Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Reserv
CITAT (Hamilton @ 23-08-2006, 07:49)
På tal om hudbristningar................
När jag var gravid använde jag och smörjde in magen med något om kallades "kakaosmör" som jag köpte på Bodyshop Och för mig fungerade det bra smile.gif

tongue.gif tongue.gif vart en lite chokladbulle då?? rolleyes.gif wub.gif
Berith
CITAT (Betty @ 23-08-2006, 07:40)
Men Hallå Berith! Vad är det här ---<-<-@  för  forumtitel?  Kanske Rosa forumea 'Primus'  :lol:
Jag kanske skulle byta till Storbonde nu eller... unsure.gif  :lol:  :P

Så nostalgisk man blir av att läsa en tråd från så  jättelängesen... och tänk så himla många inlägg man gjort sen dess! rolleyes.gif  
Tack för att du sökte fram den Berith, och tack för dagens första skratt, jag hade totalt glömt bort den diskussionen - och det är alldeles sant! laugh.gif

En blupptråd till - Cilla i sin storhets dagar. laugh.gif
AnitaO
"Agg mot pluppar"
Berith
CITAT (Evgeni @ 23-08-2006, 07:46)
Himla skojig tråd Berith, men jag säger som de andra. Leta fram den
andra nu! tongue.gif

Har jag ju redan gjort ju! biggrin.gif Flera timmar sen snart.
Betty
CITAT (Berith @ 23-08-2006, 07:50)
En blupptråd till - Cilla i sin storhets dagar.  :lol:

Berith
Men Hallå Berith! Vad är det här ---<-<-@  för  forumtitel?  Kanske Rosa forumea 'Primus'  :lol:
Jag kanske skulle byta till Storbonde nu eller... unsure.gif  :lol:  :P
---<-<-@ = ograesus helveticus sleep.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Nu vet jag i alla fall hur Betty bar sig åt för att komma upp i
så många inlägg wub.gif tongue.gif

Sorry Berith, jag började i fel ände och hade ju redan läst att
länk nr 2, inte funkade, så jag provade inte ens wub.gif laugh.gif

Men jag måste bara få påpeka att det är jättekul att läsa era
gamla trådar wub.gif
Betty
CITAT (Berith @ 23-08-2006, 07:57)
Men Hallå Berith! Vad är det här ---<-<-@  för  forumtitel?  Kanske Rosa forumea 'Primus'  laugh.gif
Jag kanske skulle byta till Storbonde nu eller... unsure.gif  laugh.gif  tongue.gif

Vad som är ett ogräs och vad som är en uppskattad växt beror på vem man frågar wink.gif

jag tycker att kirskål är snyggt...
Betty
CITAT (Evgeni @ 23-08-2006, 08:01)
laugh.gif  :lol:  :lol:

Nu vet jag i alla fall hur Betty bar sig åt för att komma upp i
så många inlägg wub.gif  :P

*stolt dubbelpostare* Hmmm... Jag vet faktiskt inte hur jag lyckades med det där - jag looovar! sleep.gif
Berith
CITAT (Evgeni @ 23-08-2006, 08:01)
Men jag måste bara få påpeka att det är jättekul att läsa era
gamla trådar  :wub:

Tycker jag också. laugh.gif Men jösses så länge sen det där är, det har planterats många växter sen dess. wink.gif
Berith
CITAT (Betty @ 23-08-2006, 08:02)
CITAT (Berith @ 23-08-2006, 07:57)
Men Hallå Berith! Vad är det här ---<-<-@  för  forumtitel?  Kanske Rosa forumea 'Primus'  laugh.gif
Jag kanske skulle byta till Storbonde nu eller... unsure.gif  laugh.gif  tongue.gif

Vad som är ett ogräs och vad som är en uppskattad växt beror på vem man frågar wink.gif

jag tycker att kirskål är snyggt...

tongue.gif laugh.gif
*Felix matte*
Kul å läsa gamla trådar tongue.gif men nu väntar halvmila tramp på motionscykel smile.gif
Berith
sleep.gif Med risk för att verka tjatig om gamla trådar - här kommer en till - Ann-Christin Lindberg, undrar vart hon tog vägen? unsure.gif wub.gif
Gillan

Vilken härlig tråd! Helt fantastiskt att få se lite västgötska i
skrift. Säger ho som bott i Otterbäcken i halva sitt vuxna liv
och haft Mariestad och Skövde som metropoler wub.gif laugh.gif laugh.gif

Måste ju få påpeka att ni var väldigt duktiga på att svamla på
den tiden också tongue.gif
Berith
laugh.gif laugh.gif Åh fi skråen! Då kanske jag har sett dek. Schövvde, stan som ingen behövvde.
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 23-08-2006, 09:16)
sleep.gif Med risk för att verka tjatig om gamla trådar -  här kommer en till - Ann-Christin Lindberg, undrar vart hon tog vägen?  :unsure:  :wub:

citat ur Beriths inlägg i roliga tråden... Dä blir ente möe gjort ida ente! Egentligen ä ja sôm potata på hösten - opptagen!
Biggan_
sleep.gif Med risk för att verka tjatig om gamla trådar - här kommer en till - Ann-Christin Lindberg, undrar vart hon tog vägen? unsure.gif wub.gif

Äkta och gediget svammel! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 23-08-2006, 11:09)
sleep.gif Med risk för att verka tjatig om gamla trådar -  här kommer en till - Ann-Christin Lindberg, undrar vart hon tog vägen?  :unsure:  :wub:

Äkta och gediget svammel! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif Den där tråden skulle dom länkat till ikväll så hade dom kunnat haft nostalgiafton tongue.gif inte nånstans i hela den här långa tråden finns sånt svammel laugh.gif laugh.gif Snacka om svammel i kolossalformat rolleyes.gif På dialekt dessutom blink.gif biggrin.gif
Fialotta
Skitkul...jag fick i alla fall inget svar sad.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 23-08-2006, 11:33)

På vad?? unsure.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 23-08-2006, 11:43)

På vad?? unsure.gif

och av vem? unsure.gif
Leia

?????
Fialotta
Fick svar av Reserv nu på min fråga tidigare...tack Reserv smile.gif
Magdis

Menar du svar på hur man fixar egen titel? När man skrivit över 5000 inlägg kan man ändra den själv. smile.gif
Leia
CITAT (maudan @ 23-08-2006, 11:50)
Fick svar av Reserv nu på min fråga tidigare...tack Reserv smile.gif

Jasså, den frågan! smile.gif wub.gif
Magdis
När jag var gravid använde jag och smörjde in magen med något om kallades "kakaosmör" som jag köpte på Bodyshop Och för mig fungerade det bra smile.gif

Om jag smörjer med kakaosmör och solar magen kanske jag får ett brunögt barn! rolleyes.gif Vilket inte vore helt lyckat med tanke på att både jag och min man är blåögda och således aldrig kan få ett brunögt barn tillsammans. tongue.gif
Lady Hamilton
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 12:16)
När jag var gravid använde jag och smörjde in magen med något om kallades "kakaosmör" som jag köpte på Bodyshop  Och för mig fungerade det bra  :)

Om jag smörjer med kakaosmör och solar magen kanske jag får ett brunögt barn! rolleyes.gif Vilket inte vore helt lyckat med tanke på att både jag och min man är blåögda och således aldrig kan få ett brunögt barn tillsammans. tongue.gif

sad.gif Det var bara ett förslag.........eftersom det fungerade för mig.
Magdis
CITAT (Hamilton @ 23-08-2006, 12:32)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 12:16)
När jag var gravid använde jag och smörjde in magen med något om kallades "kakaosmör" som jag köpte på Bodyshop  Och för mig fungerade det bra  smile.gif

sad.gif Det var bara ett förslag.........eftersom det fungerade för mig.

Jag skojar ju bara! Det var ett jättebra förslag...upp med hakan nu! smile.gif
Gillan
Ja,ja svamla på ni wub.gif

Här står regnet som spö i backen och jag försöker städa sleep.gif

Och eftersom det är så satans tråkigt, så blir det ännu svårare att
hålla Odla-begäret i schack sad.gif laugh.gif laugh.gif

Vill ha en ny kul tråd från Berith wub.gif rolleyes.gif
Berith
CITAT (Evgeni @ 23-08-2006, 12:45)
Vill ha en ny kul tråd från Berith wub.gif  :rolleyes:

Jag hittar ju en massa roliga trådar rolleyes.gif men det kan ju vara så illa att det bara är jag som tycker att dom är kul.

Dom här trådarna väckte glada minnen! biggrin.gif
Hur många torvblock det gick in i Cillas bil och
den spännande upplösningen!
Gillan
Tack Berith, nu har jag haft en skön kaffepaus med
en hel del goa skratt laugh.gif

Jag trodde lääänge att ni aldrig skulle få nåt svar, och
vägen dit var mycket underhållande laugh.gif laugh.gif

Nu kan jag återgå till fönsterputsnigen ( på insidan ) wub.gif
Magdis
Nu har jag min sista desperata timme av ledighet innan semestern är slut och jag går på mitt nattskift. Det har varit ännu en dag med stekande sol som jag försökt ta tillvara varenda stråle av.

Dottern har gått en kort dag på dagis, hon har anpassat sig jättebra efter sommarlovet. Hon börjar bli så stor. Idag fick jag höra av "fröken" att hon hade tagit sig an en liten flicka som blivit lämnad för första gången under inskolningen, hon hade varit väldigt ledsen men Caroline hade busat och gjort henne glad. Dessutom har hon tydligen gjort till en liten uppgift att vara ett gott föredöme för de yngre barnen vid matbordet. Då blir man väldigt stolt som mamma!
yenny
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 11:51)

Menar du svar på hur man fixar egen titel? När man skrivit över 5000 inlägg kan man ändra den själv. smile.gif

Phu! Tack... nu har jag också äntligen fått svar på det jag undrat rolleyes.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (yenny @ 23-08-2006, 20:25)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-08-2006, 11:51)

Phu! Tack... nu har jag också äntligen fått svar på det jag undrat rolleyes.gif biggrin.gif

Du har inte så långt kvar tjejen rolleyes.gif tongue.gif skriv så fingrarna glöder laugh.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 23-08-2006, 20:35)
Du har inte så långt kvar tjejen rolleyes.gif tongue.gif skriv så fingrarna glöder laugh.gif

Nej inte så farligt långt biggrin.gif
AnitaO
CITAT (yenny @ 23-08-2006, 20:37)
CITAT (Reserv @ 23-08-2006, 20:35)

Du har inte så långt kvar tjejen rolleyes.gif  :P skriv så fingrarna glöder laugh.gif

Nej inte så farligt långt biggrin.gif

Jag har en bit kvar *pust* laugh.gif
Blir trött bara av tanken .... det är nog bättre att lära sig att leva med denna alldagliga titel rolleyes.gif
*Felix matte*
Tralalalalaaa
jag fick 500kr för en bild. (aftonbladet)
AnitaO
CITAT (Felix matte @ 25-08-2006, 08:02)
Tralalalalaaa
jag fick 500kr för en bild. (aftonbladet)

Nähä!! Vad spännande smile.gif
Vad var det för bild?
*Felix matte*
Den här bilden...asylsökande hotade tutta eld på sig i migrationsverkets lokal som ligger i polishuset.
AnitaO
Cool smile.gif
Det kan vara lönsamt att ha med sig kameran ibland.
AnitaO
Nåt helt annat ...
Det där med akademisk kvart har man ju hört talas med.
Men att det praktiseras i verkligheten har jag hört för första gången igår.

Min son har ju börjat på universitetet.
Om det står på schemat att lektionen börjar klockan 8 t.ex.
Då börjar den egentligen 08.15 tongue.gif biggrin.gif
Jejja
CITAT (AnitaGg @ 25-08-2006, 08:34)

Har sonen fått höra att det finns akademisk dubbelkvart också = 30 minuter?

När jag pluggade i Uppsala fick vi lära oss att vid vissa tillfällen hade man inte bara en akademisk kvart, utan TVÅ kvartar = 30 minuter. Jag har för mig att det var till någon "fin middag" eller nåt liknanade. (det är så länge sen så jag har glömt...)
AnitaO
CITAT (Jejja @ 25-08-2006, 08:38)
CITAT (AnitaGg @ 25-08-2006, 08:34)

Har sonen fått höra att det finns akademisk dubbelkvart också = 30 minuter?

När jag pluggade i Uppsala fick vi lära oss att vid vissa tillfällen hade man inte bara en akademisk kvart, utan TVÅ kvartar = 30 minuter. Jag har för mig att det var till någon "fin middag" eller nåt liknanade. (det är så länge sen så jag har glömt...)

Ha,ha .. nä det var nått nytt.
Det lär han sig säkert så småningom.
Såna kunskaper brukar fastna lätt rolleyes.gif laugh.gif
Leia
Men jösses Anita! Jag har ju totalt missat att du har en hemsida med dina hundar!!!! wub.gif Jag är tydligen blind eller förvirrad eller disträ eller nåt´ för den har förmodligen legat där hela tiden blink.gif wacko.gif
Fina bilder iallafall! smile.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 25-08-2006, 09:31)
Men jösses Anita! Jag har ju totalt missat att du har en hemsida med dina hundar!!!!  :wub:  Jag är tydligen blind eller förvirrad eller disträ eller nåt´ för den har förmodligen legat där hela tiden blink.gif  :wacko:
Fina bilder iallafall! smile.gif  :wub:

Nä, du har faktiskt inte missat det.
Uppdaterade min profil för ett tag sen, och då lade jag in det smile.gif
Fast vad gör man nu då, när man har en tik också i huset och domänen heter goldenpojkarna rolleyes.gif laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 25-08-2006, 17:06)
Fast vad gör man nu då, när man har en tik också i huset och domänen heter goldenpojkarna rolleyes.gif laugh.gif

Men du, hon ska ju faktiskt bli en "det" så behåll namnet du! biggrin.gif wub.gif
mari_tres
Bäst att se upp, för den där kvarten kanske inte gäller alltid, exempelvis våra tentor började alltid hel, men alla lektioner och föreläsningar kvart över. blink.gif
Magdis
Låt mig presentera: MAJSAN!!

"Oooh min frisyyyyyr! Jag känner mig lite risig!!

Biggan_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-08-2006, 20:46)
Låt mig presentera: MAJSAN!!

"Oooh min frisyyyyyr! Jag känner mig lite risig!!

Du leker hejvilt med grönsakerna Magdis! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Birgitta P @ 26-08-2006, 20:48)
Du leker hejvilt med grönsakerna Magdis! ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Japp! Det är kul ju! Undrar vad jag ska hitta på med tomaterna sen när de mognat!? laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon