Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Reserv
Han är rätt "gullig" fast stor, jag har svårt att smälta att han är så stor. När vi tackade ja så va´det osett, och med namnet "lillen" så trodde jag det va´en tanig liten skit. rolleyes.gif Fortsätt gärna med namnförslag, jag är sån att jag gärna vill ha en aha upplevelse när jag namnger mina djur, "Lillen" tyckte vi va´okay tills vi såg honom. rolleyes.gif
stennie
Kom precis på (ursäkta om det inte är riktigt rumsrent)

Fanny på Engelska används även som namn på kvinnors ...
Då kan du ju döpa katten till Willie laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Reserv
Han är svart med vit haklapp och en vit strimma i pannan, vita strumpor som går upp till "kosackbyxorna" på bakbenen och halva benen fram. wub.gif
pejori
låter som mickael jackson ju laugh.gif laugh.gif
evelina
Kanske Baloo eller Knutte!!??
Knutte knopp solens älsklings hopp!
pejori
panter. eller tiger kanske smile.gif
Reserv
Han har nog lystrat till "bebis" så nåt åt det hållet kanske, jag tänkte på "Mickis" när du nämnde Michael Jackson. Annars så va´Knutte ingen dum idé, det ser han ut som, störtcool som han e. rolleyes.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 18:42)
CITAT (maudan @ 16-02-2006, 18:40)

Jasså...en snygging alltså...tårta  då fanns det nån bit kvar till mig eller? rolleyes.gif

du får en egen maudan.

Åhhhh...tackar så mycke...den va en överasskning....hur gör man med han som är på toppen...killar han på magen eller...berätta rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (maudan @ 16-02-2006, 18:55)

Jasså...en snygging alltså...tårta  då fanns det nån bit kvar till mig eller? rolleyes.gif

du får en egen maudan.

Åhhhh...tackar så mycke...den va en överasskning....hur gör man med han som är på toppen...killar han på magen eller...berätta rolleyes.gif

Det som är i mitten på en tårta sparar man alltid till sist! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv

du får en egen maudan.

Passa dig, vänder han ändalykten till så kanske det visar sig va´"string Emil" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:53)
Han har nog lystrat till "bebis" så nåt åt det hållet kanske, jag tänkte på "Mickis" när du nämnde Michael Jackson. Annars så va´Knutte ingen dum idé, det ser han ut som, störtcool som han e. rolleyes.gif

jag tänker så det knakar.... men jag kommer inte på nått bra alls... jag har alltid vetat vad mina katter skall heta när jag sett dom... det har liksom bara pluppat upp biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:58)

du får en egen maudan.

Passa dig, vänder han ändalykten till så kanske det visar sig va´"string Emil" laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
pejori

vänd inte på honom..vad du än gör laugh.gif laugh.gif laugh.gif
string är inte att leka med laugh.gif

du får klappa honom lite lätt på huvudet, så han inte får pung-tering biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wink.gif
pejori
molle då? wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 19:09)
molle då? wub.gif wub.gif

...eller Åskar ohmy.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 18:57)
Det som är i mitten på en tårta sparar man alltid till sist!  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :lol:  :lol:

Jag börjar alltid med marsipanrosen rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2006, 19:15)
Det som är i mitten på en tårta sparar man alltid till sist!  rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif  laugh.gif  laugh.gif

Vilka miner ser du då hos dom andra runt bordet ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 19:17)
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2006, 19:15)
Det som är i mitten på en tårta sparar man alltid till sist!  rolleyes.gif  rolleyes.gif  rolleyes.gif  laugh.gif  laugh.gif

Vilka miner ser du då hos dom andra runt bordet ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

*visslar och låtsas som det regnar* laugh.gif
Nä, skämt åsido, så gör jag bara om det är "min" tårta.
Annars frågar jag nog om den ligger kvar efter första rundan smile.gif
Fialotta
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 19:08)

Åhhhh...tackar så mycke...den va  en överasskning....hur gör man med han som är på toppen...killar han på magen eller...berätta rolleyes.gif

du får klappa honom lite lätt på huvudet, så han inte får pung-tering biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wink.gif

Ha, ha...tror jag spar honom till sist...kanske kan va bra o ha till.......nåt rolleyes.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 16-02-2006, 20:02)

Åhhhh...tackar så mycke...den va  en överasskning....hur gör man med han som är på toppen...killar han på magen eller...berätta rolleyes.gif

Ha, ha...tror jag spar honom till sist...kanske kan va bra o ha till.......nåt rolleyes.gif tongue.gif

Nynnar lite tyst....."tänk dig att ha en man i byrån i en liten ask bland andra grejer närsomhelst du får lust så plockar du fram din ask......." laugh.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 20:13)

Nynnar lite tyst....."tänk dig att ha en man i byrån i en liten ask bland andra grejer närsomhelst du får lust så plockar du fram din ask......." laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
netaave
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 16:10)
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 16:07)
Jag tror jag svimmar!
Aldeles nyss kom min man och sa "Jag tror vi äter ute i kväll" och det var inte ens hans tur att laga middag!!!!!
Det är ju lissjäntans födelsedag men släkten kommer på lö, inte det heller var anledningen.
Han hade fått oväntade pengar, ersättning från något försäkringsbolag.  :o
Nu har han ringt våra kompisar också så nu är vi 8 pax som ska äta grekisk buffé.
Ses i kväll! smile.gif

Det kallar jag en trevlig överraskning tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Ha en trevlig kväll biggrin.gif biggrin.gif

Gud vad ni skriver så fort man vänder ryggen till!
Vilken läckerbit Maudan, och det är klart han har string, det ser man väl tongue.gif

Katten kan väl heta Helmer eller något annat kattlikt, Gustav kanske, med tanke på aptiten, eller varför inte Garfield!

Grekisk buffé ja men man äter ju sååå himla mycket fööör mycket. jättegott var det! Gott vin också så nu är man lagom fnissig! biggrin.gif

Resten av familjen bara försvann när vi kom hem, maken till sin datorverkstad, födelsedagsbarnet stöp i säng och Elle sitter väl och läser här på odla kan jag tro, så vida hon inte är inne på något grafiskt forum.

Själv ska jag också surfa runt lite här, och se vad ni har haft för er!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 22:00)
Grekisk buffé ja men man äter ju sååå himla mycket fööör mycket. jättegott var det! Gott vin också så nu är man lagom fnissig!  :D

Resten av familjen bara försvann när vi kom hem, maken till sin datorverkstad, födelsedagsbarnet stöp i säng och Elle sitter väl och läser här på odla kan jag tro, så vida hon inte är inne på något grafiskt forum.

Låter som du haft en otrooooooooligt bra kväll smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 22:04)

Grekisk buffé ja men man äter ju sååå himla mycket fööör mycket. jättegott var det! Gott vin också så nu är man lagom fnissig!  biggrin.gif

Åhh, längesen man åt Meze, kanske ska ta med lillflickan nån dag wub.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:07)
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 22:04)

Grekisk buffé ja men man äter ju sååå himla mycket fööör mycket. jättegott var det! Gott vin också så nu är man lagom fnissig!  biggrin.gif

Åhh, längesen man åt Meze, kanske ska ta med lillflickan nån dag wub.gif

klart du ska!
pejori

jaadå...med det lila huvudet och de kroppen so kan du ha´n till piedestal smile.gif smile.gif
ställ krukor pån laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
gustav eller herman blir utmärkt smile.gif
Reserv
Chucken, som Chuck Berry, det låter väl lite stadigt va´? rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:31)
Chucken, som Chuck Berry, det låter väl lite stadigt va´? rolleyes.gif

nä...bull är bättre.... wub.gif
Reserv
Ha-ha, det blir juh Bullen då laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:33)
Ha-ha, det blir juh Bullen då laugh.gif

det var bra!!!!
nu håller mina tangenter på att springa ifrån mej. sad.gif
dom flyttar på sig hela tiden unsure.gif
måste vara mina värktabletter som gör det... wub.gif
akut ryggskott, så nu har den låst sig... smile.gif
ser ut som en skämtteckning när jag går som grucho mark, framåtböjd. med en hand på ryggen..
hoppas det räcker med sängläge. sjukhus är inte kul alls wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 22:41)
ser ut som en skämtteckning när jag går som grucho mark, framåtböjd. med en hand på ryggen..
hoppas det räcker med sängläge. sjukhus är inte kul alls wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Undra om du kan läsa mina tankar ändå blink.gif För nån timme sen så va´jag inne just på namnet Grucho biggrin.gif
pejori
undrar om det är fler folk än jag i sängen inatt sad.gif sad.gif
trångt är det och ont gör det unsure.gif unsure.gif
det går inte att ligga ner, var jag än gör.
har inte kunnat somna ännu blink.gif blink.gif
ninnisky
Här har du en till som inte kunnat sova sad.gif Har också så fj... ont i ryggen och i alla lederna. Gått från och till datorn flera vändor - lyssnat på musik - läst en stund - ätit lite youhurt o s v. Inte f..... hjälper något. Måste vara nåt i luften inatt smile.gif smile.gif
Men det är ju snart morgon nu wub.gif
AnitaO
Hörde nåt skoj på morgonen angående Pepe Eng i Let's Dance .....
"Stoppa plågsamma dansförsök" laugh.gif
Gillan
Skickat den 17-02-2006, 03:21
--------------------------------------------------------------------------------
Pejori:
undrar om det är fler folk än jag i sängen inatt
trångt är det och ont gör det
det går inte att ligga ner, var jag än gör.
har inte kunnat somna ännu

Skickat den 17-02-2006, 03:27
--------------------------------------------------------------------------------
ninninsky;
Här har du en till som inte kunnat sova Har också så fj... ont i ryggen och i alla lederna. Gått från och till datorn flera vändor - lyssnat på musik - läst en stund - ätit lite youhurt o s v. Inte f..... hjälper något. Måste vara nåt i luften inatt
Men det är ju snart morgon nu

Gillan:
Aj,aj,aj aj........Helvete, shiiit, det gör onnnt. Vart f**n
ska jag ta vägen wacko.gif

Stackars er wub.gif Jag "vet " hur det är. Men av
nån underlig anledning, har jag aldrig ont i ryggen
eller "huvet" laugh.gif
Hoppas ni har fått sova en stund i alla falll wub.gif

/Gillan

ps. det var nog det konstigaste inlägg jag gjort.ds.
pejori
två timmar och tre piller senare är jag uppe igen. sad.gif sad.gif
inte mycket till sömn här, men öroninflammationen börjar ge sig. smile.gif
hör snart igen på örat...
men ryggen är en plåga...kan inte sitta eller gå rakt, så det är "grucko marx- look a like" idag med.
Gillan
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 10:27)
två timmar och tre piller senare är jag uppe igen. sad.gif  :(
inte mycket till sömn här, men öroninflammationen börjar ge sig. smile.gif
hör snart igen på örat...
men ryggen är en plåga...kan inte sitta eller gå rakt, så det är "grucko marx- look a like" idag med.

aj,aj,aj!
Sluta nu! Anars får jag ju ont där jag aldrig
annars har ont sad.gif tongue.gif

Öroninflamation, det har jag haft en, enda gång i
mitt liv! Och då var jag 35 år gammal ohmy.gif . Och
vad lärde jag mig av det då? -: Jo! Att den där
" tröstande" rösten, vi föräldrar, använder, den
kan vara mer ........... än vad vi någonsin kan tänka oss ohmy.gif

Hujeda mig ! Va ont sad.gif

/Gillan
Gillan
Men! Vilket humör jag är på idag då ohmy.gif
Känner mig som om att allt befinner sig på
" och ohmy.gif" , "vad då då ohmy.gif ", "vem bryr sig ohmy.gif
osv..................

Hur kan man vakna sån då blink.gif

Jag menar, jag vann ju tom konståkningen
igår sleep.gif ?

Ja,ja , ibland förstår jag mig inte på mig själv. wub.gif

/Gillan
Farbror Blå
Och jag då!
Som har såå ont i ryggen idag. Måste ha varit att jag drömde jag var en kamel, för känner mej helt påpucklad idag....
pejori
sån blir jag med...när ryggen ger upp smile.gif smile.gif
då kan du snacka om gläfskäring smile.gif smile.gif
tänker så elakt att till och med djävulen rodnar där nere smile.gif
Gillan
Hmm, konstig dag idag wink.gif
Alla är tydligen lika döda som mig tongue.gif

Brukar titta in här då och då, för att ev få nåt
att tänka på eller skratta åt. Men idag händer det inte
ett dugg ohmy.gif . Inte ens en ny frisyr som man kan
komentera sad.gif wub.gif

Ha en fortsatt bra dag/Gillan
*Felix matte*
Sol, lätt snöfall -10

ska läsa och skriva sedan när hälsan tillåter.
till dess... ha det gott allihopa.wub.gif

syns snart smile.gif
Fialotta
Hemma tidigt från jobbet i dag...snöstorm här och ett jäkla väglag...men vet ni vad jag gjorde då...jo...köpte mig en flaska champis...ska korka den i kväll bara för att jäklas lite med kroppen tongue.gif smile.gif
pejori
CITAT (maudan @ 17-02-2006, 15:31)
Hemma tidigt från jobbet i dag...snöstorm här och ett jäkla väglag...men vet ni vad jag gjorde då...jo...köpte mig en flaska champis...ska korka den i kväll bara för att jäklas lite med kroppen tongue.gif smile.gif

tårta igår...
skumpa idag...
vad ska detta sluta...maudan biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Betty
Dottern lyckades med att locka upp mig ur TV-soffan en stund idag (hon kallar mig för OS-oholic...) Följde med henne till handelsträdgården och nu har jag vårens första sticklingar under lysrör, de serut så här:

Kunde inte låta bli att köpa några fröpåsar med (bara tre) - trots att jag lovat mig själv att jag inte ska ha fler... rolleyes.gif
Gillan
Blää, jag dreglar. wub.gif
Har satt massor med fröer, men det är inte mycket
som kommit upp än. Det där såg ju bara för braaaa
ut. tongue.gif

/Gillan
netaave

Absolut rätt! Guldkanter på tillvaron ska man vårda annars försvinner dom!
Fialotta
CITAT (pejori @ 17-02-2006, 15:32)
Hemma tidigt från jobbet i dag...snöstorm här och ett jäkla väglag...men vet ni vad jag gjorde då...jo...köpte mig en flaska champis...ska korka den i kväll bara för att jäklas lite med kroppen tongue.gif  :)

tårta igår...
skumpa idag...
vad ska detta sluta...maudan biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Jadu...vet inte ännu...kan berätta i morgon om jag får ont i håret smile.gif men jag har bestämt mig för att unna mer lite mer av livets goda...ska ha lite skojsigare framöver tongue.gif
Fialotta
CITAT (Betty @ 17-02-2006, 15:36)
Dottern lyckades med att locka upp mig ur TV-soffan en stund idag (hon kallar mig för OS-oholic...) Följde med henne till handelsträdgården och nu har jag vårens första sticklingar under lysrör, de serut så här:

Kunde inte låta bli att köpa några fröpåsar med (bara tre) - trots att jag lovat mig själv att jag inte ska ha fler... rolleyes.gif

Oj...va fint det ser ut...nu kliade det i fingrarna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon