|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Biggan_
01-04-2006, 21:53
Biggan_
01-04-2006, 22:24
japp...blev så trött på den där fladriga herren, nu när dom rör sig här
Biggan_
01-04-2006, 22:34
Biggan_
01-04-2006, 22:39
nä nu roppar lössen på mat...natti natti
Biggan_
01-04-2006, 22:43
CITAT (pejori @ 01-04-2006, 23:41) nä nu roppar lössen på mat...natti natti  Natti själv, skall också krypa i säng nu
Undrar vad jag sysselsatte mig med "innan" Odla  . Så här på morgonkvisten alltså? I väntan på att få sällskap vid kaffekoppen.? Läste väl nåt förmodar jag  Det finns väl knappt nån som skulle tro mig längre om jag skulle säga att jag för ett år sedan näst intill var "datorallergisk" Vad ska ni syssla med idag gott folk? Själv ska jag förmodligen plantera liljelökar i mjölk- kartonger  . Sen blir det nog mest att slappa /Gillan
Godmorgon! Ja visst undrar man vad man gjorde förr  Jag satt i alla fall med en god bok vid frukosten... nu sitter jag här! Jag skall aldeles strax iväg till jobbet. Sen närjag kommer hem skall jag nog omskola lite tomat och chiliplantor. Slappa skall jag nog också hinna med. Ha en fin dag alla glada! Kram
Jag är inne på 3:e koppen nu Inte bra ... måste kanske tänka på lilla magsåret Men det är ju så sabla gott på morgoen!
mammafia
02-04-2006, 07:46
jag är nog inne på 6 eller 7koppen kaffe, med 3 barn som vaknar vid 5-5.30 och 4 kattungar som har race runt halva huset så är det inte så länge man får sova...
Vi tänkte dra en sväng in till Linköping. Dom har öppnat ett nytt gubbdagis där  (Jula) Alltid kul att kolla om man kan fynda lite smått och gott
Fialotta
02-04-2006, 09:45
Halloj...här snöar det igen, så inte tänker jag gå ut, tro jag ska tillbringa dagen framför datorn med lite spel eller nåt Tack alla som håller igång den här tråden...så himla kul o läsa jämt...ni är så härliga vet ni de...men nu vet ni
Ja, själv roar jag mig med att jobba hela dagen. Tittar in lite då och då för att se vad det skrivs och svammlas om! Ha en bra dag alla!
netaave
02-04-2006, 12:58
Jag har sorterat lite papper hittills, långt ifrån klar än men måste ju in och kika vad ni har för er. Nu ska jag ta en varma koppen till lunch, innan jag fortsätter. Ses senare!
Biggan_
02-04-2006, 13:01
...och nu skall jag iväg och jobba
Nu ska jag ge mig ut i snöslasket på körövning! Alltså, inte körövning med tje-ljud utan körövning med k-ljud. Det är nog det bättre alternativet en sådan här ruskdag.  Hej, hej!
Nu har vi vart en runda på Jula, Rusta och Plantagen *pust* Det blev ett miniväxthus i alla fall, även om jag inte ska ha det till tomater. Kan vara bra att ha till småplantor m.m. Inte så dyrt, så det kan man unna sig.  Sen hittade jag en toppenpryl på plantagen också. En pall som är lätt att flytta med sig när man ska jobba i rabatter t.ex. Så slipper ryggen ta stryk och benen somna när man sitter på huk. En litet förvaringsfack har den också där man får plats med lite redskap m.m. Väl värt sina 140 spänn med tanke på att man sparar rygg och ben
netaave
02-04-2006, 14:38
CITAT (AnitaGg @ 02-04-2006, 13:56) Nu har vi vart en runda på Jula, Rusta och Plantagen *pust* Det blev ett miniväxthus i alla fall, även om jag inte ska ha det till tomater. Kan vara bra att ha till småplantor m.m. Inte så dyrt, så det kan man unna sig.  Sen hittade jag en toppenpryl på plantagen också. En pall som är lätt att flytta med sig när man ska jobba i rabatter t.ex. Så slipper ryggen ta stryk och benen somna när man sitter på huk. En litet förvaringsfack har den också där man får plats med lite redskap m.m. Väl värt sina 140 spänn med tanke på att man sparar rygg och ben  Apropå shopping i Linköping, hur är det i Skäggetorp, finns Lindex outlokkbutik fortfarande där?
CITAT (AnitaGg @ 02-04-2006, 14:56) Sen hittade jag en toppenpryl på plantagen också. En pall som är lätt att flytta med sig när man ska jobba i rabatter t.ex. Så slipper ryggen ta stryk och benen somna när man sitter på huk. En litet förvaringsfack har den också där man får plats med lite redskap m.m. Väl värt sina 140 spänn med tanke på att man sparar rygg och ben  En sådan har jag tänkt införskaffa i flera år men det har inte blivit av!
CITAT (netaave @ 02-04-2006, 15:38) Apropå shopping i Linköping, hur är det i Skäggetorp, finns Lindex outlokkbutik fortfarande där? Nej, den är nerlagd sen nåt år tillbaka. Det som finns kvar i Skäggetorp är Klädjätten. Sen är det en sån där 10-kronors butik med diverse "skräp" Annars det gamla vanliga .... Apoteket, systemet, Matex .....
netaave
02-04-2006, 15:15
CITAT (AnitaGg @ 02-04-2006, 15:09) CITAT (netaave @ 02-04-2006, 15:38) Apropå shopping i Linköping, hur är det i Skäggetorp, finns Lindex outlokkbutik fortfarande där? Nej, den är nerlagd sen nåt år tillbaka. Det som finns kvar i Skäggetorp är Klädjätten. Sen är det en sån där 10-kronors butik med diverse "skräp" Annars det gamla vanliga .... Apoteket, systemet, Matex ..... Den i Slagsta är också borta, det kanske är så att dom tagit bort dom butikerna helt. Skäggetorp är annars ett mysigt centrum tycker jag, god falafel hade dom där på mitten. Min kompis hittade en kärlek i Malmslätt så vi i tjejgänget har gjort ett antal turnéer till Ö-götland. Fast nu har hon tagit med sig kärleken tillbaka hit. Vi var också till någon väskaffär vid motorbanan och nån jätterolig liten butik nästan i Motala.
Kollar ni på hockeyn? Livat värre på isen .... utvisningsbåset är fullt Ser TV:n från datorn så man kan hålla lite koll på läget!
*Felix matte*
02-04-2006, 22:08
Det var väldans tyst i svamlet idag  Är det kanske fler än jag som fått "pekpinnar" och därför är lite extra försiktiga i skrivandet? Hur som haver så vill jag berätta att festen förlöpte till allas glädje. Mycket sång och spel och alla talanger fick visa sina förmågor (inkl.mej) och jag kom inte i säng förrän klockan visade 01.40 Kul hade vi iaf Såå länge har inte jag varit uppe på år o dag
Va! har du fått pekpinnar... va trist Inga pekpinnar här inte... i så fall har jag missat det. Att jag inte svamlat så mycket beror mest på att jag är trött idag efter att ha jobbat hela helgen.
*Felix matte*
02-04-2006, 22:17
CITAT (yenny @ 02-04-2006, 23:11) Va! har du fått pekpinnar... va trist Inga pekpinnar här inte... i så fall har jag missat det. Att jag inte svamlat så mycket beror mest på att jag är trött idag efter att ha jobbat hela helgen. Tråkigt nog så sker sååå mycket "i det fördolda" Men... mitt motto är att se det ljusa i vardagen och inte ta alltför stor notis till "glädjedödarnas" Bara just därför fortsätter jag att droppa bläck i trådarna.
CITAT (Felix matte @ 02-04-2006, 23:17) CITAT (yenny @ 02-04-2006, 23:11) Va! har du fått pekpinnar... va trist :(
Inga pekpinnar här inte... i så fall har jag missat det. Att jag inte svamlat så mycket beror mest på att jag är trött idag efter att ha jobbat hela helgen. Tråkigt nog så sker sååå mycket "i det fördolda" Men... mitt motto är att se det ljusa i vardagen och inte ta alltför stor notis till "glädjedödarnas" Bara just därför fortsätter jag att droppa bläck i trådarna.  hmmm... trist! Bra att du fortsätter skriva... för i alla fall jag skulle sakna dej om du slutade
Snöflinga
02-04-2006, 23:21
Strunt i pekpinnetyperna Agneta! Skulle nån skicka pekpinnar till mig så skulle jag hänga ut dem direkt!  Tycker det är fördj***igt att en del inte kan låta bli att försöka sätta sig över och mästa andra...
Agneta: Det finns folk i alla sammanhang som förefaller äta taggtråd till frukost. Vad är det du har gjort för "fel" nu då?
CITAT (Felix matte @ 02-04-2006, 23:08) Det var väldans tyst i svamlet idag  Är det kanske fler än jag som fått "pekpinnar" och därför är lite extra försiktiga i skrivandet? Vill du att vi tar diskussion öppet Agneta?  Inte mej emot, säg bara till så lägger jag ut våra PM här. För jag antar att det är mej du menar?  Och om du inte vill att jag lägger ut dom här och nån är nyfiken kan jag skicka dom privat.
*Felix matte*
03-04-2006, 06:28
CITAT (Berith @ 03-04-2006, 07:18) CITAT (Felix matte @ 02-04-2006, 23:08) Det var väldans tyst i svamlet idag  Är det kanske fler än jag som fått "pekpinnar" och därför är lite extra försiktiga i skrivandet? Vill du att vi tar diskussion öppet Agneta?  Inte mej emot, säg bara till så lägger jag ut våra PM här. För jag antar att det är mej du menar?  Och om du inte vill att jag lägger ut dom här och nån är nyfiken kan jag skicka dom privat. Vilken diskussion? Jag har inte efterlyst någon sådan. Pekpinnar kom du med... vad finns att diskutera då?
För varje sånt här kryptiskt inlägg, så blir jag bara mer och mer förvirrad. Vad döljer sig bakom kulisserna egentligen Naturligtvis har jag inget med detta att göra. Men jag måste säga att jag inte för mitt liv kan se vad Agneta skulle ha sagt som föranleder pekpinnar. Hon är en av de finaste människorna här inne enligt mig
Ja, jag kommer iallafall inte med några pekpinnar till Felix matte. Däremot skulle jag vilja ha något av henne.... Jag har för mig att du har nämnt något köttbullerecept i någon tråd. Men nu är jag för trött på morgonkvisten och undrar om du kan skriva ned det åt mig så att jag slipper leta?  Det skulle vara något man gjorde i ugnen så man slapp stå och steka. Eller har jag blandat ihop nåt´nu?
*Felix matte*
03-04-2006, 06:59
Idag kommer jag att spara bläck  Snart kommer tre små töser som vi får vara barnvakt till medans mamma gör ärenden och pappa är på jobbet
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 07:59) Idag kommer jag att spara bläck  Snart kommer tre små töser som vi får vara barnvakt till medans mamma gör ärenden och pappa är på jobbet   Ok,ha det så trevligt med småtjejerna!
CITAT (Evgeni @ 03-04-2006, 07:47) Naturligtvis har jag inget med detta att göra. Men jag måste säga att jag inte för mitt liv kan se vad Agneta skulle ha sagt som föranleder pekpinnar. Hon är en av de finaste människorna här inne enligt mig  :) Så tycker jag också om Agneta, just därför blev jag ledsen över några av hennes inlägg. Ska "sammanställa" vad det var jag reagerade på. CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 07:28) CITAT (Berith @ 03-04-2006, 07:18) CITAT (Felix matte @ 02-04-2006, 23:08) Det var väldans tyst i svamlet idag  Är det kanske fler än jag som fått "pekpinnar" och därför är lite extra försiktiga i skrivandet? Vill du att vi tar diskussion öppet Agneta?  Inte mej emot, säg bara till så lägger jag ut våra PM här. För jag antar att det är mej du menar?  Och om du inte vill att jag lägger ut dom här och nån är nyfiken kan jag skicka dom privat. Vilken diskussion? Jag har inte efterlyst någon sådan. Pekpinnar kom du med... vad finns att diskutera då?  Ok, ska visa vad jag reagerade på och vad det var som gjorde att jag skickade dej ett PM.
*Felix matte*
03-04-2006, 07:11
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 07:57) Ja, jag kommer iallafall inte med några pekpinnar till Felix matte. Däremot skulle jag vilja ha något av henne.... Jag har för mig att du har nämnt något köttbullerecept i någon tråd. Men nu är jag för trött på morgonkvisten och undrar om du kan skriva ned det åt mig så att jag slipper leta?  Det skulle vara något man gjorde i ugnen så man slapp stå och steka. Eller har jag blandat ihop nåt´nu? Det var nog det här inlägget du kom ihåg.. Jag kan absolut inte äta köpta köttbullar, maken däremot har tyckt att en del smakat riktigt bra. Han brukar rulla 2 - 3 kg färs på en gång ... så har man färdigt i frysen. Riktig vispgrädde i smeten gör att de blir såååå mumsigt porösa och goda Vanlig köttbullssmet men med grädde istället för annan vätska.... inte svälla ströbrödet utan blanda det direkt i färsen. Bullarna i smord långpanna... stek i 200° i ca 20 min (har inte kollat tiden så noga)... vispa ur pannan med lite vatten så får du såsstomme. "ruska" pannan ett par ggr under stekningen, eller rör om bullarna med spade.
CITAT (Felix matte @ 03-04-2006, 07:59) Idag kommer jag att spara bläck  Snart kommer tre små töser som vi får vara barnvakt till medans mamma gör ärenden och pappa är på jobbet  :wub:  Åhh, ha en underbar dag med dina barnbarn Agneta  . Jag blir bara liiiite avis Själv ska jag ränna runt lite grann igen. Hoppas man får lite motion Ha det gott allihopa
Tackelitack!
Det var Agnetas medverkan i de här två trådarna - en tråd och en tråd till - jag reagerade på, där det pratades om "ohyra" och "trollmor" bl.a. Jag var väl helt enkelt inte van vid att hon hakade på när det skrevs mindre snälla inlägg. För jag antar att du Agneta visste vem som åsyftades med "trollmor" när du la in texten till sången? Eller bilderna på mössen? Nåväl, det var ungefär där jag skickade ett PM med texten: "Hej och gomorron.  Jag tycker faktiskt det börjar blir lite fånigt med alla anspelningar på Floras/Fenjas prat om snabba musen. Att dom andra är elaka mot Fenja och tar tillvara varje tillfälle är ju inget nytt, men synd att också trevliga odlaiter hänger på. Du gör ju såklart som du vill, men som sagt.... jag tycker det är synd. Ser att dom också nu finns i svammeltråden i trädgårdssmåpratet och försöker provocera Fenja.  mvh  /Berith" Fick svar (som jag inte lägger ut här), och skickade senare ett nytt PM med texten: "Hej. Jag försvarar inte Fenja på något sätt - hon får stå för sitt uppförande själv, liksom alla andra här inne - men när det talades om "ohyra" och "trollmor" samtidigt med "hal mus" så kopplade jag det till denna Flora som tydligen var någon som Fenja reggat för länge sen. Det var inte menat som att rätta dej för något du skrivit, jag tyckte bara att de andra gick lite för långt och att det var synd att du hakade på. Tvärtemot dej, så har jag åsikter om vad andra skriver. Dom skriver det ju för att bl.a. jag ska läsa det. Vissa odlaiters trådar hoppar jag över, men det mesta läser jag - det är ju (nästan) det enda sättet att lära känna dom andra på. Och då tar jag mej också friheten att ha åsikter om det som skrivs. Vill bara påpeka att jag väldigt väldigt sällan skickar PM till andra för det dom skrivit. Så tro inte att jag tillhör gnällspikarna som skickar PM så fort det är nåt, eller försöker få bort medlemmar eller trådar. Ha en bra dag du också. /Berith" På senaste har det pratat om att skratta med andra, i stället för åt - och där tyckte jag det var mer åt och som sagt, det var jag inte van vid när det gällde Agneta. Därför min reaktion. Har "känt" Agneta i flera år nu och tycker det är en toppentjej, så det skulle inte falla mej in att skicka pekpinnar till henne.
Äh Berith , det där var väll inte så farligt med tanke på att Fenja är ganska snabb själv när det gäller att hugga på andra. Jag tyckte det var ganska roande att Fenja "råkat" regga ett nick till.... Och Agneta var väll inte ensam om att skojja om det?
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 09:34) Äh Berith , det där var väll inte så farligt med tanke på att Fenja är ganska snabb själv när det gäller att hugga på andra. Jag tyckte det var ganska roande att Fenja "råkat" regga ett nick till.... Och Agneta var väll inte ensam om att skojja om det? Som jag uppfattade Beriths PM så hade hon högre förväntningar på Agneta än "oss andra" Fast jag håller med dig Leia. Fenja är rätt duktig på att hugga folk i hälarna själv, så det jämnar nog ut sig.
CITAT (AnitaGg @ 03-04-2006, 09:38) CITAT (Leia @ 03-04-2006, 09:34) Äh Berith , det där var väll inte så farligt med tanke på att Fenja är ganska snabb själv när det gäller att hugga på andra. Jag tyckte det var ganska roande att Fenja "råkat" regga ett nick till.... Och Agneta var väll inte ensam om att skojja om det? Som jag uppfattade Beriths PM så hade hon högre förväntningar på Agneta än "oss andra" Fast jag håller med dig Leia. Fenja är rätt duktig på att hugga folk i hälarna själv, så det jämnar nog ut sig. Skönt att ni tar det på rätt sätt.  Vem "skämten" handlade om spelar inte så stor roll (just då, för mej), det var att Agneta hakade på och skrattade åt jag reagerade på. Som sagt... Och Anita, du har en poäng där!
 Efter att ha fått ett tips om att läsa några andra trådar så kan jag bara säga.... Jösses alltså, det kan man kalla elaka inlägg! Visste inte att det var så "illa ställt" med en del, även om jag misstänkt det. ----------- Bara ett litet - men ack så viktigt! - tillägg: Det handlar inte om att vara för Fenja och mot Agneta. Hoppas verkligen ingen mer uppfattade det hela så!
Fialotta
03-04-2006, 09:44
Skickar kramar till både Agneta o Berith...som jag läser det så kan man ta åt sig av allt möjligt här snart och att ni två egentligen gillar varann efter alla år... Agneta som jag känner lite mer "privat" är den mest omtänksamma o snällaste och rakaste tjej jag vet... Låt inte nåt sånt här förstöra nu bara
Jag tror ingen är osams Maudan, jag uppfattar det inte så iallafall! Nu har jag  Och sedan ska jag  Bada innan träning! Fundera på det tokeriet ni! Ha´de´!
CITAT (Leia @ 03-04-2006, 10:04) Tokfia där!  Fast det var precis vad jag och dottern gjorde igår också. Hon ville bada mitt på dan och vi brukar alltid leka så bra i badet så vi blir sittande där i flera timmar.  Sen var vi på avslutning av hennes barngympa. Det var ju dock ingen svettig tillställning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|