|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
idag är det en bra svammeldag eller? i den här staden verkar alla ha gått i ide... snöat i natt igen nu ska jag snart ut och "fynda" lite på blomsterlandet. får se vad notan stannar på denna gången... ha det bra
ninnisky
20-02-2006, 10:33
Blomsterlandet i Partille kanske ska själv till Rusta och kan nog inte heller låta bli en titt på B-landet Kanske ses
Lady Hamilton
20-02-2006, 10:35
Jag var i "schtaaan" förriga veckan å köpte på mig lite sticklingar mm den notan slutade på dryga 400 :-  Så nu har jag ännu mera att pyssla om  De var så stora så jag håller på att själv ta "sticklingar" på "sticklingarna"!
CITAT (ninnisky @ 20-02-2006, 10:33) Blomsterlandet i Partille kanske ska själv till Rusta och kan nog inte heller låta bli en titt på B-landet Kanske ses  japp....bor där ute. då blir det knappar på idag
Mån tro jag, om dom träffa på varandra och sitter nån stans och fikar resten av dan, eller om dom köper upp varenda stickling som som fanns att köpa. Om ni kommer tillbaks kan ni väl tala om ifall ni hittade nåt kul  . Inge nyfiken jag inte, nähe, da /Gillan
ninnisky
20-02-2006, 14:58
Nu är jag tillbaka, men inte sett någon Pejori, tyvärr tyvärr. Var nästan ensam i butiken Köpte 2 porslinsblommor a 49.90, lite fågelfrö, orchideepinnar, krukväxtgödsel och några tulpaner (lila) - m a o inga speciella fynd! Bråttom, bråttom, nu ska jag till gymmet på meditationskurs Ses ikväll
Eva i Skåne
20-02-2006, 16:04
jag känner mej också lite irreterad idag..jag hade äntligen fått med mej killen till plantagen vid bergianska... tänkte jag skulle kolla lite på sticklingar. Tja... hmm.. det var inte mycket det fanns där inte... en(1) fuchsia... hoya fanns det bara compakta av... 3 sorters pelargon (vilket jag inte alls kan med) och så var det kanske 3 sorters krukväxter... buhu jag som ville ha lite roliga växter med mej hem. Är jag för sent ute  eller brukar de inte ha så mycket där... nån som vet?
CITAT (ninnisky @ 20-02-2006, 14:58) Nu är jag tillbaka, men inte sett någon Pejori, tyvärr tyvärr. Var nästan ensam i butiken Köpte 2 porslinsblommor a 49.90, mina kostade 99 kr. dom bidde fyra idag
CITAT (Evgeni @ 20-02-2006, 14:16) Mån tro jag, om dom träffa på varandra och sitter nån stans och fikar resten av dan, eller om dom köper upp varenda stickling som som fanns att köpa. Om ni kommer tillbaks kan ni väl tala om ifall ni hittade nåt kul  . Inge nyfiken jag inte, nähe, da /Gillan nä...hittade ingen nininsky där...men fyra hoyor och innan hittade jag den här.
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 16:39) nä...hittade ingen nininsky där...men fyra hoyor och innan hittade jag den här.  nämen... hallå... du måste ju visa bilder på hoyorna också
okay då. en diversifolia pahang, en anulata, en vittalina och en coronaria.
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 16:47) okay då. en diversifolia pahang, en anulata, en vittalina och en coronaria.  Tack! nu är jag nöjd Alltid lika kul med nya hoyor
Ohh, Snygg lampa och fina hojor. Hade du spenderbyxorna på idag Såna där inköp kan jag leva länge på. Det kan räcka med att köpa nya handdukar till badrummet. Nu har jag i alla fall tack vare pejori lärt mig att förstora bilder. En del är födda med änglars tålamod Tack igen/Gillan
Fialotta
20-02-2006, 19:33
Hej i svameltråden...har jobbat o slitit för brödfödan som vanligt...måndagar är konstigt nog väldigt långa...vete sjutton varför...men sen rullar veckan på och i dag blev jag så himla glad ...hörde talgoxen...då är det nåt på gång i alla fall
Fialotta
20-02-2006, 20:06
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 19:37) Misstänker att hon snusar på sina barnbarn
tror jag med..
Och jag snusar på min "nallebjörn"
Nu ska jag och "Nallebjörnen" snusas i soffan framför CSI
själv så virkar jag som bara den på en väska  å så snusar jag på Frida såklart och killen
Och jag tittar på konståkning Felix matte har ju inte mått så bra senaste dagarna, med yrsel tror jag hon skrev. Sen var det ju det här med hennes makes unga släkting som fick armen avsliten. Så hon kanske har fullt upp. /Gillan
anna_rispan
20-02-2006, 21:46
O hej Evgeni!!
O till alla andra, vi har haft kalas här i dag. det är alltdi trevligt med främmande o gott att äta!
Nu e jag småtrött.
Svammel svammel.. ..
CITAT (Evgeni @ 20-02-2006, 21:42) Och jag tittar på konståkning Felix matte har ju inte mått så bra senaste dagarna, med yrsel tror jag hon skrev. Sen var det ju det här med hennes makes unga släkting som fick armen avsliten. Så hon kanske har fullt upp. /Gillan glömde det gossen har det inte lätt nu
*Felix matte*
20-02-2006, 23:02
CITAT (maudan @ 20-02-2006, 20:06) CITAT (pejori @ 20-02-2006, 19:37) på tal om att tiden går...var är agneta?  :huh: har hon fastnat hos småflickorna tro?  :wub: Misstänker att hon snusar på sina barnbarn  Inte alls... jag har faktiskt sovit nästan hela dan... förkylningsviruset har återigen hittat mej... Host, host, nys, nys, nys... Nezeril och Alvedon och tjock värmande filt... men jag har tur som har så bra service... får ligga på soffan och få mat och dryck serverad Till o me nu när jag orkade mej upp och fram till datorn så kommer glas med kallt uppfriskande vatten utan att jag ens ber om det.
Fialotta
21-02-2006, 01:29
CITAT (Felix matte @ 20-02-2006, 23:02) CITAT (maudan @ 20-02-2006, 20:06) CITAT (pejori @ 20-02-2006, 19:37) Misstänker att hon snusar på sina barnbarn  Inte alls... jag har faktiskt sovit nästan hela dan... förkylningsviruset har återigen hittat mej... Host, host, nys, nys, nys... Nezeril och Alvedon och tjock värmande filt... men jag har tur som har så bra service... får ligga på soffan och få mat och dryck serverad Till o me nu när jag orkade mej upp och fram till datorn så kommer glas med kallt uppfriskande vatten utan att jag ens ber om det.  Men stackars dig Agneta...krya på dig nu...vilken tur att du en sån go gubbe...man blir fortare frisk då är jag helt säker på med den servicen
*Felix matte*
21-02-2006, 10:07
Tack! Idag låtsas jag att jag är frisk  (funkar ganska bra) Sol och blidväder... då har man inte tid att vara sjuk.
CITAT (Felix matte @ 21-02-2006, 10:07) Tack! Idag låtsas jag att jag är frisk  (funkar ganska bra) Sol och blidväder... då har man inte tid att vara sjuk.  det låter gött det... blir lite orolig när du bara försvinner så där ibland vet du
*Felix matte*
21-02-2006, 10:17
CITAT (pejori @ 21-02-2006, 10:12) CITAT (Felix matte @ 21-02-2006, 10:07) Tack! Idag låtsas jag att jag är frisk  (funkar ganska bra) Sol och blidväder... då har man inte tid att vara sjuk.  det låter gött det... blir lite orolig när du bara försvinner så där ibland vet du 
Inatt ska jag jobba. Det känns lite konstigt att lägga sig och vila mitt på dagen och fara iväg sent på kvällen. Fördelen är ju att jag får ta en fet kopp kaffe strax före 21 innan jag börjar jobba.  Landstingskaffet brukar smaka apa så det är bäst jag laddar mig innan.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-02-2006, 17:33) Inatt ska jag jobba. Det känns lite konstigt att lägga sig och vila mitt på dagen och fara iväg sent på kvällen. Fördelen är ju att jag får ta en fet kopp kaffe strax före 21 innan jag börjar jobba. :D Landstingskaffet brukar smaka apa så det är bäst jag laddar mig innan. Hm, vad menar du med fet kopp kaffe? Häller du i vispgrädde,eller? Jag misstänker att du menar starkt kaffe. Ja,ja, vad som helst, så länge du håller dig vaken. Är du bra ifrån förkylningen då? Ha en lagomt arbetsam natt. /Gilllan
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 17:56) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-02-2006, 17:33) Inatt ska jag jobba. Det känns lite konstigt att lägga sig och vila mitt på dagen och fara iväg sent på kvällen. Fördelen är ju att jag får ta en fet kopp kaffe strax före 21 innan jag börjar jobba.  Landstingskaffet brukar smaka apa så det är bäst jag laddar mig innan. Hm, vad menar du med fet kopp kaffe? Häller du i vispgrädde,eller? Jag misstänker att du menar starkt kaffe. Ja,ja, vad som helst, så länge du håller dig vaken. Är du bra ifrån förkylningen då? Ha en lagomt arbetsam natt. /Gilllan Tackar tackar! Med fet menade jag mest stor kopp.  Njae, förkylningen är inte helt bra men det är mest bara rossel i halsen kvar. Inget smittande tror och hoppas jag. Jag hoppas att det inte blir för lugnt. Avdelningen verkar dock helt kolugn mitt på dagarna till och med så det finns väl en ganska stor chans att det är samma på natten. Fast vem vet, patienterna kanske förvandlas till varulvar!  På ett par ställen där jag har jobbat natt har det varit cirkus och full rulle hela nätterna, folk får psykbryt, ångest, bröstsmärtor och allt möjligt. Nåja...för mina patienters skull får jag väl hoppas att de får sussa sött.
Det är bra med en svammeltråd tycker jag Då kan man skriva precis vad som helst, utan att starta en tråd om egentligen ingenting Idag har jag en sån där "kroppen vägrar-lyda-dag" Och det är så förbenat tråkigt. Men humöret är det inget större fel på Du Reserv! Mina ögon är nog rätt fyrkantiga vid det här laget. Ett Os-år är det ju tre perioder ( EM, OS och WM). Min namne tog naturligtvis guld Pejori! Jag har löst mysteriet med den försvunna bilden. Lätt som en plätt  . Sug på den en stund du Ha en bra dag allihop/Gillan
Farbror Blå
22-02-2006, 11:30
Min kropp vill inte heller delta i OS, blir trött av att bara se på;)
*Felix matte*
22-02-2006, 11:50
Igår em blev jag så arg på bacilluskerna så jag fick på mig kläder och åkte till Lindex... köpte jeans...blekta så det känns som att sommaren snart är här Man känner sej mycket piggare när man har nytt på sej.
netaave
22-02-2006, 12:32
Tillbaka! Min kropp värker också idag men det är helt och hållet självförvållat! Kryssning med dans till mina favvisar Micke Ahlgrens och massor av trevliga människor, efterfest..... (alkoholfri) kom i säng 3.30 Sov till 11, frukost och mer dans till MA. När vi så skulle tacka och säga hej till dom bad dom sååå vackert att vi skulle stanna i den stora staden och fortsätta dansa till dom på kvällen också. Ja, vi var inte så svåra att övertala om jag ska vara ärlig. Det var bara ta en snabbdusch, putsa skosnörena i dansskorna och packa dom överst.
Det blev också en dyr extradans, vi hamnade på ditvägen i Slagsta centrum för vi måste ju ha lite i magen om vi skulle orka. Där hade dom mer än 50% rabatt på alla kläder och andra saker i alla butiker vad sägs om 50 kr för jeans, 40 kr för jättefina toppar, 25 kr för 4 par strumpor o.s.v. Dansen var i Hallunda FH och vi blev tidiga dit så det blev en tur i Hallunda centrum också, där hittade tjejerna en 10 kr-affär, oj oj oj! Många kassar blev det!
Ja ja vi var hemma i natt någon gång, helt slut men himlars vad roligt vi haft! Tur att jag var ledig idag också!
Gomorron! Jag har just stigit upp, jobbade ju inatt. Det var helt kolugnt hela natten. Det såg ut att bli ruschigt innan vi gått på passet, medan vi väntade på att få rapport av kvällen så såg vi hur ett helt gäng vitklädda och några gröna (narkosen) skenade genom korridoren med defibrillator och akutvagn framför sig. Det var en som fått hjärtstillestånd för 3:e gången samma dag. Han flyttades sen till IVA. Inatt ska jag jobba igen. Då får vi hoppas att jag ser ut såhär  och inte så här  och kanske helst inte heller så här
netaave
22-02-2006, 21:43
Väldigt vad det var lugnt här, har alla gått och lagt sig eller?
*Felix matte*
22-02-2006, 21:56
Näää... jag är vaken  sov ju till halvåtta i morse
Fialotta
22-02-2006, 21:58
Vaken ännu......men nu ska jag leta på kudden tror jag...känner att det skulle va skönt...natti alla
*Felix matte*
22-02-2006, 23:13
Nu stänger jag butiken Ses imorron eller nån annan dag
anna_rispan
22-02-2006, 23:20
jag är kvar... ska gå på bokrean i natt. hoppas jag. om jag inte somnar.
Jag är vaken jag med... just hemmkommen från stan... brorsan o hans band Stonepark hade spelning  Det var kul..fick veta att dom släpper sin första platta i April
*Felix matte*
23-02-2006, 08:40
Här doftar ljuvligt och jag har precis mumsat i mej en stoooor macka... nybakt med smör emellan
Liselotte i zon 3
23-02-2006, 13:17
 Sitter här och skannar nätet efter ett jobb...SUCK.... verkar inte gå något vidare, man känner ju pressen med gubbe,hus och tre döttrar.  Arbetsförmedlingen gör inte ett jota för att hjälpa men det har jag ju inte räkna med heller. Nåväl då är det ju tur att man kan knappa sig in hit till himmelriket  och andas lite näringsrik odlar m.m luft. Okidoki....tillbaka till verkligheten igen, håll allt som går är ni bussiga. Ursäkta det blev visst både svammel och kritik med en skopa ilska, förlåt mig Liselotte i zon 3
netaave
23-02-2006, 17:24
Lycka till Lise-lotte!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|