|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Idag ser det ut att bli ännu en molnig dag.. visserligen skall jag arbeta, men jag börjar inte föränn 15, så liite sol kunde det väl komma tycker jag.
Vad har ni andra för er idag då?
CITAT (Evgeni @ 30-04-2006, 02:43) Nääe, yenny, jag tror inte att folk latar sig, tvärtom Alla har så fullt upp med sina trädgårdsbestyr att dom inte har tid och svamla Sen så tror jag att gnälltråden blev roligare än svammeltråden. Där blev ju " allt " tillåtet  , nackdelen är ju att man hela tiden får sån kramp i vissa muskler  Att jag själv inte sover beror på att jag tyvärr sovit på dan. Brukar inte ens lyckas med den bedriften även om jag för- söker. Men,men, ..synden straffar sig själv  det är värkens fel.... jag tror också att våren gör sitt.... man hinner inte med att svamla och visst...gnälltråden tar mycket kraft ska jag säga,,,,jisses vad det är svårt att använda rätt gubbe där.... men det ska nog gå, att hålla liv i svamel också....bara det regnar och blåser, så poppar den upp igen....
CITAT (yenny @ 30-04-2006, 11:00) Idag ser det ut att bli ännu en molnig dag.. visserligen skall jag arbeta, men jag börjar inte föränn 15, så liite sol kunde det väl komma tycker jag.
Vad har ni andra för er idag då? idag regnar det här, så jag passar på att packa lite till jag.... det gäller att få plats med alla kartongerna.... lite städning ska nog kunna utföras också...tror jag....
Ja nog är det molnigt här också, men då ska vi passa på att rita upp hu vi vill ha våran pool/pöl, eller vad det nu blir  . Nåt med vatten i i alla fall Ha en härlig Valborg allihop Kram/Gillan
trevlig valborg alla
Tack Pejori! Trevlig valborg till alla från mej med!
Nej nu får ni klara er själva  jag skall dra till jobbet... ni kan välotminstone svamla lite så jag har nått kul att läsa i kväll när jag kommer hem! Kram till er alla!
Biggan_
30-04-2006, 13:17
CITAT (yenny @ 30-04-2006, 13:59) Nej nu får ni klara er själva  jag skall dra till jobbet... ni kan välotminstone svamla lite så jag har nått kul att läsa i kväll när jag kommer hem! Kram till er alla! Jag håller med dej Yenny, att ni får minsann svamla på lite om vi skall ha något att läsa när vi kommer hem från jobbet i kväll Skall också ge mej iväg och jobba nu, passar bra för det är perfekt jobbeväder för min del i allafall Ha en trevlig Valborgsmässoafton alla!
Jag är så nöjd, vi har gjort balkongen vårfin och nu är det bara att väönta på att grönskan sätter igång. Vi har till och med fikat på balkongen för första gången i år
Hallå Hallå Hallå
Det var väldigt vad det ekar här... fast det är klart.. de flesta firar väl valborg. På jobbet var det lugnt i alla fall.. skön som omväxling.
CITAT (yenny @ 30-04-2006, 22:11) Hallå Hallå Hallå
Det var väldigt vad det ekar här... fast det är klart.. de flesta firar väl valborg. På jobbet var det lugnt i alla fall.. skön som omväxling. Har inte mycket att svamla om Inspirationen har visst en svacka! Ibland suger tillvaron lite extra och då går energin åt till dåliga saker. Kanske om man läser här lite mer så får man tillbaka lite av den energi som dränerats
Godmorgon! (orkar inte leta upp godmorgon tråden...) Äntligen ledig dag och jag har massor att läsa in mig på då jag inte varit här speciellt mycket sista dagarna! Svammeltråden verkar dock gå något på sparlåga, men jag har bestämt mig för att hålla mig här, har börjat ledsna på gnäll. (även om jag har garvat en hel del åt tråden också!  )
Godmorgon  Här skiner solen och det verkar bli en bra dag. Som tur är när vi skall hjälpa brorsan att flytta.
god morgon på er vädret har inte besämt sig riktigt ännu.... halvt om halt så där...
CITAT (pejori @ 01-05-2006, 10:58) god morgon på er vädret har inte besämt sig riktigt ännu.... halvt om halt så där...  Vädret är det enda som har bestämt sig här! Kallt, mulet, blåsigt HELA HELGEN
Biggan_
01-05-2006, 10:29
CITAT (AnitaGg @ 01-05-2006, 11:01) CITAT (pejori @ 01-05-2006, 10:58) god morgon på er  :lol: vädret har inte besämt sig riktigt ännu.... halvt om halt så där...  Vädret är det enda som har bestämt sig här! Kallt, mulet, blåsigt HELA HELGEN  ...och här kommer polisen! Du är i fel tråd Anita!
CITAT (Birgitta P @ 01-05-2006, 11:29) CITAT (AnitaGg @ 01-05-2006, 11:01) CITAT (pejori @ 01-05-2006, 10:58) god morgon på er vädret har inte besämt sig riktigt ännu.... halvt om halt så där...  Vädret är det enda som har bestämt sig här! Kallt, mulet, blåsigt HELA HELGEN  ...och här kommer polisen! Du är i fel tråd Anita!  Shit Återkommer när vädret är bättre
Nä...nu måste här sovas... o inte hitta jag till godnattråden heller..
Så jag tgar det här istället... sov så gott och sköna drömmar!
KRAM!
.....här var det tyst. Är leedig idag och det känns som om det behövs. Därmed inte sagt att jag inte har något att göra... Ska strax iväg till InfoKomp, därefter tänkte jag ta en sväng förbi Brisak, Rusta och Plantagen för att kika lite. Åsså är det tvättstugan som gäller i eftermiddag. See ya!
*Felix matte*
02-05-2006, 11:10
... som i graven kanske har alla lika fint solsken som vi. Ha en bra dag alla surfare
Biggan_
02-05-2006, 14:10
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 14:49) det måste vara vårens fel alltihop...  :) inte en själ så lå¨ngt ögat når ju....  :lol: det är nästan eko här inne nu...  :wub: ...och var tog allas vår älsklingsgrabb vägen  , han brukar ju få fart på speleverket Han har väl inte gått och "gjort fler pejori´s", så han ligger hjälplös i någon vrå och längtar ihjäl sej efter oss
CITAT (Birgitta P @ 02-05-2006, 16:10) nä...det tror jag inte han har nog sökt sig till andra platser tror jag....
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 16:29) CITAT (Birgitta P @ 02-05-2006, 16:10) nä...det tror jag inte han har nog sökt sig till andra platser tror jag....  Jag träffade på honom tidigare idag.
CITAT (Scrollan @ 02-05-2006, 17:07) Jag träffade på honom tidigare idag.  så bra då.... då har han det säkert bra ialla fall...
Fialotta
02-05-2006, 16:19
Hej svejs i lingonskogen...nej inte ännu...men snart Regn o ruskväder hos mig i dag...bra för potatisen säger dom lärda... återstår att se Jag har nackspärr just nu...liiite svårt att sitta lång stund vid datorn känner jag...kör med tigersalva, så det ska väl ge sig snart. Kramisar till er alla under tiden
*Felix matte*
02-05-2006, 16:22
Eva i Skåne
02-05-2006, 16:24
Då skickar jag också kramar till er alla och hoppas att ni ska bli piggare
*Felix matte*
02-05-2006, 16:26
Biggan_
02-05-2006, 17:30
jag behöver massor av dom tar emot och skickar en mega kram som räcker till alla som behöver...
Biggan_
02-05-2006, 17:38
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 18:32) jag behöver massor av dom tar emot och skickar en mega kram som räcker till alla som behöver... Tack så mycket
Jag behöver kramar jag med!!! så jag skickar vidare till alla som vill ha också: KRAM! Jag vet inte om jag kanske borde ta detta i gnälltråden... men jag tänkte nog mest svamla så jag tar det här... Hur tänker killar när det kommer till städning egentligen? Så som jag ser det så: bor man ihop så städar man också tillsammans!? Man gör det tillsammans och hjälps åt. Jag fick fnatt just för killen höll på att rensa avloppet i köket (jättebra det behövdes) Jag tyckte då inte han skulle behöva göra allt själv så jag ställde mej och skura ur själva hon, för där var ju också grisigt. Då blev han sur för jag kom och stärde i hans projekt  Jag fatta ingenting... jag hade blivit jätteglad om han gjort samma sak för mej så jag slapp all skit själv. Då blev det självklart en disskussion om städning rent allmänt. Jag sa att jag vill ha hjälp utan att behöva be om det. Att han själv tar initiativ utan att jag skall behöva säga till. Jag verkligen AVSKYR att behöva påpeka att det behöver städas... sånt ser man väl... eller gör inte killar det?? Killen min ville i alla fall att jag skall skriva ner vad som behöver göras.. och hur ofta... inte vet jag, det kanske är bra så saker blir gjorda... Ja inte vet jag vad jag ville få ut av detta svammel/ gnäll... bara få ur mej det kanske... En fråga bara.... ser killar inte när saker behöver bli gjorda?? eller skiter de helt enkelt i det?
både och tror jag.... dom ser det inte, och OM dom ser det så skiter dom i det.... om inte dom gör det, så gör nån annan det istället....
Biggan_
02-05-2006, 17:54
CITAT (yenny @ 02-05-2006, 18:46) Jag behöver kramar jag med!!! så jag skickar vidare till alla som vill ha också: KRAM! Jag vet inte om jag kanske borde ta detta i gnälltråden... men jag tänkte nog mest svamla så jag tar det här... Hur tänker killar när det kommer till städning egentligen? Så som jag ser det så: bor man ihop så städar man också tillsammans!? Man gör det tillsammans och hjälps åt. Jag fick fnatt just för killen höll på att rensa avloppet i köket (jättebra det behövdes) Jag tyckte då inte han skulle behöva göra allt själv så jag ställde mej och skura ur själva hon, för där var ju också grisigt. Då blev han sur för jag kom och stärde i hans projekt  Jag fatta ingenting... jag hade blivit jätteglad om han gjort samma sak för mej så jag slapp all skit själv. Då blev det självklart en disskussion om städning rent allmänt. Jag sa att jag vill ha hjälp utan att behöva be om det. Att han själv tar initiativ utan att jag skall behöva säga till. Jag verkligen AVSKYR att behöva påpeka att det behöver städas... sånt ser man väl... eller gör inte killar det?? Killen min ville i alla fall att jag skall skriva ner vad som behöver göras.. och hur ofta... inte vet jag, det kanske är bra så saker blir gjorda... Ja inte vet jag vad jag ville få ut av detta svammel/ gnäll... bara få ur mej det kanske... En fråga bara.... ser killar inte när saker behöver bli gjorda?? eller skiter de helt enkelt i det? Killar kan ju bara göra en sak i taget, klart han blev sur när du ditraherade honom  det går inte an att göra dem förvirrade ju
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 18:54) både och tror jag.... dom ser det inte, och OM dom ser det så skiter dom i det.... om inte dom gör det, så gör nån annan det istället....  grejen e den att så var det i mitt förra förhållande (min sambo i 9 år) Och jag har bestämt mej för att det händer inte igen... jag bara vägrar att vara mamma åt en vuxen karl! Så nu med Tomas har jag inte gjort så... jag städar inte efter honom.. och det innebär att här ser ut som skit enligt min mening. Jag bara vägrar att göra allt själv. Så nu blir typ inget gjort förutom det allra nödvändigaste. Typ han dammsuger en gång i veckan och jag tar hand om tvätten. (vi turas om att diska) o så ibland när jag får fnatt över röran tar vi itur med annat efter att jag har sagt till. Jag får nog sätta mej o skriva den där listan så något blir gjort  Edit... stava som en kratta!
CITAT (yenny @ 02-05-2006, 20:02) CITAT (pejori @ 02-05-2006, 18:54) både och tror jag.... dom ser det inte, och OM dom ser det så skiter dom i det.... om inte dom gör det, så gör nån annan det istället....  grejen e den att så var det i mitt förra förhållande (min sambo i 9 år) Och jag har bestämt mej för att det händer inte igen... jag bara vägrar att vara mamma åt en vuxen karl! Så nu med Tomas har jag inte gjort så... jag städar inte efter honom.. och det innebär att här ser ut som skit enligt min mening. Jag bara vägrar att göra allt själv. Så nu blir typ inget gjort förutom det allra nödvändigaste. Typ han dammsuger en gång i veckan och jag tar hand om tvätten. (vi turas om att diska) o så ibland när jag får fnatt över röran tar vi itur med annat efter att jag har sagt till. Jag får nog sätta mej o skriva den där listan så något blir gjort  Edit... stava som en kratta! skriv ett veckoschema .... där tar du med allt från upplockning, dammning till golvtvätt.... toa, lister, dörrar allt och skriv efter "varje dag".."en gång i veckan" byt schema veckovis med varandra...efter ett tag sitter det hos honom också och ni slipper tjat och sura miner... helt enkelt: detta ska göras varannan gång var, punkt slut......inget fusk accepteras, inga byten....
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 19:34) skriv ett veckoschema .... där tar du med allt från upplockning, dammning till golvtvätt.... toa, lister, dörrar allt och skriv efter "varje dag".."en gång i veckan" byt schema veckovis med varandra...efter ett tag sitter det hos honom också och ni slipper tjat och sura miner... helt enkelt: detta ska göras varannan gång var, punkt slut......inget fusk accepteras, inga byten....  Det låter som en smart idé... den är tagen! Tack för hjälpen
få honom att fatta, att han inte "hjälper till"...han tar sin del av ansvaret hemma... efter ett tag, inser han att ansvaret för arbetsfördelningen hemma är bådas ansvar lycka till
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 19:52) få honom att fatta, att han inte "hjälper till"...han tar sin del av ansvaret hemma... efter ett tag, inser han att ansvaret för arbetsfördelningen hemma är bådas ansvar lycka till Det låter bra tycker jag! Jag vill ju inte hålla på och tjaffsa över sånna saker... det är ju så himla onödigt!
Det där med att "störa" känner jag igen Yenny. Förra helgen höll min sambo på att sätta upp ett räcke. Jag höll på med mina projekt och behövde hjälp med att tömma en skottkärra. (Jag har trasiga axlar och nacke och klarar inte det själv) Så då ropade jag ... "Kan inte du komma och tömma skottkärran" Då tittar han upp och ser lite irriterat omkring sig och svarar: "Måste du alltid hitta på allt just när jag håller på med nåt?" Öhhh ... så jag ska sitta och titta på hela dagen och inte göra nånting alls då, för att jag inte ska "störa". Alltså att tömma skottkärran tar kanske 2 minuter, så det är ju inte värre än en kissepaus eller nåt. Men jag tror det är som någon skrev .... En sak i taget, annars skär det ihop sig helt för våra gossar
CITAT (AnitaGg @ 03-05-2006, 13:30) Det där med att "störa" känner jag igen Yenny. Förra helgen höll min sambo på att sätta upp ett räcke. Jag höll på med mina projekt och behövde hjälp med att tömma en skottkärra. (Jag har trasiga axlar och nacke och klarar inte det själv) Så då ropade jag ... "Kan inte du komma och tömma skottkärran" Då tittar han upp och ser lite irriterat omkring sig och svarar: "Måste du alltid hitta på allt just när jag håller på med nåt?" Öhhh ... så jag ska sitta och titta på hela dagen och inte göra nånting alls då, för att jag inte ska "störa". Alltså att tömma skottkärran tar kanske 2 minuter, så det är ju inte värre än en kissepaus eller nåt. Men jag tror det är som någon skrev .... En sak i taget, annars skär det ihop sig helt för våra gossar  Ja det där låter väldigt bekant...
CITAT (pejori @ 03-05-2006, 15:04) Ha, ha ... ja dom är bra makalösa ibland. Kanske därför dom blir just maka-lösa ibland
CITAT (AnitaGg @ 03-05-2006, 16:37) CITAT (pejori @ 03-05-2006, 15:04) nickar instämmande.....  :) eller som mitt ex sa..."måste du alltid städa på helgen...kan du inte göra det när jag jobbar istället"  :wacko: :wacko: Ha, ha ... ja dom är bra makalösa ibland. Kanske därför dom blir just maka-lösa ibland  japp....så är det....reservmamma försvinner....
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 20:34) CITAT (yenny @ 02-05-2006, 20:02) CITAT (pejori @ 02-05-2006, 18:54) både och tror jag.... dom ser det inte, och OM dom ser det så skiter dom i det.... om inte dom gör det, så gör nån annan det istället....  grejen e den att så var det i mitt förra förhållande (min sambo i 9 år) Och jag har bestämt mej för att det händer inte igen... jag bara vägrar att vara mamma åt en vuxen karl! Så nu med Tomas har jag inte gjort så... jag städar inte efter honom.. och det innebär att här ser ut som skit enligt min mening. Jag bara vägrar att göra allt själv. Så nu blir typ inget gjort förutom det allra nödvändigaste. Typ han dammsuger en gång i veckan och jag tar hand om tvätten. (vi turas om att diska) o så ibland när jag får fnatt över röran tar vi itur med annat efter att jag har sagt till. Jag får nog sätta mej o skriva den där listan så något blir gjort  Edit... stava som en kratta! skriv ett veckoschema .... där tar du med allt från upplockning, dammning till golvtvätt.... toa, lister, dörrar allt och skriv efter "varje dag".."en gång i veckan" byt schema veckovis med varandra...efter ett tag sitter det hos honom också och ni slipper tjat och sura miner... helt enkelt: detta ska göras varannan gång var, punkt slut......inget fusk accepteras, inga byten....  Städscheman är suveräna....funkar väldigt bra som hjälpmedel för våra boenden och det kan, utan tvekan, appliceras i privata livet.
Idag kan man i alla fall prata om vädret i glada tråden
Härligt.....+15 grader och sol.
CITAT (Scrollan @ 04-05-2006, 00:53) Städscheman är suveräna....funkar väldigt bra som hjälpmedel för våra boenden och det kan, utan tvekan, appliceras i privata livet.  :wub: :wub: har du nått exempel som du kan kan visa? Min boende tomas skulle behöva ett
jag brukar ta en sådan där avlång sak....där skriver jag in varge sak...och efteråt om det är dagjobb eller veckojobb.... lördagar skriver jag veckohandla tillsammans....så är det en utefika med där som morot....sedan fortsätter jag neråt....vecka för vecka....varannan gång hans namn varannan gång mitt.... sen är det bara att kryssa för veckor som gått....och skriva dit nya..... fönsterputs är ju sådant som kommer ibland bara, medans damsugning och upp/undanplockning kommer oftare.... du hittar snart en metod som passar....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|