|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Och den tänker vi behålla här också
CITAT (tonic @ 18-07-2006, 22:00) Och den tänker vi behålla här också  Snåljåp där, tycker gott ni kan dela med er
Här blåser det så man kan bli grinfärdig.  blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 23:04) Här blåser det så man kan bli grinfärdig.  blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder!  Blommorna har redan blåst sönder här....så då är det bara trädfällningen vi väntar på nu då
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 00:09) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 23:04) Här blåser det så man kan bli grinfärdig. :( blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder! :angry: Blommorna har redan blåst sönder här....så då är det bara trädfällningen vi väntar på nu då  Buhuu!  Här har nog en och annan ros blåst iväg och Riddarsporrarna ligger ner. Det började storma dagen efter att vi planterat vår nyinköpta Rosenapel och sen dess har det blåst nästan hela tiden. I höstas blåste Silverpilen ner nästan totalt men nu har vi stöttat den. Blåsten gör dock sitt bästa för att sabba det igen.
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 22:55) CITAT (tonic @ 18-07-2006, 22:00) Och den tänker vi behålla här också  Snåljåp där, tycker gott ni kan dela med er  Det är bara snälla och trevliga mäniskor, som får sol och värme. Se på mej, jag är snäll och har sol
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 00:04) CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 22:55) CITAT (tonic @ 18-07-2006, 22:00) Och den tänker vi behålla här också  Snåljåp där, tycker gott ni kan dela med er  Det är bara snälla och trevliga mäniskor, som får sol och värme. Se på mej, jag är snäll och har sol  Okay, då förstår jag varför solen lyser med sin frånvara och vinden är lika hård och kall som jag känner mig......don efter person  Men faktiskt....solen lyser liiite idag, men lika kall vind är det ändå  Ingen värme i sikte heller, jag skyller på fruntimmren ja Fruntimmersvecka som det är!
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 09:14) CITAT (tonic @ 19-07-2006, 00:04) CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 22:55) CITAT (tonic @ 18-07-2006, 22:00) Och den tänker vi behålla här också  Snåljåp där, tycker gott ni kan dela med er  Det är bara snälla och trevliga mäniskor, som får sol och värme. Se på mej, jag är snäll och har sol  Okay, då förstår jag varför solen lyser med sin frånvara och vinden är lika hård och kall som jag känner mig......don efter person  Men faktiskt....solen lyser liiite idag, men lika kall vind är det ändå  Ingen värme i sikte heller, jag skyller på fruntimmren ja Fruntimmersvecka som det är!   Ba. Det är alltid männens fel ändå så.
 Hmm, det kanske är så det är ja.
Ja. Ni får vad ni förtjänar.
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 11:32) Ja. Ni får vad ni förtjänar.  Men det dåliga vädret drabbar juh även dom "oskyldiga" fruntimmren  Och va´har dom gjort för ont för att förtjäna det då?
Lite svinn får man räkna med. Och enligt dej, så finns det ju inga, så det går nog bra det med.
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 12:01) Lite svinn får man räkna med. Och enligt dej, så finns det ju inga, så det går nog bra det med.  Det har jag väl ändå inte sagt  ?? Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 12:07) CITAT (tonic @ 19-07-2006, 12:01) Lite svinn får man räkna med.  :) Och enligt dej, så finns det ju inga, så det går nog bra det med.  Det har jag väl ändå inte sagt  ?? Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom  Ja. Stackars alla oskyldiga män.
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:07) Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom  Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?!  Förresten så är det sol här!  Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:29) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:07) Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom  Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?!  Förresten så är det sol här!  Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen!  Du är välkommen  och solen med
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:31) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:29) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:07) Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom  Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?!  Förresten så är det sol här!  Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen!  Du är välkommen  och solen med  Jag kan tuuuuuuta när jag kör förbi så du inte missar mig! Jag funderar på att släpa med mig alla mina plantor så att de inte torkar medan jag är borta!  En djungel på hjul med solen ovanför, det blir svårt att missa i och för sig!  PS: Poseidon i Vängåvans fontän var det va?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:35) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:31) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:29) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:07) Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel  Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom  Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?!  Förresten så är det sol här!  Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen!  Du är välkommen  och solen med  Jag kan tuuuuuuta när jag kör förbi så du inte missar mig! Jag funderar på att släpa med mig alla mina plantor så att de inte torkar medan jag är borta!  En djungel på hjul med solen ovanför, det blir svårt att missa i och för sig!  PS: Poseidon i Vängåvans fontän var det va?  Visst va´det det  Glöm inte staffliet bara
CITAT Visst va´det det  Glöm inte staffliet bara  Såklart, kan ju inte glömma nåt nu när vi planerat detta i snart ett år! Ska inte glömma kameran heller!
