Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Reserv
Ja, ibland så känner man sig som en riktig pajas biggrin.gif Som när man ligger på alla fyra och pratar med en kattstackare som tror att han kommit till jordens helvete, men nu låter dom bättre wub.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 14:48)
Ja, ibland så känner man sig som en riktig pajas biggrin.gif  Som när man ligger på alla fyra och pratar med en kattstackare som tror att han kommit till jordens helvete, men nu låter dom bättre wub.gif

Jag läste om din nya familjemedlem innan i dag, den kissen kommer nog att trivas med en så empatisk husse biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
yenny
åå tårta .. tackar biggrin.gif
yenny
en ny katt... vart läste du om den?

Och jag vill se bilder biggrin.gif

Blir det nån kamera nån gång Reserv?
pejori
du ska se att snart ligger han så här
eller så blir det såhär.
Biggan_
..oj, glömde, tack för tårtan ohmy.gif laugh.gif
pejori
bäst att fylla på tårtförådet, så som vi glufsar i oss.
Reserv
På sätt och vis så pasar han oerhört bra in här, han passar bra in med Fanny (det stora aset) biggrin.gif När jag tackade ja att ta hand om honom så fick jag en inre bild av en ettårig, kuvad liten pojkkatt, som aldrig passat in nånstans. När vi hämtade honom igår så höll vi nästan inte på att få in honom i transportburen, och då är det ändå en modell större, fast det va´juh han också förstås. Undra va´det månde bliva av denna gosse rolleyes.gif Damerna i huset va´väl inte så värst imponerade på honom, han stal juh maten för dom det första han gjorde, och förorenar deras toalett. Men natten har vart lugn och alla har sovit tysta, så det ska nog gå bra, jag har fått han till att kurra. Kurra förresten blink.gif ni vet hur lejonen låter när dom kurrar?! unsure.gif Juat det, så låter han biggrin.gif Så nu slipper man riskera att bli ensam tupp i hönsgården laugh.gif
pejori
tupp!!!! ohmy.gif ohmy.gif
jag trodde det var en katt jag laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 15:05)
tupp!!!! ohmy.gif ohmy.gif
jag trodde det var en katt jag laugh.gif laugh.gif

Nja, det kanske va´ett dumt ordval, han skulle väl ta en höna i en munsbit förmodligen blink.gif Jag ska försöka sparka igång ett album så fort som möjligt nu, jag måste juh få visa min nya stolthet. sleep.gif
AnitaO
Fast visst är ju Reserv vår egen lilla tupp här i hönsgården wub.gif wub.gif
Eller hur tjejer? rolleyes.gif smile.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2006, 15:12)

Kan jag få fråga, vart tog Farbror Blå vägen i den här tråden, va inte han med i förra svamlet? Och vart är Shiva? Han saknar jag faktiskt sad.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 15:15)
Fast visst är ju Reserv vår egen lilla tupp här i hönsgården  :wub:  :wub:
Eller hur tjejer?  :rolleyes:  :)

Kan jag få fråga, vart tog Farbror Blå vägen i den här tråden, va inte han med i förra svamlet? Och vart är Shiva? Han saknar jag faktiskt sad.gif

Ja, jag saknar dom också sad.gif
Har ingen aning faktiskt ....
Tyvärr är det väl så på forum, att ibland försvinner folk utan att man vet varför.
Gillan
Hejsan Reserv!
Hoppas din dag varit bra så här långt.
Tack för tårta, den smakade bra. Har du bakat själv?

Grattis till kissemissen. Läste i den andra tråden om nån
borttappad "stamtavla". Är det möjligtvis nån släkting
till Main Coonen eftersom han är så stor wub.gif

Ni blir nog ett snyggt par.

/Gillan
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2006, 15:16)
Fast visst är ju Reserv vår egen lilla tupp här i hönsgården  wub.gif  wub.gif
Eller hur tjejer?  rolleyes.gif  smile.gif

Ja, jag saknar dom också sad.gif
Har ingen aning faktiskt ....
Tyvärr är det väl så på forum, att ibland försvinner folk utan att man vet varför.

Undra varför jag reagerar mer på att det är den manliga biten som blir färre? unsure.gif Är jag ensam med er här inne då? Näe, va´inte Rudan inne häromdan? huh.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 16-02-2006, 15:18)
Grattis till kissemissen. Läste i den andra tråden om nån
borttappad "stamtavla". Är det möjligtvis nån släkting
till Main Coonen eftersom han är så stor wub.gif

Ni blir nog ett snyggt par.

/Gillan

Näe, han har aldeles för små öron för det, men en ståtlig krage så att han skulle va´skogis kan nog stämma. Sorgligt nog för den "lille" gossen, så har han bytt hem så ofta så att försöka spåra upp ursprunget är inte mödan värt. Nu ska jag bara se till att han känner sig välkommen och ska fungera som en i familjen, och inte äta upp flickornas mat. rolleyes.gif Att kalla denna koloss för "lillen" eller ännu värre "Bebis" som dom förra hemmen kallat honom, det vägrar jag bara, får fundera på nåt lämpligt som han kan verka lystra till. wub.gif
Magdis
Fast visst är ju Reserv vår egen lilla tupp här i hönsgården  :wub:  :wub:
Eller hur tjejer?  :rolleyes:  :)

Kan jag få fråga, vart tog Farbror Blå vägen i den här tråden, va inte han med i förra svamlet?

Farbror Blå läser nog inte så flitigt här just nu. Det går uppåt och neråt med det vettu wink.gif
Tur att vi har några trogna tuppar här iallafall. smile.gif
pejori

jaaa!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
kalla honom bamse vet jag smile.gif smile.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 15:23)
Att kalla denna koloss för "lillen" eller ännu värre "Bebis" som dom förra hemmen kallat honom, det vägrar jag bara, får fundera på nåt lämpligt som han kan verka lystra till. wub.gif

Du som så kärleksfullt kallar din vovsa för "det stora aset" kommer säkert på ett lämpligt namn på kissen också ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Annars står vi gärna till tjänst ohmy.gif laugh.gif ohmy.gif med kattnamnsförslag menar jag ju naturligtvis ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 15:59)

Att kalla denna koloss för "lillen" eller ännu värre "Bebis" som dom förra hemmen kallat honom, det vägrar jag bara, får fundera på nåt lämpligt som han kan verka lystra till. wub.gif

Du som så kärleksfullt kallar din vovsa för "det stora aset" kommer säkert på ett lämpligt namn på kissen också ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Annars står vi gärna till tjänst ohmy.gif laugh.gif ohmy.gif med kattnamnsförslag menar jag ju naturligtvis ohmy.gif laugh.gif laugh.gif

tur att du la till den sista meningen där laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 16:01)
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 15:59)

tur att du la till den sista meningen där laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja här får man tänka sig för innan man trycker på skicka ohmy.gif biggrin.gif
netaave
Jag tror jag svimmar!
Aldeles nyss kom min man och sa "Jag tror vi äter ute i kväll" och det var inte ens hans tur att laga middag!!!!!
Det är ju lissjäntans födelsedag men släkten kommer på lö, inte det heller var anledningen.
Han hade fått oväntade pengar, ersättning från något försäkringsbolag. ohmy.gif
Nu har han ringt våra kompisar också så nu är vi 8 pax som ska äta grekisk buffé.
Ses i kväll! smile.gif
Biggan_
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 16:07)
Jag tror jag svimmar!
Aldeles nyss kom min man och sa "Jag tror vi äter ute i kväll" och det var inte ens hans tur att laga middag!!!!!
Det är ju lissjäntans födelsedag men släkten kommer på lö, inte det heller var anledningen.
Nu har han ringt våra kompisar också så nu är vi 8 pax som ska äta grekisk buffé.
Ses i kväll! smile.gif

Det kallar jag en trevlig överraskning tongue.gif laugh.gif laugh.gif
Ha en trevlig kväll biggrin.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 16:07)
Jag tror jag svimmar!
Ses i kväll! smile.gif

Men oj vad mysigt!
Ha så skoj i kväll smile.gif
AnitaO
Här finns massor av namnförslag till kisse-misse smile.gif

http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFr...ext.nsf/id/1288
Biggan_
Förslag på kattnamn

Vad sägs om SVULLO om han är stor ohmy.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2006, 16:17)
Förslag på kattnamn

Vad sägs om SVULLO om han är stor ohmy.gif laugh.gif

Om du väljer det, så vill jag gärna vara gudmor ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
eller hulken smile.gif smile.gif smile.gif
det hade jag en skogis som hette wub.gif
Gillan
Ka du ha det stora "Aset", kan du väl
ha den stora "Kollossen" också tongue.gif laugh.gif

/Gillan
*Felix matte*
Nu är jag hemma igen efter utflykt till Apoteket....inget svammel är det att notan slutade på 1.663:50 kr ohmy.gif och ändå hade jag glömt ta med två recept.

Inte är det billigt med mediciner men tur att högkostnadskort finns, nu har jag bara 80kr kvar till frikort smile.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 17:19)
Nu är jag hemma igen efter utflykt till Apoteket....inget svammel är det att notan slutade på 1.663:50 kr ohmy.gif och ändå hade jag glömt ta med två recept.

Inte är det billigt med mediciner men tur att högkostnadskort finns, nu har jag bara 80kr kvar till frikort smile.gif

Är det inte 900 till frikort???? blink.gif 1663.50??? vad har du köpt människa? Hela apoteket? wacko.gif Säger han som bara vet va´alvedon och nässpray kostar......på ett ungefär. rolleyes.gif

Svullo passar inte riktigt ännu, men annars va´jag inne på den linjen, fast "Fetto" då. Han är bara enormt stooooor, inte fläskig alls. Men jag har märkt att han har en massa tovor som man inte får röra.....ännu, jag väntar en vecka så får vi ta itu med dom då, skitig är han också, men det får nog vänta ännu längre. Stackars......"Lillen", han har nog inte vart så ompysslad under sin livstid inte, det är så det gör ont i en. Och jag som är fullkomligt allergisk emot tovor i pälsarna, här har inte vart nån tova alls på flickorna, men men jag får som sagt va´vänta med att jävlas med honom. wub.gif
AnitaO
Frikort på Apoteket är efter 1800:-
Det är sjukvården som har 900:-

Vissa medeciner är svindyra!!
Jag köpte en gång en medecin som kostade 900 spänn för en liten ask sad.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 16-02-2006, 18:03)
Frikort på Apoteket är efter 1800:-
Det är sjukvården som har 900:-

Vissa medeciner är svindyra!!
Jag köpte en gång en medecin som kostade 900 spänn för en liten ask sad.gif

Herre gud!! ohmy.gif Har väl faen råd att va´sjuk här inte wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 17:53)
Är det inte 900 till frikort???? blink.gif 1663.50??? vad har du köpt människa? Hela apoteket? wacko.gif Säger han som bara vet va´alvedon och nässpray kostar......på ett ungefär. rolleyes.gif

1800 till frikort precis som Anita säger....
alltid är det väl någon som blir rik på alla piller... bara en av medicinerna kostar 1912:50kr för 3 mån förbrukning en annan 1400kr för samma tid osv
så nog har vi det bra här i Sverige som har högkostnadsskydd. smile.gif
Vore nog många som inte hade råd att leva om allt skulle betalas ur egen plånbok.

Usch vad dåligt herrarna spelade idag... 0-5 mot Ryssarna sad.gif
yenny
Nä inte har man råd att vara sjuk inte... jag tar min medicin på konto... och så har jag autogiro på den... så de drar automatiskt 170 kr per månad.
jag har inte råd att ta ut min medicin annars när frikortet tagit slut.
Ett utag är på 1707.50... det är för 3 månader.

Varför inte döpa katten till Rocky om han e stor smile.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:17)
Nä inte har man råd att vara sjuk inte... jag tar min medicin på konto... och så har jag autogiro på den... så de drar automatiskt 170 kr per månad.

Att dela upp betalningen är ju jättebra... men tar de någon avgift extra utöver vad medicinerna kostar?
Fialotta
Jaha...och där kommer jag...finns det nån tårta kvar eller har ni glufsat i er allt ohmy.gif
Ser att det tillkommit en liten kisse hos födelsedags reserven...grattis till tillskottet...va kul...bild väntar jag oxå på...det kommer väl senare va wub.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 18:20)

Att dela upp betalningen är ju jättebra... men tar de någon avgift extra utöver vad medicinerna kostar?

ja... 20 kr i administrationsavgift. (per månad)
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:22)

ja... 24 kr i administrationsavgift. (per månad)

Så futtigt av dom att ta... det blir ju 240kr/år
Nog borde det stora bolaget kunna slopa den avgiften mad.gif
Reserv
CITAT (maudan @ 16-02-2006, 18:21)
Jaha...och där kommer jag...finns det nån tårta kvar eller har ni glufsat i er allt ohmy.gif
Ser att det tillkommit en liten kisse hos födelsedags reserven...grattis till tillskottet...va kul...bild väntar jag oxå på...det kommer väl senare va wub.gif

Nja, liten och liten vet jag inte om jag vill kalla honom, men stilig är han, och gooo wub.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 18:24)

ja men tycker det... men det är tydligen inte apoteket själva som håller i det utan de lejer ut det... därav avgiften. Jag har tjaffsat med dom en hel del... men det hjälpte inte alls.
Reserv
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 18:24)

288 får jag det till, det är juh 12 månader per år rolleyes.gif
yenny
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:26)
CITAT

288 får jag det till, det är juh 12 månader per år rolleyes.gif

och jag skrev fel också... 20 kr/månad... så det blir 240kr/år
stennie
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:25)

Nja, liten och liten vet jag inte om jag vill kalla honom, men stilig är han, och gooo wub.gif

Grattis på födelsedagen och den nya familjemedlemmen wub.gif

Jag tycker han ska heta Goliat! tongue.gif
pejori

samma här sad.gif sad.gif
min ena kostar 1200 kr. och den andra 1100.kr. per ask sad.gif sad.gif
tar också konto.... smile.gif smile.gif
smidigt att det finns.... wub.gif wub.gif

eftersom du har en fanny, reserv kan han väl få heta alexander wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 18:37)

Jaa smile.gif Alexander den store rolleyes.gif Fast då blir det nog Lexi eller nåt åt det hållet till vardags, man ska juh ut och ropa på honom också wub.gif
Fialotta
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:25)

Jasså...en snygging alltså...tårta då fanns det nån bit kvar till mig eller? rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:39)
CITAT (pejori @ 16-02-2006, 18:37)

Jaa smile.gif Alexander den store rolleyes.gif Fast då blir det nog Lexi eller nåt åt det hållet till vardags, man ska juh ut och ropa på honom också wub.gif

lexi låter jättegulligt ju wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (maudan @ 16-02-2006, 18:40)
Jasså...en snygging alltså...tårta då fanns det nån bit kvar till mig eller? rolleyes.gif

du får en egen maudan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon