|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
netaave
27-02-2006, 22:28
Hett kaffe med whiskey i brukar hjäpa mot hosta och öli.
Hemma! helt slut, fy farao vad det är jobbigt att lämna sin avkomma ensam när hon har sååå ont. Inte 17 hjälper morfinpumpen! Ok hon är 19 men ändå ganska liten när man är dålig. Nu ska jag ta ett stort glas rött och stupa i säng!
Snöflinga
27-02-2006, 22:46
Usch, så jobbigt livet kan vara ibland  Ett barn slutar aldrig att vara barn i sina föräldrars ögon ...... men 19 år.. då känner man sig säkert ganska liten i sjukhussängen Du är väl unt ett stooort glas rött ....... Kram
GÄSP!!!! upp och hoppa flickor och pojkar en ny svammeldag randas i öster... vad ska vi svammla om idag då?....
hur mår du idag yenny? hjälpte wiskeyn och c-vitaminerna?
Fialotta
28-02-2006, 06:32
Godmorgon...jisses va tidigt du var uppe pejori...har du sovit dåligt eller ska du jobba sååå tidigt? Ha en bra dag allihop
*Felix matte*
28-02-2006, 07:54
Jesses va tidigt ni var uppe  själv har jag sovit som en stock vaknade 07.15. Ute är svinkallt som man brukar säga -21,6 tur att man slipper gå ut.. sitter här med en mugg nybryggt Zoega
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 05:56) hur mår du idag yenny? hjälpte wiskeyn och c-vitaminerna?  jo då... ingen större förändring här inte... och sambon har knappt kommit ur sängen han... men så fort han fått i sej nått att äta skall han få fara ut och handla åt mej.
Usch vad man blir dagvill när man har jobbat natt! När jag åkte från jobbet vid 7 imorse var det -21 grader. Nu är det -13 och gassande sol. Jag ställde väckarklockan på 12 eftersom jag inte ska jobba kommande natt. Det var inga problem att komma ur sängen för i samma sekund som klockan ringde fick jag en sån där våldsam kramp i vaden så jag bara flög skrikande ur sängen. Natten var lugn men den där jädra förkylningen har tagit ny kraft för tredje gången nu! Jag måste nog också köpa lite whiskey.
Hm, pejori, var det för tidigt för dig kanske? Har du däckat nu istället?Varför är inte du vaken så där tidigt när jag är det  . Då får jag minsann sitta här och titta på en helt död Odlaskärm -------------------------------------------------------- Du Jenny, hoppas inte att han vaknade allt för snart efter ditt inlägg  , För då kanske du hunnit få i dig mer än en eller två  . Fast det kanske det är värt i din situation  Skämt åtsido, hoppas att du mår bättre. ----------------------------------------------------------------- Själv har jag varit ute i endel ärenden i full snökaos. Det var inte kul kan jag lova. Köra bil i ett sånt här snökaos, gör man inte om man inte är tvungen. Men nu är jag hemma igen, har tänt i spisen och förberett maten. -------------------------------------------------------------------- För tredje gången Magdis  , låter inte kul alls. Speciellt som jag förstår att man inte gärna stannar hemma i din situation, ny på jobbet och allt. Krya på dig Kram allihopa/Gilan
Men hallå! - Har ni somnat allihop, eller  ? Hur mycket whisky har ni druckigt Eller, har ni snöat inne  , eller kört av vägen?, eller?..... Vad håller ni på med  .................? /Gillan
Jag är helt apatisk efter natten. Egentligen är det ganska bra läge att svamla på då, det brukar bli så att man skrattar hysteriskt åt vad som helst.  Nu ska jag äta semla! Maken hade hittat glutenfria på bageriet. Egentligen är jag proppmätt men jag ska smaka lite iallafall.
Ja, ja, det var ialla fal en av er som fortfarande lever Hoppas att semlan smakar bra Magdis. Det du sa om att skratta hysteriskt, det upplevde jag i går. Och det var en jätteskön uplevelse /Gillan
CITAT (maudan @ 28-02-2006, 06:32) Godmorgon...jisses va tidigt du var uppe pejori...har du sovit dåligt eller ska du jobba sååå tidigt? Ha en bra dag allihop  sovit dåligt när värken är som värst, måste jag gå runt i timmar och får bara sova korta stunder... jobbar gör jag inte längre, som tur är
CITAT (Evgeni @ 28-02-2006, 15:16) Hm, pejori, var det för tidigt för dig kanske? Har du däckat nu istället?Varför är inte du vaken så där tidigt när jag är det  . Då får jag minsann sitta här och titta på en helt död Odlaskärm Kram allihopa/Gilan här däckas inte har varit ute och lekt med sonens bil, och gjort slut på massa pengar... började lungt och stilla med att sortera och duscha mina hoyor. när det stod hoyor, precis överallt, kom min vännina och fikade sedan fick vi ett ryck... och tre timmar senare var vi hemma och fattiga... då hade jag alla hoyorna kvar överallt, så nu är jag precis färdig med v-rummet och sovrummets hoyor... kaktusar och orkideerna får vänta tills i morgon....
Fialotta
28-02-2006, 18:58
Jamen ursäkta mig...har jobbat och skött om hemmet lite liksom...nu ska jag bänka mig o titta på BB...ha, ha...lärorikt värre
CITAT (Evgeni @ 28-02-2006, 17:35) Men hallå! - Har ni somnat allihop, eller  ? Hur mycket whisky har ni druckigt Eller, har ni snöat inne  , eller kört av vägen?, eller?..... Vad håller ni på med  .................? /Gillan Ingen wisky.... men det blev lite konjak Jag har mest vilat hela dagen... febern den börjar sakta vandra neråt  Sambon köpte semlor också medans han var ute.. men va besviken jag blev... de var torra och hårda Han ringde affären och blev lovad pengarna tillbaka... men det hjälper ju inte då det redan är försent
Hmm, vill du att jag ska gissa högt...? Eller vill du att vi ska vänta tills du avslöjar dig själv..........(fniss) Jag, menar, ibland går inte sanningen att undvika, hur vi än gör Äh, egentligen är jag för trött för att vara här /Gillan
*Felix matte*
28-02-2006, 21:56
Har du antihistaminpreparat hemma? Inte kul när det kliar... och faktiskt så kan det bli riktigt allvarligt också om det vill sig illa.
Va faen, skylla på nässelutslag, det är juh bara lopperna som bitit ojämt
Du har inte gått och blitt allergisk mot nåt djur? ( föruton lössen då alltså) Du verkar juh ha några att välja på
CITAT (Reserv @ 28-02-2006, 22:06) Du har inte gått och blitt allergisk mot nåt djur? ( föruton lössen då alltså) Du verkar juh ha några att välja på  nä...jag har drabbats av detta till och från i 25 år nu.... men ingen vet vad det är jag inte tål... om det är i maten eller i luften:( det är en kombination av olika ämnen, eller också är det mina egna celler jag inte tål  vet att jag reagerar på kakao, men det är också allt...
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 22:03) Har du haft så där länge? Jag hade väldigt mycket nässelutslag under en period, läppar och ögon svullnade upp och hela kroppen fick stora blemmor. Jag var inte allergisk enligt proverna utan det var nåt autoimmunt. Det gick över efter ca 1 år. Jag hade både Betapred och Zyrlex hemma i beredskap. Kul var det inte.  Hoppas du blir bättre snart.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-02-2006, 22:08) Har du haft så där länge? Jag hade väldigt mycket nässelutslag under en period, läppar och ögon svullnade upp och hela kroppen fick stora blemmor. Jag var inte allergisk enligt proverna utan det var nåt autoimmunt. Det gick över efter ca 1 år. Jag hade både Betapred och Zyrlex hemma i beredskap. Kul var det inte.  Hoppas du blir bättre snart. mina prover visar inget heller har zyrlex, men ibland behövs en kortisonspruta för att dämpa det... får se vad natten ger
*Felix matte*
28-02-2006, 22:57
Mellandottern fick anafylaktisk chock.. slutade andas... detta av att ha ätit youghurt innehållande Smultron (trodde läkarna)
Maken svällde upp i ansikte, tunga och andningsvägar... ingen vet vad det orsakades av förutom starka lukter... han hade lackat parkettgolv.
Bägge skulle ha varit "borta" om inte mediciner fanns.
Yngsta dottern var allergisk mot Mjölkprotein... blodprovet visade 50/50 trots att hon fick stora blåsor av att man droppade en liten droppe mjölk på huden... ansikte, arm, huvudsvål elller ben... hade ingen betydelse. Överallt slog blåsor ut. ¨ Man ska inte alltid lita på proverna...det har jag erfarit under de fyrtio år som jag haft barn och make med olika allergier och själv också har en del.
*Felix matte*
28-02-2006, 22:59
CITAT (pejori @ 28-02-2006, 22:10) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-02-2006, 22:08) Har du haft så där länge? Jag hade väldigt mycket nässelutslag under en period, läppar och ögon svullnade upp och hela kroppen fick stora blemmor. Jag var inte allergisk enligt proverna utan det var nåt autoimmunt. Det gick över efter ca 1 år. Jag hade både Betapred och Zyrlex hemma i beredskap. Kul var det inte.  Hoppas du blir bättre snart. mina prover visar inget heller har zyrlex, men ibland behövs en kortisonspruta för att dämpa det... får se vad natten ger  Håller tummarna för att du ska slippa akut försämring och får sova gott istället
Fialotta
01-03-2006, 07:01
Godmorgon i tråden...snöat här under natten...fy attan va jag är trött på snööööö, men okey barnen har sportlov så jag hoppas att så fort den är över så börjar våren
anna_rispan
01-03-2006, 10:16
Yenny: Syfestival??? Vad kan man hitta där??? Nyfiken? Jag har precis fått ett stort begär av att ha ett par muddar/handledsvärmare/pulsvärmare. Ser framför mig ett par naturvita med pärlor i ett fint möster, eller ett par svarta med pärlor... Men det är ingen markand i närheten där jag bor.... *Suktar* Här snöar det också, men jag behöver inte maka mig utanför dörren förrens i kväll vad jag vet. Jag gillar snön fortfarande!!! Ska hushållsarbeta lite idag. Kanske ta kort på några krukväxter som jag har fått som sticklingar! En rackare har växt som sjutton! *Mallig av bara den* jag alltså, inte krukväxten, hehehe
CITAT (Felix matte @ 28-02-2006, 22:57) Mellandottern fick anafylaktisk chock.. slutade andas... detta av att ha ätit youghurt innehållande Smultron (trodde läkarna)
Maken svällde upp i ansikte, tunga och andningsvägar... ingen vet vad det orsakades av förutom starka lukter... han hade lackat parkettgolv.
Bägge skulle ha varit "borta" om inte mediciner fanns.
Yngsta dottern var allergisk mot Mjölkprotein... blodprovet visade 50/50 trots att hon fick stora blåsor av att man droppade en liten droppe mjölk på huden... ansikte, arm, huvudsvål elller ben... hade ingen betydelse. Överallt slog blåsor ut. ¨ Man ska inte alltid lita på proverna...det har jag erfarit under de fyrtio år som jag haft barn och make med olika allergier och själv också har en del. det är just det.... dom VET vad dom ska undvika.. det vet inte jag... starka lukter ja...ättika och lösningsmedel går inte här.... ketchup och senap utlöser hostattaker, eftersom det är ättika i silikon, har jag broblem på sjukhys, då derast kanyler och plåster är silikon-basetar till stor del... måste alltid säga till.. några nya "tuttar" blir det inte här alltså nä agneta...jag klarade det inte, så två sprutor blev det i natt, men jag var hemma kl. tre igen
God morgon alla svamlare Här snöar det med... stora fina flingor.. de hade väl kunnat komma på julafton i stället tycker jag Förkylningen sitter i.. jag har hostat mej igenom natten... men febern verkar ha släppt sitt grepp i alla fall.. så nu är jag nog på bättringsvägen  Så till de trevliga sakerna... SYFESTIVAL Jo där kan man hitta allt möjligt i syväg: Tyger till kläder, gardiner,leksaker,lapptäcken. Garner till stickat o virkat. Broderigarner, saker till knyppling. Pärlor att göra smycken av. symaskiner, knappar, virknålar, stickor, mönster. Men även färdiga saker som hanndledsvärmare, kläder, smycken mm Kolla även här: Syfestival i sollentuna
CITAT (pejori @ 01-03-2006, 10:38) Åh stackars dig! Så mycket besvär fick aldrig jag. Jag fick förresten astma också under den där perioden och den gick också över efter ca 1 år. Helkonstigt!  Fast jag vet vad jag vill skylla på men det vägrar läkarna att gå med på: Just innan det började hade jag vaccinerat mig ganska ordentligt, både gulsot och kolera och även fått en spruta med Immunglobulin. Jag skulle åka till Indonesien. Jag tror ju att det var detta som fick mitt immunförsvar att få stora spelet. Kanske det även utlöste mina autoimmuna sjukdomar, celiaki och hypothyreos, men det är jag mindre tvärsäker på. Jag tycker ändå det är konstigt att läkarna förnekar att vaccinationer kan ge såna biverkningar.
anna_rispan
01-03-2006, 13:44
Jag tyckte att jag varit så teknisk alldeles nyss. Har nämligen en liten kista att ha sybehörsgrejer i, kistan har ett lås, det har kärvat så nu tänkte vad sjutton behövs det för egentligen, det är ju ingen som vill stjäla några trådrullar direkt. Så jag skruvar loss hela låsmekanismen (har säkert ett bra ord som inte jag vet) då ser jag att nykeln som sitter i överhuvudtaget inte hör till, för den kan inte vrida runt låset! Jaha, jag petar lite så att själva blecket som låser åker helt åt sidan, innan så var det en lite bit som var ivägen så att säga. Glad i hågen tänker jag att va bra nu ska det inte kärva mer, kanske till o med kan hitta en nyckel som passar. Kan ju vara bra att ha o stoppa ner alla dimamanter man har *hehe*.
Skruvar dit och.... det är lika kärvt som förut. Måste va nån misspass i tillverkningen va??!!
Nåja, kännde mig duktig en liten stund i allafall.
anna_rispan
02-03-2006, 10:00
Jag fortsätter svamla lite. I fredags när jag gick till en liten fest så prasslade det på andra sidan av en häck, jag tänkte att det är väl en katt eller en hare. Men icke! Utan framför mig springer ett fint rådjur fram. O jag tycker att det var ett väldigt modigt rådjur som var så långt från skogen, jag hade då rakt inte vågat gå lika långt in i skogen när det var så mörkt ute!! Man kan kanske beskriva det som att tomten rådjuret kom från ligger ungefär lika långt från centrum som skogen!
Men fint var det iallfall, inte som ett annat rådjur vi såg itidigare i vintras, det såg gammlat o skabbigt ut i pälsen runt halsen. mager o dan...
God morgon i svameltråden Hur mås det idag? Här hostas det fortfarande fast febern är äntligen borta.
anna_rispan
02-03-2006, 10:42
o vad trevligt, äntligen skramlar det till i den här tråden. personligne har jag fullt av energi i kroppen idag, vaknade ovanligt tidigt för att vara mig och böjade morgonen med full aktivitet. nu har det planat ut lite men jag kommer nog igen snart!! skönt att din feber är borta Yenny! nu kan det bara bli bättre!
Här har vi haft en av våra "mamma-och Caroline-dagar" och varit på stan. Jag tog ledigt åt dottern från dagis! Vi var på bokrean, djuraffären och på café och fikade. vi skulle ha gått och klippt oss tillsammans också om det funnits drop in-tid men det gjorde det inte. Vi uppfann mamma-och Carolinedagen förra året när hon var ledig från dagis på onsdagarna och då ville hon för det mesta gå på stan. En trevlig tradition!
Biggan_
02-03-2006, 15:47
Biggan_
02-03-2006, 16:22
CITAT (pejori @ 02-03-2006, 16:21) Ja då har krukorna ballnat
Sitter på jobbet och har det ganska lugnt just nu. Har blandat antibiotikan som ska ges klockan 04 och delat piller i små dosetter som ska lämnas klockan 06. Förbereda lite är alltid bra om det skulle hända nåt oförutsett. Huuungrig är jag nu igen, tur jag har med mig matlåda.  Jag får svamla lite lagom nu och överlåta det värsta till mina sömntablettpreparerade patienter.
Farbror Blå
04-03-2006, 01:28
[B]*vaknar upp å yrar*
CITAT (Farbror Blå @ 04-03-2006, 01:28) [B]*vaknar upp å yrar* *spelar med* (Det är ingen idé att försöka säga emot någon som är rejält förvirrad, det hjälper inte och leder i värsta fall till att personen blir aggressiv.) och det vill jag inte du ska bli lilla Farbror!
Farbror Blå
04-03-2006, 01:32
kan syster ge mej ett glas vatten? är det långt kvar? vad är klockan? är d u mammam? var är jag? måste kissa!
Vill du ha det i dig eller över dig? Ja det är långt kvar! klockan är en rund sak som visar tiden! Ja jag är din mamma Här får du ett bäcken.
Farbror Blå
04-03-2006, 01:36
"Man ska inte ropa HEJ när man ligger på bäcken" gammalt djungelordspråk
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|