Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-10-2006, 12:25)
(Agneta; jag kommer nog inte ångra mig om jag har tagit itu med storrengöring och fyllt frysen när jag blir tvåbarnsmamma heller!  :D)

Det förståss... kan ju vara skönt att ha när man är trött
eller bara inte har lust att stå vid spisen. smile.gif

Jag ska iaf masa mig i säng och ta en femtifemma (minst) tongue.gif
har nyss svalt två första tabl. i antibiotikakuren.
hosta, hosta och ont i kroppen... irriterande är det. mad.gif
netaave
Bestäm dig för att allting du ska göra ska ta dubbelt så lång tid som normalt.
Det mår både du, Caroline och knodden bra av.
Gillan
Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla tummarna för att jag ska somna också wub.gif
Berith
Nu? Sova nu? unsure.gif Ok, sov så gott. wub.gif

På tal om att sova... I natt vaknade jag vid två nånting och kom på att jag glömt ställa klockan. Jösses! ohmy.gif Kolsvart var det, men jag hittade knappen ändå och ställde klockan på 5.45 som vanligt. Somnade om och drömde att jag försovit mej och vaknat tio över sex. Oj! då behövde jag ju inte ställt klockan som jag gjorde tidigare. Vaknar tjugo över tre och stänger av ringningen. Och funderar ett tag... Vad är det för dag? Vad var det för dag igår? Fredag...? Men då behöver jag ju inte ställa klockan, jag har ju sovmorron! blink.gif
Eva i Skåne
Usch Gillan, betyder det att du inte kunnat sova i natt sad.gif eller har du varit vaken av andra och trevligare orsaker?

Själv vaknade jag med en andedräkt som antagligen får de flesta att backa unsure.gif (ingen i familjen vaken än, så jag har inte fått testa och mannen har sovit med ryggen mot mig hela natten, tror jag laugh.gif)
Jag blev tipsad om rå pressad vitlök på en macka mot begynnande förkylning. Intog en sån igår kväll. Helt okej att äta, tyckte jag

och

förkylningen har åtminstone inte tilltagit, så jag har hopp om att klara mig.

Ska ta en "dos" idag också sleep.gif biggrin.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 07:00)
Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Jag håller tummarna såklart! smile.gif Själv har jag äntligen, en vecka efter att jag slutat jobba natt, kunnat somna före 06 på morgonen.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 10:20)
Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla    tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Jag håller tummarna såklart! smile.gif Själv har jag äntligen, en vecka efter att jag slutat jobba natt, kunnat somna före 06 på morgonen.

Stackare, du som borde passa på att sova så mycket du kan för så småningom lär det inte bli mycket sammanhängande sömn.
Magdis
CITAT (LadyG @ 07-10-2006, 12:30)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 10:20)
Nu tänker jag gå och lägga mig en stund. Ni får mer än gärna hålla    tummarna för att jag ska somna också wub.gif

Stackare, du som borde passa på att sova så mycket du kan för så småningom lär det inte bli mycket sammanhängande sömn.

Ja men som tur är har jag ju flera veckor på mig att hinna vila. smile.gif Det vore väl själva katten om jag inte lyckats vända dygnsrytmen nu efter helgen.
Gillan
Tack ska ni ha wub.gif

Ni måste ha hållt tummarna riktigt hårt, eftersom jag fått sova i två omgångar under dagen idag smile.gif

Och som svar på din fråga Eva, så var/är det kroppen som inte har lust att vara med just nu sleep.gif . Men den komer tillbaks wub.gif laugh.gif smile.gif

Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif wub.gif wub.gif
LadyG
CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 18:09)
Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif wub.gif wub.gif

Väl talat! tongue.gif wub.gif

Hur var det nu... "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"? biggrin.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 07-10-2006, 22:30)
CITAT (Evgeni @ 07-10-2006, 18:09)
Och du magdis!, vila så mycket det går nu wub.gif , Det är vad jag brukar säga till son- och sonhustru. Sov så mycket ni kan, städningen, den finns kvar sen också. Det är skönare att se er lyckliga och utvilade tillsammans, än att titta på ett " perfekt " hem och tre st vrak rolleyes.gif  :wub:  :wub:

Väl talat! tongue.gif wub.gif

Hur var det nu... "hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"? biggrin.gif

Joo, fast jag tycker verkligen det är ett helvete när det är stökigt och skitigt i huset. Jag lider av det. Sova tänker jag göra på nätterna och så har jag hela 6 veckor på mig att gå omkring här och plocka lite här o lite där...så mycket som jag klarar. Just idag klarar jag ingenting för livmodern har blivit hård som sten bara jag reser mig upp.
LadyG
Du känner nog själv hur mycket du orkar förmodar jag. Dessutom säger nog kroppen till i god tid om du blir för ambitiös, det brukar den göra. smile.gif

Det bästa vore kanske om du satt och kommenderade familjen, lite som Napoleon med pekpinne och allt. Så får du vila lite iaf och det blir rent samtidigt biggrin.gif
Gillan
Vet ni vad!? I natt har jag faktiskt sovit hela fem timmar i sträck blink.gif , och jag är jättenöjd tongue.gif wub.gif

Och du Berith, jag hoppas verkligen inte att du satte kl. på ringning i går kväll igen rolleyes.gif

Och så till dig Eva, som hade en så otäck stank runt om dig/från dig, den hoppas jag du blivit av med. Annars får du dricka hett tee med honung i.
Eller nåt annat bra rolleyes.gif wub.gif .

Och visst tusan är det bättre med lite skit i hörnen............än ett rent h-vete wub.gif laugh.gif

Magdis, du vet själv, vad du mår bäst av. Sköt om dig, Caroline och.......okej då, .....knodden? laugh.gif laugh.gif
Leia
Skönt att du fått sovit några sammanhängande timmar! wub.gif Själv har jag både en hundvalp, en 6-åring och en sambo som väcker mig på nätterna i olika omgångar. (Sambon för att han ska upp och jobba 3.30 på morgonen, så han är väll förlåten antar jag.... biggrin.gif wub.gif )
så det jag önskar mig mest av allt är en hel natts sömn och en rejäl sovmorgon! smile.gif
Gillan
CITAT (Leia @ 08-10-2006, 07:26)
Skönt att du fått sovit några sammanhängande timmar! wub.gif Själv har jag både en hundvalp, en 6-åring och en sambo som väcker mig på nätterna i olika omgångar. (Sambon för att han ska upp och jobba 3.30 på morgonen, så han är väll förlåten antar jag.... biggrin.gif wub.gif )
så det jag önskar mig mest av allt är en hel natts sömn och en rejäl sovmorgon! smile.gif

Jag vet ju av erfarenhet, vad det vill säga att inte få sova, så jag lider med dig, vad än orsaken är.....Hoppas att du får den där " drömnatten " snart wub.gif wub.gif
Magdis
Jag somnade efter 5 imorse. sad.gif Hade sammandragningar konstant igår och de fortsatte i samma stil fast jag lagt mig. Några minuters mellanrum mellan sammandragningarna och jag blev så gott som strypt varje gång. sad.gif
askar
Kan det verkligen vara riktigt bra att ha så mycket och kraftiga
sammandragningar så här tidigt. unsure.gif
Kanske bör du få läkartid och få någon medicin... tror det var Bricanyl
man gav "förr i tiden".... men kanske det är ute nu.
Magdis
De ger Bricanyl nu också men bara om värkarna är av den karaktären att de gör så att det börjar öppna sig. Förra gången de kollade hade det inte gjort det men om det fortsätter så här idag så ringer jag spec.MVC imorrn.
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2006, 11:55)
De ger Bricanyl nu också men bara om värkarna är av den karaktären att de gör så att det börjar öppna sig. Förra gången de kollade hade det inte gjort det men om det fortsätter så här idag så ringer jag spec.MVC imorrn.

Det tycker jag du ska göra... å så tar du det lite lugnt idag wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 08-10-2006, 11:57)

Yes ma´m! rolleyes.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2006, 12:00)
CITAT (askar @ 08-10-2006, 11:57)

Yes ma´m! rolleyes.gif

tongue.gif smile.gif
Leia
Nu ska jag på 66 års kalas hos Max "farfar". Ha det bra alla svamlare! smile.gif wub.gif
Fialotta
Hej alla...strålande sol här och jag har klippt gräsmattan igen...oj vad den växer fortfarande...men det gör inget...vädret är ju underbart smile.gif

Magdis...var rädd om er wub.gif

Ha en kanonsöndag allihop wub.gif
Inga från Närke
CITAT (askar @ 02-10-2006, 21:56)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-10-2006, 21:26)

Jaha...nu är jag havandeskapsledig och då har luften gått ur mig totalt. Trött som en gris, orkar inte ens bestämma mig för vad jag ska ta itu med först. Om jag skriver en lista som jag följer till punkt och pricka kanske det går bättre?  biggrin.gif Vill inte bara bli sittande som en pösmunk för då blir man bara ännu tröttare i kroppen.

Men snälla du... Sitt som en pösmunk nu, det är du värd smile.gif
Skit i listan.. riv den i bitar och passa på att njuta av ledigheten.

Hur många män/pappor/blivande pappor... tror du
håller på med stormatlagning och planering inför nästa barns ankomst unsure.gif

Du blir inte alls tröttare om du bara slappar.
Tvärtom så kommer du ha mer krafter till (Holger ) när han anlänt. smile.gif

Hej Magdis

Klart att du är trött så se till att vila så du har krafter när den lille kommer och ta hand om C lite nu extra för sedan kanske hon får lite mindre uppmärksamhet.
Sedan undrar jag lite var är din man, kan han inte göra något på den listan du har gjort så du kan vila. Du pratar mest om dig och C väldigt lite om din man. Se till att han hjälper dig denna sista jobbiga tiden. Tvätta och damsuga borde han väl klara av och eventuellt att diska och ta hand om C så du får sova en stund.
Inga från Närke
CITAT (maudan @ 08-10-2006, 13:48)
Hej alla...strålande sol här och jag har klippt gräsmattan igen...oj vad den växer fortfarande...men det gör inget...vädret är ju underbart smile.gif

Ha en kanonsöndag allihop wub.gif

Här har det också varit sol och sambon har klippt gräset och jag har planterat lökar och klippt ner lite växter så att de inte fröar av sig för mycket.
Nu satte jag mig lite här och läste och skriver en stund för att vila min tennisarm som jag fått av allt grävande jag gjort nu i höst, sedan är det dag för en skön durch och mysdressen.
Magdis
CITAT (Inga från Närke @ 08-10-2006, 16:48)
Sedan undrar jag lite var är din man, kan han inte göra något på den listan du har gjort så du kan vila. Du pratar mest om dig och C väldigt lite om din man. Se till att han hjälper dig denna sista jobbiga tiden. Tvätta och damsuga borde han väl klara av och eventuellt att diska och ta hand om C så du får sova en stund.

Ja, det kan man ju fråga sig. unsure.gif Han jobbar väldigt mycket och så har det varit ända sen C. föddes. Jag var hemmafru länge och de ränderna har ju inte gått ur efter att jag också börjat jobba. Men jag har börjat lära mig bli bättre på att delegera nu biggrin.gif Fast en del saker VILL jag ta hand om själv för annars blir det inte som jag vill ha det. biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-10-2006, 17:54)
CITAT (Inga från Närke @ 08-10-2006, 16:48)

Ja, det kan man ju fråga sig. unsure.gif Han jobbar väldigt mycket och så har det varit ända sen C. föddes. Jag var hemmafru länge och de ränderna har ju inte gått ur efter att jag också börjat jobba. Men jag har börjat lära mig bli bättre på att delegera nu biggrin.gif Fast en del saker VILL jag ta hand om själv för annars blir det inte som jag vill ha det. biggrin.gif

Det där känner nog de flesta kvinnor med barn till. Ränderna går aldrig ur riktigt .... sad.gif
Före barnen lever man i ett förhållande där man delar på hemarbetet. Sen går kvinnan hemma med småbarn och börjar skämma bort "gubben" och sen..... har han skaffat sig en massa olater som är svåra att få bort... unsure.gif

Jo, jag vet att det är att generalisera. Det är inte så alltid och alla män är inte likadana och idag är fler pappor hemma med småbarnen

men vi som skämde bort våra män en massa år får aldrig riktigt bukt med ränderna sleep.gif smile.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 08-10-2006, 18:02)
Det där känner nog de flesta kvinnor med barn till. Ränderna går aldrig ur riktigt .... sad.gif
Före barnen lever man i ett förhållande där man delar på hemarbetet. Sen går kvinnan hemma med småbarn och börjar skämma bort "gubben" och sen..... har han skaffat sig en massa olater som är svåra att få bort... unsure.gif

Det fåniga är väl att jag gjorde det mesta innan vi fick barn också.... vi hade bara varit gifta en månad när jag blev med barn. Jag var van vid att hålla snyggt omkring mig när jag bodde ensam medan han var en sån som lät allt stå tills bristningsgränsen var nådd och han var tvungen att göra en sanering. Så blir det tyvärr nu i vårt gemensamma hem också om inte JAG tar hand om allt meddetsamma. sad.gif
Magdis
Lämnade min härliga dotter på dagis klockan 9 och man blir verkligen glad av bemötandet när man kommer. smile.gif Två av de supergulliga fröknarna som jobbar där möter i dörren och välkomnar. En 2-årig flicka som Caroline muntrade upp under hennes inskolning ropar "komme lalolin!" och rusar fram och kramar Caroline flera gånger och ett annat barn kommer rusande från lekrummet o ropar "nu kommer Caroline!"

Då är det inte så svårt att lämna henne där precis. smile.gif
askar
Åh vilken fantastisk, härlig, solig dag vi haft idag
+11 och det luktade nästan sommar. biggrin.gif

Vi var också "på stan" och slank in på ett café...
inte ofta det händer. smile.gif

Fortfarande +8.
askar
Då fortsätter jag väl att "svamla"
Testade nattfotoinställningen på kameran...barnbarnet sover gott
med Bamse och mammas gamla gosedjur bredvid sig wub.gif

Gillan
CITAT (askar @ 14-10-2006, 23:03)
Då fortsätter jag väl att "svamla"
Testade nattfotoinställningen på kameran...barnbarnet sover gott
med Bamse och mammas gamla gosedjur bredvid sig wub.gif

wub.gif , mmm, vilken myspysig bild smile.gif Hon ser inte ut att bli störd i alla fall smile.gif
askar
Jag hade bara en 8 watt nattlampa tänd... och hon sov så gott
ända till kl 9 i morse.
Sedan har hon hunnit gå en promenad till sjön med morfar...
där hade hon sett både bläckfiskar och hajar ohmy.gif laugh.gif wub.gif

Vår fina sjö som visat sig vara En tickande miljöbomb (reportaget börjar 18,50 min in i progr)
där militären dumpat ammunition
och från gruvan har tvåhundra kilo kvicksilver hamnat på sjöbotten. sad.gif
Magdis
Vi ska på familjegudstjänst i eftermiddag för vår lilla tjej ska få hämta sin Barnens Bibel framme vid altaret! smile.gif Varje år har de så för 5-åringarna. Dottern är lite nervös och vill inte gå fram själv så nån av oss får nog följa henne. smile.gif
Gillan
CITAT (askar @ 15-10-2006, 13:17)
ända till kl 9 i morse.
där hade hon sett både bläckfiskar och hajar ohmy.gif  :lol:  :wub:

Vår fina sjö som visat sig vara En tickande miljöbomb (reportaget börjar 18,50 min in i progr)

Med de gifterna är det kanske inte så konstigt om hon kunde se både bläckfisk och haj wink.gif laugh.gif laugh.gif

För övrigt hemskt naturligtvis med utsläppen. Man får ju hoppas att de kan komma överens till slut om saneringen. Nån måste ju göra det mad.gif

Bilden gick inte att komma in på?
askar
CITAT (Evgeni @ 15-10-2006, 14:43)
CITAT (askar @ 15-10-2006, 13:17)
ända till kl 9 i morse.
där hade hon sett både bläckfiskar och hajar ohmy.gif  laugh.gif  wub.gif

Med de gifterna är det kanske inte så konstigt om hon kunde se både bläckfisk och haj wink.gif laugh.gif laugh.gif

För övrigt hemskt naturligtvis med utsläppen. Man får ju hoppas att de kan komma överens till slut om saneringen. Nån måste ju göra det mad.gif

Bilden gick inte att komma in på?

Nej kanske inte så konstigt om man tänker efter.laugh.gif
Tror det har diskuterats i mer än tio år redan... om vems ansvaret är att rensa.

Här ser du sjön ... bilderna 1,2 och 10
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 14:32)
Vi ska på familjegudstjänst i eftermiddag för vår lilla tjej ska få hämta sin Barnens Bibel framme vid altaret! smile.gif Varje år har de så för 5-åringarna. Dottern är lite nervös och vill inte gå fram själv så nån av oss får nog följa henne. smile.gif

Lilltösen då wub.gif så klart nån av er ska följa med å hämta. smile.gif

Jag ser en Barnens i bokhyllan, någon av töserna som
lämnat kvar den.
Magdis
CITAT (askar @ 15-10-2006, 14:56)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 14:32)
Vi ska på familjegudstjänst i eftermiddag för vår lilla tjej ska få hämta sin Barnens Bibel framme vid altaret!  :) Varje år har de så för 5-åringarna. Dottern är lite nervös och vill inte gå fram själv så nån av oss får nog följa henne.  :)

Lilltösen då wub.gif så klart nån av er ska följa med å hämta. smile.gif

Jag ser en Barnens i bokhyllan, någon av töserna som
lämnat kvar den.

Pappa fick gå med fram och hämta den. Djingis sparkade och levde rövare som en tok när storasyster gick fram, han var väl irriterad över att inte se nåt. biggrin.gif Det ser verkligen ut som en alien därinne nu, man ser på långt håll utanpå kläderna hur min mage rör sig hit och dit. laugh.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 21:44)
Djingis sparkade och levde rövare som en tok när storasyster gick fram, han var väl irriterad över att inte se nåt.  :D Det ser verkligen ut som en alien därinne nu, man ser på långt håll utanpå kläderna hur min mage rör sig hit och dit.   laugh.gif

Så sant... precis så var det med mina magar (var ju också smal innan) smile.gif
Men nu dröjer det ju inte så länge innan h*n får se och mysa med syrran. wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 15-10-2006, 21:48)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 21:44)
Djingis sparkade och levde rövare som en tok när storasyster gick fram, han var väl irriterad över att inte se nåt.  biggrin.gif Det ser verkligen ut som en alien därinne nu, man ser på långt håll utanpå kläderna hur min mage rör sig hit och dit.   laugh.gif

Så sant... precis så var det med mina magar (var ju också smal innan) smile.gif
Men nu dröjer det ju inte så länge innan h*n får se och mysa med syrran. wub.gif

Man undrar ju hur det överhuvudtaget får rum med något annat än bebis därinne. Vart tar alla inre organ vägen? blink.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 22:41)
Man undrar ju hur det överhuvudtaget får rum med något annat än bebis därinne. Vart tar alla inre organ vägen? blink.gif

dom ligger inklämda mot ryggraden just nu laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 16-10-2006, 00:27)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-10-2006, 22:41)

Man undrar ju hur det överhuvudtaget får rum med något annat än bebis därinne. Vart tar alla inre organ vägen?  :blink:

dom ligger inklämda mot ryggraden just nu laugh.gif laugh.gif

Ja antagligen...och det är därför jag får blodstopp till huvvet och andningsbesvär varje gång jag får en sammandragning. laugh.gif
Magdis
Måste ju bara berätta om min roliga dotter. biggrin.gif Vi badade i badkaret igår (vi brukar bada tillsammans och göra det till en lekstund) och vi lekte att hon var en haj och jag var en blåval ( passande va? biggrin.gif ) Hon ville att jag skulle mata henne med fiskar men sen tog fisken slut så jag sa "här får du en ål" och så tillade jag "ål-rajt" och tyckte jag var jättevitsig. rolleyes.gif

Hon fann sig på två sekunder och kontrade med "haj-score" och så gapskrattade hon.

Vad ska man säga...kan det bli annat när hon lever med två svamlande, tungvrickande föräldrar! laugh.gif Jag tyckte det var rätt avancerat iallafall. biggrin.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 11:35)
Måste ju bara berätta om min roliga dotter.  :D Vi badade i badkaret igår (vi brukar bada tillsammans och göra det till en lekstund) och vi lekte att hon var en haj och jag var en blåval ( passande va?  :D ) Hon ville att jag skulle mata henne med fiskar men sen tog fisken slut så jag sa "här får du en ål" och så tillade jag "ål-rajt" och tyckte jag var jättevitsig.  :rolleyes:

Hon fann sig på två sekunder och kontrade med "haj-score" och så gapskrattade hon.

Vad ska man säga...kan det bli annat när hon lever med två svamlande, tungvrickande föräldrar!  :lol: Jag tyckte det var rätt avancerat iallafall.  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Vilken skön dotter du har Magdis wub.gif

För ett tag sen hade jag sån lust att öppna en ny tråd, typ, "Från barnamun". Jag fullkomligt älskar att höra/läsa allt fenomenalt som de kommer på. Men sen hade jag inget att komma med, så det blev inget.
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif smile.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Evgeni @ 17-10-2006, 11:42)
För ett tag sen hade jag sån lust att öppna en ny tråd, typ, "Från barnamun". Jag fullkomligt älskar att höra/läsa allt fenomenalt som de kommer på. Men sen hade jag inget att komma med, så det blev inget.
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif smile.gif wub.gif

Jag startade en sådan tråd för nåt år sen men jag hittar den inte. Dessutom var det bara jag som skrev i den nästan. smile.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 11:43)
CITAT (Evgeni @ 17-10-2006, 11:42)
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif  :)  :wub:

Jag startade en sådan tråd för nåt år sen men jag hittar den inte. Dessutom var det bara jag som skrev i den nästan. smile.gif

Vad synd, det är ju så många här som har barn och barnbarn så det skulle ju ha kunnat bli riktigt skoj rolleyes.gif biggrin.gif biggrin.gif
pejori
äsch...det är väl bra att du skriver i den?...vi läser laugh.gif laugh.gif
Magdis
Ja nog för att min tös bidrar med tillräckligt med svammel för att det skulle räcka till en egen tråd! laugh.gif

Usch varför ska man vara så sockersugen jämt? Jag försöker proppa i mig nyttigheter för att inte bli sugen på nåt annat men suget finns ändå där, som om man inte var riktigt mätt. Jag som försöker sockeravgifta mig. sad.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 13:39)
Ja nog för att min tös bidrar med tillräckligt med svammel för att det skulle räcka till en egen tråd! laugh.gif

Usch varför ska man vara så sockersugen jämt? Jag försöker proppa i mig nyttigheter för att inte bli sugen på nåt annat men suget finns ändå där, som om man inte var riktigt mätt. Jag som försöker sockeravgifta mig. sad.gif

det går över smile.gif smile.gif
det är pliggen som trycker på bukspottskörteln...du får för mycket inslulin då smile.gif smile.gif smile.gif
käka bananer...det är bra mot sockersug laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 17-10-2006, 13:42)
det går över smile.gif smile.gif
det är pliggen som trycker på bukspottskörteln...du får för mycket inslulin då smile.gif smile.gif smile.gif
käka bananer...det är bra mot sockersug laugh.gif laugh.gif

Köpte en klase bananer idag men jag är inte så förtjust i dem. De är godast i mat tycker jag. Kanske om jag tillagar dem i ugnen....med lite smält blockchoklad i och vaniljglass bredvid.... tongue.gif Nej FY, dum magdis! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon