|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Snöflinga
02-11-2006, 15:30
Usch vad du verkar ha det jobbigt Magdis  tycker synd om dej ... kan det inte vara över snart ... skönt i alla fall att Djingis verkar må bra  Kramisar till dej
Skönt att han mår bra, och det är juh mindre än tre veckor kvar nu, nedräkningen kan börja  Hoppas du kan få må lite bättre sista tiden nu så du hinner återhämta lite krafter till förlossningen. Kram till dig Magdis  och liten puss på magen
Tack för kramarna!  Det känns iallafall bra att veta att det "bara" är nåt i kläm. Det känns som att magen skulle ha vuxit jättemycket så jag vet inte om det stämde riktigt det hon mätte. Fixerat sig hade han iaf inte. Djingis tackar för pussen, Reserv!
Eva i Skåne
02-11-2006, 17:39
Du verkar ha haft det jobbigt mest hela tiden Magdis. När det nu är så nära får vi väl nästan hoppas på att det sätter igång lite innan beräknat så du slipper ha så mycket besvär. Vi är nog många som följer Sixtens väntade ankomst
CITAT (Eva i Skåne @ 02-11-2006, 18:39) Du verkar ha haft det jobbigt mest hela tiden Magdis. När det nu är så nära får vi väl nästan hoppas på att det sätter igång lite innan beräknat så du slipper ha så mycket besvär. Vi är nog många som följer Sixtens väntade ankomst  Jag hoppas också.  Jag tycker jag haft lite mer kännbara förvärkar sista dagarna och för en stund sen så kom det lite blod på toapappret. Det får gärna bli lite tidigare än beräknat, bara det kommer igång av sig själv i rätt ände.  Vill INTE ha snitt igen!
Håller just nu på att städa skafferiet (det är ju snart jul...  ) och hittade två såna där bananfodral, ett rött och ett självlysande. Hade totalt glömt bort dom, kanske för att jag aldrig använt dom. Om sökfunktionen hade funkat  skulle jag fixat fram tråden om fodralen. Hur är det med er andra som köpte samtidigt, har ni använt dom?
CITAT (Berith @ 03-11-2006, 10:45) Håller just nu på att städa skafferiet (det är ju snart jul...  ) och hittade två såna där bananfodral, ett rött och ett självlysande. Hade totalt glömt bort dom, kanske för att jag aldrig använt dom. Om sökfunktionen hade funkat  skulle jag fixat fram tråden om fodralen. Hur är det med er andra som köpte samtidigt, har ni använt dom? Bananfodral? Vad är det? Kan man få be om en förklaring
Biggan_
03-11-2006, 11:16
Jag Googlade och hittade detta bananfodral
CITAT (Birgitta P @ 03-11-2006, 11:16) Jag Googlade och hittade detta bananfodral :blink: Och den skulle göra succse' som present  , dessutom för 85 spänn Snälla Berith, säg att det är nåt annat som du har ( förlåt, jag skrattar ihjäl mig. Kan inte stoppa det  )
Japp, såna menar jag.  Säg inte att det är sååå länge sen dom var på tapeten här så det var före er tid. Jag googlade också och hittade Bananskal.se där jag köpte mina. Men som sagt, har inte testat dom ens...
CITAT (Berith @ 03-11-2006, 11:21) Japp, såna menar jag.  Säg inte att det är sååå länge sen dom var på tapeten här så det var före er tid. Jag googlade också och hittade Bananskal.se där jag köpte mina. Men som sagt, har inte testat dom ens... Ärligt, jag vet inte vad jag ska säga. Ni måste tro att jag är totalt koko i huvet, men det här kommer jag att skratta åt hela helgen " Ett satans fucking bananskal för 85 spänn! "  ( jag som tycker bananerna är dyra när de kostar 16kr/kilot. ) Och nej, har aldrig vare sig sett eller hört om denna fantastiska uppfinning förut
det var väl bra, så bananerna inte krossades i väskan...men jag vet inte om någon använde dom eller fortfarande gör det
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 13:00) Och nej, har aldrig vare sig sett eller hört om denna fantastiska uppfinning förut  :lol: :lol: Ojojojoj vi är många som har såna skal.  Babben Larsson, t.ex., hon visade upp sitt i TV. Efter att jag köpte mina.
Den värsta bananmassaker jag varit med om var en gång när jag cyklade med en ICA-kasse på styret innehållande en banan. Kassen råkade komma in i cykelhjulet...sen kan ni tänka er.
Natti allihopa nu ska jag ta en femma... det tar på krafterna att knacka tangenter  kanske ses vi senare
Ja, nog tar det på krafterna alltid, både psykiskt och fysiskt Men nu tar i alla fall jag helg. Gästerna trillar in om en timme ungefär och vi har lite kvar att fixa. Tur att de också vill se IDOL, annars så har vi som regel TV-tabu när vi har gäster Hoppas du fick en skön " femma" Agneta  . Jag troor att jag också skulle behövt en Vi hörs säkert nåt under helgen  , men ha en riktigt bra helg tills dess allihop. Pst, Magdis, du kan lika gärna pallra dig iväg till förlossningen nu. Säger de inte att det är lika normalt med tre veckor åt båda hållen? Och med en sån kämpig graviditet som du haft, är det inte mer än rättvist om du finge ut denna Djingis nu
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 19:19) Pst, Magdis, du kan lika gärna pallra dig iväg till förlossningen nu. Säger de inte att det är lika normalt med tre veckor åt båda hållen? Och med en sån kämpig graviditet som du haft, är det inte mer än rättvist om du finge ut denna Djingis nu  Vi kan ju hoppas att fullmånen gör sitt till snart!  Nu när jag har stora svullna fläskfötter också vill jag ännu mera att han ska födas snart så jag kan bli lite mer normal igen.
Trevlig helg alla svammelvänner!  Det har gått hett till i inläggen i vissa trådar under "igårdagen", phu, det tog tid att läsa in sig på allt  . Själv har jag fått inflamation i underarmarna och ska inte ens skriva detta, men ville bara tala om att jag tittar in och läser undet helgen så ni inte tror att jag har övergivit er! Kramisar!
Aj aj... stackars er Skickar krya på kramar
CITAT (Leia @ 04-11-2006, 11:04) Trevlig helg alla svammelvänner!  Det har gått hett till i inläggen i vissa trådar under "igårdagen", phu, det tog tid att läsa in sig på allt  . Själv har jag fått inflamation i underarmarna och ska inte ens skriva detta, men ville bara tala om att jag tittar in och läser undet helgen så ni inte tror att jag har övergivit er! Kramisar!  Gissa hur mycket jag har at läsa ikapp mig på då  Åkte i fredags runt 10 och kom tillbaks nu ikväll Men härligt att maggropskänslan funkar fortfarande  Redan första inlägget av en viss hyllad skribent kände jag olustkänslor inför, nu fick juh alla det bekräftat
CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 18:17) Men härligt att maggropskänslan funkar fortfarande  Redan första inlägget av en viss hyllad skribent kände jag olustkänslor inför, nu fick juh alla det bekräftat  Fast jag tror nog att alla förstod att hon inte var på "riktigt" från början. Åtminstonne gjorde jag det, men kunde ändå skratta åt "kåseriet". Nej go vänner, nu måste jag hejda mig i mitt skrivande, eftersom jag egentligen har "skrivförbud" pga. av inflamationen. Sonen behöver dessutom göras "sovklar", lär bli trögt i kväll när han har haft en veckas höstlov och fått varit uppe lite senare. Ha det bra!
CITAT (Leia @ 05-11-2006, 19:35) CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 18:17) Men härligt att maggropskänslan funkar fortfarande  Redan första inlägget av en viss hyllad skribent kände jag olustkänslor inför, nu fick juh alla det bekräftat  Fast jag tror nog att alla förstod att hon inte var på "riktigt" från början. Åtminstonne gjorde jag det, men kunde ändå skratta åt "kåseriet". Nej go vänner, nu måste jag hejda mig i mitt skrivande, eftersom jag egentligen har "skrivförbud" pga. av inflamationen. Sonen behöver dessutom göras "sovklar", lär bli trögt i kväll när han har haft en veckas höstlov och fått varit uppe lite senare. Ha det bra!  Sköt om inflammerade armen och ha det bra du också.
håller med Agneta där...det läker aldrig verkar det som.... segt om man inte vilar den
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 19:57) håller med Agneta där...det läker aldrig verkar det som.... segt om man inte vilar den  Hur är det med frk pejori då.... vilar hon sin sjuka arm Nej jag vill inte att du slutar skriva bara att du trycker uuultralätt på tangenterna så att inflammationen får ro att läkas.
CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:03) CITAT (pejori @ 05-11-2006, 19:57) håller med Agneta där...det läker aldrig verkar det som....  :) segt om man inte vilar den  Hur är det med frk pejori då.... vilar hon sin sjuka arm Nej jag vill inte att du slutar skriva bara att du trycker uuultralätt på tangenterna så att inflammationen får ro att läkas.  kör med enhandsfattning just nu...och knaprar på antiinflammatorisk...men det räcker att lyfta en kaffekopp....så är det färdigt igen
CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:03) CITAT (pejori @ 05-11-2006, 19:57) håller med Agneta där...det läker aldrig verkar det som....  :) segt om man inte vilar den  Hur är det med frk pejori då.... vilar hon sin sjuka arm Nej jag vill inte att du slutar skriva bara att du trycker uuultralätt på tangenterna så att inflammationen får ro att läkas.  Själv fortsatte jag att skriva när jag fått antiinflamatoriska mediciner, för armen...... tennisarmbåge!!!  Jag kan juh för fasen inte ens spela tennis  Det gick över efter medicineringen i alla fall
CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 20:07) CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:03) CITAT (pejori @ 05-11-2006, 19:57) håller med Agneta där...det läker aldrig verkar det som.... segt om man inte vilar den  Hur är det med frk pejori då.... vilar hon sin sjuka arm Nej jag vill inte att du slutar skriva bara att du trycker uuultralätt på tangenterna så att inflammationen får ro att läkas.  Själv fortsatte jag att skriva när jag fått antiinflamatoriska mediciner, för armen...... tennisarmbåge!!!  Jag kan juh för fasen inte ens spela tennis  Det gick över efter medicineringen i alla fall  det gör inte min...den sitter sedan altanbygget... och jag använder armen för mycket, så det tar lååång tid här
CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 20:07) Själv fortsatte jag att skriva när jag fått antiinflamatoriska mediciner, för armen...... tennisarmbåge!!!  Jag kan juh för fasen inte ens spela tennis  Det gick över efter medicineringen i alla fall  men det sitter väl i armbågen? jag har ont i armvecket och ner mot fingrarna
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 20:22) CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 20:07) Själv fortsatte jag att skriva när jag fått antiinflamatoriska mediciner, för armen...... tennisarmbåge!!! :blink: Jag kan juh för fasen inte ens spela tennis  Det gick över efter medicineringen i alla fall  men det sitter väl i armbågen? jag har ont i armvecket och ner mot fingrarna  Just det kallar dom för tennisarmbåge ja  Har du också fått hemliga lektioner i tennis??
CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 20:26) CITAT (pejori @ 05-11-2006, 20:22) CITAT (Reserv @ 05-11-2006, 20:07) Själv fortsatte jag att skriva när jag fått antiinflamatoriska mediciner, för armen...... tennisarmbåge!!!  Jag kan juh för fasen inte ens spela tennis  Det gick över efter medicineringen i alla fall  men det sitter väl i armbågen? jag har ont i armvecket och ner mot fingrarna  Just det kallar dom för tennisarmbåge ja  Har du också fått hemliga lektioner i tennis??  nä...jag har arbetat på egen hand jag
Vid tennisarmbåge ska man göra fingergympa.... små rörelser som att du spelar piano... gör susen och förkortar smärtsamma sjukdomstiden.
CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:31) Vid tennisarmbåge ska man göra fingergympa.... små rörelser som att du spelar piano... gör susen och förkortar smärtsamma sjukdomstiden.   Pejori har inte direkt några slanka pianofingrar....tur att hon bara ska spela i luften
CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:31) Vid tennisarmbåge ska man göra fingergympa.... små rörelser som att du spelar piano... gör susen och förkortar smärtsamma sjukdomstiden.  NÄ...det kan jag inte...det gör ju skitont ju!!!! ja..några pianofingrar har jag inte direkt....
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 20:37) CITAT (askar @ 05-11-2006, 20:31) Vid tennisarmbåge ska man göra fingergympa.... små rörelser som att du spelar piano... gör susen och förkortar smärtsamma sjukdomstiden.  NÄ...det kan jag inte...det gör ju skitont ju!!!! ja..några pianofingrar har jag inte direkt....  Har du tennisarmbåge? Jag har haft flera ggr och då har jag följt nya rön ang behandling.... låtsats spela piano... gav resultat på kort tid. Du kanske har inflammation i musklerna
det är nog mera troligt ja...eftersom det sitter på insidan armen upp mot översidan....det är den stora muskeln som gör ont där...och drar ner i fingrarna
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 20:45) det är nog mera troligt ja...eftersom det sitter på insidan armen upp mot översidan....det är den stora muskeln som gör ont där...och drar ner i fingrarna  Aj då... då är det inte tennisarmbåge. Stackars dig
Snöflinga
05-11-2006, 21:22
Nämen  eländes elände ... är det tangentmissbruk som är boven ? Annars ville jag bara fråga vad en "femma" är  och såklart blåsa på det onda
CITAT (Snöflinga @ 05-11-2006, 21:22) Annars ville jag bara fråga vad en "femma" är  och såklart blåsa på det onda  vad menar du med "femma"...i viket sammanhang?
CITAT (Snöflinga @ 05-11-2006, 21:22) Nämen  eländes elände ... är det tangentmissbruk som är boven ? Annars ville jag bara fråga vad en "femma" är  och såklart blåsa på det onda  Ah, nu vet jag vad du menar...det är en femminutersvila
CITAT (pejori @ 05-11-2006, 21:29) CITAT (Snöflinga @ 05-11-2006, 21:22) Nämen :o eländes elände ... är det tangentmissbruk som är boven ? Annars ville jag bara fråga vad en "femma" är :huh: och såklart blåsa på det onda  Ah, nu vet jag vad du menar...det är en femminutersvila  Aha... så var det Min femma brukar vara i allt mellan 1 - 2,5 tim.
Snöflinga
05-11-2006, 22:32
Åh tack, nu vet jag  Skall pytsas in i min ordlista - ... Har firat vår 46:e brölloppsdag i helgen ... inte så mycket trumpeter som då det begav sig ... men flöjt är inte så tokigt det heller
Här blev jag hungrig och satte igång bakmaskinen sent om sider på kvällen....blir till att sitta uppe länge o vänta på det brödet.
CITAT (Snöflinga @ 05-11-2006, 22:32) Åh tack, nu vet jag  Skall pytsas in i min ordlista - ... Har firat vår 46:e brölloppsdag i helgen ... inte så mycket trumpeter som då det begav sig ... men flöjt är inte så tokigt det heller  Grattis! 46 år är lång tid Vi börjar vara i minoritet, som passerat 40 år
Har lyssnat på ett jätteintressant jaktprogram i radion. Harjakt var det man fick "följa med" på. Inte visste jag att hararna på vintern äter upp sin egen avföring... de återanvänder och tar på så vis tillvara mer näring.
CITAT (askar @ 06-11-2006, 12:02) Inte visste jag att hararna på vintern äter upp sin egen avföring... de återanvänder och tar på så vis tillvara mer näring.  Uss! Jag har varit ute på shoppingfrossa på Barnens Hus idag!  Jag var ute efter en bröstmjölkspump men jag hittade inte den jag ville ha. Får handmjölka istället, det funkade ju bra förra gången.  Blir säkert inte så långa stunder jag är borta hemifrån iallafall så det inte går att passa in mellan måltiderna. Det blev två små nappar och några tvättbara amningsinlägg istället....alla mina tröjor är ju redan mjölkfläckiga. Sen hittade jag lite grejer till min lilla prinsessa också....en fé-utstyrsel med vingar, princessdiadem och trollspö. Hon är totalt inne i såna där lekar som inkluderar trollspön och flygande enhörningar just nu, skatter och allt möjligt.
CITAT (askar @ 06-11-2006, 12:59) CITAT (Snöflinga @ 05-11-2006, 22:32) Åh tack, nu vet jag :D Skall pytsas in i min ordlista - ... Har firat vår 46:e brölloppsdag i helgen ... inte så mycket trumpeter som då det begav sig ... men flöjt är inte så tokigt det heller :wub: Grattis! 46 år är lång tid Vi börjar vara i minoritet, som passerat 40 år  Åååhhh... hoppas verkligen att jag kommer dit jag med! Har ett tag kvar, i somras blev det 11år... Farmor och farfar har varit gifta i 62 år och dom är så goa med varann så hälften vore nog... De är mina förebilder här i livet!
Har precis sett Landet runt... 92-årig rappare... en riktig krutgumma.  inslaget kommer 35,50 in i sändningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|