Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Magdis
Lycka till på Försäkringskassan Yenny! Jag hade inga problem att få min HP beviljad men det kanske är en annan sak.

Jag jobbar bara 4 nätter till nu! biggrin.gif Det ska bli skönt att kunna ställa om dygnet i god tid innan förlossningen, jag har blivit så knäpp av att jobba natt på slutet. Jag jobbade senast natten mot söndag och kunde fortfarande inatt inte somna förrän klockan 5 på morgonen. blink.gif
yenny
Det gick bra hos försäkrings kassan, skönt!
Jag var himla nervös innan men ho var så trevlig och förstående så det gick jättebra.

Va skönt att du snart får ta det lugnt lite innan det är dags för förlossningen magdis. Se till att vila ordentligt så du har fullt av krafter tills den lilla kommer.
Magdis
Precis, vila måste jag ju hinna med också biggrin.gif förutom att se till att huset är städat och frysen full.

Skönt att det gick bra på FK. smile.gif Man behöver ju inte precis mera strul när man redan mår dåligt.
netaave
Har ni plockat någon svamp?
Jag skickade precis ut gubben och hoppas han kommer hem med något.
Annars har jag svampinvasion i trädgård och pallkragar, röksvamp precis överallt. Måste ha kommit med jorden. Inte ett dugg kul!
Magdis
Jag plockade in alla mina squasch idag och den här satte verkligen rekordet!

"Jag ser ut som en kaffekopp!" var dotterns kommentar när hon poserade. laugh.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-09-2006, 15:45)
Jag plockade in alla mina squasch idag och den här satte verkligen rekordet!

"Jag ser ut som en kaffekopp!" var dotterns kommentar när hon poserade. laugh.gif

Vilken jättehärlig bild wub.gif wub.gif
Castea
Wow! Bara ÄLSKAR barns fantasifulla associationsförmåga! wub.gif

laugh.gif
Magdis
Nu är det höst i trädgårdslanden i Piteå så nu har jag plockat in allt som fanns kvar. Det här blev resultatet av dagens skövling! biggrin.gif
Gillan
Wow, vad läckert det ser ut Magdis wub.gif Det är en väldigt speciell känsla när man plockar in det man själv har drivit upp smile.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 20-09-2006, 16:53)
Wow, vad läckert det ser ut Magdis wub.gif Det är en väldigt speciell känsla när man plockar in det man själv har drivit upp smile.gif

ja det är jättekul! smile.gif Har definitivt blivit sugen på att utöka till nästa säsong. Paprikorna, chilin och physalisen har jag inte skördat än, de står som krukväxter i fönstren och växer till sig fortfarande. smile.gif
Anki på Öland
Mina jordgubbsplantor har börjat blomma igen så fortsätter det fina vädret kanske jag kan plocka jordgubbar på julafton!! biggrin.gif
Anki
malin72
CITAT (Anki på Öland @ 21-09-2006, 00:22)
Mina jordgubbsplantor har börjat blomma igen så fortsätter det fina vädret kanske jag kan plocka jordgubbar på julafton!! biggrin.gif
Anki

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja då kan du ju bjuda jultomten på gubbar vilken bild laugh.gif
Fialotta
Morn, morn i svammeltråden....fredag o helg...jösses va skönt...
ha en bra dag därute wub.gif
Reserv
Gomorron Maudan och alla andra wub.gif Passa på att njuta av dom sista värmande strålarna idag, sen får vi det som Agneta sad.gif

Hoppas det gick bra att jag låna din bild Agneta rolleyes.gif wub.gif
Berith
blink.gif Glöm den snö som föll i fjol - tänk på den vi fått i år i stället.

Igår hade vi strålande sol och varmt, norrsidan visade 24 grader. Härligt! Ser ut att bli en lika härlig dag till, trots att vi hade bara 6 grader i natt.
Gillan
God morgon maudan, Resev och alla andra glada Odlaiter. Hoppas ni får en riktigt underbar helg med massor av sol wub.gif

Såna där domedagsprofetior köper jag inte Reserv wub.gif . Inte än, du får inte ha så sabla bråttom vännen sleep.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 22-09-2006, 07:47)
God morgon maudan, Resev och alla andra glada Odlaiter. Hoppas ni får en riktigt underbar helg med massor av sol wub.gif

Såna där domedagsprofetior köper jag inte Reserv wub.gif . Inte än, du får inte ha så sabla bråttom vännen sleep.gif laugh.gif laugh.gif

tongue.gif Jag har aldrig bråttom, skyndar långsamt ja rolleyes.gif Men jag kan erkänna att kommande årstid inte tillhör mina favoriter, ligger hellre på en strand och njuter av sommarsolen wub.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 22-09-2006, 07:52)
CITAT (Evgeni @ 22-09-2006, 07:47)

Såna där domedagsprofetior köper jag inte Reserv wub.gif . Inte än, du får inte ha så sabla bråttom vännen sleep.gif  :lol:  :lol:

tongue.gif Jag har aldrig bråttom, skyndar långsamt ja rolleyes.gif Men jag kan erkänna att kommande årstid inte tillhör mina favoriter, ligger hellre på en strand och njuter av sommarsolen wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Stranden klarar jag mig gott utan, men en strålande sommarsol skulle jag inte ha nåt emot året runt wub.gif . Det enda som är " bra " det kommande halvåret är : Julen, som är mysig ( eftersom vi selekterat bort julklappshysterin ). Älskar maten och pyntet. Konståkningen såklart ( EM och VM ). Och att man kan börja så en massa nytt om " bara " ca fyra månader wub.gif
askar
CITAT (Reserv @ 22-09-2006, 07:40)
Hoppas det gick bra att jag låna din bild Agneta rolleyes.gif wub.gif

Gomorron alla glada!

Ingen fara Reserv....
för en stund sedan visade fyrans meteorolog min färskaste bild från kl 7 idag smile.gif
yenny
Godmorgon... eller.. ehh... ja det är ju mitt på dagen nu biggrin.gif

Fy vilken bild du visar för oss Reserv wacko.gif Här är det sol och 20 grader varmt i skuggan.
AnitaO
Snacka om att det är tempreaturskillnader i vårt avlånga land just nu ohmy.gif
Man ser Agnetas bild och så tittar man på sig själv.
Shorts och t-shirt är det som gäller. +22 grader i skuggan.

Nåja, bara att njuta så länge det varar. Snart kommer nog hösten med stormsteg.
Reserv
Och här är det 24.5, strålande sol och fläktar varmt tongue.gif bäst att njuta i fulla drag innan snöstormarna drar in rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 22-09-2006, 15:19)
Och här är det 24.5, strålande sol och fläktar varmt tongue.gif bäst att njuta i fulla drag innan snöstormarna drar in rolleyes.gif

klart man ska passa på laugh.gif laugh.gif
och plantera inför våren laugh.gif laugh.gif
Magdis

Nä nu skojar du va? SÅ orättvist kan det väl inte få vara? ohmy.gif Här är det 10 grader.
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2006, 15:25)

Nä nu skojar du va? SÅ orättvist kan det väl inte få vara? ohmy.gif Här är det 10 grader.

Vi har över 20 grader här i Skåne. Strålande solsken och häääääärligt! smile.gif
Betty

Äsch kom igen nu Magdis, så illa är det ju ändå inte! Solen skiner ju i alla fall - och förresten så blir man bara svettig när man jobbar i trädgården om det är så där varmt... rolleyes.gif tongue.gif

Edit: kan inte stava som vanligt...
pejori
CITAT (Betty @ 22-09-2006, 15:51)

Äsch kom igen nu Magdis, så illa är det ju ändå inte! Sulen skiner ju i alla fall - och förresten så blir man bara svettig när man jobbar i trädgården om det är så där varmt... rolleyes.gif tongue.gif

japp....du har rätt rolleyes.gif rolleyes.gif
svettig blir man, när solen gassar från en klarblå himmel och temp. närmar sig högsommarvärme laugh.gif laugh.gif laugh.gif
hade önskat jag fick lite svalare, men nu är det färdiggrävt och jag är nöjd laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 22-09-2006, 16:27)
japp....du har rätt rolleyes.gif rolleyes.gif
svettig blir man, när solen gassar från en klarblå himmel och temp. närmar sig högsommarvärme laugh.gif laugh.gif laugh.gif
hade önskat jag fick lite svalare, men nu är det färdiggrävt och jag är nöjd laugh.gif laugh.gif laugh.gif

är inte ett dugg avis... rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif
askar
Solen skiner +8 och så gott som all snö är borta biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Pratade med syrra i Ö-vik.. hon tyckte de hade för varmt...
orkade inte sitta ute
Fotade nyss...så här ser det ut nu. smile.gif
Betty
Vackert Agneta! smile.gif
Gillan
Vacker bild Agneta smile.gif

Jösses, Så trött jag är. Har haft en sån där dag, när jag handlat allt som går att handla för en månad wub.gif . Ja, allt utom färskvaror då förstårs, som man är tvungen att köpa varje vecka. rolleyes.gif
askar
Nu ska jag stänga butiken... har så ont, ont ,ont i alla iskalla leder
så jag håller på att (nästan) gå sönder.
Hoppas det kommer sig av att vi ska få bättre väder...
då ska jag inte klaga.
rolleyes.gif

Godnatt! Ses imorron smile.gif
Gillan
CITAT (askar @ 22-09-2006, 23:05)
Nu ska jag stänga butiken... har så ont, ont ,ont i alla iskalla leder
så jag håller på att (nästan) gå sönder.
Hoppas det kommer sig av att vi ska få bättre väder...
då ska jag inte klaga.
 :rolleyes:

Godnatt! Ses imorron smile.gif

Ooocch! Jag vet ju av erfarenhet hur det är att ha ont, därför önskar jag dig av hela mitt hjärta en lång natts sömn wub.gif . Sov Gott smile.gif
askar
Sov faktiskt ganska bra i några tim. Nu har jag ätit världens godaste lunch wub.gif
och det är strax dags för en femma. Blir ni läskade?tongue.gif

Ha en fin dag allihopa. smile.gif
LadyG
Det där ser jättegott ut, det var ju nästan slag under bältet biggrin.gif

Attans vad sugen man blir! rolleyes.gif
askar
Var eg tänkt till middag... men jag orkade inte vänta sååå länge laugh.gif
LadyG
Det förstår jag, det ser jättegott ut och då missar vi doften också. Sen är gratänger av nästan alla former och slag favoriter här i huset smile.gif
Gillan
Åhhh, vad gott det ser ut wub.gif . Här är vi också älskare utav gratänger smile.gif

För övrigt så har jag nyss lämnat min make på en gårdsaktion. Har han tur så åker jag och hämtar honom när han ringer sleep.gif laugh.gif . Jag hade ju tänkt stanna kvar själv, men det var baaara verktyg och "traktorgrejer ". Så det kändes inget inspirerande. Annars gillar jag aktioner stenskarpt. Man blir tyvärr väldigt lätt fattig ( trots att man köper billigt blink.gif )

Ha en bra dag därute smile.gif

Ps. Vad skönt att du åtminstonde sov gott i några timmar Agneta wub.gif
Magdis
Så lätt det kan vara att glädja en liten flicka....jag räckte fram en skål med lördagsgodiset efter lunchen och belönades med ett strålande leende och en kram och orden "jag ska älska dig varje dag för eeeevigt!" biggrin.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-09-2006, 13:35)
Så lätt det kan vara att glädja en liten flicka....jag räckte fram en skål med lördagsgodiset efter lunchen och belönades med ett strålande leende och en kram och orden "jag ska älska dig varje dag för eeeevigt!" biggrin.gif wub.gif

Men så gulligt.....dom är ju för goa dom små wub.gif
Fialotta
Morn, morn...slänger mig in här lite o kör en svammel tongue.gif Lite
mulet här i dag, men jag tror solen kommer på eftermiddan...lite positivt tänkande så här på morgonkvisten...men skönt att det är söndag ändå...fixa så mycke hemma i går så i dag ska jag bara slappa o läsa lite, titta på tv kanske och sitta o spela lite spel på datorn...om det inte dyker upp lite vänner på fika...vore inte så dumt i dag...bäst kanske o fixa ihop en sockerkaka kom jag på nu eller kanske ska jag rentav baka bullar...ähhh...jag startar på en gång med både och, kan vara bra o ha i frysen under veckan smile.gif ja, så får det bli smile.gif
Ha en bra dag därute *kram*
Magdis
Ååååh vad tråkigt allting är...kallt och rått väder, värk i kroppen och deppig. Jag ska jobba inatt och har inte kunnat ta nån sovmorgon eftersom min man jobbar och han ska jobba ända fram tills jag åker så det hinns inte med nån tupplur. sad.gif

Det börjar tära ordentligt på mig nu med denna dygnsrubbning....jag är ofta deprimerad när jag vaknar efter en jobbnatt. Jag kan inte vända tillbaka dygnet när jag är ledig så jag har legat vaken ända tills på morgonkvisten de nätter jag varit hemma. sad.gif
Gillan
Vad gör ni en vacker höstdag som idag? Om ni nu har det vackert alltså wink.gif Själv har jag en kort paus i gräsklippningen, som nu äntligen blir gjord efter att jag dragit på det ett par dagar sleep.gif . Jag brukar inte ha något emot att klippa gräset, men nu har jag inte lust mer i år. Bläää wub.gif

Ja, det var inte så mycket jag hade att svamla om wub.gif

Ha det smile.gif
Reserv
Här va´inte så vackert, 9 grader och småregn sad.gif Nu längtar jag till våren rolleyes.gif
Fialotta
Hos mig är det londonfogg...men jag ska dra till frissan o bli
lite snyggare tongue.gif smile.gif
pejori
här är det strålande sol och högsommar ännu smile.gif smile.gif
AnitaO
CITAT (pejori @ 25-09-2006, 15:24)
här är det strålande sol och högsommar ännu smile.gif  :)

Samma här smile.gif
Det är på tok för varmt för nåt annat än kortärmat.
Vilken höst vi har haft om man tänker efter.

Men på onsdag är det visst slut med det roliga har jag hört.
Då får vi också höst här nere.

yenny
Här började dagen med strålande sol och runt 20 grader... men nu är de grådassigt och dimmigt.
Jag har varit på möte med chefen idag, sedan var jag så slut så jag har vilat hela eftermiddagen.
Nu ska jag nog pyssla om mina hoyor lite smile.gif
Magdis
Här fick jag skrapa frost från bilrutan när jag åkte från jobbet 7 imorse sad.gif Jag fick som en panikkänsla över att nu är den låååånga vintern här. Men sen idag har solen strålat fast det är kallt. Jag har ju mest legat och sovit jag förstås. Jag hade bokat biobiljetter över nätet åt mannen och dottern så de var iväg och såg Nicke Nyfiken mitt på dagen. smile.gif
anna_rispan
jag hade för mig att det fanns en tråd här på forumet som hehet typ dagens citat?! hittade den inte. så jag skriver väl här då...

hörde i en låttext:
jag ligger här o guppar runt på en sjö som är alldeles spegelblank
jag är lika ren som en nyrånad bank.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon