Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
AnitaO
*gnuggar mig i ögonen*
Har den där tråden om att flirta tagits bort ...?
LadyG
Det var då för väl isf. Det höll på att spåra ur helt i den ju.
stina
Upptäckte precis samma sak - den är borta!!!
pejori
ja det har den smile.gif
Jag bad Ingemar om hjälp i natt. wub.gif wub.gif
det är inte ofta det händer, att jag hojtar på honom, men ibland måste man wub.gif
AnitaO
Jo, den hade ju spelat ut sin roll och handlade ju knappast om att flirta längre smile.gif
pisanggoreng
Vad var anledningen till att den togs bort?
pejori
CITAT (pisanggoreng @ 13-02-2006, 13:45)
Vad var anledningen till att den togs bort?

om du inte har läst den, så är det ingen idé att dra upp den igen smile.gif smile.gif
det var nog fööör mycket huggande på odlaiter i den laugh.gif laugh.gif
här däremot är det lugnt laugh.gif wub.gif
pisanggoreng
Jodå, jag läste den.

Frågan kvarstår alltså...
pejori
ställ frågan till Ingemar, så får du bättre svar än här. smile.gif
pejori
evgeni...
när börjar konståkningen? huh.gif
hittar den inte i min tidning. wub.gif

LadyG
Jag måste få svamla lite om mitt stora intresse, ju-jutsu, eftersom jag nyss klarade graderingen. För det öppnade nämligen möjligheten för mig att ta licens (förutsatt att jag klarar provet) som instruktör. Man måste ha en viss grad för att få ta licensen nämligen, och imorgon kväll ska jag få gå bredvid en erfaren instruktör på vuxenpasset och hjälpa till. Jag är så pirrigt glad och lite nervös smile.gif

I slutet av denna veckan ska jag gå kursen och på söndag kommer testet. Så på söndag kväll kanske jag är licensierad ju-jutsuinstruktör! wub.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 14:18)
Jag måste få svamla lite om mitt stora intresse, ju-jutsu, eftersom jag nyss klarade graderingen. För det öppnade nämligen möjligheten för mig att ta licens (förutsatt att jag klarar provet) som instruktör. Man måste ha en viss grad för att få ta licensen nämligen, och imorgon kväll ska jag få gå bredvid en erfaren instruktör på vuxenpasset och hjälpa till. Jag är så pirrigt glad och lite nervös smile.gif

I slutet av denna veckan ska jag gå kursen och på söndag kommer testet. Så på söndag kväll kanske jag är licensierad ju-jutsuinstruktör! wub.gif

grattis!!!!
tur att ingen våldsman angriper dej då laugh.gif laugh.gif
skulle vara kul att kunna försvara sig och andra. wub.gif
pisanggoreng
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:14)
ställ frågan till Ingemar, så får du bättre svar än här. smile.gif

Fast vad jag förstår så var det du som "anmälde" tråden..?

I så fall, för vad..?

smile.gif
pejori
personangrepp smile.gif
Biggan_
Nog om detta tycker jag! Nu skall vi inte älta utan svamla laugh.gif
Fenja
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 14:37)
Nog om detta tycker jag! Nu skall vi inte älta utan svamla laugh.gif

Alla är kanske inte riktigt lika roade av att trådarna i småprat används som en chat av vissa medlemmar...
Fattar inte varför de som tycker så mycket om varandra inte kan chatta på msn i stället, det gör jag med mina vänner här i från odla.
Mvh
Fenja
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 14:37)
Nog om detta tycker jag! Nu skall vi inte älta utan svamla  :lol:

Jepp smile.gif

Solen har precis kikat fram bakom molnen.
3 plusgrader .... mmmmm ..... mysigt

Reserv
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:16)
evgeni...

Den är mellan 19 och 23, så du får fanken inte ledigt härifrån så länge, då måste du ansöka på minst tre exemplar wub.gif
Reserv
CITAT (Fenja @ 13-02-2006, 14:39)
Fattar inte varför de som tycker så mycket om varandra inte kan chatta på msn i stället, Mvh
Fenja

Tänk, jag fattar inte det jag heller wub.gif
AnitaO
Alla är kanske inte riktigt lika roade av att trådarna i småprat används som en chat av vissa medlemmar...

Nej, så är det säkert.
Men då kanske det är bättre att starta andra trådar som man är intresserad av.
Det är inte alla trådar som intresserar mig heller faktiskt.
silos
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 14:42)

Fattar inte varför de som tycker så mycket om varandra inte kan chatta på msn i stället, Mvh
Fenja

Tänk, jag fattar inte det jag heller wub.gif

Inte jag heller wub.gif smile.gif wub.gif
pisanggoreng
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:31)
personangrepp smile.gif

Ok, tack.

(Jag försöker förstå mig på forumreglerna, och det är ju inte helt lätt.)
Gillan
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 14:40)
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:16)
evgeni...

Den är mellan 19 och 23, så du får fanken inte ledigt härifrån så länge, då måste du ansöka på minst tre exemplar wub.gif

Vad skönt att du har koll Reserv wub.gif , När jag inte
är tillräckligt observant. Jadå den är mellan 19 och 23.
Och visst måste man väl ha dispens att se på det utan
att få bakläxa. laugh.gif tongue.gif
Fast det tar jag mig ju ändå då laugh.gif

/Gillan

OBS;OBS;OBS!! Det där är tiderna som gäller på eurosport,
hur det är på svt vet jag faktiskt inte sad.gif .
pejori
jag får nog skaffa nya glasögon... smile.gif
såg det inte hur mycket jag kollade. laugh.gif

härom veckan fyllde sonen år.
han ville ha en kaffebryggare till lastbilen smile.gif
den väna morden rusade till affären och jodå det hade dom...på den hyllan och så pekade hon... smile.gif
inte sjutton hittade jag den laugh.gif
jagade upp en ny försäljare...jodå..det har vi där borta... smile.gif smile.gif
icke...."nu får du plocka fram den för mej...jag ser den inte" laugh.gif laugh.gif
och visst hade dom det...men inte på den hyllan alla visade mig till...
hå hå ja ja laugh.gif laugh.gif laugh.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:20)
grattis!!!!
tur att ingen våldsman angriper dej då laugh.gif laugh.gif

Tack wub.gif

Det började mest som en hobby för att ha något att göra, och för att underlätta att sluta röka (ville ju inte gå upp en massa i vikt...) smile.gif

Man blir så glad när man äntligen hittat en hobby (?) som man trivs med, som är kul och som man kan tänka sig att hålla på med riktigt riktigt länge. Det är som när en hoya-älskare hittar en helt ny hoya i affären, en art h*n inte har innan och den är på extrapris. Då slår hjärtat lite extra och man blir genomglad smile.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 14:40)
Nu skall vi svamla  laugh.gif

Jepp smile.gif

Solen har precis kikat fram bakom molnen.
3 plusgrader .... mmmmm ..... mysigt

här blir dimman bara tätare och tätare... ohmy.gif
får snart använda pannlampa för att se laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 13-02-2006, 14:53)
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:20)
grattis!!!!
tur att ingen våldsman angriper dej då laugh.gif  :lol:

Tack wub.gif

Det började mest som en hobby för att ha något att göra, och för att underlätta att sluta röka (ville ju inte gå upp en massa i vikt...) smile.gif

Man blir så glad när man äntligen hittat en hobby (?) som man trivs med, som är kul och som man kan tänka sig att hålla på med riktigt riktigt länge. Det är som när en hoya-älskare hittar en helt ny hoya i affären, en art h*n inte har innan och den är på extrapris. Då slår hjärtat lite extra och man blir genomglad smile.gif

ja..det är så härligt när man hittat nått man trivs riktigt bra med laugh.gif laugh.gif
och så får du ju kondis på köpet också laugh.gif laugh.gif
Reserv
Och här har det vart soligt och nån plusgrad hela dan, snön tar rätt mycket stryk nu, men det är juh bra då slipper jag skotta så förbenat. rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 14:57)
Och här har det vart soligt och nån plusgrad hela dan, snön tar rätt mycket stryk nu, men det är juh bra då slipper jag skotta så förbenat. rolleyes.gif

ja..skotta är inget kul... wub.gif
snart är allt borta och krockus och snödropparna titta fram... smile.gif smile.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Du har det inte lätt med synen
idag du Pejori. Jag tror jag skrattar ur stolen.
Till och med panlampa ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

Frågan är ju om det är nån mening med att
du tittar på tv:n alls tongue.gif

/Gillan
Reserv
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 14:59)

ja..skotta är inget kul... wub.gif
snart är allt borta och krockus och snödropparna titta fram... smile.gif smile.gif

Nja.....dit va´det nog ett tag till biggrin.gif
pejori
ÄH...det går jättefort när det väl börjat vet du väl. laugh.gif

Reserv
Och när det väl börjat så ska fjolårsskräpet bort, så va´det bara att ta fram krattan, purjon föresten, är det dags för den snart tror ni? unsure.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 15:05)
Och när det väl börjat så ska fjolårsskräpet bort, så va´det bara att ta fram krattan, purjon föresten, är det dags för den snart tror ni? unsure.gif

vänta lite med purjon smile.gif smile.gif
den blir tandpetare om du har otur laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 15:09)

Oki doki, är det inget man kan göra nu då? man känner sig smått less nu när Hibiskusarna sa upp sig, dom åkte på spinn och vart avspinnade, tror inte behandlingen uppskattades så mycket sad.gif Och Hoyan kan man kapa av den? Som det är nu så 'är den insnurrad 20 varv runt nåt som inte syns längre, så jag har glömt va´det var för nåt. Men solen skiner på alla blomster......som klarade vinterns alla deppigheter, med taskig vattning huh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 15:16)
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 15:09)

Oki doki, är det inget man kan göra nu då? man känner sig smått less nu när Hibiskusarna sa upp sig, dom åkte på spinn och vart avspinnade, tror inte behandlingen uppskattades så mycket sad.gif Och Hoyan kan man kapa av den? Som det är nu så 'är den insnurrad 20 varv runt nåt som inte syns längre, så jag har glömt va´det var för nåt. Men solen skiner på alla blomster......som klarade vinterns alla deppigheter, med taskig vattning huh.gif

jodå...det finns massor att göra laugh.gif laugh.gif
du kan börja så andra blommor... smile.gif
plantera om krukisar och börja öka vattningen tex. laugh.gif
sedan kan man börja beskära och klippa lite här och där...
allt du klipper bort, blir finfina sticklingar laugh.gif laugh.gif
klipp di i hoyan, men passa dej så du inte klipper bort blomanlaget ohmy.gif
det är små "pinnar" i bladvecket laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 15:19)
passa dej så du inte klipper bort blomanlaget ohmy.gif
det är små "pinnar" i bladvecket laugh.gif laugh.gif

Har du möjligtvis nån bra bild på va´det är? unsure.gif Här har den i alla fall aldrig blommat, och då har vi haft den i 8-10 år kanske rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 15:21)
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 15:19)
passa dej så du inte klipper bort blomanlaget ohmy.gif
det är små "pinnar" i bladvecket laugh.gif  :lol:

Har du möjligtvis nån bra bild på va´det är? unsure.gif Här har den i alla fall aldrig blommat, och då har vi haft den i 8-10 år kanske rolleyes.gif

ja det har jag. smile.gif
här kommer en "ny"

och här en "gammal"
pejori
nu har jag varit jätteduktig laugh.gif laugh.gif
satt och tittade på denna förbenade dimman och insåg att det kanske skulle bli klarare om jag putsade mina fönster ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
kan berätta att det gjorde det inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men blommorna som hängde och stog i fönstret blev glada, dammet försvann på bladen och dom riktigt njuter av att vara nyduschade laugh.gif laugh.gif
tror nog träningsvärken i axlarna ger sig till i morgon blink.gif
Reserv
Vilken tidpunkt på dygnet att putsa rutorna blink.gif Och om Landvetter är stängd så är det dimma laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 18:33)
Vilken tidpunkt på dygnet att putsa rutorna blink.gif Och om Landvetter är stängd så är det dimma laugh.gif laugh.gif

hann putsa innan jag såg nyheterna laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 18:54)
Vilken tidpunkt på dygnet att putsa rutorna blink.gif Och om Landvetter är stängd så är  det dimma laugh.gif  :lol:

Och nu ska jag gå och se när flickstackarn spräcker hakan i Floor filler wacko.gif Pejori, jag har inga små......snoppar på hoyorna, det är bara långa lianer som är bladlösa, är det bara att kapa av skiten då? unsure.gif
Gillan
Nu börjar strax konståkningen gott folk wub.gif
Ha en bra kväll och halka inte omkull tongue.gif

/Gillan
pejori
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 18:58)
CITAT (pejori @ 13-02-2006, 18:54)
Vilken tidpunkt på dygnet att putsa rutorna blink.gif Och om Landvetter är stängd så är  det dimma laugh.gif  laugh.gif

Och nu ska jag gå och se när flickstackarn spräcker hakan i Floor filler wacko.gif Pejori, jag har inga små......snoppar på hoyorna, det är bara långa lianer som är bladlösa, är det bara att kapa av skiten då? unsure.gif

nä...för f**n!!!! gör inte det ohmy.gif
blad och snoppar kommer senare laugh.gif laugh.gif
Reserv
Tror du verkligen det komer nåt på dom taniga slingrarna?? blink.gif Det är säkert närmare en meters........bladlösa....va´man nu ska kalla dom för wacko.gif
netaave

Här får vi bara mer och mer snö, så skulle lusten att skotta komma kan du alltid ta dig söderöver! tongue.gif
Reserv
CITAT (netaave @ 13-02-2006, 20:08)

Här får vi bara mer och mer snö, så skulle lusten att skotta komma kan du alltid ta dig söderöver! tongue.gif

Jag är så glad för att det försvinner, snöslungan pajade juh och traktorn fick punka på ena hjulet. Det är eran tur att få lite av den vita varan tycker jag. Tänk va´glada alla skolbarna blir, kan va´ute i snön och leka rolleyes.gif wub.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 20:17)
CITAT (netaave @ 13-02-2006, 20:08)

Jag är så glad för att det försvinner, snöslungan pajade juh och traktorn fick punka på ena hjulet. Det är eran tur att få lite av den vita varan tycker jag. Tänk va´glada alla skolbarna blir, kan va´ute i snön och leka rolleyes.gif wub.gif

Ska vara för det då, men dom har ju sportlov nästa vecka, då kan dom väl dra dit snön är så vi slipper den.

Apropå vinter/vår och så där! I morse när jag åkte till jobbet vid 7 var det alldeles ljust. Stor skillnad bara från i torsdags!
AnitaO
Jag har blivit så förkyld och har ont i halsen.
Är det månne Reserv som har smittat mig? ohmy.gif laugh.gif
Anki V
CITAT (netaave @ 13-02-2006, 20:33)
Apropå vinter/vår och så där! I morse när jag åkte till jobbet vid 7 var det alldeles ljust. Stor skillnad bara från i torsdags!

Ja det där med ljuset ställer minsann till det laugh.gif laugh.gif

Jag har timer på utelampan, en sån där digital historia. Jag har ställt den på att slå igång vid 15.00 eller när det blir nog mörkt. Nu har jag tappat bort bruksanvisningn och vet inte hur jag ställer om klocka.
Utelampan står och lyser fast det är ljust ute. smile.gif smile.gif

Jag får försök tag i de här till helgen.

Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon