|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
netaave
04-03-2006, 11:42
Ler brett åt Magdis och farbrorn, är ju också i den världen nu.
*Yrvaken* Imorse när jag gick från jobbet så kände jag mig så glad ända in i hjärtat (nåja...lite för att jag fick gå hem och lägga mig kanske) men mest för att jag tycker så mycket om alla mina söta, rara patienter!
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 04-03-2006, 14:39) *Yrvaken* Imorse när jag gick från jobbet så kände jag mig så glad ända in i hjärtat (nåja...lite för att jag fick gå hem och lägga mig kanske) men mest för att jag tycker så mycket om alla mina söta, rara patienter!  Så kände jag mig under 80talet då jag arbetade på natten inom Äldreomsorgen Att få komma hem till familjen en helgmorgon var extra roligt:maken var hemma och barnen var små;3åriga Kalinsi(idag 27),6åriga son(idag30 år) 8åriga dotter(idag32år) 15åriga son(idag39år) och vi bodde i ett vackert stort hus i Åkersberga ;får faktiskt en längtan till den tiden när jag tänker efter  Men jag bär ju allting inom mig så jag behöver inte vara ledsen nu när jag lever ensam med mina 4 vovvar
Jag var så pigg när jag kom hem och skulle lägga mig och så låg ju dottern och sussade i min säng och såg så gosig ut. Jag lyckades sova korta snuttar iallafall och kände mig pigg är jag steg upp. Snart ska jag iväg till mina patienter igen och hoppas att inte kvällssyster stoppat i dem en massa sömnmedel så de blir alldeles förvirrade.
var det någon som såg melodifestivalen i kväll? vad tyckte ni?
CITAT (yenny @ 04-03-2006, 22:27) var det någon som såg melodifestivalen i kväll? vad tyckte ni? Jag såg/lyssnade, men det mesta gick in genom ena örat och ut genom det andra utan några bestående minnen. Skräp! Patrik Isaksson var den ende jag tyckte hade en ok låt. Blev förvånad att han inte gick direkt till final. Den låten tyckte jag hade potential att vinna slutfinalen också. B.W.O - usch! Men som sagt, smaken är olika.... men jag tycker det mesta är väldigt slätstruket i Melodifestivalen.
Jag måste nog tyvärr hålla med dej!
Jag vill verkligen alltid se melodifestivalen... av gammal vana antar jag.. men jag blir nog banne mej besviken varje år också... den enda jag tyckte var ok var Patrik Isaksson... de som gick vidare var inte direkt bra...
CITAT (yenny @ 04-03-2006, 22:39) Jag vill verkligen alltid se melodifestivalen... av gammal vana antar jag.. Jag också! Det var bättre förr... artisterna, sångerna, levande musik, Anders Berglund dirigerade.... 
anna_rispan
05-03-2006, 18:14
Jag såg inte melodifestivaluttagningen i går. Vi var på 60-års kalas istället. Det var trevligt. Det var levande musik där! Lyxigt!
Hann även handla garn o pärlor till pulsvärmare, så nu sitter jag o trär pärlor för fullt mellan varven. Garnet är naturvitt och pärlorna ton-i-ton fast blanka som pärlemor ungefär.
I dag har det varit en sån där mellandag. Vi har gjort undan här hemma o gjort några korta visiter hos folk.
Planerar vår skidsemester också....
Va kul att du hunnit handla garn och pärlor... du får ta bilder medans du håller på så vi får se hur arbetet utvecklas. I alla fall jag är nyfiken... för det är min typ av handarbete
dags att väcka svammlet igen... ett nytt "stolleprov" av pejjan står just nu i begrepp att flytta, och har börjat snygga till efter mej. valpar har kommit och gått här under dom 20 år jag bott här, så det finns ett och annat tuggmärke. sagt och gjort. spackel och färg inhandlas och jag skrider till verket.. vissa hörnen är extra goda, så där är det nästan betong, men jag är en dj***el på att spackla så det fungerar. valparna hjälper till, genom att vara ivägen överallt. nästa rum och nästa vägg... sedan har jag bara en kvar, där det lilla trollet har tuggat på en tapet. skär bort det trasiga och börjar att spackla. DÅ lyckas jag skvätta en plutt med spackel i ena ögat blind som en nackad höna virrar jag omkring, tills jag får upp toadörren och spolat av ögat. tillbaka till väggen och gör färdigt. sedan har första väggen i köket torkat, så det är dags för slipning, och målning. då inser jag att ögat inte är som det ska....ser inte och det skaver rätt bra. det sitter torkad spackel kvar i fransar och under ögonlocket, så det blir en tripp till VC för spolning och salva... dom påstod där att dom aaaaldrig varit med om nått sådant förut...vad dom ljuger...!!! efter ett par timmars arbete,hör jag ett mysko ljud....skrap skrap... då ligger valpdj....n och gnager på väggen i hallen igen suck,...bara att börja om från början.
Anki på Öland
07-03-2006, 13:18
 Dom är duktiga dom små!! Och har dom dessutom hittat ett bra ställe så........ du får nästan sätta en kompostgrind för.... Anki
oj Aj  det kan inte varit skönt med spackel i ögat... måste ha rivit som sjutton
Herre gud pejori  . Finns det nåt som fungerar friktionsfritt hos dig Du skulle ha sagt till. Jag har förstapris i spackling och slipning, sen vi rotrenoverade kök och hall när vi köpte huset. Hade ju slängt mig i bilen direkt vet ja Hoppas för din egen och alla krukväxters skull att du inte ska flytta till mindre /Gillan
Valpar .... lycka som går att köpa för pengar Tur att dom små pirayorna är söta som socker
Fialotta
07-03-2006, 14:22
Hej gänget...har så himla mycka att göra nu ett tag så jag är dålig på ett skriva här ...men jag tänker på er allihop och håll ångan uppe, men det vet jag att ni gör ändå... har hälsning från Felix Matte hon ligger sjuk men kommer in igen när hon piggnat på sig lovade hon..Krya på dig Agneta! Kramisar till er allihop...snart är det vår...tro mig
Ja, får du trädgård kan jag gott förstå om du väljer det alternativet. Som det känns just nu så vet jag inte hur jag skulle klara mig utan min. Fast man kan ju börja undra om den överhuvud taget kommer att tina fram i år  . Här är i alla fall fullt upp med sticklingar och fröer och omplantering och vårstädning och.....................Bläää /Gillan
Tror inte det finns några övningar som tar bort ischias,  det är ju en inflammation och såna läker ju ut med inflammationshämmande mediciner och vila. Det här hittade jag på nätet: Orsaken till ischias är alltid irritation och inflammation av ischiasnerven. Ischiasnerven är den största och längsta nerven i kroppen lika tjock som ett finger. Alla nervsignaler till och från nedre delen av kroppen går via denna nerv. Nerverna från ryggen går samman nedanför korsbenet och bildar ischiasnerven, vilken i sin tur löper under de tvära höftledsmusklerna, ner på baksidan av benet och vidare ner till foten. När en av diskarna mellan kotorna i ländryggen är skadad, tränger en del av disken ut mellan kotorna och trycker på en nervrot. Trycket gör att nerven svullnar upp och det uppstår typiska ischiassmärtor, vilka strålar ut via sätet, på utsidan av låret, i vaden och ibland ända ner i foten. Det gör då ont att stödja på benet, man har svårt att gå och nattsömnen blir lidande. Utan åtgärder orsakar fortsatt tryck på ischiasnerven muskelsvaghet av lår- och vadmuskulaturen, känselbortfall eller domningar samt nedsatta reflexer. Med tiden orsakar försvagade muskler i foten s.k. droppfot, då man inte orkar lyfta tårna ordentligt. Detta i sin tur påverkar hur vi går.
Det är viktigt att en kiropraktor undersöker och diagnostiserar besvären för att bedöma om det finns tecken på att en disk är skadad. Om så är fallet skickas patienten vidare för undersökning hos läkare med eventuella åtgärder. De vanligaste ordinationerna hos läkaren är vila för att minska trycket på disken, smärtlindrande och inflammationshämmande mediciner. Ofta läker disken, men ibland måste skadan opereras.
Texten hittade jag HÄR.
*Felix matte*
09-03-2006, 13:40
Uj, uj inge kul alls med ischias jag har haft det från o till men tack o lov är det jättelänge sen sist. När jag haft som jobbigast har jag gått till kiropraktor.. annars så ska man väl sitta så lite som möjligt, gå eller ligga har varit bästa medicinen för mej, förutom tabl. förståss. Hoppas du blir bra snart
CITAT (pejori @ 09-03-2006, 14:04) suck...nej det blir jag aldrig..tyvärr.  :( vet att det kommer från min rygg, och att "skadan" på nerven är kronisk, det är bara symtomen som kan lindras det blr inte bättre av att jag inte tål antiinflammatoriska preparat  :wacko: värken gör mej galen, så jag får väl gå tillbaka till "dom starka" pillrerna igen  ;) suck igen..blir så trött på det här  Förstår hur det känns, jag sitter själv i samma situation... Brukar försöka trösta mig själv med att "det finns alltid de som har det värre" ...men det hjälper ju inte egentligen...
CITAT (Betty @ 09-03-2006, 14:20) Brukar försöka trösta mig själv med att "det finns alltid de som har det värre" ...men det hjälper ju inte egentligen...  nä..det hjälper inte så bra det värker ändå... får väl promenera omkring ett par timmar, så kanske det släpper...
*Felix matte*
09-03-2006, 23:50
Hoppas innerligt att ni får sova gott inatt och slippa smärta
*Felix matte*
10-03-2006, 00:09
Så var jag då här igen... idag har jag shoppat... fyndat en del presenter till tvillingarna, bl.a åkpåsar för bara 59kr/st ...vyssjat och myst och bara njutit av att ha i famnen och nu är det snart sovdags
CITAT (Felix matte @ 09-03-2006, 23:50) Hoppas innerligt att ni får sova gott inatt och slippa smärta  Tack Agneta, men det ser ut att bli en lååååång natt...
*Felix matte*
10-03-2006, 11:49
CITAT (pejori @ 10-03-2006, 11:47) Grattis!
*Felix matte*
10-03-2006, 12:01
Vi hade tur som fick stanna kvar på samma gård när huset skulle rivas. Har bott här i 28 år 3 månader
CITAT (pejori @ 10-03-2006, 11:56) Woow, jättegrattis till ditt nya boende /Gillan
Va kul att du fick lägenheten Grattis!
Visst blir du med uteplatts nu också?
CITAT (yenny @ 10-03-2006, 12:43) Va kul att du fick lägenheten Grattis!
Visst blir du med uteplatts nu också? japp...en fin uteplats för alla mina blommor
CITAT (pejori @ 10-03-2006, 12:44) CITAT (yenny @ 10-03-2006, 12:43) Va kul att du fick lägenheten Grattis!
Visst blir du med uteplatts nu också? japp...en fin uteplats för alla mina blommor  Kanon! Då blir det ännu mer blommor nu då
JA!!! massor av nytt blir det men jag får se vad som finns där...har för mej att det är välvuxet som det är där...
Ja du får kolla ett tag vad som växer under vår och sommar.. och sedan byta ut eftersom ifall det är något du inte tycker om eller hellre vill ha.
*Felix matte*
11-03-2006, 08:14
Halloj alla glada! idag kan jag nog inte svamla så mycke... tittade på statistiken och såg att jag har 88 inlägg senaste dygnet
Hmm, ....får nog börja nysta i detta mysterium?!! Jag hade ju gjort 26 inlägg!!! Som jag inte har en aaaaanig om /Gillan
*Felix matte*
11-03-2006, 08:25
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 08:20) Tror du man kan be Ingemar nollställa räknaren
Godmorgon  Här strålar solen idag, det ser så varmt och skönt ut... fast nej då.. där lurar men sej.. det är fortfarande minusgrader här! fast bara sådär en -5
Fialotta
11-03-2006, 10:20
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 10:02) Godmorgon  Här strålar solen idag, det ser så varmt och skönt ut... fast nej då.. där lurar men sej.. det är fortfarande minusgrader här! fast bara sådär en -5 Hallå...va varmt du har...14 minus här men sol...kallt som attan...precis tänt en brasa innan jag fryser ihjäl...får ont i handlederna när det är kallt... jag mår bäst på sommarn helt klart
*Felix matte*
11-03-2006, 10:26
Jesses vad kallt ni har nu Här har solen nyss kommit fram ... nollgradigt på norrsidan och +0,6 på solsidan
CITAT (maudan @ 11-03-2006, 10:20) CITAT (yenny @ 11-03-2006, 10:02) Godmorgon  Här strålar solen idag, det ser så varmt och skönt ut... fast nej då.. där lurar men sej.. det är fortfarande minusgrader här! fast bara sådär en -5 Hallå...va varmt du har...14 minus här men sol...kallt som attan...precis tänt en brasa innan jag fryser ihjäl...får ont i handlederna när det är kallt... jag mår bäst på sommarn helt klart  jo.. det var ju aningens varmare än hos dej... fast jag tror jag blir lite lurad av min termometer... den sitter så den får kanske lite sol nu.. det är nog snarare -8 i alla fall (fast då har jag ju ändå varmare än dej) Va härligt med brasa
CITAT (pejori @ 11-03-2006, 10:30) Vilken sol?  Här är det 0 gradigt och ymnigt snöfall mellan varven  Nu vill jag ha vår!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|