|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Dom ska utföra helst 6 akrobatiska figurer, men minst 4, poängen är juh naturligtvis inte att göra olyckor utan tvärtom. Det går nog bra ändå, för man får juh se henne med plåster på hakan, fick väl sy 15 stygn eller va´det va  ´ Förresten, det är rock'n roll dom ska dansa
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 21:54) Dom ska utföra helst 6 akrobatiska figurer, men minst 4, poängen är juh naturligtvis inte att göra olyckor utan tvärtom. Det går nog bra ändå, för man får juh se henne med plåster på hakan, fick väl sy 15 stygn eller va´det va  ´ Förresten, det är rock'n roll dom ska dansa Rock n´roll.. det lät kul  Tur att det gick så pass bra då... jag blev ju lite orolig då jag såg trailern.
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 22:12) CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 21:54) Dom ska utföra helst 6 akrobatiska figurer, men minst 4, poängen är juh naturligtvis inte att göra olyckor utan tvärtom. Det går nog bra ändå, för man får juh se henne med plåster på hakan, fick väl sy 15 stygn eller va´det va  ´ Förresten, det är rock'n roll dom ska dansa Rock n´roll.. det lät kul  Tur att det gick så pass bra då... jag blev ju lite orolig då jag såg trailern. Reprisen på dagens avsnitt går juh i morron förmiddag, det va´läckert att se dom som verkligen kunde, snacka om "kast med liten tjej"
CITAT (Reserv @ 14-02-2006, 22:16) Reprisen på dagens avsnitt går juh i morron förmiddag, det va´läckert att se dom som verkligen kunde, snacka om "kast med liten tjej"  aha... gör det det... jag har ingen koll verkar det som.. har nog haft för mycket att göra. Får se om jag hinner kolla in det i morgon.. det lät kul!
ninnisky
14-02-2006, 23:11
FÖR Sjutton Gubbar sluta inte med svammeltråden
stennie
14-02-2006, 23:24
Alla tittar på OS (fast inte jag)
os... vad är det för nått
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:52) os... vad är det för nått  Sånt man känner från spisen när man dräller bredvid eller på plattan
CITAT (LadyG @ 14-02-2006, 23:55) CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:52) os... vad är det för nått  Sånt man känner från spisen när man dräller bredvid eller på plattan  ja det måste vara det... men varför kollar alla få det då
CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:56) CITAT (LadyG @ 14-02-2006, 23:55) CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:52) os... vad är det för nått  Sånt man känner från spisen när man dräller bredvid eller på plattan  ja det måste vara det... men varför kollar alla få det då  Det var en mycket bra fråga  Kanske för att det inte finns något bättre på spisen?
CITAT (LadyG @ 14-02-2006, 23:58) Det var en mycket bra fråga  Kanske för att det inte finns något bättre på spisen?  så måste det vara  nä... nu skall jag hitta kudden! Sov så gott!
CITAT (yenny @ 15-02-2006, 00:07) så måste det vara  nä... nu skall jag hitta kudden! Sov så gott! Sov gott och vakna torrt, som mamma brukade säga när jag var liten
CITAT (LadyG @ 15-02-2006, 00:08) Sov gott och vakna torrt, som mamma brukade säga när jag var liten  ja det hoppas jag verkligen att jag gör
Hej och God morgon på er Nu har ni väl ändå fått hjärnsläpp  , om ni är så allergiska mot OS ( olympiska spelen, hi,hi), att ni hellre sätter näsan intill en vidbränd spis  . Från det ena till det andra. Ni pratar om troll på forumet ibland. Men jag kan tala om, att igår var det defenitivt troll i isen som konståkarna åkte på. Av trettio st konståkare var det endast en som åkte "felfritt"  . Vem? Evgeni så klart Fast jag tycker verkligen att det är roligare ju fler som åker felfritt. Det blir ju mer spännande då. Nytt igen: Nu har jag äntligen tvättat alla sängkläder efter gästerna som barikaderade vårt hus när jag fyllde. Tror det blivit sex maskiner  . Hade jag haft mer tålamod, hade jag väntat tills jag kunde hänga ut det. Men jag orkade inte se eländet. Ha en bra dag/Gillan
Evgeni var bäst "som vanligt", men nog tycker jag allt att Kristoffer borde ha fått högre poäng - har aldrig sett honom åka så bra som igår!
Fuskigt Betty Eftersom jag är så tiltad så jag bara tittar på eurosport så har jag fortfarande inte sett Kristoffers åk /Gillan
*Felix matte*
15-02-2006, 09:11
Måste berätta att jag många ggr svurit över sladden i nya dammsugaren... den dras inte in av sig själv. I morse var det dags att byta påse och jag började fundera om det inte var dags att också byta filter... tog fram instruktionshäftet som följde med när vi köpte den (kanske 1,5 -2 år sedan) och där visas en knapp som man kan ändra om man vill att sladden ska dras in automatiskt.... nu är den ändrad till rätt läge
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 09:11) Måste berätta att jag många ggr svurit över sladden i nya dammsugaren... den dras inte in av sig själv. I morse var det dags att byta påse och jag började fundera om det inte var dags att också byta filter... tog fram instruktionshäftet som följde med när vi köpte den (kanske 1,5 -2 år sedan) och där visas en knapp som man kan ändra om man vill att sladden ska dras in automatiskt.... nu är den ändrad till rätt läge  Bättre sent än aldrig. Tur du inte väntade med att läsa tills den var gammal och utsliten Det gjorde min syster som bor i Holland med sin micro. Hon var avis på min som har så mycket finesser. Och när jag var hos henne talade jag om att hennes var lika bra. Nähe, det var den inte alls det. Envis som en åsna. När hon väl hittade sin instruktionsbok och blev överbevisad, gick den efter ett par veckor sönder. Den blev väl chockad över att få användas till den var avsedd för /Gillan Ps! instruktioner är till för att läsas.ds
*Felix matte*
15-02-2006, 09:25
Jag är motståndare till att det ska behövas instruktionshäfte till en ekel sak som dammsugare men... hädanefter ska jag nog läsa alla medföljande häften när nytt inhandlas... förresten så köpte jag Babyliss fön i förra veckan, trodde den var trasig för plötsligt blåste den kall luft Efter att ha läst igenom pappret förstod jag att den hade kalluftsläge förutom två varmlufts.... jag har aldrig tidigare haft sån som blåser kallt
CITAT (LadyG @ 14-02-2006, 23:58) CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:56) CITAT (LadyG @ 14-02-2006, 23:55) CITAT (yenny @ 14-02-2006, 23:52) os... vad är det för nått  Sånt man känner från spisen när man dräller bredvid eller på plattan  ja det måste vara det... men varför kollar alla få det då  Det var en mycket bra fråga  Kanske för att det inte finns något bättre på spisen?  då vet jag.. det är det jag får varje gång jag ska äta nått gott,....och glömmer spisen för datorn och svammlets skull... * host..host*
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 09:37) Tänkte inte på det /Gillan
*Felix matte*
15-02-2006, 10:08
Är det fler än jag som prenumererar på nyheter från Svenska dialektmysterier? Fick mail idag också och har suttit och skrattat gott när jag såg videoklippen. kanske är jag extremt lättroad
CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 08:57) Hej och God morgon på er Nu har ni väl ändå fått hjärnsläpp  , om ni är så allergiska mot OS ( olympiska spelen, hi,hi), att ni hellre sätter näsan intill en vidbränd spis  . god Morgon själv  Självklart fick vi hjärnsläpp  Det är kul att få fåna sej lite ibland..
CITAT (yenny @ 15-02-2006, 10:14) CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 08:57) Hej och God morgon på er Nu har ni väl ändå fått hjärnsläpp  , om ni är så allergiska mot OS ( olympiska spelen, hi,hi), att ni hellre sätter näsan intill en vidbränd spis :o :lol: :lol: . god Morgon själv  Självklart fick vi hjärnsläpp  Det är kul att få fåna sej lite ibland.. JAaaaaaaaaa, Var ju bara tvungen att fåna mig tillbaka lite Det finns alldeles för mycket allvar i världen, för att man ska ha råd och missa lite skoj och fånerier /Gillan
CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 10:21) CITAT (yenny @ 15-02-2006, 10:14) CITAT (Evgeni @ 15-02-2006, 08:57) Hej och God morgon på er Nu har ni väl ändå fått hjärnsläpp  , om ni är så allergiska mot OS ( olympiska spelen, hi,hi), att ni hellre sätter näsan intill en vidbränd spis  . god Morgon själv  Självklart fick vi hjärnsläpp  Det är kul att få fåna sej lite ibland.. JAaaaaaaaaa, Var ju bara tvungen att fåna mig tillbaka lite Det finns alldeles för mycket allvar i världen, för att man ska ha råd och missa lite skoj och fånerier /Gillan hi hi... kanon... då är vi fler som fånar oss då Det passar utmärkt tycker jag i svameltråden
*Felix matte*
15-02-2006, 10:30
Är ju så kul att läsa svammeltråden. Utan humor dör världen
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 10:30) Är ju så kul att läsa svammeltråden. Utan humor dör världen  ja...då kan man lika gärna bli muslim (skojar bara)
*Felix matte*
15-02-2006, 10:32
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 10:31) CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 10:30) Är ju så kul att läsa svammeltråden. Utan humor dör världen  ja...då kan man lika gärna bli muslim (skojar bara)   du är så rapp i k....n
*Felix matte*
15-02-2006, 10:35
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 10:34) önskar att jag hade samma kuliga humor... men jag är alldeles för slö för att hinna tänka så fort som du gör
humor är livets krydda vet du
Tyvärr, så är jag inte lika duktig på att slänga käft i skrift som i irl. Förutom när man skriver till dem som känner en så väl att de läser precis det jag vill att de ska läsa. Humor och ironi, det är defenitivt livets krydda. Håller med dig Felix matte, Hon är väldigt slängd i k....n, den däringa Pejori. /Gillan
Fialotta
15-02-2006, 10:57
anna_rispan
15-02-2006, 11:10
Jippi!!! Det hade Evgeni Plushenkos åkning på svt:s hemsida!!!!! Jag fick minirysning, hade varit roligare att se på tv, men jag missade alla chanser igår.
*Felix matte*
15-02-2006, 11:19
CITAT (anna_rispan @ 15-02-2006, 11:10) Jippi!!! Det hade Evgeni Plushenkos åkning på svt:s hemsida!!!!! Jag fick minirysning, hade varit roligare att se på tv, men jag missade alla chanser igår. Den måste jag se.... missade hans åk i går men såg svenskens
CITAT (anna_rispan @ 15-02-2006, 11:10) Jippi!!! Det hade Evgeni Plushenkos åkning på svt:s hemsida!!!!! Jag fick minirysning, hade varit roligare att se på tv, men jag missade alla chanser igår. Tack för tipset anna. Då fick jag då äntligen se Kristoffers åk också. Och han fick verkligen alldeles för dåligt betalt som Betty tidigare sa. /Gillan
anna_rispan
15-02-2006, 11:39
nejmen, var det mer kopnståkning på svts hemsida det missade jag. ska kolla en gång till!!
nu har jag sett svensken! det var ju jättefint. håller tummarna för finalen då! När går den??
nu ska jag berätta, om min senaste bravad. har ni någon gång försökt få ut ett paket från posten utan avi? det testade jag idag. som förhoppningsvis alla vet, har jag valpar som är små tonåringar nu. (tur att vet. bor en bit bort) idag insåg dom hur kul man kan ha med posten om inte mamma är hemma bra smak har dom också, bredbandsräkningen nobbade dom minsann, men min avi med nya deckare smakade underbart hela golvet var täckt med konfetti nåja...ner till posten...men icke.."vi måste ha avin" fick jag till svar EH..paketet kom idag...hur svårt kan det vara? nix..pix...inget paket här inte. hem igen och började leta i konfettin.... HEUREKA!!!!!! hittade en liten bit där det stog avi-nr. på..4890 torkade "biten" med hårtork och sedan ner till posten igen. "duger den här? " frågade jag med ett leende. med en ilsken blick gick k****gen och hämtade mitt paket. har du legg? frågade hon mej .... ja..fläsklägg, som jag ska ha till ärtsoppan idag. sa jag och gick. många trevliga deckare i det packetet ska jag säga.
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 11:56) hem igen och började leta i konfettin.... HEUREKA!!!!!! hittade en liten bit där det stog avi-nr. på..4890 torkade "biten" med hårtork och sedan ner till posten igen. "duger den här? " frågade jag med ett leende. med en ilsken blick gick k****gen och hämtade mitt paket. har du legg? frågade hon mej .... ja..fläsklägg, som jag ska ha till ärtsoppan idag. sa jag och gick. Du är helt oslagbar!
*Felix matte*
15-02-2006, 12:00
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 11:56) hem igen och började leta i konfettin.... HEUREKA!!!!!! hittade en liten bit där det stog avi-nr. på..4890 torkade "biten" med hårtork och sedan ner till posten igen. "duger den här? " frågade jag med ett leende. med en ilsken blick gick k****gen och hämtade mitt paket. har du legg? frågade hon mej .... ja..fläsklägg, som jag ska ha till ärtsoppan idag. sa jag och gick. många trevliga deckare i det packetet ska jag säga.   ja det ska vara du som kommer på sånt svar nä nu får jag stänga datorn... annars kommer jag aldrig iväg å handla... fortsätt svamla så jag har å läsa när jag är tillbaka
Ja, du Pejori. Jag känner igen det där Tur för dom att dom är söta Så här såg det ut när Midas var valp och hade "läst" IKEA-katalogen
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 11:56) nu ska jag berätta, om min senaste bravad. har ni någon gång försökt få ut ett paket från posten utan avi? det testade jag idag. som förhoppningsvis alla vet, har jag valpar som är små tonåringar nu. (tur att vet. bor en bit bort) idag insåg dom hur kul man kan ha med posten om inte mamma är hemma bra smak har dom också, bredbandsräkningen nobbade dom minsann, men min avi med nya deckare smakade underbart hela golvet var täckt med konfetti nåja...ner till posten...men icke.."vi måste ha avin" fick jag till svar EH..paketet kom idag...hur svårt kan det vara? nix..pix...inget paket här inte. hem igen och började leta i konfettin.... HEUREKA!!!!!! hittade en liten bit där det stog avi-nr. på..4890 torkade "biten" med hårtork och sedan ner till posten igen. "duger den här? " frågade jag med ett leende. med en ilsken blick gick k****gen och hämtade mitt paket. har du legg? frågade hon mej .... ja..fläsklägg, som jag ska ha till ärtsoppan idag. sa jag och gick. många trevliga deckare i det packetet ska jag säga.  Nu trillar jag av stolen igen Som sagt var "slängd i k****n, är vad du är. /Gillan
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2006, 12:01) Ja, du Pejori. Jag känner igen det där Tur för dom att dom är söta Så här såg det ut när Midas var valp och hade "läst" IKEA-katalogen  visst... och dom små monstrerna tittar på mej och ser ut som om jag ska tycka att dom gjort något bra!!! "titta matte, vad vi kan" och svansen går. SUCK...ett hundliv är vad det är räkningar äter dom inte upp minsann
så här trött blir man av post.
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 12:10) så här trött blir man av post. Det är juh jobbigt och leka brevbärare
anna_rispan
15-02-2006, 12:15
imorgon är det konståkning, klockan sju o framåt på eurosport o så på svt, men där är det väl snuttar.
idag ska jg göra så mycket. bland annat på möte i kväll o innan dess hushållsarbete, som strykning.
Min dotter kom upprört till mig igår och röt: Varför är det en påse med jord i kylskåpet?? Tja varför...jag håller ju på att köldstratifiera förstås!
Nån som vet hur curlingmatchen mot Norge slutade?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|