Jag har skördat den första squashen från det egna trädgårdslandet idag!  Maken och jag diskuterade hur vi skulle fota den för att det ska synas hur stor den är....jag föreslog att han skulle klämma fast den mellan benen men han vägrade!
Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:03) Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum  Det gjorde jag också men han var för pryd! Men jag kunde ju ha gjort det själv, det syns ju inte vems byxor det är! Attans att jag inte tänkte på det!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 19:06) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:03) Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum :rolleyes: :P Det gjorde jag också men han var för pryd! Men jag kunde ju ha gjort det själv, det syns ju inte vems byxor det är! Attans att jag inte tänkte på det! Du får redigera ditt inlägg
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:11) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 19:06) CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:03) Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum  Det gjorde jag också men han var för pryd! Men jag kunde ju ha gjort det själv, det syns ju inte vems byxor det är! Attans att jag inte tänkte på det! Du får redigera ditt inlägg  Lite synd att vi hackat upp squashen och gjort pastasås av den bara! Ser nog lite konstigt ut om jag klämmer in den mellan låren nu!
*Felix matte*
19-07-2006, 18:27
Jag har varit ute och bundit upp alla nerblåsta Riddarsporrar idag. Så här ser det ut nu!  Band upp klätterrosorna också allt eftersom de vuxit sig högre så nu har jag en massa fina rivmärken på armarna!
forget-me-not
19-07-2006, 18:53
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 18:36) Jag har skördat den första squashen från det egna trädgårdslandet idag!  Maken och jag diskuterade hur vi skulle fota den för att det ska synas hur stor den är....jag föreslog att han skulle klämma fast den mellan benen men han vägrade! 
Det var längesen jag var här och "svamlade" , men just nu så kommer det nåt " vått" där uppifrån, så då är det kanske läge att svamla lite grann. Man ( jag ) kan ju börja med att konstatera att man inte ska dricka öl, och sen tro att man kan gå in på Odla och tro att man kan vara " underfundig "  . Jag menar.............när jag inte själv förstår vad jag jag " skrivit " Förhoppningsfullt, så lär man av misstagen  ( hoppas att ni förstår att mina " Wub" betyder "generad". För övrigt så gräver vi ( för en pool som vi planerade redan när vi byggde altanen ), eller målar, eller flyttar växter, eller.............. Ja alltid är det nåt........... Till sist måste jag tillägga att det "vädermässigt" varit den mest underbara sommar man kan önska sig
Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-07-2006, 20:23) Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl.  Du gillar ju att träna så passa på att lära dig nåt ! Själv motionerar jag vid huggkubben idag och kan ge rådet : hugg inte ved i sandaler om du inte tycker det är jätteskönt med blåa tår !!!
CITAT (Gurkan @ 21-07-2006, 21:38) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-07-2006, 20:23) Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! :huh:
Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl. :lol: Du gillar ju att träna så passa på att lära dig nåt ! Själv motionerar jag vid huggkubben idag och kan ge rådet : hugg inte ved i sandaler om du inte tycker det är jätteskönt med blåa tår !!! Jodå jag HAR gillat att träna men nu har det inte blitt nån träning sen i slutet av mars! Att jag skulle klara av att hänga med i lillans tempo och utföra samma stolleprov som hon är nog inte troligt i dagens läge! Ajajaj...nä nån ved huggs inte alls här. Tur att du inte högg av dig tårna iallafall!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-07-2006, 01:27) CITAT (Gurkan @ 21-07-2006, 21:38) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-07-2006, 20:23) Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl.  Du gillar ju att träna så passa på att lära dig nåt ! Själv motionerar jag vid huggkubben idag och kan ge rådet : hugg inte ved i sandaler om du inte tycker det är jätteskönt med blåa tår !!! Jodå jag HAR gillat att träna men nu har det inte blitt nån träning sen i slutet av mars! Att jag skulle klara av att hänga med i lillans tempo och utföra samma stolleprov som hon är nog inte troligt i dagens läge! Ajajaj...nä nån ved huggs inte alls här. Tur att du inte högg av dig tårna iallafall!  Ha ha ... latmask ... nu får du jobba på lite och hänga med i lillans kreativa övningar. Nyttigt för både dig och lilla "prutten" eller vad han hette ... Alla tårna sitter kvar men jag har gjort av med några hemgjorda "kompresser" och en rulle maskeringstejp efter ett "lite" missriktat hugg med nya klyvyxan som stannade nån stans strax ovanför den vänstra fotknölen ... Aja, nu har jag lärt mig tekniken och har bättre skodon på så det ska väl slippas mer blodutgjutelse runt huset här nu får vi hoppa. Tills blåsorna i händerna spricker vill säga ... Men jag har världen snyggaste vedstapling på altanen ... tyvärr får bara en person plats att sitta där i taget för att beundra mästerverket. Eller mästervärket.
Idag har jag förvandlat mig till rödtopp!  Jag blev så trött på min hårfärg så jag bestämde mig för att skaffa knallrött istället. Eftersom jag har mörkt hår i vanliga fall så skiftar det visserligen bara i knallrött men det piggade upp ordentligt. Vi gick på stan idag och det var hur mycket folk som helst och nästan alla hade Systemkassar i händerna, då kom vi på att "Piteå super och spyr".....ursäkta...."Piteå dansar och ler", börjar imorgon. Det lär bli mycket folk på akuten närmsta nätterna då....gulligt det blir att jobba sina sista nätter innan semestern nu.
Farbror Blå
26-07-2006, 08:47
Red top hehe.
Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan?
Aha... det är i morgon festivalen börjar... då får du hålla utkik efter brorsans band...Stonepark... de skall spela där
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 10:47) Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla.  [/b] Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan? Fast det handlar ju mycket om musiken här också förstås. Massor med folk kommer hit under Piteå dansar och ler och alla super såklart inte. Men mycket sådant blir det ju. Jag brukar hålla mig borta från innerstan under festivalen och den här gången ska vi ju åka bort mitt i alltihopa också. Annars hade säkert Caroline velat gå på stan och åka karusell och köpa svindyra ballonger med helium i!
Nu börjar det dra ihop sig till semester....sista natten inatt! Det ska tydligen vara riktigt körigt in i det sista också, natten som var hade jag min värsta natt hittills. Inte en minuts andningspaus under de 10 timmarnas arbetstid...är det underligt att det begås misstag inom vården när man har såna arbetsförhållanden? Undersköterskan som jag jobbade med var en ung tjej som nyss gått ut gymnasiet och hon gjorde inget på egen hand utan gick efter och tittade på mig hela tiden....ja ja man kan inte klandra henne för det är inte så lätt att vara ny. Men nog märks det skillnad när man har jobbat med en erfaren undersköterska tidigare.
aurinko
27-07-2006, 17:46
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 09:47) Red top hehe.
Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan? Jårå;det kan vi visst! I min lilla familj och med vännerna har vi alltid roligt utan sprit!!!
netaave
27-07-2006, 17:55
CITAT (aurinko @ 27-07-2006, 18:46) CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 09:47) Red top hehe.
Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan? Jårå;det kan vi visst! I min lilla familj och med vännerna har vi alltid roligt utan sprit!!! Fast det är väl dumt att chansa! (skojar bara)
CITAT (aurinko @ 27-07-2006, 19:46) CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 09:47) Red top hehe.
Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan? Jårå;det kan vi visst! I min lilla familj och med vännerna har vi alltid roligt utan sprit!!! I våran också.
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 10:47) Red top hehe. Jag var ju tvungen att dokumentera håret!
Snöflinga
27-07-2006, 20:44
Ursnyggt  saknade andra ansiktshalvan
aurinko
27-07-2006, 22:20
Väldans vackert  !
*Felix matte*
27-07-2006, 22:23
Jättefint Magdis
*Felix matte*
27-07-2006, 22:33
Måste bara få skryta lite om mobilen jag fick av dottern i förrgår. Idag har jag fotat och också lyckats skicka bildmeddelanden och ta emot sådana.. Inte för att jag vet hur det gick till... för i början sa telefonen att jag inte hade tjänsten tillgänglig Teknikens under
Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!
ninnisky
10-08-2006, 20:09
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 20:59) Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen! :D
CITAT (AnitaGg @ 10-08-2006, 22:22) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 20:59) Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!   Undrar vad jag ska göra med den?!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 21:24) CITAT (AnitaGg @ 10-08-2006, 22:22) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 20:59) Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!   Undrar vad jag ska göra med den?!  Sallad?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|