Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Eva i Skåne
Med ditt goda humör så tror han säkert inte att du är sjuk smile.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 06-04-2006, 21:23)
CITAT (Betty @ 06-04-2006, 21:19)
Hoppas det går bra hos doktorn och att lunchen smakar gott! Wow, har du sju systrar? ohmy.gif

Japp.. och fem bröder wub.gif

Tror säkert det går bra hos doktorn... en får ju plocka fram allt det positiva
så farbrorn inte tror man är sjuk laugh.gif

Vilken gäng, 13 stycken! biggrin.gif I mitt gäng är vi bara åtta... fyra av varje... rolleyes.gif

Gillar din inställning till läkarbesök! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 06-04-2006, 21:25)
Med ditt goda humör så tror han säkert inte att du är sjuk  :)

Har ju införskaffat en st flaska Kastanjevatten och en ny Mascara plus lite Rouge och Läppglans...å så nya fina jeans och top (alldeles sant) tongue.gif
Inte kan man väl gå till doktorn och se ut hur som helst heller.
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 06-04-2006, 21:27)
Hoppas det går bra hos doktorn och att lunchen smakar gott! Wow, har du sju systrar? ohmy.gif

Vilken gäng, 13 stycken! biggrin.gif I mitt gäng är vi bara åtta... fyra av varje... rolleyes.gif

Gillar din inställning till läkarbesök! laugh.gif

Åtta stycken är väl inte fy skam... inte många som har det så gott ställt wub.gif

Ja då kan du föreställa dig hur det var i lördags då några av oss var samlade. biggrin.gif
Sång och spel så det stod härliga till.. å så en massa pladder förståss
en har ju sen barnsben lärt sig att hålla minst tre samtal igång ... samtidigt. tongue.gif wub.gif
Betty
Ja visst är det härligt med många syskon, mina är väl spridda från norr till söder och ett par stycken i öst - så vi träffas inte allihopa så ofta.
yenny
Ja här ligger man allt i lä... jag har bara en bror jag biggrin.gif
*Felix matte*
Man har ju liksom blivit lite bortskämd med att ha stor släkt
Jag har dryga hundratalet förstakusiner wub.gif
Farmor
Vilken lycka att ha många syskon. Jag har bara en syster som dessutom är bosatt i Amerika sedan mer än 40 år. Jag tröstar mig med mina två kusiner som bor på mera lagom avstånd.

Så har jag ju barnen och barnbarnen förståss. Men min släkt är väl att betrakta som "mini" i jämförelse med dom flestas. Fördelen är att det är enklare att ha bra kontakt när det inte är så många.

Anne
Magdis
Jag har "bara" tre syskon men det räcker till! Kusiner åt mig föds det fortfarande! Jag har en morbror som är 10 år äldre än mig som är ihop med en tjej som är lika gammal som mig och de ska snart få ett barn till. En annan av mina morbröder fick en liten sladdis en månad innan min dotter föddes. Coolt att fortfarande få nya kusiner när man är 33 år gammal! biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-04-2006, 21:17)
Coolt att fortfarande få nya kusiner när man är 33 år gammal! biggrin.gif

Min första och enda kusin behagde inte komma förrän jag var 30 och hade två egna barn wink.gif
så hon umgås mest med mina barn.

Ett syskon har jag, men inga syskonbarn. Det är väl därför jag fått för mig att det är min plikt sleep.gif laugh.gif att hålla släkten vid liv och därför har fyra egna barn rolleyes.gif
netaave
Det är 35 år mellan äldsta (jag) och yngsta kusin på min sida.
Mina barns äldsta kusin är 50 och den yngsta 6, då har inte alla farbröder bildat familj än.....
Min mans äldsta syskon är född -30 och det yngsta -59, han är nr 4 av 8, farmor fick diplom från Danmarks sockens skola för att hon haft barn i skolan i 30 år.
Gillan
Men om vi kramas litegrann, så här i cyberspace, Agneta,
så kanske vi får upp värmen ett par grader wub.gif

Kram på er alla! Vare sig ni har vår eller inte smile.gif
*Felix matte*
Åhh Tack! det värmde wub.gif Skickar en till dig och alla som vill ta emot.
yenny
ÅÅ härligt! kramkalas igen biggrin.gif wub.gif wub.gif

jag tar emot alla jag kan få och skickar tillbaka till alla som vill ha! wub.gif
pejori
smile.gif
Gillan
Men hör du pejori?! Vem sjutton är
tupp*******n? Är det ännu ett av alla dina husdjur
som jag missat?! wink.gif wub.gif

Förklaring tack! wub.gif smile.gif
pejori
inte mitt husdjur.... laugh.gif
tuppdj****n är en granntupp som skriker öronen av oss..... laugh.gif
ska slaktas snart (våran 4-H gård ska bort) och då ska jag fira laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stennie
3 timmar och 43 min kvar till smestern (men vem räknar) tongue.gif
Kathy
Tjingeling alla!

Släpade mig ur sängen imorse och åkte iväg och handlade. Träffade på Melker (TV-kocken som också var med i "Let's dance") på ICA Maxi där han klippte ett rött band. De öppnade en ny delikatessdisk i butiken...och de var ingen liten disk heller. ohmy.gif Där fanns både det ena och det andra.
Nu ska jag ta några alvedon (ont i huvudet och kroppen) närstudera soffan en halvtimma eller så....sen ska jag plugga. sad.gif Svårt, när man inte riktigt är i skicka att ens tänka. Håll tummarna för mig att jag står på benen imorgon och orkar jobba.
Kathy
CITAT (stennie @ 07-04-2006, 13:17)
3 timmar och 43 min kvar till smestern (men vem räknar) tongue.gif

3 timmar och 39 minuter är det nu. wink.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 07-04-2006, 12:20)
Tjingeling alla!

Släpade mig ur sängen imorse och åkte iväg och handlade. Träffade på Melker (TV-kocken som också var med i "Let's dance") på ICA Maxi där han klippte ett rött band. De öppnade en ny delikatessdisk i butiken...och de var ingen liten disk heller. ohmy.gif Där fanns både det ena och det andra.
Nu ska jag ta några alvedon (ont i huvudet och kroppen) närstudera soffan en halvtimma eller så....sen ska jag plugga. sad.gif Svårt, när man inte riktigt är i skicka att ens tänka. Håll tummarna för mig att jag står på benen imorgon och orkar jobba.

Festligt att du träffade på Melker, tycker han är ganska snygg, iaf i tv tongue.gif undrar om han kommer till vårt Maxi också?

Tycker du ska ta det lugnt och faktiskt stanna hemma om du är dålig, man får bara igen det om man ska vara "duktig" och ingen är oumbärlig.

Krya på dig! wub.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 07-04-2006, 15:11)
Festligt att du träffade på Melker, tycker han är ganska snygg, iaf i tv tongue.gif undrar om han kommer till vårt Maxi också?

Tycker du ska ta det lugnt och faktiskt stanna hemma om du är dålig,

Han var där för att klippa det röda bandet och det ställde han nog upp på för att han är kompis med butiksinnehavaren. Melker brukar ju handla där eftersom han bor här i krokarna.

Är inte så lätt att stanna hemma då jag vet i vilken knipa jag sätter min personal i, vi är två på helgerna och det känns inte speciellt lockande att ringa till den andre ikväll och säga att jag inte kommer. sad.gif
*Felix matte*

Besöket gick som förväntat. Han tyckte att jag såg sååå pigg och fräsch ut tongue.gif
men sen så hörde han "flåset" och skickade mej till tanten som sticker med nålar
fast det var inte så farligt alls, hon stack bara i ett finger laugh.gif sen kollade hon syresättningen och den visade 88%...och då skrev han remisser... lite kontroller i nästa vecka och sedan till stora sjukhuset för "besiktning" smile.gif
Berith
CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46)
Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus
( min dators mus alltså tongue.gif ). Om jag trycker in "scroll-knappen"
så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att
föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket
bekvämt

laugh.gif laugh.gif Ungefär som att råka hitta knappen på elvispen!

rolleyes.gif *skojar bara....* Men undrar lite varför ni trodde att det hette scrollmus? Egentligen...? Och hastigheten bestämmer man ju såklart själv, bara att taaa deeeeet liiiiiiiiiiiiite låååååååååååångsammareeeeeeeee......
*Felix matte*
scrollmus... har jag aldrig hört sägas ohmy.gif

min scrollar iaf så fort att jag inte hinner me laugh.gif
testade nu igen och den bara rusar iväg ohmy.gif
Berith
laugh.gif Men dra inte så fort då! wub.gif

------------------
helt OT - inlägg nr 5000
blink.gif
Lady Hamilton
CITAT (Berith @ 07-04-2006, 20:46)
CITAT (Evgeni @ 06-04-2006, 13:46)
Men mina vänner, nu har jag lärt mig nåt nytt om min mus
( min dators mus alltså tongue.gif ). Om jag trycker in "scroll-knappen"
så behöver jag ju inte "scrolla", utan det räcker med att
föra musen upp och ner eller i sidled över skärmen. Mycket
bekvämt

laugh.gif laugh.gif Ungefär som att råka hitta knappen på elvispen!

rolleyes.gif *skojar bara....* Men undrar lite varför ni trodde att det hette scrollmus? Egentligen...? Och hastigheten bestämmer man ju såklart själv, bara att taaa deeeeet liiiiiiiiiiiiite låååååååååååångsammareeeeeeeee......

ohmy.gif Nu har även jag lärt mig det! Hade inte heller någon aning om den "finessen"! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 07-04-2006, 20:55)
laugh.gif Men dra inte så fort då!  :wub:

------------------
helt OT - inlägg nr 5000
 :blink:

Jag rör ju knappt tongue.gif
och nu har jag testat flera ggr igen... samma resultat laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Snöflinga
Vem har sagt att livet skall vara enkelt huh.gif
*Felix matte*
Vore ju trist om allt gick som på räls tongue.gif

Mycket mer spännande när man får kämpa med ett o annat tills
man kommer på hur allt funkar. laugh.gif
Snöflinga
YES ... jag har mycket kvar biggrin.gif
yenny
Hej alla glada biggrin.gif

Nu har jag precis varit på bio.. vi var och såg på Ice age 2.
Den var jättekul biggrin.gif
Så tycker ni om tecknat så kan jag rekomendera den!
Lady Hamilton
Om du jämför med 1:an? Var de i "samma" klass?
yenny
CITAT (Hamilton @ 07-04-2006, 21:43)
Om du jämför med 1:an? Var de i "samma" klass?

Nu var det ju ett tag sedan jag såg ettan... men jo.. jag tycker no de var i samma klass.
Lady Hamilton
Då blir det nog en "sväng" med min son
Leia
CITAT (Felix matte @ 07-04-2006, 21:01)
CITAT (Berith @ 07-04-2006, 20:55)
laugh.gif Men dra inte så fort då!  wub.gif

------------------
helt OT - inlägg nr 5000
 blink.gif

Jag rör ju knappt tongue.gif
och nu har jag testat flera ggr igen... samma resultat laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ja, och nu har jag suttit och testat också!
Så här funkar det för mig iallafall: Om jag trycker ned scroll knappen när musen befinner sig ungefär på mitten av skärmen och drar musen bara någon cm eller två, uppåt eller nedåt, så scrollas det sakta.
Omjag däremot drar musen långt uppåt eller nedåt så går det fort.
Prova det Agneta! laugh.gif
*Felix matte*
Ok.. ska testa smile.gif

Jesses va yr jag är nu... testade några ggr och ibland for sidan upp o ner i en rasande fart laugh.gif
men jag lyckades också få ner farten till läsbart när jag tog det easy tongue.gif
Tack Leia wub.gif
Leia
CITAT (Felix matte @ 07-04-2006, 22:04)
Ok.. ska testa smile.gif

Jesses va yr jag är nu... testade några ggr och ibland for sidan upp o ner i en rasande fart laugh.gif
men jag lyckades också få ner farten till läsbart när jag tog det easy tongue.gif
Tack Leia wub.gif

Tänk att jag fick lära någon nåt´någongång! wub.gif smile.gif
Eva i Skåne
Det där tycker jag är en synnerligen irriterande funktion unsure.gif Av misstag händer det att jag tryckt till, men då tappar jag kontrollen
och DET gillar jag inte
Leia
CITAT (Eva i Skåne @ 07-04-2006, 22:07)
Det där tycker jag är en synnerligen irriterande funktion unsure.gif Av misstag händer det att jag tryckt till, men då tappar jag kontrollen
och DET gillar jag inte

Har aldrig upptäckt att jag hade det förrän jag fick tipset här på odla! smile.gif
Jag gillar funktionen! wub.gif
*Felix matte*
Leia jag är orolig för din hund sad.gif
Blir han inte väldigt narig om nosen av allt slickande unsure.gif
Leia
Vet du! Jag har undrat ända sedan jag satte in den när någon ska kommentera att det är lite enerverande med allt detta slickande! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Äntligen!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:16)
Vet du! Jag har undrat ända sedan jag satte in den när någon ska kommentera att det är lite enerverande med allt detta slickande! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det brukar funka med munkorg, sätt på han en sån rolleyes.gif
*Felix matte*

Jamen jag frågade ju för ett tag sedan i en annan tråd, men det har du missat laugh.gif

Minns inte heller vilken tråd det var tongue.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 07-04-2006, 22:19)
laugh.gif  :lol:  :lol:
Vet du! Jag har undrat ända sedan jag satte in den när någon ska kommentera att det är lite enerverande med allt detta slickande! laugh.gif  :lol:  :lol:
Äntligen!!!! laugh.gif  :lol:  :lol:

Det brukar funka med munkorg, sätt på han en sån rolleyes.gif

Jag tror att det är en tik jag! tongue.gif
Leia
CITAT (Felix matte @ 07-04-2006, 22:19)
laugh.gif  :lol:  :lol:
Vet du! Jag har undrat ända sedan jag satte in den när någon ska kommentera att det är lite enerverande med allt detta slickande! laugh.gif  :lol:  :lol:
Äntligen!!!! laugh.gif  :lol:  :lol:

Jamen jag frågade ju för ett tag sedan i en annan tråd, men det har du missat laugh.gif

Oh, då var jag inte här tydligen... Tänk vad man missar om man lyfter häcken från data stolen för en liten stund! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Leia @ 07-04-2006, 22:21)
CITAT (Felix matte @ 07-04-2006, 22:19)
laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
Vet du! Jag har undrat ända sedan jag satte in den när någon ska kommentera att det är lite enerverande med allt detta slickande! laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif
Äntligen!!!! laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Oh, då var jag inte här tydligen... Tänk vad man missar om man lyfter häcken från data stolen för en liten stund! laugh.gif

Inte värt å chansa... jag sitter kvar laugh.gif
Leia
Det gör du rätt i! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
Ja, jösses. Schönt att de lugnade ner schig lite, de va`jobbigt att schkriva i flera trådar schamtidi å´deschutom hålla reda på vad man schrev i vilken!!!
Eva i Skåne
Vem har lugnat ner sig? Menar du Reserv och jag så är vi så upptagna med våra heta PM så det är svårt att hinna med alla trådar också laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon