Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Kathy
CITAT (pejori @ 25-03-2006, 20:04)
CITAT (Scrollan @ 25-03-2006, 19:59)
Vem är det som bråkar?  :unsure:

läs solis nya tråd så ser du sad.gif sad.gif

Ja...jösses. sad.gif sad.gif sad.gif
*solis.*
CITAT (maudan @ 25-03-2006, 19:57)
Brukar inte svära...men nu måste jag in här i svammeltråden och avreagera mig lite...F...n va folk ska tjafsa om noll och ingenting, jag blir skogstokig på sånt...livet är alldeles för kort för att bråka med nån man aldrig träffat ens...hur kul är det på en skala...noll liksom, så himla kul man kan ha med varann i stället...usch...va skönt det var att skriva av sig...bry er inte om min galla här nu...bara en liten urspårning av mig, men det va det värt smile.gif
Kram till er alla som ser livet från den ljusa sidan wub.gif

Den ljusa sidan är underbar och så mycket roligt jag har dagarna i ända;mina kära dockor och vovvar håller med och jag i alla mina åldrar! Kramar från oss alla kommer här wub.gif wub.gif wub.gif
Snöflinga
Gillade ditt uttryck Maudan "skogstokig" laugh.gif Det skall jag ta till mig ...
För övrigt håller jag med dej till vartenda ord .....

Visst kan man förundras över vissa trådar men varför lägga en pinne på brasan ......
Leia
CITAT (Snöflinga @ 25-03-2006, 21:43)
Gillade ditt uttryck Maudan "skogstokig"  :lol:  Det skall jag ta till mig ...

Vill bara tillägga att "skogstokig" kan tydligen ha olika innebörder... En killkompis till mig använder det ordet istället för "pilsk". Jag menar så att någon inte missförstår dig om du utbrister: "Gud vad jag är skogstokig!" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 21:53)
Gillade ditt uttryck Maudan "skogstokig"  laugh.gif  Det skall jag ta till mig ...

Vill bara tillägga att "skogstokig" kan tydligen ha olika innebörder... En killkompis till mig använder det ordet istället för "pilsk". Jag menar så att någon inte missförstår dig om du utbrister: "Gud vad jag är skogstokig!" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Va ohmy.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
ska jag fråga maken om han vet vad det betyder tongue.gif
Fialotta
Gillade ditt uttryck Maudan "skogstokig"  laugh.gif  Det skall jag ta till mig ...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men det visste inte jag...här i sthlm är det vanligt att folk säger så.....kanske bäst man tänker sig för nudå laugh.gif
Leia
CITAT (maudan @ 25-03-2006, 22:00)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Men det visste inte jag...här i sthlm är det vanligt att folk säger så.....kanske bäst man tänker sig för nudå laugh.gif

Vi bor ju inte så där jättelång ifrån varandra (Uppsala) men hans föräldrar kommer någon annanstans ifrån. Kan bara inte komma på varifrån just nu...
Kul missförstånd annars! laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Felix matte @ 25-03-2006, 22:00)

Han säger att uttrycket styrker "heligt förb..." tongue.gif
precis som jag tolkade smile.gif
yenny
hallå hallå!

Skogstokig använder jag mej också av... men inte då jag blir "pilsk"
Utan när jag blir vansinningt arg eller ireterad.

Läste också i tråden förseten...muttet mutter tänkte jag bara...
Sen kom mamma och vi har bjudit henne på tacos, det var trevligt smile.gif
Leia
CITAT (Felix matte @ 25-03-2006, 22:04)

Ja, jag vet inte var han har fått det ifrån men så säger han iallafall!
Personligen har jag också alltid tolkat det som förbannad, tills jag träffade honom.
Men det slår mig nu att han kanske brukar göra tjejerna heligt förbannade, men att han väljer att tolka det som att han gör dem pilska! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vad vet jag... biggrin.gif
Snöflinga
Det får tas som det vill laugh.gif Men tycker det är ett bra uttryck istället för att "blir så j....a f.......d" Är den typen som anser att svordomar är en brist på ordkunskap, men har full förståelse för dem som nyttjar dem för att förstärka vad de vill säga .... fast inte i var och varannan mening wink.gif
Snöflinga
För övrigt, ett litet tillägg bara ......... kl är nu 22.15... men egentligen 23.15 (sommartider hej hej !) och i morgon har jag våffelkalas för 14 pers,
önska mig lycka till, för det behöver jag verkligen wub.gif Nattinatti...
Leia
CITAT (Snöflinga @ 25-03-2006, 22:19)
För övrigt, ett litet tillägg bara ......... kl är nu 22.15... men egentligen 23.15 (sommartider hej hej !) och i morgon har jag våffelkalas för 14 pers,
önska mig lycka till, för det behöver jag verkligen wub.gif Nattinatti...

Hoppsan! Det har du rätt i, jag som ska upp tidigt och åka på innebandy med sonen... Jag säger nog och natti natti!
Fialotta
CITAT (Leia @ 25-03-2006, 22:11)
CITAT (Felix matte @ 25-03-2006, 22:04)

Ja, jag vet inte var han har fått det ifrån men så säger han iallafall!
Personligen har jag också alltid tolkat det som förbannad, tills jag träffade honom.
Men det slår mig nu att han kanske brukar göra tjejerna heligt förbannade, men att han väljer att tolka det som att han gör dem pilska! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vad vet jag... biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif Ja...så kanske det är...du får fråga honom nästa gång... laugh.gif laugh.gif
yenny
ucsh va jobbigt med sommartid... jag tycker inte alls om det... det blir så förbenat tidigt när man skall upp med tuppen... jag kommer inte vara mej lik på minst en vecka blink.gif
Fialotta
CITAT (Snöflinga @ 25-03-2006, 22:19)
För övrigt, ett litet tillägg bara ......... kl är nu 22.15... men egentligen 23.15  (sommartider hej hej !) och i morgon har jag våffelkalas för 14 pers,
önska mig lycka till, för det behöver jag verkligen  :wub:  Nattinatti...

Lycka till vännen...och ät några för mig oxå...ska nog kanske hoppa över sånt i år wub.gif
*solis.*
Jag vaknade redan 4:30:trodde jag och gick och la mig igen biggrin.gif Att det var sommartid hade jag glömt så först nu vaknade jag;men oj så härligt att vakna till en helt ny dag igen biggrin.gif
pejori
här snöar!!! mad.gif mad.gif
hur kul är det på en skala? sleep.gif sleep.gif
trodde i min enfald att det var slut med sådant nu, men ack vad jag bedrog mej. smile.gif smile.gif
anna_rispan
Jag tog kort på snödropparna utanför vårt hyreshus. De sitter i kanten av en snödriva. Känns väldigt hoppfullt! Det är strålande solksen hos mig o dag!!!!! O när jag satte mig i bilen hade den blivit solvarm o luktade gammal bil. Det kändes också vår. Konstigt att en doft av gammal bil kan frambringa vår....
yenny
Här är det unederbart väder... solen den strålar från en klarblå himmel och det är varmt och skönt ute... var just och förevigade mina första vårtecken på bild.
Krokus och snödroppe wub.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-03-2006, 14:01)
Här är det unederbart väder... solen den strålar från en klarblå himmel och det är varmt och skönt ute... var just och förevigade mina första vårtecken på bild.

bla bla bla bla mad.gif mad.gif mad.gif
säg som det är nu...det snöra va? blink.gif wink.gif smile.gif laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 14:26)

säg som det är nu...det snöra va? blink.gif wink.gif smile.gif laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
surputta ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 14:31)

mad.gif mad.gif mad.gif det heter inte putta...det heter potta eller puppa...så de så mad.gif mad.gif wacko.gif smile.gif laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 14:35)
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 14:31)

mad.gif mad.gif mad.gif det heter inte putta...det heter potta eller puppa...så de så mad.gif mad.gif wacko.gif smile.gif laugh.gif wub.gif

pejori
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif blink.gif blink.gif sad.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 14:38)
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif blink.gif blink.gif sad.gif

Tittar du med förstoringsglas?? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny

Jag blev ju tvungen att stoppa ut huvudet och ta en bild... solen börjar försvinna runt hörnet... men visst ser man att det är fint biggrin.gif

pejori
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 14:40)
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif  :blink:  :blink:  :(

om det vore så väl ändå.... laugh.gif
men nej...dom är så stora faktist sad.gif sad.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-03-2006, 14:41)

Jag blev ju tvungen att stoppa ut huvudet och ta en bild... solen börjar försvinna runt hörnet... men visst ser man att det är fint biggrin.gif

ÄH!!!! den är från förra året, så det så laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
idag snöar det...pungt slut...jag vet nog laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 15:21)
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif  blink.gif  blink.gif  sad.gif

om det vore så väl ändå.... laugh.gif
men nej...dom är så stora faktist sad.gif sad.gif

Åhhh...fy attan pejori...skicka inte hit nåt bara är du bussig, jag vill inte ha mer vitt, jag vill ha grööööönt...sommartid känns som rena hånet, men skam den som ger sig...snaaaart är det nog slut på vintern den syns för tydligt liksom tongue.gif smile.gif
pejori
så synd då... maudan laugh.gif
annars hade jag gärna delat med mej av bollarna... dom är så tacksamma att odla så laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 15:28)
annars hade jag gärna delat med mej av bollarna... dom är så tacksamma att odla så laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Trodde du jag skulle gå på den lätta *kramis* wub.gif tongue.gif
pejori
CITAT (maudan @ 26-03-2006, 15:39)
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 15:28)
annars hade jag gärna delat med mej av bollarna... dom är så tacksamma att odla så laugh.gif  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Trodde du jag skulle gå på den lätta *kramis* wub.gif tongue.gif

jaaaa... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 15:22)
CITAT (yenny @ 26-03-2006, 14:41)

ÄH!!!! den är från förra året, så det så laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
idag snöar det...pungt slut...jag vet nog laugh.gif

hmmm.. förra året såg man ju gräsmattan så här års sad.gif biggrin.gif
Snöflinga
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif  :blink:  :blink:  :(

Om det vore så väl laugh.gif Känner mig lite träffad mad.gif
Biggan_
CITAT (Snöflinga @ 26-03-2006, 18:21)
nu är snöflingorna stora som golfbollar här blink.gif  blink.gif  blink.gif  sad.gif

..och där trillade poletten ner laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori

gjorde dom ont? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det gäller att ha en godkänd hjälm på sig så här års laugh.gif laugh.gif
renate
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 18:29)

gjorde dom ont? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det gäller att ha en godkänd hjälm på sig så här års laugh.gif laugh.gif

Nä fy och blä nu är allt vit igen,hur en gräsmatta ser ut kom jag knappt ihåg,det ligger några dm snö på den.
Hellre regn än snö! mad.gif
Snöflinga
Snön faller och jag med den .... långt, långt till sommaren.... nynn...nynn laugh.gif
pejori
på tal om vårtecken... smile.gif
vet ni vad nyckelpiga kallas här nere i Göteborg? smile.gif
speciellt av den äldre generationen smile.gif

dom kallasgullhönor wub.gif wub.gif wub.gif
yenny
Det har jag alldrig hört... hur kommer det sej?
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 19:47)

dom kallasgullhönor wub.gif wub.gif wub.gif

Tja, du rättade mej innan, så det skall väl vara nyckelpugga då unsure.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif
pejori
CITAT (yenny @ 26-03-2006, 19:49)
Det har jag alldrig hört... hur kommer det sej?

inte en aning faktist smile.gif smile.gif
vi har till och med en butik här som heter gullhönan, och som har en nyckelpiga som loggo laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 19:50)

dom kallasgullhönor  :wub:  :wub:  :wub:

Tja, du rättade mej innan, så det skall väl vara nyckelpugga då unsure.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif hur fick du ihop det nu då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 20:09)
CITAT (Birgitta P @ 26-03-2006, 19:50)

dom kallasgullhönor  wub.gif  wub.gif  wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif hur fick du ihop det nu då laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jo det gick bra blink.gif blink.gif blink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
Oj,oj,oj, Här har det rört på sig vill jag lova
( på Odla alltså). Man hänger ju inte med
bara för att man råkar vara härifrån litegrann wub.gif .

Först blev jag upprörd av alla tråkigheter, och bestämde
mig, mot allt sunt förnuft, att det fick vara slut på mitt
springande här.

Fick för mig at det var dags att återgå till ferdinand-
stadiet
och endast lukta på mina blommor. Men så
enkelt är det ju inte wub.gif . Ett beroende är ju just det!
Ett beroende alltså!

Men vet ni vad, jag har varit "barnvakt" åt minstingen
för första gången. Hon är en sån där liten tjej som inte alls
har lust att sova på nätterna.

Så när de varit här för söndagsmiddag igår, följde jag
med dem hem, och tog hand om henne inatt. Det var juvligt,
men nu är jag rätt trött wub.gif och ska inom en snar
framtid gå och lägga mig.

Vad har ni sysselsatt er med?

Kramis/Gillan
pejori
jag försöker disiplinera mej och packa mer än jag gör wacko.gif
men jag fastnar alltid här istället. laugh.gif
det är i datarummet, jag ställer in lådorna som är packade. smile.gif
idag har jag rensat ur datorn, och tagit bort program som jag inte använder längre och dubletter wub.gif wub.gif
nu segar den inte lika mycket längre... smile.gif

är också lite trött på bråken, men det är till att ändra på tonläget igen laugh.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 27-03-2006, 21:04)
jag försöker disiplinera mej och packa mer än jag gör wacko.gif
men jag fastnar alltid här istället. laugh.gif
det är i datarummet, jag ställer in lådorna som är packade. smile.gif
idag har jag rensat ur datorn, och tagit bort program som jag inte använder längre och dubletter wub.gif wub.gif
nu segar den inte lika mycket längre... smile.gif

är också lite trött på bråken, men det är till att ändra på tonläget igen laugh.gif

Helt rätt pejori....har jag missat nått...ska du flytta...nu stiger spänningen igen tongue.gif smile.gif wub.gif
pejori
CITAT (maudan @ 28-03-2006, 08:24)
Helt rätt pejori....har jag missat nått...ska du flytta...nu stiger spänningen igen tongue.gif smile.gif wub.gif

japp.... smile.gif
tänkte att jag gör slag i saken och flyttar till reserv med en gång, så är det gjort laugh.gif laugh.gif laugh.gif

skämt åsido...jag har ääääntligen, efter två och ett halvt års väntan, fått en mindre lägenhet. smile.gif smile.gif
23 års skräp som ska packas och sorteras...pust laugh.gif laugh.gif
men jag får en uteplats, så nu kan jag ha flera blommor wub.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 28-03-2006, 08:35)
CITAT (maudan @ 28-03-2006, 08:24)

Helt rätt pejori....har jag missat nått...ska du flytta...nu stiger spänningen igen tongue.gif  :)  :wub:

japp.... smile.gif
tänkte att jag gör slag i saken och flyttar till reserv med en gång, så är det gjort laugh.gif laugh.gif laugh.gif

skämt åsido...jag har ääääntligen, efter två och ett halvt års väntan, fått en mindre lägenhet. smile.gif smile.gif
23 års skräp som ska packas och sorteras...pust laugh.gif laugh.gif
men jag får en uteplats, så nu kan jag ha flera blommor wub.gif

laugh.gif Ja...va inne på spår nr 1 där ett tag tongue.gif

Va kul du ska flytta, varje gång man flyttar så får man rensat och lovar sig själv att inte spara nåt skit någe mer, men hejsan lika fullt så gör man så "kan va bra o ha" grejer åker upp på vinden lätt rolleyes.gif
Hoppas du kommer trivas på nya stället, inväntar spänt vidare läsning om de 'kramis* wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon