Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 13:45)
CITAT (pejori @ 17-10-2006, 13:42)
det går över smile.gif  :)
det är pliggen som trycker  på bukspottskörteln...du får för mycket inslulin  då smile.gif  :)  :)
käka bananer...det är bra mot sockersug laugh.gif  :lol:

Köpte en klase bananer idag men jag är inte så förtjust i dem. De är godast i mat tycker jag. Kanske om jag tillagar dem i ugnen....med lite smält blockchoklad i och vaniljglass bredvid.... tongue.gif Nej FY, dum magdis! laugh.gif

gott laugh.gif laugh.gif
pejori
glöm inte sirapen på, och klicka gärna glassen på bananerna smile.gif smile.gif
Magdis
Har varit på kontroll på mödravården. Djingis tycks må bra, ligger på exakt samma puls varenda gång (144) smile.gif Livmodern hade vuxit sig 3 cm högre på 2 veckor, inte undra på att jag känner mig sprickfärdig alltså. biggrin.gif Ligger fortfarande på den översta av tillväxtkurvorna. Djingis lär ju ha sin kroksabel med sig därinne för det känns som att jag blir huggen i sidan med jämna mellanrum...hoppas att allt liv han för därinne gör att jag slipper gå över tiden iallafall. wub.gif
askar
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 11:43)
CITAT (Evgeni @ 17-10-2006, 11:42)
För ett tag sen hade jag sån lust att öppna en ny tråd, typ, "Från barnamun". Jag fullkomligt älskar att höra/läsa allt fenomenalt som de kommer på. Men sen hade jag inget att komma med, så det blev inget.
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif  :)  :wub:

Jag startade en sådan tråd för nåt år sen men jag hittar den inte. Dessutom var det bara jag som skrev i den nästan. smile.gif

Här är tråden...Min dotter är ju för rolig wub.gif
Magdis
CITAT (askar @ 18-10-2006, 22:51)
För ett tag sen hade jag sån lust att öppna en ny tråd, typ, "Från barnamun". Jag fullkomligt älskar att höra/läsa allt fenomenalt som de kommer på. Men sen hade jag inget att komma med, så det blev inget.
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif  smile.gif  wub.gif

Jag startade en sådan tråd för nåt år sen men jag hittar den inte. Dessutom var det bara jag som skrev i den nästan. smile.gif

Ja en sån tråd hade jag ju också gjort...men det ska finnas nån som heter "Ur barnamun" också där det var meningen att alla skulle fylla på med roligheter. Den där hade jag glömt....hi hi! biggrin.gif
Magdis
Mums vilket gott te jag har köpt! tongue.gif Skaffade hallonbladste på hälsokosten för det ska vara bra att dricka under graviditetens sista månad...det stärker livmodern och underlättar förlossningen. smile.gif Smakar ju jättegott också, det är inte alla hälsoteer som gör det.

Har skaffat tabletter mot halsbränna också så nu ska jag förhoppningsvis kunna sluta gnälla över det också. biggrin.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2006, 22:57)
Du kanske skulle ta och starta en sån tråd och så får alla andra fylla på wink.gif  smile.gif  wub.gif

Ja en sån tråd hade jag ju också gjort...men det ska finnas nån som heter "Ur barnamun" också där det var meningen att alla skulle fylla på med roligheter. Den där hade jag glömt....hi hi! biggrin.gif

Här är den! Ur barnamun smile.gif
Magdis
CITAT (Betty @ 19-10-2006, 11:40)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-10-2006, 22:57)

jippi! Den ska jag läsa och muntra upp mig med innan jag tar itu med tråkiga hushållssysslor här. smile.gif Hade glömt att min dotter liknat mig vid en skrynklig skämtteckning! laugh.gif laugh.gif
askar
Här har jag suttit och letat... skulle skicka inlägget så ser jag
att Betty hittat den. tongue.gif
Betty
CITAT (askar @ 19-10-2006, 11:54)
att Betty hittat den. tongue.gif

Jag är snabb som blixten när det krävs... rolleyes.gif tongue.gif
askar
CITAT (Betty @ 19-10-2006, 12:03)
att Betty hittat den.  :P

Ser det laugh.gif
Betty
CITAT (askar @ 19-10-2006, 12:52)
CITAT (Betty @ 19-10-2006, 12:03)
att Betty hittat den.  tongue.gif

Ser det laugh.gif

Jaa! tio minuters reaktionstid för en gammal 57:a med "Alz. light" är väl inte så illa! laugh.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 19-10-2006, 11:40)

Jaha, så fick man bevis för sin Alzheimer light också rolleyes.gif ( fast om den nu är så light kan väl ifrågasättas? ) Jag hade inget som helst minne av den blink.gif . Ändå har jag skrivit i den blink.gif . Ja, jösses wub.gif

Ja,ja.......bli nu inte alltför upphetsade för det, jag kände i alla fall igen mig när jag läste den. Och skrattade så att tårarna nästan rann laugh.gif laugh.gif . Det är helt galet vad de är underbara di där små wub.gif
Magdis
Var inte orolig över det Gillan, jag hade ju glömt bort tråden som Agneta plockat fram fast det var jag själv som startat den. rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-10-2006, 17:18)
Var inte orolig över det Gillan, jag hade ju glömt bort tråden som Agneta plockat fram fast det var jag själv som startat den.  :rolleyes:

wink.gif sleep.gif laugh.gif laugh.gif , Skönt! Då kan vi trösta varandra wub.gif
Magdis
Det här har vi varit på idag:
Barnmässan

Det var jättemycket folk förstås och trångt mellan utställarna...det var så att man tänkte "här skulle man ju inte ha barn med sig när man går" laugh.gif

Vi provade att leka med sand, vatten, måla på en stor vägg, hoppa i hoppslott m.m. Det var lite krångligt eftersom Caroline är så blyg och försiktig att hon inte kunde släppa min hand en sekund knappt. Det blir svårt att leka då. biggrin.gif
Pappa skulle ha ett seminarium klockan 14.30 men han dök upp ute i hallarna strax efteråt för det var ingen som kom! ohmy.gif wub.gif Taskigt alltså! Men inte så förvånande...det är inget som folk prioriterar under ett sånt evenemang.

Dagen avslutades med att köpa en kladdig sockervadd åt Caroline, sen snackade vi med polisen på väg ut..de stod och visade sin polisbil och berättade om sitt yrke. De frågade Caroline om hon ville bli polis när hon blev stor. Nej jag ska bli doktor, svarade Caroline. biggrin.gif
pejori
hur är det med din rygg Gillan idag? huh.gif
är den nått bättre? wub.gif
pejori
är det flera än jag, som skulle vilja ha en tråd med....AFRODITE spekullerar....
med en under rubrik dagens kåsseri om dagens inlägg och om dagens tidningstexter.som skulle den absolut bästa kåssör jag längtat efter länge.skulle det bli många komentarer och många skratt..

snälla......gör en tråd om vårat sätt och politikernas liv. förstår att du har en tung börda, att hålla reda på alla underhuggare som bara smiter..

ser fram emot att få läsa mycket mer av dej i framtiden wub.gif wub.gif
askar
Appselut! smile.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 21-10-2006, 16:23)
hur är det med din rygg Gillan idag? huh.gif
är den nått bättre? wub.gif

Bättre sent än aldrig hoppas jag wub.gif

Förlåt, har inte ens sett att du frågat. Men jag kan svara nu smile.gif

Idag har vänster ben börjar "vakna", efter 1 1/2 veckas sovande. Man brukar ju skämta om karlar och deras extra ben. Den här gången är det inte en karl med ett extraben, det är jag som har haft ett utanpå det redan befintliga wub.gif Det känns verkligen läskigt kan jag säga.

Visst gör det ganska ont fortfarande, men ingenting i jämförelse med vad det var. Så nog är jag på G alltid smile.gif wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 24-10-2006, 22:27)
är det flera än jag, som skulle vilja ha en tråd med....AFRODITE spekullerar....
med en under rubrik dagens kåsseri om dagens inlägg och om dagens tidningstexter.som skulle den apolut bästa kåssör jag längtat efrer länge.skulle det bli många komentarer ochmånga skratt..

snälla......gör en pektativ tråd om vårat sätt och plitikernas liv. förstår att du har en tung börda, att hålla reda på alla underhuggare som bara smiter..

ser fram emot att få läsa mycket mer av dej i fdamtiden wub.gif  :wub:

Och jag instämmer till hundra procent. Jättehärlig läsning.

Öppna en tråd med " Dagens kåseri " eller nåt. Vad som helst, bara du fortsätter att skriva biggrin.gif biggrin.gif smile.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 24-10-2006, 22:27)
med en under rubrik dagens kåsseri om dagens inlägg och om dagens tidningstexter.som skulle den apolut bästa kåssör jag längtat efrer länge.skulle det bli många komentarer ochmånga skratt..

snälla......gör en pektativ tråd om vårat sätt och plitikernas liv. förstår att du har en tung börda, att hålla reda på alla underhuggare som bara smiter..

ser fram emot att få läsa mycket mer av dej i fdamtiden wub.gif wub.gif

Det skulle jag också vilja, men då får man vänja sig med att man får ont i magen varje dag! rolleyes.gif laugh.gif
Fialotta
Afrodite....en egen tråd med dina kåserier skulle sitta fint...vi behöver skratta mer...helt klart smile.gif
AnitaO
CITAT (maudan @ 25-10-2006, 08:34)
Afrodite....en egen tråd med dina kåserier skulle sitta fint...vi behöver skratta mer...helt klart smile.gif

*nickar instämmande* laugh.gif
Gillan
Hade egentligen tänkt att beklaga mig lite i gnälltråden, men det kändes plötsligt väldigt fjuttigt att beklaga sig över huvud taget wub.gif

Och egentligen har jag inget att beklaga mig över. Jag är bara såååå himla trött på att vara låst här. Jag bor ju mitt ute på vichan och inte en granne så långt ögat når ( vilket i normala fall är det bästa med att bo här ).

Men jag kan ju inte köra bil. Alltså tar jag mig ingen stans mad.gif wacko.gif

Men nu ska jag gå och laga mat. Kallops med potatis och rödbetor blir det smile.gif
afrodite
Ojdå, den här tråden hade jag visst missat! (hur jag nu kunde göra det. Bara rubriken borde väl sugit upp mej som en svamp) wink.gif
Tyvärr kan jag inte lova någon egen kåseritråd, hur mycket jag än skulle vilja.
Absolut inte dagligen i alla fall eftersom jag ganka ofta inte ens står på fosterländsk mark. Jag kan ibland vara borta ganska långa perioder och då kanske inte ens har tillgång till dator varje dag.
De perioder jag är hemma är jag ofta väldigt trött och har fullt upp med att bara sova, försöka läsa ikapp vad som händer i nyhetsväg plus att det oftast går åt en hel del tid att jaga nya uppdrag eftersom jag jobbar som frilans.
Och inte är jag alltid så värst rolig och glad heller ska ni veta. Jag kan både vara arg och ledsen också.
Jag tror inte heller att det är en så bra idé att lägga in ett dagligt kåseri utan att tala med forumansvarig. Något åtal för forumkapning vill jag ju inte vara med om! wink.gif smile.gif
Men något litet inlägg då och då kanske jag skulle kunna bidra med om ni skulle vilja.
Men tack ska ni ha för visad uppskattning, jag känner mej väldigt smickrad!
wub.gif smile.gif

Hoppas att ni har det bra allihop, där ute i cyberrymden!
Afrodite wub.gif
Leia
Välkommen hit afrodite! biggrin.gif wub.gif Känner mig ganska säker på att du redan trivs här ganska bra! tongue.gif biggrin.gif wub.gif
pejori
CITAT (afrodite @ 26-10-2006, 19:58)
Ojdå, den här tråden hade jag visst missat! (hur jag nu kunde göra det. Bara rubriken borde väl sugit upp mej som en svamp) wink.gif
Tyvärr kan jag inte lova någon egen kåseritråd, hur mycket jag än skulle vilja.
Absolut inte dagligen i alla fall eftersom jag ganka ofta inte ens står på fosterländsk mark. Jag kan ibland vara borta ganska långa perioder och då kanske inte ens har tillgång till dator varje dag.
De perioder jag är hemma är jag ofta väldigt trött och har fullt upp med att bara sova, försöka läsa ikapp vad som händer i nyhetsväg plus att det oftast går åt en hel del tid att jaga nya uppdrag eftersom jag jobbar som frilans.
Och inte är jag alltid så värst rolig och glad heller ska ni veta. Jag kan både vara arg och ledsen också.
Jag tror inte heller att det är en så bra idé att lägga in ett dagligt kåseri utan att tala med forumansvarig. Något åtal för forumkapning vill jag ju inte vara med om! wink.gif smile.gif
Men något litet inlägg då och då kanske jag skulle kunna bidra med om ni skulle vilja.
Men tack ska ni ha för visad uppskattning, jag känner mej väldigt smickrad!
wub.gif smile.gif

Hoppas att ni har det bra allihop, där ute i cyberrymden!
Afrodite wub.gif

jag hoppas verkligen att jag får läsa mera av dej Afrodite wub.gif wub.gif
tycker du har en underbar självdistans när du skriver.... wub.gif
ser fram emot att få läsa mera av dina kåserier... smile.gif smile.gif
Biggan_
Jag vill också välkomna Afrodite, och hoppas på ett litet kåseri då och då rolleyes.gif (den som gapar över mycket, mister ofta hela stycket ohmy.gif laugh.gif )
Vi skulle väl kunna ha en kåseritråd där alla som känner för det, kan skriva och roa oss alla,( eller oroa ohmy.gif laugh.gif )
Jag tänker med stor munterhet på när Pejan gjorde en Pejori med gröten, sådant är kul att läsa och det är bara så skönt att dra på smilbanden. Hmm...anletsdragsstretsching, vilket häftigt ord jag precis kom på ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (Birgitta P @ 26-10-2006, 23:21)
Hmm...anletsdragsstretsching, vilket häftigt ord jag precis kom på ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
askar
CITAT (Leia @ 27-10-2006, 07:56)
CITAT (Birgitta P @ 26-10-2006, 23:21)
Hmm...anletsdragsstretsching, vilket häftigt ord jag precis kom på  :o  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Det måste man ta sig tid till en stund varje morgon
då går dagen som en dans. smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif det skulle bli en kåseritråd det laugh.gif laugh.gif
med alla tokigheter jag gör.... wub.gif
luftmadrassen är nått jag tänker på ibland, när jag ser alla uppblåsbara saker i affären laugh.gif laugh.gif
pejori
tror inte jag har berättat om min ljusslinga ännu, appropå julefrid rolleyes.gif mad.gif wacko.gif wink.gif laugh.gif
Leia
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 08:15)
tror inte jag har berättat om min ljusslinga ännu, appropå julefrid rolleyes.gif mad.gif wacko.gif wink.gif laugh.gif

Låt höra! biggrin.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 27-10-2006, 08:15)
tror inte jag har berättat om min ljusslinga ännu, appropå julefrid rolleyes.gif  :angry:  :wacko:  ;)  :lol:

Snääälla, berätta! Öppna gärna den där nya tråden så vi får både de tokiga och seriösa skratten/kåserierna samlade på ett och samma ställe wub.gif wub.gif

Då skulle man ju varje morron kunna plocka fram den och träna på det där nya fenomenet som Birgitta så genialt uppfann rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif . Det är ju knappt det går att uttala, men det kanske är det som är meningen med stretsching unsure.gif tongue.gif
Betty
Det här kanske inte passar riktigt i svammeltråden för det är inget svammel...
Ville bara säga att jag är så himla glad - för jag vaknade utan huvudvärk i morse. Första gången på över en vecka! biggrin.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 10:42)
Det här kanske inte passar riktigt i svammeltråden för det är inget svammel...
Ville bara säga att jag är så himla glad - för jag vaknade utan huvudvärk i morse. Första gången på över en vecka! biggrin.gif

Samma här, men huvet är tungt och känns inte helt okay än, men bara att få slippa den pulserande huvudvärken är härligt rolleyes.gif wub.gif
askar
Betty...Du borde nästan ha startat en Gladtråd smile.gif

Stackars dig Reserv...Vad är det ni har råkat ut för.
Betty
CITAT (askar @ 27-10-2006, 10:46)
Betty...Du borde nästan ha startat en Gladtråd smile.gif

biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 27-10-2006, 10:44)
Samma här, men huvet är tungt och känns inte helt okay än, men bara att få slippa den pulserande huvudvärken är härligt rolleyes.gif wub.gif

Har du drabbats av influensan din stackare? sad.gif
Krya på dig wub.gif wub.gif wub.gif

Jag brukar ju göra hundkoppel som en liten hobby i extremt liten skala.
Såna där jaktkoppel som dom kallas.
Nyss ringde en person och ville beställa 18 koppel!! ohmy.gif
Så nu har man sysselsättning framför TV:n på kvällarna en tag framöver laugh.gif
Leia
Hej hopp hoppas att alla har det bra idag! smile.gif wub.gif Själv har jag jobbarhelg men tittar in på odla mellan varven! smile.gif

Kom och tänka på om någon vet hur det har gått för råsmarie? Försökte söka efter hennes tråd för att se om hon skrivit något men jag kanske stavar hennes namn fel?

Tycker att det känns länge sedan jag såg till Jenny också, men det kanske är jag som inte häckar här lika mycket sedan valpen kom hem? smile.gif wub.gif
Leia
CITAT (Leia @ 28-10-2006, 13:51)
Tycker att det känns länge sedan jag såg till Jenny också, men det kanske är jag som inte häckar här lika mycket sedan valpen kom hem? smile.gif wub.gif

Glöm det där med Yenny, hon har varit här, bara jag som missat henne! smile.gif wub.gif
yenny
CITAT (Leia @ 28-10-2006, 15:38)
Tycker att det känns länge sedan jag såg till Jenny också, men det kanske är jag som inte häckar här lika mycket sedan valpen kom hem? smile.gif  :wub:

Glöm det där med Yenny, hon har varit här, bara jag som missat henne! smile.gif wub.gif

Jag är här ibland smile.gif Kanske inte lika ofta som vanligt bara.
(är hemma och sjukskriven och orkar inte med så mycket som jag vill)
Skönt att någon undrar vart man tagit vägen i alla fall
wub.gif
Biggan_
CITAT (yenny @ 28-10-2006, 19:49)
Tycker att det känns länge sedan jag såg till Jenny också, men det kanske är jag som inte häckar här lika mycket sedan valpen kom hem? smile.gif  wub.gif

wub.gif

Krya på dej Yenny!
En liten kram kanske sitter fint? wub.gif
Krya på er ni andra också, jag har kramar så det räcker till alla! biggrin.gif wub.gif
Leia
Tack för kramen Biggan! (jag lyckas tydligen aldrig vara inne samtidigt som dig längre wub.gif )

Nu är det dags för hundpromenad, sedan väntar drygt 10 timmars arbete, tittar in lite då och då för att se hur nu har det! smile.gif wub.gif
Gillan
Här skickas en hel bunt av värmande och läkande kramar till alla som vill ha. Och om det skulle vara nån som inte vill ha, så får ni en ändå. Det är gratis smile.gif

Vet ni vad! Vi brukar lyssna på Söndagsskolan i P4 på söndagsmornarna. Idag hade jag alla rätt rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Maken hade nio av tio möjliga sleep.gif . Inte för att jag tillhörde de som vann nåt pris, men himla kul ändå smile.gif
yenny
CITAT (Birgitta P @ 29-10-2006, 01:01)
CITAT (yenny @ 28-10-2006, 19:49)
Tycker att det känns länge sedan jag såg till Jenny också, men det kanske är jag som inte häckar här lika mycket sedan valpen kom hem? smile.gif  wub.gif

wub.gif

Krya på dej Yenny!
En liten kram kanske sitter fint? wub.gif
Krya på er ni andra också, jag har kramar så det räcker till alla! biggrin.gif wub.gif

Tack!

ja en kram är inte helt fel, kram tillbaka wub.gif

Ja kram till alla andra också såklart! wub.gif
Betty
Ingen som svammlat här på ett par dar? huh.gif Svammlar ni bara i andra trådar? unsure.gif

Jag har varit på mammografi idag, tycker det gör ski*ont ... Blir alldeles stel och svettig varje gång. Sköterskan försökte trösta mig med att "mina bröst är så lika brösten på unga tjejer, det är därför det gör så ont för mig." ohmy.gif Vilket svammel va! laugh.gif Jag har fött tre barn och fyller 50 nästa gång! rolleyes.gif
- Men jag tackade för komplimangen... rolleyes.gif biggrin.gif
Magdis
Var på kontroll på MVC idag. Djingis hade inte vuxit något sedan jag var där för 2 veckor sen sad.gif Fast vad kan man vänta sig när man varit så sjuk? Jag skickades upp på spec.MVC på sjukhuset också för att kolla upp varför jag fick så groteskt ont i magen igår...det blev som en skärande, brännande smärta som strålar ut i hela magen när man rör sig eller trycker på magen. Doktorn var inte säker på vad det är men han trodde att det kunde vara en bristning i nån hinna där nånting kommer i kläm. Allt var fint med bebisen iallafall. smile.gif
Biggan_
Skönt att allt var bra med bebben!
Kram Magdis med bebbe! wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon