|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
*Felix matte*
26-02-2006, 17:21
Nu är jag här igen...var sååå skönt att sova 1,5 tim... sedan kom ett litet barnbarn med mamma och hälsade på. Inte hade jag tid att se hockey då... men jag såg att de klarade sej ganska bra utan min hjälp
själv hade jag svårt att sova... jag hostar som bara den och har ont i nacke och rygg, så det var inte så skönt att ligga. Inte orkar jag sitta uppe särskillt länge heller.
En ny vecka Blanka dar, ett stort och djupt andetag, och nya krafttag jag tar Skulle ni kunna vara så snälla att svamla på här nu, så jag får lite att läsa. Mycket bra förströelse förstår ni Kram på er/Gillan
okay...du ska få nått att skratta åt..gillan jag har aldrig utgett mig för att vara särskilt smart, men i dag tog jag nog priset skulle städa för fåglarna då ställer jag alltid ut dom i duschen, utan att botten sitter på. hade på den en gång, och då höll undulaterna på att drunkna men. men...medans dom står där i strilet, städade jag vidare... skurar botten och alla vatten och matskålar DÅ kommer en av dom farandes och landar i diskvattnet in med fågel i buren igen... släpade in dom på plats och gav dom rent vatten och mat.. nu kan dom torka i lugn och ro, och jag får sitta vid odla en stund... ICKE!!!! helt plötsligt satt det nymfparakiter i mitt hoya-träsk och åt för glatta livet den ljudvolymen min strupe avgav, kunde väck upp de döda jagade fåglar en bra stund, dom roade sig med att sitta med huvet på sned ock kollade in mej när jag försökte haffa dom... behöver jag säja att dom lyffte precis när jag kom med stegen det fattades några, som hade slagit sig ner i mitt hibiskusträd... gnag, gnag. när jag fått in alla och satt på vilokaffet tog det inte lång stund, förän dom kom igen... VA F*N!!!!!  hade glömt att sätta dit botten
Jag ser kalabaliken framför mig. Det värsta är, (kanske inte så snällt egentligen  ) att jag ser dig som, den inte allt för viga människa, stappla runt efter dessa frihetssökande fåglar. Oj vad de måste ha skrattat åt dig. /Gillan
Nej du tack, här är det bra som det är ändå, så dina små "sötnosar" får du behålla själv. Nu ska jag gå ut på en långpromenad och rensa hjärna och få en massa frisk luft och energi. Det är -8 grader och klarblå himmel här. Hörs sen/Gillan
och jag ska gå och leka bambi på hal is... hundarna går snabbare än vad jag gör och jag är inte bra på "vattenskidåkning" där emot jär jag en fena på att leka "plog" när jag är ute med dom... släpper aldrig kopplet, vad som än händer
*Felix matte*
27-02-2006, 10:21
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 10:20) och jag ska gå och leka bambi på hal is... hundarna går snabbare än vad jag gör och jag är inte bra på "vattenskidåkning" där emot jär jag en fena på att leka "plog" när jag är ute med dom... släpper aldrig kopplet, vad som än händer  Se till att ha broddar så du inte bryter benen
*Felix matte*
27-02-2006, 10:22
CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 10:18)  :lol: Nej du tack, här är det bra som det är ändå, så dina små "sötnosar" får du behålla själv. Nu ska jag gå ut på en långpromenad och rensa hjärna och få en massa frisk luft och energi. Det är -8 grader och klarblå himmel här. Hörs sen/Gillan Jasså... det var du som snodde solen -6 och nästan helmulet Ha en skön promenad
stennie
27-02-2006, 10:40
ha ha  här skrattar jag så jag blev tvungen att ta reda på hostatacken innan jag kunde skriva ett svar. jag minns vår undulat som skulle vara med överallt.. han knalla rakt ut över diskvattnet... han trodde nog man kunde gå på skummet... blubb så var han putts väck  oj oj va han såg ynklig ut när mamma fiskade upp honom... men oj va vi skratta
*Felix matte*
27-02-2006, 17:16
ja jag somnade... var bara in en sväng o sedan var jag deckad igen
och jag gick en riktigt lång promenad. Det var verkligen behövligt och skönt.Sen har jag suttit i telefonen större delen av dan. Tror jag såg pejoris namn för en stund sen, så förmodligen klarade hon sig utan att dratta omkull. ( fast sjutton trot, med den framfarten  ) /Gillan
Visst var det nåt med dig, en massa valpar och en gröttallrik i höstas också Pejori?
Berätta, berätta, jag äääär nyfiken Gröt och valpar??? Tror jag skulle klara av att hitta på nån story som skulle kunna passa in /Gillan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-02-2006, 19:20) Visst var det nåt med dig, en massa valpar och en gröttallrik i höstas också Pejori?  japp...suck... uj uj vad jag kan hitte på
anna_rispan
27-02-2006, 19:31
När jag gick till träningen strax innan fem var det ju ljust ute!!!  När blev det det?? Tänk vad man missar när naturen smyger fram...... Men snö har vi kvar i massor.
CITAT (pejori @ 27-02-2006, 19:26) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-02-2006, 19:20) Visst var det nåt med dig, en massa valpar och en gröttallrik i höstas också Pejori? :lol: :lol: japp...suck... uj uj vad jag kan hitte på  Ha ha!  Du är en av de roligaste människor jag nånsin råkat på!
här kommer det gillan...
vill ni skratta lite? håll i er då. nu ska ni få ett litet axplock av min underbara dag. kliver upp i morse när jag vaknade av att den ena katten hade kissat i båda mina sängar. jag är ingen förespråkare av dödsstraff, men i detta läge är jag det. efter att ha försökt tvätta av det värsta på två resårbottnar, gick jag och kokade gröt till valparna. när jag skulle servera den till dom snavade jag över tiken och kastade den stora skålen med mannagrynsgröt rakt i väggen. skålen gick naturligtvis sönder och tjock gröt rann längst strukturtapeten. jaja inte mer med det...kokar ny gröt och städar upp medan valparna äter. kokar en kopp kaffe för att lugna ner mej, men filtret gick sönder, så jag fick sump i munnen blä... nåja...åker och handlar lite till bäbbarna, samt lite godis till dom stora....grisöron blev det. hem med dom och när en valp kom lite för nära henne, näppsade hon den....ingen fara skedd, med den skrek som en galning och jag med.... UT UR MITT KÖK!!! och hunden seglar över brädan för dörren. då fastnar hennes halsband i skivan så hon får panik och sliter loss plankan och far som ett jehu igenom köket och in under bordet med den i släptåg. hon får då med sej bordet, samt tre av mina orkideer som står på bordet och i fönstret. jag försöker stoppa henne innan hon råkar skada valparna så jag far in under bordet efter henne. får tag i hund och lyft av skivan,som jag bär, eller rättare sagt skulle bära ut ur köket, när jag trampar i grötfatet. gröt är halt, så jag far på öronen med skivan i ett stadigt grepp. ligger raklång på golvet, med skivan tryckt not bröstet, samt två stora monster som slickar gröt över hela mej, samt åtta valpar som tycker det är kul med matte på golvet. suck...städade igen och kokade nytt kaffe...bestämde mej för att stanna kvar vid datorn ett par timmar.
*Felix matte*
27-02-2006, 19:40
anna_rispan
27-02-2006, 19:43
hjälp!! vad du råkade ut för den dan Pejori!! jag hade nog gått o gömt mig under täcket efter allt det där
Ursäkta mig, men det var det roligaste jag läst på länge. Jag håller fortfarande på och skrattar ihjäl mig Kanske är jag övertrött, men jag kan inte sluta Har du fler? /Gillan
vet inte om jag har berättat om när mina hundar fick se en katt?? ibland undrar jag hur jag har överlevt? till saken hör att mina hundar älskar katter... MEN vid ett tillfälle för något år sedan, hade jag fyra fullvuxna jyckar. skulle ut med dom och precis när jag svänger om hörnet, sitter där en katt... på en tiondels av en sekund, lägger alla fyra av som raketer efter katten. JAG hade ännu inte kommit runt hörnet, så jag hade inte en suck... som gammal häst-mäniska har jag i ryggmärgen.."vad du än gör, släpp aldrig tygeln" det sitter än vill jag lova... katten far som ett jehu, ut i skogen med mina hundar efter sig.... längst bak i ändan av kopplet, kommer jag... på mage.... som tur var, var det snö...så jag far som en plog runt ett hörne i 90 graders vinkel och sladdar vidare ner i skogen skrikandes STANNA FÖR F*N!!!! tror ni dom stannade? JA vid ett träd... och jag med tror jag hade snö i trosorna också...
Tack pejori, om jag inte hinner skratta ihjäl mig, så kan jag garantera att du räddat min kväll. Och natten med för den delen (somnar av utmattning). Det är alltså sådär en helt normal dag ter sig för pejori? /Gillan
*Felix matte*
27-02-2006, 19:58
CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 19:57) Tack pejori, om jag inte hinner skratta ihjäl mig, så kan jag garantera att du räddat min kväll. Och natten med för den delen (somnar av utmattning). Det är alltså sådär en helt normal dag ter sig för pejori? /Gillan japp...helt normal dag jag har fiskat upp fåglar ur spaggetikastruller och hamnat på rygg, efter en "flygtur" över ett staket när hunden ville hälsa på en igelkott.... träskorna stod kvar på utsidan staketet som om dom var parkerade där... dom lyffte min son upp och skrek...mamma du glömde skorna och kastade dom efter mej...
*Felix matte*
27-02-2006, 20:03
Nä nu får jag ont i magen av allt skrattande
usch..jag kan hålla på hela natten har jag berättat när brandkåren fick plocka ner mej ur ett träd? skulle återbörda en skatunge till sitt bo... upp kom jag...men inte ner... det började blåsa under tiden och jag ville inte klämma den lille... sedan blev grenarna så tunna så jag kunde inte röra mej för risken att både jag och skatboet skulle åka i backen. stegbilar är bra... undra på att folk tittar konstigt på mej här...
*Felix matte*
27-02-2006, 20:10
CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 19:58) jag håller fullständigt med! Du är bäst!  Herregud..min mage får kramp..och jag som redan har så ont av allt hostande
*Felix matte*
27-02-2006, 20:33
CITAT (yenny @ 27-02-2006, 20:31) CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 19:58) jag håller fullständigt med! Du är bäst!  Herregud..min mage får kramp..och jag som redan har så ont av allt hostande  Har du testat konjak mot hostan... den sägs bota alla förkylningar
CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 20:33) Attans att jag inte har någon konjak då.
anna_rispan
27-02-2006, 20:35
whiskey o vitlök får jag av min sambo...
*Felix matte*
27-02-2006, 20:38
Du får skicka pojkvän att köpa... han får hänga på låset när de öppnar PS. jag har aldrig testat det men maken fick en kaffekopp full av en lumparkompis och var frisk nästa morron.
vitlök har jag i alla fall ätit idag... och druckit te med massa honung. Har ingen wisky heller
CITAT (Felix matte @ 27-02-2006, 20:38) Du får skicka pojkvän att köpa... han får hänga på låset när de öppnar PS. jag har aldrig testat det men maken fick en kaffekopp full av en lumparkompis och var frisk nästa morron.  ja jag funderar på om jag ska skicka iväg honom i morgon
anna_rispan
27-02-2006, 20:40
krya på dig!! det kanske går fort över, en kompis till mig fick nån slags influensa som redan har blivit bättre, hon blev sjuk i lördags.
CITAT (anna_rispan @ 27-02-2006, 20:40) krya på dig!! det kanske går fort över, en kompis till mig fick nån slags influensa som redan har blivit bättre, hon blev sjuk i lördags. Tack! mitt kom sent på lördagkvällen... än så länge känner jag mej tyvärr sämre... hoppas det vänder i morgon. Jag vill definitivt vara frisk till helgen, för då är det syfestival i sollentuna.
Hoppas verkligen att du snart blir bättre. Det har hållt i sig ett tag nu va Bli frisk kram/Gillan
CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 20:43) Hoppas verkligen att du snart blir bättre. Det har hållt i sig ett tag nu va Bli frisk kram/Gillan tja... kanske inte så länge... men det känns som en hel evighet... tack för kramen
CITAT (yenny @ 27-02-2006, 20:45) CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 20:43) Hoppas verkligen att du snart blir bättre. Det har hållt i sig ett tag nu va Bli frisk kram/Gillan tja... kanske inte så länge... men det känns som en hel evighet... tack för kramen  skicka din sambo att köpa wiskwy eller konjak...vilket är en smaksak... det och en h-vetes massa c-vitamin brus och du är på topp i helgen. krya på dej yenny. Kram
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|