Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Fialotta
Godmorgon allihop...strålande sol hos mig,
blir till att vara ute o njuta....känns som att sommaren kommer nu.

Ha det bäst allihop wub.gif
Kathy
Goood mooorning!!

Har tillbringat fyra dagar på lantstället och grävt om i jorden, flyttat jord (slutade räkna skottkärrelassen efter 6 lass.... wacko.gif ) blivit myggbiten sad.gif (fick ett hemskt myggbett på örat av alla ställen, så örat såg ut som ett blomkålsöra wacko.gif ) planterat blommor wub.gif , grillat wub.gif wub.gif och haft det bra. wub.gif wub.gif wub.gif
Var inte ett dugg sugen på att åka hem igår kväll. rolleyes.gif
Biggan_
Låter härligt Scrollan! Inte myggbettet förstås, men det andra. smile.gif
Själv har jag tillbringat de senaste dagarna mestadels i horisontalläge med världens bautaförkylning. sad.gif sad.gif
Det börjar ge med sig nu men man känner sig helt däckad och orkar inte med några stordåd i trädgården precis! blink.gif blink.gif
Jag får gå ut och kolla läget i allafall, se efter hur mycket ogräset har växt nu när det varit både regn och solsken. Tänk om man hade kunnat förinta ogräset med blicken! wacko.gif
Ha en bra dag alla svamlare wub.gif
yenny
Va härligt att få vara på landet smile.gif

Önskar att jag också hade ett landställe.. skulle vara skönt att få byta miljö mellan varven.
Kathy
CITAT (yenny @ 07-06-2006, 14:38)
Önskar att jag också hade ett landställe..

Du får följa med någon gång. wink.gif

Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls. sad.gif
Biggan_
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 22:53)
Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls. sad.gif

Tack snälla du, det känns redan bättre! wub.gif
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2006, 00:00)

Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls.  :(

Tack snälla du, det känns redan bättre! wub.gif

Just nu känns det dock som om jag skulle kunna byta med dig......det är, rent ut sagt, bedrövligt på jobbet just nu. sad.gif mad.gif mad.gif wacko.gif wacko.gif mad.gif sad.gif
Fast...det hör i så fall hemma i gnälltråden.
netaave
Här sitter jag och har inte tid egentligen.

Har ansat och förvällt 3 buntar sparris och gnuggat 10 knippor rädisor, kände att jag måste slå ner rumpan innan jag gör laxrullarna.
Gubben målar det sista i altantaket och vi har inte ens börjat städa än, funderar på om jag ska orka ta badrummet innan jag somnar, vore skönt att ha det gjort.
Gud vad jag svamlar men är sååå trött. Har iofs hjälp av "studentskan" men hon går och står inte så bra än.

Kul iaf att svamla av sig lite i stöket.

Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit.
Kathy
CITAT (netaave @ 08-06-2006, 00:23)
Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit.

Asch...det där med myggen är lugnt, trots allt. smile.gif

Sommarstället är mitt paradis på jorden. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
netaave
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:32)
Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda  trots att det är 8-9 mil dit.

Sommarstället är mitt paradis på jorden. wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Jo det finns ju hjälpmedel. Vi har någon liten elektrisk dosa man sätter in som en liten kartongbit i, kallas myggtabletter, den tar bort alla mygg inne på nolltid. För man vill ju inte ha dom när man ska sova.

http://www.husvagn-svensson.se/pdf/del4.pdf

Kolla på sid två, sterminio heter den. Har även haft både den svarta och "racket" med dom kan jag inte rekommendera.
yenny
CITAT (yenny @ 07-06-2006, 14:38)
Önskar att jag också hade ett landställe..

Du får följa med någon gång. wink.gif

jippii tongue.gif laugh.gif wink.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 07-06-2006, 23:51)
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:32)
Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda  trots att det är 8-9 mil dit.

Jo det finns ju hjälpmedel. Vi har någon liten elektrisk dosa man sätter in som en liten kartongbit i, kallas myggtabletter, den tar bort alla mygg inne på nolltid. För man vill ju inte ha dom när man ska sova.

http://www.husvagn-svensson.se/pdf/del4.pdf

Kolla på sid två, sterminio heter den. Har även haft både den svarta och "racket" med dom kan jag inte rekommendera.

Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver. tongue.gif
Inomhus är vi förskonade från mygg eftersom det följde med en massa fina myggnätsfönster.

Tack för tipset iaf.
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:27)
Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver. tongue.gif

Ta ett par stadiga rackabajsare laugh.gif
Myggen gillar inte när det är alkohol i blodet tongue.gif
Kathy
CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 07:43)
Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  :P

Ahaaa..... biggrin.gif
Det var det trevligaste tipset hittills. biggrin.gif wub.gif

Frågan är...om det blir så mycket gjort i trädgården efteråt... rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:52)
Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  tongue.gif

Ahaaa..... biggrin.gif

Tja, inte mycket förståss ....
Men lite ogräs kanske man kan krafsa upp i alla fall laugh.gif rolleyes.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 08:01)
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:52)
Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  tongue.gif

Ahaaa..... biggrin.gif

Tja, inte mycket förståss ....
Men lite ogräs kanske man kan krafsa upp i alla fall laugh.gif rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Bra tips!

God morgon alla! Jag är så dålig på att svamla för tillfället. Jag bygger nytt staket istället! biggrin.gif

Fick veta igår att vi blir en av familjerna som blir med valp! Tjoho! wub.gif Vi var 4 familjer som ville ha hanar, men det var bara 2 hanar i kullen, så uppfödaren kunde välja. Min tävlings inriktade son jublade att vi vann! laugh.gif Han såg det som en tävling. laugh.gif Själv kunde jag inte låta bli att tycka synd om dem som blir utan... Ja jag vet, det finns andra valpar, men har man bestämt sig för att man vill ha från en viss uppfödare i en viss kombination av föräldradjur, bli man ju besviken om det inte blir så.

Idag ska jag hälsa på på skolan med med sonen som ska börja där i höst på 6-års verksamheten.

Imorgon blir det examensfest för systersonen.

Ha det gott!
Tatta
Jag har motionerat biggrin.gif

Jisses, flera år sedan sist känns det som unsure.gif
AnitaO
Grattis Leia smile.gif
Betty
CITAT (Leia @ 08-06-2006, 08:15)
Fick veta igår att vi blir en av familjerna som blir med valp! Tjoho! wub.gif

Grattis! smile.gif
Kathy
Grattis Leia!! wub.gif
Biggan_
Grattis Leia! Va roligt! biggrin.gif
Leia
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 12:25)

Oh, tackar allihopa! wub.gif wub.gif wub.gif

Scrollan! är det ok om jag "lånar" din hund lite?
AnitaO
Här finns några bilder från min sons studentexamen i går (fredag).

http://web.telia.com/~u13120006/student2006.html

Appropå diskussionerna om svenska flaggor och den blomstertid nu kommer ....
På en av bilderna så har dom hängt ut Bosniens flagga från traktorflaket.
Två av pojkarna kommer från Bosnien.

Det tycker jag var kul.
Man kan väl ha både svenska och andra flaggor i stället för att skuldbelägga människor som vill ha sin flagga?
Snöflinga
Vilka härliga bilder biggrin.gif Man riktigt känner studentyran och den glada stämningen ...
Har nyss kommit in efter trädgårdsrondan och liten promenad ... Så fina hundkexen lyser i allt det gröna och lupinerna är på GO
rolleyes.gif
Reserv
Fina bilder, själv glömde jag juh kameran hemma, när man nu äntligen fått låna en så är man inte så van så man kommer ihåg den sad.gif
Magdis
Hur går det med dina album Reserv?

Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så! biggrin.gif Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra.
Magdis
Oj oj...jag har varit igång så mycket idag att det värker i hela kroppen nu. Måste nog stretcha och ta ett varmt bad! Behövde minsann inte gå till gymmet för att få träningsvärk! biggrin.gif
yenny
Nu var det bra länge sedan jag svamlade... så jag tänkte det kanske var dags.
Jag har haft en underbar helg.
Varit ute på kompisars landställe.... vi var ett helt gäng som har pratat, skrattat, spelat spel, ätit god mat, badat, solat och lekt med en liten kille på snart 2 år. Kanonväder hade vi, så härligt!

Sedan att jag ser ut som en kräfta är en annan sak... men kul var det biggrin.gif
Biggan_
Härligt Yenny! Visst är sommaren en underbar tid för att träffas och ha trevligt tillsammans.
Fast man skall inte glömma solskyddskrämen när man är i solen så mycket!
Aj,aj,aj, vad det gör ont! ohmy.gif wub.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 00:25)

Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så! biggrin.gif Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra.

ta det lugnt!!! pjuppen behöver vila ju rolleyes.gif rolleyes.gif
klämma ihop honom så där.... ohmy.gif wub.gif
Fialotta
Heeeeeej alla sötisar...hur har ni det i sommarvärmen smile.gif
jag bara älskar när det är en sån här fin sommar...och här
blommar azaleor o rondodenron...hur fasiken stavas de nudå unsure.gif
för fullt i alla fall...rosorna är på g, men jag får passa så inte rådjuren mumsar upp knopparna...och mördarsniglarna trivs inte i värmen...rätt åt dom laugh.gif
hoppas ni har det kanonbra allihop...hinner inte kika in här så ofta...
vill njuta av sommaren...men skickar massor o åter massor med kramar
till er allihop wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 19-06-2006, 02:30)

Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så!  :D Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra.

Han vilar så bra därinne när han blir vaggad hela tiden! Igår kväll när jag lagt mig kände jag sparkarna igen! smile.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-06-2006, 19:21)
CITAT (pejori @ 19-06-2006, 02:30)

Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så!  biggrin.gif Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra.

Han vilar så bra därinne när han blir vaggad hela tiden! Igår kväll när jag lagt mig kände jag sparkarna igen! smile.gif

Det blir en kvällspigg liten krabat då rolleyes.gif wub.gif
Leia
Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp! wub.gif smile.gif Det var länge sedan.

Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 20.00 så vi får stänga och gå hem. Men jag ska vara här till 6.30 i morgon igen så det känns väll egentligen som om jag lika gärna kunde sova kvar.... wink.gif

Men jag ska inte klaga, jag kommer att vara ledig mycket i sommar! smile.gif

Ha en trevlig kväll alla!
Reserv
CITAT (Leia @ 19-06-2006, 19:41)
Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp! wub.gif smile.gif Det var länge sedan.

Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 20.00 så vi får stänga och gå hem. Men jag ska vara här till 6.30 i morgon igen så det känns väll egentligen som om jag lika gärna kunde sova kvar.... wink.gif

När du fått hem lillvalpen så kommer du garantera att tråden inte faller från sidan, du måste juh hålla oss andra uppdaterade rolleyes.gif wub.gif
*Felix matte*
Hemkommen efter en lååååång härlig dag ute hos barn och barnbarn
Maken har snickrat och jag har bara myst med fyra småttingar...
grillmiddag ute i det härliga sommarsolvädret vi haft hela dan...
bättre än så kan man inte ha det wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 20-06-2006, 11:31)
CITAT (Leia @ 19-06-2006, 19:41)
Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp!  :wub:  :)  Det var länge sedan.

När du fått hem lillvalpen så kommer du garantera att tråden inte faller från sidan, du måste juh hålla oss andra uppdaterade rolleyes.gif wub.gif

Det förståss.... smile.gif Bara två veckor kvar nu! wub.gif smile.gif

Nu återgår jag till fotbollen igen! Hejja Sverige! biggrin.gif
yenny
Hallå hallå...måste ju skicka upp svammeltråden lite igen biggrin.gif

Det blir just inte så mycket svamlat när det är sommar, jag är mest ute eller pysslar om blommor.

Ha det fint alla wub.gif
Snöflinga
Klappar mig själv på huvudet ... har tråkdiskat alla krukor och planteringskärl, sorterat och ställt undan i trädg.förrådet tillsammans med överblivna jordsäckar, lecakulor m.m. ( första gången jag gjort nån'sin en sommar) wub.gif Hittade en fröpåse med pumpa som myllades ner i komposten ... går det så går det tongue.gif
Magdis
CITAT (Snöflinga @ 21-06-2006, 00:50)
Klappar mig själv på huvudet ... har tråkdiskat alla krukor och planteringskärl, sorterat och ställt undan i trädg.förrådet tillsammans med överblivna jordsäckar, lecakulor m.m.

Yyyyyyyl, vad duktig du är! Sånt brukar jag kasta in i nån mörk hörna i garaget och bli tvungen att ta itu med när jag ska börja sätta fröer nästa vår. Jag har inte åstadkommit nånting i dag, jo förresten jag har varit och köpt ett gäng blommande Petunior, en hängande Surfinia och en hängpellis att lysa upp trädgården med, jag har nämligen inte sått något som kommer att blomma i år. Förhoppningsvis kommer väl perennerna som jag sådde förra året att blomma nån gång iallafall.
AnitaO
Roligt att vår kära svammeltråd lever vidare.
Har inte bidragit mycket själv senaste tiden.
Verkar ha drabbats av nån förbannelse verkar det som sad.gif

I höstas ramlade ju min man ner från en stege och skadade sig ganska ordentligt.

Några månader senare åkte jag själv in med ambulans när mitt magsår brast.

För några veckor sedan fick min son åka in till akuten med en inflammerad blindtarm.
Han blev dock inte frisk och 2 dagar senare var vi tillbaka på akuten.
Ny operation där det visade sig att den läkaren som opererat blindtarmen slarvat med att sy ihop blodkärlen.
Dom fick tömma buken på 1 liter blod!!

Förra veckan hamnade min mor på sjukhus efter ett svårt astmaanfall i kombination med 2 hjärtinfarkter.
Där var det riktigt nära ögat .... sad.gif

Så nu väntar jag på nästa "förbannelse" ... eller finns det kanske någon svamlare med mediala gåvor som kan säga om det är slut nu för det här året?
stennie
CITAT (AnitaGg @ 21-06-2006, 10:42)

I höstas ramlade ju min man ner från en stege och skadade sig ganska ordentligt.

För några veckor sedan fick min son åka in till akuten med en inflammerad blindtarm.
Ny operation där det visade sig att den läkaren som opererat blindtarmen slarvat med att sy ihop blodkärlen.

Förra veckan hamnade min mor på sjukhus efter ett svårt astmaanfall i kombination med 2 hjärtinfarkter.

Så nu väntar jag på nästa "förbannelse" ... eller finns det kanske någon svamlare med mediala gåvor som kan säga om det är slut nu för det här året?

Jisses !!!! Stackars er....jag tycker nog att ni har fått er beskärda del för ett bra tag framöver..ska hålla tummarna för dig så att resten av året blir bättre wub.gif
Biggan_
En olycka kommer sällan ensam, heter det ju i ordspråket, och tyvärr stämmer det allt för ofta sad.gif sad.gif
Usch, en sån jobbig tid du och din familj har haft! sad.gif sad.gif sad.gif
Gå inte och vänta på nästa "förbannelse", det tär bara på humöret och krafterna.
Och angående spådomar, (inte för att jag tror på sådana) så tycker jag det är tur att man inte vet vad man skall gå igenom för då hade man gått och väntat på elände hela tiden och inte kunnat glädja sig åt de lyckliga stunderna.
Hoppas nu att det äntligen vänder, så att ni kan hämta er från denna olycksaliga tid, och du får massor av tröstekramar och styrkekramar av mej! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Hoppas att du och din familj får en skön och trevlig sommar Anita! wub.gif
Betty
Tycker nog att ni har haft er beskärda del av elände för i år Anita. huh.gif
Vet inte om jag har någon speciell förmåga men jag provar att uttala några besvärjelser *hmf, ähm... mummel, mummel...*och hoppas de funkar så ni får en olycksfri fortsättning på året. biggrin.gif
Biggan_
Nu tänker jag ha en skön och trevlig kväll, och jag önskar er detsamma!
Kram på er, och simma lugnt! wub.gif
Kathy
Oj...Anita...du har fått din "beskärda del" för många år framåt. sad.gif

Kram till dig. wub.gif
Kathy
Nu har jag jobbat klart för denna helg. (jobbade HELA dagen igår och gick av passet vid 13-tiden idag)
Alldeles strax ska vi åka upp till stugan och fira vår midsommar. wub.gif
Ska bli spännande att se hur buskarna mår, de som jag planterade förra veckan. Och se om det har kommit upp något mer spännande av det som jag har planterat. wub.gif

Imorgon ska vi på auktion....kommer plocka ur säten ikväll så att vi har rejält med utrymme i Voyagern om vi gör några möbelfynd, vilket jag hoppas på. wub.gif
*Felix matte*
CITAT (AnitaGg @ 21-06-2006, 10:42)

Nämen ohmy.gif Nu måste ni ju ha fått nog av allt elände.
Håller alla och önskar er allt gott framöver. wub.gif
Reserv
Det sägs juh att en olycka sällan kommer ensam, men Anitas olyckor hade släktträff verkar det som. Hoppas alla eländen är över nu så ni kan andas ut och njuta av sommaren wub.gif Kram på dig Anita wub.gif
AnitaO
Tack för vänliga ord och omtanke wub.gif wub.gif
Hur firade ni midsommar då?
Vi åkte till svärföräldrarnas sommarstuga.
Det var ungefär som den där reklamfilmen när det regnar och folk springer ut och in med sillbordet tongue.gif
Inga långa skurar, bara några minuter, sen lyste solen igen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon