommer att trivas... så trevligt gäng som verkar häcka här smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 06-09-2006, 14:04)
CITAT (Leia @ 06-09-2006, 13:22)
Och jag som tycker att det är jobbigt bara något byter avatar, nu måste jag dessutom lära mig ett nytt nick.... wacko.gif  :blink:  :lol:  :wub:

Och det har jag gjort nu! ohmy.gif laugh.gif

Ja, men det är ju´fortfarande golden i avataren så den lär jag mig snabbt! laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (askar @ 06-09-2006, 17:09)
Välkommen till oss på Odla ... hoppas  du skall trivas Askar  :lol:

Magdis
Men vad står egentligen "askar" för? huh.gif
Leia
Och jag skrattar så varje gång "askar" dyker upp i en tråd! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
askar
Skrattar, det gör jag också laugh.gif men nu kom jag på att jag kan tänka som så att det handlar om små söta guldiga askar med gelehjärtan i rolleyes.gif wub.gif

Magdis... det är mina initialer plus ett par till

tongue.gif
pejori
CITAT (askar @ 06-09-2006, 18:36)
Skrattar, det gör jag också laugh.gif men nu kom jag på att jag kan tänka som så att det handlar om små söta guldiga askar med gelehjärtan i rolleyes.gif wub.gif

Magdis... det är mina initialer plus ett par till

tongue.gif

bara du kommer ihåg vilka du har använt så går det nog bra laugh.gif laugh.gif
Biggan_
askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara! laugh.gif
...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta? biggrin.gif laugh.gif
AnitaO
Eller är det kanske tablettaskar ? rolleyes.gif laugh.gif
Snöflinga
Eller kanske ett kar, där våra kära asagudar lögar sig till jul rolleyes.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Ja det tror jag också! Det är inte långt kvar till jul!
askar
CITAT (Birgitta P @ 07-09-2006, 14:02)
askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara!  :lol:
...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta?  :D  :lol:

Tackar så hjärtligt wub.gif

Nja wink.gif vet väl inte om allt stämmer,
men ljus är jag och kärnan är nog ganska brun
kan jag tänka mej... och så årsringar... javisst tongue.gif
måttligt formstabilt... håller jag inte med om ohmy.gif

måste hållas torr... javisst, maken håller paraplyet smile.gif
och så håller jag mej mest inomhus så klart.
Segheten gör att det är lätt att böja... seg är jag
men absolut oböjlig tongue.gif laugh.gif

Kikade på teknisk data...
segt, starkt och relativt lättberbetat med måttligt verktygsslitage
stämmer bra rolleyes.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Jag är lite spänd inför morgondagen huh.gif Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem) med ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef"
Och jag har hört så mycket "rykten" om vilka som har sökt....huh.gif
Jag kommer att sitta med som en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen.
Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater wub.gif Får väll rapportera i morgon hur det gick.........unsure.gif
Biggan_
CITAT (askar @ 07-09-2006, 18:10)
CITAT (Birgitta P @ 07-09-2006, 14:02)
askar, hjärtligt välkommen hit skall du vara!  laugh.gif
...hmm, askar som i trädslaget ask? Den här länken beskriver askar som tungt, hårt och segt virke beskrivning av askar Stämmer det Agneta?  biggrin.gif  laugh.gif

Tackar så hjärtligt wub.gif

Nja wink.gif vet väl inte om allt stämmer,
men ljus är jag och kärnan är nog ganska brun
kan jag tänka mej... och så årsringar... javisst tongue.gif
måttligt formstabilt... håller jag inte med om ohmy.gif

måste hållas torr... javisst, maken håller paraplyet smile.gif
och så håller jag mej mest inomhus så klart.
Segheten gör att det är lätt att böja... seg är jag
men absolut oböjlig tongue.gif laugh.gif

Kikade på teknisk data...
segt, starkt och relativt lättberbetat med måttligt verktygsslitage
stämmer bra rolleyes.gif laugh.gif

biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Usch vad jag är seg i kroppen och omotiverad inatt.... sad.gif Har ingen lust helt enkelt (att jobba alltså) men jag måste ju....
Magdis
Ojojoj så folk skräms! Inatt har en gubbe trillat i golvet så det tjongade lång väg, vi sprang dit och hittade honom raklång på rygg. Jag trodde det var slut men gubben mådde bra. Man får ju hjärtsnörp! ohmy.gif
Gillan
CITAT (Hamilton @ 07-09-2006, 22:02)
Jag är lite spänd inför morgondagen  :huh:  Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem)  med  ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef"
Jag kommer att sitta med som  en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen.
Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater   wub.gif     Får väll rapportera i morgon hur det gick.........unsure.gif

Håller lillfingrarna för att ni får en " bra " chef som ni kommer
att trivas med. Får väl höra sen vad du har att rapportera.

Det sägs i en del kretsar att lillfingrarna är mer tillförlitliga än
tummarna rolleyes.gif laugh.gif
Betty
CITAT (Evgeni @ 08-09-2006, 07:21)
CITAT (Hamilton @ 07-09-2006, 22:02)
Jag är lite spänd inför morgondagen  huh.gif  Skall nämligen på ett möte och få de nya "chefskanditerna" presenterade. Vår "gamla chef" har velat gå i pension i 3 års tid nu men det har inte funnits någon lämplig "kandidat" som kunnat ersätta honom. Eftersom vi är ett litet "företag" (privat vårdhem)  med  ett 30-tal anställda (drivs igentligen av en idiell förening) så är det av stor vikt att vi får en "bra chef"
Jag kommer att sitta med som  en av tre representanter för facket och vi kommer att bli informerade av arbetsutskottet som är en del av styrelsen.
Hoppas, hoppas att det dykt upp några "nya" kandidater   wub.gif     Får väll rapportera i morgon hur det gick.........unsure.gif

Håller lillfingrarna för att ni får en " bra " chef som ni kommer
att trivas med. Får väl höra sen vad du har att rapportera.

Det sägs i en del kretsar att lillfingrarna är mer tillförlitliga än
tummarna rolleyes.gif laugh.gif

OK, jag ställer upp med att hålla handen! rolleyes.gif
laugh.gif
Det sägs nämligen i en del andra kretsar att:
"Tummen suger, lillfingret ljuger - men handen duger!"
laugh.gif
Lady Hamilton
laugh.gif Ni är för roliga.............

Ja vi har alltså börjat med förhandlingarna och än så länge ser det "bra" ut = Jag tror att det är bra kandidater för chefs-skapet
Gillan
Jaha, här har man hållt i sina händer största delen av dagen ( på grund av Bettys rekomendation sleep.gif ).

Vad får man för det?!, inte ens en utförlig redovisning ! Bara att det ser
" bra " ut!!

Ja,ja, sånt är livet wub.gif
Lady Hamilton
wub.gif Har tyvärr en av mina "stressiga" perioder just nu................knappt hemma på några dygn...........
Återkommer till veckan,.............. om jag får mera ledigt då unsure.gif Sedan så har "detta" belagts med "munkavle".............................
Leia
Och här sitter jag och glor istället för att åka in till stan och köpa present till sambon som fyller år idag.
Borde kanske städa lite också innan gratulanterna börjar droppa in ikväll. Allt har blivit lite eftersatt då jag och valpskrället inte har samma åsikt om hur man städar biggrin.gif tongue.gif
AnitaO
Har ni tvättat nån gång och glömt kvar en näve Frolic i nån ficka?
Rekommenderas ej rolleyes.gif laugh.gif
Vilken gegga det blir i tvättmaskinen blink.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2006, 14:06)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Nej, men det har varit nära! laugh.gif
anna_rispan
*vinkar* till Leia. hoppas att du tänker på nyfikna mig som vill se dina stenprojekt någon dag...
Leia
CITAT (anna_rispan @ 09-09-2006, 14:15)
*vinkar* till Leia. hoppas att du tänker på nyfikna mig som vill se dina stenprojekt någon dag...

Ja, just ja! Jag som nyligen var ute och fotade lite underliga svampar som har börjat växa i min trädgård. Några jätte märkvärdigheter är det inte med stenarna , men gärna sten runt och i rabatter, även grus däremellan gillar jag, ska kolla om jag har några bilder liggandes så jag slipper springa ut igen. Jag måste nämligen ta tag i städningen nu som jag skulle ha gjort hela dan..... rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 09-09-2006, 14:06)

Nä men av nån anledning hade jag en gång en klump med sånt där rött vax som finns runt julostarna i fickan. Det blev inte heller så kul. rolleyes.gif
Farbror Blå
Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta.
Nån gång tvättade jag också ut en kulspetspenna i skjortan...
trist fläck rolleyes.gif
Leia
Ja, det här borde ju´vara i en annan avdelning men eftersom anna rispan frågar efter bilder så sätter jag in ett par från i våras. smile.gif

Jag ska ta mer bilder sedan men det här var vad jag snabbt letade fram för tillfället! smile.gif
forget-me-not
Jag upptäckte att jag har för många blommor (de får inte plats i fönstren så det är för många - tyvärr) när jag för någon dag sedan kom hem med ytterligare en kruka. Rensade lite och körde hem de jag tyckte minst om till mina föräldrar (dom är inte alls intresserade av växter och har några torra saker i fönstren så mina minst roliga blir fina hos dem) wink.gif . Men vad gör jag på vägen hem?... Stannar i affären och köper med mig en krukväxt och bär hem naturligtvis. rolleyes.gif wub.gif
yenny
Det där låter väldigt bekant biggrin.gif
Hmm... när man är galen i hoyor så är det väldigt lätt att komma hem med en till (har bara 54st nu rolleyes.gif )
Magdis
Jag tog in mina paprikor och chilisar idag så nu är det lite trångt i fönstren. biggrin.gif Men vackert! Krukväxter ligger annars inte alls i mitt intresse konstigt nog. Det är bara utomhusväxterna jag vårdar ömt.
Biggan_
CITAT (Farbror Blå @ 09-09-2006, 15:10)
[b]Jag har tvättat kvitton och sedlar väldigt ofta.

Aj,aj,aj, farbrorn! Är det svarta pengar du tvättar? unsure.gif unsure.gif laugh.gif
askar
Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat ohmy.gif laugh.gif
Är det ingen som tvättat kläder?

Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde
nästan att jag skulle dö sad.gif Det började redan natten till igår och har inte gett ¨
med sig förrän i morse.
Biggan_
CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:35)
Oj vad ni har tvättat mycket... pengar, vax från ostar och hundmat ohmy.gif laugh.gif
Är det ingen som tvättat kläder?

Mig var det sååå synd om igår och inatt... hade ont i magen så jag trodde
nästan att jag skulle dö sad.gif Det började redan natten till igår och har inte gett ¨
med sig förrän i morse.

Stackars dej! Inget vidare att ha ont i magen sad.gif Vet du varför du hade ont då?
askar
Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna.
Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal tongue.gif )
så blir jag sjukare än vad som är normalt. sad.gif
Biggan_
CITAT (askar @ 09-09-2006, 19:52)
Ingen aning... tydligen går det nåt virus som några drabbats av, t.ex maken hade lite ont i några timmar, likaså en av döttrarna.
Men eftersom jag har dåligt immunförsvar (och är jääättegammal tongue.gif )
så blir jag sjukare än vad som är normalt. sad.gif

Fast jag tycker ju inte att du precis är jääättegammal! biggrin.gif laugh.gif
Skönt att det gick över i magen i allafall, trodde kanske det var gallsten eller njursten eller nåt sånt. Njursten har jag haft och det gör verkligen så ont så man tror att man skall dö. Fast det trodde jag nästan förra året också när jag fick vinterkräksjuka. Det var ingen dans på rosor precis, om man säger så ohmy.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon