Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
tonic
Och den tänker vi behålla här också smile.gif
Reserv
CITAT (tonic @ 18-07-2006, 22:00)

Snåljåp där, tycker gott ni kan dela med er sad.gif
Magdis
Här blåser det så man kan bli grinfärdig. sad.gif blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder! mad.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 23:04)
Här blåser det så man kan bli grinfärdig. sad.gif blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder! mad.gif

Blommorna har redan blåst sönder här....så då är det bara trädfällningen vi väntar på nu då sad.gif blink.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 00:09)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-07-2006, 23:04)
Här blåser det så man kan bli grinfärdig.  :( blåsten ger sig väl inte förrän alla blommor och träd blåst sönder!  :angry:

Blommorna har redan blåst sönder här....så då är det bara trädfällningen vi väntar på nu då sad.gif blink.gif

Buhuu! sad.gif Här har nog en och annan ros blåst iväg och Riddarsporrarna ligger ner. Det började storma dagen efter att vi planterat vår nyinköpta Rosenapel och sen dess har det blåst nästan hela tiden. I höstas blåste Silverpilen ner nästan totalt men nu har vi stöttat den. Blåsten gör dock sitt bästa för att sabba det igen. mad.gif
tonic
CITAT (Reserv @ 18-07-2006, 22:55)

Det är bara snälla och trevliga mäniskor, som får sol och värme. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Se på mej, jag är snäll och har sol smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 00:04)

Det är bara snälla och trevliga mäniskor, som får sol och värme. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Okay, då förstår jag varför solen lyser med sin frånvara och vinden är lika hård och kall som jag känner mig......don efter person sad.gif Men faktiskt....solen lyser liiite idag, men lika kall vind är det ändå sad.gif Ingen värme i sikte heller, jag skyller på fruntimmren ja rolleyes.gif Fruntimmersvecka som det är! tongue.gif
tonic
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 09:14)
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 00:04)

Okay, då förstår jag varför solen lyser med sin frånvara och vinden är lika hård och kall som jag känner mig......don efter person sad.gif Men faktiskt....solen lyser liiite idag, men lika kall vind är det ändå sad.gif Ingen värme i sikte heller, jag skyller på fruntimmren ja rolleyes.gif Fruntimmersvecka som det är! tongue.gif

laugh.gif laugh.gif Ba. Det är alltid männens fel ändå så. ohmy.gif huh.gif laugh.gif
Reserv
huh.gif Hmm, det kanske är så det är ja.
tonic
Ja. Ni får vad ni förtjänar. laugh.gif rolleyes.gif
Reserv
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 11:32)
Ja. Ni får vad ni förtjänar. laugh.gif rolleyes.gif

Men det dåliga vädret drabbar juh även dom "oskyldiga" fruntimmren rolleyes.gif Och va´har dom gjort för ont för att förtjäna det då? tongue.gif
tonic
Lite svinn får man räkna med. smile.gif smile.gif
Och enligt dej, så finns det ju inga, så det går nog bra det med. rolleyes.gif
Reserv
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 12:01)
Lite svinn får man räkna med. smile.gif smile.gif

Det har jag väl ändå inte sagt ohmy.gif ?? Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel rolleyes.gif Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom tongue.gif
tonic
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 12:07)
CITAT (tonic @ 19-07-2006, 12:01)
Lite svinn får man räkna med. smile.gif  :)

Det har jag väl ändå inte sagt ohmy.gif ?? Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel rolleyes.gif Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom tongue.gif

Ja. Stackars alla oskyldiga män. ohmy.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:07)
Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel rolleyes.gif Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom tongue.gif

Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?! huh.gif Förresten så är det sol här! tongue.gif Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen! smile.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:29)
Det är bara Sara, Margareta, johanna, magdalena, Emma och Kristinas fel rolleyes.gif Och dom i sin tur får väl skylla på föräldrarna som döpte dom tongue.gif

Hallå där! Vad jag har jag gjort för att förtjäna dåligt väder nu då?! huh.gif Förresten så är det sol här! tongue.gif Du får väl se fram emot nästnästa helg när jag åker förbi dig, då kanske jag tar med mig solen! smile.gif

Du är välkommen rolleyes.gif wub.gif och solen med tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:31)

Jag kan tuuuuuuta när jag kör förbi så du inte missar mig! Jag funderar på att släpa med mig alla mina plantor så att de inte torkar medan jag är borta! smile.gif En djungel på hjul med solen ovanför, det blir svårt att missa i och för sig! laugh.gif
PS: Poseidon i Vängåvans fontän var det va? wink.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 12:35)
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 13:31)

Jag kan tuuuuuuta när jag kör förbi så du inte missar mig! Jag funderar på att släpa med mig alla mina plantor så att de inte torkar medan jag är borta! smile.gif En djungel på hjul med solen ovanför, det blir svårt att missa i och för sig! laugh.gif
PS: Poseidon i Vängåvans fontän var det va? wink.gif

Visst va´det det tongue.gif Glöm inte staffliet bara rolleyes.gif
Magdis
CITAT
Visst va´det det tongue.gif Glöm inte staffliet bara rolleyes.gif

Såklart, kan ju inte glömma nåt nu när vi planerat detta i snart ett år! Ska inte glömma kameran heller! rolleyes.gif
Magdis
Jag har skördat den första squashen från det egna trädgårdslandet idag! smile.gif Maken och jag diskuterade hur vi skulle fota den för att det ska synas hur stor den är....jag föreslog att han skulle klämma fast den mellan benen men han vägrade! rolleyes.gif

Reserv
Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:03)
Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum rolleyes.gif tongue.gif

Det gjorde jag också men han var för pryd! Men jag kunde ju ha gjort det själv, det syns ju inte vems byxor det är! Attans att jag inte tänkte på det!
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 19:06)
Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum  :rolleyes:  :P

Det gjorde jag också men han var för pryd! Men jag kunde ju ha gjort det själv, det syns ju inte vems byxor det är! Attans att jag inte tänkte på det!

Du får redigera ditt inlägg laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 19-07-2006, 20:11)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 19:06)
Men va´har du för fegis till man Magdis, klart han skulle ställt upp, du skulle sagt att det va´för ett grönsaksforum  rolleyes.gif  tongue.gif

Du får redigera ditt inlägg laugh.gif laugh.gif

Lite synd att vi hackat upp squashen och gjort pastasås av den bara! Ser nog lite konstigt ut om jag klämmer in den mellan låren nu! wub.gif wub.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 18:36)
Jag har skördat den första squashen från det egna trädgårdslandet idag! smile.gif Maken och jag diskuterade hur vi skulle fota den för att det ska synas hur stor den är....jag föreslog att han skulle klämma fast den mellan benen men han vägrade! rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif sleep.gif
Magdis
Jag har varit ute och bundit upp alla nerblåsta Riddarsporrar idag. Så här ser det ut nu! smile.gif Band upp klätterrosorna också allt eftersom de vuxit sig högre så nu har jag en massa fina rivmärken på armarna!
forget-me-not
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-07-2006, 18:36)

laugh.gif wub.gif
Gillan
Det var längesen jag var här och "svamlade" , men just nu
så kommer det nåt " vått" där uppifrån, så då är det
kanske läge att svamla lite grann.

Man ( jag ) kan ju börja med att konstatera att man inte ska
dricka öl, och sen tro att man kan gå in på Odla och tro att man kan
vara " underfundig " wub.gif .

Jag menar.............när jag inte själv förstår vad jag jag " skrivit " wub.gif blink.gif wink.gif sleep.gif

Förhoppningsfullt, så lär man av misstagen blink.gif wub.gif ( hoppas
att ni förstår att mina " Wub" betyder "generad". wub.gif

För övrigt så gräver vi ( för en pool som vi planerade redan när vi byggde altanen ), eller målar, eller flyttar växter, eller..............
Ja alltid är det nåt...........

Till sist måste jag tillägga att det "vädermässigt" varit den mest
underbara sommar man kan önska sig tongue.gif
Magdis
Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! huh.gif

Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl. laugh.gif
Gurkan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-07-2006, 20:23)
Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna! huh.gif

Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl. laugh.gif

Du gillar ju att träna så passa på att lära dig nåt !

Själv motionerar jag vid huggkubben idag och kan ge rådet : hugg inte ved i sandaler om du inte tycker det är jätteskönt med blåa tår !!!
Magdis
CITAT (Gurkan @ 21-07-2006, 21:38)
Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna!  :huh:

Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl.  :lol:

Själv motionerar jag vid huggkubben idag och kan ge rådet : hugg inte ved i sandaler om du inte tycker det är jätteskönt med blåa tår !!!

Jodå jag HAR gillat att träna men nu har det inte blitt nån träning sen i slutet av mars! Att jag skulle klara av att hänga med i lillans tempo och utföra samma stolleprov som hon är nog inte troligt i dagens läge! laugh.gif

Ajajaj...nä nån ved huggs inte alls här. Tur att du inte högg av dig tårna iallafall! ohmy.gif
Gurkan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-07-2006, 01:27)
CITAT (Gurkan @ 21-07-2006, 21:38)
Svamlet har visst fastnat i halsen de senaste dagarna!  huh.gif

Tur nog för mig så har jag svamleriernas häxmästarinna hos mig här i huset och idag har hon underhållit mig med diverse gymnastiska övningar med tillhörande skojiga miner och dråpliga kommentarer. "Man måste träna varje dag för att komma i form"! konstaterade hon och sen visade hon upp motionsformen "klant-motionen ettioett-nörd" m.fl.  laugh.gif

Jodå jag HAR gillat att träna men nu har det inte blitt nån träning sen i slutet av mars! Att jag skulle klara av att hänga med i lillans tempo och utföra samma stolleprov som hon är nog inte troligt i dagens läge! laugh.gif

Ajajaj...nä nån ved huggs inte alls här. Tur att du inte högg av dig tårna iallafall! ohmy.gif

Ha ha ... latmask ... nu får du jobba på lite och hänga med i lillans kreativa övningar. Nyttigt för både dig och lilla "prutten" eller vad han hette ...

Alla tårna sitter kvar men jag har gjort av med några hemgjorda "kompresser" och en rulle maskeringstejp efter ett "lite" missriktat hugg med nya klyvyxan som stannade nån stans strax ovanför den vänstra fotknölen ...

Aja, nu har jag lärt mig tekniken och har bättre skodon på så det ska väl slippas mer blodutgjutelse runt huset här nu får vi hoppa. Tills blåsorna i händerna spricker vill säga ... wacko.gif

Men jag har världen snyggaste vedstapling på altanen ... tyvärr får bara en person plats att sitta där i taget för att beundra mästerverket. Eller mästervärket.
Magdis
Idag har jag förvandlat mig till rödtopp! smile.gif Jag blev så trött på min hårfärg så jag bestämde mig för att skaffa knallrött istället. Eftersom jag har mörkt hår i vanliga fall så skiftar det visserligen bara i knallrött men det piggade upp ordentligt.

Vi gick på stan idag och det var hur mycket folk som helst och nästan alla hade Systemkassar i händerna, då kom vi på att "Piteå super och spyr".....ursäkta...."Piteå dansar och ler", börjar imorgon. Det lär bli mycket folk på akuten närmsta nätterna då....gulligt det blir att jobba sina sista nätter innan semestern nu. wink.gif
Farbror Blå
Red top hehe.

Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. sad.gif

Kan vi i Sverige aldrig ha roligt utan fyllan?
yenny
Aha... det är i morgon festivalen börjar... då får du hålla utkik efter brorsans band...Stonepark... de skall spela där smile.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 10:47)
Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. sad.gif [/b]

Fast det handlar ju mycket om musiken här också förstås. Massor med folk kommer hit under Piteå dansar och ler och alla super såklart inte. Men mycket sådant blir det ju. Jag brukar hålla mig borta från innerstan under festivalen och den här gången ska vi ju åka bort mitt i alltihopa också. Annars hade säkert Caroline velat gå på stan och åka karusell och köpa svindyra ballonger med helium i! biggrin.gif
Magdis
Nu börjar det dra ihop sig till semester....sista natten inatt! Det ska tydligen vara riktigt körigt in i det sista också, natten som var hade jag min värsta natt hittills. Inte en minuts andningspaus under de 10 timmarnas arbetstid...är det underligt att det begås misstag inom vården när man har såna arbetsförhållanden? Undersköterskan som jag jobbade med var en ung tjej som nyss gått ut gymnasiet och hon gjorde inget på egen hand utan gick efter och tittade på mig hela tiden....ja ja man kan inte klandra henne för det är inte så lätt att vara ny. Men nog märks det skillnad när man har jobbat med en erfaren undersköterska tidigare.
aurinko
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 09:47)
Red top hehe.

Underligt det där med alla städers festivaler, marknader, yror mm, när det bara handlar om öltält, utskänkning och fylla. sad.gif

Jårå;det kan vi visst! I min lilla familj och med vännerna har vi alltid roligt utan sprit!!!
netaave
CITAT (aurinko @ 27-07-2006, 18:46)
Red top  hehe.

Jårå;det kan vi visst! I min lilla familj och med vännerna har vi alltid roligt utan sprit!!!

Fast det är väl dumt att chansa! tongue.gif
(skojar bara)
Magdis
CITAT (aurinko @ 27-07-2006, 19:46)
Red top  hehe.

I våran också. smile.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 26-07-2006, 10:47)
Red top  hehe.

Jag var ju tvungen att dokumentera håret! biggrin.gif
Snöflinga
Ursnyggt rolleyes.gif saknade andra ansiktshalvan wub.gif
aurinko
Väldans vackert wub.gif!
*Felix matte*
Jättefint Magdis wub.gif
*Felix matte*
Måste bara få skryta lite om mobilen jag fick av dottern i förrgår.
Idag har jag fotat
och också lyckats skicka bildmeddelanden och ta emot sådana..
Inte för att jag vet hur det gick till... för i början sa telefonen att jag inte hade tjänsten tillgänglig ohmy.gif huh.gif laugh.gif

Teknikens under wub.gif
Magdis
Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen! biggrin.gif
ninnisky
hhhhmmm - du var mej en tuffing biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 20:59)
Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!  :D

Magdis
CITAT (AnitaGg @ 10-08-2006, 22:22)
Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!  biggrin.gif

Undrar vad jag ska göra med den?! rolleyes.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-08-2006, 21:24)
CITAT (AnitaGg @ 10-08-2006, 22:22)
Nu har svammeltråden ramlat alldeles för långt ner! Idag kunde jag inte låta bli att ta ett sånt kort som jag ville redan när jag plockade första squashen!  biggrin.gif

Undrar vad jag ska göra med den?! rolleyes.gif laugh.gif

Sallad? laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon