Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
pejori
CITAT (AnitaGg @ 10-04-2006, 16:16)
Därför är gurkor bättre än män:

- Den genomsnittliga gurkan är åtminstone 15,7cm lång.
- Gurkor håller sig hårda i en vecka.
- En gurka talar aldrig om för dig att storleken inte har nån betydelse.
- Gurkor blir aldrig alltför upphetsade.
- Gurkor lider aldrig av prestationsångest.
- Redan på varuhuset kan du känna på gurkan och genast få veta hur hård den är innan du tar med den hem.
- Gurkor kan alltid komma ifrån på helgerna.
- Gurkor respekterar alltid dig på morgonen.
- En gurka frågar aldrig: Är jag den första?
- Gurkor struntar i om du är oskuld.
- Gurkor säger inte till andra gurkor att du är oskuld.
- Du kan ha så många gurkor som du bara klarar av.
- Gurkor ställer aldrig till med scener för att det ligger andra gurkor i kylskåpet.
- Gurkor har inget emot att gömma sig i kylen när din mamma kommer på besök.
- Gurkor säger inte att de gillar dig bättre med långt hår.
- En gurka överger dig inte för en annan kvinna, en annan man eller en annan gurka.

finns dom med batterier tro????? wink.gif
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 10-04-2006, 15:51)
Du får väl skapa en omröstning Reserv, om du vill veta hur vanligt det är. Man kan ju rösta och vara anonym sleep.gif

Hur gick det på folkbokföringen Birgitta? Hur lång tid tar det för ett förnamnsbyte?

Jag har bestämt mig för att vi måste ha en chaufför till bussen, en eunuck lämpligen rolleyes.gif eller vill du dela med dig av Evorna Reserv? Vi kommer hamna i diket alldeles för många gånger om jag ska köra och skratta och ha lika roligt som när jag läser här, och det vill jag ju ha laugh.gif

Det tar för lång tid att byta namn sad.gif Jag får köra med alias så länge biggrin.gif biggrin.gif
Va fanken ska vi med buss till, vi tar väl kvasten nu när det är påsktider tjejer! tongue.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif snåla jävlar som vi é tongue.gif laugh.gif
Vi kan ha samling vid hornborgarsjön liksom tranorna, så kör vi en exotisk tempeldans där innan vi drar vidare till Reserv. Gissa om fågelskådarna blir förvånade ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif
Berith
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Guuuud va äckligt!
Reserv
CITAT (Berith @ 10-04-2006, 17:13)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Guuuud va äckligt!

Vadå? Att ha kvasten mellan benen? Du får säkert sitta i "damsadel" rolleyes.gif tongue.gif
AnitaO
Så klart vi tar kvasten, Birgitta.
Att vi inte tänkte på det tidigare.
Då är det skärtorsdag som gäller alltså? rolleyes.gif laugh.gif

Jag kan fixa middagen när vi kommer fram tongue.gif

Berith
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 17:15)
laugh.gif  :lol:  :lol: Guuuud va äckligt!

Vadå?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Duuuuu!
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 10-04-2006, 17:30)
Så klart vi tar kvasten, Birgitta.
Att vi inte tänkte på det tidigare.
Då är det skärtorsdag som gäller alltså? rolleyes.gif laugh.gif

Jag kan fixa middagen när vi kommer fram tongue.gif

Du får vara försiktig med vad du stoppar i grytan, annars blir det synd om Reserv! sleep.gif sleep.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Berith @ 10-04-2006, 17:31)
laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif Guuuud va äckligt!

Vadå?

Ursäkta blink.gif unsure.gif men mig veterligt så har ingen Berith hitintills smakat av mig wacko.gif Och skulle inte komma ifråga heller för den delen sleep.gif biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 17:34)

Vadå?

Ursäkta blink.gif unsure.gif men mig veterligt så har ingen Berith hitintills smakat av mig wacko.gif Och skulle inte komma ifråga heller för den delen sleep.gif biggrin.gif

Äsch! Du kan väl inte veta om Berith också kör med alias ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 10-04-2006, 17:37)
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 17:34)

Vadå?

Äsch! Du kan väl inte veta om Berith också kör med alias ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif

Jaha, jag kanske missförstod henne unsure.gif huh.gif hon kanske bara inte gillar kolasås rolleyes.gif tongue.gif
Biggan_
Har du nån bra landningsbana där vid bommen Reserv?
Om du hör nåt i luften som surrar........så är det vi laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 10-04-2006, 17:43)
Om du hör nåt i luften som surrar........så är det vi laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Gör som tranorna, landa på lägda laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 17:48)
Om du hör nåt i luften som surrar........så är det vi  :lol:  :lol:  :lol:

Ja,ja, nu får jag ge mej ett tag. Ska gå ut och serva kvasten. Man vill ju inte slita upp skosulorna helt vid landningen ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Birgitta P @ 10-04-2006, 17:50)
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 17:48)
Om du hör nåt i luften som surrar........så är det vi  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Ja,ja, nu får jag ge mej ett tag. Ska gå ut och serva kvasten. Man vill ju inte slita upp skosulorna helt vid landningen ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Okej då, vi tar lågprisflyget.
Man har väl sett Harry Potter vet ja, så det kommer säkert gå hyfsat med kvastarna.

Birgitta och jag kan väl ha sällskap från Skåneland. Blir det för jobbigt på kvastarna kan vi kanske lifta med nån gås sleep.gif
netaave
CITAT (AnitaGg @ 09-04-2006, 20:07)
CITAT (Birgitta P @ 09-04-2006, 21:06)
Vet ni vad snögubbarna gör på sommaren?

Nope!

Tar det kallt!

Vad äter snögubbar till frukost?
*Felix matte*
Ser att ni har jobbat hårt idag laugh.gif
inte en chans att man orkar läsa igenom alla sidor ohmy.gif laugh.gif
Snöflinga
Jamen Felix matte ... ska vi olja in kvastarna och kvista iväg, nå'n måste ju se efter galningarna ... om inte annat kan det bli underhållande laugh.gif

Vet vad den häxbrygden kommer att bestå av i dubbla mått wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 21:01)
Jamen Felix matte ... ska vi olja in kvastarna och kvista iväg, nå'n måste ju se efter galningarna ... om inte annat kan det bli underhållande laugh.gif

Vet vad den häxbrygden kommer att bestå av i dubbla mått wub.gif

Tror att jag har slut på olja... är bara trött sad.gif
men kanske om du kommer me nåt gott att dricka så rolleyes.gif laugh.gif
Snöflinga
Jajjemen att jag gör tongue.gif Vargtass eller lingondricka efter egen brygd, det är bara att välja .... Och känner du dej trött så kan jag kvasta förbi och hämta opp dej ..... nå'n svart katt har jag icke men kan vi säkert fixa på vägen tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 21:35)
Jajjemen att jag gör tongue.gif Vargtass eller lingondricka efter egen brygd, det är bara att välja .... Och känner du dej trött så kan jag kvasta förbi och hämta opp dej ..... nå'n svart katt har jag icke men kan vi säkert fixa på vägen tongue.gif

OK... men skit i att leta katt.. är ju allergisk laugh.gif
Snöflinga
Aj då... har en kompis som har en uppstoppad pappegoja... den snor jag mad.gif Galningarna tror jag inte hakar opp sej på det smile.gif De har fullt opp med att odla jordgubbar och röra till chokladsås ...

BRA att du hänger på ... känner liksom att vi har ett moraliskt ansvar här huh.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 21:55)
Aj då... har en kompis som har en uppstoppad pappegoja... den snor jag mad.gif Galningarna tror jag inte hakar opp sej på det smile.gif De har fullt opp med att odla jordgubbar och röra till chokladsås ...

BRA att du hänger på ... känner liksom att vi har ett moraliskt ansvar här huh.gif

Nja, ska ni vänta tills odlingssäsongen startat så blir det inget rasande av till påsken inte tongue.gif Det ligger fortfarande en ½ meter snö kvar på jordgubbslandet biggrin.gif
Snöflinga
Har en känsla att du försöker lura oss på konfekten .... vet att det finns frysta på ICA sleep.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 22:13)
Har en känsla att du försöker lura oss på konfekten .... vet att det finns frysta på ICA sleep.gif

Det finns färska också, frysta har så besk smak wacko.gif Men Pejori håller juh som bäst på att flytta, skulle inte hon få va´med eler? unsure.gif rolleyes.gif
Snöflinga
Beska droppar eller tuggor är inte så illa så här i påskatider rolleyes.gif

Men var har du dina Evor... har oljat in kvasten med sidoholk biggrin.gif
*Felix matte*
Nu hänger jag inte me men iaf så är detta vyn från mitt köksfönster idag
tvättstugan (som jag aldrig anv. och grillen).. fin vit snö eller hur rolleyes.gif smile.gif
Inga jordgubbar i sikte. tongue.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 22:21)
Beska droppar eller tuggor är inte så illa så här i påskatider rolleyes.gif

Men var har du dina Evor... har oljat in kvasten med sidoholk biggrin.gif

Dom tjyvstartade nog rolleyes.gif Utom Pejori då, så då kan vi lika gärna ändra reglerna. Den som kan framföra en kvast är välkommen på middag i påsk, oavsett va´ni heter. rolleyes.gif
Snöflinga
Jag landar vid grillen 16.66 ....
laugh.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 22:30)
laugh.gif

Bygrillen, bilgrillen eller grillen som tas fram till sommarn? unsure.gif blink.gif
Snöflinga
BARA middag ohmy.gif min faster hette Eva wub.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 22:33)
BARA middag ohmy.gif min faster hette Eva wub.gif

Men det va´juh nya regler nu, ingen behöver heta Eva, huvudsaken är att ni kommer flygandes på kvastarna. Och vadå bara middag???? blink.gif Va´hade du väntat dìg? rolleyes.gif
Eva i Skåne
Åh, vad det hade varit roligt att se dig Reserv, om du öppnade dörren en dag i påsk och det stod en gäng medelålders påskkäringar, med kvastar givetvis, utanför rolleyes.gif

Jag tror du stängt dörren om dig illa kvickt laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 10-04-2006, 22:40)
Åh, vad det hade varit roligt att se dig Reserv, om du öppnade dörren en dag i påsk och det stod en gäng medelålders påskkäringar, med kvastar givetvis, utanför rolleyes.gif

Jag tror du stängt dörren om dig illa kvickt laugh.gif laugh.gif

Inte då, inte när det är mina egna "kärringar", men rätta mig om jag har fel...... rolleyes.gif har inte dom flesta av er damer sällskap i form av pojkvänner, sambo eller äkta make? unsure.gif Och då vart det väl inte så många kvar som kunde förvänta sig mer än just middan rolleyes.gif tongue.gif
Eva i Skåne
Jag kan bara svara för mig själv. Visst har jag min man

men skoja med dig kan jag göra ändå smile.gif

Vad gäller middagen så tror jag inte du skulle vara beredd att bjuda på annat heller, med ett undantag kanske sleep.gif

Lite allvar i tramset.
Snöflinga
Förväntade mig champagne, jordgubbar, chokladsås och ev. glass och god underhållning ..... och så dig naturligtvis
wub.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 10-04-2006, 22:51)
Jag kan bara svara för mig själv. Visst har jag min man

men skoja med dig kan jag göra ändå smile.gif

Vad gäller middagen så tror jag inte du skulle vara beredd att bjuda på annat heller, med ett undantag kanske sleep.gif

Lite allvar i tramset.

Eller så kan jag gå i celibat unsure.gif huh.gif har juh vanan inne nu, så slipper man allt krångel som tillkommer och så wink.gif rolleyes.gif Undra om det finns några munkar här uppe? unsure.gif Ja, förutom dom jag har i frysen alltså tongue.gif Kram på er alla, nu ska guben krypa till sängs.....glömde juh kryckan i sovrummet blink.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 10-04-2006, 22:30)
laugh.gif

Kul... då har du inte många steg kvar till min dörr tongue.gif
Välkommen wub.gif
Eva i Skåne
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 22:55)
Kram på er alla, nu ska guben krypa till sängs.....glömde juh kryckan i sovrummet blink.gif laugh.gif laugh.gif

Men du kan ligga utan käpp väl? biggrin.gif wub.gif
Sov gott med dig och alla ni andra också wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 22:44)
Inte då, inte när det är mina egna "kärringar",

Ser och låter bättre om du tar bort ett r rolleyes.gif

Jag har liksom lite allergi mot just det ordet.. låter lika illa som gubbjä**ar
Reserv
CITAT (Felix matte @ 10-04-2006, 22:58)

Men det heter juh inte påsk käringar, då är det kärringar rolleyes.gif Annars så omtalar/tilltalar jag ingen som kärring wub.gif bara käring wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 23:00)
CITAT (Felix matte @ 10-04-2006, 22:58)

Men det heter juh inte påsk käringar, då är det kärringar rolleyes.gif Annars så omtalar/tilltalar jag ingen som kärring wub.gif bara käring wub.gif

Låter bra wub.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 10-04-2006, 23:00)
Annars så omtalar/tilltalar jag ingen som kärring wub.gif bara käring wub.gif

Min kompis, som är gotländska, kallar sina tjejkompisar för "kelllingar" som betyder "käringar". wub.gif Jag tycker det låter rart. wub.gif
*Felix matte*
Tralalalalaaaa ... bestämde precis att vi ska upp mot fjällen idag... där skiner solen från klarblå himmel.

Måsrte bara vänta tills chauffören är tillbaka från motionsrundan
Betty
Så härligt! Hoppas ni får en skön utflykt! biggrin.gif Jag avundas dig närheten till fjäll... här nere vid kusten är naturen så platt... smile.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 11-04-2006, 09:12)
Tralalalalaaaa ... bestämde precis att vi ska upp mot fjällen idag... där skiner solen från klarblå himmel.

Måsrte bara vänta tills chauffören är tillbaka från motionsrundan

Nääää....NU blir jag avis. ohmy.gif ohmy.gif
Jag vill också åka upp till fjällen och titta på utsikten. wub.gif
stina
Sitter på jobbet, stirrar i dataskärmen och surar.... sad.gif
Reserv
Utsikten va´juh en sak, men den där förbaskade snön, utsikten finns väl kvar fast man inte kommer dit förrän man gör myggorna sällskap? rolleyes.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 11-04-2006, 09:18)
Utsikten va´juh en sak, men den där förbaskade snön, utsikten finns väl kvar fast man inte kommer dit förrän man gör myggorna sällskap? rolleyes.gif

Snö på fjället är ju så vackert! Och myggen... äker man nu så slipper man ju deras enerverande sällskap! rolleyes.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (Betty @ 11-04-2006, 09:21)
CITAT (Reserv @ 11-04-2006, 09:18)

Snö på fjället är ju så vackert! Och myggen... äker man nu så slipper man ju deras enerverande sällskap! rolleyes.gif tongue.gif

Precis. wub.gif
I det läget är det helt okej med snö. smile.gif
*Felix matte*
Nu bär det iväg mot fjällen biggrin.gif
Ha en trevlig dag allihopa så ses vi igen ikväll. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon