|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
*Felix matte*
23-02-2006, 19:20
Har inte sett OS alls idag.... sova är mycket skönare
jag tittar inte heller... men det finns inte så mycket mer, så jag städar garderober istället jisses vad roliga kläder jag hittar, som jag glömt av det blev nästan som en helt ny...
*Felix matte*
23-02-2006, 19:26
Jag har inget att hitta... har ju bytt storlek så allt tidigare är bortgett
*Felix matte*
23-02-2006, 19:27
Har hon inte alls varit in idag - Solis alltså:o då har hon nog trasslat in sej i garnerna
*Felix matte*
23-02-2006, 19:31
Reserv... pysslar han med bilen hela dan eller har han tagit paus
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:31) Reserv... pysslar han med bilen hela dan eller har han tagit paus  bilen och det nya gossedjuret drar....
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:20) Har inte sett OS alls idag.... sova är mycket skönare  Vart får du alla rolilga bilder ifrån?
CITAT (pejori @ 23-02-2006, 19:40) CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:31) Reserv... pysslar han med bilen hela dan eller har han tagit paus  bilen och det nya gossedjuret drar....  Tre rätt i samma ruta, mina flickor börjar känna mig
*Felix matte*
23-02-2006, 20:15
CITAT (Reserv @ 23-02-2006, 20:10) CITAT (pejori @ 23-02-2006, 19:40) CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:31) Reserv... pysslar han med bilen hela dan eller har han tagit paus  bilen och det nya gossedjuret drar....  Tre rätt i samma ruta, mina flickor börjar känna mig 
Hur är det Agneta, är eländet på tillbakagång så man slipper oroa sig?  En infektion är juh inget kul ens för den som är frisk från början, så den lär juh va´mer än otrevlig för dig
*Felix matte*
23-02-2006, 20:22
CITAT (Reserv @ 23-02-2006, 20:17) Hur är det Agneta, är eländet på tillbakagång så man slipper oroa sig?  En infektion är juh inget kul ens för den som är frisk från början, så den lär juh va´mer än otrevlig för dig  Jovars.. den gör sina besök... oftast oväntat men denna gång var den inte alltför envis... slapp ju antibiotika När jag var lite brukade mamma och pappa säga att man ska "sova bort" sjukdomar... jag lyder rådet fortfarande
CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 20:22) CITAT (Reserv @ 23-02-2006, 20:17) Hur är det Agneta, är eländet på tillbakagång så man slipper oroa sig?  En infektion är juh inget kul ens för den som är frisk från början, så den lär juh va´mer än otrevlig för dig  Jovars.. den gör sina besök... oftast oväntat men denna gång var den inte alltför envis... slapp ju antibiotika När jag var lite brukade mamma och pappa säga att man ska "sova bort" sjukdomar... jag lyder rådet fortfarande  Jag tror rådet stämmer ganska bra med verkligheten, man vilar bort eländet, samma att låta sjukdomar få febra ut istället för att ta febernedsättande. Det är juh febern som får igång imunförsvaret i kroppen, stör vi det hela tiden så lär sig kroppen inte att försvara sig. Här har barna alltid fått sova ut sjukdomarna, både förkylningar och barnsjukdomar. Ta hand om dig riktigt ordentligt nu
*Felix matte*
23-02-2006, 20:27
CITAT (Allis @ 23-02-2006, 19:51) CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:20) Har inte sett OS alls idag.... sova är mycket skönare  Vart får du alla rolilga bilder ifrån? Smileycentral har jag laddat ner.
CITAT (Reserv @ 23-02-2006, 20:10) CITAT (pejori @ 23-02-2006, 19:40) CITAT (Felix matte @ 23-02-2006, 19:31) Reserv... pysslar han med bilen hela dan eller har han tagit paus  bilen och det nya gossedjuret drar....  Tre rätt i samma ruta, mina flickor börjar känna mig  självklart du är som en "öppen bok" kul att du kan kika in på kvällskvisten sådär...
*Felix matte*
24-02-2006, 08:58
Testa med att köra DEN HÄR några varv Texten hittar du HÄR så kan du sjunga med
Snälla pejori, det går inte Den kommer att följa dig tills du börjar nynna på nån annan Från en som vet hur det brukar va Min dag idag kommer att bli hektisk (vare sig kroppen vill eller inte). Först till sjukgymnasten med tummen, och sen en maaassssa shopping. Mat och böcker och kläder etc,etc.... sen blir det väl en och annan frö åse och några sticklingar /Gillan
CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:00) maaassssa shopping. Mat och böcker och kläder etc,etc.... sen blir det väl en och annan frö åse och några sticklingar /Gillan schopping går jättebra utan tummar bara "inträdet" till affären blir svindyrt
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 09:01) CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:00) maaassssa shopping. Mat och böcker och kläder etc,etc....sen blir det väl en och annan frö åse och några sticklingar :wub:
/Gillan
schopping går jättebra utan tummar bara "inträdet" till affären blir svindyrt  Det här är inte första gången jag funderar på vad du intagit till frukost pejori schopping  ??? Jag sökte på google för säkerhets skull. Det kunde ju lika gärna vara jag Men du har defenitivt rätt i att det kostar inträde att bara gå in i en del affärer /Gillan
*Felix matte*
24-02-2006, 09:21
CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:00) Snälla pejori, det går inte Den kommer att följa dig tills du börjar nynna på nån annan Från en som vet hur det brukar va Min dag idag kommer att bli hektisk (vare sig kroppen vill eller inte). Först till sjukgymnasten med tummen, och sen en maaassssa shopping. Mat och böcker och kläder etc,etc.... sen blir det väl en och annan frö åse och några sticklingar /Gillan Får man önska sej en modevisning när du är hemkommen med alla shoppingfynd
CITAT (Felix matte @ 24-02-2006, 09:21) CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:00) Snälla pejori, det går inte Den kommer att följa dig tills du börjar nynna på nån annan Från en som vet hur det brukar va Min dag idag kommer att bli hektisk (vare sig kroppen vill eller inte). Först till sjukgymnasten med tummen, och sen en maaassssa shopping. Mat och böcker och kläder etc,etc.... sen blir det väl en och annan frö åse och några sticklingar :wub: /Gillan Får man önska sej en modevisning när du är hemkommen med alla shoppingfynd  Önska får man alltid Sen är det ju inte säkert att önskningarna går i uppfyllelse Får väl se vad jag kan åstadkomma /Gillan
*Felix matte*
24-02-2006, 09:30
CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:27) Får man önska sej en modevisning när du är hemkommen med alla shoppingfynd  Önska får man alltid Sen är det ju inte säkert att önskningarna går i uppfyllelse Får väl se vad jag kan åstadkomma /Gillan Tolkar det som positivt svar väntar med spänning.
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 09:32) CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:20) Det här är inte första gången jag funderar på vad du intagit till frukost pejori  :lol: :lol: jag skyller på "hela pressen" när jag stavar som en kratta nu lyssnar jag på dansbandsdax.se men det hjälpte inte nu nynnar jag på "nu tändas tusen juleljus" med vikingarna istället  " Nu tändas tusen juleljus"  !!! Det fattar väl vem som helst att inte det fungerar Försök med " när lillan kom till jorden " eller " I denna ljuva sommartid" istället, så ska du se att det går bättre /Gillan
Tänk, som genom ett trollslag förvandlas allt på ett par sek. Ett par minuter innan jag skulle åka imorse, vart det, genom ett telefonsamtal, jordbävning under mina fötter. Och skakar gör det än. När man tror att man äntligen går mot ljusare tider.....så........... Min dag blev alltså inte vad jag tänkt mig att den skulle bli. Det blev lite mat och sjukgymnastik, sen hem igen. Ursäkta att jag inte förklarar, men det orkar jag bara inte. Så ni behöver alls inte ömka mig eller nåt sånt. Behövde bara skriva av mig /Gillan
CITAT (Evgeni @ 24-02-2006, 09:37) " Nu tändas tusen juleljus"  !!! Det fattar väl vem som helst att inte det fungerar Försök med " när lillan kom till jorden " eller " I denna ljuva sommartid" istället, så ska du se att det går bättre /Gillan försökte det.... men det bidde Roland Sedermark istället
*Felix matte*
24-02-2006, 21:01
Hur gick det med .. ja du vet den som satt i huvet på dej Pejori... kunde du byta låt
*Felix matte*
24-02-2006, 21:12
inte ens lets dance-musiken hjälper.... * gnolar vidare... *
*Felix matte*
24-02-2006, 21:32
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:20) inte ens lets dance-musiken hjälper....  :D * gnolar vidare... *  Testa med den här då.. jag kör den som övning då o då Gunnar VägmanDu kan välja att bara lyssna eller ha musik att sjunga till.. som jag gör
Vi måste antingen ha taskig musiksmak eller taskiga musikminnen, här sitter "ska vi plocka körsbär i min trädgård, du o jag ...." kombinerat med den mer tragiska" vad gjorde du av ditt liv Tommy.....", va´kommer alla låtarna ifrån som bara poppar upp sådär?
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:38) Annars så kan du juh ta påtalåten av Ola Magnell  "Du har känslan men inte rätta viljan...."
"jag sitter här och sjunger på en liten melodi"
*Felix matte*
24-02-2006, 21:44
CITAT (Reserv @ 24-02-2006, 21:36) Vi måste antingen ha taskig musiksmak eller taskiga musikminnen, här sitter "ska vi plocka körsbär i min trädgård, du o jag ...." kombinerat med den mer tragiska" vad gjorde du av ditt liv Tommy.....", va´kommer alla låtarna ifrån som bara poppar upp sådär?  :wacko: Åhhh.. nu sitter den i min  Taskig musiksmak vill jag inte säga att vi haft... Vad sägs om att sjunga med i Lilla vackra Anna
Kul text, en låt som väcker minnen Påtalåten Text & musik: Ola Magnell Intro: G, Am7, D7sus4, G, Am7, D7sus4 G Am7 1. Du har känslan, men inte rätta viljan G D C D7sus4 att sitta ner och hitta på en visa så fin. G Am7 Märren ränner hän av i sken över tiljan, G D C D7sus4 bonden studsar upp i sin nya slåttermaskin G Am7 Kul, kul inte sant, men inget intressant G D C D7sus4 kommer från din skvattgalna höstack e' de' sagt. G Men fast nu stupet är brant C så klarar du galant G D C språnget över detta jättelika schakt Am7 och nätters lätta takt. 2. Men din mamma hon tycker att du slarver när du sätter dig och gnolar på en töntig melodi. Gubben far går på åkern och harvar han har en råg rak och mustig terminologi - Men jag, jag tycker för min del att de' inte e' stort fel i att vara lite vilsen i vår nya sköna värld Många liv står på spel och vill du va' hel får du sluta kuta runt och snacka strunt och hålla tunt om vad du lärt 3. Bror står i jorden och påtar, han tittar upp i skyn, det ser ut att bli blött. Lillebror lyssnar på låtar Regn duggar lätt och du tänker förstrött - Så sent som i fjol stod en tupp där och gol Det fanns blå viol och kor och vackra ängder där du bor. Det lyste en sol och du kunde bli mol tyst av en schysst illusion om att du tror att du blir stor 4. Men nu står maskiner och schaktar Blommande äng har blivit avgas och betong E' de' så märkligt att man faktiskt föraktar alla korumpeer med sin pappersjargong. - Jag blir snart desperat av att leva i en stat uppbyggd av profit och bostadssegregation Ingen smart demokrat blir så flat och moderat som i vår gistna, kristna västerländska dollarcivilisation. 5. Men hellre än att äga miljoner gick du i din barndoms hage bland snår och kände valldoft och lockande toner från rapphöns, fasaner och bräkande får. - Men ditt rastlösa flås och din storstadsneuros, din magnecyl, ditt gräs och din gamla alkohol håller på att ta kål på din vilja av stål och även om du vrålar har du inga stålar kvar att nå ditt mål.
*Felix matte*
24-02-2006, 21:45
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:43) "jag sitter här och sjunger på en liten melodi"  som jag är så förtjust uti
Påtalåten har jag aldrig hört i original utan bara med Magnus Uggla. *blir nostalgisk ändå*
han gjorde massa kul musik på 70-talet nya perspektiv lyssnade jag på
nu fick jag proggnoja också ska genast lyssna på nationalteatern
*Felix matte*
24-02-2006, 22:09
CITAT (pejori @ 24-02-2006, 21:57) nu fick jag proggnoja också ska genast lyssna på nationalteatern  Nationalteaterns_Rockorkester_Speedy_Gonzales.mp3
*Felix matte*
25-02-2006, 12:23
Oj då vad alla var allvarliga idag... inte ett enda svammel sen igår Jag ska iaf svamla vidare om en stund... svidar om från pyjamas till jeans och tar en tur till stormarknaden... inköp av Fogsvans modell mindre står på inköpslistan och så förståss lite gott till helgen
*Felix matte*
25-02-2006, 12:28
CITAT (pejori @ 25-02-2006, 12:26) Kan nästan se det framför mej... har sett i dina album att det inte handlar om bara några st krukor
ja hej o hopp i lingonskogen  Här har man inte kommit ur morgonrocken ännu. Det blev aningens sent igår. Vi var ute med killens familj på bowling... sedan gick vi vidare till en öl pub där de serverade öl i alla möjliga olika varianter. Inte för att jag dricker öl... men jag fick smaka på sådär en 6 olika variandet... verkligen stor skillnad på öl och öl. Fast min cola var godast ändå  Jag är verkligen inte van att vara ute sent... och detta var andra gången denna vecka Var i stan i onsdags också och lyssnade på brorsans band som hade spelning. Men jag måste ju säga att ååå vad skönt det är att det inte röks längre på krogen... jag kan hänga med ut.. och jag slipper ta en massa medicin för att klara det.. och inte mår man dåligt dagen efter av all rök heller! så skönt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|