Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Gillan
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 15:57)
vi får jobba för att det ska fungera fram till dess smile.gif smile.gif
testa med att gå in i starten och välj sista lästa inlägg så går det lättare wub.gif

Jösses! Efter att jag försökte x antal gånger för och få se vad du skrivit, kom jag äntligen in. Och då var jag ju tvingen och gå ur igen för att testa tongue.gif laugh.gif . Och det fungerade ju riktigt bra. Tack för tipset wub.gif
pejori
skam den som ger sig laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Men visst blir det en ny f.o.m nyår va?? den här börjar bli ohyggligt lång rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 20-11-2006, 17:10)
Men visst blir det en ny f.o.m nyår va?? den här börjar bli ohyggligt lång rolleyes.gif

ja...en ny för varje år laugh.gif laugh.gif
AnitaO

Kan inte den bara heta "Svammeltråd 2007" så man hittar den lättare när man skummar igenom rubrikerna.
Pliiiis rolleyes.gif wub.gif smile.gif
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 20-11-2006, 17:17)
Men visst blir det en ny f.o.m nyår va?? den här börjar bli ohyggligt lång  :rolleyes:

Kan inte den bara heta "Svammeltråd 2007" så man hittar den lättare när man skummar igenom rubrikerna.

Du kan få den stora äran att starta den rolleyes.gif Då får du själv välja rubrik, det gäller att va´snabb efter tolvslaget tongue.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 20-11-2006, 17:19)
Men visst blir det en ny f.o.m nyår va?? den här börjar bli ohyggligt lång  rolleyes.gif

Du kan få den stora äran att starta den rolleyes.gif Då får du själv välja rubrik, det gäller att va´snabb efter tolvslaget tongue.gif

Gäller att inte ha för mycket skumpa under västen då så man hittar tangentbordet laugh.gif
Gillan
Självklart måste vi ha ny efter Nyår. Och jag håller med dig Anita. Vi har ju några stadiga trådar Godmorgon, Godnatt och Svammel. Så varför inte sätta 2007: års..................för dem alla. då blir det riktigt enkelt när man söker eftersom de börjar likadant smile.gif
Gillan
CITAT (AnitaGg @ 20-11-2006, 17:21)
Men visst blir det en ny f.o.m nyår va?? den här börjar bli ohyggligt lång  rolleyes.gif

Gäller att inte ha för mycket skumpa under västen då så man hittar tangentbordet laugh.gif

Vadååå!! Det kan ju bli riktigt skoj. Bara man kommer ihåg vad den heter så rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 20-11-2006, 17:23)
CITAT (AnitaGg @ 20-11-2006, 17:21)

Vadååå!! Det kan ju bli riktigt skoj. Bara man kommer ihåg vad den heter så rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

"Schwammeltråd" kanske laugh.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 20-11-2006, 17:22)
Självklart måste vi ha ny efter Nyår. Och jag håller med dig Anita. Vi har ju några stadiga trådar Godmorgon, Godnatt och Svammel. Så varför inte sätta 2007: års..................för dem alla. då blir det riktigt enkelt när man söker eftersom de börjar likadant smile.gif

bra idé...så vet man om det är en relik som återuppstått ller en aktuell tråd laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 17:26)

bra idé...så vet man om det är en relik som återuppstått ller en aktuell tråd laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Den är ju i ala fall " ny för i år" laugh.gif
Reserv

Somliga måste va´ett underbart ämne som arbetare på nån återvinningscentral rolleyes.gif
Gillan
Jag är så trött så jag får det ena hysteriska skrattanfallet efter det andra. Jag tom gapskrattade när jag skalade potatis wub.gif . Men nu är potatisen snart kokt och lite god mat väntar. biggrin.gif .................... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 20-11-2006, 17:28)

Somliga måste va´ett underbart ämne som arbetare på nån återvinningscentral rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif recykling av relikar då laugh.gif laugh.gif
askar
Proppmätt är jag nu...har nyss avnjutit 3 st varma mackor
med en mugg te. biggrin.gif
Magdis
CITAT (askar @ 21-11-2006, 09:52)
Proppmätt är jag nu...har nyss avnjutit 3 st varma mackor
med en mugg te. biggrin.gif

mmmm...gott! tongue.gif
Jag bakade ett glutenfritt bröd i bakmaskinen igår som jag mumsar på nu. Jag blandar lite som jag vill med glutenfri mix, bovetemjöl, linfrön och krossat bovete. Bovete är ju glutenfritt och ger en riktigt god smak.

Te bälgar jag också i mig...jag började tycka illa om kaffe under graviditeten och har fortfarande inte fått tillbaka smaken för det. Så jag har slutat helt med kaffe. Earl Grey-te tycker jag bäst om, det smakar som te "ska" smaka. Jag gillar inte blom-eller fruktsmak på teer. smile.gif
LadyG
Te luktar gott men jag har aldrig lärt mig dricka det tyvärr. Känns inte bra i munnen, som om jag fått något strävt på tungan ungefär.
askar
Idag har jag inte svamlat...
jag har shoppat julklappar och så har jag ikväll
avlastat kocken medan han filéade och gravade laxen
... jag rullade 100 köttbullar.. långpannan full smile.gif
pejori
CITAT (askar @ 22-11-2006, 19:46)
Idag har jag inte svamlat...
jag har shoppat julklappar och så har jag ikväll
avlastat kocken medan han filéade och gravade laxen
... jag rullade 100 köttbullar.. långpannan full smile.gif

vad flitig du har varit askar smile.gif smile.gif
skönt att ha klapparna färdiga, innan den stora ruchen smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 21-11-2006, 13:43)
Te luktar gott men jag har aldrig lärt mig dricka det tyvärr. Känns inte bra i munnen, som om jag fått något strävt på tungan ungefär.

det kanske är för starkt då? gör lite svagare och ha lite honung i. smile.gif
Reserv
Nej, te ska va´starkt och ha mycket smak....men ibland får man tag på nån skit som känns som sandpapper i käften. Då har man bara köpt fel sort, te ska va´mjukt och lent i munnen. rolleyes.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 21:18)
Nej, te ska va´starkt och ha mycket smak....men ibland får man tag på nån skit som känns som sandpapper i käften. Då har man bara köpt fel sort, te ska va´mjukt och lent i munnen. rolleyes.gif wub.gif

Var har du fått tag på te som känns som sandpapper i munnen? laugh.gif Det har jag aldrig varit med om. Jag tycker också att te ska vara starkt, gärna så nära sandpapperskänslan man kan komma. Svart te ska det vara.
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-11-2006, 21:24)
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 21:18)
Nej, te ska va´starkt och ha mycket smak....men ibland får man tag på nån skit som känns som sandpapper i käften. Då har man bara köpt fel sort, te ska va´mjukt och lent i munnen. rolleyes.gif  :wub:

Var har du fått tag på te som känns som sandpapper i munnen? laugh.gif Det har jag aldrig varit med om. Jag tycker också att te ska vara starkt, gärna så nära sandpapperskänslan man kan komma. Svart te ska det vara.

Grönt körsbärste är gott, inga gröna teer smakar sandpapper rolleyes.gif
askar
Earl Grey säger jag bara wub.gif

Låtsasvarianterna med diverse dofter och smak
göre sig icke besvär i min burk. mad.gif
pejori
CITAT (askar @ 22-11-2006, 21:36)

håller med dej....underbart the wub.gif wub.gif
askar
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 21:39)
CITAT (askar @ 22-11-2006, 21:36)

håller med dej....underbart the wub.gif wub.gif

Törs jag erkänna att jag har börjat ha i två små sockerbitar
i en stor mugg... lockar liksom mer fram smakerna i mackan. rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 21:30)

har jag aldrig smakat. går det att få det tillräckligt stark då...eller måste jag ta tre tepåsar åt gången? rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-11-2006, 22:05)

har jag aldrig smakat. går det att få det tillräckligt stark då...eller måste jag ta tre tepåsar åt gången? rolleyes.gif

Påsar??? blink.gif här kör jag bara med lösvikt wub.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 22:11)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-11-2006, 22:05)

Påsar??? blink.gif här kör jag bara med lösvikt wub.gif

Jamenvisst...sånt finns ju också! tongue.gif Då är det bara att ösa på så fullt det går i tesilen då. rolleyes.gif
Äsch...ska se om de har nåt fänkålste i affären istället.
askar
Men visst går det väl reklam på teve..
om lösviktste i påse unsure.gif
Reserv
CITAT (askar @ 22-11-2006, 22:27)

jovisst, liptons rolleyes.gif
askar
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 22:28)

Ok.. då hade jag inte bara drömt tongue.gif

Men allvarligt talat... jag blir sååå arg när jag ser den reklamen
Lösvikt är väl lösvikt och påse är påse, eller... blink.gif unsure.gif
Reserv
CITAT (askar @ 22-11-2006, 22:31)

tongue.gif Precis, och det finns så mycket gott te i lösvikt att köpa, men det finns många påsteer som är helt okay dom med. Såhär inför julen så kan jag rekomendera liptons äpple kanel, suveränt gott wub.gif
askar
Som sagt... Earl Grey wub.gif biggrin.gif
Magdis

Ja det verkar ju knäppt. I så fall kan man väl säga det om alla tepåsar? huh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 22:34)

tongue.gif Precis, och det finns så mycket gott te i lösvikt att köpa, men det finns många påsteer som är helt okay dom med. Såhär inför julen så kan jag rekomendera liptons äpple kanel, suveränt gott wub.gif

Smakar som äpplekaka nästan smile.gif
Det kan man ha till en eftermiddags- eller kvällsfika och bara tänka sig kakan rolleyes.gif

Annars är Lady Grey mitt favorit-te
Earl grey är en stark tvåa, men lady grey har en lite kvinnligare smak, brukar jag skoja om biggrin.gif
Magdis
Det finns väl glögg-te också? Men i så fall föredrar jag vanlig glögg. tongue.gif Saftglögg förstås. smile.gif
askar
Earl el Lady... är säkert samma te i bägge
Bara det att namnet lockar kvinnor/män till at köpa tongue.gif
och då har reklammakarna återigen lyckats med att dupera sad.gif laugh.gif
netaave
Åh pratar ni om the, min favo är lakritste om jag bara ska dricka en slät kopp.
Till frukost vill jag däremot ha ett the med bergamott i, t.ex. Earl grey
*Stintan*
Jag gillar vaniljte och det ska vara starkt och utan socker smile.gif
Biggan_
...mmm, vaniljte är gott! tongue.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 22-11-2006, 20:30)
inga gröna teer smakar sandpapper rolleyes.gif

Nej det har du rätt i, för gröna teer smakar ju´hö istället! biggrin.gif tongue.gif
AnitaO
Tidigt i morse när jag var ute och rökte så såg jag nåt som rörde sig i mörkret mellan våra bilar.
Och vem trippar fram där!!
Man får väl vara glad att hundarna inte var ute just då, för då hade hela kvarteret vaknat laugh.gif
askar
Vi har inga andra djur än harar på besök..
inte ens hermelinen har visat sig sen förra vintern.
AnitaO
Ser fram emot morgondagens resa till Köpenhamn smile.gif
Vi ska åka till Nyhavn, gå längs Ströget, och besöka julmarknaden på Tivoli.
Väderprognosen ser lovande ut också.
12 grader varmt och lite sol smile.gif

Fialotta
CITAT (AnitaGg @ 23-11-2006, 07:33)

Vad mysigt det låter...ha så jättekul wub.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 23-11-2006, 07:33)

Åh så kul, hoppas ni får en fin dag i Köpenhamn! Julmarknaden på Tivoli låter ju jättemysigt! smile.gif
yenny
Jag vill också prata te.... Grönt te är godast, och inte smakar det hö heller leia, då har du fått tag på en dålig sort. Det finns massor av gott grönt te. Men man ska köpa det i lösvikt, för annars kanske man hittar det där i hö smak laugh.gif
De finns så många härliga namn också.. kustfärgring och rosegarden är mina favoriter. mmm... jättegott, med en skvätt mjölk och honung.
Betty
CITAT (yenny @ 23-11-2006, 12:20)
Jag vill också prata te.... Grönt te är godast, och inte smakar det hö heller leia, då har du fått tag på en dålig sort. Det finns massor av gott grönt te. Men man ska köpa det i lösvikt, för annars kanske man hittar det där i hö smak  :lol:
De finns så många härliga namn också.. kustfärgring och rosegarden är mina favoriter. mmm... jättegott, med en skvätt mjölk och honung.

Jag tycker inte heller om grönt te... har smakat några olika sorter men jag tycker att det smakar som avkok på ogräs eller nåt ditåt... rolleyes.gif
Jag dricker inte te så ofta men när jag gör det så blir det för det mesta Earl Gray i lösvikt. En rykande het kopp Lapsang Souchong kan vara gott ibland.

Edit.: Kom just på ett par sorter till som jag gillar, Earl Gray Creme och så en sort med smultronbitar i. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon