Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Reserv
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 13:56)
här är jag nu...pejori på väg

Va´det den hemliga kartan du valde?? laugh.gif laugh.gif
pejori
nä...det bidde fel där... laugh.gif
är inte så bra på att länka vet du laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 14:35)
nä...det bidde fel där... laugh.gif
är inte så bra på att länka vet du laugh.gif laugh.gif

Du får väl hojta till när du kommit till bommen så du kan få resten av vägbeskrivningen rolleyes.gif wub.gif
Fialotta
Nu börjar det bli spännande här tongue.gif ska pejori hitta fram eller kommer hon att irra bort sig, får Reserv leta efter henne eller städar han o gör fint och tar emot henne med öppna armar...ha, ha...det här va kul laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Snöflinga
Tror hon förvirrar bort sej huh.gif Reserv får hänga en konjakskagge runt halsen på Stora aset och kommendera SÖK tongue.gif
LadyG
CITAT (Snöflinga @ 19-03-2006, 16:05)
Tror hon förvirrar bort sej huh.gif Reserv får hänga en konjakskagge runt halsen på Stora aset och kommendera SÖK tongue.gif

Vem är Stora aset? blink.gif

Hoppas det går bra för Pejori tongue.gif
Reserv
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 16:14)
Tror hon förvirrar bort sej  :huh:   Reserv får hänga en konjakskagge runt halsen på Stora aset och kommendera SÖK  :P

"Det stora aset" är Fanny, en Pyrenéetik som är runt 90 cm hög och har noll koll på vart hon har benen, vilket syns på kaoset som oftast blir när hon kommer i närheten av krukor och sånt. rolleyes.gif
andersen
90 cm i höjd!! oj oj har du kärra och skyffel med dej på promenaden?
Reserv
CITAT (andersen @ 19-03-2006, 16:27)

Det är storlek systempåse som gäller. Varför säljer dom skitpåsarna i bara en storlek? blink.gif
yenny
så var man hemma då igen efter en dag på jobbet... en rätt så bra dag.
Vi har mest tagit det lugnt som man ska på söndagar och haft fotvårdaren där.. även vi personal fick om vi ville, så nu är jag vacker om fötterna med rött nagelack biggrin.gif
LadyG
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 16:24)
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 16:14)
Tror hon förvirrar bort sej  huh.gif   Reserv får hänga en konjakskagge runt halsen på Stora aset och kommendera SÖK  tongue.gif

"Det stora aset" är Fanny, en Pyrenéetik som är runt 90 cm hög och har noll koll på vart hon har benen, vilket syns på kaoset som oftast blir när hon kommer i närheten av krukor och sånt. rolleyes.gif

laugh.gif

Men 90 cm över manken låter inte som en hund, det är ju mer åt liten häst-hållet rolleyes.gif

Jag antar att Fanny är älskad av krukförsäljarna i området? tongue.gif

Det låter som ett charmtroll hur som helst smile.gif
Klematis
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 16:29)

Det är storlek systempåse som gäller. Varför säljer dom skitpåsarna i bara en storlek? blink.gif

Att ingen har tänkt på det. Jag som inte har hund har ju aldrig ens tänkt tanken på det problemet!!
AnitaO
CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 17:44)
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 16:29)

Att ingen har tänkt på det. Jag som inte har hund har ju aldrig ens tänkt tanken på det problemet!!

Du får köpa sopsäckar laugh.gif
Jag skulle faktiskt vilja träffa stora aset.
Jag gillar hundar som är så där lite fumliga och tankspridda wub.gif

Hon kan komma hit på kollo nån gång när ni behöver hundvakt smile.gif
Klematis
(Har inte läst hela tråden)
Ska Resev få besök av Pejori ? Eller vart ska hon?
Tesa
Men jag tror allt at tjag har sett skit påsar i olika storlek...eller har jag drömt det wink.gif ...hrmmm...märklig dröm i så fall wink.gif unsure.gif
Klematis
Om det inte finns så är det ju en jätte bra ide att starta tillverkning av bajspåsar i olika storlekar, färger mm. Vilket otillfredställt behov det måste vara!
LadyG
Kan man starta tillverkning av bajsskopor så borde man kunna fixa färgglada bajspåsar i jätteformat också, för dem som har hundar stora som hästar smile.gif
Klematis
Detta är nog något att spåna vidare på. Vi har ju en som kan prova produkterna!!
Leia
CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 18:03)

Pejori och Reserv har lixom en liten flört på G! wub.gif wub.gif biggrin.gif
Leia
CITAT (Tesa @ 19-03-2006, 18:07)
Men jag tror allt at tjag har sett skit påsar i olika storlek...eller har jag drömt det wink.gif ...hrmmm...märklig dröm i så fall wink.gif unsure.gif

Nej då du har inte drömt smile.gif ,det finns extre stora hundbajspåsar redan! biggrin.gif
(ledsen om jag förstörde någons affärsidé! laugh.gif )
AnitaO
Fasen oxå sad.gif
Linköping leder med 1-0
Reserv
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 17:06)
Men 90 cm över manken låter inte som en hund, det är ju mer åt liten häst-hållet rolleyes.gif

Nu kanse alla fattar varför hon går under betäckningen "det stora aset", men visst är hon ett charmtroll, i kolossalformat wub.gif Tanken slår en allt oftare, reinkarnation är en trovärdig grej alltså, Fanny va´i själva verket en liten chihuahua i sitt förra liv. Men så va´några människor taskiga med hon så då fick hon återfödas som en fumlig Pyrenée för att straffa människan rolleyes.gif ..... unsure.gif eller så kanske inte jag va´så snäll i mitt förra liv så det är jag som skulle straffas med Pyrenéernas förbannelse blink.gif
Leia
Jag skulle gärna vilja se en bild på "det stora aset"! wub.gif wub.gif
LadyG
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 18:32)
Nu kanse alla fattar varför hon går under betäckningen "det stora aset", men visst är hon ett charmtroll, i kolossalformat wub.gif Tanken slår en allt oftare, reinkarnation är en trovärdig grej alltså, Fanny va´i själva verket en liten chihuahua i sitt förra liv. Men så va´några människor taskiga med hon så då fick hon återfödas som en fumlig Pyrenée för att straffa människan rolleyes.gif ..... unsure.gif eller så kanske inte jag va´så snäll i mitt förra liv så det är jag som skulle straffas med Pyrenéernas förbannelse blink.gif

Jag tror jag förstår smile.gif Men det är dessto mer att älska också!

En så stor hund måste kräva en massa motion? Du kanske kunde spänna en liten vagn efter henne, så slapp du gå så mycket? tongue.gif
Leia
CITAT (LadyG @ 19-03-2006, 18:38)
Du kanske kunde spänna en liten vagn efter henne, så slapp du gå så mycket? tongue.gif

Och skicka iväg henne för att möta Pejori, så att hon slipper gå så mycket! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Klematis

Men 90 cm över manken låter inte som en hund, det är ju mer åt liten häst-hållet  :rolleyes:

Fattar hon själv inte att hon är stor?
Klematis
CITAT (Leia @ 19-03-2006, 18:26)
CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 18:03)

Pejori och Reserv har lixom en liten flört på G! wub.gif wub.gif biggrin.gif

Aha, nu är jag med. Vad roligt!
stina
Jag måste få berätta något jag var med om när jag passade min brors engelska mastiff i början av 80-talet. Det var då de sk hundlatrinerna kom till Nyköping. Jag var ute och gick med Atos som hunden hette och min dåvarande pojkvän. Atos var enormt stor!!! När vi kom in i parken och jag pekade på en hundlatrin och sa "kolla vad dom satt upp" svarade min pojkvän: Men lilla gumman, hur ska du kunna lyfta upp Atos på den där???!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Leia
CITAT (stina @ 19-03-2006, 18:42)
Jag måste få berätta något jag var med om när jag passade min brors engelska mastiff i början av 80-talet. Det var då de sk hundlatrinerna kom till Nyköping. Jag var ute och gick med Atos som hunden hette och min dåvarande pojkvän. Atos var enormt stor!!! När vi kom in i parken och jag pekade på en hundlatrin och sa "kolla vad dom satt upp" svarade min pojkvän: Men lilla gumman, hur ska du kunna lyfta upp Atos på den där???!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Klematis
CITAT (Leia @ 19-03-2006, 18:29)
CITAT (Tesa @ 19-03-2006, 18:07)
Men jag tror allt  at tjag har sett skit påsar i olika storlek...eller har jag drömt det wink.gif ...hrmmm...märklig dröm i så fall wink.gif  :unsure:

Nej då du har inte drömt smile.gif ,det finns extre stora hundbajspåsar redan! biggrin.gif
(ledsen om jag förstörde någons affärsidé! laugh.gif )

Taskigt av dig. Jag som redan såg hur alla pengars trömmade in från mitt bajspåseföretag med tillbehör.
Klematis
CITAT (Leia @ 19-03-2006, 18:45)
CITAT (stina @ 19-03-2006, 18:42)
Jag måste få berätta något jag var med om när jag passade min brors engelska mastiff i början av 80-talet. Det var då de sk hundlatrinerna kom till Nyköping. Jag var ute och gick med Atos som hunden hette och min dåvarande pojkvän. Atos var enormt stor!!! När vi kom in i parken och jag pekade på en hundlatrin och sa "kolla vad dom satt upp" svarade min pojkvän: Men lilla gumman, hur ska du kunna lyfta upp Atos på den där???!!!  :D  :D  :D

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Inte lätt alla gånger.
Reserv
CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 18:41)

Men 90 cm över manken låter inte som en hund, det är ju mer åt liten häst-hållet  rolleyes.gif

Hon är en Pyrenée blink.gif Hon fattar inget wacko.gif Jag har aldrig stött på nåt mer korkat i hela mitt liv blink.gif Har katterna en sovplats som är ca.30 X 40 cm så tror hon på fullaste allvar att om hon bara knövlar ihop sig så ska hon få plats huh.gif Det är nog mer storlek på henne än hjärna rolleyes.gif men hon har ett stort hjärta vill jag tro wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 18:51)

Men 90 cm över manken låter inte som en hund, det är ju mer åt liten häst-hållet  rolleyes.gif

Hon är en Pyrenée blink.gif Hon fattar inget wacko.gif Jag har aldrig stött på nåt mer korkat i hela mitt liv blink.gif Har katterna en sovplats som är ca.30 X 40 cm så tror hon på fullaste allvar att om hon bara knövlar ihop sig så ska hon få plats huh.gif Det är nog mer storlek på henne än hjärna rolleyes.gif men hon har ett stort hjärta vill jag tro wub.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif
Klematis
CITAT (Reserv @ 19-03-2006, 18:51)

Det viktigaste är ju det stora hjärtat, eller hur. Det andra får man ju liksom på köpet, vare sig man vill eller inte.
Reserv
Jag kämpar vidare på att få till nåt album, får vänta på att dom stora barna kommer hem, kanske till påsk om vi har tur wub.gif
AnitaO
Nu börjar Floor Filler smile.gif
Snöflinga
Undrar om Pejori har kommit fram till bommen ......... bara hon inte tar till vänster sad.gif
pejori
CITAT (Snöflinga @ 19-03-2006, 20:41)
Undrar om Pejori har kommit fram till bommen ......... bara hon inte tar till vänster  :(

nix...det bidde fel igen huh.gif
hamnade på en båt, men tänkte att den går nog dit. smile.gif
men när jag klev av, mötte jag en massa konstiga polacker som var militärer blink.gif
vad f*n gör ni här? frågade jag, det finns inga blåbär eller lingon att plocka nu ohmy.gif
men dom svarade inte, utan släpade mig till en ambassad, där dom skrek om pass unsure.gif
det har jag hemma sa jag.... wink.gif
då svor dom och slängde mig på båten hem igen sad.gif
så nu är jag trött i fötterna och nybadad tongue.gif
man blir smuttsig av äventyr... får ränna på en annan dag jag.... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 20:47)
CITAT (Snöflinga @ 19-03-2006, 20:41)
Undrar om Pejori har kommit fram till bommen ......... bara hon inte tar till vänster  sad.gif

nix...det bidde fel igen huh.gif
hamnade på en båt, men tänkte att den går nog dit. smile.gif
men när jag klev av, mötte jag en massa konstiga polacker som var militärer blink.gif
vad f*n gör ni här? frågade jag, det finns inga blåbär eller lingon att plocka nu ohmy.gif
men dom svarade inte, utan släpade mig till en ambassad, där dom skrek om pass unsure.gif
det har jag hemma sa jag.... wink.gif
då svor dom och slängde mig på båten hem igen sad.gif
så nu är jag trött i fötterna och nybadad tongue.gif
man blir smuttsig av äventyr... får ränna på en annan dag jag.... laugh.gif

Glöm inte att ta ett fotbad och sedan smörja in med svalkande Jukonsalva biggrin.gif
annars orkar inte fötterna med allt spring tongue.gif
yenny
ja ... smörja in fötterna är viktigt sa fotvårdaren jag träffade idag biggrin.gif
Snöflinga
Jamen ... stackars Pejori och Reserv unsure.gif Skall de då aldrig mötas de två huh.gif
SUCK
yenny
Nu är det dags att sova.. och inte orkar jag leta upp godnattråden... så jag säger godnatt till er här:

Sov så gott och sköna drömmar! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 19-03-2006, 23:54)
Nu är det dags att sova.. och inte orkar jag leta upp godnattråden... så jag säger godnatt till er här:

Sov så gott och sköna drömmar! wub.gif

Natti och sov så gott! wub.gif
Biggan_
Oj, oj, oj vad jag skrattade när jag kom hem från jobbet igår och satte mej att läsa här laugh.gif laugh.gif laugh.gif Tack för underhållningen kära vänner biggrin.gif
...och vilken tur du var ute på pejori, du kunde ju ha blivit tagen för spion ohmy.gif för inte trodde väl dom där militärerna på något mummel om blåbär o lingon och att du egentligen letade efter reserv ohmy.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
Hoppas du är bättre i fötterna idag biggrin.gif
...och ser vi en jättehund med kagge om halsen så är det bara Det Stora Aset som är ute och letar efter pejori ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 20-03-2006, 10:23)
Oj, oj, oj vad jag skrattade när jag kom hem från jobbet igår och satte mej att läsa här laugh.gif laugh.gif laugh.gif Tack för underhållningen kära vänner biggrin.gif
...och vilken tur du var ute på pejori, du kunde ju ha blivit tagen för spion ohmy.gif för inte trodde väl dom där militärerna på något mummel om blåbär o lingon och att du egentligen letade efter reserv ohmy.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
Hoppas du är bättre i fötterna idag biggrin.gif
...och ser vi en jättehund med kagge om halsen så är det bara Det Stora Aset som är ute och letar efter pejori ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif

japp... laugh.gif laugh.gif
nu ska jag ut på löptur igen smile.gif smile.gif
denna gången ska jag göra slut på pengarna...det lär gå tämligen fort sad.gif sad.gif
kommer in sedan och berättar hur det gick laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 20-03-2006, 10:27)
CITAT (Birgitta P @ 20-03-2006, 10:23)
Oj, oj, oj vad jag skrattade när jag kom hem från jobbet igår och satte mej att läsa här  :lol:  :lol:  :lol:  Tack för underhållningen kära vänner  :D
...och vilken tur du var ute på pejori, du kunde ju ha blivit tagen för spion  :o  för inte trodde väl dom där militärerna på något mummel om blåbär o lingon och att du egentligen letade efter reserv  :o  :unsure:  :unsure:  :lol:  :lol:
Hoppas du är bättre i fötterna idag  :D
...och ser vi en jättehund med kagge om halsen så är det bara Det Stora Aset som är ute och letar efter pejori  :o  :D  :lol:

japp... laugh.gif laugh.gif
nu ska jag ut på löptur igen smile.gif smile.gif
denna gången ska jag göra slut på pengarna...det lär gå tämligen fort sad.gif sad.gif
kommer in sedan och berättar hur det gick laugh.gif laugh.gif

...ska du köpa vingar för pengarna? biggrin.gif
Det är lättare att flyga än att traska tongue.gif biggrin.gif
Gillan
Oj,oj,oj, vilken lovestory det börjar ut-
vecklas till laugh.gif . Detta är ju fantastiskt och
vi får dessutom följa den wub.gif , väldigt spännande
det här tongue.gif

Öh,öhhhh, pejori! Gör inte slut på alla pengar, du
kanske måste ha till kostfärd också biggrin.gif .

Nej, nu ska också jag göra lite nytta ohmy.gif
Syns sen

/Gillan
Biggan_
CITAT (Evgeni @ 20-03-2006, 10:36)
Oj,oj,oj, vilken lovestory det börjar ut-
vecklas till laugh.gif . Detta är ju fantastiskt och
vi får dessutom följa den wub.gif , väldigt spännande
det här tongue.gif

Öh,öhhhh, pejori! Gör inte slut på alla pengar, du
kanske måste ha till kostfärd också biggrin.gif .

Nej, nu ska också jag göra lite nytta ohmy.gif
Syns sen

/Gillan

Kostfärd?? Har du inte satt odlaknapp på din brevlåda?? Pejori är ju välkommen in på mat och kaffe hos alla som har satt sin odlaknapp på brevlådan biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
Här var det lugnt på svammelfronten idag ser jag.
Själv har jag mest pysslat med mina blommor och frösådder idag.

Hur har det gått med att göra slut på pengarna Pejori?
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 20-03-2006, 22:57)
Här var det lugnt på svammelfronten idag ser jag.
Själv har jag mest pysslat med mina blommor och frösådder idag.

Hur har det gått med att göra slut på pengarna Pejori?

Undrar också unsure.gif

själv har jag haft vilodag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon