Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Gillan
God morgon alla svamlare!

Solen lyser på en klarblå himmel, och jag ska naturligtvis
inte vara hemma blink.gif
Typiskt wub.gif laugh.gif

Förutom att jag ska till tandläkaren så ska jag shoppa loss
på Blomsterlandet har jag tänkt. ( om det finns nåt kvar alltså ) wub.gif rolleyes.gif

Sen blir det väl lite mat också antar jag wink.gif

Ha en bra dag alla wub.gif wub.gif
Leia
Näääeee, här startar man datorn på morgonen och tror att det nog under föregående kväll har avslöjats hur man kan "trolla", men icke. Jag får liksom reserv vara "oinvigd" ännu en dag....... huh.gif
AnitaO
Jag vill juh oxo ha en egen titel, men ingen vill ju säga hur man gör!

Betty
Men stackars... blev du så där lessen? F'låt...
Men du förstår, man måste va en sån här för att det ska funka ju!

tongue.gif
AnitaO
*går ut och kidnappar grannens kanin och lägger mig i hårdträning* laugh.gif rolleyes.gif
Betty
ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Lycka till!!!
Leia
CITAT (AnitaGg @ 18-08-2006, 10:01)
*går ut och kidnappar grannens kanin och lägger mig i hårdträning* laugh.gif rolleyes.gif

Du kan få en av mina, så slipper du göra något olagligt! laugh.gif
pejori
CITAT (Hamilton @ 17-08-2006, 21:15)

Ja eftersom vi tydligen är minst fyra som är mer eller mindre "luddiga"i skallen så är det nog en tolknings fråga vem som dragit in vem i vad wacko.gif

vad skönt att se, att man inte är ensam om att vara inkokt i skallen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
är i gott sällskap ser jag laugh.gif
Magdis
Såna här morötter får man om man låter bli att gallra i kökslandet. biggrin.gif
Familjen Morot! wub.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-08-2006, 18:40)
Familjen Morot! wub.gif

laugh.gif laugh.gif och jag som trodde att det va´modeller för shivas ormgrop rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT
laugh.gif  :lol: och jag som trodde att det va´modeller för shivas ormgrop rolleyes.gif  :P

Det var egentligen det jag först tänkte på och hade tänkt skriva, men sen kom jag på att jag borde skärpa mig och inte va så ful i mun. laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-08-2006, 20:54)
CITAT
laugh.gif  laugh.gif och jag som trodde att det va´modeller för shivas ormgrop rolleyes.gif  tongue.gif

Det var egentligen det jag först tänkte på och hade tänkt skriva, men sen kom jag på att jag borde skärpa mig och inte va så ful i mun. laugh.gif

Aj tusan att jag inte tänker innan jag skriver då rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-08-2006, 21:15)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-08-2006, 20:54)
CITAT
laugh.gif  laugh.gif och jag som trodde att det va´modeller för shivas ormgrop rolleyes.gif  tongue.gif

Aj tusan att jag inte tänker innan jag skriver då rolleyes.gif

Äsch du får väl skriva vad du vill....du har ingen orsak att skärpa dig. rolleyes.gif
*Felix matte*
Ikväll har vi ätit surströmming tillsammans med grannar... mumsigt gott var det wub.gif
misSophie
Är det surströmmingspremiär idag eller? smile.gif hade en kund igår som oxå skulle äta surströmming idag!

Jag har dock aldrig vågat! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (misSophie @ 18-08-2006, 22:11)
Är det surströmmingspremiär idag eller?  :)  hade en kund igår som oxå skulle äta surströmming idag!

Jag har dock aldrig vågat! tongue.gif

Premiären var igår men det gick lika bra att öppna burkarna och äta idag tongue.gif

Grannfrun tog sin första tugga ikväll... jag gjorde tunnbrödsrulle åt henne.
Alla barn i början laugh.gif
Magdis
Mmmm...vad gott med surströmming! Och kräftor...det är jag sugen på! smile.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-08-2006, 18:40)
Familjen Morot! wub.gif

du ligger i lä....
så här ser dom ut laugh.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 18-08-2006, 22:56)
du ligger i lä....
så här ser dom ut laugh.gif  :lol:

*skrikskrattar*
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif den du...men försiktigt,,,,mycket försiktigt.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Förra sommarens mamma Morot med sin nyfödda morotsbebis. smile.gif
storm
väldigt pasionerade
Magdis
Vi skaffade en ny stor platt bildskärm och ett nytt grafikkort igår. Nu ser man allting så bra så man nästan blir rädd. unsure.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-08-2006, 23:03)
Förra sommarens mamma Morot med sin nyfödda morotsbebis. smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif VAD har du i den jorden???? ohmy.gif ohmy.gif
hade jag varit som du...hade jag nog odlat nått annat där, som purjolök eller nått laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Magdis
Squasch odlar jag där också...och de har ju blivit rätt så stora....fy på mig att jag inte låta bli att leka med maten! laugh.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-08-2006, 16:51)
Squasch odlar jag där också...och de har ju blivit rätt så stora....fy på mig att jag inte låta bli att leka med maten! laugh.gif

Tror helt klart att det är ett kvinnligt drag att leka med maten rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 19-08-2006, 17:20)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-08-2006, 16:51)
Squasch odlar jag där också...och de har ju blivit rätt så stora....fy på mig att jag inte låta bli att leka med maten!  :lol:

Tror helt klart att det är ett kvinnligt drag att leka med maten rolleyes.gif

japp...allt som går att leka med är bra...även mat wub.gif wub.gif
Magdis
Det är kvartersfest i vårt kvarter ikväll som tradititionen bjuder varje sensommar. Jag brukar högst motvilligt gå dit eftersom det är en sån tillställning där maken och jag känner oss som kvarterets UFO:n...de enda nyktra personerna och dessutom utbölingar.

Ikväll har jag klämt in min kulmage i ett kort, svart satinfodral i storlek 34....det var lite svårt att sätta sig ner men annars gick det bra! biggrin.gif Efter att ha sett glad och trevlig ut lagom lång tid lyckades jag göra mig själv till barnvakt åt trötta och lessna barn hemma hos mig. smile.gif Jag tänkte att de ville leka med dockskåpet men de ville se på Molly Mus, så det blev videon som fick bli barnvakt. biggrin.gif Smart va? rolleyes.gif
Leia
Måste bara säga att du är en sådan härlig liten(? ohmy.gif ) prästfru magdis! wub.gif Jag skrattar så ofta åt dina inlägg! biggrin.gif wub.gif
Leia
Är inne och snabbläser, har avklarat ett 10 timmars pass på jobbet idag och har ett till i morgon, så natti natti!!! smile.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Leia @ 19-08-2006, 21:06)
Måste bara säga att du är en sådan härlig liten(? ohmy.gif ) prästfru magdis! wub.gif Jag skrattar så ofta åt dina inlägg! biggrin.gif wub.gif

Voffö då´då? rolleyes.gif
Nu är jag mol allena här...dottern har somnat och maken är kvar på festen. Han hade bespetsat sig på att sjunga karaoke nämligen....den elakingen....alla de andra kommer att låta ännu mer illa efter att han har sjungit. tongue.gif
Magdis
Hehe...maken kom precis hem från kvartersfesten och hans första ord var: "Alltså, jag haaatar sprit!!"

Jag hörde när han öppnade dörren hur det brölade som från en flock brunstiga tjurar bortifrån partytältet. laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Vaknade strax efter 3, och det var lögn att somna om sad.gif
Så nu sitter jag och surfar på odla med en kopp kaffe på skrivbordet.
Man får väl skrämma tidningsbudet och väcka tuppfan i brist på annan sysselsättning laugh.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 21-08-2006, 04:31)
Vaknade strax efter 3, och det var lögn att somna om sad.gif
Man får väl skrämma tidningsbudet och väcka tuppfan i brist på annan sysselsättning laugh.gif

laugh.gif Ja, för hundarna vägrar väll gå upp den tiden antar jag? tongue.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 21-08-2006, 07:05)
CITAT (AnitaGg @ 21-08-2006, 04:31)
Vaknade strax efter 3, och det var lögn att somna om  :(
Man får väl skrämma tidningsbudet och väcka tuppfan i brist på annan sysselsättning  :lol:

laugh.gif Ja, för hundarna vägrar väll gå upp den tiden antar jag? tongue.gif

Ja, det gör dom.
Två snabba svansvift-dunk i golvet är enda livstecknet laugh.gif
Magdis
Nu är det slut på semestern! sad.gif Imorgon börjar dagis och jag ska vara med på en mini-inskolning första dagen. På onsdag börjar jag jobba natt igen....tillbaks till den kroniska tröttheten! sad.gif Min rygg pallar nog inte att springa omkring och balansera min tunga mage i 10 timmar i sträck så vi får se hur länge det dröjer innan det säger krasch! rolleyes.gif
anna_rispan
jag klantade mig i dag. skyller på att jag har varit så nervös för uppropet. åkte till skolstaden och väl där skulle jag vid lunch ta ut pengar. men de var slut. turligt nog så jobbar sambon på ett företag som har kontor i den staden så jag knallade dit så snabbt jag kunde. slog nog personbästa i gång.

tack vare en reko tjej på kontoret så löste det sig o jag fick tillslut i mig lite mat. men gud vad jag är seg nu...
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-08-2006, 18:44)
Nu är det slut på semestern! sad.gif Imorgon börjar dagis och jag ska vara med på en mini-inskolning första dagen. På onsdag börjar jag jobba natt igen....tillbaks till den kroniska tröttheten! sad.gif Min rygg pallar nog inte att springa omkring och balansera min tunga mage i 10 timmar i sträck så vi får se hur länge det dröjer innan det säger krasch! rolleyes.gif

Inte då...du får skaffa vaggga och hängslen till magen tongue.gif ...eller en liten skottkärra rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 21-08-2006, 19:41)
Nu är det slut på semestern!  :( Imorgon börjar dagis och jag ska vara med på en mini-inskolning första dagen. På onsdag börjar jag jobba natt igen....tillbaks till den kroniska tröttheten!  :( Min rygg pallar nog inte att springa omkring och balansera min tunga mage i 10 timmar i sträck så vi får se hur länge det dröjer innan det säger krasch!  :rolleyes:

Inte då...du får skaffa vaggga och hängslen till magen tongue.gif ...eller en liten skottkärra rolleyes.gif wub.gif

Vad skulle jag ha vaggan till? laugh.gif Skottkärra däremot vore väl nåt. Korsett kanske....det ska väl finnas nåt sånt? Foglossningsbälte eller nåt. Det är jobbigt att ha så lång rygg just nu. rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-08-2006, 19:58)
CITAT (Reserv @ 21-08-2006, 19:41)
Nu är det slut på semestern!  sad.gif Imorgon börjar dagis och jag ska vara med på en mini-inskolning första dagen. På onsdag börjar jag jobba natt igen....tillbaks till den kroniska tröttheten!  sad.gif Min rygg pallar nog inte att springa omkring och balansera min tunga mage i 10 timmar i sträck så vi får se hur länge det dröjer innan det säger krasch!  rolleyes.gif

Vad skulle jag ha vaggan till? laugh.gif Skottkärra däremot vore väl nåt. Korsett kanske....det ska väl finnas nåt sånt? Foglossningsbälte eller nåt. Det är jobbigt att ha så lång rygg just nu. rolleyes.gif

Du får se till så nån vänlig själ ger dig en behövande ryggmassage... rolleyes.gif wub.gif
pejori
sådana är väl du rätt bra på reserv rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 21-08-2006, 22:02)
sådana är väl du rätt bra på reserv rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif

Oja...jag är en allkonstnär rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 21-08-2006, 22:12)
sådana är väl du rätt bra på reserv rolleyes.gif  :rolleyes:  :lol:

tänkte väl det laugh.gif laugh.gif
Magdis
Jag skulle behöva den ryggmassagen konstant i så fall. Kan du gå bakom mig på jobbet hela natten och massera korsryggen? rolleyes.gif
Stussi
När man är hemma och är höggravid (har beräknat förlossningsdatum nu på lördag, 26/8) och inte orkar göra så mycket är det farligt lätt att bli beroende av Odla´s forum! laugh.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Stussi @ 21-08-2006, 22:39)
När man är hemma och är höggravid (har beräknat förlossningsdatum nu på lördag, 26/8) och inte orkar göra så mycket är det farligt lätt att bli beroende av Odla´s forum! laugh.gif wub.gif

Åååh lyckos dig som snart ska föda! Jag har tre månader kvar och ser redan ut som jag gjorde i v. 40 med första barnet.
Stussi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-08-2006, 22:46)
CITAT (Stussi @ 21-08-2006, 22:39)
När man är hemma och är höggravid (har beräknat förlossningsdatum nu på lördag, 26/8) och inte orkar göra så mycket är det farligt lätt att bli beroende av Odla´s forum!  :lol:  :wub:

Åååh lyckos dig som snart ska föda! Jag har tre månader kvar och ser redan ut som jag gjorde i v. 40 med första barnet.

Oj då! ohmy.gif Jag får hela tiden höra att jag har liten mage men själv tycker jag att jag skulle behöva en liten skottkärra som någon skrev till dig! laugh.gif Jag går och väntar varje dag, men har ännu inte känt av någonting, jag hoppas att jag inte behöver gå över tiden!
Magdis
Jag fick i och för sig inte nån stor mage med dottern men på mig känns det så eftersom det är en liten och späd kropp som ska bära upp den.

Är det ditt första barn? Jag räknar med att gå över tiden, lika bra det så slipper man vänta ihjäl sig. Hoppas du inte behöver vänta alltför länge! smile.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-08-2006, 22:19)
Jag skulle behöva den ryggmassagen konstant i så fall. Kan du gå bakom mig på jobbet hela natten och massera korsryggen? rolleyes.gif

det gör reserv gärna för dej...det vet du väl magdis rolleyes.gif rolleyes.gif
han masserar precis som du vill ha det smile.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 21-08-2006, 22:12)
sådana är väl du rätt bra på reserv rolleyes.gif  :rolleyes:  :lol:

wink.gif wink.gif wink.gif allkonstnär...det vette katten förståss wink.gif wink.gif

det finns nog annat du är bättre på än ryggmassage rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon