Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 20:42)
Jag har blivit så förkyld och har ont i halsen.
Är det månne Reserv som har smittat mig? ohmy.gif laugh.gif

Fullt så närgången va´jag väl ändå inte unsure.gif rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 20:45)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 20:42)
Jag har blivit så förkyld och har ont i halsen.
Är det månne Reserv som har smittat mig?  :o  :lol:

Fullt så närgången va´jag väl ändå inte unsure.gif rolleyes.gif

Näää. Det är nog interaktiv smittspridning tongue.gif
pejori
det är nog sådant som kallas datavirus laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 21:20)
det är nog sådant som kallas datavirus laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif
Magdis
Hemma från jobbet! 21.30 slutar man visst på kvällen och sen tar det en halvtimme att promenera hem. Det gick bra att jobba men jag känner mig helt förvirrad ändå förstås! Mycket på en gång. Lugnt som bara den var det bland patienterna iallafall. Största pärsen var att dela mediciner, de hade nämligen sorterat läkemedlen efter hur de verkar, typ "Diabetes", "Hjärta", Nervsystem" m.m. Hade ju varit 1000 ggr enklare att hitta om de bara stod i bokstavsordning!

Imorgon börjar jag kvart i sju så jag borde lägga mig nu, men jag måste varva ner lite först.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2006, 22:16)
Hemma från jobbet! 21.30 slutar man visst på kvällen och sen tar det en halvtimme att promenera hem. Det gick bra att jobba men jag känner mig helt förvirrad ändå förstås! Mycket på en gång. Lugnt som bara den var det bland patienterna iallafall. Största pärsen var att dela mediciner, de hade nämligen sorterat läkemedlen efter hur de verkar, typ "Diabetes", "Hjärta", Nervsystem" m.m. Hade ju varit 1000 ggr enklare att hitta om de bara stod i bokstavsordning!

Imorgon börjar jag kvart i sju så jag borde lägga mig nu, men jag måste varva ner lite först.

Wow, du har haft fullt upp låter det som smile.gif

Hoppas att det var kul också, mitt i all röran? Det är alltid spännande med en ny arbetsplats, nya arbetskamrater och nya uppgifter (eller nygamla beroende på situation) smile.gif
Reserv
Där ser du, det gick juh hur bra som helst, klart våran Magdis kirrar det. wub.gif Börjar du 7 i morronbitti? hade dom inte tänkt att du skulle få sova alls, annars så hade det väl vart bättre om du fått låna en säng på plats rolleyes.gif
Anki V
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2006, 22:16)
Hemma från jobbet! 21.30 slutar man visst på kvällen

Det var det mest hopplösa jag visste, att ha schema där man inte kommer hem förrän 22.30.

Går man och lägger sig då så börjar tankarna vandra, vad kunde jag gjort bättre idag? Är det något jag glömt? Missade jag något är jag skulle rapportera över? Har jag dokumenterat allt? unsure.gif

"Åsså" skulle man upp före 5.15 följande dag. sad.gif sad.gif

det är "görskönt" att jobba 7-16 och verkligen hinna med det man ska göra.

Du, och alla andra i vårdkollektivet har min fulla sympati och beundran. wub.gif

/Anki
Eva i Skåne
Milde tid vad ni har svamlat idag laugh.gif biggrin.gif wub.gif

Jag skulle bara se om här var nåt kul sedan igår, och det var här ju. smile.gif Massor!

Men jag måste nog krypa i säng nu. Planerar att stiga upp fem imorgon.
Kan ni begripa varför jag tvingar mig ur sängen så tidigt när jag har sån fri flextid (måste göra mina timmar mellan 06-21).
Men men, det är skönt att komma hem igen tidigt. smile.gif

Hellre en eftermiddagslur än att sova bort hela förmiddagen sleep.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 13-02-2006, 22:38)
Milde tid vad ni har svamlat idag laugh.gif biggrin.gif wub.gif

Jag skulle bara se om här var nåt kul sedan igår, och det var här ju. smile.gif Massor!

Men jag måste nog krypa i säng nu. Planerar att stiga upp fem imorgon.
Kan ni begripa varför jag tvingar mig ur sängen så tidigt när jag har sån fri flextid (måste göra mina timmar mellan 06-21).
Men men, det är skönt att komma hem igen tidigt. smile.gif

Hellre en eftermiddagslur än att sova bort hela förmiddagen sleep.gif

Du får väl svamla igen lite tid i morron istället rolleyes.gif Du får sitta och ha en tresidors monolog biggrin.gif Sov gott gumman wub.gif
yenny
o tjena va ni har svamlat idag.... att vara hemmifrån i 10 timmar är ju kattastrof om man vill hänga med här biggrin.gif

Jag slutade 22 idag... är hemma till 22.30... som tur är börjar jag först 13 i morgon så jag hinner varva ner ett tag innan det är dags för sängen.
Att börja 7 när man slutat 22 är ingen höjdare... som tur är gör jag bara det 1 gång på 4 veckor.

Va kul att det gick bra på nya jobbet magdis smile.gif
Gillan
Morn på er alla svamlare smile.gif
Hoppas ni har sovit gott.

Var det nån av er som tittade på konståkningen igår?
Huja, vilket otäckt fall hon gjorde, den kinesiska tjejen ohmy.gif
Och ändå fick de silver. Strongt, men ändå lite riskabelt
att fortsätta åka tycker jag wink.gif

Vad har ni för planer idag då? Själv har jag inte bestämt
mig än wub.gif
/Gillan

Reserv
Tandläkarbesök, står det på min aktivitetslista huh.gif ingen favorit ska jag säga. sad.gif

Go morron förresten, hur kunde jag glömma det wub.gif
*Grodan*
God morgon! Tittar in lite här i svammeltråden, trevligt är det här. wub.gif

Såg också konståkningen och det var verkligen ett otäckt fall! Otroligt att hon kunde fortsätta åka eller ens stå på benen efter det där.

Tandläkaren Reserv, huuu jag ryser! sad.gif
Reserv
CITAT (*Grodan* @ 14-02-2006, 08:55)
Tandläkaren Reserv, huuu jag ryser! sad.gif

Då vill du inte byta med mig med andra ord?! unsure.gif wub.gif
AnitaO
God Morgon alla och välkommen till svammeltråden *Grodan* smile.gif
Inget särskilt på programmet här.
Ska försöka vila och bli kvitt den här förb.... förkylningen.
Täpp i däsan och jätteont i halsen.

Lycka till hos tandläkaren Reserv
wub.gif

Jag missade början på Floor Filler igår.
Men hon som skadade käken ... det hände inte igår va?
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 14-02-2006, 08:59)
wub.gif

Näe, och jag som svek er här inne bara för att se hur det gick, det blir förmodligen idag då. Vem tror du blir kvar då? Jack såg smidigare ut tyckte jag. Kram på er allihopa, idag får det väl kramas överallt va? wub.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 09:01)
CITAT (AnitaGg @ 14-02-2006, 08:59)

wub.gif

Näe, och jag som svek er här inne bara för att se hur det gick, det blir förmodligen idag då. Vem tror du blir kvar då? Jack såg smidigare ut tyckte jag. Kram på er allihopa, idag får det väl kramas överallt va? wub.gif

Jag tyckte själv att Kinderick hade ett mer fantasifullt program, men om man lyssnade på slutet när dom motiverade vinnaren så är det nog Jack som får stanna.

Jag gillar inte honom som person sad.gif

Abslout! Idag får vi kramas i alla trådar smile.gif
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Visst såg jag konståkningen och också det otäcka fallet...Fantastisk tjej som fixade silvret ändå smile.gif
Jobbigt är det att se så mycket TV... jag somnade bums efter konståkningen och
vaknade för en stund sedan...drygt 9 tim har jag sovit som en stock ohmy.gif smile.gif

Inget planerat för idag... jag brukar inte planera... tar dagen som den kommer smile.gif

Lycka till hos tandl Reserv. smile.gif
*Grodan*
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 08:56)
Då vill du inte byta med mig med andra ord?! unsure.gif  :wub:

Neej tack men lycka till! smile.gif
Fialotta
Hjärtan på er härinne....dimma o dis här, men vad gör det när hjärtat är varmt en sån här dag...Kramis till alla goa här wub.gif
yenny
här kommer jag och säger som vanligt God morgon mitt på dagen biggrin.gif
Jag är definitivt ingen morgon människa... tur att jag jobbar så mycket kväll... själv skall jag jobba idag... men vi skall ut med våra boende och äta gott för att fira dagen.
Sen får jag mysa lite i kväll med killen.

Ha en underbar dag alla vänner!

Hoppas det går bra hos tandläkaren Reserv!

Kram kram
silos
Idag väckte vovvarna mig strax före 10:00 och de blev sååå glaada såå att de hoppade och skuttade runt mig och upp emot mig,gullevovvar mina smile.gif wub.gif smile.gif

På det viset väcker de mig varje morgon;aldrig någonsin några sura eller trötta miner från vovvarna inte biggrin.gif DE är jo alltid glada och lyckliga och på en hel del upptåg(?) för att hitta på någonting som de kan busa med biggrin.gif

Är det något som jag vill här i livet så är det detta: att bli mer lik mina vovvar i mitt beteende wub.gif De är mina allra bästa lärare wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
lycka till hos plågis..reserv smile.gif smile.gif
vill du att jag skickar en burk soppa till dej? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:05)
Idag väckte vovvarna mig strax före 10:00 och de blev sååå glaada såå att de hoppade och skuttade runt mig och upp emot mig,gullevovvar mina smile.gif wub.gif smile.gif

På det viset väcker de mig varje morgon;aldrig någonsin några sura eller trötta miner från vovvarna inte

mina med... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
dom står PÅ mej...en slickar mej i öronen, den andra på ögonen. brevid står "mamma" och lär dom nya knep, när jag försöker lura dom laugh.gif laugh.gif laugh.gif
silos
CITAT (pejori @ 14-02-2006, 11:07)
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:05)
Idag väckte vovvarna mig strax före 10:00 och de blev sååå glaada såå att de hoppade och skuttade runt mig    och upp emot mig,gullevovvar mina smile.gif  :wub:  :)

På det viset väcker de mig varje morgon;aldrig någonsin några sura eller trötta miner från vovvarna inte

mina med... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
dom står PÅ mej...en slickar mej i öronen, den andra på ögonen. brevid står "mamma" och lär dom nya knep, när jag försöker lura dom laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Livet utan vovvar vore oändligt trist;nu när jag vant mig vid dessa ljuvliga goa rara snälla underbara individer!!!

Mina vovvar säger ett glatt WOH WOH till dina vovvar biggrin.gif
pejori
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:19)
Livet utan vovvar vore oändligt trist;nu när jag vant mig vid dessa ljuvliga goa rara snälla underbara individer!!!

Mina vovvar säger ett glatt WOH WOH till dina vovvar biggrin.gif

ja det vore en katastrof om dom inte fanns. smile.gif smile.gif
vem skulle slicka upp ögonen på mej då? smile.gif
och varför gå upp, om det inte är nödvändigt? huh.gif
jag skulle inte veta vad jag skulle göra av all tid som blir över då laugh.gif
yenny
visst är det härlig med djuren... alltid glada o pigga... när jag vaknar kommer Frida rusandes upp i sängen... spinner som bara den och tigger om kel wub.gif
silos
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 11:39)
visst är det härlig med djuren... alltid glada o pigga... när jag vaknar kommer Frida rusandes upp i sängen... spinner som bara den och tigger om kel wub.gif

En katt:en naken sådan skulle jag allt vilja ha men det går jo inte med alla dessa vovvar. Dessutom är mina vuxna barn allergiska mot katter sad.gif
yenny
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:42)
visst är det härlig med djuren... alltid glada o pigga... när jag vaknar kommer Frida rusandes upp i sängen... spinner som bara den och tigger om kel  :wub:

En katt:en naken sådan skulle jag allt vilja ha men det går jo inte med alla dessa vovvar. Dessutom är mina vuxna barn allergiska mot katter sad.gif

du får blunda och låssas att din minsta hund är en katt biggrin.gif wub.gif
Reserv
Tillbaka från stan endast 600 kronor fattigare, allt va´bra wub.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 11:47)

kanonbra! då gick det smärtfritt då unsure.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 11:48)

Sköter man gaddarna så får man bara beröm, och nöjd vart juh jag, gillar inte alls att borra sad.gif
silos
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 11:43)
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:42)
visst är det härlig med djuren... alltid glada o pigga... när jag vaknar kommer Frida rusandes upp i sängen... spinner som bara den och tigger om kel  wub.gif

du får blunda och låssas att din minsta hund är en katt biggrin.gif wub.gif

Men vovvarna kan inte mjaua eler spinna eller vad det nu heter.
AnitaO

Ja ha, men då är det ju bara att gratulera till att det inte blev mer än 600 spänn rolleyes.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 11:50)
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 11:48)

Sköter man gaddarna så får man bara beröm, och nöjd vart juh jag, gillar inte alls att borra sad.gif

det är sant det...jag sköter dom bra jag med... snart borde dom kalla mej på koll.
yenny
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:51)
Men vovvarna kan inte mjaua eler spinna eller vad det nu heter.

nej det är ju sant förståss... det skulle allt vara en lustig hund som jamade laugh.gif och skulle den spinna så skulle jag nog bli orolig och tro att nått var riktigt fel rolleyes.gif
pejori

det var en jämrans billg tandläkare du har laugh.gif laugh.gif
jag åker på det dubbla för bara en undersökning här mad.gif
pejori
var det fler än jag som märkte att MSN-chatten var avstängd igår? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (pejori @ 14-02-2006, 12:06)
var det fler än jag som märkte att MSN-chatten var avstängd igår? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

jag vet inte ens vad det är?
Reserv
CITAT (pejori @ 14-02-2006, 12:03)

det var en jämrans billg tandläkare du har laugh.gif laugh.gif
jag åker på det dubbla för bara en undersökning här mad.gif

Tre röntgenplåtar kostar inte mer rolleyes.gif .....här uppe i alla fall biggrin.gif
yenny
Nej nu måste jag logga ut och dra till jobbet.

Ha en undrabar dag!
kram
pejori
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 12:09)
var det fler än jag som märkte att MSN-chatten var avstängd igår? laugh.gif  :lol:  :lol:

det är ett ställe där man chattar med goda vänner rolleyes.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 14-02-2006, 12:11)
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 12:09)
var det fler än jag som märkte att MSN-chatten var avstängd igår? laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

det är ett ställe där man chattar med goda vänner rolleyes.gif rolleyes.gif

Jag tror att den ligger nere idag med rolleyes.gif
Gillan
Wow!
Två Guld till Sverige! I både damernasoch herrarnas sprint-
stafett.
Inte dåligt gjort smile.gif Rafflande och spännande var det i båda
loppen. ohmy.gif

/Gillan
Reserv
CITAT (Evgeni @ 14-02-2006, 12:19)
Wow!
Två Guld till Sverige! I både damernasoch herrarnas sprint-
stafett.
Inte dåligt gjort smile.gif Rafflande och spännande var det i båda
loppen. ohmy.gif

/Gillan

Bra att du håller oss uppdaterade på va´som händer i sportvärlden tongue.gif Man blir juh alldeles svettig bara av att titta på den rolleyes.gif
anna_rispan

njaej, jag var ute på msn i går och i dag också. om det är det vanliga ni menar eller är det någon länk till ett chattrum på msn hemsidan ni menar??
*Felix matte*
msn fungerar bra hos mig också. smile.gif
pejori
då är det bara här och hos reserv som den inte fungerar.. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
eller finns det fler som har problem tro... laugh.gif laugh.gif
tur att vi har odla istället, så vi kan "prata på" laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Jag testade precis skicka en länk till makens msn och det funkar som vanligt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon