|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Fialotta
04-06-2006, 08:14
Godmorgon allihop...strålande sol hos mig, blir till att vara ute o njuta....känns som att sommaren kommer nu.
Ha det bäst allihop
Goood mooorning!! Har tillbringat fyra dagar på lantstället och grävt om i jorden, flyttat jord (slutade räkna skottkärrelassen efter 6 lass....  ) blivit myggbiten  (fick ett hemskt myggbett på örat av alla ställen, så örat såg ut som ett blomkålsöra  ) planterat blommor  , grillat  och haft det bra. Var inte ett dugg sugen på att åka hem igår kväll.
Biggan_
07-06-2006, 12:03
Låter härligt Scrollan! Inte myggbettet förstås, men det andra. Själv har jag tillbringat de senaste dagarna mestadels i horisontalläge med världens bautaförkylning. Det börjar ge med sig nu men man känner sig helt däckad och orkar inte med några stordåd i trädgården precis! Jag får gå ut och kolla läget i allafall, se efter hur mycket ogräset har växt nu när det varit både regn och solsken. Tänk om man hade kunnat förinta ogräset med blicken! Ha en bra dag alla svamlare
Va härligt att få vara på landet  Önskar att jag också hade ett landställe.. skulle vara skönt att få byta miljö mellan varven.
CITAT (yenny @ 07-06-2006, 14:38) Önskar att jag också hade ett landställe.. Du får följa med någon gång. Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls.
Biggan_
07-06-2006, 22:00
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 22:53) Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls.  Tack snälla du, det känns redan bättre!
CITAT (Birgitta P @ 08-06-2006, 00:00) CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 22:53)
Birgitta P krya på dig. Förkylningar vid den här årstiden är inget kul alls. :(
Tack snälla du, det känns redan bättre!  Just nu känns det dock som om jag skulle kunna byta med dig......det är, rent ut sagt, bedrövligt på jobbet just nu. Fast...det hör i så fall hemma i gnälltråden.
netaave
07-06-2006, 22:23
Här sitter jag och har inte tid egentligen.
Har ansat och förvällt 3 buntar sparris och gnuggat 10 knippor rädisor, kände att jag måste slå ner rumpan innan jag gör laxrullarna. Gubben målar det sista i altantaket och vi har inte ens börjat städa än, funderar på om jag ska orka ta badrummet innan jag somnar, vore skönt att ha det gjort. Gud vad jag svamlar men är sååå trött. Har iofs hjälp av "studentskan" men hon går och står inte så bra än.
Kul iaf att svamla av sig lite i stöket.
Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit.
CITAT (netaave @ 08-06-2006, 00:23) Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit. Asch...det där med myggen är lugnt, trots allt. Sommarstället är mitt paradis på jorden.
netaave
07-06-2006, 22:51
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:32) CITAT (netaave @ 08-06-2006, 00:23) Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit. Asch...det där med myggen är lugnt, trots allt. Sommarstället är mitt paradis på jorden.  Jo det finns ju hjälpmedel. Vi har någon liten elektrisk dosa man sätter in som en liten kartongbit i, kallas myggtabletter, den tar bort alla mygg inne på nolltid. För man vill ju inte ha dom när man ska sova. http://www.husvagn-svensson.se/pdf/del4.pdfKolla på sid två, sterminio heter den. Har även haft både den svarta och "racket" med dom kan jag inte rekommendera.
CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 22:53) CITAT (yenny @ 07-06-2006, 14:38) Önskar att jag också hade ett landställe.. Du får följa med någon gång. jippii
CITAT (netaave @ 07-06-2006, 23:51) CITAT (Scrollan @ 07-06-2006, 23:32) CITAT (netaave @ 08-06-2006, 00:23) Lika bra du vänjer dig vid myggen däruppe Scrollan, det är ju mycket våtmarker där omkring och det blev inte sprutat vid Dalälven i år, bara uppe vid Gysinge. Vi märker och det märks också i "dina trakter" direkt att det blir färre av dom inande när dom sprutar vid Söderfors/Hedesunda trots att det är 8-9 mil dit. Asch...det där med myggen är lugnt, trots allt. Sommarstället är mitt paradis på jorden.  Jo det finns ju hjälpmedel. Vi har någon liten elektrisk dosa man sätter in som en liten kartongbit i, kallas myggtabletter, den tar bort alla mygg inne på nolltid. För man vill ju inte ha dom när man ska sova. http://www.husvagn-svensson.se/pdf/del4.pdfKolla på sid två, sterminio heter den. Har även haft både den svarta och "racket" med dom kan jag inte rekommendera. Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver. Inomhus är vi förskonade från mygg eftersom det följde med en massa fina myggnätsfönster. Tack för tipset iaf.
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:27) Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  Ta ett par stadiga rackabajsare Myggen gillar inte när det är alkohol i blodet
CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 07:43) CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:27) Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver. :P Ta ett par stadiga rackabajsare Myggen gillar inte när det är alkohol i blodet  Ahaaa..... Det var det trevligaste tipset hittills. Frågan är...om det blir så mycket gjort i trädgården efteråt...
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:52) CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 07:43) CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:27) Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  Ta ett par stadiga rackabajsare Myggen gillar inte när det är alkohol i blodet  Ahaaa..... Det var det trevligaste tipset hittills. Frågan är...om det blir så mycket gjort i trädgården efteråt...  Tja, inte mycket förståss .... Men lite ogräs kanske man kan krafsa upp i alla fall
CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 08:01) CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:52) CITAT (AnitaGg @ 08-06-2006, 07:43) CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 07:27) Lite svårt att ha såna myggspiraler då man är ute i trädgården och gräver.  Ta ett par stadiga rackabajsare Myggen gillar inte när det är alkohol i blodet  Ahaaa..... Det var det trevligaste tipset hittills. Frågan är...om det blir så mycket gjort i trädgården efteråt...  Tja, inte mycket förståss .... Men lite ogräs kanske man kan krafsa upp i alla fall   Bra tips! God morgon alla! Jag är så dålig på att svamla för tillfället. Jag bygger nytt staket istället! Fick veta igår att vi blir en av familjerna som blir med valp! Tjoho!  Vi var 4 familjer som ville ha hanar, men det var bara 2 hanar i kullen, så uppfödaren kunde välja. Min tävlings inriktade son jublade att vi vann!  Han såg det som en tävling.  Själv kunde jag inte låta bli att tycka synd om dem som blir utan... Ja jag vet, det finns andra valpar, men har man bestämt sig för att man vill ha från en viss uppfödare i en viss kombination av föräldradjur, bli man ju besviken om det inte blir så. Idag ska jag hälsa på på skolan med med sonen som ska börja där i höst på 6-års verksamheten. Imorgon blir det examensfest för systersonen. Ha det gott!
Jag har motionerat Jisses, flera år sedan sist känns det som
Grattis Leia
CITAT (Leia @ 08-06-2006, 08:15) Fick veta igår att vi blir en av familjerna som blir med valp! Tjoho!  Grattis!
Grattis Leia!!
Biggan_
08-06-2006, 11:34
Grattis Leia! Va roligt!
CITAT (Scrollan @ 08-06-2006, 12:25) Oh, tackar allihopa! Scrollan! är det ok om jag "lånar" din hund lite?
Här finns några bilder från min sons studentexamen i går (fredag). http://web.telia.com/~u13120006/student2006.htmlAppropå diskussionerna om svenska flaggor och den blomstertid nu kommer .... På en av bilderna så har dom hängt ut Bosniens flagga från traktorflaket. Två av pojkarna kommer från Bosnien. Det tycker jag var kul. Man kan väl ha både svenska och andra flaggor i stället för att skuldbelägga människor som vill ha sin flagga?
Snöflinga
17-06-2006, 21:30
Vilka härliga bilder  Man riktigt känner studentyran och den glada stämningen ... Har nyss kommit in efter trädgårdsrondan och liten promenad ... Så fina hundkexen lyser i allt det gröna och lupinerna är på GO
Fina bilder, själv glömde jag juh kameran hemma, när man nu äntligen fått låna en så är man inte så van så man kommer ihåg den
Hur går det med dina album Reserv? Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så!  Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra.
Oj oj...jag har varit igång så mycket idag att det värker i hela kroppen nu. Måste nog stretcha och ta ett varmt bad! Behövde minsann inte gå till gymmet för att få träningsvärk!
Nu var det bra länge sedan jag svamlade... så jag tänkte det kanske var dags. Jag har haft en underbar helg. Varit ute på kompisars landställe.... vi var ett helt gäng som har pratat, skrattat, spelat spel, ätit god mat, badat, solat och lekt med en liten kille på snart 2 år. Kanonväder hade vi, så härligt! Sedan att jag ser ut som en kräfta är en annan sak... men kul var det
Biggan_
18-06-2006, 22:40
Härligt Yenny! Visst är sommaren en underbar tid för att träffas och ha trevligt tillsammans. Fast man skall inte glömma solskyddskrämen när man är i solen så mycket! Aj,aj,aj, vad det gör ont!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 00:25) Hur går det med dina album Reserv? Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så!  Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra. ta det lugnt!!! pjuppen behöver vila ju klämma ihop honom så där....
Fialotta
19-06-2006, 16:04
Heeeeeej alla sötisar...hur har ni det i sommarvärmen jag bara älskar när det är en sån här fin sommar...och här blommar azaleor o rondodenron...hur fasiken stavas de nudå för fullt i alla fall...rosorna är på g, men jag får passa så inte rådjuren mumsar upp knopparna...och mördarsniglarna trivs inte i värmen...rätt åt dom hoppas ni har det kanonbra allihop...hinner inte kika in här så ofta... vill njuta av sommaren...men skickar massor o åter massor med kramar till er allihop
CITAT (pejori @ 19-06-2006, 02:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 00:25) Hur går det med dina album Reserv?
Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så! :D Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra. ta det lugnt!!! pjuppen behöver vila ju klämma ihop honom så där....  Han vilar så bra därinne när han blir vaggad hela tiden! Igår kväll när jag lagt mig kände jag sparkarna igen!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-06-2006, 19:21) CITAT (pejori @ 19-06-2006, 02:30) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 00:25) Hur går det med dina album Reserv? Här har jag just dammsugit och såpskurat golvet i denna sena timma, det är yrkesskada förstås....är man nattarbetare så!  Måste dessutom passa på medan jag är ensam hemma om det inte ska hinna stökas till i ena änden innan jag är färdig i den andra. ta det lugnt!!! pjuppen behöver vila ju klämma ihop honom så där....  Han vilar så bra därinne när han blir vaggad hela tiden! Igår kväll när jag lagt mig kände jag sparkarna igen!  Det blir en kvällspigg liten krabat då
Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp!  Det var länge sedan. Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 20.00 så vi får stänga och gå hem. Men jag ska vara här till 6.30 i morgon igen så det känns väll egentligen som om jag lika gärna kunde sova kvar.... Men jag ska inte klaga, jag kommer att vara ledig mycket i sommar! Ha en trevlig kväll alla!
CITAT (Leia @ 19-06-2006, 19:41) Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp!  Det var länge sedan. Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 20.00 så vi får stänga och gå hem. Men jag ska vara här till 6.30 i morgon igen så det känns väll egentligen som om jag lika gärna kunde sova kvar.... Men jag ska inte klaga, jag kommer att vara ledig mycket i sommar! Ha en trevlig kväll alla! När du fått hem lillvalpen så kommer du garantera att tråden inte faller från sidan, du måste juh hålla oss andra uppdaterade
*Felix matte*
20-06-2006, 20:08
Hemkommen efter en lååååång härlig dag ute hos barn och barnbarn Maken har snickrat och jag har bara myst med fyra småttingar... grillmiddag ute i det härliga sommarsolvädret vi haft hela dan... bättre än så kan man inte ha det
CITAT (Reserv @ 20-06-2006, 11:31) CITAT (Leia @ 19-06-2006, 19:41) Oh, så trevligt att titta in på småprat och se att svammeltråden låg högst upp! :wub: :) Det var länge sedan. Jag sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 20.00 så vi får stänga och gå hem. Men jag ska vara här till 6.30 i morgon igen så det känns väll egentligen som om jag lika gärna kunde sova kvar.... Men jag ska inte klaga, jag kommer att vara ledig mycket i sommar! Ha en trevlig kväll alla! När du fått hem lillvalpen så kommer du garantera att tråden inte faller från sidan, du måste juh hålla oss andra uppdaterade  Det förståss....  Bara två veckor kvar nu! Nu återgår jag till fotbollen igen! Hejja Sverige!
Hallå hallå...måste ju skicka upp svammeltråden lite igen  Det blir just inte så mycket svamlat när det är sommar, jag är mest ute eller pysslar om blommor. Ha det fint alla
Snöflinga
20-06-2006, 22:50
Klappar mig själv på huvudet ... har tråkdiskat alla krukor och planteringskärl, sorterat och ställt undan i trädg.förrådet tillsammans med överblivna jordsäckar, lecakulor m.m. ( första gången jag gjort nån'sin en sommar)  Hittade en fröpåse med pumpa som myllades ner i komposten ... går det så går det
CITAT (Snöflinga @ 21-06-2006, 00:50) Klappar mig själv på huvudet ... har tråkdiskat alla krukor och planteringskärl, sorterat och ställt undan i trädg.förrådet tillsammans med överblivna jordsäckar, lecakulor m.m. Yyyyyyyl, vad duktig du är! Sånt brukar jag kasta in i nån mörk hörna i garaget och bli tvungen att ta itu med när jag ska börja sätta fröer nästa vår. Jag har inte åstadkommit nånting i dag, jo förresten jag har varit och köpt ett gäng blommande Petunior, en hängande Surfinia och en hängpellis att lysa upp trädgården med, jag har nämligen inte sått något som kommer att blomma i år. Förhoppningsvis kommer väl perennerna som jag sådde förra året att blomma nån gång iallafall.
Roligt att vår kära svammeltråd lever vidare. Har inte bidragit mycket själv senaste tiden. Verkar ha drabbats av nån förbannelse verkar det som I höstas ramlade ju min man ner från en stege och skadade sig ganska ordentligt. Några månader senare åkte jag själv in med ambulans när mitt magsår brast. För några veckor sedan fick min son åka in till akuten med en inflammerad blindtarm. Han blev dock inte frisk och 2 dagar senare var vi tillbaka på akuten. Ny operation där det visade sig att den läkaren som opererat blindtarmen slarvat med att sy ihop blodkärlen. Dom fick tömma buken på 1 liter blod!! Förra veckan hamnade min mor på sjukhus efter ett svårt astmaanfall i kombination med 2 hjärtinfarkter. Där var det riktigt nära ögat .... Så nu väntar jag på nästa "förbannelse" ... eller finns det kanske någon svamlare med mediala gåvor som kan säga om det är slut nu för det här året?
stennie
21-06-2006, 09:54
CITAT (AnitaGg @ 21-06-2006, 10:42) Roligt att vår kära svammeltråd lever vidare. Har inte bidragit mycket själv senaste tiden. Verkar ha drabbats av nån förbannelse verkar det som I höstas ramlade ju min man ner från en stege och skadade sig ganska ordentligt. Några månader senare åkte jag själv in med ambulans när mitt magsår brast. För några veckor sedan fick min son åka in till akuten med en inflammerad blindtarm. Han blev dock inte frisk och 2 dagar senare var vi tillbaka på akuten. Ny operation där det visade sig att den läkaren som opererat blindtarmen slarvat med att sy ihop blodkärlen. Dom fick tömma buken på 1 liter blod!! Förra veckan hamnade min mor på sjukhus efter ett svårt astmaanfall i kombination med 2 hjärtinfarkter. Där var det riktigt nära ögat .... Så nu väntar jag på nästa "förbannelse" ... eller finns det kanske någon svamlare med mediala gåvor som kan säga om det är slut nu för det här året? Jisses !!!! Stackars er....jag tycker nog att ni har fått er beskärda del för ett bra tag framöver..ska hålla tummarna för dig så att resten av året blir bättre
Biggan_
21-06-2006, 10:10
Tycker nog att ni har haft er beskärda del av elände för i år Anita. Vet inte om jag har någon speciell förmåga men jag provar att uttala några besvärjelser *hmf, ähm... mummel, mummel...*och hoppas de funkar så ni får en olycksfri fortsättning på året.
Biggan_
23-06-2006, 16:22
Nu tänker jag ha en skön och trevlig kväll, och jag önskar er detsamma! Kram på er, och simma lugnt!
Oj...Anita...du har fått din "beskärda del" för många år framåt. Kram till dig.
Nu har jag jobbat klart för denna helg. (jobbade HELA dagen igår och gick av passet vid 13-tiden idag) Alldeles strax ska vi åka upp till stugan och fira vår midsommar. Ska bli spännande att se hur buskarna mår, de som jag planterade förra veckan. Och se om det har kommit upp något mer spännande av det som jag har planterat. Imorgon ska vi på auktion....kommer plocka ur säten ikväll så att vi har rejält med utrymme i Voyagern om vi gör några möbelfynd, vilket jag hoppas på.
*Felix matte*
24-06-2006, 21:34
CITAT (AnitaGg @ 21-06-2006, 10:42) Roligt att vår kära svammeltråd lever vidare. Har inte bidragit mycket själv senaste tiden. Verkar ha drabbats av nån förbannelse verkar det som I höstas ramlade ju min man ner från en stege och skadade sig ganska ordentligt. Några månader senare åkte jag själv in med ambulans när mitt magsår brast. För några veckor sedan fick min son åka in till akuten med en inflammerad blindtarm. Han blev dock inte frisk och 2 dagar senare var vi tillbaka på akuten. Ny operation där det visade sig att den läkaren som opererat blindtarmen slarvat med att sy ihop blodkärlen. Dom fick tömma buken på 1 liter blod!! Förra veckan hamnade min mor på sjukhus efter ett svårt astmaanfall i kombination med 2 hjärtinfarkter. Där var det riktigt nära ögat .... Så nu väntar jag på nästa "förbannelse" ... eller finns det kanske någon svamlare med mediala gåvor som kan säga om det är slut nu för det här året? Nämen  Nu måste ni ju ha fått nog av allt elände. Håller alla och önskar er allt gott framöver.
Det sägs juh att en olycka sällan kommer ensam, men Anitas olyckor hade släktträff verkar det som. Hoppas alla eländen är över nu så ni kan andas ut och njuta av sommaren  Kram på dig Anita
Tack för vänliga ord och omtanke Hur firade ni midsommar då? Vi åkte till svärföräldrarnas sommarstuga. Det var ungefär som den där reklamfilmen när det regnar och folk springer ut och in med sillbordet Inga långa skurar, bara några minuter, sen lyste solen igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|