Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Leia
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 10:44)
Bara vädret är en stor bidragande orsak till avsaknad av motivation för allt sad.gif grått, blött och kallt......då tänker man knappst...-Jippie biggrin.gif skitkul att städa unsure.gif Usch och fy för höstrusket som kom för tidigt, längtar också till våren sad.gif

(65)

Vilket höstrusk? Här envisas solen att stråla så det blir äckligt och kvavt! Ta hit hösten till mig, jag ÄLSKAR hösten!!!!! smile.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 29-08-2006, 12:13)
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 10:44)
Bara vädret är en stor bidragande orsak till avsaknad av motivation för allt sad.gif grått, blött och kallt......då tänker man knappst...-Jippie biggrin.gif  skitkul att städa unsure.gif  Usch och fy för höstrusket som kom för tidigt, längtar också till våren sad.gif

(65)

Vilket höstrusk? Här envisas solen att stråla så det blir äckligt och kvavt! Ta hit hösten till mig, jag ÄLSKAR hösten!!!!! smile.gif wub.gif

Hade det berott på mej hade du gärna fått allt höstrusket som jag har här! Vet inte hur man gör bara! blink.gif biggrin.gif
Reserv
Först kommer inget regn alls på nästan hela sommarn......sen ska allt komma på en gång blink.gif sad.gif Nu vill jag ha rejäl sensommarvärme huh.gif
Reserv
Snacka om att arbeta från fel ände.... blink.gif wacko.gif ....jag har besvärats av "blomflugor" i rummet jag sitter i....och dom bits dom rackarna. mad.gif Jag har testat allt nu, provado spray, provadopinnar....men dom blir bara fler och fler dom jäklarna. Nu skulle jag byta i kattlådorna så jag tar den halvfulla papperskorgen som står i rummet........DÄR bor dom jä****na blink.gif wacko.gif I botten ligger en halv förpackning med vindruvor, sen barna va´hem och hjälpte till med flytten blink.gif Nu är kattskiten och flugorna ute i soptunnan rolleyes.gif ska nog kolla papperskorgarna här i fortsättningen om det börjar flyga runt saker eler lukta mysko rolleyes.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 12:35)
Snacka om att arbeta från fel ände.... blink.gif wacko.gif ....jag har besvärats av "blomflugor" i rummet jag sitter i....och dom bits dom rackarna. mad.gif Jag har testat allt nu, provado spray, provadopinnar....men dom blir bara fler och fler dom jäklarna. Nu skulle jag byta i kattlådorna så jag tar den halvfulla papperskorgen som står i rummet........DÄR bor dom jä****na blink.gif wacko.gif I botten ligger en halv förpackning med vindruvor, sen barna va´hem och hjälpte till med flytten blink.gif Nu är kattskiten och flugorna ute i soptunnan rolleyes.gif ska nog kolla papperskorgarna här i fortsättningen om det börjar flyga runt saker eler lukta mysko rolleyes.gif tongue.gif

(60)

Typiskt ungar laugh.gif
Bananskal, äppelskrutt, halvätna mackor .... ner i papperskorgen vid skrivbordet.

2857
Lady Hamilton
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 12:24)
Först kommer inget regn alls på nästan hela sommarn......sen ska allt komma på en gång blink.gif  sad.gif Nu vill jag ha rejäl sensommarvärme huh.gif

(61)

Det sägs att vi skall få behålla denna värme +20-25*även i September smile.gif
Men förhoppningsvis så får vi lite regn emellanåt (fick första ordentliga regnskuren på 2 mån. i natt o på morgonen 69mm)

(989)
Leia
CITAT (Hamilton @ 29-08-2006, 17:25)
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 12:24)
Först kommer inget regn alls på nästan hela sommarn......sen ska allt komma på en gång blink.gif  sad.gif Nu vill jag ha rejäl sensommarvärme huh.gif

(61)

Det sägs att vi skall få behålla denna värme +20-25*även i September smile.gif
Men förhoppningsvis så får vi lite regn emellanåt (fick första ordentliga regnskuren på 2 mån. i natt o på morgonen 69mm)

(989)

Gärna sol, men hög och klar höstluft tack! smile.gif wub.gif (Men jag tycker även om regnruskig höstdag också! smile.gif )
Reserv
biggrin.gif Nu är himlen blå igen och Hamilton har sakert rätt, vi kan nog få ett par fina dagar framöver wub.gif
Magdis
Här är det halvblått på himlen. smile.gif Solen tar sig iallafall igenom. Så det kanske blir fint imorrn.
AnitaO
Magdis ... vet du vad Pite-bon som är i Luleå och vill åka taxi till Öjebyn säger? rolleyes.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 29-08-2006, 19:45)
Magdis ... vet du vad Pite-bon som är i Luleå och vill åka taxi till Öjebyn säger? rolleyes.gif

Nä? Berätta!
AnitaO
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-08-2006, 19:46)
Magdis ... vet du vad Pite-bon som är i Luleå och vill åka taxi till Öjebyn säger?  :rolleyes:

Nä? Berätta!

"Kör till halva Pite" laugh.gif rolleyes.gif
Magdis
CITAT (AnitaGg @ 29-08-2006, 19:49)
Magdis ... vet du vad Pite-bon som är i Luleå och vill åka taxi till Öjebyn säger?  rolleyes.gif

Nä? Berätta!

laugh.gif laugh.gif
Reserv
Magdis ... vet du vad Pite-bon som är i Luleå och vill åka taxi till Öjebyn säger?  rolleyes.gif

Nä? Berätta!

Okay..... blink.gif .....jag har nog ingen humor wacko.gif ..fattade inte poängen juh sad.gif Kan man få en förklaring på vart poängen tog vägen??? unsure.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 20:27)

Nä? Berätta!

Okay..... blink.gif .....jag har nog ingen humor wacko.gif ..fattade inte poängen juh sad.gif Kan man få en förklaring på vart poängen tog vägen??? unsure.gif

(58)

Kör halvvägs till Piteå = Öjebyn
*reklampaus i IDOL* rolleyes.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 29-08-2006, 20:46)

Nä? Berätta!

(58)

Åhh... biggrin.gif ...va´dåligt...trodde det skulle va´nån poäng där.....ska det va´att Norrlänningarna är kända för att va´fåordiga?? rolleyes.gif tongue.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 29-08-2006, 21:02)
CITAT (AnitaGg @ 29-08-2006, 20:46)

Nä? Berätta!

(58)

Åhh... biggrin.gif ...va´dåligt...trodde det skulle va´nån poäng där.....ska det va´att Norrlänningarna är kända för att va´fåordiga?? rolleyes.gif tongue.gif

(57)

Det där stämmer vääääldigt dåligt! De snackar så man vet inte vad! laugh.gif
AnitaO
En liten historia på morgonkvisten smile.gif

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid vårdcentralen i småländska Gällaböke.
Doktorn frågar : "Vad kan jag hjälpa Er med?"
Mannen tar då till orda och undrar : "Skulle Du inte kunna titta på hur vi älskar?"
Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det.
Efter akten säger doktorn: "Jag kan inte se något fel, sättet Ni älskar på verkar ok men besöket kostar 150:-."
Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid.
Paret älskar utan besvär, betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.
Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt:
"Vad är det för symptom Ni upplever och varför vill Ni att jag skall titta när ni älskar?"
Då svarar mannen: "Vi vill egentligen inte ha svar på något. Men hon är gift så vi kan inte gå hem till henne.
Jag är också gift så vi kan inte gå hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300:- och ett hotellrum 450:-.
Här behöver vi bara betala 150:- och jag får tillbaka 100:- från sjukförsäkringen. Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort."
Reserv
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
Som den stenrika kvinnan som i sin Rolls kör fram till SEB:S trapp i Stockholm en fredag och går in och ber att få ta ut 50 000 kr kontant.
Det vill först inte banken gå med på, eftersom hon inte har konto där, men när hon visar ägarbevis på Rollsen och överlämnar den i pant för lånet, så går det bra.

Följande måndag kommer hon in på banken igen och betalar tillbaka hela lånet + 57 kr i ränta.
Bankiren frågar nyfiket varför hon som ju är så rik behövde låna 50 000.
- Det behövde jag inte, men var annars kan jag parkera en helg för 57 spänn?

AnitaO
CITAT (Farbror Blå @ 30-08-2006, 09:51)
Som den stenrika kvinnan som i sin Rolls kör fram till SEB:S trapp i Stockholm en fredag och går in och ber att få ta ut 50 000 kr kontant.
Det vill först inte banken gå med på, eftersom hon inte har konto där, men när hon visar ägarbevis på Rollsen och överlämnar den i pant för lånet, så går det bra.

Följande måndag kommer hon in på banken igen och betalar tillbaka hela lånet + 57 kr i ränta.
Bankiren frågar nyfiket varför hon som ju är så rik behövde låna 50 000.
- Det behövde jag inte, men var annars kan jag parkera en helg för 57 spänn?

laugh.gif
AnitaO
Ja, ha du Reserv ... vi väntar otåligt på inlägg nummer 5000.
Det är bara 43 kvar, så skriv på nu smile.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 30-08-2006, 08:44)
En liten historia på morgonkvisten smile.gif

Ett par - inte precis några ungdomar längre - besökte doktorn vid vårdcentralen i småländska Gällaböke.
Doktorn frågar : "Vad kan jag hjälpa Er med?"
Mannen tar då till orda och undrar : "Skulle Du inte kunna titta på hur vi älskar?"
Doktorn blir visserligen något förvånad men går med på det.
Efter akten säger doktorn: "Jag kan inte se något fel, sättet Ni älskar på verkar ok men besöket kostar 150:-."
Detta upprepas med jämna mellanrum under en tid.
Paret älskar utan besvär, betalar 150:- för läkarbesöket och lämnar vårdcentralen efter lugnande besked från doktorn.
Men slutligen måste ändå doktorn fråga vad som är fatt:
"Vad är det för symptom Ni upplever och varför vill Ni att jag skall titta när ni älskar?"
Då svarar mannen: "Vi vill egentligen inte ha svar på något. Men hon är gift så vi kan inte gå hem till henne.
Jag är också gift så vi kan inte gå hem till mig. Att hyra en stuga kostar 300:- och ett hotellrum 450:-.
Här behöver vi bara betala 150:- och jag får tillbaka 100:- från sjukförsäkringen. Dessutom har doktorn tystnadsplikt och snart så får jag ett frikort."

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Man skall vara om sig och kring sig om man skall få nåt i sig och på sig! laugh.gif
Biggan_
CITAT (AnitaGg @ 02-09-2006, 13:11)
Det är bara 43 kvar, så skriv på nu smile.gif wub.gif

Äsch, han har nog prestationsångest nu rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Birgitta P @ 02-09-2006, 13:28)
Det är bara 43 kvar, så skriv på nu  :)  :wub:

Så är det nog rolleyes.gif
Sanningens minut närmar sig och manchetten darrar en aning rolleyes.gif laugh.gif wub.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 02-09-2006, 13:57)
CITAT (Birgitta P @ 02-09-2006, 13:28)
Det är bara 43 kvar, så skriv på nu  smile.gif  wub.gif

Så är det nog rolleyes.gif
Sanningens minut närmar sig och manchetten darrar en aning rolleyes.gif laugh.gif wub.gif

nä.. laugh.gif
jag tror att han bara vallar fingrarna inför slutspurten laugh.gif laugh.gif
han kommer nog snart igen rolleyes.gif rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (pejori @ 02-09-2006, 16:07)
....jag tror att han bara vallar fingrarna inför slutspurten laugh.gif laugh.gif
han kommer nog snart igen rolleyes.gif rolleyes.gif......

eller då väntar han med att skriva tills åskan har slutat gå.............
Berith
ohmy.gif ohmy.gif Usch vilken traumatisk upplevelse jag var med om i dag. Ett argt bi kröp in i mitt vänstra öra. Joo!! Hjälp vad jag blev rädd.

Jag hörde det på långt håll när det kom flygande, och det lät jätteargt. Först fastnade det i håret och när jag försökte slå det och trassla ur det ur håret kröp det in i örat. sad.gif sad.gif sad.gif

Jag sprang in och ropade på hjälp och hoppade jämfota och paniken var inte långt borta. Jag hörde hur biet surrade inne i huvudet, det lät som det surrade i en burk. blink.gif När dottern försökte plocka ut det med hjälp av en stekpincett kröp det ännu längre in. Hade det krupit in en bit till hade jag kanske kunnat spotta ut det. sleep.gif Till slut fick mannen ett rejält tag om biet med pincetten och kunde släppa ut det i frihet. Konstigt nog så stack det mej inte.

*ryyyser* sad.gif
Betty
CITAT (Berith @ 02-09-2006, 16:40)
ohmy.gif ohmy.gif Usch vilken traumatisk upplevelse jag var med om i dag. Ett argt bi kröp in i mitt vänstra öra. Joo!! Hjälp vad jag blev rädd.

Jag hörde det på långt håll när det kom flygande, och det lät jätteargt. Först fastnade det i håret och när jag försökte slå det och trassla ur det ur håret kröp det in i örat. sad.gif sad.gif sad.gif

Jag sprang in och ropade på hjälp och hoppade jämfota och paniken var inte långt borta. Jag hörde hur biet surrade inne i huvudet, det lät som det surrade i en burk. blink.gif När dottern försökte plocka ut det med hjälp av en stekpincett kröp det ännu längre in. Hade det krupit in en bit till hade jag kanske kunnat spotta ut det. sleep.gif Till slut fick mannen ett rejält tag om biet med pincetten och kunde släppa ut det i frihet. Konstigt nog så stack det mej inte.

*ryyyser* sad.gif

Usch så fruktansvärt otäckt! ohmy.gif Tur att du inte blev stungen.
AnitaO
CITAT (Berith @ 02-09-2006, 16:40)

*ryyyser* sad.gif

Gah! Fy fasen vad äckligt sad.gif
Konstigt som sagt att du inte blev stucken.
pejori
fy fan!!! ohmy.gif ohmy.gif
jag hade nog fått hjärtinfarkt av en sådan händelse blink.gif blink.gif
har fobi mot randiga flygare (getingar) laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
ohmy.gif huh.gif Snacka om Nära döden upplevelse Det måste ha varit bland det värsta du varit med om. Att du inte fick panik!?!? Tror själv att jag resten av "säsongen" skulle gå om kring i Hörselkåpor ..............
Men tur att du hade en handlingskraftig karl i huset smile.gif
*Felix matte*
Usch!!! Vet inte vad jag skulle gjort... förutom nästan dött sad.gif

Tur iaf att du inte blev stucken. smile.gif
Berith
Neej, det var inte kul alls, så ska jag aldrig ha det nån mer gång. huh.gif

Mannen sa att biet antagligen trodde att mitt (söta) öra var en blomma... sleep.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Berith @ 03-09-2006, 08:27)
Mannen sa att biet antagligen trodde att mitt (söta) öra var en blomma... sleep.gif wub.gif

smile.gif wub.gif
Betty

Så gulligt sagt. wub.gif
Leia
CITAT (Betty @ 03-09-2006, 10:14)
Mannen sa att biet antagligen trodde att mitt (söta) öra var en blomma...  sleep.gif  wub.gif

Så gulligt sagt. wub.gif

Verkligen! Får mig att minnas min sambos komplimang till mig innan vi blev ihop...
"Du är som en ökenblomma!" Jag tänkte: "kaktus- taggig och jävlig"....
Han menade en blommande kaktus som "sköt ut" bland allt det torra och tråkiga! wub.gif

(lite stavfel)
*Felix matte*
Idag har jag jobbat hårt... rensat/sorterat och satt i album en massa foton
jag haft liggandes i olika mappar och på skrivbordet... hittade också en hel del dubbletter... hur det nu har gått till.rolleyes.gif
Drygt 6 GB blev kvar av nästan åtta smile.gif

Det tog mig en hel arbetsdag... men nu är allt i ordning... tänkte bränna ner på dvd
men tror ni inte att Nerojäkeln trilskas mad.gif
Får ta nya tag imorron. smile.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 22:16)
tänkte bränna ner på dvd
men tror ni inte att Nerojäkeln trilskas mad.gif

Ville inte Nero bränna ner Rom idag? biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-09-2006, 22:30)
tänkte bränna ner på dvd
men tror ni inte att  Nerojäkeln trilskas mad.gif  

Det var just det han ville.... Påstod hela tiden att jag hade en CD-Rom
i brännaren mad.gif laugh.gif fastän det var en devede ohmy.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 22:41)
tänkte bränna ner på dvd

Ja se den där Nero! Han vet väl inte vars Devede ligger...kanske därför han inte vill bränna ner det. laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-09-2006, 22:46)
CITAT (Felix matte @ 04-09-2006, 22:41)
tänkte bränna ner på dvd

Ja se den där Nero! Han vet väl inte vars Devede ligger...kanske därför han inte vill bränna ner det. laugh.gif

Jamen igår brände jag och då var det inte tutal om vad som var Rom eller devede mad.gif laugh.gif
*Felix matte*
Lyckades inte bränna skiva idag heller...så jag brände några kalorier istället tongue.gif

Cyklade 1 mil, sedan lite hantlar och lättgympa smile.gif
Leia
Ja, sådana här plommon odlar jag...

biggrin.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 05-09-2006, 13:27)
Lyckades inte bränna skiva idag heller...så jag brände några kalorier istället tongue.gif

Cyklade 1 mil, sedan lite hantlar och lättgympa smile.gif

Och jag har bränt en massa pengar! biggrin.gif Jag var nere på stan och köpte massor med nya kläder åt Caroline för hon har haft ett riktigt tillväxtryck. smile.gif
Magdis
CITAT (Leia @ 05-09-2006, 14:08)
Ja, sådana här plommon odlar jag...

Snuskhummer! laugh.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 15:29)
Snuskhummer! laugh.gif

laugh.gif Det kom från rätt mun! laugh.gif
Magdis
CITAT (Leia @ 05-09-2006, 15:32)
Snuskhummer!  :lol:

Hihi...precis vad jag tänkte när jag skrev det. Jag skulle dö för att få ha såna plommon i min trädgård. tongue.gif
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-09-2006, 15:33)
CITAT (Leia @ 05-09-2006, 15:32)
Snuskhummer!  laugh.gif

Hihi...precis vad jag tänkte när jag skrev det. Jag skulle dö för att få ha såna plommon i min trädgård. tongue.gif

laugh.gif Det tror jag om dig! laugh.gif wub.gif
AnitaO
Men Leia då!! ohmy.gif laugh.gif
Dom är ju faktiskt snuskigare än Magdis morötter laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon